PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Innoveda: rondreis 23 dgn 2 kleine kids, Orlando - Orlando mei 2013



Innoveda
29-01-13, 23:10
Hallo allemaal,

Wij gaan in mei 2013 3 weken rondreizen door Florida met onze dochters van 3,5 en bijna 2 jaar! De tickets zijn geboekt (Met BA/Virgin Atlantic van AMS via Londen Gatwick naar MCO), de auto is geregeld (Hertz) en ESTA’s zijn aangevraagd, dus nu gaan we lekker verder met de rest van de voorbereidingen.

Wat gaan we daar doen?
Onze kinderen zijn nog klein, dus die hebben nog niet zoveel te wensen. Dat is juist de reden dat we nu gaan en niet pas over een aantal jaar (als de kinderen naar school gaan en het waarschijnlijk voor het zeggen hebben).
Wij houden namelijk van rondreizen, natuur, rust, lekker eten en drinken en genieten. In 2004 zijn we (zonder kinderen) in het westen van de USA geweest (California, Nevada, Utah, Arizona) en dat vonden we fantastisch.

Ik heb inmiddels al heel wat gelezen op het forum en andere reissites en ben tot de volgende voorlopige planning gekomen:

Dag 1 [02-5] – 17.00 uur Aankomst MCO – naar Cocoa Beach
Hotel: Wakulla of Beach place guesthouses?
Dag 2 [03-5] – Cocoa Beach
Dag 3 [04-5] – Cocoa Beach; bezoek Kennedy Space Center
Dag 4 [05-5] – Cocoa Beach naar Fort Lauderdale
Dag 5 [06-5] – Fort Lauderdale naar Miami Beach (of Coral Gables)
Dag 6 [07-5] – Miami
Dag 7 [08-5] – Miami naar Islamorada(?); evt Glasboot
Dag 8 [09-5] – Islamorada(?) naar Key West; evt bezoek Bahia Honda State Park.
Dag 9 [10-5] – Key West naar Key Largo; evt bezoek Turtle hospital of Dolphin Research Center
Dag 10 [11-5] – Key Largo; bezoek Everglades
Dag 11 [12-5] – Key Largo naar Naples
Dag 12 [13-5] – Naples naar Sanibel
Dag 13 [14-5] – Sanibel
Dag 14 [15-5] – Sanibel
Dag 15 [16-5] – Sanibel naar Clearwater
Dag 16 [17-5] – Clearwater
Dag 17 [18-5] – Clearwater naar Crystal river
Dag 18 [19-5] – Crystal river; evt manatee tour/swim
Dag 19 [20-5] – Crystal river naar Orlando
Dag 20 [21-5] – Orlando Magic Kingdom
Dag 21 [22-5] – Orlando
Dag 22 [23-5] – 17.55 uur vertrek MCO
Dag 23 [24-5] – aankomst AMS

We beseffen ons heel goed dat we flexibel zullen moeten zijn ivm de kinderen, dus vandaar dat we niets vastleggen (alleen het eerste hotel). We zien daar wel wat haalbaar is en passen de planning dan ter plekke aan. Hoewel de reisafstanden in bovenstaande planning niet heel groot zijn, denk ik dat het eerste deel van de planning vrij optimistisch is, maar aan het einde hebben we nog wel wat speling. Dit zal de route iig zijn, maar mogelijk dat de exacte dagen nog veranderen.

Uiteraard zijn alle tips van jullie meer dan welkom. Wat we iig graag willen weten is:


Kun je vanaf Key Largo (of daar ergens) een dagtrip plannen naar de Everglades?
Zijn er andere/betere plaatsen langs de golfkust die we moeten aandoen?
Wat zijn leuke/speciale/kindvriendelijke accommodaties in de betreffende plaatsen?
Wij gaan nu niet voor de pretparken (dat doen we wel als de kinderen wat ouder zijn), maar twijfelen tussen MK of Seaworld. Is MK wel haalbaar met 2 kleine kinderen?


Later komen er ongetwijfeld nog veel meer vragen, maar eerst ga ik lekker weer verder lezen op dit leuke forum!

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

FloridaVerslaafde
29-01-13, 23:30
Hoi,

Mooie planning. Volgens mij zijn dagtrips naar de Everglades vanuit Key Largo niet mogelijk. Mijn advies, ga naar Florida City en daarvandaan de Florida State Road 823 de Everglades in. Of ga naar de Alligator Farm een leuke attractie en je kan er een airboat ride maken de Everglades op (http://www.everglades.com/)

Groetjes,
Walter :cool:

Innoveda
30-01-13, 08:23
Hoi Walter, Bedankt voor je reactie. Wij willen inderdaad vanaf Florida City de Florida State Road 823 pakken de Everglades in, maar Florida City lijkt ons niet zo leuk om te overnachten. We zouden dus graag 2 nachten op Key Largo blijven en dan van daaruit heen en weer naar de Everglades rijden. Ik vraag me af of dat qua afstand/tijd te doen is (sommige mensen doen dit volgens mij vanaf Miami). Op dag 11 kunnen we dan eventueel nog bij de Shark Valley entrance met de tram. De Alligator Farm is een leuk idee! Dat vinden de kinderen vast leuk!

trails
30-01-13, 08:32
Key Largo ligt nog geen 30 mijl van Florida City, dus dat is heel goed te doen.

Njit
30-01-13, 08:35
We beseffen ons heel goed dat we flexibel zullen moeten zijn ivm de kinderen, dus vandaar dat we niets vastleggen (alleen het eerste hotel).

goed idee. Alleen kom je wel in super-toeristische plaatsen als Miami, Islamorada, Key Largo, Key West waar het last-minute gewoon duur is om hotels te boeken. Wellicht toch de dag ervoor via Hotwire een hotel vastleggen - dan zou je toch wel moeten kunnen inschatten of je er dan ook daadwerkelijk bent.

Plaatsen als Orlando kun je gerust ter plaatse bekijken - daar is meeeer dan genoeg plek.

Ebelix
30-01-13, 12:35
Als ik jullie was zou ik de eerste nacht in de buurt van Orlando verblijven en niet nog naar Cocoa beach rijden. Je bent niet om 17.00 uur uit de luchthaven. Je moet eerst nog door immigrations en customs om vervolgens je auto op te halen. Voor je het weet is het 19.00 uur en dan moet je nog anderhalf uur rijden. Je kinderen staan na de vlucht al op springen van de lange vlucht en vervolgens wil je ook nog een autorit met ze maken.

Neem lekker een hotel in de buurt van de luchthaven en ga de volgende ochtend op pad. Door de jetlag is iedereen toch vroeg wakker en kan je ook vroeg op pad.

trails
30-01-13, 13:04
Hou er ook rekening mee dat Memorial Day Weekend in mei valt en dat het dan hιιl moeilijk is om ergens een hotel te krijgen.
Ik zou zelf de hotels in Miami en de Keys vast leggen. Je hebt toch 2 kleine kinderen bij je en om dan lang(er) te moeten zoeken naar een hotel, lijkt me niet ideaal.

bestmayo
31-01-13, 18:20
Ik lees ff mee.....wij willen in oktober t zelfde doen met 2 kleine kinderen en jullie schema klinkt goed....dus lees mee voor de tips!

Innoveda
01-02-13, 22:54
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
We overwegen idd om toch de eerste nacht in Orlando te blijven. Zijn er nog tips voor een kindvriendelijke accommodatie bij de luchthaven?
Memorial Day Weekend is volgens mij pas nadat wij terug zijn. Wij gaan op 23 mei terug, dus daar hebben we hopelijk geen last van.
Ik ga me nog lekker eens verdiepen in leuke accommodaties en indien mogelijk gaan we die natuurlijk een dag van te voren via internet vastleggen. Met hotwire hebben we geen ervaring, maar ik zal eens gaan kijken wat daar allemaal mogelijk is.
Op dit moment willen we de hotels liever toch niet vastleggen, vanwege de flexibiliteit, maar ik wil wel nu al een aantal opties per locatie uitkiezen. Er is altijd wel ergens een slaapplekje te vinden denk ik, maar we zullen dan minder kieskeurig moeten zijn. We gaan overigens daar wel om een uur of 15-16 op zoek naar een hotel als we nog niks hebben.

@bestmayo: ik zag jullie bericht idd ook. Leuk dat je meeleest en ik ben benieuwd wat jullie plannen uiteindelijk worden.

Ebelix
06-02-13, 15:29
Wat verwacht je van een kindvriendelijk hotel? Je komt laat aan en je gaat de volgende ochtend weer vroeg weg omdat je vroeg wakker bent. Het belangrijkste is een ruime kamer waar eventueel makkelijk een bedje voor de kleine bijgezet kan worden. De meeste hotels hebben wel een zwembad maar verder geen andere voorzieningen voor kinderen.

Innoveda
06-02-13, 22:53
In principe zullen we overnachten in hotels/motels met double queen rooms. We gaan er vanuit (lees hopen) dat de kinderen wel samen in een groot bed kunnen slapen (de jongste slaapt thuis nog in een ledikant). Mocht dit niet lukken dan halen we wel ergens een campingbedje ofzo.

Met een kindvriendelijke accommodatie bedoel ik bijvoorbeeld accommodaties met familiekamers (extra slaapkamer), appartementen (slaapkamer met een keukentje), speeltuintje in de buurt, o.i.d.
Een ruime kamer is inderdaad wel wenselijk en verder proberen we te kiezen voor hotels/motels met een verwarmd zwembad. Omdat de kinderen al vroeg naar bed gaan is het voor ons ook fijn als we niet de hele avond op de slaapkamer hoeven te verblijven, maar als er bijvoorbeeld een mogelijkheid is om in de buurt van de kamer buiten te kunnen zitten (balkon, terras, galerij, o.i.d.). En dat alles natuurlijk voor een goede prijs (we denken gemiddeld 100$ per nacht kwijt te zijn wat zal variλren tussen de 70-150$ per nacht)

Voor de eerste nacht (in Orlando) maakt het allemaal niet zoveel uit want dan zouden we de volgende dag inderdaad weer vroeg vertrekken. Belangrijker is dan dat het niet te ver van de luchthaven (MCO) af ligt en bij voorkeur in de richting van Cocoa Beach. Verder zou het fijn zijn als er in het hotel/in de buurt mogelijkheden zijn om te dineren.

Ik weet dat er in Amerika ontzettend veel motels zijn, dus een slaapplek vinden zal wel lukken, maar het gaat juist om die hotels/motels die net iets meer hebben dan een double queen kamer en een zwembad. Bijvoorbeeld Away Inn in Lauderdale-by-the-sea, waar ze een grote bak met speelgoed hebben bij het zwembad. Deze info vind je niet via internet, maar weten alleen mensen die er zijn geweest en die zijn hier op het forum genoeg.

Dus: heb je een rondreis gemaakt met (kleine) kinderen en heb je ergens op onze route in een geweldig hotel/motel/o.i.d. gezeten wat je niet snel zult vergeten dan horen wij het graag.

Hopelijk is het zo een beetje duidelijker wat ik zoek en ik ben benieuwd naar alle ervaringen.

Ebelix
07-02-13, 02:08
Wat mij betreft duidelijk. Bovenop de centrale hal van het vliegveld is een Hyatt gevestigd. Dichterbij kan je geen hotel vinden.

Innoveda
02-04-13, 23:39
Het eerste hotel is geboekt. Via Hotwire met dank aan dit forum. We blijven toch in Orlando bij MCO en het is het Doubletree Airport Hotel geworden voor de schappelijke 'hot rate' van 77$. Ik zal me eens gaan verdiepen in de hotwire rates voor de andere locaties waar we naar toe gaan. Hoe kort van te voren kun je Hotwire gebruiken trouwens? Kunnen we als we daar zijn een hotel boeken voor een dag later bijvoorbeeld?

Njit
03-04-13, 08:16
Ja hoor, dat gaat prima. Hebben het wel eens een half uur van te voren gedaan. Was de bevestiging net binnen toen we aankwamen.
Maar blijft natuurlijk altijd een kwestie van vraag en aanbod.

SkyTum
09-04-13, 12:06
Wij zijn vorig jaar ook met twee kleine kids (3 en 1 jr) rond wezen reizen door Florida. Goed te doen hoor.
Indien interesse in de weblog: 4heen4terug.reislogger.nl

damian08
09-04-13, 13:14
Ik reis zelf ook met 2 kleine kinderen en heb de hotels gemaild met de vraag of ze een campingbedje neer kunnen zetten. Is geen enkel probleem en word als het goed is gewoon kosteloos neergezet.

Innoveda
09-04-13, 23:08
@SkyTum: wat een leuk reisverslag (en wat een schattige kinderen). Fijn om eens wat ervaringen te lezen over rondreizen met kleine kinderen. Ik ga in ieder geval nog even op zoek naar een Trunki, want daar twijfelden we nog over, want dat lijkt me toch wel handig. Hopelijk loopt onze vlucht ook soepeltjes.
Ik zal ook de hotels nog eens even goed doornemen, want misschien zit er voor ons ook nog iets tussen. Hadden jullie die vooraf al geboekt?
Ik krijg er wel enorm veel zin in!

@Damian08: bedankt voor de tip. Mocht het slapen in een groot bed niet lukken (de jongste is bijna 2 dus we gaan ervan uit dat ze het wel leuk zal vinden), dan gaan we zeker vragen om een babybedje. Goed om te weten dat de meeste hotels dit wel zullen regelen.

SkyTum
10-04-13, 10:31
@Innoveda: Dank je! De Trunki....dat was ideaal! Was de speelgoedkoffer (van binnen en van buiten). Tijdens de vlucht kwam ie tevoorschijn als ze zich dreigden te gaan vervelen en voor de rest heeft (de oudste) erop rondgereden en achter zich aan getrokken.
Wij hadden niet veel vooraf geboekt. Diverse keren gebruik gemaakt van Hotwire, een dag van tevoren meestal.
We hadden niet overal een babybed. In Key West bijvoorbeeld niet. Verder is het echt bijna overal mogelijk een babycrib bij te laten plaatsen, al dan niet tegen een borg. We hadden getwijfeld of we onze "Derian Travel Cot" mee zouden nemen, maar we moesten voor de kinderen voor ons gevoel al zoveel extra meenemen (autostoel, buggy, verzorgingstas...) dat we er maar op gokten dat ze wel overal babybedjes hadden ipv dat ook nog mee te nemen.

Maak je ook een reisverslag?

Heeeeel veel plezier alvast. Het is er zoooooo leuk en prima te doen met de kinderen. Zou het zo weer doen (en dat gaan we over een tijdje ook echt wel weer)

Innoveda
10-04-13, 23:53
De Trunki is binnen. Het is Rex geworden, aangezien de lievelingskleur van mijn dochter groen is. In het echt is ie nog leuker dan ik al dacht en ik denk dat ze er heel veel plezier van gaan hebben! Bedankt SkyTum voor de overtuigende woorden. Weer iets wat ik kan afvinken op mijn lijstje.

Ik weet nog niet zeker of ik een reisverslag ga bijhouden. Heb wel een begin van een blog gemaakt, maar weet nog niet of ik het echt ga gebruiken.

Innoveda
26-05-13, 22:31
Hallo allemaal,

Wij zijn net terug van een geweldige rondreis in Florida! Met de kinderen is het super goed gegaan en we hebben uiteindelijk de volgende route afgelegd.

Dag 1 [02-5] – 17.00 uur Aankomst MCO
Hotel: Doubletree Orlando Airport
Dag 2 [03-5] – NaarCocoa Beach. Bezoek aan Merrit Island.
Hotel: Wakulla Suites (2 nachten)
Dag 3 [04-5] – Cocoa Beach; bezoek Kennedy Space Center
Dag 4 [05-5] – Cocoa Beach naar Fort Lauderdale. Onderweg bezoek Manatee Center Ft Pierce.
Hotel: Shell Motel (slecht!!)
Dag 5 [06-5] – Stranddag Fort Lauderdale
Hotel: Best Western Oceanside Inn
Dag 6 [07-5] – Rondvaart met watertaxi in Fort Lauderdale. Daarna naar Miami Beach.
Hotel: Dorchester
Dag 7 [08-5] – Strand van Miami. Daarna naar Key Largo
Hotel: Largo Lodge (sfeervol)
Dag 8 [09-5] – Naar Key West. Sunset op Mallory Square
Hotel: Best Western Hibiscus
Dag 9 [10-5] – Southernmost Point Key West en naar Marathon.
Hotel: Key Colony Beach Motel (eenvoudig)
Dag 10 [11-5] – Bezoek Turtle hospital en Dolphin Research Center. Naar Key Largo.
Hotel: Amoray Dive Resort (2 nachten)
Dag 11 [12-5] – Rustdag op Key Largo (Moederdag!)
Dag 12 [13-5] – Bezoek Everglades en naar Naples.
Hotel: Lemon Tree Inn (Leuk met gratis lemonade!) (2 nachten)
Dag 13 [14-5] – Naples
Dag 14 [15-5] – Naar Sanibel
Hotel: Shalimar (heerlijk op het strand) (2 nachten)
Dag 15 [16-5] – rustdag Sanibel
Dag 16 [17-5] – Naar Clearwater (net Benidorm, iets te druk voor ons)
Hotel: Tropical Breeze motel (slechte prijs-kwaliteitverhouding)
Dag 17 [18-5] – Clearwater naar Treasure Island
Hotel: Trade Winds Motel (oubollig, maar goedkoop en aan het strand)
Dag 18 [19-5] – Op weg naar Orlando
Hotel: Days Inn Lakeland
Dag 19 [20-5] – Naar Orlando
Hotel: Seralago (kinderkamer is leuk) (3 nachten)
Dag 20 [21-5] – Orlando Magic Kingdom (lange dag, maar de kinderen hebben het goed volgehouden)
Dag 21 [22-5] – Orlando shoppen (Premium Outlets Int. drive)
Dag 22 [23-5] – 17.55 uur vertrek MCO
Dag 23 [24-5] – aankomst AMS

Het vliegen is ook goed gegaan. Gelukkig geen vertraging en op de heenweg een upgrade naar bulkhead en terug een extra stoel voor de jongste.
Budget waarschijnlijk wel wat overschreden (hotels waren over het algemeen duurder dan gedacht), maar het was het allemaal waard.

Nu lekker nagenieten en aan de slag met de vele foto's.

Allemaal bedankt voor de tips en informatie op dit leuke forum. Daar hebben we zeker veel aan gehad! En mochten er nog vragen zijn, dan zal ik zeker proberen deze te beantwoorden.

sunnyilly
03-09-15, 15:43
Hoi Innoveda! Ook ik heb al veel tips van dit forum gehaald. Wij gaan in nov/dec dit jaar twee weekjes met onze dochter van dan 22 maanden. Je reisschema ziet er leuk uit. Als je achteraf terug kijkt, wat zou je dan niet meer doen? Wij hebben twee weekjes en zijn ook niet van plan om de pretparken te bezoeken. We houden van hetzelfde als wat jij omschreef. De vliegtickets zijn al geboekt. Onze dochter heeft een eigen stoel, dit hebben we gelukkig voordelig kunnen regelen. Wij vliegen op Miami. Alvast bedankt voor eventuele tips! Zin in! :-D