PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Piggy: Miami - Keys - westkust - Orlando - Miami 17 dagen



Piggy
14-11-12, 21:05
We hebben de vlucht geboekt, nu de rest nog en daar hebben we alle tijd voor!
We gaan met 2 volwassenen en 2 jongeren van 15 jaar van 14 juli t/m 30 juli 2013
Het schema is als volgt (en flexibel), tips zijn meer dan welkom:

1 Amsterdam - Miami - Key Largo
2 Key Largo
3 Key Largo - Key West
4 Key West
5 Key West - ? (ergens aan de westkust)
6 ?
7 ?
8 ? - Orlando
9 Orlando
10 Orlando
11 Orlando - Miami
12 Miami
13 Miami
14 Miami
15 Miami
16 Miami - Amsterdam
17 Amsterdam

Esther2013
14-11-12, 21:58
Hoi, Ik zou met kids van 15 langer in Orlando willen blijven dan in Miami...
Wij gaan na jullie, maar ik hoor graag jullie hotelkeuze op Key Largo?
gr Esther

rolandino
14-11-12, 23:55
Ik zie dat jullie al geboekt hebben, dus er valt (waarschijnlijk) weinig te veranderen maar toch: Waarom bouw je het niet om? Eerst Miami en de keys. Daarna Orlando en terug vliegen vanaf Orlando. Scheelt weer dikke 4 uur rijden. Ook zou ik zoals Esther aangeeft meer tijd doorbrengen in Orlando, en minder in Miami.

Piggy
15-11-12, 18:30
Bedankt voor jullie reacties!
De keuze voor 2 dagen Orlando is gemaakt omdat we graag nog meer willen zien van Florida en de kinderen de reis sowieso al geweldig vinden. Als we/ze later nog meer van Orlando willen zien, kan dat altijd nog. Maar goed, niets ligt nog vast (behalve dan de vlucht)...
De reden voor 5 dagen Miami aan het eind is lekker 'uitgerust' weer naar huis.

De overnachting in Key Largo...geen flauw idee nog, maar die zal ik nog laten weten :)

Teleton
16-11-12, 17:15
De keuze voor 2 dagen Orlando is gemaakt omdat we graag nog meer willen zien van Florida en de kinderen de reis sowieso al geweldig vinden. Als we/ze later nog meer van Orlando willen zien, kan dat altijd nog. De reden voor 5 dagen Miami aan het eind is lekker 'uitgerust' weer naar huis.

Ik sluit me eigenlijk toch bij de vorige twee reacties aan in de hoop dat je er nog eens over nadenkt.......Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er dan voor die 4 dagen Miami gepland staat? Ze zijn 15, dan heb je toch rond Orlando veel meer opties? En als je uitgerust thuis wil komen, huur je daar toch lekker een dikke week een villa met een prive zwembad?

Ieder maakt zijn eigen keuzes hoor, maar je hebt nu vier dagen met een vraagteken, een volle dag in Orlando en vier dagen in Miami gepland. En vier dagen op de Keys. Het klinkt misschien vervelend maar met wat er nu gepland staat vraag ik me af wat dan de hoogtepunten voor 15-jarigen op deze reis zijn? Blijft het bij de zonsondergang op Key West of worden er spannende dingen gedaan zoals een snorkeltocht, een waterscootertocht of kite-surfen? Ik kan me niet goed voorstellen dat ze helemaal wild worden van een tocht met een glassbottom boat? Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd wat er zo al tijdens deze reis op het programma staat om de jongelui bezig te houden. Pas dan kan er eigenlijk ook wat zinnigs over deze planning gezegd worden, ben ik bang. Gelukkig hebben jullie nog ruim de tijd om de reis voor te bereiden en...alle Floridavoorpret is gratis!

Piggy
16-11-12, 17:53
In Orlando is geen zee en wat is er mis met een mooie zonsondergang?!
We nemen alle kritieken mee in de voorbereiding, tnx!
Ik zag trouwens dat ik een dag gemist heb in de planning...we zijn 2 volle dagen in Orlando, scheelt wel een hele dag :rolleyes:

SpaceAce
16-11-12, 19:23
1 Amsterdam - Miami - Key Largo
2 Key Largo
3 Key Largo - Key West
4 Key West
5 Key West - ? (ergens aan de westkust)

Persoonlijk zou ik niet op je reisdag meteen doorreizen naar Key Largo. Mijn ervaring is dat je vrij moe bent en dan is rijden naar Key Largo niet echt aan te raden.
Ik zou hem zo indelen:

01. Amsterdam - Miami
02. Miami - Key West
03. Key West
04. Key West - Key Largo
05. Key Largo - Naples (of Fort Myers)

De afstand van Miami naar Key West is prima te doen, maar zoals je het nu hebt gepland, zou je op dag 5 van Key West helemaal naar de westkust moeten. Das best een eindje :)


In Orlando is geen zee

Nee, maar wel een Disney Typhoon Lagoon of een Disney Blizzard Beach :cool:

En verder is er natuurlijk niets mis met een zonsondergang of iets dergelijks, maar persoonlijk weet ik niet waar je een kind van 15 blijer mee maakt: met een zonsondergang of een Harry Potter attractie in Universal ;)

Piggy
27-11-12, 22:36
Inmiddels al iets meer rondgesnuffeld op het forum, blogs en internet en we hebben nu het volgende programma (in concept:o):


Amsterdam – Miami – Key Largo
Key Largo – Key West (lunch Morada Bay Cafe, Wild Bird Center)
Key West (wateractiviteit)
Key West – Key Largo (Bahia Honda, picknick Anne’s beach, snorkelen John Pennekamp?)
Key Largo – Fort Myers (Everglades)
Fort Myers (Ding Darling National Wildlife Refuge)
Fort Myers (Sanibel/Captiva)
Fort Myers – Sarasota (Mayakka River State Park) of Tampa (Ybor City) – Orlando
Orlando (Kelly Park)
Orlando (Disneyworld)
Orlando (Waterpark)
Orlando (?)*
Orlando - (Kennedy Space Center) – Miami*
Miami (?)
Miami (tour, holocaust memorial)
Miami (eind van de dag vlucht naar Amsterdam)
Amsterdam


* of:
dag 12 Orlando – KSC - Vero Beach
dag 13 Vero Beach - Miami

Alvast bedankt voor alle feedback!

SpaceAce
28-11-12, 00:43
Orlando (Disneyworld)

Zo zo, heel Disneyworld in één dag? ;) Dat doen veel mensen je niet na hoor...
(psst, Disney World bestaat uit vier pretparken... dus ik gok dat je één van de vier parken bedoeld, toch?)

Piggy
28-11-12, 09:17
Zo zo, heel Disneyworld in één dag? ;) Dat doen veel mensen je niet na hoor...
(psst, Disney World bestaat uit vier pretparken... dus ik gok dat je één van de vier parken bedoeld, toch?)

P'cies! :D De keuze mbt het pretpark en waterpark moet nog gemaakt worden.