PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema VinMor: Orlando 29/4-11/5 2013



VinMor
24-11-12, 15:32
Hoi Forumgenoten.


Ik zal even hardop denken over mijn aankomende Orlando reis van volgend jaar.

Ik heb net mijn vliegtickets gekocht voor net geen 600€ per ticket, en vlieg met IcelandAir.

Ik kom op 29/4 ergens in de avond aan, dus na de auto ophalen en het hotel zoeken zal de avond redelijk op zijn einde raken.
Dan heb ik 11 hele dagen om te genieten van Amerika en Orlando.
Ik vertrek om 19uur 11/5, dus ook die dag kan ik nog genoeg doen om de laatste paar uren te genieten van het mooie Orlando.

Dus ik ga even de dagen verdelen, en ze staan nog niet in volgorde van wat ik welke dag ga doen

Dag 1: Aankomst, Ophalen huurauto, Inchecken Hotel
Dag 2: Shoppen
Dag 3: Shoppen
Dag 4: Disney, Magic Kingdom
Dag 5: Disney, Epcot
Dag 6: Disney, Hollywood Studio
Dag 7: Disney, Animal Kingdom
Dag 8: SeaWorld
Dag 9: Universal - Universal Studios
Dag 10: Universal - Island of Adventure
Dag 11:
Dag 12: ......., terugbrengen huurauto, vertrek

Zo ziet hij er op dit moment uit, al twijfel ik nog over een paar dingen: is SeaWorld wel de moeite(moet je dit echt gezien hebben), en kan je universal in 1 dag doen ipv 2? Dan zou ik 2 of misschien 3 dagen overhouden voor.......??? Roept u maar!!


Hoe zouden jullie het invullen?
Wat is jullie mening hierover?

Ik hoor het allemaal graag van jullie!

trails
24-11-12, 16:19
Veel is toch persoonlijk hoor. Wij gaan altijd naar Seaworld en Busch Gardens (zelfs meerdere keren tijdens onze vakantie).
Epcot vinden we geweldig. Sowieso is de sfeer in de Disneyparken fantastisch.
Het hele Universal gebeuren hoeft voor ons niet meer. We hebben die 2 parken een paar keer gedaan en ze vallen ons altijd tegen. In onze ogen weet Disney heel goed hoe ze het moeten doen om het hun gasten naar de zin te maken en Universal weet het nog niet helemaal.

hannie
24-11-12, 16:28
Ik vraag me af waarom je alle parken achter elkaar doet? Lijkt me erg vermoeiend. Ik zou het afwisselen met een shopdag.
Meestal heb je 14 dagen de tijd om je Disneytickets op te maken, dus je hoeft niet 4 dagen achter elkaar.

Schil
24-11-12, 16:30
ik zie dat je geen rust dagen pakt maar dan zou ik het shoppen verdelen anders zit je helemaal
pret park in pret park uit en afwisseling lijkt mij verstandig


edit , zie dat ik net te laat was met mijn post gezien mijn voorganger eigenlijk precies hetzelfde zegt

cindy74
24-11-12, 16:31
Veeeel te veeeel

houtsie
24-11-12, 17:24
Volgens mij geeft Vinmor al aan dat de planning nog niet in de goede volgorde staat?

Teleton
24-11-12, 17:44
Ik ben een beetje bang dat de topicstarter 'even' snel tussen de soep en de aardappelen zijn vakantie in wil delen. Dit is natuurlijk helemaal geen planning. Ook geen voorlopige......De themaparken staan op een rijtje, that's it. En hij gaat twee dagen shoppen..... Ik vraag me werkelijk af of hij zich echt in de themaparken heeft verdiept. De vraag of een bezoek aan SeaWorld nu werkelijk de moeite waard is, kan hij toch alleen maar zelf beantwoorden? Zeker als hij het topic wat hier over al bestaat doorleest en dan ook nog eens de site van SeaWorld bezoekt, heeft hij meer dan voldoende info om voor zichzelf te bepalen of een ticket aan hem is besteed of niet. Ook in het topic over Universal en IOA vindt hij vast het antwoord op zijn vragen.

Ik vind dit een eenzijdig en fantasieloos rijtje. Heeft hij dan geen belangstelling voor andere bezienswaardigheden die een bezoek aan Florida zo aantrekkelijk maken? Geen natuur, geen sport maar 7 van de 10 dagen naar themaparken? Geen belangstelling voor de kust of een boottochtje? Kelly Park, manatees, alligators, ballonvaren, Segwayen? 7 dagen van de 10 naar themaparken; het kan en het mag maar een lijstje als dit nodigt niet echt uit om er eens serieus voor te gaan zitten om hem verder te helpen. Vragen staat vrij en domme vragen zijn er niet maar als iemand hier vraagt of je mee wil denken, mag je op z'n minst verwachten dat hij zelf aandacht aan zijn voorlopige planning besteed en niet dat hij met slechts een rijtje themaparken op de proppen komt.

Een gedegen plan maken kost tijd en daar mag hij wat mij betreft eerst zelf wel eens wat meer tijd en aandacht aan besteden. Zo zou ik het invullen en dat is mijn mening........:p.

VinMor
25-11-12, 10:03
Bedankt voor jullie reacties!

@ Teleton: Ik heb inderdaad, even vlug wat dingen op geschreven die ik wil gaan doen, maar waar er nog veranderingen in kunnen gebeuren. Maar omdat ik jullie mening graag zou willen hebben over hoe jullie het zien, laat ik mij daar graag in helpen! En uiteraard weet ik dat planningen langer duren dan even vlug de dingen die ik wil zien opschrijven.

@ Schil & Hannie: Dit is een hele ruwe versie van wat ik wil doen, dus er staat inderdaad NIKS in volgorde(behalve aankomst en vertrek ;)

@ Cindy74: Wat is hier veel te veel aan dan? Tuurlijk ben ik nog aan het kijken waar ik 2 of 3 dagen 'nike doen' kan in plannen(of in iedergeval, minder dingen doen op een dag)

@ Trails: Ik moet me inderdaad nog even gaan verdiepen in SeaWorld en Universal Studios, maar ik wou wel al delen hoe ik het, in een hele ruwe versie, ongeveer in me hoofd heb zitten. En daarbij staat er nog niks op volgorde van hoe ik die 11 dagen in ga delen.


Maar bedankt voor de reacties :)

VinMor
19-12-12, 08:49
Momenteel ziet me planning er zo uit:


Dag 1: Aankomst(20:30uur), Ophalen huurauto, Inchecken Hotel
Dag 2: Disney, Animal Kingdom
Dag 3: Disney, Epcot
Dag 4: Disney, Magic Kingdom
Dag 5: ......
Dag 6: Shoppen, relaxen
Dag 7: Shoppen, relaxen
Dag 8: SeaWorld
Dag 9: Universal - Universal Studios
Dag 10: Universal - Island of Adventure
Dag 11: ........
Dag 12: Disney, Hollywood Studio
Dag 13: Shoppen, terugbrengen huurauto, vertrek(19:00)

Heb er voor gekozen om in het weekend, dus zaterdag en zondag, te gaan shoppen. Ook dit kan nog veranderen natuurlijk, maar dat komt meer omdat ik niet kan inschatten hoe druk het in het weekend in parken is. En die Crowdcalenders zijn schijnbaar niet echt te vertrouwen? :)

Zo als jullie zien heb ik nog 2 dagen over. Ik denk hier naar 2 waterparken te gaan, om lekker te kunnen ontspannen en lol te hebben.
Welke waterparken vonden jullie het leukst?

Teleton
19-12-12, 14:50
je maakt het lastig om op je 'plannen' te reageren. Zo vraagt Hannie zich terecht af waarom je alle parken achter elkaar zet. Een simple antwoord van jou blijft uit, nou ja je wil dat later nog doen. Maar ze staan nog steeds in dezelfde volgorde.... En waarom vul je niet zelf je dagen in? Jij maakt toch zelf de planning? Het lijkt er nog steeds dat je even snel wat zaken 'intikt'. Van een plan, (waar een gedachte achter zit, of een logische volgorde) zie ik niet veel terug. Of het druk is of niet, je kunt toch gewoon zelf een volgorde bepalen? Nu kom je weer met een lijstje waar de parken opstaan, en shoppen en nog twee dagen niks. Hoe een ander het invult en wat ze er van denken....daar zal je pas een bevredigend antwoord op krijgen als je zelf eerst met een uitgewerkt plan komt, lijkt mij zo. Of je nu wel of geen gebruik van crowdcalenders maakt (ja ze zijn betrouwbaar, nee je kunt er niet blind op varen) je kunt toch zelf wel verder komen dan de vier Disneyparken achtereenvolgens te plannen? Zelf steek ik er maar even geen tijd in, tot uit je planning blijkt dat het ook werkelijk 'af' is. Dan is het pas leuk om er serieus naar te kijken en er suggesties op los te laten. Het forum is er immers niet om jouw plannen te maken, toch?

VinMor
29-01-13, 21:50
Vandaag 4 dagen disney, 2 dagen universal en discovery cove geboekt :)
Ook SUV gehuurt voor leuk bedrag bij hertz.

Dus ben volgens mij wel klaar met geld uit geven :)

tomenvalesca
31-01-13, 07:48
veel plezier met jullie reis! Wij zijn onze eerste keer ook 'maar' 10 dagen geweest en dat was ook elke dag een ander park , het is gewoon wat je persoonlijke keuze, als je een bezige bij bent is daar helemaal geen probleem mee! Persoonlijk zou ik je aanraden vermits je alle Disney parken doet om ook zeker naar Downtown Disney te gaan, meestal doen wij dit op de avond als we naar Animal Kingdom zijn geweest (dit park sluit meestal vroeger dan andere Disney Parken)
het is echt de moeite om hier te gaan shoppen en je zit nog steeds in die heerlijke Disney sfeer! En je hebt nog twee dagen die niet gevult zijn dus... ZEKER DOEN! als je nog een vrij avondje hebt , Boardwalk Disney is ook mega gezellig , gewoon een avondje wandelen in een prachtige omgeving, en die zijn allemaal gratis dus je moet er geen geld aan uitgeven (tenzij je natuurlijk gaat shoppen! ;-)) Nog veel plan plezier! Er komt veel bij kijken , maar dat hoort allemaal bij de fun!

VinMor
31-01-13, 08:22
Ik ga ook albdie parken op me gemak doen. Ga niet rennen voor attracties...
Kan inderdaad niet stilzitten dus wil wel gewoon elke dag wat te doen hebben :)

tomenvalesca
31-01-13, 15:55
groot gelijk! En als je van vooraf al wat voorbereidingen doet heb je helemaal geen haast , gewoon even bekijken welke attracties je wel/niet wil doen, en dan wat opzoekingswerk welke dagen het rustig is in welke parken en wat logisch nadenken... 's morgends is het een pak rustiger in de parken dan in de namiddag , dus de attrakties waarbij je al kan raden dat er lange wachtrijen zullen zijn zo snel mogenlijk op de ochtend doen. Veel plezier!

VinMor
31-01-13, 16:20
Daarom...Komt helemaal goed! Beetje kijken met de 'crowd calenders' en dan maar beetje proberen de ideale planning te maken als we daar zijn!
Wil niet alles plannen, maar weten wel wat we willen gaan doen!

Voor me meid is het nog leuker, want die weet pas op de dag zelf dat we naar Orlando gaat :) Die weet momenteel nog niks, als verjaardagskado!