PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Moniquekruiningen: Tampa-Tampa juli 2013



moniquekruiningen
03-01-13, 09:12
Voor de 2e keer naar Florida, vorig jaar februari met mijn dochter 13 dagen Orlando gedaan en we kunnen het niet meer loslaten..
Toen bestond onze reis uit 7x Disney, 2x Seaworld (inclusief concert van de Doobie Brothers), 1x Kelly Park de resterende dagen shopten we ons suf (maar ook soms 's avonds).
Genoten dus..

Dit keer is het enige wat vast ligt zijn de aankomst en het vertrek; Tampa 1-7 en 18-7, voor de rest is alles nog open.
We willen iig terug naar Orlando, want we hebben Universal Studio's nog niet gezien en we zijn ook al aan t discussieren of we Animal Kingdom nog eens willen zien.. Seaworld hoef ik niet meer te zien, shoppen staat zeker nog op het lijstje..
Ben nu aan peinzen wat de volgorde van onze tour zal worden en wat we willen zien..

Wat is er met een dochter van dan bijna 13 een must en wat niet en nog belangrijker hoeveel dagen?
Wensen zijn
Tampa 2-3 dagen (waarom moet ik nog uitzoeken)
Florida Keys 2 dagen
Everglades 1 dag
Miami of iig een dag of 3 strand..
Orlando 3 dagen
dan blijven 4 dagen over om aan de bestemmingen toe te voegen... ik laat me graag informeren door ervaren reizigers...

chippie
03-01-13, 10:13
Goed vooruitzicht!
Wij zijn nu twee keer in Florida geweest en het was geweldig. Misschien komt er wel een derde keer :-)
Wij zijn zelf alleen maar naar de Disney parken geweest dus de concurrent zouden we nog moeten bezoeken, gelijk een goede reden om nog een keer te gaan.
Wat ik je zeker kan aanraden is een boot tochtje met littletoot om zo dolfijnen te spotten, dit was voor ons echt een hoogte punt.
De keys zijn uiteraard ook geweldig, en super leuk om heen te gaan.
Ik vraag mijzelf ook wel eens af wat er niet leuk is aan Florida, ik zou het niet weten.
Een ander advies wat ik je wil geven is, lees zo veel mogelijk blogs. Dat doen wij ook altijd en wij halen daar de leukste tips uit.

pixiedust
03-01-13, 12:26
Heerlijk vooruitzicht! Het strand aan de Golf van Mexico is ook wel erg mooi! Misschien kan dat gecombineerd worden met de dagen in Tampa...hoewel...er zijn daar natuurlijk ook nog genoeg andere dingen te doen (Busch Gardens bv.), heel mooie shopping malls (o.a. International Plaza Mall)...maar het strand aan de westkust is wel erg mooi.

trails
03-01-13, 15:25
Busch Gardens is inderdaad zeer de moeite waard, zeker ook als je van dieren houdt. Wil je iets unieks, kijk dan eens naar de tours die ze in Busch Gardens aanbieden. Wij hebben in feb '12 de Tiger en Urang Utan experience gedaan en ook een giraffe gevoerd bij de Serengeti Safari, dat vonden we geweldig!

Esther2013
03-01-13, 16:34
Busch Gardens is inderdaad zeer de moeite waard, zeker ook als je van dieren houdt. Wil je iets unieks, kijk dan eens naar de tours die ze in Busch Gardens aanbieden. Wij hebben in feb '12 de Tiger en Urang Utan experience gedaan en ook een giraffe gevoerd bij de Serengeti Safari, dat vonden we geweldig!
Moet je die experiences en safari van te voren boeken of kun je dat ter plekke boeken ( in juli/aug )?

moniquekruiningen
04-01-13, 21:24
De planning begint vorm te krijgen, maar ik twijfel of ik wel genoeg tijd op bepaalde dagen heb.. kan iemand aub adviseren?


Juli
Plaats
verblijf
Activiteit


1
Orlando
Econolodge Orlando
Heen vlucht


2
Orlando
Econolodge Orlando
RUST DAG/Seaworld


3
Orlando
Econolodge Orlando
Universal studios


4
Orlando
Econolodge Orlando
Universal Island of Adventure


5
Orlando
Econolodge Orlando
Seaworld/Aquatica


6
Miami

Reisdag/Strand


7
Miami

Miami


8
Miami

Miami


9
Homestead

Reis naar Homestead + Key Largo


10
Homestead




11
Everglades

Everglades


12
Gulf of Mexico




13
Gulf of Mexico




14
Orlando
Econolodge Orlando
Universal


15
Orlando
Econolodge Orlando
Seaworld/Aquatica


16
Tampa

Bush Gardens


17
Tampa

Bush Gardens


18
Tampa
Vliegtuig
Laatste shopdag!


19
Vliegtuig
EIGEN BED!
Vlucht naar huis!

pixiedust
04-01-13, 22:28
Waarom ga je vanuit de Gulf nogmaals naar Orlando? Kun je dan niet beter de eerste dagen wat langer in Orlando blijven? Dat scheelt je weer heen-en-weer rijden later in je vakantie. Verder denk ik (maar da's persoonlijk natuurlijk....) dat je Key Largo op zich zou kunnen doen vanuit Miami. In Homestead zelf is niet zo heel veel te doen en je zou een dagje op en neer kunnen naar Key Largo. Wat betreft de Everglades...ik vind Shark VAlley altijd erg leuk!

trails
05-01-13, 10:05
Moet je die experiences en safari van te voren boeken of kun je dat ter plekke boeken ( in juli/aug )?

Wij hadden de tours van tevoren geboekt. Ik weet niet of je ze ter plekke nog kunt boeken. Je zou kunnen proberen en het dan gelijk bij opening van het park gaan regelen. Kijk dan wel eerst op hun website of die dag nog tours beschikbaar zijn.
Wij willen volgend jaar weer een tour doen (de Elephant Keeper Experience) en zullen die toch weer van tevoren boeken.

Key Largo is inderdaad goed te doen vanuit Miami.
Ik zou gelijk naar Miami rijden en dan op mijn gemak via de westkust naar Orlando en daar alles op de laatste dagen doen. Dan heb je de grote stukken rijden aan het begin.
Maar een planning is en blijft voor iedereen toch persoonlijk.

moniquekruiningen
05-01-13, 23:54
Schema is omgegooid.... was eigenlijk bang dat we ons buiten Orlando niet kunnen vermaken..
Maar zojuist via http://www.vacationhomerentals.com/vacation-rentals/South-Beach-Florida-vacation-rental-condo-proID-59542.html#Reviews een condo gehuurd voor 6 nachten op South Beach Miami.. we kregen een leuk aanbod, het is aan zee en we kunnen er gratis parkeren...
Vandaar uit zullen we de Keys, Hollywood en de Everglades bezoeken, deze laatste misschien na onze laatste overnachting hier en opweg naar onze laatste bestemming.. ik hoop de laatste 6 dagen in Venice of omgeving door te kunnen brengen.. ik heb een aantal prijsopvragen in die omgeving gedaan van huizen met zwembad..
Schema ziet er dus als volgt uit...

Juli
Plaats
verblijf
Voorlopige planning activiteiten


1
Orlando
Econolodge Orlando
Heen vlucht


2
Orlando
Econolodge Orlando
Rustdag/shoppen


3
Orlando
Econolodge Orlando
Universal studios


4
Orlando
Econolodge Orlando
Rustdag/shoppen


5
Orlando
Econolodge Orlando
Universal Island of Adventure


6
Miami
The Mouse pad Ocean Drive
Reisdag/Strand


7
Miami
The Mouse pad Ocean Drive
Miami


8
Miami
The Mouse pad Ocean Drive
KEYS


9
Miami
The Mouse pad Ocean Drive
Rustdag/strand


10
Miami
The Mouse pad Ocean Drive
Hollywood?


11
Miami
The Mouse pad Ocean Drive
Everglades/Reis dag


12
Gulf of Mexico

Rustdag/strand


13
Gulf of Mexico

Bush Gardens


14
Gulf of Mexico

Rustdag/strand


15
Gulf of Mexico

???


16
Gulf of Mexico

Bush Gardens


17
Gulf of Mexico

Rustdag/shoppen


18
Tampa
Vliegtuig
Laatste inkopen


19
Vliegtuig
EIGEN BED!
Vlucht naar huis!

moniquekruiningen
06-01-13, 19:53
https://maps.google.nl/maps/ms?msid=213569438748653074330.0004d2a44af411259c23 d&msa=0

Wat gaat daar veel tijd in zitten.. zoeken op het internet naar leuke, goede en betaalbare locaties... maar we zijn er uit, alles is geboekt.. tot slot hebben we er een prachtig onderkomen aan toe kunnen voegen in Clearwater.. https://www.wimdu.nl/offers/2ZBX0P2T het duurste maar ook meeste luxe onderkomen van onze trip... maar het is zeer zeker betaalbaar... wel jammer dat bijna alles, behalve de auto, en een deel van ons onderkomen in Miami, al volledig betaald moet worden..... ben zo goed als blut nu...

Dit resulteert in onderstaand schema... nu nog 5.5 maand om tickets te (sparen) en kopen en de activiteiten planning invulling te geven...


Juli

Plaats

verblijf

Voorlopige planning activiteiten



1

Orlando

Econolodge Orlando

Heen vlucht



2

Orlando

Econolodge Orlando

Rustdag/shoppen



3

Orlando

Econolodge Orlando

Universal studios



4

Orlando

Econolodge Orlando

Rustdag/shoppen



5

Orlando

Econolodge Orlando

Universal Island of Adventure



6

Miami

The Mouse pad Ocean Drive

Reisdag/Strand



7

Miami

The Mouse pad Ocean Drive

Miami



8

Miami

The Mouse pad Ocean Drive

KEYS



9

Miami

The Mouse pad Ocean Drive

Rustdag/strand



10

Miami

The Mouse pad Ocean Drive

Hollywood?



11

Miami

The Mouse pad Ocean Drive

Everglades/Reis dag



12

Clearwater

Loft

Rustdag/strand



13

Clearwater

Loft

Bush Gardens



14

Clearwater

Loft

Rustdag/strand



15

Clearwater

Loft

???



16

Clearwater

Loft

Bush Gardens



17

Clearwater

Loft

Rustdag/shoppen



18

Tampa

Vliegtuig

Laatste inkopen



19

Vliegtuig

EIGEN BED!

Vlucht naar huis!