PDA

Bekijk Volledige Versie : Help! Last-minute parkswitch?



Livia_
16-12-12, 14:59
Gisteravond hebben we vrienden op bezoek gehad die net terug zijn van een bezoek aan Florida. Zij zijn naar IOA en AK geweest. Wij vertrekken aanstaande vrijdag richting Florida en we zitten 28 december t/m 1 januari in Orlando. We hebben toegangskaarten gekocht waarbij we twee dagen naar twee parken kunnen (geen parkhopper). Eén dag staat vast, namelijk 31 december: EPCOT. We willen graag het vuurwerk zien en ik heb een reservering in The Garden Grill.

Wij wilden in eerste instantie dus op 1 jan. naar AK, maar onze vrienden raden ons AK erg af. Achteraf hebben ze er namelijk spijt van, omdat ze het wat meer gericht vonden op kinderen en het was toch wel wat meer een dierentuin dan ze verwacht hadden. Aangezien ze qua smaak en verwachtingen wel een beetje overeen komen met ons, vraag ik me af of we onze plannen moeten bijstellen?

Er zijn twee belangrijke redenen waarom we naar AK wilden gaan, namelijk:
- De crowdcalendars geven dat park aan als één van de minst drukkere parken op 1 jan.
- Wij zijn gek op dieren en dierentuinen en zijn dus ook al in veel dierentuinen geweest.

Maarrr.... ik wil niet graag teleurgesteld worden. Mijn man is nog nooit naar een Disneypark geweest (ik wel: Parijs) en, eerlijk is eerlijk, hij is niet zo van de attracties. Is het (ondanks de verwachte drukte) dan niet leuker om 1 jan. een dagje lekker rond te lopen in de mogelijke drukte van MK? We kunnen wel wát attracties doen, want we hebben de intentie om er te zijn wanneer het park open gaat én we willen een fastpass gebruiken. Maar meer dan 2-3 attracties zullen we sowieso niet gaan doen. Sfeer proeven en lekker rondlopen om te kijken vinden we ook altijd erg leuk :)

Dus: what to do? Ik neig ernaar om toch te switchen van AK naar MK, ondanks de drukte. Maar wat moet ik mij voorstellen qua drukte als het park roodgekleurd is op de crowdcalendar? Hellup!

Achteraf bekeken (ook naar aanleiding van de foto's) had ik toch wel graag naar IOA willen gaan, maar dat kan dus niet meer. Nóg een reden om een keertje terug te gaan naar Florida ;)

knaapje
16-12-12, 15:18
Ieder zijn smaak, maar ik vind het zelf een heel interessant park voor volwassenen, zeker als je gek bent op dierentuinen zoals je zelf zegt.
Het is niet te vergelijken met een "gewone" dierentuin. Het is echt een Disneypark met al zijn aankleding.
Op sommige plaatsen waan je je echt in Afrika (treintje en savanne) of in Nepal/Tibet (gebouwen, vlaggetjes, tempels).

Na Epcot is het mijn favoriete park, maar ieder zijn smaak.

trails
16-12-12, 16:23
Kan het alleen maar eens zijn met Knaapje. Ook wij zijn gek op dieren en vind AK een prachtig park. Persoonlijk vinden wij het MK meer gericht op kinderen. EN na Epcot is het ook ons favoriete park.
Het enige "nadeel" van AK vinden wij dat het gedeelte voor bezoekers kleiner is dan b.v. EP en MK en het daardoor sneller druk is. Maar er zijn prachtige dingen te zien en doen!
Maar dit is natuurlijk voor iedereen anders.

Als het in MK code rood is dan is het DRUK!!!

Livia_
16-12-12, 16:36
Oké, bedankt voor de tips en reacties :) Ik denk dat we het even laten liggen en ter plekke de beslissing gaan maken. Dan kunnen we altijd nog kijken of de gaan switchen of niet. We zijn namelijk wel gek op dieren en dierentuinen, maar ik zou het wel jammer vinden als we weer opnieuw een soort van dierentuinervaring opdoen. Dat kunnen we bijvoorbeeld in Nederland ook wel. Daarom lijkt ons die Safari ook erg leuk. Aan de andere kant is mijn man nog nooit in een Disneypark geweest en dan is de ervaring van het Magic Kingdom ook wel weer erg tof!

We zien wel :) Nogmaals dank.

pixiedust
16-12-12, 16:52
Het is inderdaad heel moeilijk om een advies te geven...je kunt alleen van jezelf uitgaan. Ik vind (in tegenstelling dus tot de anderen) AK het minste park van DisneyWorld. Qua sfeer vind ik MK echt ZO Disney. Natuurlijk zijn er gave attracties in AK (Dinosaur, Expeditie Everest, It's tough to be a bug, Kilimanjaro Safaris...en meer), maar als ik voor de Disney-sfeer zou gaan staat MK bovenaan mijn lijstje. AK is ook leuk aangekleed, maar Mickey in zijn safarikostuum is voor mij toch net iets anders.

Epcot is ook voor mij het favoriete park.

Mushu
16-12-12, 21:00
Dan nog mijn mening: AK is mijn favoriete park! Ik vind het een mooi park met heel veel details en natuur. Gewoon ook leuk om doorheen te lopen. Ze hebben een aantal goede attracties en de Lion King show vinden veel mensen een topper. Voor de beginnende Disney ganger is MK natuurlijk wat je verwacht van Disney maar MK heeft bij mij nooit bovenaan het lijstje gestaan. Sommige mensen vinden heel WDW meer voor kinderen maar ik zou niet weten waarom AK meer op kinderen gericht is. In MK heb je fantasyland dat wel veel meer gericht is op kinderen. Alle Disney parken zijn op families gericht (dat was het hele idee van Walt) met sommige attracties wat spannender en andere echt voor de kleintjes (maar dikke volwassene billen passen ook gewoon in de barnstormer of de bootjes van small world).
Smaken verschillen dus wat je het beste kan doen is goed op internet kijken welk park jou het meeste aanspreekt en daarvoor kiezen. Wat mij betreft maak je nooit een verkeerde keuze want alle parken zijn leuk en hebben voor iedereen wat te bieden. En op all earsnet zegt een van de bloggers altijd: smell the roses. Of wel: neem de tijd om om je heen te kijken en te genieten van de details. Naar Disney ga je zeker niet alleen voor de attracties.

cindy74
16-12-12, 21:59
Bij mij is ak ook 1 van mijn favorite parken ! En nog een belangrijke vergelijking mijn man haat parken en al helemaal als het heel erg druk is en een chaos . Wij gaan volgend jaar alleen ak doen omdat het een park is dat ook al is het druk toch nog een rustige sfeer heeft , de safari is helemaal geweldig daar kan niets tegenop we doen deze meermaals per dag het geeft telkens een ander beeld . Wil je iets heftiger dan pak je de everest of de kali rapids en ik kan je verzekeren de eerste keer in dinosar verschoot ik zo hard dat ik nu nog altijd met mijn ogen dicht op de foto sta ;) dus meer op kinderen gericht ...mmmm ik vind van niet . Dierentuin ja dat is hat dan ook he gemixt met attracties en shows . Mijn man vind dit ook het beste park waarom ...... Hij is niet zo de man van attracties en chaos en wachtrijen . Maar in ak moet je geen vuurwerk verwachten geen laat sluitingsuur en geen magie die in mk hangt dat vind je enkel daar , je bent al in parijs geweest dus ken je de sfeer al wel . Een tip ga na ak eten in het animal kingdom lodge bij boma's en ga een keertje naar de savanne kijken het is er zo mooi .

chippie
17-12-12, 13:17
Heel moeilijk om een ander te adviseren, maar ik vind AK het leukste park, kleinschalig, sfeer vol en iets minder Disney dan de overige parken maar nog Disney genoeg :-)
Wil je echt het super Disney gevoel hebben dan is denk ik MK een betere keuzen, wil je eens wat anders maar toch nog Disney meemaken dan is AK zeker een aan te raden park.