PDA

Bekijk Volledige Versie : Miami mét of zonder auto



Piggy
14-11-12, 20:45
Na onze rondreis verblijven we nog 5 nachten in Miami. Waar we precies zitten, weten we nog niet.
Is het dan handig om deze 5 dagen nog een auto te hebben of kunnen we ons ook prima vervoeren met het openbaar vervoer/taxi?

Ebelix
15-11-12, 05:52
De vraag is wat je van plan bent te gaan doen in Miami. Ga je alleen voor het strand van SoBe dan kan je zonder auto. Heb je meer plannen dan heb je de auto nodig. OV is niet fantastisch en taxi's zijn duur.

marliesn
20-11-12, 12:09
Ik zou wel een auto huren, maar het is inderdaad afhankelijk van wat je wilt doen in Miamia?

Ik vind 't alleen al leuk om af en toe een rondje te rijden en overal rond te kijken. In 5 dagen heb je voldoende tijd om dan ook iets verder te kijken. En een auto huren is helemaal niet zo duur. Je moet er echter wel rekening mee houden dat parkeren wél erg duur is. Veel hotels in Miami (vooral in South Beach) hebben geen eigen parkeerplaats, waardoor je voor een openbare parkeerplaats moet betalen.

Je kunt ook een auto huren voor bijv. 3 dagen? Dan kun je een paar dagen overal rondkijken en de andere dagen relaxen of te voet de omgeving verkennen.

JKG
25-11-12, 10:00
Er zijn in SoBe wel een paar parkeergarages waar je een 15 dollar per 24u moet betalen. Soort van flatrate, bijv. op 13th & Collins.
Dat is op loopafstand van Ocean Drive.

Maar zoals gezegd is het maar net wat je wilt doen. Miami bestaat natuurlijk uit meer dan alleen South Beach. ;)
Zelf gebruik ik de auto en het OV (en met stappen 's nachts een taxi), afhankelijk waar ik moet zijn.