PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Mara



mara2012
08-03-06, 09:58
Hallo allemaal.

Ik ben Mara 24 jaar en woon in Spijkenisse. Ik ben helaas nog nooit in Florida geweest, maar mijn vriend en ik hebben de wens om als huwelijksreis hierheen te gaan. Nu gaan we nog wel niet trouwen, maar ik wilde toch vast weten wat er allemaal voor pretparken zijn en hoeveel het me zou gaan kosten als we ook echt alles gingen doen en er een maand zouden verblijven. Heb wel gezien dat ik nu maar vast kan gaan sparen als je dit over een paar jaartjes willen, want het is zeker niet goedkoop. Alleen aan Discovery Cove ben je al een vermogen kwijt, maar het lijkt me zeker de moeite waard!!!

Tot die tijd blijf ik maar dromen en jullie verhalen lezen.

Groetjes

Mara

Njit
08-03-06, 10:42
Hallo en welkom op het Forum.
Er zijn hier op het Forum een aantal die ook getrouwd zijn in Florida/Orlando.
Tips hierover zul je dus genoeg kunnen krijgen.

Wat betreft de pretparken. In Orlando zijn er echt heel veel te vinden. Je kan hier op het Forum veel reisverhalen vinden. Zo kun je je een beeld vormen welke parken je leuk zou vinden.

mara2012
08-03-06, 11:21
Hoi Njit,

Bedankt voor je reactie, ik zag inderdaad dat er heel veel pretparken zijn en als je voor elk park de tijd wilt nemen dan moet je toch zeker wel een maand gaan denk ik zo.

Ik ga alles eens lekker lezen.

Groetjes

Mara

Michael66
09-03-06, 07:15
Hoi Mara,
Welkom op het Florida Forum!!

Wat betreft de financiën zul je waarschijnlijk wel al wat hebben gelezen hier op het forum. Het zal je inmiddels duidelijk zijn dat een Florida-vakantie behoorlijk in de centjes loopt. Absoluut niet te vergelijken met de "€299-all-inclusive-naar-Turkije-reizen". Als je een maand gaat ben je met z'n tweeën circa € 8.000-10.000 kwijt. Uiteraard scheelt het al een heleboel als je niet in het hoogseizoen gaat (juli/augustus), want dan zijn de vliegtickets ultiem duur en heb je te maken met allerlei hoogseizoen-toeslagen.

Klein rekensommetje voor 2 personen:
Vlucht (laagseizoen, incl alle toeslagen) = 2 personen x € 500 = € 1.000
Auto (Economy class incl. alle verzekeringen etc) = 4 weken x ca €160 = 640
Hotels (gemiddeld) 30 nachten x € 50 = € 1.500
Ontbijt = 30 dagen x 2 personen x € 5 = € 300
Lunch = 30 dagen x 2 personen x € 10 = € 600
Diner = 30 dagen x 2 personen x € 20 = € 1.200
Entree attractieparken (bijv om de dag naar een park) = 15 dagen x 2 personen x € 50 = € 1.500
Shoppen / overige uitgaven (bijv. € 20 per persoon per dag) = 30 dagen x 2 personen x € 20 = 1.200
Totaal: bijna € 8.000

En dan doe je nog helemaal geen "rare" dingen. Wil je bijzondere dingen doen als duiken, Discovery Cove of zo, reken dan maar op een totale reissom van zeker € 10.000 met z'n tweetjes. Maar daar heb je dan ook de vakantie van je leven voor.

Let op: Florida is zwaar verslavend. Als je eenmaal geweest bent wil je absoluut terug. Koste wat het kost ......
Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

NB: uiteraard zijn de bedragen die ik noem een voorbeeld, en dus discutabel. Uiteraard kun je goedkoper of duurder eten, een betere deal voor vlucht of auto krijgen of meer/minder uitgeven aan attracties en shoppen. Ieder heeft zijn eigen invulling van zijn ideale Florida-vakantie. Maar dit zijn de bedragen zoals ik ze uit mijn ervaring weet.

Misschien denk je nu: "Dat is veel meer dan de aanbiedingen die ik gezien heb". Dan kan goed kloppen, want die aanbiedingen zijn altijd "all-exclusive"... :) Meestal zit er alleen de vlucht in en de autohuur (kleinste klasse), de zogenaamde Fly-drives. En dan zit er niet in:
Toeslagen op vliegticket: Luchthavenbelasting, brandstoftoeslag, veiligheidstoeslag
Uitgebreid verzekeringspakket voor de auto
Overnachtingen
Eten en drinken
Entree voor de attractieparken
De uitgaven die je doet voor kleding, souvenirs etc

En daar gaat nou juist zoveel $$$$$$$$$$$$$$$$ in zitten.

mara2012
09-03-06, 09:02
Hoi Michael

Ja dat zijn aardig wat $$$$$$$$

Had ook op een bedrag van ongeveer 8000 euro gerekend inderdaad en daarom zei ik, ik ga vast sparen. Want dit is toch wel echt een droom van me en ooit wil ik dit doen en dan het liefst als huwelijksreis natuurlijk.

Ik denk ook wel dat dat de enige mogelijkheid zal zijn het te doen en als we het doen dan meteen heel goed, dus ook zwemmen met dolfijnen enzo, want over een jaar of 5 willen we ook aan kindertjes gaan denken en dan is zoiets bijna niet haalbaar natuurlijk. Of je moet beide een topsalaris verdienen, maar dat ziet er helaas niet naaruit dat dat gaan gebeuren.

Ga jij vaak naar Florida dan? En gaan jullie dan ook echt naar alle parken, of wisselt dat per keer??

Groetjes

Mara

Eric
09-03-06, 10:19
Hallo Mara, allereerst uiteraard ook welko op het forum.
je denkt misschien: het kan best wel goedkoper, en ja, dat kan wel, maar dan haal je niet het ultieme uit je vakantie.
Michael's berekeningen kloppen echt wel, net als ik is hij meerdere keren geweest.
Ik ga in juli a.s weer 3,5 week en ben zo'n € 10.000 kwijt, maar maak dan ook een rondreisje noor de Carolina's voordat ik naar Orlando afzak.
Toch slapen we niet in extreem dure hoptels of zo, wel gaan we iedere dag lekker uit eten.
Ik zou zeggen, spaar door en ga zeker voor je kinderen hebt, want dan komt het de eerste jaren er vaak niet meer van.
Maar..... zoals reeds gezegd: kijk uit dat je het 'Floridavirus' niet oploopt :D .
Eric

mara2012
09-03-06, 10:53
Hoi Eric,

Ik ben bang dat ik nu al met het virus besmet ben, nog voordat ik er geweest ben.
Ik droom hier echt al van vanaf dat ik 10 ben en nu ik zo aan het zond zoeken ben op internet wordt de wens erheen te gaan alleen maar groter.

Ga jij ook echt elk jaar?? Of moet je ook een paar jaartjes sparen om weer te kunnen gaan?

Groetjes

Mara

pascalbrouwers
09-03-06, 17:47
Hoi Eric,

Ik ben bang dat ik nu al met het virus besmet ben, nog voordat ik er geweest ben.
Ik droom hier echt al van vanaf dat ik 10 ben en nu ik zo aan het zond zoeken ben op internet wordt de wens erheen te gaan alleen maar groter.

Ga jij ook echt elk jaar?? Of moet je ook een paar jaartjes sparen om weer te kunnen gaan?

Groetjes

Mara

Hallo Mara,
Welkom op dit forum.
Ik ben zelf ook vrij nieuwe op dit forum, echter ben wel al regelmatig in de Amerika geweest.

Ik moet zeggen dat ook ik het eens ben met Eric wat betreft het reizen naar de VS zonder kids.
Dat maakt het allemaal een stuk gemakkelijker, hangt er natuurlijk ook vanaf waar je van houdt.
Wij houden er ook nog van om s'avonds iets te ondernemen, en daarbij niet op de tijd hoeven te letten.
Met kinderen wordt dit al een stuk moeilijker.
Wij gaan dit jaar zelf voor het eerst sinds 6 jaar weer naar de VS.
De laatste keer waren wij een week in NY.
We hebben daar en super week gehad, alleen mijn vrouw was toen zwanger, ik kan je vertellen, je maakt dan vreemde momenten mee ( haha zwangere vrouwen :lol: )

Wat betreft Californie of Florida, zeg ik Californie-> zon zee Yosimity, grand Canyon, vegas, death valley, San Diego, SanFran en nog veel en veel meer om zo iets te ondernemen en goed te beleven heb je toch minimaal 3 weken nodig.

Maar Florida is zeker een goede keuze om te doen wij gaan metname voor de parken. Die zijn daar super. Ben alleen benieuwd wat er allemaal veranderd is in 7 jaar tijd. IK heb er al veel over gelezen op o.a. dit forum, we willen het echter in levende lijve weer aanschouwen.

Wat betreft kosten :!:
wij gaan 14 dagen.
Ik heb alles via internet geboekt:
vluchten 3 personen 1570 euro
auto 375 euro
4 dagen hopper pas 560 euro(3 pers.
7 dagen hotel 300 dollar (tot nu toe geboekt met o.a. priceline)
character breakfast and diner een kleine 200 dollar
En dan nog de rest maar dat doen we wel ter plekke.
Als je alles bij elkaar optelt is dit al een ferm bedrag. Who cares je krijgt er ook wat voor terug.


groetjes,
Pascal.
en veel lees plezier op dit forum.
Ik heb hier tot nu toe veel informatie vandaan kunnen halen

Michael66
10-03-06, 07:11
Ik denk ook wel dat dat de enige mogelijkheid zal zijn het te doen en als we het doen dan meteen heel goed, dus ook zwemmen met dolfijnen enzo, want over een jaar of 5 willen we ook aan kindertjes gaan denken en dan is zoiets bijna niet haalbaar natuurlijk. Of je moet beide een topsalaris verdienen, maar dat ziet er helaas niet naaruit dat dat gaan gebeuren.

Ga jij vaak naar Florida dan? En gaan jullie dan ook echt naar alle parken, of wisselt dat per keer??

Wat is vaak ....

Wij zijn in 1998 voor het eerst geweest en toen aangestoken met het Florida Virus. De rondreis met z'n tweetjes van 16 dagen was veel te kort.In 2000 teruggeweest voor 10 dagen Orlando met 8 maanden oude baby, was goed te doen. In 2001 niet geweest, heb ik nog steeds spijt van. In 2002 een week Orlando en een week Clearwater, waarvan Clearwater voor ons niet voor herhaling vatbaar is. In 2003 voor het eerst in een huis in Orlando/Kissimmee, Hapimag vlak achter de Walmart op de 192. Fantastisch, lekker veel ruimte met z'n drietjes. In 2004 en 2005 een "villa" in Orlando/Kissimmee gehuurd. Huis met privezwembad is wel erg lekker, en de prijs valt met € 500-600 per week wel mee t.o.v. een middenklasse hotel. En komende zomer gaan we weer, weer een huis met zwembad in Kissimmee. Lekker drie weekjes USA en dan weer lekker terug naar Nederland.

En gaan we naar de parken?

Duidelijk: JA!
Tot 2005 hadden we steeds een Hopper- of Fun-in-the-Sun-pas. Dus veel Disney gedaan, zker tweederde van de dagen dat we in Florida waren. En altijd wel één of meedere daagjes naar Seaworld en/of Busch Gardens (Tampa). Vorig jaar voor het eerst een 5-parken FlexTicket genomen, twee weken lang geldig voor Universal Studios, Universal's Islands of Adventure, Seaworld, Busch Gardens en Wet 'n Wild. Mijn zoon was met 5 1/2 jaar eindelijk oud genoeg (vonden wij) om deze parken eens te doen. Was eindeloos! Maar toch hebben we Disney gemist, dat hoort nou eenmaal bij Florida! Dus op één van de laatste dagen hebben we toch nog ééndaagse tickets ($65 p.p.) voor Magic Kingdom gekocht en eventjes helemaal ondergedompeld in het Disney-geweld.

Als je voor achtbanen gaat (en volgens mij vinden jullie dat wel leuk):
1. Sheikra (Busch Gardens) http://www.buschgardens.com/buschgardens/fla/default.aspx
2. Hulk (Universal's Islands of Adventure)
3. Duelling Dragons (Universal's Islands of Adventure) **vraag even of ze mijn pet nog hebben gevonden**
4. Kraken (Seaworld)
5. Montu (Busch Gardens)

En wat betreft dat top-salaris, dat valt ook wel mee. We zijn erg bewust dat de vakantie veel geld kost en hebben dat er enorm graag voor over. Dat maakt het makkelijker om de rest van het jaar dan wat minder uit te geven. Sinds we een kind hebben en zeker sinds hij leerplichtig is (en we dus aan het ultiem dure hoogseizoen zijn gebonden) gaan we gewoon minder vaak op vakantie of zomaar ergens heen. Wel jammer, maar de Florida vakantie maakt een heleboel goed. We gingen eerst vaak in het voorseizoen een weekje naar Griekenland en dan in het naseizoen twee weken naar Florida, maar nu is dat samengevoegd tot 3 weken Florida in het hoogseizoen (juli/augustus). De vlucht is dan erg duur (bijna € 800 p.p.), maar verblijf in villa en huur auto vallen mee.
Helaas heeft mijn vrouw sinds eind 2005 geen baan meer, dus moeten we iets zuiniger aan doen. Voor komende zomer hebben we al geboekt, en dat gaat financieel ook wel goed aflopen, maar voor de komende jaren is e.e.a. wat onzekerder geworden. We zien wel ....

mara2012
10-03-06, 09:10
Hoi Michael,

Nou je bent inderdaad al wel veel geweest ja. Geweldig zeg. Als we gaan dan gaan we natuurlijk ook echt voor de parken en toch wel vooral voor de disney parken. Ben dit jaar met oud en nieuw voor de 5e keer in disneyland Parijs geweest en het is gewoon zo geweldig.

Je voelt je echt kind dan (ben natuurlijk ookal zooooooo oud haha)

Wel vervelend zeg dat je vrouw nu zonder baan zit. En makkelijk om een nieuwe baan te krijgen zal het niet zijn. Er zijn zoveel werklozen.
Onze toekomst is helaas ook onzeker. Mijn vriend moest vorig jaar juni helaas stoppen met zijn opleiding op de Pabo en heeft nu nog steeds geen vaste baan gevonden, wel zo af en toe iets via het uitzendbureau, maar dan werk je natuurlijk ook gewoon tegen het minimum en er zijn ook weken dat hij helemaal niets heeft. Door het niet halen van zijn studie heeft ie ook nog eens een enorme studieschuld opgelopen en we willen die toch ook echt wel een eind af betaald hebben voordat we uberhaupt echt aan onze toekomst kunnen gaan denken. Van sparen komt dus op het moment helemaal niets.

Zijn jullie trouwens ookal eens in discovery cove geweest??

Groetjes

Mara

Njit
10-03-06, 09:27
Als we gaan dan gaan we natuurlijk ook echt voor de parken en toch wel vooral voor de disney parken. Ben dit jaar met oud en nieuw voor de 5e keer in disneyland Parijs geweest en het is gewoon zo geweldig.

Disneyworld met al zijn parken is nog veeeeeeeeeeeeel leuker dan Disneyland Parijs. Heel Orlando straalt Disney uit..

mara2012
10-03-06, 09:35
Hoi Pascal,

Je kan zeker heel veel van de site halen. Echt nuttige informatie. Ben hier ook elke dag wel even te vinden om weer iets nieuws te lezen.

Ik denk dat ik een van de weinige ben die nog niet in Florida geweest is. En de meeste gaan allemaal nog een keer, het moet dus ook wel echt geweldig zijn. Ik hoop nog steeds elke maand de staatsloterij te winnen haha, dan vlieg ik volgende week nog naar Florida. maar het wil niet lukken helaas.

Groetjes

Mara

paula
10-03-06, 11:40
Ik denk dat ik een van de weinige ben die nog niet in Florida geweest is.
Hoi Mara, welkom hier,
Ik zit ook nog maar kort op dit forum en ben dus ook nog nooit in Florida geweest, maar als je hier een paar keer (op het forum dus) geweest bent heb je het idee dat je zelf al jaaaaaaren daar komt.
Het was eerst de bedoeling dat we met een camper door het zuid-westen gingen trekken(wat Pascal beschreef) maar dat was helemaal onbetaalbaar, dus dat moet nog maar een paar jaartjes wachten, kwamen daarna bij Florida uit, niet dat dit echt goedkoop is maar wel wat in ons budget past, hebben er ook jaren voor gespaard om eens een superreis te maken, normaal was het camperen in Oostenrijk en een all-inclusive in Turkije maar dit is toch iets heel wat anders.
groetjes Paula
De kostenberekening die eerder gedaan is klopt wel, wij zijn ook iets van 8500 euro kwijt, dit is wel inclusief de hotelovernachtingen, autohuur en nog een 8 daagse cruise. We hebben dit bij een reisbureau geboekt, maar als ik eerder bij het forum terecht was gekomen zou ik ook alles via internet hebben geboekt, scheelt toch wel wat dollartjes, maar ja dat is achteraf praten.
Wij hebben wel één mazzeltje, dat mijn zoon van 18 zelf zijn reis betaald heeft, hij werkt dus dat scheelt ons weer een kwart van de reissom, kunnen we dus mooi de andere leuke dingen van doen, shoppen, pretparken etc.
Ook wij zitten aan de schoolvakanties vast, heb nog een dochter van 16, wij gaan dus juli/augustus.
:lol:
Ik zit hier ook bijna elke dag om nog tips te vragen en moet zeggen dat het heel prettig is dat een hele boel forumbezoekers er wel geweest zijn, die weten echt heel veel te vertellen en info te geven.
groeten Paula

mara2012
10-03-06, 12:22
Hoi Paula,

O er is toch nog iemand die nog niet geweest is, maar het staat bij jou in elk geval al helemaal op de planning.

Hoeveel dagen ga je naar Florida? En hebben jullie al een programma samengesteld. Gaan jullie ook echt alle pretparken bezoeken, of hebben jullie een selectie gemaakt?

Ik heb net het reisverslag van njit gelezen en als je alles wilt zien mag je inderdaad er wel minstens 3 weken voor uittrekken.

Rondtrekken lijkt me ook heel geweldig. Wie weet als ik ooit in Florida geweest ben dat ik daarna ga sparen voor een rondreis door america.
Ik weet niet of je het kent, denk het wel als je kinderen van die leeftijd hebt, maar Bassie en Adriaan hebben er dus een serie over. Ookal ben ik 24 vind het nog steeds leuk om te kijken. En zo'n reis lijkt me dus ook helemaal geweldig, maar dat zal me helemaal wat kosten zeg.

Groetjes

Mara

Njit
10-03-06, 12:29
Ik weet niet of je het kent, denk het wel als je kinderen van die leeftijd hebt, maar Bassie en Adriaan hebben er dus een serie over. Ookal ben ik 24 vind het nog steeds leuk om te kijken. En zo'n reis lijkt me dus ook helemaal geweldig, maar dat zal me helemaal wat kosten zeg.


Wij hebben de hele serie thuis liggen van Bassie en Adriaan in Amerika. De oorspronkelijke versie bestaat uit 2 DVD's maar de nieuwe uitgave bestaat uit 5 DVD's. Ze zijn dan gesplitst per staat (en die hebben wij dus :) )
Erg leuk om te zien (en ik ben 30 :) )

http://img226.imageshack.us/img226/5700/0000000p82562bgfront0na.jpg (http://imageshack.us)

paula
10-03-06, 12:56
Bassie en Adriaan, die blijven natuurlijk op nummer 1 staan, ook wij hebben de hele serie in de kast staan, wel op video nog van jaren geleden, wordt ook nog wel naar gekeken (op nummer 2 staat de Sound of Music, maar dat zal wel komen door de jarenlange kampeervakanties in Oostenrijk)
Hebben laatst nog naar BenA in Amerika gekeken, vooral die in Seaworld en dan dat eitje bakken op de motorkap blijft favoriet, ik ben 48 maar het blijft me boeien.

Mara, je andere vraag over onze route, twee dagen Miami, 8 dagen cruise, 5 dagen Miami en 8 dagen Orlando, en wij zijn er ook nog steeds niet uit wat we nu precies in Orlando willen doen, hebben wel favorieten maar het vervelende is dat die hopperpassen weer net niet aansluiten bij onze wensen, zijn weer verschillende passen, maar wat op ons verlanglijstje staat is in ieder geval:
seeworld, Disney, Epcot, Animal Kingdom of BushGarden(zijn we nog niet uit) Universal, Gatorland en natuurlijk shoppen.
Gelukkig hebben we nog even de tijd om tot een beslissing te komen.
gr. Paula

mara2012
10-03-06, 13:29
O ja geweldig he Bassie en Adriaan. Wij hebben ook alle series van begin tot eind, maar Amerika is toch wel de favouriet hoor.
Heb hem vorige week nog helemaal gekeken. Achter elkaar door. 6,5 uur lang.
Heerlijk vind ik dat en dan dromen om zelf zo’n reis te maken.

Denk inderdaad ook Paula dat je er heel goed aan doet om je vakantie in Orlando af te sluiten.
Denk dat Njit ook wel spijt heeft gehad om de vakantie af te sluiten in Miami, na wat je allemaal in Orlando hebt kan Miami er denk ik niet aan tippen. Tenminste dat is wat ik opmaak uit zijn verhaal.

Ik zou ook zeker een goede camera mee nemen. Die staat trouwens ook nog op mijn verlanglijstje. Die moet je wel hebben om al je avonturen vast te leggen.

Paula gaat natuurlijk ook met z’n 4en naar Orlando en dan is het altijd moeilijk om precies alles naar iedereen zijn zin te doen, dus dan moeten er keuzes gemaakt worden.
Nou lijken me de disney parken toch wel het leuks van allemaal.

Groetjes

Mara

paula
10-03-06, 14:00
Mara, na onze week Orlando moeten we weer terugrijden naar MIami, dit doen we dan 1 dag van te voren, zodat we wel nog even goed uitgeslapen aan de terugvlucht kunnen beginnen, anders moeten we 's nachts om een uur of 1 al uit Orlando vertrekken, dat leek ons niet zo een goed idee . We vliegen weer terug vanuit Miami(kon niet anders).
Er is in en rond Miami ook wel veel te doen, ook shoppen, strand, Parate island, MiamiSeequarium etc. Dus die vijf dagen in Miami zullen we ons ook niet vervelen.
En ja in Orlando zullen de keuzes gemaakt moeten worden, ik heb gelukkig twee kinderen die het goed met elkaar kunnen vinden en zich dus ook aan elkaar aanpassen, dus als de één iets graag wilt, hobbelt de ander wel mee en omgekeerd, dus daar zit gelukkig geen probleem.
Zelf heb ik een hekel aan achtbanen(ik durf het haast niet te zeggen hier op het forum) word al misselijk in een draaimolen, maar vindt het wel leuk om naar te kijken en als de rest plezier heeft heb ik dat ook, en er is natuurlijk veel meer te doen dan achtbanen.

Njit
10-03-06, 14:04
Denk dat Njit ook wel spijt heeft gehad om de vakantie af te sluiten in Miami, na wat je allemaal in Orlando hebt kan Miami er denk ik niet aan tippen. Tenminste dat is wat ik opmaak uit zijn verhaal.

Verhaal is geschreven door Spaceace (Linda) maar klopt wel ja :)

Beide plaatsen kun je gewoon niet vergelijken. We zaten in het Financial District en hier is gewoon niet zoveel te doen 's avonds. Het was denk ik heel anders geweest als we in Miami Beach gezeten hadden met mooi weer. Nu hadden we er gewoon geen zin in om er 's avonds uit te gaan.

Florida/Orlando is ook de enige vakantie geweest waarbij we beiden maanden later nog steeds heimwee hadden.. Krijg trouwens nog steeds een warm gevoel van binnen als ik filmpjes zie van Wishes (het vuurwerk bij Magic Kingdom). We hebben dan ook al afgesproken dat we in 2007 weer naar Florida gaan :)

Maar nu eerst dus naar de Oostkust. We gaan HEEL veel achtbanen bezoeken. Heb er nu al zin in :)

Njit
10-03-06, 14:07
Zelf heb ik een hekel aan achtbanen(ik durf het haast niet te zeggen hier op het forum) word al misselijk in een draaimolen, maar vindt het wel leuk om naar te kijken en als de rest plezier heeft heb ik dat ook, en er is natuurlijk veel meer te doen dan achtbanen.

Mag je best zeggen hoor. Ik snap best dat sommige mensen er misselijk van worden. Die dingen worden ook steeds sneller, hoger, groter. Soms denken wij ook wel 'gaan we dat nog wel leuk vinden' :)

En er is inderdaad nog veeeeel meer te doen behalve achtbanen.

paula
10-03-06, 14:18
Ik zou ook zeker een goede camera mee nemen. Die staat trouwens ook nog op mijn verlanglijstje.

Ja, die camera's willen ook nog wat, daar zijn we ook nog niet uit. Mijn man wil ook nog een nieuwe kopen, maar ook niet zo gigantisch duur, zag gisteren een leuke voor 1500 euro maar dat is natuurlijk gekkenwerk(eerst goed bij je zelf afvragen, wat ga ik er mee doen?)Hij had zijn oog laten vallen op een canon maar gisteren werd ons weer een ricoh aangeraden, het probleem daarvan was weer dat er geen zoeker in zit en 's avonds of met felle zon is dat ook weer lastig.
Zelf heb ik vorig jaar een pentax optio gekocht, een leuk dingetje voor mij en ben daar wel tevreden over. En ik neem nog steeds mijn ouderwetse camera mee, met filmrolletjes en al, daar kan ik geen afstand van doen, leuk die digitale camera's maar het verrassingseffect is een beetje weg als je thuis komt, rolletjes wegbrengen , na twee dagen ophalen en kijken hoe de foto's zijn gelukt of mislukt natuurlijk.

Njit
10-03-06, 14:21
Hij had zijn oog laten vallen op een canon maar gisteren werd ons weer een ricoh aangeraden, het probleem daarvan was weer dat er geen zoeker in zit en 's avonds of met felle zon is dat ook weer lastig.

Je kan op sites als Kieskeurig (http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/digitale%20camera.htm) ook recensies lezen. Hier kun je je snel een beeld vormen van de voor- en nadelen van een bepaalde camera..


maar het verrassingseffect is een beetje weg als je thuis komt, rolletjes wegbrengen , na twee dagen ophalen en kijken hoe de foto's zijn gelukt of mislukt natuurlijk.

's Avonds de foto's al direct op de laptop bekijken en gelijk al online kunnen plaatsen in je weblog. Ideaal hoor :)

paula
10-03-06, 14:24
Mag je best zeggen hoor. Ik snap best dat sommige mensen er misselijk van worden.
En dan vooral die dingen met een schroef erin, als ik daar alleen al naar kijk heb ik het idee dat mijn hele darminhoud eruit komt.
Maar als ik zie hoe andere ervan genieten en vooral het gegil erbij, daar kan ik weer van genieten.
Doet me altijd aan vuurwerk denken.




Je kan op sites als Kieskeurig (http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/digitale%20camera.htm) ook recensies lezen.

's Avonds de foto's al direct op de laptop bekijken en gelijk al online kunnen plaatsen in je weblog. Ideaal hoor :)
Kieskeurig etc. bezoekt hij ook regelmatig, maar een paar weken geleden stond er nog niets over de Canon, is denk ik nog erg nieuw.
Hij is er ook nog niet uit, maar heeft ook nog even de tijd.
We zijn er ook nog steeds niet uit of we de laptop meenemen, maar natuurlijk is dat ideaal met digitale foto's, maar ik kan gewoon geen afstand doen van mijn oude camera, tegenwoordig laat ik trouwens eerst alleen maar ontwikkelen en kijk thuis op de lichtbak welke foto's ik wil laten afdrukken, laten ook veel digitale foto's afdrukken en anders heb je overal allemaal dubbele van.

mara2012
10-03-06, 14:40
Ik ben ook niet echt een erge achtbaan fan hoor. Vind het wel leuk, maar om een hele dag achtbaan in en uit te gaan, dat vind ik ook niets. Ik durf er wel altijd in tot voorkort, want dat durfde ik eerst ook niet. Maar dingen zoals bungy jumpen of afgeschoten worden in een bol ofzo dat vind ik ook allemaal te eng en zal ik ook niet doen.

Fijn dat je kinderen goed met elkaar op kunnen schieten. Ik heb zelf een zusje waar ik opzich ook wel heel goed mee kan opschieten, alleen het is wel een drammer. En ze kan ook super chagerijnig zijn als ze haar zin niet krijgt, dan zou het alweer moeilijker zijn zo’n reis.
We zijn samen 4 dagen in eurodisney geweest 3 jaar geleden en dat ging wel heel erg goed, maar 4 dagen was dan ook lang zat, het moest niet langer gaan duren.

En Njit ik vond het een geweldig verhaal wat Linda geschreven had. Ik kreeg het idee dat ik het zelf had meegemaakt. Het was heel levendig.
Snap dat jullie er volgend jaar weer heen willen. Maar dat je ook andere delen van amerika wilt bekijken is natuurlijk logisch, want het is een super mooi land.

Groetjes

Mara