PDA

Bekijk Volledige Versie : Villa: Oplichting of niet?



marjolijne
04-01-13, 19:50
In het villa ervaringen topic had ik al een vraag gesteld over een villa dat wij wilde huren.
Het ging om http://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p459303 royalsandyvilla.com
Na wat heen en weer gemail was alles geregeld, goede prijs goede villa, ik helemaal blij.

En mail gekregen met de betalingsgegevens ook helemaal goed.
Totdat ik een mailtje stuurde met de vraag of ik hun Nederlandse adres kon krijgen.
Dit is namelijk standaard bij mij met (duurdere) internet aankopen.
Mijn vraag was heel normaal; graag ontvang ik het adres zodat ik daarna kan betalen.
MAAR volgens de verhuurder is dit toch niet helemaal normaal denk ik.

Deze mail kreeg ik namelijk terug van hem:

U heeft ons Mailadres, de bankgegevens en ons telefoonnummer, en nu stelt u
achteraf, pas tot betaling over te gaan, nadat wij ons adres hebben doorgegeven.
U bent hier natuurlijk geheel vrij in, en het is ook geen probleem, maar om
betalingen te ontvangen, laten wij ons geen drukmiddel opleggen.
Daarom nemen wij nu aan dat u dus niet tot betaling over gaat.


Nu heb ik toch het idee dat het om oplichting gaat, want waarom wil je deze informatie niet geven.
Ik sta echt niet morgen op de stoep om een kopje koffie te gaan drinken :o
Ik wilde dus wel betalen en deze villa huren, maar nu zie ik er denk toch maar van af.....:mad:

Wat vinden jullie hiervan????

trails
04-01-13, 20:05
Of het oplichting is of niet? Geen idee.
Ik kan je alleen maar zeggen wat wij zouden doen: een andere villa zoeken. Keuze genoeg.
Heb je de woonplaats niet nodig om een overboeking te doen?

6foot6
04-01-13, 20:15
Dergelijke geheimzinnigheid vind ik ook altijd verdacht, het is toch een groot bedrag en je moet maar afwachten of alles klopt.

Maar niet getreurd er zijn villa's genoeg te huur, bv deze (http://www.marktplaats.nl/a/vakantie/vakantiehuizen-amerika/m547291035-schitterende-vakantievilla-in-florida-nabij-disney.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr)

De eigenaar jan is zo attent zijn mobiele nummer te vermelden, waardoor je met Google ook makkelijk aan zijn adres (http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=Nijverheidslaan+2,+Rijen,+Netherlands) kunt komen;)

mattrob
04-01-13, 20:22
Echte oplichting bij villa's op vrbo.com of homeaway.com hoor je eigenlijk zelden tot niet. Misschien heeft deze verhuurder andersom hetzelfde sceptische als jij hebt ? Misschien dacht hij wel; alles is geregeld, en op laatste moment komt ze nog ineens met verzoek om adres of zo ? Misschien was je toonzetting net iets anders dan de vorige keren ? Maar het is simpel zat, zoals hier al aangegeven; het is heel makkelijk om wat anders te zoeken, genoeg te vinden ! Maar jij moet het ook alleen maar doen als je zeker bent, ik ben ook altijd beetje sceptisch en zoek altijd alles uit, voorzover ik daarachter kan komen op internet. Zelfs management companies gebeld om te checken of alles ok was en zo. Misschien als je nog 1 keer uitlegt waarom je dit graag wilt weten, en waarom je dat altijd doet, en aangeven dat je het toch een aanzienlijk bedrag vindt en daarom iets meer zekerheid wilt, misschien krijg je het dan zonder problemen. Jouw afweging !

marjolijne
04-01-13, 20:37
[QUOTE=6foot6;179538]
Om deze villa gaat het...... ;-)

Dat adres had ik al gevonden maar dat is op een industrieterrein, een bedrijfspand.
Tuurlijk kan ik daardoor wel het adres vinden, maar je kan het toch ook gewoon geven, zonder je aangevallen te voelen.

Misschien heeft Robert-jan ook wel gelijk, misschien had ik inderdaad wat meer uitleg moeten geven...

trails
04-01-13, 20:48
De eigenaar jan is zo attent zijn mobiele nummer te vermelden, waardoor je met Google ook makkelijk aan zijn adres (http://maps.google.com/maps?f=q&hl=nl&q=Nijverheidslaan+2,+Rijen,+Netherlands) kunt komen;)

Ja, zo makkelijk is het. Even het mobiele nummer op Google en je komt (bijna) alles te weten.

Bij ons moet het "gevoel" bij een eigenaar goed zijn, anders is het een Big No.

jastsali
05-01-13, 06:31
Beetje zoeken in de openbare bronnen. snel gevonden. Kijk maar eens hier: http://www.polkpa.org/CamaDisplay.aspx?OutputMode=Display&SearchType=RealEstate&ParcelID=272601700503003500

Verder sluit ik me aan bij de opmerking van Mattrob. Oplichting lijkt me sterk, maar het is wel een beetje raar dat de eigenaar zo reageert. Lijkt me ook normaal dat het adres op het huurcontract staat.

Iris02
05-01-13, 09:58
Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo raar dat de eigenaar niet direct zijn Nederlandse adres wil geven. Waarom zou hij dat doen? Het kan namelijk ook omgekeerd werken, dat de aanvrager een oplichter is die bij afwezigheid van de eigenaar in Nederland zijn slag slaat.
Je hebt alle gegevens die je nodig hebt, via google kan je eventueel nog veel te weten komen.
Misschien is jouw mail verkeerd gelezen door de eigenaar en heeft deze hierdoor een vreemde indruk gekregen. Ik vind zijn mail keurig opgesteld, weliswaar wat afstandelijk, maar het geeft bij mij niet direct de indruk van oplichting.
Contact opnemen met de eigenaar en je verhaal gewoon duidelijk uitleggen zal waarschijnlijk tot een oplossing leiden.
Als jullie je er niet prettig bij voelen dan kan je beter naar een ander huis kijken. Niets is zo vervelend als een negatief onderbuik gevoel :-)

cloggie68
05-01-13, 14:55
Ik heb de laatste jaren wel geleerd data je inderdaad je onderbuik gevoel beter kan volgen, better safe than sorry. Vorig jaar hadden wij een huis gehuurd via Homeaway maar het contact verliep stroef. Als het op een deadline aankwam (bijvoorbeeld betaling) dan was er wel ineens vlot contact dus we zijn er toch maar mee doorgegaan. Uiteindelijk kregen we wel de codes van het huis maar eenmaal daar was het toch beneden verwachting (niet zo schoon, tv's kapot of niet aanwezig, afstandsbedieningen niet of niet compleet etc.). Gelukkig waren de managers (een stel) wel van goede wil en hebben ons gecompenseerd met gratis poolheat. Uiteindelijk hebben we die toch zelf betaald want na herhaaldelijk aandringen om onze borg ($208) terug te storten hebben we dat bedrag nooit terug gekregen en er is geen mailcontact mogelijk. Van de managers horen we dat het huis nu te koop staat (gecheckt: klopt) maar het staat nog steeds op Homeaway te huur. Dan baal je straks toch wel als je het hebt gehuurd en straks blijkt dat het ineens verkocht is. Ik heb een redelijk kritische review op Homeaway gezet op verzoek van de managers maar die is nooit geplaatst. Lijkt er dus op dat ook daar ' censuur ' op is?

Kortom, als het je niets lijkt of het gevoel zit niet goed, dan niet doen.... er is zat te huur!

mattrob
05-01-13, 15:03
Dan baal je straks toch wel als je het hebt gehuurd en straks blijkt dat het ineens verkocht is.

Helemaal eens met je verhaal trouwens, maar nog ter aanvulling op deze stelling. Ook dit gaat in de praktijk eigenlijk altijd 'goed'. Een koper is verplicht de huurders over te nemen, wij hebben dat ook een keer gehad. Ik had, zoals altijd, alles helemaal uitgezocht en zag dat het huis te koop stond die wij wilden huren. Na contact met ook weer management company, bleek dat wij ons geen zorgen hoefden te maken. Dat bleek inderdaad zo, inmiddels had 'onze' villa een nieuwe eigenaar, maar die had alles netjes overgenomen ! Dus zelfs daar zou ik me niet heel veel zorgen over maken.

Maar inderdaad, als je gevoel zegt dat het niet goed zit, gewoon niet doen en op zoek naar iets anders. Er is altijd iets te huur en de keuze is enorm !

PENPE
05-01-13, 15:36
Maar niet getreurd er zijn villa's genoeg te huur, bv deze (http://www.marktplaats.nl/a/vakantie/vakantiehuizen-amerika/m547291035-schitterende-vakantievilla-in-florida-nabij-disney.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr) Het kan aan mij liggen natuurlijk, maar dat is dezelfde villa als de villa die in de start van dit topic ook wordt genoemd :confused:

Ritchie
05-01-13, 16:45
Zelf vraag ik als eerste het ned. adres, voordat ik verder ga onderhandelen, dan ik van te voren dingen uitzoeken over de nederlandse verhuurder.
Dit doe ik altijd voor mijn trips naar Orlando.

José
05-01-13, 16:53
Het kan aan mij liggen natuurlijk, maar dat is dezelfde villa als de villa die in de start van dit topic ook wordt genoemd :confused:


Ja, dat viel mij dus ook op.

angelique100
05-01-13, 17:52
Haha dat is vast geen toeval denk dat 6 foot wil aangeven hoe makkelijk het is info over de verhuurder te vinden.

In ieder geval altijd op je gevoel afgaan, voelt het niet goed,.......next!

r.teeuwsen
05-01-13, 21:01
Een koper is verplicht de huurders over te nemen, wij hebben dat ook een keer gehad. Ik had, zoals altijd, alles helemaal uitgezocht en zag dat het huis te koop stond die wij wilden huren.

Nou RJ.... Dat gaat niet altijd op... Als wij bijvoorbeeld ons huis verkopen aan mensen die daar permanent gaan wonen moet ik zelf voor vervangende Villa accomodatie zorgen! Gelukkig gaan wij niet verkopen, dus er hoeft niemand zenuwachtig te worden :-)

mattrob
05-01-13, 22:28
Goed punt, maar uiteindelijk komt dat natuurlijk op (bijna) hetzelfde neer :rolleyes:

cloggie68
05-01-13, 23:13
Prettig om te horen dat de verkopende partij deze verplichting heeft maar volgens mij gaat het toch niet altijd zo. In 2010 kregen we 6 weken voor vertrek te horen dat we niet in de gehuurde villa konden. Reden was dat door een scheiding het huis verkocht moest worden. We kregen keurig ons geld terug (aanbetaling) maar geen vervangende accommodatie. Of het huis toen al echt verkocht was weet ik niet. Omdat we snel de aanbetaling terug kregen en ik zelf snel een andere goede deal had gevonden hebben we er destijds ook niet te lang bij stil gestaan.

mattrob
05-01-13, 23:38
Maar op zich ook 'netjes' opgelost, en ook geen oplichting. Ideaal is anders natuurlijk ... Al had je een mega deal volgens mij toen ;-) !