PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema PBL: Orlando-Orlando, augustus 2013



pbl
01-02-13, 14:46
Hallo allemaal,

Wij (2 volwassenen en 2 kids, dan 11 en 7 jaar) gaan in augustus 3 weken naar Orlando. Jaren geleden zijn mijn man en ik ook in Florida geweest. Toen 1 week pretparken en 1 week rondreis(je). Nu gaan we met de kids.
In Davenport hebben we een villa met zwembad gehuurd. We gaan voornamelijk voor Disney en de andere pretparken. D
e Vlucht is geregeld, de villa gereserveerd en de auto is een Midsize SUV.

Dankzij het forum heb ik al veel informatie verzameld, onze planning ziet er als volgt uit:

dag 1 Amsterdam – New York (4 uur overstap tijd) – Orlando, aankomst 19.00 uur
dag 2 ontbijtrestaurant – boodschappen – zwemmen – buurt verkennen
dag 3 Gatorland
dag 4 Hollywood Studios
dag 5 rustig dagje - Mall – Disney Downtown
dag 6 Magic Kingdom
dag 7 Blizzard Beach
dag 8 Universal Island of Adventure
dag 9 rustig dagje – boodschappen - Mall
dag 10 Animal Kingdom
dag 11 Aquatica
dag 12 Airboat-ritje en stadje Celebration
dag 13 Epcot (vuurwerk)
dag 14 rustig dagje – shoppen - Universal Citywalk
dag 15 Seaworld
dag 16 Space Kennedy Center
dag 17 Universal Studios
dag 18 rustig dagje – boodschappen - Mall
dag 19 Discovery Cove
dag 20 Bush Garden (vuurwerk)
dag 21 laatste boodschapjes – shoppen – inpakken – Disney Downtown
dag 22 vertrek 14.30 uur Orlando – Atlanta (bijna 4 uur overstap tijd) – Amsterdam
dag 23 aankomst Amsterdam 10.40 uur

Magic Kingdom heb ik niet meteen in het begin gezet ivm de jetlag.

Ik vraag mij af of we misschien Seaworld en Space Kennedy moeten omdraaien, ivm een lange dag naar Space Kennedy en de volgende dag alweer naar Universal Studios ?

Is Blizzard Beach wel en goed idee doordat we al een druk programma hebben en de kaartjes voor Disney inclusief een waterpark duurder zijn dan zonder waterpark ? We hebben tenslotte al onbeperkt toegang tot Aquatica. En is dan 2x Magic Kingdom niet leuker ?

Alleen Discovery Cove staat vast want die reserveren we.

Moeten we trouwens op de terugweg ook 3 uur van tevoren aanwezig zijn op het vliegveld ?

Ik ben benieuwd wat jullie van deze planning vinden !

Njit
01-02-13, 15:12
Disney waterparken zijn iets meer aangekleed dan Aquatica. Maar beide zijn erg leuk. En het zal vast niet de laatste keer zijn dat je in Orlando komt ;)

Esther2013
01-02-13, 15:22
Hoi Paula, dat zijn aardig wat park bezoeken, wij doen het wat rustiger aan, maar dat komt ook dat mijn kids bijna nog nergens in durven qua attracties en wij echte strand mensen zijn, dus nog 10 dgn Gulfcoast/Keys doen na 11 dgn Orlando.
We gaan ongeveer tegelijk, dus wie weet zien we elkaar nog!

moniquekruiningen
01-02-13, 15:37
Wij hadden op de heenweg, dus bij aankomst Orlando geen jetlag... Maar terug in Nederland duurde het een week voordat ik van geen slaap weer aan 7 uren zat.. Dag van thuiskomst paar uurtjes geslapen, de nacht daarop niet geslapen en de nachten daarna 1 uur per nacht meer... Wij arriveerden 's avonds om een uur of 5 op de luchthaven maar tegen de tijd dat we incheckten in t hotel was het 02.00 nl tijd ofzo, voordat we sliepen nog wat later, de volgende ochtend zijn we op tijd op gestaan en fris en fruitig aan onze 13 dagen te beginnen...

trails
01-02-13, 16:24
Als je Aquatica al hebt dan zou ik de dagen van de andere waterparken gebruiken voor iets anders. Je hebt tenslotte ook nog een privι zwembad bij je villa.
Zorg dat je vσσr opening bij de parken bent zodat je gelijk naar binnen kunt als ze open gaan.
Wij doen het trouwens beslist niet rustiger aan. Wij vinden de vakantie te kostbaar om die te gebruiken voor uitslapen. Bezig zijn (en lol hebben) is voor ons ontspanning.
Het verbaast me altijd dat men een dagje shoppen als een rustig dagje beschouwt. Ik vind niks zo vermoeiend dan door die malls te sjouwen.

Gatorland en Boggy Creek Airboats hebben coupons, dus maak daar gebruik van! Vraag ook de Orlando Magicard aan (of print deze zelf uit) dan krijg je in ieder geval bij Gatorland nog extra korting.
http://www.visitorlando.com/discounts-and-tickets/free-magicard-orlando-discount-card/?source=magicard

tomenvalesca
01-02-13, 17:23
Vermits jullie alle Disney parken gaan bezoeken zijn deze misschien ook leuk; Boardwalk Disney (voor een avondje gezellig wandelen) en je kan ook minigolf doen van Disney (wij hebben deze nog niet zelf gedaan maar lezen er zoveel leuke dingen over dat die deze zomer wel op ons lijstje staat).
Hou er wel rekening mee dat als je naar Universal Boardwalk wilt gaan je ook parking moet betalen in tegenstelling tot bij Downtown Disney. Wij wisten dit niet en zijn op de laatste moment dan maar niet gegaan , de Universal parken nemen geen hele dag in beslag , meestal waren wij tegen 4-5uur rond en wandelden dan na een parkbezoek over Universal Boardwalk. Het is maar een tipje :-) Blizzard Beach gaan we ook dit jaar pas voor de eerste keer bezoeken dus daar kan ik niets over zeggen , maar Typhoon lagoon is echt wel de moeite, zeker bezoeken als je de kans hebt dus! Nog veel trip planning plezier!!

pbl
02-02-13, 09:52
Wow wat een goeie reacties !

Ik was nog niet op de hoogte van Disney Boardwalk en Universal Boardwalk.
En ik ben dolop coupons dus die ga ik zeker opzoeken (dankje Trails).

Een dagje shoppen vind ik in die zin relaxen, dat je gewoon naar huis kunt als je geen zin meer hebt.
Bij pretparken vind ik het dan weer zonde van mijn geld om eerder weg te gaan.
We hebben lang voor deze vakantie gespaard en willen eruit halen wat we kunnen.
maar Blizzard Beach zullen we denk ik overslaan.

Onze zoon is dol op achtbanen, ik niet zo dus papa gaat altijd mee. Onze dochter ook in steeds meer achtbanen enzo.
Als het aan mij ligt is dit inderdaad niet de laatste keer dat we naar Florida gaan.
Er is zoveel te doen en te zien ....