PDA

Bekijk Volledige Versie : Gerucht: nieuw park in Orlando?



Ritchie
07-01-13, 20:09
In Orland gaat het gerucht rond dat Universal de plannen heeft om Midden Aarde toe te voegen aan het patrimonium. Universal zou Warner Bros. gevraagd hebben om de Tolkien familie te benaderen, dit omdat de Tolkiens Warner Bros. in ieder geval al vertrouwen met het erfgoed van hun vader. Daarnaast heeft Universal al laten zien met J.K Rowling dat ze goed willen luisteren naar de wensen van de schrijver (of vertegenwoordiging daarvan, zodat het gedachtengoed niet (al te veel) geweld wordt aangedaan.

Het zou dus zo zijn dat ook hier Universal een stuk verder gekomen is dan Disney.

Onthoudt dat het een gerucht is, maar dan wil ik toch wel even speculeren:
Ik neem even aan omdat het Universal betreft dat ze "speelfilm" invalshoek nemen. Een deel van de kracht van de films is toch wel de visuele kracht van de landschappen. Dat zie ik ze niet een twee drie in een park reproduceren. (Een ouderwetse 3D film daargelaten.) Aan de andere kant heeft Universal met Harry Potter laten zien dat ze origineel uit de hoek kunnen komen. En ook dat ze best naar de schrijvers willen luisteren, ook als dat een lastig parkdeel oplevert. (Omdat mevrouw Rowling de opzet klein wilde houden.)

Als ze dit goed aanpakken kan het groter worden en langer lopen dan Harry Potter voor mijn gevoel. De Lord of the Rings boeken worden al veel langer gelezen en geliefd dan de Harry Potter boeken.

bron: http://www.orlandounited.com/forums/showthread.php?7552-Middle-Earth-coming-to-UOR

cindy74
07-01-13, 20:15
O man o man als dit eens waar zou mogen zijn

Ritchie
07-01-13, 20:20
Ja... het blijft immers een gerucht.
Maar lijkt mij ook erg gaaf

cindy74
07-01-13, 20:23
Niks voor kleintjes laat die maar naar harry gaan wij gaan lekker naar mordor ;)

Michael66
07-01-13, 23:16
Lijkt me cool: een attractie waar je zoveel mogelijk Orks mag neerhakken!

Njit
07-01-13, 23:25
Valt genoeg van te maken.. schattige Hobbit huisjes voor de kids en Helm's Deep voor de volwassenen :)

flexman
08-01-13, 00:54
Geweldig dit! In het centrum van het park een grote toren > eye of sauron :cool:
Hoop dat dit gerucht snel bevestigd kan worden.

Cara
08-01-13, 09:31
Laat maar komen!!!

SjonnieM
08-01-13, 18:05
Niet dat ik er een nodig heb, maar nog een reden om weer naar Orlando te gaan! ;)

belgske
17-06-13, 21:17
goh... ik lees dit nu pas. Met mijn dochters heb ik afgesproken dat we in 2015/16 nog een keertje teruggaan voordat ze het nest uitvliegen. Dan zouden de dagen in Orlando gevuld worden met Disney en Seaworld. Maar mocht dit waar zijn dan denk ik dat de 2 dames unaniem 'Universal, here we come' gillen ;)

wehave
18-06-13, 10:55
Mocht het waar zijn dan ben je nog een beetje vroeg met je 2015/16 ;)

belgske
18-06-13, 13:15
mwah... Harry Potter gedeelte is ook, dacht ik, binnen de 2 jaar gerealiseerd... dus blijft dit Belgske hopen