PDA

Bekijk Volledige Versie : TaxFree Schiphol



VinMor
10-01-13, 12:13
Even een vraag over het TaxFree shoppen op Schiphol.
(Kwam nog geen topic tegen die over dit onderwerp ging, dus maak ik hem zelf maar even aan)

Nu is wijn en bier over het algemeen een stuk duurder in Amerika dan bij ons(correct me if i'm wrong;))
Nou zit ik erover na te denken om een aantal flessen wijn en bier mee te nemen, maar hoe gaat dit precies in zijn werk als je dit op schiphol doet?
Ik heb een overstap in IJsland, dus weet ik niet hoe ze daar omgaan met dingen die ik in Amsterdam heb gekocht.
Ook is mijn vriendin nog onder de 21, dus hoe staan ze hier tegenover bij de douane van Amerika?

Ik hoor graag van jullie wat ik het beste kan doen :)

Ebelix
10-01-13, 13:10
Jullie mogen kopen op Schiphol en meenemen naar IJsland. De grote vraag is hoe IJsland met de controle mbt vloeistoffen gekocht in tax free winkels omgaat. Staan ze toe dat je deze mee mag nemen in de cabin of niet. Bij aankomst in Amerika is het geen probleem zolang degene die boven 21 is de drank in zijn bezit heeft en deze dicht vervoerd in een niet doorzichtige tas/zak. Zorg ook dat je de drank in de kofferbak van je huurauto vervoerd.

Kijk op de website van de luchthaven in IJsland of op de website van Icelandair hoe men hier mee omgaat.

VinMor
11-01-13, 09:39
Heb vandaag even zelf het één en ander uitgezocht, en ben op het volgende uitgekomen:



Ja, na de ticket- en/of paspoortcontrole kunt u op een EU-luchthaven en in het vliegtuig van een Europese luchtvaartmaatschappij nog steeds uw (taxfree) aankopen doen. Vloeistoffen en gels die u ná de ticket- en/of paspoortcontrole of in het vliegtuig heeft gekocht, worden door de verkoper - wanneer nodig - voor u verpakt en verzegeld. Het zegel is één dag geldig. Als u op een volgend vliegveld moet overstappen mag u het zegel niet verbreken tot na de laatste keer overstappen.


Dus het zal wel mogelijk moeten zijn, maar is maar één dag geldig!

Ta2 Gerrit
11-01-13, 10:16
Niet om het één of ander, maar waarom zou je voor die paar centen verschil dit allemaal meeslepen ? Zo veel duurder is het bier daar niet, of je moet persé import willen hebben, dat is iets duurder. Heineken (daar gebotteld) is iets duurder dan de domestics, maar smaakt wel anders dan hier in NL.
De meest genuttigde domestics (Bud, Bud Light, Miller etc.) zijn ook het goedkoopst (http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=10&ved=0CJMBEBYwCQ&url=http%3A%2F%2Fwww.wineaccess.com%2Ffile%2Fstore %2Ftotalwine%2Fbeer-corridorwine.pdf&ei=R8XvUK-IGeid0AXc24GYBA&usg=AFQjCNH8Mv_7bFAf4MiauiZaACuDzez-cw&bvm=bv.1357700187,d.d2k&cad=rjt) , waarvan wij de Miller Genuine Draft het lekkerste vinden.

Maar in de gemiddelde supermarkt vind je tientallen soorten, dus keus genoeg. Met de wijnen idem dito. Zolang het niet om dozen wijn en kratten bier (grootverbruik ;)) gaat, zou ik de moeite niet nemen.
Wij hebben wel eens Beerenburg meegenomen (daar niet te koop), maar het was altijd een boel gedoe. Neem je het thuis al mee, moet je het supergoed beschermen in de koffer en dan maar bidden dat het heel blijft, koop je het op Schiphol, moest je het bij de volgende (binnenlandse) vlucht in je koffer meubelen, want dan mag het niet mee de cabine in, en dus ook maar weer hopen dat het onbeschadigt blijft.

Moraal van dit verhaal; ik zeg, NIET doen :cool:

VinMor
11-01-13, 12:05
Dat was in eerste instantie ook een deel van mijn vraag. OF het inderdaad zin had, want weet de prijzen niet meer zo goed.
Staat me iets van bij dat ik voor een 6pack 10$ betaalde ofzo...

Maar dan laat ik me daar wel verrassen in de lokale supermarkt!

Bedankt!!:up:

Ta2 Gerrit
11-01-13, 12:48
Goed plan. Nog een link (http://www.saveonbrew.com/beer-deals-list?page=1), daar kun je zien dat een biertje rond de $0,75 kost in de supermarkt. Goed te doen, dus ;)

Yowannes
11-01-13, 22:38
Ik snap de TS wel. De VS is een geweldig land, maar dat bier... Man man, niet te drinken (kleine nuance: ik ben Belg ;-) ).
Maar de prijs lijkt echt geen probleem.
Als je trouwens wat afwisseling zoekt in biersmaken en toch bij Amerikaans bier wilt blijven, check eens in de ABC. Dat is een keten uit Florida (zo'n 160 winkels dacht ik), die nogal een variërend aanbod in bier, wijn en likeuren kennen (en in de verste verte niet op een "liquor store" lijkt).

Ta2 Gerrit
11-01-13, 23:08
Ook de Publix heeft een aardige sortering, maar die is wel kleiner dan die van ABC inderdaad, daar hebben ze (bijna) alles, zelfs een behoorlijke afdeling import, ook uit België, al betaal je dan wel de hoofdprijs.
En als je alle US biertjes moet gaan proeven voordat je een juiste hebt, is de vakantie voorbij ;)

Tja, en dan die nuance hè. Hoewel ik een Palmke of een Duvel ook niet schuw, ga ik toch voor een Goud Geel Gelagerd Gerstenat Pilsener uit Zoeterwoude, en de US variant die daar bij in de buurt komt is de MGD van de vrienden uit Milwaukee :cool:
Maar gewaarschuwd, neem niet de 64 (light) uitvoering, die is namelijk (door ons) niet weg te krijgen.

VinMor
12-01-13, 08:47
Goed plan. Nog een link (http://www.saveonbrew.com/beer-deals-list?page=1), daar kun je zien dat een biertje rond de $0,75 kost in de supermarkt. Goed te doen, dus ;)

Bedankt trouwens voor de link, die gaat zeker mee! :)

@Yowannes: Beste Belgische bier blijft gewoon WestVleteren, helaas alleen maar 1x een kratje kunnen halen :)

Yowannes
14-01-13, 23:57
... @Yowannes: Beste Belgische bier blijft gewoon WestVleteren, helaas alleen maar 1x een kratje kunnen halen :)

Ik ga je een beetje jaloers maken: er staan hier 2 bakken "West-Vleteren 12" lekker in mijn kelder te wachten tot ik in het weekend weer een flesje ga uitkiezen om te nuttigen :-)
Maar even serieus: het is een lekker bier, maar ik ben er van overtuigd dat we nog betere hebben, waar alleen minder media-aandacht aan gegeven wordt.
De Belgische bieren die je echter in de VS vindt, zijn voornamelijk "grote bieren" (lees: massa-productie waarbij het artinsanale ver te zoeken is).
Ik ben er van overtuigd dat we onze Amerikaanse vrienden nog wat kunnen leren :-)

Hans uit Koekelare
15-01-13, 12:15
Dat is wel zo Yowannes wat je zegt dat alleen de meer industrieel gebrouwen bieren de VS bereiken, maar wat ik ook gezien heb in Colorado dat er daar wel allerlei brouwerijtjes uit de grond rijzen en dat iedereen daar zo positief over praat en dat er ook bier wordt geproefd zoals hier wijndegustaties zijn.
En de kwaliteit over de daar gebrouwen bieren zijn zeker om over naar huis te schrijven.

Njit
15-01-13, 15:25
Je ziet ook steeds meer restaurants met een eigen brewery zoals bijv. Gordon Biersch. Zit ook in Miami!

http://www.gordonbiersch.com/our-story/

Hans uit Koekelare
15-01-13, 15:42
Dat klopt, je ziet inderdaad meer restaurants met brewery's.

Yowannes
15-01-13, 15:50
In New York heb ik zo deze zomer de Heartland Brewery ontdekt.
Niet slecht, al hebben ze nog wat weg af te leggen.