PDA

Bekijk Volledige Versie : Miami / Key West



Anke1986
09-01-13, 23:38
Hallo,

Mijn vriend en ik zijn van plan in september (duurt helaas nog even) naar Miami te gaan voor 10-12 dagen. We willen ook een paar dagen naar Key West. Wat is dan een mooie verdeling qua tijd?
Zat zelf te denken aan 6 dagen Miami en 4 dagen Key West. Of is 4 dagen Key West te lang?

En zijn er bij Miami beach ook strandtenten met lekkere ligbedden? Of alleen van die plastic strand bedjes? Het moet namelijk wel een relax vakantie worden. :) Lekker naar het strand, beetje rond kijken, shoppen en lekker uit eten...

Alle info is welkom.

SpaceAce
10-01-13, 00:23
En zijn er bij Miami beach ook strandtenten met lekkere ligbedden? Of alleen van die plastic strand bedjes?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik me helemaal geen ligbedjes kan herinneren op Miami Beach...

Persoonlijk zou ik in Miami geen relaxtvakantie kunnen houden :) Te veel te zien en dus meer op pad dan op het strand... Ook in de omgeving is genoeg te doen. Maar ik ben dan ook niet de persoon die van dat soort vakanties houdt, dus ben niet echt een voorbeeld hahaha... Alhoewel we in Curacao wél die sfeer van relaxtijd hebben gevoeld! Dus vergelijk het daar in ieder geval niet mee.

Ebelix
10-01-13, 09:49
Amerika kent geen strandtenten zoals wij die kennen. Bij Miami beach is her en der verhuur van bedjes en parasols. In herrinering waren dit houten bedjes met een kussen. Er zijn barretjes ed. Je moet alles zelf meenemen. Amerikanen liggen liever bij het zwembad dan op het strand.

Njit
10-01-13, 10:04
Ik zou sowieso niet 6 dagen in Miami willen zitten.. maar da's persoonlijk natuurlijk.. Ik ontspan me veel meer in een waterpark in Orlando.

Hans van Demen
10-01-13, 14:03
Er zijn hier en daar wel strandbedjes te huur, deze zijn van hout met een heerlijk kussen. Er zijn geen strandtenten, zoals bv op Scheveningen etc, wel lopen er verkopers rond met water, frisdrank, sigaren etc etc.
Voor een relaxvakantie zoals jij aangeeft zou ik kiezen voor een ander deel van het Caribisch gebied, bv Mexico of Cuba.

4 dagen op Key West is wel lang, in 1 dag tijd heb je het hele eilandje wel rondgelopen en bekeken. Als je een uitgaanstype bent is het s avonds wel leuk op Duvalstreet.

Anke1986
10-01-13, 18:43
Bedankt voor alle reacties en informatie.

Ik had ook niet verwacht dat het hetzelfde is als Curacao. Ben al 3x op Curacao geweest en de sfeer die daar is is bijna niet te overtreffen. Maar het kon zijn dat Miami beach of stranden in de buurt ook wel strandtenten hebben met lekkere ligbedden.

Mexico ben ik ook al eens geweest, maar ik vind de reis opzicht naar dat soort bestemmingen erg prijzig. Volgens mij word dat elk jaar duurder ofzo! :(

Heeft iemand misschien ervaring met cruises naar de Bahama's? Zijn er ook cruises die langer dan 1 dag op dezelfde locatie blijven?

Njit
10-01-13, 19:04
Miami en Key West zijn ook redelijk duur qua overnachtingen.

Anke1986
10-01-13, 19:40
Ja ik weet het, maar dat is op zich niet zo'n ramp, aangezien een retourticket maar ruim 500 euro kost in september! :)

travelbug
12-01-13, 18:49
Hé, wij gaan ook voor een 12-tal dagen naar Florida, maar maken er rondrit. Wij verblijven 2 nachtjes in Miami en 3 nachten in Key West. Ik weet niet of dit jullie ding is maar indien wel ... hier vind je onze planning.
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?15345-Reisschema-Travelbug-Miami-Miami-juli-2013

Grtjs en veel plezier!!

sjaakie
17-01-13, 20:39
Er zijn hier en daar wel strandbedjes te huur, deze zijn van hout met een heerlijk kussen. Er zijn geen strandtenten, zoals bv op Scheveningen etc, wel lopen er verkopers rond met water, frisdrank, sigaren etc etc.
Voor een relaxvakantie zoals jij aangeeft zou ik kiezen voor een ander deel van het Caribisch gebied, bv Mexico of Cuba.

4 dagen op Key West is wel lang, in 1 dag tijd heb je het hele eilandje wel rondgelopen en bekeken. Als je een uitgaanstype bent is het s avonds wel leuk op Duvalstreet.

Het is maar net waar je van houdt en dat is voor een ieder weer anders. Wij vinden 4 weken nog te kort op Key West en de Key's

moniquekruiningen
18-01-13, 00:01
6 nachten Miami heb ik geboekt.. Dag van aankomst (vanaf Orlando), dag van vertrek (naar Clearwater) staan vast, 5 dagen blijven over, waarvan 1 gepland voor Everglades, 1 voor De Keys, we kijken we hoever en terug we die dag komen. Hebben we er nog 3 over.. We verblijven in een privé studio aan Ocean Drive Ocean Beach met toegang tot het strand en een paar uurtjes aan t begin vd dag houden we wel vol, maar we willen natuurlijk van alles zien.. Wie heeft er tips, wij moeder en dochter ( dan bijna 13), we hebben een auto tot onze beschikking willen toch wel het echte Miami zien.. Geen onveilige buurten... o Ocean Drive kunnen we s avonds doen, maar wat mogen we nog meer niet missen?

Yowannes
18-01-13, 10:54
Een aanrader is de Art-Deco tour.
Deze vertrekt vanaf een souvenirshop in een zijstraatje van de Ocean BLVD in Miami.
Het werd begeleid door een Duitser met een licht accent, maar daardoor net zoveel verstaanbaarder :-)
Let wel: wij hebben deze tour net na de middag gedaan en hadden op het einde een "uitgedroogd" gevoel. Oftewel: neem voldoende drank mee voor onderweg.

charly
19-01-13, 21:46
Wij zijn vorig een viertal dagen in Miami geweest. In ons reisverslag van vorig jaar kun je lezen wat wij gedaan hebben in Miami. Onze meiden waren vorig jaar 17 en 14 jaar. Zelf vond ik het Holocaust Memorial erg indrukwekkend ook de anderen waren hiervan onder de indruk. De boottocht was ook leuk, maar ik zou niet meer net ducktours gaan.

bollie763
19-01-13, 23:12
Waarom niet met ducktours en welke dan wel?

pixiedust
22-01-13, 10:01
Wij blijven slechts 2 nachten in Miami. Het Holocaust Memorial heb ik tijdens een vorig bezoek gezien. Enorm indrukwekkend! Nu gaan we in ieder geval naar Key Biscayne....en we gaan een beetje shoppen (het echte shopgeweld doen we pas in Orlando), bijv. langs Lincoln Mall...of één van de andere (outdoor) centra. In onze blog hebben we een link waar een aantal shoppingmalls in Miami (http://www.floridafun2013.blogspot.nl/p/shoppen.html)gelegen is.