PDA

Bekijk Volledige Versie : CrowdCalendars



hannie
15-11-12, 15:14
Wat is jullie mening over crowdcalenders? Ik ben die van Undercovertourist en the Dibb met elkaar aan het vergelijken voor onze kerstvakantie.
Regelmatig geven ze dus precies het tegenovergestelde aan. Bij de een staat HS bijvoorbeeld op rood en bij de ander staat het dezelfde dag op groen.

Teleton
15-11-12, 15:41
Wat is jullie mening over crowdcalenders? .Neem ze lekker met een korrel zout, Hannie. Wanneer het drie dagen slecht weer in een week is, zal het vanzelfsprekend op de andere dagen waarop het wel lekker weer is, drukker worden. De crowd calender geeft de trend aan, verder is het een kwestie van goed naar buiten kijken en een beetje geluk hebben. Wij zijn al vaak in een rustig park geweest terwijl de cc dit ontraadde. Maar op dagen dat de cc een park juist aanraadde, hingen ze met de bekende bruine benen buiten.......Een ding is zeker; op de dagen op en rond de feestdagen, heb ik wel vertrouwen in de crowdcalender....:). Wegblijven als je niet in enorme rijen terecht wil komen!

hannie
15-11-12, 16:50
. Wegblijven als je niet in enorme rijen terecht wil komen!
Tja, dat zal niet meevallen. We hebben nog kaartjes voor 3 dagen Disney en we zijn er van 20-12 tot 4-1.
Dus de drukte ontlopen zal waarschijnlijk niet lukken. Vandaar dat ik de crowdcalendars aan het bekijken was om het minst drukke park uit te zoeken.

Teleton
15-11-12, 16:56
Dus de drukte ontlopen zal waarschijnlijk niet lukken. ....Sterkte dan....:rolleyes: . Vanaf 3 januari keert de rust weer.

trails
15-11-12, 17:05
Wij zweren bij de crowd calendars van http://touringplans.com/ en houden ook hun volgorde van de touringplans aan.
Wij hoeven nooit langer dan 10 minuten te wachten (als het al zo lang is).
Voorwaarde is: bij opening in het park zijn. Dat scheelt je echt een heleboel kostbare vakantietijd. Zelfs onze meiden (18 en 15 jaar), die hier in het weekend gerust tot in de middag in bed blijven liggen, staan in Florida zonder problemen en zonder mopperen om 7 uur op. Ze weten waar ze het voor doen en vinden in de rij staan wachten ook zonde van hun tijd.

rolandino
15-11-12, 20:27
Trails, je vergeet dat jullie in de rustige periode gaan, dan is het sowieso al stukken beter te doen. Kerst is de top qua drukte, dus dat wordt accepteren dat het of lange dagen worden, of dat je niet zoveel kan zien. Gelukkig is Hannie al wel eens eerder in Orlando geweest, dus is het waarschijnlijk niet erg dat niet alles gezien kan worden.

Mijn ervaring: het is een leuke indicatie, maar daar houdt het ook op. Ton geeft al precies aan waar de CC's fout kunnen zitten. Hopen op een regenachtige dag dus, als je de parken in wilt.. Of is dit vloeken in de kerk? ;-)

trails
15-11-12, 20:51
Je kunt bij touringplans specifieke datums ingeven en er wordt dan de beste optie en route gegeven voor een park. Dus in drukke en minder drukke periodes.

Ritchie
15-11-12, 22:57
Toch moet je die touringplans echt met een "wassen neus" bekijken, het is wel een richtlijn, maar kan helemaal anders uitpakken helaas. Dus naar mijn mening moet je dit niet blindelings vertrouwen.

trails
16-11-12, 07:11
Natuurlijk is het een richtlijn maar ons helpt het in ieder geval wel.
Ander voordeel is dat je geen tijd kwijt bent met overleggen over welke attractie de volgende wordt. We volgen gewoon de route die de touringplan aan geeft.

hannie
16-11-12, 07:47
Ik denk dat het meer sfeer proeven wordt dan attracties doen. Maar zoals gezegd we zijn er al vaker geweest, alleen nog nooit met kerst in een Disneypark.
Ben heel benieuwd naar de Osborne lights.

chippie
16-11-12, 09:22
Wij zijn twee keer in augustus geweest en hebben ons voorbereid aan de hand van de crowdcalenders van tourguidemike. Is ons prima bevallen, maar zoals hierboven al wordt aangegeven, gebruik het als richtlijn. Er kunnen op een dag allerlei zaken gebeuren waardoor je je plan zult moeten aanpassen. Een goede voorbereiding is essentieel vooral als je in een drukke periode gaat. De beste tip is in ieder geval zorg dat je er bent voordat het park open gaat en maak goed/slim gebruik van fastpassen.

Teleton
16-11-12, 09:55
.... alleen nog nooit met kerst in een Disneypark.Ben heel benieuwd naar de Osborne lights..... Je zult versteld staan; het ene park is nog mooier dan het andere. Vergeet ook niet de hotels zoals het Grand Floridian te bezoeken en Celebration voor de dagelijkse sneeuwbui...... Om met wat foto's van de lichtjes in de stemming te komen, wat sfeerbeelden (https://skydrive.live.com/redir?resid=3EEAB88F569A431!1480&authkey=!ALbEvuykKok-BcI).

hannie
16-11-12, 10:54
He jammer Ton, je link doet het niet. Grand Floridian en Celebration zijn we vorig jaar wel geweest met kerst en dat staat nu ook op de planning.
Hebben jullie trouwens ervaring met leuke restaurants in HS en MK?

Teleton
16-11-12, 11:10
Hebben jullie trouwens ervaring met leuke restaurants in HS en MK?gezien ons budget zijn we daar niet zo goed mee bekend....het is crisis en het moet uit de lengte of uit de breedte komen maar over CiCi's pizza kunnen we je alles vertellen....:p. Nieuwe link naar de feestverlichting (https://skydrive.live.com/redir?resid=3EEAB88F569A431!1480&authkey=!ALbEvuykKok-BcI). Have fun!

trails
16-11-12, 12:49
maar over CiCi's pizza kunnen we je alles vertellen....:p.

Volgende maand moeten jullie toch eens die cheeseburgerpizza proberen hoor!!!
En ligt ie er niet bij dan kun je er gewoon om vragen!

Mushu
16-11-12, 14:08
Hannie, in wat voor restaurants ben je geïnteresseerd, counter service, table service, niet te duur of maakt niet uit als het maar leuk is? En die Osborne lights zijn echt fantastisch. En natuurlijk op zoek gaan naar de halloween cat tussen de lichtjes.

hannie
16-11-12, 14:50
Het eten zal alleen in HS worden denk ik. In Mk zit alles al vol op de dagen dat ik wil. En ik zoek iets wat niet al te duur is en table of counter service maakt me niet zoveel uit.
Halloween Cat? Vertel?

Mushu
16-11-12, 16:48
Elk jaar vind je ergens tussen al die lampjes een halloween cat (ook verlicht, hij is paars). Het verhaal er achter zou zijn dat er per ongeluk bij het in- of uitpakken tussen alle kerstlampjes een halloween versiering terecht is gekomen. Vorig jaar heb ik de kat inderdaad gevonden.
In drukke tijden is het inderdaad heel moeilijk om nog een leuk restaurant te reserveren, zeker als er die avond een hard ticket event is (zoals Mickey's very merry Christmas party). Ik vind dat er in HS niet zoveel keus is van leuke restaurants. Maar wij hebben een paar keer lekker en gezellig gegeten bij Mama Melrose (table service). 50's prime time cafe lijkt mij ook erg leuk. Alsof je in een jaren 50 keuken bij je familie zit. En je wordt ook als familie aangesproken! Dus niet met je ellebogen op tafel leunen. Maar dat heb ik alleen maar gelezen want zelf ben ik er nooit geweest. De counter service restaurant zijn vrij standaard. Het meest gethematiseerd is de backlot express. Voor een broodje, toetje of tussendoortje moet je bij starring rolls cafe zijn. Dat zit op de hoek van hollywood boulevard en sunset boulevard, een wat klein terrasje waar je het uitgekozen lekkers kunt oppeuzelen en mensen kan kijken. Mmmm, eet ze!

Cara
16-11-12, 18:39
Volgende maand moeten jullie toch eens die cheeseburgerpizza proberen hoor!!!
En ligt ie er niet bij dan kun je er gewoon om vragen!

Owww die hebben wij ook nog niet ontdekt.Wel de nieuwe zoete Bavarian Pizza. Zalig!:o

trails
16-11-12, 19:22
Oei, die kennen wij nog niet. Ook van Cici's?? Klinkt wel lekker!

Esther2013
26-12-12, 12:55
Zijn er alleen maar crowdcalendars voor Disney parken of ook voor Seaworld en andere parken?

trails
26-12-12, 14:49
Deze heb ik gevonden:

http://netdna.orlandoinformer.com/wp-content/uploads/2012/05/Busch-Gardens-Tampa-Touring-Plan.pdf

http://www.orlandoinformer.com/universal/crowd-calendar/

http://www.thedibb.co.uk/forums/busy-day-guide.php

http://touringplans.com/walt-disney-world/crowd-calendar

Esther2013
26-12-12, 14:56
Bedankt, daar kan ik wat mee!

Michael66
29-12-12, 22:24
Op dagen als vandaag helpt geen enkele planning.
Er schijnen nu rijen van bijna 3.5u te staan voor attracties. Zie http://staree.com/attractions/135681473984016735

edit: ja, er is toch een goede planning mogelijk: vooral niet naar de parken gaan (of heel veel geduld en goee schoenen).

marijke8
29-12-12, 23:03
Net terug uit Seaworld, alles was goed te doen. Manta vanochtend om 10.00 uur, 10 minuten wachttijd. De kraken 5 minuten, Atlantis to Journey helemaal geen wachttijd. het langst hebben we gewacht bij de Polar Express ongeveer 15 minuten. De temperaturen waren vandaag heerlijk.

Michael66
29-12-12, 23:19
Da's lekker! Waarschijnlijk stonden alle andere mensen in Florida in de rij bij Disney.

Michael66
02-09-14, 14:17
Nog een crowd calendar:

http://wdwprepschool.com/wp-content/uploads/2013/10/crowdchart.png

Michael66
02-04-15, 15:04
Hier een crowdcalender voor april:
http://www.wesh.com/orlandomyway/orlando-theme-parks/how-crowded-will-disney-world-be-in-april/32046376?utm_source=Social&utm_medium=FBPAGE&utm_campaign=Walt%20Disney%20World%20Updates%20-%20wdwupdate&Content%20Type=Story&linkId=13265105

wendy1
13-06-16, 14:44
Maken jullie bij het plannenvan de disneyparken gebruik van een crowd calender? Zo ja, welke?

Wij hebben een 2-weekse ultimate pas en gaan in juli, dus topdrukte..

Digitalman
13-06-16, 15:17
Ja, die van Undercovertourist.

masterkabal
13-06-16, 16:20
Ik was 3 weken geleden in florida en heb toen ook de crowd calender gebruikt van Undercover Tourist.
We gingen naar Busch Gardens en volgens die kalender zou het erg rustig zijn. Ik had het nog nooit zo druk meegemaakt daar.
Overal waren wachttijden van 90 minuten of langer.
Die kalender vertrouw ik dus niet meer. Ook bij Universal klopte die niet.

Don Tuse
13-06-16, 17:19
https://touringplans.com/

Niels82
14-06-16, 00:16
Kloppen wel vaker niet. Wij hadden dezelfde ervaring.
het is gewoon van veel factoren afhankelijk (weer, vakanties, geluk).

Mushu
14-06-16, 02:01
Maak er zelf nooit gebruik van, zie het wel en weet voor de meeste parken inmiddels wel welke route gunstig is en wat te verwachten. En nog belangrijker: fastpasses! Als je een goede site wil gebruiken: http://www.easywdw.com/easy/
De man van deze site geeft heel veel info en alles is gratis. Hij test ook regelmatig zijn opgegeven wachttijden en verwachte drukte. En voor de liefhebber legt hij het hoe en waarom uit. Zo analyseert hij regelmatig wat de invloed is van bijvoorbeeld de fastpasses uitgave en opening of sluiting van een attractie.

trails
14-06-16, 13:21
De eerste keren (2008 - 2010 - 2012) maakten wij met veel succes gebruik van www.touringplans.com (http://www.touringplans.com)
Het was wel van belang dat je bij opening daar was en hun volgorde aanhield. En echt... het werkte. Meestal hadden we tegen 1 uur 's middags al alles gezien en gedaan.
In 2014 voor het laatst de Disney parken bezocht (ook met de Touringplans), maar voor ons echt nooit meer. Het wordt steeds drukker in de parken en hun nieuwe fast-pass systeem werkt voor geen meter. Een uur moeten wachten in de fast-pass lane noem ik niet echt fast... :(
Dus, voor ons geen Disney meer als we in Florida zijn.

Mushu
14-06-16, 15:10
Ben tocht echt vaak en veel in WDW geweest maar nog nooit een uur in een fastpass rij gestaan. De fastpass rijen zijn wel langer geworden maar je bent er meestal zo door. Daarentegen zijn de gewone rijen bij attracties die normaal vaak maar 5 minuten waren (zoals pirates of the caribbean bv) nu vaak veeeeel langer. Fastpassers gaan altijd voor dus de gewone rij gaat maar langzaam voorruit ook al is die kort. Plannen is wel een must als je naar WDW gaat maar mijn ervaring met fastpass is eigenlijk alleen maar positief. Mijn laatste bezoek was in oktober 2015 en op dit moment zit ik op het vliegveld van Vancouver om naar Orlando te gaan. Over een paar dagen kan ik vertellen hoe het dit jaar gaat met de rijen ed.

Don Tuse
14-06-16, 16:55
Onze recente ervaringen met Touringplans.com i.c.m. Universal zijn erg goed.

Niels82
14-06-16, 23:37
Die fast pass werkt dus inmiddels zonder problemen. In Mei gedurende drukke dagen gebruikt en we hebben het langste moeten wachten op seven dwarfs mine train (30 min).
Niks mis met het systeem als je maar op tijd boekt, in ieder geval veel overzichtelijker dan het kaartjes trekken uit parijs of LA.

Disneykids
07-08-16, 12:28
Voor die touringplans.com moet je toch betalen?

PixelMagic
07-08-16, 23:23
@ trails: Die kon ik nog niet, bedankt ! Eerst even goed aan het zoeken geweest en toen aangeschaft met korting (code: umbrella, 20%).

@ disneykids, ja, net iets meer als $10 voor alle functies te gebruiken, maar lijkt het nu zeker waard.

Mave
16-06-17, 16:48
Iemand nog recent ervaring met de crowd kalender? Ik heb met onze planning rekening gehouden met deze kalender. Vrijdag 28 juli willen we naar AK en zaterdag 29 juli naar Universal 2 parken op 1 dag. Dat gaat iets tegen mijn gevoel in dat het doordeweeks rustiger is en dat we dan naar Universal moeten.

Ik lees ook verschillende reacties over hoe lang je van te voren bij het park moet zijn. Mag je het park in een uur van te voren zodat je bijv. bij AK bij de ingang van Avatar kan wachten? Hoe zit dit precies? En hoe lang van te voren moeten we bij het park zijn?

Mushu
16-06-17, 17:48
Voor WDW strategieën verwijs ik naar: http://easywdw.com Ik zelf houd niet van wachten dus ook niet (vooral niet) voordat een park open gaat. Vaak lukt het wel om de eerste uren nog aardig wat attracties te kunnen doen voordat het drukker wordt. In wdw goed gebruik maken van fastpass en voor jezelf afspreken welke attracties je zeker wil doen en hoeveel wachttijd je daar voor over hebt. Anders gewoon overslaan en volgend jaar weer gaan :D. Of bij late sluitingstijd tot laat blijven, dan zijn de wachtrijen vaak ook goed te doen. Ik heb een maximale wachttijd van 20 minuten en kom bijna nooit voor opening bij een park, samen met fastpass kan ik dan alles doen wat ik wil (ja, ook in de drukkere periodes).