PDA

Bekijk Volledige Versie : Legitimeren om bier te kopen



Zuiril
29-01-13, 05:01
Hoi, Vandaag mocht deze 50 er!! bij de Super Target in Estero zijn rijbewijs laten zien...omdat hij een sixpack Heineken had gekocht...ik heb de dame in kwestie nog gevraagd of ik Under age was of zo??...het enige wat ik als antwoord kreeg dat het Florida's Policy is...?...gelukkig raakte ze van het Nederlandse rijbewijs ook van slag en moest er weer iemand bij komen om er toestemming voor te verlenen.....

Heb deze week wel vaker bier gekocht en daar deed men in het geheel niet moeilijk...is dit normaal?? of hebben we hier te maken gehad met een overijverige nitwitt....??

Verder is Florida wel top!! Genieten erg..met name de Manatee Swim in Crystal River was indrukwekkend...

moonlight91
29-01-13, 08:47
wij hebben dat ook al diverse malen gehad,en ik lijk met 40 toch nog 19;) met name in de walmart ,dus we hebben zoiezo in de winkel altijd ons paspoort bij

Njit
29-01-13, 08:59
Het is zeker niet Florida Policy maar wel Walmart/Target Policy. En er zijn meer mensen niet zo blij mee:

http://consumerist.com/2010/04/23/target-demands-to-scan-my-id-when-i-buy-booze/
http://target.pissedconsumer.com/do-not-buy-wine-or-alcohol-at-target-stores-20110129218889.html
http://the-parenting-dad.blogspot.com/2012/07/wal-marts-latest-policy.html
http://smokesandbooze.blogspot.com/2011/05/wal-marts-age-verification-policy.html

Ta2 Gerrit
29-01-13, 09:26
Het wordt een beetje willekeurig toegepast, de ene keer wel, maar meestal niet. Ik heb het ook wel meegemaakt bij Fridays. Dan was er net weer controle geweest, en werd iedereen "gecard".
Op zich maakt het niet uit, we hebben toch altijd ons rijbewijs bij ons. En het dient een goed doel, al vindt ik vanaf 21 wel een beetje overdreven.

trails
29-01-13, 09:29
Ach, en zo moest ik me in Anaheim (Ca.) eens legitimeren toen ik een cappucino bestelde.

aggie
29-01-13, 09:32
Haha, was dat er dan eentje met verborgen alcohol?

trails
29-01-13, 10:51
Nou, geen drupje alcohol geproefd. Rare mensen, die Amerikanen...;)

Ritchie
29-01-13, 12:25
Hahaha, dat heb ik overigens ook al eens gehad, was destijds 35 jaar. Raar he
Ach, en zo moest ik me in Anaheim (Ca.) eens legitimeren toen ik een cappucino bestelde.Zat er sterke drank in cappucino ?? :p

knaapje
29-01-13, 13:41
Volgens mij geeft de kassa random aan, dat er legitimatie gevraagd moet worden.
Daar kan de cassiere niets aan doen.
Ik heb als 60+ er ook gehad.

moniquekruiningen
29-01-13, 16:41
Ik zou er blij mee zijn :p (44) ik heb vorig jaar slechts 1 glas wijn gedronken tijdens ons verblijf in Orlando. Aangezien ik altijd moet rijden, de prijzen nou niet echt vriendelijk zijn.. En het er geen common-use is... Een wijntje voor 6 of 7 dollar.. En ik vond ze al zo aardig in Florida...

JKG
29-01-13, 17:23
Haha, ja soms slaat het echt nergens op. Maar in Las Vegas kan het ook andersom;
Toen ik 28 was, werd me daar gevraagd door een dame die iets wilde aansmeren of ik 35 jaar of ouder was. Geloof mij, ik zag er toen eerder uit als 22 dan 35.
Toen ik vroeg of ik er zo oud uit zag, zei ze 'Just doing my job, honey'. Toen ik 29 was, moest ik 'm trouwens ook eens in een Gall & Gall hier in Nederland laten zien... maar ik heb zo'n idee dat de meneer achter de toonbank mij wel leuk vond ofzo en interesse had in andere mannen. ;)

Maargoed, als je 50 of ouder bent en dan nog om je ID wordt gevraagd, sta je toch wel vreemd te kijken. Er gebeuren vreemdere dingen in Amerika, geloof me.

Victoria
30-01-13, 21:08
Ik kan me herinneren dat afgelopen jaar mijn zwager ook zijn legitimatie een paar keer moest laten zien en dan moest er 1 of andere code van zijn legitimatie ingevoerd worden anders werd de kassa niet vrijgegeven. Dat is wat ze zeiden. Kan ook zijn dat ze gewoon de geboortedatum dan invoeren..

Fleurida
30-01-13, 23:34
Als je alcohol koopt in de supermarkt geeft de kassa automatisch aan: ID? En dan kijkt de caissière naar je en dan moet je wel of niet ID laten zien. Is volgens mij standaard en niet alleen in Florida. Vorig jaar op onze rondreis in het noord-oosten ook diverse malen gezien.

koenkamphuys
02-02-13, 02:01
Mijn schoonzus, toen 58, ook een keer naar haar legitimatie gevraagd. De bejaarde dame achter de kassa legde uit dat ze iedereen onder 40 moeten vragen (juist om je-ziet-er-jong-uit-of-juist-oud-uit discussies te vermijden. Het verschil tussen 58 en 40 heeft ze dan maar als een compliment opgevat.

Maak trouwens niet de fout om voor enen op de zondag alcohol te kopen. Mag niet. Omdat je anders dronken in de kerk zou gaan zitten denk ik. Ik kijk dat meisje aan de kassa aan en schiet in de lach. "Regulations" zeg ik met een wegwerpgebaar - een combinatie die ik andere amerikanen ook wel eens heb zien maken.