PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema mamavanveel: 6 weken Florida, zomer 2013



mamavanveel
21-11-12, 23:26
hai allemaal. Wij ( mijn man en ik en onze 5 kids) zijn al jaren USA fans, maar gaat komende zomer voor het eerst naar Florida. 1 ding staat vast: de vluchten zijn geboekt. We vliegen 18 juli naar Miami en vertrekken op 3 september vanuit Orlando weer naar Amsterdam. Dat betekent dat we ruim 6 weken in Florida kunnen invullen. Dit forum is echt heerlijk. We struinen het steeds af en komen allelrlei tips en wetenswaardigheden tegen die we kunnen gebruiken deze vakantie.

Ik weet dat deze vraag erg vaak gesteld wordt, maar kunnen jullie als ervaringsdeskundigen ons ook helpen deze vakantie een onvergetelijke herinnering te maken?

De volgende punten willen we in ieder geval in onze vakantie verwerken:

* Everglades
* Key West
* Discovery Cove met dolfijnen zwemmen
* uitgebreid alle parken (in rust dus niet allemaal achter elkaar gepland) Dus waarschijnlijk bijv. laatste 2 - 2 1/2 week een villa in Kissemee denken we.
* We wilden eerst ook week bahamas, maar dat bleek dure grap. Dus iemand opperde een kleine cruise waarbij Bahamas ook bezocht wordt. Weet niet of dat echt wat voor ons is..... maar tips zijn welkom.
* snorkelen
* zwemmen met matanees
* de kinderen hadden het erover dat je ergens mooie schelpen kon zoeken met een soort tocht?
* shoppen

We hopen dat jullie ons willen/kunnen helpen. Alle tips zijn welkom. Alvast heel erg bedankt voor eventuele reacties.

groetjes van ons alle 7

Hans uit Koekelare
22-11-12, 19:45
Dag alle 7,

Welkom op het FloridaForum.

Waar je ongelooflijk goed schelpen kan zoeken is op het eiland Sanibel in het ZW van Florida.
De Everglades is een must see maar wees gewaarschuwd voor de mosquito's, ze zijn talrijk.

Ik kan jullie maar een superreis toewensen en lees veel op het forum en reisblog's waar je veel tips zal vinden.
Mischien kan je naar de FloridaForum meeting in februari komen waar je veel kan opsteken van de mede forummer's.

Njit
22-11-12, 19:57
Gezellig met z'n 7-en :)

mamavanveel
04-12-12, 21:43
We lezen echt met zoveel plezier jullie verhalen en tips op dit forum en leren er veel van en passen onze planning ook op die info aan. Nu zouden we graag wat meer willen horen van jullie over de Panhandle. Is het de moeite waard met de kids zover omhoog te gaan. Graag jullie advies in deze. Groetjes

Iris02
05-12-12, 06:37
Wij hebben prachtige schelpen gevonden (o.a. een Sanddollar) op het strand bij Fort Myers Beach. Met een prive boottocht (handig voor grote gezinnen :), prive is dan niet veel duurder dan een standaard boottocht met andere mensen) zijn wij o.a. naar een eiland gevaren waar we ook heel veel mooie schelpen hebben gevonden.