PDA

Bekijk Volledige Versie : Hotels via Hotwire



A3
09-02-06, 00:34
Vandaag voor het eerst de site www.hotwire.com bezocht voor goedkope hotels.

Het aanbod is niet overweldigend groot, maar toch wel goed. Zo kon ik via de 'reguliere' kanalen als www.easyclicktravel.com (geen aanbod)en www.priceline.com (slechts aanbod van 1 en 2 sterren) niet echt iets naar mijn zin vinden. Priceline bood wel een driesterrenhotel aan, maar zonder de optie 'name your price'. Dit hotel kwam op ruim 150 dollar per nacht.

Bij Hotwire heb ik 1 driesterrenhotel in Crystal River gevonden, en dit moest, gezien de omschrijving e.d., wel haast het door mij gewenste Plantation Inn zijn ( http://www.plantationinn.com ). De prijs: slechts 75 dollar! Een aardige deal dus voor dit mooie hotel.

MVG

A3

Golf
09-02-06, 10:32
En... was het inderdaad het door jou gewenste hotel?? :lol:

Nog een tip voor Hotwire gebruikers; er staat op het biddingfortravel.com forum een sectie over Hotwire en een aantal tips, vnl mbt het gebruik van je browser. Dit kan een aantal $$ schelen!

Ikzelf heb nog geen ervaring met boeken via Hotwire.. (wel gebruikt als indicatie voor Priceline biedingen, ook al is dat ook niet altijd 1:1 bruikbaar).

Zijn er anderen die (positieve) ervaringen hebben met Hotwire?

mattrob
09-02-06, 16:04
Netjes gedaan en een mooie prijs. Ik zat vorig jaar in Crystal River voor $ 55 of zo in een goedkoop motelletje. Dit ziet er beter uit. Ik ben ook benieuwd, was het inderdaad dat hotel ?

Ik heb ook nog nooit echt direct via hotwire geboekt. De algemene ervaring is dat dit altijd dollars duurder is dan Priceline. Ook hier is een site op internet over, waar je aan de beschrijvingen kan zien om welk hotel het zou moeten gaan. Ik kan het even zo snel niet vinden. Ik heb het tijdens mijn Priceline boekingen ook gebruikt voor prijsindicaties en beschikbaarheid.

A3
09-02-06, 16:15
Het was inderdaad het door mij gewenste hotel! Mooi meegenomen dus.
De site voor hotwire die jullie bedoelen is denk ik http://www.betterbidding.com , deze site heb ik ook gebruikt voor zowel de hotwire als de priceline boeking!

MVG
A3

imelda
02-05-08, 12:37
Heb juist via Hotwire geboekt. Je kiest de area en het aantal sterren, bv in juli 2008 in South Beach $59. Achteraf hoor je welk hotel je gekregen hebt. In dit geval is het Catalina in Sobe. Prijs valt wel goed mee, doch wij reizen met 2 kleine kinderen en naar het schijnt is het een echt partyhotel tot 's morgens luide muziek. Niet ideaal dus, maarja uitrusten kunnen we wel als we terug zijn zeker.

imelda
19-01-09, 14:13
Achteraf was dat heel goed meegevallen, recht in het centrum van south beach en totaal geen last gehad van lawaai, een fijn hotel met allemaal vriendelijke mensen.

JKG
19-01-09, 15:16
Heb je toch mooi voor weinig geld gezeten zonder herrie!! :)

trails
16-12-12, 12:50
Heeft iemand wel eens een hotel via Hotwire geboekt? Zo ja, wat zijn de ervaringen?
Wij willen voor onze volgende vakantie in de VS waarschijnlijk via Hotwire hotels boeken in Savannah, Charleston en Jacksonville.

ReizenDoorAmerika
16-12-12, 13:22
Wij hebben geen ervaring met Hotwire, wel goede ervaringen met priceline.

Blijf je 1 of meerdere nachten in de hotels? Wanneer je zo'n 4 (of meer) nachten in dezelfde accommodatie blijft, dan zou ik ook even naar Airbnb kijken.

Airbnb tip: Als je inlogt met je Facebookaccount, dan krijg je meer resultaten dan dat je niet bent ingelogd.

trails
16-12-12, 14:00
Helaas valt Priceline af, we willen verzekerd zijn van een kamer voor 3 personen (2 bedden) en die zekerheid heb je wel bij Hotwire. Daarnaast vinden wij Hotwire overzichterlijker, maar dat is persoonlijk.
We willen nergens 4 nachten, alleen in Savannah 2 nachten, Charleston en Jacksonville maar 1 nacht.

Njit
16-12-12, 14:42
Hotwire werkt prima. En voor veel lokaties kun je een met wat research wel achterhalen welk hotel je waarschijnlijk wint. Zie hiervoor de lijsten op http://www.betterbidding.com/

knaapje
16-12-12, 15:22
Als je zekerheid over het hotel wil hebben kan je ook eens kijken op Trivago.nl een vergelijkingssite waar vaak zeer interessante prijzen te voorschijn komen.
Ik heb er oktober j.l. goede ervaring mee op gedaan.

trails
16-12-12, 16:26
Betterbidding kennen we al maar ga ik eens verder bekijken, op Trivago kun je weer alleen op 2p kamer klikken, da's wel jammer, ziet er verder goed uit.

Hans uit Koekelare
16-12-12, 17:37
Dag Trails,
Ja, vorig jaar een hotel rond Denver geboekt via Hotwire, ging erg vlot en een goede prijs ook tov de reguliere prijs bij Booking.com en hotels.com enz....

hannie
16-12-12, 18:22
Wij hebben afgelopen zomer het Westin Beach Resort geboekt via Hotwire. Ik wist door wat research te doen ook van te voren dat het dit hotel was.
Wij wilden ook een kamer voor 3 personen en heb na de reservering met hotel gebeld en geregeld dat we 1 king en een rollaway bed kregen. Zelfs de rollaway was hier prima, was een boxspring!

trails
16-12-12, 21:37
Dank jullie wel!
Meestal willen we precies weten waar we zitten, omdat de ligging dan belangrijk voor ons is, maar in deze 3 plaatsen niet, mooie gelegenheid om het te proberen denken we.

VinMor
16-12-12, 21:54
Ik heb vorige week mijn hotel geboekt via Hotwire voor de periode 29/4 t/m 11/5.
Heb hierbij, voor een 3 sterren hotel, geboekt voor 600euro ipv 949 dat die bij de goedkooopste internetaanbieder kost
Hier heb ik gratis internet, ontbijt, parkeren, daglijks housekeeping, keuken en fitness centrum.

Vraag maar raak wat je wil weten

Njit
16-12-12, 23:11
Welk hotel is het geworden?

trails
17-12-12, 10:16
@ VinMor, wanneer kreeg je de naam van het hotel te horen? Ik hoor graag na jullie vakantie hoe je ervaring was hotel/hotwire combinatie.

gudu
01-01-13, 14:43
ik ga hotwire eens uitproberen om een hotel te vinden in clearwaterbeach of st petersburg voor de eerste 3 dagen. moet met zijn 3en op 1 kamer dus priceline valt af maar ga me eerst maar eens goed inlezen hoe het nou precies werkt . stel verder weinig eisen voor 3 nachten qua luxe en ligging dus het zal wel goedkomen .

Hans uit Koekelare
01-01-13, 14:48
Gewoon de data, hoeveel personen en de aantal sterren en de plaats invoeren.
Daar na de goedkoopste in de lijn aanduiden en je credit card bij de hand houden en boeken.
Direct erna krijg je een mail met de bevestiging en naar welk hotel je kan gaan.
Wij nemen wel altijd een 4 sterren.

VinMor
01-01-13, 15:26
@ VinMor, wanneer kreeg je de naam van het hotel te horen? Ik hoor graag na jullie vakantie hoe je ervaring was hotel/hotwire combinatie.


Hawthorn Suites by Wyndham Universal(http://www.tripadvisor.co.uk/Hotel_Review-g34515-d87774-Reviews-Hawthorn_Suites_by_Wyndham_Universal-Orlando_Florida.html)

Naam krijg je te horen nadat je betaald heb.
In tegenstelling tot Priceline, wat altijd goed bevallen is bij ons, was hotwire nu stukken goedkoper voor mijn vakantie EN je weet ook al eigenlijk in welk hotel je terecht komt.

www.betterbidding.com (http://www.betterbidding.com) staan de hotels op die je kan krijgen :)

Njit
01-01-13, 15:29
Blijft altijd wel een gok hoor. Wij hebben ook wel eens een hotel gehad wat op geen enkele lijst stond ;)

gudu
01-01-13, 17:24
is het bij hotwire zinvol om pas dicht tegen reisdatum te boeken of juist heel vroeg maakt het weinig uit. zit er veel fluctatie in de prijs per nacht??

VinMor
01-01-13, 19:03
Ben ik persoonlijk nog nooit tegengekomen, maar het zal inderdaad best wel gebeuren. Er zullen vast steeds meer hotels mee willen doen om hun kamers toch vol te krijgen.

@Gudu: Wat je kan doen is als je een aantal sterren hotel + locatie in je hoofd heb en je klikt erop in Hotwire, dan staat er ergens aan de linkerkant dat je kan volgen wat het hotel doet qua prijs. Heeft bij mij goed zijn werk gedaan. Je krijgt dan om de zoveel dagen een update.

Belangrijk is natuurlijk ook de dollar koers, boek wanneer jij denkt dat die gunstig staat :)

gudu
01-01-13, 21:03
dank je @vinmor. ik kwam nu uit op 210 euro voor 3* . niet duur maar ook niet echt heel goedkoop. ik heb inmiddels de price drop email optie gevonden .

Hans uit Koekelare
01-01-13, 21:05
Wij hebben in Denver vorige zomer 3 dagen ervoor geboekt bij Hotwire en we hebben dan een schone korting gekregen.

Lannie
02-02-13, 23:58
Omdat wij ook met z'n drieën zijn, heb ik me dit jaar verdiept in Hotwire. Vanavond hebben wij het eerste hotel via de 'hot rates' geboekt.
We hebben gekregen: Hilton Miami International Airport (4*) voor $ 88,--, wanneer je rechtstreeks bij het hotel boekt $ 107,--. Hoewel we er niet vanuit gingen, kwamen gegevens exact overeen met de lijst op Betterbidding en was dit inderdaad Hilton.

Innoveda
03-04-13, 00:22
Ik vind het erg spannend, maar zojuist heb ik ons eerste hotel geboekt via Hotwire. We hebben gekregen: Doubletree Orlando Airport (3,5*) voor 77$ (ca 94$ incl taxs ed). Kwam idd overeen met de lijst op Betterbidding, maar ik had me er niet erg in verdiept. Een simpeler motel was voor ons ook prima geweest aangezien het maar voor 1 nacht is, maar toch wel leuk om een beetje meer luxe te hebben voor hetzelfde geld. Omdat we met 2 kleine kinderen gaan vind ik het toch een beetje gokken.

trails
03-04-13, 08:08
Ook wij hebben afgelopen weekend voor het eerst 5 hotels geboekt via Hotwire en zijn erg tevreden over de hotels die we kregen toegewezen.
Je had het aantal sterren kunnen aangeven.

Innoveda
03-04-13, 12:44
Ik had inderdaad gezien dat je het aantal sterren kunt kiezen. We hebben uiteindelijk voor 3,5* gekozen omdat 3* maar 5$ goedkoper was. 2* was nog wel iets goedkoper, maar het voordeel t.o.v. Gewoon boeken vond ik dan minder. 4* was 2x zo duur als 3,5*, dus zo hebben we de keuze gemaakt. Het betreffende hotel kost 'normaal' rond de 150$.

Ik vind het wel een leuke manier van boeken. We willen eigenlijk niets van te voren vastleggen en ter plekke een hotel uitzoeken, maar op deze manier is het misschien toch wel handig om een aantal dagen vooruit te plannen. Nog 4 weken en we vertrekken en ik krijg er steeds meer zin in.

Heeft iemand wel eens een 'slecht' hotel gekregen via hotwire of is het eigenlijk altijd wel ok? Ik besef dat dit ook met verwachtingen te maken heeft, maar ik bedoel met name hotels die smerig zijn, of vervallen ofzo. Als ik de site mag geloven werken ze alleen met gerenommeerde ketens, maar dat zegt natuurlijk ook niet alles.

Njit
03-04-13, 12:58
Wij hebben eigenlijk geen slechte ervaringen met Hotwire/Priceline. We hebben wel eens een hotel gehad wat wat ouder was maar zolang we er niet teveel voor betalen kijken we daar wel doorheen. En de meeste hotels zijn ook wel gevoelig voor klachten dus als iets niet bevalt gewoon direct melden bij de receptie.

Nico73
16-04-13, 18:31
Onze reisgegevens:
3 volwassenen en 1 kind
verblijf in Key West van 13/8/13 tot 15/8/13

Na lezen van ervaringen met Priceline en Hotwire heb ik ook eens een alternatieve manier van boeken gebruikt:
Via hotwirerevealed.com bovenstaande gegevens ingevoerd en er werd een "supersaver" Key West Hotel van hotwire aangeboden voor $134/nacht. Klik op het knopje "reveal" om de extra info die hotwirerevealed heeft over deze supersaver te weten te komen:


57% match Parrot Key Resort
29% match Inn at Key West
21% match Sheraton Suites
21% match Marriott Beachside Resort and Conference Center
14% match Paradise Inn


Deze hotels bevallen ons en we hebben dan maar "geboekt". Resultaat: Doubletree Grand Key Resort voor een totaal van $313,73 of €244,47.

Het helpcenter van hotwire:

Are there any hidden charges, like taxes and fees, in your rates?

With hotel reservations, the search results will show the base price (i.e., the nightly room rate before taxes and booking fees). On the next page -- before you make any commitment to book -- you will see the total price including all taxes and booking fees.
Please note that the nightly room rate charged to you may be higher than the amount Hotwire pays to the vendor. Tax recovery charges are assessed only on the portion of the nightly room rate that Hotwire pays to the vendor for the hotel room reservation.

In addition, please note that each hotel may also have its own charges - for example, parking, resort fees, convention fees, and energy charges. You will be required to pay any such fees directly to the hotel (usually at check-out time). Once you book a hotel reservation, we recommend that you contact your hotel directly to inquire about any additional charges.

Dus een mail verstuurd naar de hotelketen met met de vraag naar extra fees.

Na hun antwoord zal ik dit posten.

Njit
16-04-13, 19:08
Erg handige website zo te lezen. Ze geven aan dat er een match is maar je krijgt een heel ander hotel.
Nu matchen ze het zo te zien met gegevens van gebruikers:


Share Your RevealHotwire Revealed is nothing without its users. In fact, we rely on you to keep our databases up-to-date. After booking a hotel, click Share Your Reveal to add it to our database. This way, other users will be able to identify the same hotel and get a great deal just like you.

Persoonlijk zou ik meer vertrouwen hebben in sites als Better Bidding en Bidding for Travel.

tomenvalesca
16-04-13, 19:43
ik moet Njit hier gelijk geven, wij gebruikten better bidding en bidding for travel en kwamen zo wel uit bij de hotels die we op oog hadden. Erg handige websites (wel tijdrovend maar dat geeft weer wat extra voorpret!) en zeker ook eens proberen te bieden, zo bespaar je nog meer! Veel succes!!!!!

Nico73
17-04-13, 09:31
Bedankt voor jullie reacties. Bedoelt U met Bidding for travel http://biddingfortravel.yuku.com? Voor wat betreft boeken met Priceline: Ik heb begrepen dat zij enkel bedden voor 2 personen garanderen. Zijn er al forumgebruikers met > 2 personen die Priceline durven te gebruiken?
Ik zal me eens verder verdiepen in betterbidding.com


Na het opstellen van een "plechtige" email over additional fees aan de Hilton keten kreeg ik volgend (zeer) bondig antwoord zonder onderwerp:


The only fee is a $10.00 per day parking fee.

Michael Knowles | General Manager
Doubletree by Hilton Grand Key Resort Key West
3990 S. Roosevelt Boulevard | Key West, FL 33040
Phone: 305-293-1818 | Fax: 305-296-6962

cloggie68
17-04-13, 10:18
Wij hebben in het Doubletree op Key West geslapen (gewoon geboekt via de website), prima hotel op zich met een shuttlebus naar het centrum.

Njit
17-04-13, 11:19
@Nico, deze sites gebruik ik in het algemeen:

http://www.betterbidding.com/favicon.ico Better Bidding (http://www.betterbidding.com/)
http://i.imgur.com/X2cty.gif Bidding Traveler (http://www.biddingtraveler.com/)
http://biddingfortravel.yuku.com/favicon.ico Bidding for Travel (http://biddingfortravel.yuku.com/)

Priceline is inderdaad lastig als je met meer dan 2 personen op 1 kamer wilt slapen.

hannie
24-04-13, 15:45
Wij zijn met z'n drieen en heb wel regelmatig via Priceline geboekt. Als ik dan weet welk hotel ik gewonnen heb,stuur ik ze een mail met de vraag of we een kamer met 2 queen bedden kunnen krijgen. Dit is nog nooit een probleem geweest. ook wel eens om een kingsize bed + een roll away gevraagd. Ook dat gaf geen problemen.

Fitzroy
27-01-14, 07:11
Omdat de prijzen in Key West zo hoog liggen dacht ik eens op Hotwire te kijken. En zo waar, daar wordt voor een redelijke prijs, $ 110,- een tweesterrenhotel aangeboden. Dus naar better bidding om te checken welk hotel dit zou kunnen zijn. Echter, staat hier geen 2 sterrenhotel bij in Key West.
Iemand een idee welk hotel dit zou kunnen zijn, of hoe dit nog te achterhalen is. Er staat free parking, free internet and free breakfast.

hannie
27-01-14, 08:26
Dat kun je het beste op Better bidding vragen. Ik krijg daar altijd snel antwoord en meestal wordt daar dan ook een hotelnaam bij genoemd.

angelique100
30-01-14, 10:27
Check dan ook direct even deze website http://www.bedbugreports.com/city/fl-key_west komt nogal eens voor op Key West :(

flora45
23-11-14, 20:02
Goedenavond, ik ben zo goed als zeker van een mystery hotel...Het moet guy harvey zijn

Kan ik ook eerst 1 nacht boeken en bij juist vermoeden de rest?

Njit
23-11-14, 20:10
Nee, staat ook zo op hun site:


Can I extend my stay?

Your Hot Rate is only good for the dates you booked on our site. Should you need to extend your stay, please contact the hotel directly. The hotel may charge a rate that is higher than our specially negotiated Hot Rates.

En nog een keer boeken voor de andere dagen is ook geen garantie..


Can I add rooms to my booked reservation?

When booking Hot Rates, Hotwire cannot guarantee that you will get a reservation at the same hotel if you book additional rooms at a later time. For example, if you book one room and get Hotel A and then book another room (with the exact same preferences), you could get Hotel B for this second booking.

Welk hotel ben je overigens aan het kijken? Welk gebied met welke Amenities? Kijken of ik of op hetzelfde hotel uitkom :)

flora45
23-11-14, 20:40
Hai,

De bovenste twee van st Pete Beach

3,5 en 4,0 ; ik dacht guy harvey outpost en tradewinds...

hannie
23-11-14, 20:45
Ik denk dat je ook de datum en de amenities even moet noemen zodat Njit mee kan kijken.

Njit
23-11-14, 20:46
Ik heb m'n glazen bol inderdaad net gisteren laten vallen...
Ik kijk overigens altijd op http://www.betterbidding.com/index.php?app=hotel_lists&tid=67 .
Tradewinds staat daar wel bij, Outpost niet.

flora45
23-11-14, 21:03
Stom : free internet . 0-2 miles . 22.37 gbp resortfee..25/4 tot 9/5

Thanx ook voor de link....

cindy74
08-01-15, 12:22
Ik heb islamorada resort gekregen bij een secret hot rate bij hotwire voor 200 euro en staat geprijst coor 380 euro . Geen superprijs maar the keys zijn nu eenmaal in april niet goedkoop . Priceline is geen optie voor ons want je kan geen derde persoon toevoegen .

Paul76
14-07-15, 09:11
Vorige week voor de eerste keer geboekt via Hotwire. We hadden een cruise hotel nodig in de buurt van Cape Canaveral, welk hotel maakte niets uit. La Quinta Inn & Suites Cocoa Beach Oceanfront is het geworden voor de prijs van €68,-, normaal rond de €170,-!!! Mooie besparing dus en leuke ervaring met hotwire.
Dit smaakt naar meer, dus nu zijn we aan het kijken voor een hotel in de buurt van Universal.
Weet iemand wat de miles betekenen onder de hotel naam?

hannie
14-07-15, 09:35
Weet iemand wat de miles betekenen onder de hotel naam?

Waar zie je dat staan dan, bij Hotwire ?

Njit
14-07-15, 09:38
De aangegeven miles is de afstand tot het door jouw gekozen gebied. In mijn geval heb ik gekozen voor Universal Studios. Er worden ook hotels getoond bij Disney en die liggen dus verder weg. Je kunt er ook voor kiezen om alleen hotels te laten zien in het door jou gewenste gebied (via de Areas dropdown).

http://ultraimg.com/images/14-7-20158-35-14.png

Paul76
14-07-15, 10:17
Njit, bedankt voor de duidelijke uitleg! Weer wat wijzer geworden in de wereld van Hotwire.

Faith1
15-07-15, 01:23
Vraag 1: Zijn er families van 5 personen die ooit een hotel(s) via hotwire hebben geboekt? Ik zie namelijk dat je via hotwire hotels voor max. 4 personen kan boeken. Is het mogelijk om als fam van 5 (2 volw. 2 jongeren en een kind van 10) een hotel te boeken via hotwire en daarna naar desbetreffende hotel te bellen en te vragen om een roll away bed? Wie o wie heeft ervaring hiermee?

Vraag 2: Hoe werkt hotwire precies? Ik wil namelijk voor het eerst een hotel boeken via hotwire. Ik ga naar de site, kies een hoteldeal uit (prijs die mij gunstig lijkt) met het aantal gewenste sterren en area en klikt vervolgens op de optie "book now"? Daarna verschijnt de prijs. Ik vul daarna mijn gegevens in en weet direct in welk hotel ik terecht kom? Is dat alles? Zijn er nog andere dingen tips?

Alvast bedankt voor de reacties/ tips,
Faith1

trails
15-07-15, 07:28
Wij hebben vorig jaar hotels geboekt via Hotwire voor 5 personen maar hadden wel telkens 2 kamers geboekt. Een hotel kan een roll away bed plaatsen maar hoeft dit niet te doen.
Als je de boeking hebt geaccepteerd krijg je direct een bevestiging met de naam en verdere gegevens van het hotel.

Njit
15-07-15, 11:20
Vraag 2: Hoe werkt hotwire precies? Ik wil namelijk voor het eerst een hotel boeken via hotwire. Ik ga naar de site, kies een hoteldeal uit (prijs die mij gunstig lijkt) met het aantal gewenste sterren en area en klikt vervolgens op de optie "book now"? Daarna verschijnt de prijs. Ik vul daarna mijn gegevens in en weet direct in welk hotel ik terecht kom? Is dat alles? Zijn er nog andere dingen tips?

ik heb ooit eens een stukje geschreven over Hotwire op onze blog. Ik plak dat maar even hieronder :) De sport voor mij is om al van te voren met een bepaalde zekerheid te achterhalen welk hotel ik krijg. Klopt niet altijd maar vaak wel.



We hebben tenslotte voor deze vakantie al vier hotels geboekt via Hotwire. Maar hoe werkt dat nu precies dan? Het is geen normale boekingsite zoals booking.com, hotels.com of expedia.com. Via Hotwire weet je namelijk niet welk hotel je boekt.


Op de site geef je aan in welke plaats je wilt overnachten en op welke dagen. Vervolgens verschijnt er een overzicht met verschillende gebieden, kwaliteitsniveau (het aantal sterren), prijzen en amenities. Een grote stad is bijvoorbeeld verdeelt in een gebied of zes. Je kunt dus ook een overzicht maken per gebied en het aantal sterren. Vooral vanaf een ster of drie wordt het interessant. Zie een voorbeeld hieronder:


https://usatour2013.files.wordpress.com/2013/02/hotwire-bieding.png?w=640&h=143


Huiswerk
Je ziet dat er alleen maar een prijs, aantal sterren, het gebied en de amenities getoond zijn. Met sites als betterbidding.com en biddingfortravel.com kun je met wat huiswerk er proberen achter te komen wat voor hotel dit kan zijn. Op die sites wordt namelijk bijgehouden wat er ‘gewonnen’ wordt. Door middel van de getoonde amenities te vergelijken, kun je vaak achterhalen welk hotel erachter zit. Maar, dit geeft geen 100% garantie.

http://www.betterbidding.com/
http://biddingfortravel.yuku.com/


Zo zijn staan er een hele rits met hotelaanbiedingen op de site. Pas als je de prijs interessant vindt, ga je hem boeken. Per dag kan de prijs dus veranderen, maar dit hoeft niet. Het kan ook zo zijn dat de prijs wekenlang hetzelfde blijft of zelfs gaan stijgen.


Gewonnen
En pas als je geboekt hebt, verneem je welk hotel het uiteindelijk is geworden. Dit wordt dan ook meteen afgeschreven van je CC en je kunt het hotel ook niet meer annuleren. Erg risicovol dus als je uiteindelijk niet blij bent met het ‘gewonnen’ hotel, maar ervaring leert dat er eigenlijk altijd wel goede hotels gewonnen wordt.


Prijsvergelijking
Op het moment dat je weet in welk hotel je logeert, kun je dus ook op de site van het hotel kijken wat daar eigenlijk een kamer zou kosten in jouw periode. Vaak heb je dan de helft bespaard op een kamer. En dat is leuk!

Faith1
15-07-15, 12:20
Dank Njit voor de uitgebreide uitleg en Trails dank voor de reactie. Ik ga hiermee verder aan de slag :).

Mushu
04-08-15, 11:59
Heeft iemand de laatste tijd gebruik gemaakt van Hotwire? Ik probeer een hotel te boeken voor Vancouver. Nu 2 keer geprobeerd toen de prijs net wat gezakt was. Alles netjes ingevuld en op bevestigen geklikt en dan word ik terug gestuurd naar de begin pagina met alle hotels en prijzen. Dus geen hotel maar gelukkig ook niets afgeschreven op de credit card. Doe ik wat fout?

Paul76
04-08-15, 14:30
Afgelopen zondag via Hotwire een hotel in Orlando geboekt, wel via Safari (Apple) dus ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Geen problemen gehad. Misschien een vinkje over het hoofd gezien? En even bij telefoon nummer klikken op Outside U.S. or Canada.:D

trails
04-08-15, 14:32
Misschien een technisch probleem bij Hotwire.
Je moet je wel registreren op hun site. Wij hebben vorige maand nog 2 hotels via hun geboekt. Zonder problemen.
Vorig jaar ook diverse hotels geboekt via Hotwire. Ging altijd correct en snel.

Paul76
04-08-15, 14:46
Je kunt toch boeken zonder te registreren? Die keuze mogelijkheid heb je ook in de vervolg stap. Althans wij hebben nu tweemaal geboekt via Hotwire, zonder te registreren bij hun.

trails
04-08-15, 14:53
Sorry, wist ik niet. Ik log altijd in omdat we een account hebben bij Hotwire.

Ta2 Gerrit
04-08-15, 15:21
Heeft iemand de laatste tijd gebruik gemaakt van Hotwire? Ik probeer een hotel te boeken voor Vancouver.

Gewoon de Sunset Inn (http://www.sunsetinn.com/)boeken, doen wij ook :o

Paul76
04-08-15, 15:22
Het zal inderdaad wel makkelijker zijn als je al geregistreerd bent. Ik neem aan dat je dan niet alle gegevens meer hoeft in te vullen?

trails
04-08-15, 16:49
Het zal inderdaad wel makkelijker zijn als je al geregistreerd bent. Ik neem aan dat je dan niet alle gegevens meer hoeft in te vullen?
Klopt inderdaad.

Mushu
04-08-15, 17:23
Bedankt allemaal! Voor zover ik weet, ben ik niets vergeten in te vullen (landcode, vinkjes gezet etc). Ik krijg ook geen foutmelding, word gewoon weer teruggeleid naar de startpagina van het hoteloverzicht. Werk ook met Safari (apple) dus dat is het probleem ook niet. Heb me nu maar geregistreerd, misschien dat het 'm daar in zit. Nu weer wachten op de betere prijs voordat ik het kan uittesten.
Ta2 Gerrit, ik wil de Pan Pacific we gaan namelijk cruisen en dat lijkt me een heel geschikt hotel (kan je bijna uit het raam springen op de boot). Het andere 5 sterren hotel is de Four Seasons, vinden we ook niet heel erg als die het blijkt te zijn :).

Iets later.....

Werkt ook niet! Heb nu Firefox op mijn apple gezet, misschien is dat de oplossing. Nogmaals wachten op de goede prijs en dan uitproberen.

Ta2 Gerrit
04-08-15, 18:45
Wij, ook future cruisers, hadden weer andere prioriteiten, dus vandaar Sunset Inn. Succes met de zoektocht, en Hotwire.

Syllvia
18-08-15, 20:01
Hotwire....wat is nu slimmer, nu een hotel boeken voor mei2016 of wachten tot het laatste moment. Aan de ene kant denk ik nu boeken, aan de andere, op het laatste moment omdat dan de ' beter' hotels ook gevuld worden?

Njit
18-08-15, 21:50
Hotwire is voor Last Minute. Slim is om nu een hotel te boeken welke je kunt annuleren en dan een paar weken voor vertrek Hotwire in de gaten te houden of er iets leuks voorbij komt.

trails
18-08-15, 21:59
Vorig jaar moesten wij onze route iets omgooien ivm de blizzards die richting Georgia zouden komen en hebben toen nog via Hotwire 2 hotels geboekt voor de dagen erna. Bij beide plaatsen (Ocala en Cocoa) kregen we een Holiday Inn Express hotel. We waren daar zeer tevreden over. Overigens zijn we altijd tevreden geweest over de hotels die we toegewezen kregen. En je kunt aangeven welke amenities je wilt in een hotel.
Ik heb niet echt het idee dat de late boekingen goedkoper waren.

Paul76
19-08-15, 09:48
Het is (denk ik) gewoon een kwestie van hotwire in de gaten houden en als er een prijs voorbij komt welke je bevalt, gewoon boeken. Er zal inderdaad best nog wel prijsverschil zijn als je wacht, maar dit hoeft niet altijd zo te zijn. Wij boeken altijd hotels als de prijs ons bevalt, zowel op hotwire als op andere boekingsites. Natuurlijk kan het soms een paar euro per nacht schelen als we even hadden gewacht, maar anders om is net zo vaak gebeurd (dat we te lang hebben gewacht en een aanbieding voorbij was). Of er op het laatste moment "betere" hotels komen lijkt mij sterk, het zijn toch zo'n beetje altijd dezelfde hotels die op hotwire staan.

hannie
19-08-15, 11:01
Ik heb voor onze zomervakantie ook lang van te voren hotels op Hotwire kunnen boeken voor een goede prijs. Waaronder The Palazzo in Las Vegas voor $117, kost normaal iets van $350
Ook in SF goede deal gemaakt lang van te voren. Heb in de gaten gehouden of het kort van te voren goedkoper werd, maar dat was in ons geval niet zo. Het hotel in SF was zelfs volgeboekt en stond dus helemaal niet meer op Hotwire.
Dus mijn advies zou ook zijn: Hotwire in de gaten houden en boeken als de prijs je aanstaat.

FloridaFabian
17-01-16, 01:30
Wij hebben afgelopen zomer ook flink de smaak te pakken gekregen en proberen de gehele aankomende vakantie via Hotwire te boeken, wij kregen voor $54 per nacht het Rosen Inn aan i-drive, Orlando. Was inclusief zwembad, gratis parkeren en gratis shuttlebussen naar de pretparken. Zou normaal dik boven de 100$ per nacht zijn geweest. Vooral de mogelijkheid om zoveel mogelijk filters op een zoekopdracht los te laten spreekt erg aan, ook is het ergens ontzettend leuk om niet te weten welk hotel je krijgt tot je daadwerkelijk hebt afgerekend!

trails
17-01-16, 11:24
Ook wij zijn zeer tevreden met Hotwire en hebben voor komende maand 3 hotels via deze site geboekt. Idd fijn dat je je zoekopdracht aan eigen wensen kunt aanpassen.
Voor onze vorige vakantie in Florida hadden we voor het eerst gebruik gemaakt van Hotwire en waren/zijn hierover zeer tevreden.

Fitzroy
17-01-16, 11:42
Ik vind het nadeel van Hotwire en Priceline dat je niet kunt annuleren. En door ervaring wijs geworden, doe ik dat niet meer. Het heeft mij al eens honderden $ gekost door een reis die onverwacht niet door ging maar niet onder de annuleringsverzekering viel.

hannie
17-01-16, 12:28
Afgelopen zomer heb ik bij Hotwire een hotel geboekt met free cancelation.

Toen ik daar een vraag over stelde aan hun klantenservice omdat er altijd staat all confirmed bookings are final zeiden ze dit:
Free cancellation is only offered to selected Hotel partners therefore, other Hotel's do not have this offer.

Dus sommige hotels zijn annuleerbaar en dat staat ook duidelijk aangegeven bij de desbetreffende hotels.

Fitzroy
17-01-16, 13:58
Maar je weet toch niet van tevoren welk hotel je krijgt en of ze dat aanbieden?

Ebelix
17-01-16, 14:12
Ik vind het nadeel van Hotwire en Priceline dat je niet kunt annuleren. En door ervaring wijs geworden, doe ik dat niet meer. Het heeft mij al eens honderden $ gekost door een reis die onverwacht niet door ging maar niet onder de annuleringsverzekering viel.

Waarom vielen de geboekte hotels niet onder de annuleringsverzekering?

hannie
17-01-16, 15:46
Maar je weet toch niet van tevoren welk hotel je krijgt en of ze dat aanbieden?

Je ziet uiteraard niet welk hotel het is maar er staat wel bij of free cancelation van toepassing is.

Ik heb trouwens altijd nog het hotel gehad wat ik dacht dat het was. Je kunt dit uitzoeken via een site als www.betterbidding.com

Fitzroy
17-01-16, 16:21
@Ebelix, omdat een annuleringsverzekering niet overal (en dan bedoel ik de redenen waarom je een reis cancelt) bij uitkeert.

Hannie, duidelijk. Als er free cancellation staat zou het prima zijn. Ik ga eens zoeken in Miami.

Ebelix
17-01-16, 16:49
Wanneer er voor de verzekeringsmaatschappij wel een valide reden is worden dan de boekingen die bij Hotwire en Priceline zijn gemaakt wel vergoed? Hier ben ik benieuwd naar. Heeft iemand hier ervaring mee?

Fitzroy
17-01-16, 17:18
Waarom zou dat niet vergoed worden? Je boekt toch gewoon een hotelovernachting? Losse hotelovernachtingen vallen bij ons wel gewoon binnen de annuleringsverzekering.
Niet helemaal te vergelijken, maar wij hebben bv. bij een geannuleerd weekend London met valide reden ook onze concertkaarten vergoed gekregen, die we niet via de officiële site hadden gekocht maar via een veel duurdere site (doorverkoop zeg maar). Ondanks dat de officiële verkoopprijs op de tickets veel lager lag, kregen wij toch het complete bedrag dat wij ervoor betaald hadden terug.

knaapje
17-01-16, 20:12
...................Losse hotelovernachtingen vallen bij ons wel gewoon binnen de annuleringsverzekering.............

Je schrijft het precies goed: bij JULLIE.

Er zijn echter duidelijke verschillen in dekking tussen een kort - en een doorlopende verzekering en dan nog tussen de maatschappijen onderling.
Niet duidelijk is of hier sprake is van een doorlopende verzekering.

Te denken valt aan: Moment van boeking, moment van afsluiten verzekering, waar je geboekt hebt, maximaal bedrag en reden van annulering.

Fitzroy
17-01-16, 20:57
Wij hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering waarin losse onderdelen gedekt zijn. Dus geen zorgen om moment van boeken e.d. Loopt het hele jaar door. En die breid ik dan tijdelijk uit met werelddekking op het moment dat we naar de USA gaan.

Anthon14
17-01-16, 21:20
Het aan en uit zetten van de werelddekking zou er wel eens voor kunnen zorgen dat je op moment van annuleren NIET gedekt bent door de verzekering. Meestal dekken verzekeraars de boekingen pas als op dat moment de reis-/annuleringsverzekering al liep of vlak daarna is afgesloten. Ik vraag me dan dus af of je wel dekking hebt voor je hele reis als je hem ver vooruit boekt en dan pas als je gaat de dekking aan zet?

moniquekruiningen
17-01-16, 23:36
Bij ZLM (unigarant) waar ik mijn verzekering heb lopen is dat niet aan de orde, heel specifiek na gevraagd. De wereld dekking gaat dus weer in voor dat we op reis gaan, de annuleringsverzekering kijkt niet naar de bestemming, er zit een maximum bedrag aangekoppeld. Werelddekking kan ik niet "uitzetten" bij terugkomst, die geldt weer voor een jaar!

trails
18-01-16, 08:00
Gisteren nog een hotel geboekt in het noorden van Florida. Precies het hotel dat we wilden maar dan een stuk goedkoper. :)
Hotel in Crawfordville $ 64 via Hotwire (inclusief ontbijt) en bij hotel was de prijs $ 88.

hannie
19-01-16, 17:51
Hotwire
Plaats:Miami Beach
Datum geboekt:19 jan 2016
Voor periode:26 mei
Aangeboden prijs:$98
Getoonde amenities:Free Internet, Boutique hotel, Near beach, Restaurant(s), Business center, Internet access, Accessible for visually impaired, Accessible path of travel, In-room accessibility, Wheelchair accessible, Accessible bathroom, Roll-in shower
Verkregen hotel (incl. ster en area):Casa Claridge's 4* Miami South Beach
Betaald (incl. taxes)$121
Normale prijs via hotel website:$229

rjkd
30-09-16, 11:20
Ik ben benieuwd hoe het zit met parkeerkosten. Bij de meeste hotels in Miami zit er parkeerkosten bij maar dit kan natuurlijk van de voren niet zien. Is er een manier om hier achter te komen ik zie het op hotwire zelf niet staan...

hannie
30-09-16, 11:59
Daar kan je denk ik pas achter komen als je weet welk hotel het is. Dan kun je ze bellen of mailen of misschien staat het op de site van het hotel.
Bij ons hotel waren de parkeerkosten duur, $35 pd. Gelukkig waren we er maar 1 nacht.

trails
30-09-16, 12:10
Bij Hotwire kun je in de zoekfunktie aangeven dat je Free Parking zoekt. Dit kun je aanvinken bij "amenities".

hannie
30-09-16, 21:17
Het ligt er wel aan waar je een hotel zoekt in Miami. In een aantal gebieden waaronder South beach zul je niet onder parkeerkosten uit kunnen komen.

Sweetsugar
10-06-17, 00:34
Zijn er nog recente ervaringen met hotwire?

mads2017
10-06-17, 09:11
Zijn er nog recente ervaringen met hotwire?


Wij gaan in juli/augustus weer naar Florida. Behalve huur van villa en cruise hebben we vijf dagen hotel Wyndham Orlando Resort geboekt aan de International Drive in Orlando. We boeken al jaren hotels via Hotwire en zijn daar erg tevreden over.
Voor vijf overnachtingen betalen we € 398, vinden we een prima prijs.

Voorwaarde voor ons was shuttle service en dichtbij Universal, dat is allemaal makkelijk te selecteren via Hotwire.

Lannie
10-06-17, 10:05
Ja, onlangs een drietal hotels voor onze rondreis eind juni via Hotwire geboekt. Baymont Inn & Suites Celebration in Orland $ 122,10 voor 3 nachten, dit is $20,35 p.p.p.n incl. ontbijt ;), Fort Myers Beach, Wyndham Garden Hotel voor € 97,- per nacht. en Quality Hotel on the Beach in Clearwater Beach voor € 92,- per nacht. Ik vergelijk vaak met Booking.com en kies dan waar ik het goedkoopste uit ben! In alle drie de gevallen kregen we ook het hotel dat op overeen kwam op de lijst van Betterbidding.

trails
10-06-17, 11:11
Ja, 2 hotels geboekt via Hotwire voor afgelopen maand (Canada).
We boeken vaak via Hotwire, tot volle tevredenheid.

Sweetsugar
10-06-17, 13:21
Fijn dat er nog recente ervaringen zijn.
Ik ga mij er toch meer eens in verdiepen.

sanook
10-06-17, 14:24
Ja, onlangs een drietal hotels voor onze rondreis eind juni via Hotwire geboekt. Baymont Inn & Suites Celebration in Orland $ 122,10 voor 3 nachten, dit is $20,35 p.p.p.n incl. ontbijt ;), Fort Myers Beach, Wyndham Garden Hotel voor € 97,- per nacht. en Quality Hotel on the Beach in Clearwater Beach voor € 92,- per nacht. Ik vergelijk vaak met Booking.com en kies dan waar ik het goedkoopste uit ben! In alle drie de gevallen kregen we ook het hotel dat op overeen kwam op de lijst van Betterbidding.
Hoe vergelijk je als je niet weet welk hotel je krijgt ? Of gok je dat je een bepaald hotel krijgt ?
Als je (gratis) lid wordt van abnsave.com kun je met die kortingscodes ook goedkope rates krijgen bij alle hotels van de wyndham en choice ketens. + goede annuleringsvoorwaarden, want dat is bij hotwire sowieso niks.

trails
10-06-17, 14:28
Je kunt van alles aangeven:
aantal sterren
voorzieningen
aanbeveling
bedden

hannie
10-06-17, 14:38
Hoe vergelijk je als je niet weet welk hotel je krijgt ? Of gok je dat je een bepaald hotel krijgt ?
Als je (gratis) lid wordt van abnsave.com kun je met die kortingscodes ook goedkope rates krijgen bij alle hotels van de wyndham en choice ketens. + goede annuleringsvoorwaarden, want dat is bij hotwire sowieso niks.

Op betterbidding .com kun je nakijken of navragen welk hotel het is. Tot nog toe klopt dat bij ons altijd.

Sweetsugar
10-06-17, 18:31
abnsave is een goede inderdaad heb ik ook.

sanook
11-06-17, 09:28
Op betterbidding .com kun je nakijken of navragen welk hotel het is. Tot nog toe klopt dat bij ons altijd.
Maar dat is geen garantie...

hannie
11-06-17, 09:37
Als je garantie wil, moet je niet via Hotwire of Priceline boeken.