PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema bartdierckx: Eerste rondreis Florida - 11d, 2013



bartdierckx
30-01-13, 13:14
Hoi

Heb het idee om samen met men vriendin in april ongeveer 10 a 12d naar florida te gaan. Vorig jaar road trip southwest gedaan en dat ging vlot. Met florida toch wat meer moeite, omdatk er minder binding mee heb denk ik. Dus graag wil ik jullie hulp http://forum.allesamerika.com/images/smilies/icon_e_smile.gif
Eerste ruwe versie van planning als volgt.

Dag 1: Vlucht
Dag 2: Miami
Miami beach + Art Deco + Holocaust + Little havana
Dag 3: Miami – Key West
John Pennekamp State Park (SUN Diver)
Dag 4: Key West
Most southern point + Duval street + Bar Sunset pier
Dag 5: Key West - Florida city
Looey key snorkeling + Bahia honda state park
Dag 6: Florida city -Naples
Anhinga Trail + Canoe (Nine Mile Pond Canoe Trail via short cut)
Tamiami Trail: airboat
(+ Silverspot cinema Naples indien goede film)
Dag 7: Naples – Clearwater
Myakka River State Park (Canopy Walkway)
Sunshine skyway bridge
Clearwater Pier 60
Dag 8: Clearwater - Orlando
(+ evt Seascreamer)
Outlet mall Orlando
Dag 9: Orlando
Kelly state park
Dag 10: Orlando
Universal Islands of adventure
Dag 11
Vlucht Orlando

ALTERNATIEF:
Dag 11
Kennedy Space Center en verder richting Miami
Dag 12
Vlucht Miami

Is dit haalbaar? Suggesties verneem ik graag :) We doen graag avontuurlijke dingen, dus mag er steeds bijzitten.
Is het te laat om hotels en dergelijke te boeken?

Vraagje ivm snorkelen bij John Pennekamp SP, kun je dan ook effectief die standbeelden zien? of is dit nog iets anders?

Alvast bedankt voor jullie tips!

moniquekruiningen
30-01-13, 15:59
Of het haalbaar is, vast wel, ik moet wel bekennen dat ik het geen straf vind dat ik niet met jullie mee reis...
Wij deden Kelly Parks op 1 dag, relaxed die richting in gereden, onderweg nog ff gestopt bij een lokaal supermarktje.. Gelunched . Paar uurtjes gedobberd.. Oh ja en s avonds nog even naar MK geweest, want het was 29 februari... Als ik jullie plannen zie is de eerste vraag die in me opkomt; en wanneer is het vakantie?? Maar waarschijnlijk zegt dat meer over mijn behoefte naar de enorme relaxte sfeer in Florida... Succes iig!

marjolijne
30-01-13, 16:48
Trek voor Kennedy space center maar een dag uit. Het is al ruim 1 uur rijden er naar toe.
Verder is de route erg drukjes zeg maar. Uitslapen zit er denk niet in, relaxen ook niet.

trails
30-01-13, 16:59
Is op zich best te doen. Niet iedereen gaat op vakantie om uit te slapen of te "relaxen". Relaxen is voor ons iets anders dan voor de meeste mensen. Dus, als jullie van bezig blijven houden, dan kan dit prima.
Alleen dag 9 lijkt me een beetje té veel van het goede omdat je van zowel Kelly Park als van KSC net niet echt wat ziet. En wat KSC betreft moet ik Marjolijne gelijk geven.
Mocht ter plekke dat het programma te veel blijkt, dan kun je het toch aanpassen.

Helaas kan ik je niet helpen met je vraag over die beelden bij John Pennekamp.

bartdierckx
30-01-13, 17:06
alvast bedankt voor de tips. Ik schrap Space center dan! Indien we toch terug naar miami zouden rijden om daar de vlucht te nemen, dan kunnen we dat dan doen.
Zodoende ipv dag 11 vlucht orlando zou het zijn dag 11 Space center dag 12 vlucht miami!

Iemand tip voor wat te zien/doen in Myakka River State Park? Of een ander alternatief onderweg van Naples naar Clearwater?

Indien iemand van John Pennekamp nog weet, verneem ik het graag! Ook andere zaken, doe maar, vindt het zeer nuttig!

SpaceAce
30-01-13, 17:38
Is op zich best te doen. Niet iedereen gaat op vakantie om uit te slapen of te "relaxen". Relaxen is voor ons iets anders dan voor de meeste mensen. Dus, als jullie van bezig blijven houden, dan kan dit prima.

Dat vind ik dus ook... Moet dus ook eerlijk zeggen dat ik de planning ook prima 'doable' vind :) (zeker nu KCS bij dag 9 weg is gehaald). Zou zo onze planning kunnen zijn, alhoewel wij destijds twee overnachtingen extra langs de westkust hadden. Maar wij hadden dan daar ook iets meer op de planning staan. Zeker met maar 11 dagen vind ik het persoonlijk mooi verdeeld. Al had ik met 11 dagen alleen in Orlando gebleven, maarja... ben dan ook een pretparkfan he :)

elstars
30-01-13, 17:56
Iemand tip voor wat te zien/doen in Myakka River State Park?

Je kunt daar een mooie boottocht maken, duurt een uur, wandelen op de Canopy walk tussen de boomtoppen en de observatietoren beklimmen en verder genieten van de mooie natuur, kijk maar eens op de website van het park. In plaats van de boottocht kun je ook een tramtour doen, maar die hebben wij niet gedaan.

Bryce2011
31-01-13, 01:49
Zoals al gezegd heeft een ieder een eigen beeld van zijn/haar favoriete manier van vakantie vieren.
jouw opzet komt redelijk overeen met hoe wij meestal onze vakantie beleven en is zeker haalbaar!

wij hebben in 2011 overnacht in een van de 5 (of 6?) cabins in het Myakka River SP.
deze zijn gewoonnte boeken via de site van het park. Misschien is dit een optie ipv Clearwater? Hoef jeniet gehaast het park door.... canopy walk vonden wij een beetje tegenvallen, maar boottocht was super. Cabin was ook een geweldige belevenis. Bbqen in het pikkedonker (wel licht in cabin maar buiten niet) terwijl de wasberen het eten van tafel af jatten wanneer je ff niet oplette.....

verder zou ik sowieso terugvliegen vanaf Orlando. Kost waarschijnlijk hetzelfde en scheelt een rit van ruim 4 uur....

travelbug
11-03-13, 18:30
Wij hebben ook een 11-daagse rondreis gepland maar hebben bewust gekozen om wat meer ruimte te laten op de keys. Wij plannen een aantal stops op de keys zelf om optimaal te kunnen genieten van de sfeer. Maar dat is een keuze natuurlijk. Persoonlijk vind ik jullie schema vrij "druk". Onze "tour" is ook wat korter dan die van jullie.
Hierbij even onze planning:
dag 1: Brussel- Miami
dag 2: Miami - Ft Lauderdale
dag 3: Ft Lauderdale - Ft Meyers Beach (Edison House)
dag 4: Ft Meyers Beach (+ Sanibel & Captiva) + boottocht met pontoon
dag 5: Ft Meyers – (Naples)- Key Largo (Onderweg airboattour in de everglades en Shark Valley of Anhinga trail)
dag 6: Key largo - Marathon (Turtle hospital)
dag 7: Marathon- Key West (Duval Street, Mallory square, hemingway house, ...relaxen :-))
dag 8: Key West
dag 9: Key West
dag 10: Key West- Miami
dag 11: Miami (shopping en sightseeing)
dag 12: Miami - Brussel