PDA

Bekijk Volledige Versie : Binnenlandse vlucht met overstap



FloridaBE
07-02-13, 08:22
Hallo,

Weet iemand op het forum hoe het werkt met een los geboekte binnenlandse vlucht met overstap? Het gaat dan om een vlucht van New Orleans naar Orlando, maar die vlucht is wel via Miami. Worden bijv. de koffers automatisch doorgelabeld of moet je ze ophalen, moet je weer door de douane/security (volgens mij komen we aan op gate D 17 en vertrekken we vanaf D 22) (onder voorbehoud natuurlijk) of kunnen we dus gewoon doorlopen naar de gate van vertrek?

Alvast bedankt.

Ebelix
07-02-13, 08:59
Alles wordt doorgelabeld en je hoeft niet opnieuw door security. Je moet zelf van de ene naar de andere gate gaan.

Ritchie
07-02-13, 11:34
Volgens mij gaat inderdaad alles gewoon door, het is nl. een binnelandse vlucht.

corrus
07-02-13, 11:42
Weet iemand op het forum hoe het werkt met een los geboekte binnenlandse vlucht met overstap? Het gaat dan om een vlucht van New Orleans naar Orlando, maar die vlucht is wel via Miami. Worden bijv. de koffers automatisch doorgelabeld of moet je ze ophalen?
Tenzij je deze vluchten apart hebt geboekt, (dus New Orleans > Miami en Miami > Orlando) worden de koffers automatisch doorgelabeld.

Ritchie
07-02-13, 11:52
Kijk.. dat is het antwoord wat "we" zoeken, een goede tip Corrus.

FloridaBE
08-02-13, 09:30
Bedankt voor jullie reacties! De vlucht is inderdaad ineens geboekt, dus zouden de koffers doorgelabeld moeten worden. Dan is een uur overstaptijd vast wel voldoende.

76-er
08-02-13, 10:01
Dat lijkt me ook. Van D17 naar D22 kan niet meer dan 2 minuten lopen zijn. Kijk maar op de kaart: http://www.miami-airport.com/terminal_gates.asp

Op binnenlandse vluchten in de VS in 30 minuten geplande overstap heel normaal.

corrus
08-02-13, 14:51
Op binnenlandse vluchten in de VS in 30 minuten geplande overstap heel normaal.
Dat hangt toch écht van het feit met welke airline je vliegt.
UA > UA op Miami (domestic - domestic) is 30 minuten.
Maar Jet Blue bijvoorbeeld geeft voor domestic - domestic al 55 minuten aan.
Bovendien hoeft de loopafstand niet belangrijk te zijn, wat heel zwaar telt is wanneer bijv. de gate sluit)

FloridaBE
09-02-13, 21:08
Het is een vlucht met American Airlines. Ik zal eventueel nog eens verder zoeken op hun website.

Florida Keys Go-er
10-02-13, 20:59
Overstappen op Miami met American Airlines is redelijk makkelijk, alle (binnenlandse) vluchten van American Airlines komen aan en vertrekken van de D-pier. Door de gehele D-pier heen loopt over het dak van de terminal Miami's Airtrain systeem, die geheel achter de douane blijft. Dus mocht het zou zijn dat je van de ene kant naar de andere kant moet van de D-pier, kan je deze makkelijke en snelle verbinding pakken.

Even ter herinnering vrijwel alle Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen brengen een bedrag in rekening voor alle binnenlandse vluchten die je maakt (zonder buitenlandse verbindende vluchten). Bijvoorbeeld vlieg je van (in dit geval) van New Orleans via Miami naar Orlando dan brengt American Airlines 25 dollar in rekening. Dit kun je op de luchthaven van vertrek betalen.

FloridaBE
13-02-13, 20:03
Waar kan ik dat ergens vinden van die $ 25,- en waar rekenen ze dat precies voor dan (niet dat het een probleem is, wat moet, dat moet)? Dat met die D-pier is wel makkelijk, dus dat zal wel goed komen.

Ebelix
13-02-13, 22:07
Kijk maar eens op de volgende link. http://www.aa.com/i18n/travelInformation/baggage/baggageAllowance.jsp#

sunnyrojo
14-02-13, 14:47
wij hebben een vlucht vanuit amsterdam naar londen(verblijven daar 1 nacht) en dan naar chicago en dan uiteindelijk naar miami, hoe kunnen wij nakijken wat te doen met de grote koffers, bij verblijf in
Londen gaan deze gelijk? geen idee eigenlijk
alles geboekt via BA maar we vliegen vanuit Londen met AA naar Chicago en dan naar Miami

Ebelix
14-02-13, 15:24
Bij aankomst in Londen koffer ophalen en de volgende dag opnieuw inchecken. De koffer kan niet worden doorgelabeld omdat er een dag tussen zit en dat de vluchten niet aansluitend zijn.

sunnyrojo
14-02-13, 21:20
weet je misschien of er een mogelijkheid is om de koffers ergens veilig achter te laten op Heathrow?

Ebelix
15-02-13, 00:00
Nee. Kijk eens op de site van Heathrow. Wellicht staat daar iets vermeld. Hou wel rekening met het feit dat je in terminal 5 aankomt en dat je de volgende dag van terminal 3 vertrekt. AA vertrekt van terminal 3 en BA van 5.

sunnyrojo
15-02-13, 20:31
Bedankt, ik ga even kijken op de site van Heatrow.
Dat van de terminals wisten we al, maar wel bedankt voor het vermelden.
Toch fijn zo'n Florida Forum