PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto huren 2013



Pagina's : [1] 2 3

mattrob
21-07-12, 17:50
Dit is een voortzetting van het onderwerp Auto Huren 2010-2012 (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?10624-Auto-huren-2010-2012). Lees ook de berichten in dat onderwerp eens door, daar staat een heleboel informatie waar je veel aan kunt hebben.
Moderator Michael66



De Yukon XL ( die overigens wel iets meer bagageruimte heeft, de stoelruimte is exact hetzelfde als de normale Yukon ) is evenals Suburban niet verkrijgbaar bij Hertz Sanford.


De XL heeft wel echt substantieel meer bagageruimte, voor de rest is het precies een gewone Yukon. Hetzelfde geldt voor de Tahoe en Suburban. Van binnen zijn de Yukon en Tahoe weer precies hetzelfde. Maar ik geef Gerrit gelijk, ik zou voor dat uurtje dan maar even wat krapper zitten, misschien ipv een koffer ook een grote tas meenemen of zo. Maar krapjes met 6 volwassenen gaat het wel worden.

Ta2 Gerrit
21-07-12, 19:06
Ik heb nog even diep nagedacht (zowel Tahoe's als Suburban's gehuurd, vandaar), maar dat gaat hem niet worden met 6 en bagage.
Zelfs zonder bagage is het al krap, dus i.i.g. zorgen dat je altijd bestuurder of navigator bent ;) 3e rij is drama.

Je hebt in de Tahoe (Yukon) achter de 3e rij maar een half metertje (Sub./XL ruime meter) en om daar 6 koffers te verstoppen is (zeker als er ook nog hardshells bij zitten) een bijna onmogelijke opdracht.
Zelfs als rij 2 een bank is (meestal 2 stoelen =beter), en je zou 1 van de stoelen van rij 3 klappen wordt het moeilijk. De geklapte stoel brengt nauwelijk extra ruimte.

Ik heb even een bijpassen plaatje gezocht om een indruk te geven. Een 2e (bagage)auto is dus geen luxe, en geeft je sowieso meer vrijheid als je een keer niet met z'n allen ergens naar toe wil.
http://img33.imageshack.us/img33/9776/tahoeinside.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/33/tahoeinside.jpg/)

Ebelix
21-07-12, 23:20
Waarom een auto huren als je voor dit ook een taxi kan nemen?

Tini
22-07-12, 00:06
Of overstappen naar een minivan. Wij hadden vorig jaar een Dodge Grand Caravan. Prima te doen met 6 volwassenen inclusief bagage.

trails
22-07-12, 12:18
Ook wij huren altijd een minivan voor 5 volwassenen en alle bagage. In 2010 gingen daar zelfs 8 koffers in.

Ta2 Gerrit
22-07-12, 14:11
Of overstappen naar een minivan. Prima te doen met 6 volwassenen inclusief bagage.


Ook wij huren altijd een minivan voor 5 volwassenen en alle bagage.

Is natuurlijk een optie, maar het oog wil ook wat :cool:

Wij hebben, door omstandigheden, ook wel eens een minivan gehuurd, maar op één of andere duistere manier komen daar nooit foto's van in het reisverslag ;)


Maar TS heeft de fullsize SUV al besproken, dus die staat vast. De taxi van Ebelix is ook geen verkeerd idee, al is de dubbele fare misschien wel net zo veel als een goedkoop autootje. Keuzes, keuzes.

Gerard056
22-07-12, 14:34
Waarom een auto huren als je voor dit ook een taxi kan nemen?

Nou dat wordt een beetje moeilijk ebelix, ten eerste je weet pas bij aankomst in Kissimmee Welcom Center waar je villa staat, En die taxi maar achter je aan rijden !
Komt nog bij dat je op een gegeven moment ook nog terug moet en je dient de villa dan op tijd te verlaten en je weet waarschijnlijk zelf wel dat het meestal in de morgen uren is !
Wat doe je dan met een taxi , je overschot aan personen die niet in de auto passen,, al naar vliegveld Sanford laten brengen tot de vlucht s,avonds vertrekt ?
Denk niet dat dat nou zo,n goed idee is, wij gaan meestal de laatste dag naar bv een outlet shopping center of iets dergelijks om nog even ( al dan niet nuttig ) gebruik te maken van je verblijf in Florida.

iemand had het over een minivan daar zaten ze met 5 personen in ( hun website bekeken en daar zijn er 3 kinderen van ) wij zijn met 6 en je weet als er al wat volwassen vrouwen bij zitten die nemen echt geen klein koffertje met kleding mee.

Gerard.

Fleurida
22-07-12, 14:55
Als ik jullie was huurde is een kleine auto erbij, kost niet zoveel en als je het door 6 deelt valt het zeker mee. Als je dan eens even ergens met 2 of 3 man ergens heen wil zit de rest niet zonder auto. Bijv. De vrouwen shoppen en de mannen naar Hooters :-)

Gerard056
22-07-12, 15:07
Als ik jullie was huurde is een kleine auto erbij, kost niet zoveel en als je het door 6 deelt valt het zeker mee. Als je dan eens even ergens met 2 of 3 man ergens heen wil zit de rest niet zonder auto. Bijv. De vrouwen shoppen en de mannen naar Hooters :-)

Fleurida,

Dat idee hebben we nu ook al en ik denk dat het dat ook gaat worden.
ps heb je misschien ook het adres van Hooters.

mvg. Gerard.

Ta2 Gerrit
22-07-12, 15:13
Downtown Orlando, bij Church Street Station Shopping Centre , 1e verdieping aan de linkerkant (heb ik wel eens gehoord ;);))

trails
22-07-12, 15:28
Is natuurlijk een optie, maar het oog wil ook wat :cool:

Dat geldt meer voor mannen dan voor vrouwen.;)
Bij ons maken vrouwen de dienst uit en wij gaan voor efficiëntie en ruimte en als ik in de auto zit zie ik de buitenkant toch niet. Of het nu een minivan of zo'n joekel van een bak is.
Trouwens thuis rijden we ook een 7-zitter (Trajet) en dat vinden we een heerlijke auto.:D

rolandino
22-07-12, 15:36
Och Gerrit, de minivan rijdt ook prima hoor, ja het is niet de mooiste auto, maar wel redelijk efficiënt zoals Trails al zegt. Plus van binnen zie je er niks van :D

Optie voor auto(tje) bij huren met 6 man is echter het beste idee als er al geboekt is (hoewel dat waarschijnlijk ook prima te annuleren is), zeker qua flexibiliteit. Laatste optie is nog de zeer in-efficiënte variant. Je kijkt hoeveel er past, en wie niet past wacht "even" (2 á 3 uurtjes) om met de tweede lichting mee te kunnen.

PENPE
22-07-12, 16:44
..ps heb je misschien ook het adres van Hooters.. 8510 Palm Parkway, Orlando ( Vlakbij Premium Outlets Vineland Road )

oma van tijn
22-07-12, 17:04
wij hebben een Tahoe gehuurd, 4 volwassen en 2 kinderen (waarvan de jongste in de wandelwagen lag). Alles hebben wij in een keer meegekregen. Je kent het wel tussen de stoelen etc. het is maar een klein stukje van het vliegveld in de regel van en naar onze vakantiewoning. Wij hebben nu wel gezegd, of een taxi of een klein autootje twee keer 1 dag huren.

succes.

mattrob
22-07-12, 19:03
Het zal best prima rijden, maar mijn oog wil net als Gerrit :rolleyes: ! Hier wil de vrouw ook liever efficiëntie, maar die heb je in een Suburban ook hoor :D. Hier win ik het gelukkig, hahaha (maar ik verlies het weer op andere dingen ....)

trails
22-07-12, 19:13
Kijk, en dat is nou het verschil. Wij, de dames, regelen alles en moeten alles uitzoeken. Dus... wij bepalen ook.:D

jastsali
23-07-12, 16:49
@Gerard056;
Ook een idee: Huur alleen een kleine auto op de dag van aankomst en de laatste dag voor vertrek. Dus 2x een kleine auto huren voor 1 dag. Hebben wij ook al eens gedaan. Nadeel is dat je de 2e dag even terug moet naar het vliegveld om die kleine auto weer in te leveren en de eennalaatste dag moet je die auto ook weer ophalen, maar dat kun je ook combineren met een bezoek aan iets anders in de buurt van het vliegveld. Zo houd je geld in de zak en dat was ons de extra rit om te halen en brengen wel waard.

rolandino
23-07-12, 21:55
Je hoeft niet helemaal naar het vliegveld natuurlijk. Ook bij Disney en meer punten kun je auto's ophalen/achter laten.

Holandesa
05-08-12, 22:22
Beste mensen,

Wij hebben niet zoveel verstand over Amerikaanse auto's (understatement!) , daarom de vraag aan jullie ervarende reizigers.
Wij hebben een auto nodig voor 3 volwassenen en 2 kinderen. Natuurlijk hebben wij er veel koffers bij en nog kinderwagen bij. Daarom maak ik me zorgen dat wij een bus moeten huren ipv van een auto om dit alles te kunnen sjouwen!;)
Kunnen jullie mij adviseren welke huurauto's wij het best kunnen kiezen?..
Alvast bedankt!

Fleurida
05-08-12, 22:26
Een minivan is in dit geval het handigst, als je op de 2e rij een bank hebt kun je de 3e rij klappen en daar je bagage etc laten. Er staan er altijd zat bij de verhuur dus dan kun je er een uitzoeken.

trails
05-08-12, 22:44
Wij zijn met 3 volwassenen en 2 tieners en huren altijd een minivan. Meer dan genoeg ruimte voor ons en onze bagage. Zelfs toen we nog 2 koffers p.p. mochten meenemen paste alles in de minivan.

Thrypa
07-09-12, 20:24
Mmm... Vorig jaar leek het simpeler! Wat en welke verhuurder raden jullie aan voor 2 personen? De allerkleinste is voor ons echt genoeg. Helaas zie ik prijzen van minstens 500 dollar voor 13 dagen? Vorig jaar was het maar 300 dollar (en konden we het door 4 delen).

Welke minimum dekking raden jullie aan voor op de auto? Moet je een extra verzekering nemen?

Edit: via de belgische Alamo vind ik 300€ voor de Gold. Ik snap er niets meer van!

trails
07-09-12, 20:31
Bij uscarhire.co.uk € 343 voor 13 dagen met het gold inclusive pakket en silver inclusive € 309.
http://www.uscarhire.com/
Zij hebben een overeenkomst met Alamo voor het gebruik van de kiosk op het vliegveld. Hierdoor hoef je niet in de rij aan te sluiten en het verhaal van de medewerker aan te horen.

http://www.uscarhire.com/alamo-kiosks-express-pickup.aspx

Veronique maastricht
19-09-12, 17:06
Ik hoor en zie bij boekingen hier steeds meer over.
Ik zelf ken mensen die een auto hadden gehuurd en een kapotte band kregen, deze zelf lieten maken en hierna nog een hoop trammelant met de verhuurder hebben gehad.
Nu zie ik oa. Arkefly die deze verzekering ertussen heeft staan.

Kan iemand mij uitleggen wat dit nu precies inhoud en of het zin heeft ook niet?
Of dat dit gewoon standaard is bij alle verhuurders en maken hier sommigen gewoon een extra puntje van?

Dank jullie!! (experts!)

SpaceAce
19-09-12, 17:12
Ik denk dat laatste... maar dat is maar een vermoeden :)

Zelf namelijk afgelopen vakantie ook een lekke band gehad. Ook zelf verwisseld (voor ons beide de eerste keer, awoei!) en toen - zonder problemen - dezelfde avond de auto om kunnen ruilen.
Of hebben de personen in jouw verhaal zelf een band gekocht/laten maken bij een garage? En wilden ze dus de kosten declareren bij de verhuurder? Volgens mij is dat in ieder geval inderdaad niet de bedoeling...

Njit
19-09-12, 17:25
Als je kosten gaat maken zul je altijd eerst met de verhuurder moeten overleggen.
Omruilen is in de meeste gevallen het makkelijkste. Ook dan is het handig om even van te voren te bellen of ze wel jouw klasse auto hebben staan.

Arke werkt overigens met/via Sunny Cars. Je kan hier lezen hoe zij met die ruit/banden schade omgaan: http://www.sunnycars.nl/NL/nl/FAQ/verzekeringen-autohuur/Glas-banden-bodem-dakschadedekking.html

natalie
10-11-12, 13:00
Wij gaan in de zomer weer heerlijk naar Florida en huren daar natuurlijk weer een auto,nu vind ik dat de prijzen voor zomer 2013 een stuk hoger zijn dan afgelopen jaar.
Hebben er al mensen geboekt voor de zomer 2013,zo ja bij wie ?
Of misschien is het beter toch maar te wachten?
O ja wij willen graag een full size SUV huren!

Bryce2011
10-11-12, 13:23
Wanneer ik kijk op de site waar ik altijd mijn auto huur : www.drive-usa.de , (engelstalige site van usareisen.de)
dan zie ik weinig verschil in de prijzen voor nu en de prijzen voor zomer 2013.
De prijs is een paar tientjes duurder, maar dat zie je ieder jaar. Wanneer je nu zou boeken is de prijs door de vroegboekkorting zelfs nog iets lager dan die van dit jaar.....

Mara98
10-11-12, 16:46
Ik heb afgelopen week een auto voor zomer 2013 geboekt!
via een goeie tip van een forumlid van een ander forum een hele goeie huurprijs voor 4 weken kunnen regelen :D
http://www.hertz.co.uk/rentacar/q-11709080/get-30-off-2013-florida-car-rental-special-offer
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen :cool:

houtsie
10-11-12, 17:20
Bedankt voor de tip dat scheelt echt heel veel geld. Weet iemand wat een extra bestuurder kost als we dit willen bij boeken en hoe zit het met de tolwegen als we via Hertz boeken?

groennom
10-11-12, 17:30
Dat scheelt enorm ... Als ik kijk naar een Chevrolet Suburban kost deze via de link van Mara98 950 euro voor 4 weken (755 pond) eind juli tot eind augustus, ten opzichte van 1950 euro via Herz.nl!!!

Zitten er nog haken en ogen aan ten opzichte van het boeken via Herz in nederland? Dit verschil is namelijk bijna te mooi om waar te zijn, en als het te mooi om waar te zijn is dan is dat meestal ook zo. Wie kan hier iets over zeggen?

Mara98
10-11-12, 17:50
Andere forumleden hebben in het verleden via deze manier al geboekt zonder problemen.
Extra bestuurder is maximaal ik meen $92 voor de gehele huurperiode.
Via Goldmember is een echtgenoot/partner daar zonder extra kosten in meegenomen heb ik begrepen.:o

Teleton
10-11-12, 18:21
@ houtsie over de tol en Herz en andere verhuurders is een speciaal topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?13100-FAQ-Tol-betalen-via-de-autoverhuurder)waarin je alle info vindt.

Voor wie de details wil zien om de voorwaarden te vergelijken
http://img26.imageshack.us/img26/7383/herzie.jpg

De voorwaarden zijn vergelijkbaar met die van de andere aanbieders, zoals gebruikelijk zijn de 2e chauffeur en de tank benzine niet bij dit tarief inbegrepen. Bijkomend voordeel bij Herz is dat ze een royale regeling hebben voor de fuel:


Hertz has three refueling options available to meet your needs:



You may purchase a tank of gas from Hertz at time of rental and return the vehicle with as little gas as you prefer. Please be aware that we are unable to issue a refund for unused fuel. However, this method eliminates the need for you to refuel the tank prior to returning.



You can let us refuel for you and only pay for the fuel required to replace the fuel you used, and for the service and convenience of refueling the tank.



You can stop and refuel the tank yourself, immediately prior to returning the vehicle.

Verder vind je op de Herz site de volgende info over additionele chauffeurs
Additional Authorized Operators
- Individuals not automatically covered on the Rental Agreement as Authorized Operators noted above may be signed on as an "Additional Authorized Operator" (AAO). AAO's must be present and may be signed on to the rental agreement at the time of rental or during the rental at any US corporate location.
- Renter and each AAO must be present to sign Rental Agreement, present an acceptable credit card or debit card (if renting city accepts debit cards) in their own name, or a current round-trip ticket (air, train or bus), show valid driver's license, and must be a minimum of 20 years of age. For those 20 through 24 the location's age differential will apply.


Additional Authorized Operators Fees


USD 13.00 per day, maximum USD 91.00 per rental, for each Additional Authorized Operator.

Exceptions

California - no fee for Additional Authorized Operators.

Nevada - USD 10.67 per day, maximum USD 74.69 per rental, for each Additional Authorized Operator.

New York - USD 3.00 per day up to a maximum of USD 35.00, for each Additional Authorized Operator.

AAA - Spouse/Domestic Partner of AAA members are not required to have a separate AAA membership in order to receive the free AAO privileges. For other rentals, the AAO fee is also waived when both the renter and the AAO are AAA members when booking includes AAA discount number.

USAA - No charge for qualified additional operators who are USAA members when signing on to a USAA rental when booking includes USAA discount number.

AARP - No charge for qualified additional authorized operators who are AARP members when signing on to an AARP rental when booking includes an AARP discount number.

cloggie68
10-11-12, 18:33
Als je googlet kun je een link vinden waarmee je nu goldmember kunt worden. Als je goldmember bent bij Hertz hoef je niet langs de balie maar rechtstreeks naar de auto en betaal je niks extra's als je je partner als additional driver wilt toevoegen. Ik heb zelf ook deze aanbieding geboekt.

natalie
10-11-12, 19:15
Dit is idd een superaanbieding!! Maakt het niet uit dat je je adres niet kan invullen,want er staat alleen United Kingdom,of is dit niet nodig?

houtsie
11-11-12, 08:47
Als ik google op hertz.nl 30% korting kan je de auto ook boeken op de Nederlandse site alleen is het dan voor ons wel 100euro duurder dan dat we het via de UK boeken. Als we boeken via de UK site neem ik aan dat een adres toch wel nodig is of zie ik dat verkeerd? Wie kan ons helpen?

Mara98
11-11-12, 09:48
Als je inlogt als member ( je kan gewoon lid worden ) en zoals Cloggie68 al zei; je kunt googlen en via verschillende link gratis inschrijven als gold member.

eerst inloggen dan bovenin Nederlands veranderen in United kingdom en boeken maar.

Mara98
11-11-12, 09:55
Wat een halfbakken zin heb ik neergezet:D excuses
Wilde duidelijk maken dat als je eerst inlogt als (gold) member je adresgegevens bekend zijn.

Bij het afronden zou e eventueel de tweede adresregel kunnen gebruiken om daar the netherlands in te vullen ;)
Verder kan ik nergens op de site terug vinden dat je niet via een ander land mag boeken.

houtsie
11-11-12, 11:27
Bedankt voor je antwoord. Ik heb me inmiddels aangemeld als Gold member maar indien ik inlog en dezelfde auto wil huren krijg ik een ander bedrag (duurder!) dan dat ik me niet inlog met me gold member lidmaatschap.

groennom
11-11-12, 12:32
Is het invullen van het adres verplicht?

Mara98
11-11-12, 13:06
Bedankt voor je antwoord. Ik heb me inmiddels aangemeld als Gold member maar indien ik inlog en dezelfde auto wil huren krijg ik een ander bedrag (duurder!) dan dat ik me niet inlog met me gold member lidmaatschap.
Inloggen dan Rechtsbovenin veranderen in uk.... Dan de Florida aanbieding aanklikken in special offers... Dan moet het goed gaan ;)

Kvanderdonk
11-11-12, 13:14
Ik heb net ook bij Hertz geboekt voor juli 2013. Bedankt voor de tip. Nu 727 euro voor een standaard SUV (drive-usa.de 1140 bij Alamo).
Bedankt voor de tip!

Ook ik kreeg na aanmelden als Goldmember in eerste instantie een hogere prijs. Site afgesloten en opnieuw gestart. Nu wel voor de 30% aanbieding. Goldmember gegevens stonden er keurig in.

Het enige dat nu niet helemaal duidelijk is, is de tweede bestuurder. Bij de bevestiging staat dit er niet bij. Heb je die als Goldmember nu inclusief? Kan het nog niet vinden (maar blijf zoeken).

Schil
11-11-12, 13:19
kan je nog steeds gratis goldmember worden bij Hertz ?

Hans uit Koekelare
11-11-12, 13:31
Gisteren Gold Member geworden en geboekt, maar ik heb geboekt via de Belgische Site omdat anders via UK site mijn adres in de UK was en dat vond ik toch wat te louche dus dan maar via de Belgische site geboekt, was wel een 85€ meer dan via de Engelse site, maar ik heb nu toch wat meer gemoedsrust.
En ja, ook een Traverse of gelijkwaardig geboekt.
Toch een mooie prijs.

Esther2013
11-11-12, 13:52
Geweldig, net geboekt bij Hertz, eerst aangemeld als Gold Member op de NL site en daarna via de UK site geboekt, want dat scheelde euro 100. Nu voor 3 weken GBP 400 een Equinox of gelijkwaardig. Bij de boeking staat bij land wel Uk, maar geboekt als Goldmember met eigen adresgegevens, dus dat moet volgens mij goed komen. Vergeet niet de CDP kortingscode in te vullen : 758672 als je je gaat aanmelden als Gold Member.
Toppertje!! :) Weer iets geregeld...

Florida Keys Go-er
11-11-12, 16:16
Heb ook mijn autogeboekt bij Hertz, zonder eigenlijk "Gold Member" en gewoon via de Nederlandse site geboekt in de Engelse taal. Wat eigenlijk geen verschil uit maakte per prijs. Heb nu mooi 30% korting gekregen en betaal voor 17 dagen autohuur €255,00. Wel de kleinste auto, maar ik hoef eigenlijk ook niet in grote auto's te rijden. Kans is toch ook weer aanwezig dat je mogelijk aan gratis upgrade krijgt, zoals ik de vorige keer had (niet vanuit gaan natuurlijk)

Maar hoe kleiner de auto hoe minder benzine verbruik.

groennom
11-11-12, 17:32
Ik heb ook zojuist geboekt via de link die hier is genoemd. Goldmember geworden en daarna ingelogd en geboekt. Super aanbieding! Bedankt voor de tip(s)!!

natalie
11-11-12, 20:18
Ik heb net eindelijk geboekt,ben eerst goldmember geworden alleen via de goldmember site kreeg ik niet die goedkope prijs,dus ben weer uitgelogd en uiteindelijk geboekt via de UK site zonder het goldmemberschap,zullen ze dit niet vreemd vinden?
Ik vind het toch wel eng op deze manier ook omdat je wel adresgegevens in kunt vullen maar land wat erbij staat is dan UK...
Scheelt voor ons wel zo n 300€ !!

Emily
11-11-12, 20:30
Ook wij hebben gekeken naar de geweldige tip op de site van Hertz ik heb alleen nog een vraag:
Wat wordt er bedoeld bij Hertz met: Geschat bedrag wat bij de balie betaald dient te worden ?
Ik begrijp als je goldmember bent dat je dan niet naar de balie hoeft maar dat je dan door kunt lopen naar de auto?

Florida Keys Go-er
12-11-12, 02:26
Wat wordt er bedoeld bij Hertz met: Geschat bedrag wat bij de balie betaald dient te worden?

Wat hier waarschijnlijk mee bedoeld wordt is dat de prijs dat je moet betalen in US Dollars is wat op je rekening staat.
Maar omdat je pas aan de balie betaald maar het bedrag ook in euro's wordt vertoond op de website. Dat er dan bij staat
"geschat bedrag" dit heeft te maken met de valuta of wisselkoers van de Euro tegenover de Dollar. Wat zo'n beetje op elk
moment van de dag wijzigt. De wisselkoers die nu geldt, geldt hoogstwaarschijnlijk niet als je daadwerkelijk de auto ophaalt.
Dollar bedrag blijft hetzelfde, maar door de wisselkoers wijzigt het bedrag in Euro's.

Beetje erg lange uitleg, maar hopelijk is dit het antwoord waar je naar zocht.

Teleton
12-11-12, 09:52
Wat hier waarschijnlijk mee bedoeld wordt is dat de prijs dat je moet betalen in US Dollars is wat op je rekening staat.
Maar omdat je pas aan de balie betaald maar het bedrag ook in euro's wordt vertoond op de website. .

De UK site geeft toch geen prijzen in euro's weer? En de laagste aanbieding geldt toch alleen voor prepaid boekingen? De prijs is in Britse ponden op de site. Je betaalt als je van de aanbieding gebruik maakt de huur vooruit (prepaid) en de prijs die genoemd wordt is vast. Tenzij je later zelf toch nog voor extra's kiest die je aan de balie kunt vastleggen en betalen
This Rate is Guaranteed. Taxes, fees and extras, if not included in the rate, are subject to change. Voor het geval er op de een of andere manier een foute berekening op de site wordt gemaakt, behoudt Herz zich het recht voor de prijs aan te passen.
Although we try to ensure that all prices quoted on our websites are accurate, errors may sometimes occur. We will inform you as soon as possible if we discover an error in the price of your reservation and give you the opportunity to confirm your booking at the correct price or cancel. Our usual cancellation charges will not apply if you choose to cancel. If you cancel and you have already paid for your rental, you will receive a full refund. If we are unable to contact you we will treat your reservation as cancelled.


Prijsvoorbeeld van de site:

1 Week SUV prepaid = 192 GBP = 305 USA dollar. Voordelig en geen koersrisico.
1 Week SUV Non prepaid = is direct in USA dollar berekend op $ 331. Duurder en ook nog het koersrisico.

Toegevoegd: na bericht van Houtsie de betaling op de site ook eens helemaal afgemaakt en je kunt inderdaad alleen maar een adres in de UK opgeven. Een vals adres opgeven zou ik zelf zeker niet doen als het om autohuur gaat, maar ieder maakt daarin zijn eigen afwegingen.

houtsie
12-11-12, 10:25
Ik heb zojuist antwoord gekregen van Hertz, zie onder.

Please, ensure that you specify your correct country of residence at the time of booking. Specifying an incorrect country of residence may result in a cancellation of your booking due to false information.

Ga dus toch maar braaf boeken via hertz.nl weet ik in ieder geval zeker dat het goed is dan maar iets duurder uit zijn dan via de uk site.

groennom
12-11-12, 12:06
Weet niet of ik het kan reproduceren maar ik heb mijn boeking bekeken bij Herz (die ik heb gemaakt via de UK site), toen mijn land en taal gewijzigd en opnieuw een zoekactie gestart, Nu krijg ik bij het maken van een nieuwe boeking wederom de lage prijzen in ponden maar kan ik ook mijn adres in Nederland invullen. Wat mij ook opvalt is dat in de boekingsbevestiging ik nergens mijn adres zie staan.. Is annuleren gratis? Dan boek ik hem wel opnieuw maar dan met adres in Nederland ..

cloggie68
12-11-12, 14:27
Voor zover ik kon zien kun je binnen 7 dagen kosteloos annuleren. Ik kon UK niet weghalen maar heb op de tweede adresregel Netherlands toegevoegd.

groennom
12-11-12, 14:46
Jij denkt niet dat het een probleem is dat je niet in Engeland woont?

Esther2013
12-11-12, 19:42
Ik heb dit ook zo gedaan en volgens mij is het belangrijkste dat je je CC die je meeneemt de zelfde is als bij boeking gebruikt en verder kan ik ter plekke aantonen dat mijn Gold Member gegevens exact overeenkomen met mijn rijbewijs gegevens en paspoort gegevens en met deze gegevens is de boeking gemaakt op de UK site, dus geef ik aan dat ik niet in de UK woon.
Het is van Hertz ook niet handig verschillende tarieven in verschillende landen te hanteren, dan vraag je erom....
Zijn er niet al Forummers die ook altijd via een DE of UK site een auto huren zonder problemen?

Sunshine State
12-11-12, 20:22
Als je Gold Member bent staat alles in je " PERSONAL AND CONTACT DETAILS"
Daar zul je zien dat je gewoon in Nederland woont!!

Daar staan je Creditcard gegevens, je rijbewijs, en ook waar je rijbewijs is uitgegeven.
daar zie je al je voorkeuren !!



http://imageshack.us/a/img191/1686/schermafbeelding2012111.jpg

Verder ik heb al eerder zo geboekt, zelfs in je eind afrekening staat Nederland als land op je Receipt, welkje ook online kan vinden in My Profile:
Ga naar Receipts, alleen zichtbaar als je al eerder hebt geboekt.. en vink je rijbewijs aan.. Klik op Details..
Daar zie ook gewoon


Rick XXXXX ------- MXXXX AMSTERDAM NETHERLANDS
Nergens maak je een adres in de UK aan!!

houtsie
12-11-12, 21:25
Wij hebben zojuist geboekt via de Nederlandse site had geen zin om het risico te nemen we rijden straks heerlijk in een SUV voor 500 euro voor 18 dagen dus ben helemaal happy scheelt toch 180 euro met usareisen.de

groennom
12-11-12, 23:53
Toch kan ik nergens in de bevestiging een adres o.i.d. vinden. Het enige wat ze vragen is de Credit card waarmee je hebt geboekt en je rijbewijs. Vreemde is eigenlijk dat je nergens in de boekingen bevestiging van Herz een naam of adres terug vind ....

frankz
13-11-12, 14:37
ligt het aan mij (mijn zoekkunsten) of kan je bijna nergens meer kiezen voor de fullsize suv. voor zover ik weet was dit de enige suv met 7 zitplaatsen (waarvan 2 eigenlijk alleen geschikt voor kinderen, maar toch).
wat doe ik fout

Teleton
13-11-12, 15:10
je bijna nergens meer kiezen voor de fullsize suv. Alamo biedt een Full Size SUV Chevrolet Tahoe, een Crossover GMC Acadia of een Luxury SUV Lincoln Navigator. Herz biedt een GMC Yokon, Chevy Traverse of een Chevrolet Suburban. Dollar biedt Chevy Traverse of een Chevrolet Suburban. National biedt een Chevrolet Tahoe ........ik denk dat er een ruime keuze is, toch?

Njit
13-11-12, 15:13
Bij USAReisen is het iig geen probleem om een Full Size SUV te huren. Ik heb ergens in januari in Orlando gezocht.
Je krijgt daar eerst een aantal auto-klasses te zien waaronder Midsize SUV en SUV. Onder SUV hangen Standard SUV, Fullsize SUV en Premium SUV.

http://i.imgur.com/Btgto.png

Hans uit Koekelare
13-11-12, 17:20
ligt het aan mij (mijn zoekkunsten) of kan je bijna nergens meer kiezen voor de fullsize suv. voor zover ik weet was dit de enige suv met 7 zitplaatsen (waarvan 2 eigenlijk alleen geschikt voor kinderen, maar toch).
wat doe ik fout
Onderaan kan je nog meer automodellen aanklikken.

frankz
14-11-12, 13:50
Bedankt voor de reacties.
Ik dacht alleen dat er voorheen bij bv. autoreisen.de altijd bij de fullsize meer als 5 personen stond aangegeven.
en inderdaad bij rechtstreeks bij de bverhuurder zie ik het nu wel staan 5 volwas. en 2 kids.

rolandino
14-11-12, 23:52
Je kunt altijd nog voor de Minivan gaan. Daar kunnen ook 7 mensen in. usareisen.de geeft het op als een 5 persoons auto, maar dat heeft voornamelijk met het aantal koffers te maken. 7 mensen + 7 koffers wordt passen en meten, maar het kan wel.

mblokland
15-11-12, 12:25
Ook ik heb geboekt via de Hertz aanbieding op de UK site. Heb een chevrolet Equinox geboekt van 01-08-2013 tot 24-08-2013 voor 444 pond.

Het viel me op dat een Dodge grand caravan maar 14 pond meer koste en ook nog minder benzine verbruikt, maar na het lezen van de vergelijkende test (http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&sqi=2&ved=0CCQQFjAA&url=http%3A%2F%2Fcarsort.com%2Fcompare%2F2011-Chevrolet-Equinox-LTZ-AWD-Leather-2.4L-vs-Dodge-Grand-Caravan-Cargo&ei=5cGkUK3lK6mk0AWZqIDQBQ&usg=AFQjCNHEM9fNBgO137GYYXsZr98vSgkB7A&sig2=hSor6knQb1neY1n59Dm_6g) toch maar de Chevrolet gekozen.

Na de boeking heb ik Online Checkin gekozen, waar mijn NL adres stond met als land UK dit was te wijzigen in Netherlands. Ook mijn rijbewijs gegevens ingevuld en kreeg daarna de volgende melding:

MARC BLOKLAND, you have successfully checked-in, and your booking confirmation number is below. We look forward to seeing you on Thu, Aug 01 2013

Plus een bevestigingsmail.

groennom
15-11-12, 12:54
Waar zie jij een adres staan als je on-line checkin doet? Ik zie het nergens terug.... Kun je misschien even een PB sturen met een screebshot?

Teleton
15-11-12, 14:59
Kun je misschien even een PB sturen met een screebshot?...en al die andere forummers die de gang van zake ook uitgelegd willen hebben dan?

groennom
15-11-12, 15:38
Forum is ook prima, dacht alleen dat niet iedereen hier misschien op zit te wachten omdat het nogal een specifieke vraag betreft :o ....

mblokland
15-11-12, 18:04
Proces heb ik als volgt uitgevoerd:



Boek bij Herz.co.uk zonder gold membership, met is het duurder. Gold membership kan later niet aan de reservering toegevoegd worden! betekent dat een extra bestuurder bijbetaald moet worden.

https://lh5.googleusercontent.com/-oLTNZnZNo5U/UKUQ-vTBjiI/AAAAAAAAE-g/ElKLhvSZnD0/s994/Capturehertz1.PNG


Na de boeking verschijnt het volgende scherm




Klik online/check in
Het volgende scherm verschijnt:



https://lh5.googleusercontent.com/-dNGZFdB0cqA/UKU0pC7Tb0I/AAAAAAAAE-0/uarmmdWMKHk/s512/Capturehertztot.PNGVerander United kingdom in Netherlands en vul overige gegevens in
Klik Check-in Now
Boeking compleet incl bevestigings mail


Hoop dat dit afdoende duidelijk is.

Teleton
15-11-12, 18:17
Hoop dat dit afdoende duidelijk is. Oeps ..ik zou wel heel snel al mijn gegevens verwijderen. Ik weet nu precies wanneer ik de flatscreen kan komen ophalen..........Vergeet ook je rijbewijsnummer niet.

Ritchie
16-11-12, 00:29
Wij hebben rondgekeken bij usa reisen (http://www.usareisen.de) echter deze kwam zoals vaker duurder uit, dit keer hebben we de auto geboekt bij usa funvacations (http://www.usafunvacations.nl) deze was echt het goedkoopste op dit moment (afgelopen maand). Maar sommige klasses kunnen elders weer goedkoper zijn, maar voor de onze een econmy 4 deurs waren hun het goedkoopste. Scheelde iets van 30 euro geloof ik. Maar er zijn natuurlijk nog meer aanbieders, kijk en vergelijk.

Hopelijk is dit geen echte reclame, anders graag mijn bericht verwijderen.

PENPE
16-11-12, 01:02
Dan zal het bij de organisatie waar jij hebt geboekt waarschijnlijk een aanbieding zijn icm vliegticket.....

Ritchie
16-11-12, 01:21
Idd, maar ik heb ook bij de duitse vrienden gekeken voor deze combinatie, en die waren dus duurder, dan de Nederlandse organisatie :)
Ook al huur je de auto los, waarvoor ik ook heb gekeken, usafun was echt de voordeligste, maar er zijn meerdere aanbieders,dus kijk vooral rond.

groennom
16-11-12, 12:25
Als je nu kijkt bij Hertz (Engelse site) dan is de auto die ik heb gehuurd (suburban, eind juli voor 28 dagen) geen 750 pond meer, maar 1950 pond :confused: .. Vreemd..

natalie
16-11-12, 15:12
Idd vreemd ik heb ook net gekeken en nu is de auto die wij gehuurd hebben ( yukon) in dezelfde periode met Florida korting ook 900 pond duurder!!

PENPE
16-11-12, 15:48
Als je nu kijkt bij Hertz (Engelse site) dan is de auto die ik heb gehuurd (suburban, eind juli voor 28 dagen) geen 750 pond meer, maar 1950 pond :confused: .. Vreemd..


Idd vreemd ik heb ook net gekeken en nu is de auto die wij gehuurd hebben ( yukon) in dezelfde periode met Florida korting ook 900 pond duurder!!

Heel vreemd, ik ga dat vanavond eens ff checken....

Ritchie
16-11-12, 17:10
Ik zal je Nathalie wel een PM sturen, met een reibureau, wie weet zijn ze goedkoper, laat dit dan effe weten :p

mpaauwe
16-11-12, 18:02
Gistermiddag werkte de server van Hertz niet. Hierna waren inderdaad de prijzen op de uk site hoger. De bedragen in euro's (via de nl site) zijn nu met dezelfde kortingscode een stuk voordeliger maar nog wel duurder dan de prijzen in het begin van deze week. Ik ben in ieder geval blij dat ik al geboekt heb.

Schil
16-11-12, 19:45
fuck meen je niet , ik wilde dit weekend boeken ...

Hans uit Koekelare
16-11-12, 20:57
Ik bekom nog altijd hetzelfde tarief op de Belgische Site.

Op de UK-Site is het nu zelfs duurder dan op de Belgische.

cloggie68
16-11-12, 23:24
Voor de meivakantie is het voor de Chevy traverse nog dezelfde prijs (met de actiecode).

mblokland
17-11-12, 09:28
Idd vreemd ik heb ook net gekeken en nu is de auto die wij gehuurd hebben ( yukon) in dezelfde periode met Florida korting ook 900 pond duurder!!

Blij dat ik de auto heb vastgelegd, is nu idd 200 pond duurder (hertz.co.uk) op de NL site is de auto nu goedkoper dan op de Engelse site (maar nog 108 euro duurder dan waarvoor ik hem heb vastgelegd).

:D

houtsie
17-11-12, 10:44
Voor ons, auto vastgelegd voor 23 april, is de prijs nog altijd hetzelfde

derrobbie
17-11-12, 15:59
Net volgens de 'methode' van @mblokland een Full-size SUV geboekt voor 23 dagen in Mei voor 578pond (ca. €725,-)
Het werkt dus nog steeds prima, en inderdaad, nergens vind je GB in de reservering terug. :D

mblokland
17-11-12, 17:05
Welke type is een Full size SUV? een Equinox of iets anders?

PENPE
17-11-12, 17:12
De 'methode' werkte op zich nog steeds prima, echter bleken opeens sinds de storing eergisteren bij Hertz de tarieven (voor bepaalde periodes) gewijzigd te zijn. Ga meteen even kijken of een periode (eind juli) die opeens 200% duurder bleek te zijn inmiddels weer is aangepast.
Welke type is een Full size SUV? een Equinox of iets anders? Equinox is een Standard-SUV ;-)

Bij Hertz worden als Standard-SUV de volgende autos verhuurd:
4WD/AWD 5 Passenger Standard SUV (L, SFAR)
Dodge Journey L, YF SFAR, FCAR (Crossover; 5-passenger 2WD is YF, 7-passenger AWD is L)
Chevrolet Equinox L, YQ SFAR (19 mpg)
Hyundai Santa Fe L SFAR
Jeep Grand Cherokee L SFAR
Mitsubishi Endeavor L SFAR
Nissan Xterra L SFAR
Toyota Highlander L SFAR
Ford Explorer L, L4 SFAR

Bij Hertz worden als Full-size-SUV de volgende autos verhuurd:
4WD/AWD Large SUV (T, FFAR)
Chevrolet Tahoe T, YT FFAR (YT-tagged vehicles may have DVD system)
Ford Expedition T FFAR
GMC Yukon T FFAR (21 mpg)

Ook bij Alamo zitten bovengenoemde merken/types in de verhuur

derrobbie
17-11-12, 17:35
idd is het type FFAR. een GMC Yukon of gelijkwaardig (zoals de Chevy Tahoe)

PENPE
19-11-12, 22:08
De 30% kortingsactie bij Hertz loopt tot 24:00 vanavond, dus mocht je nog twijfelen....

Ebelix
19-11-12, 22:35
Wij hebben er ook gebruik van gemaakt. Zelfs voor 2 auto's. We hebben nu een minivan voor 5 weken voor net iets minder dan eur. 1000 voor de gehele periode inclusief 2e bestuurder en de eerste tank "gratis". De tweede auto is een suv voor net iets meer dan eur. 900 voor 5 weken. IK heb het nergens goedkoper kunnen vinden. Daarnaast ben ik altijd heel erg tevreden over Hertz als ik daar zakelijk bij huur.

mblokland
20-11-12, 11:56
inclusief 2e bestuurder en de eerste tank "gratis".

Was dit een optie die je kon kiezen? Bij mijn boeking kon ik deze opties niet kiezen ....

Ebelix
20-11-12, 12:32
Nee het was geen optie maar het stond later wel op de bevestiging. Included additional driver and first tank of gas free. Ik heb de deal wel gemaakt als gold member en misschien maakt dat nog iets uit.

j@cintha
20-11-12, 16:32
Ook wij hebben gebruik gemaakt van de actie.
Ingelogd als member maar er staat niet op de bevestiging included additional driver en ook geen first tank of gas free..
Natuurlijk wel een goede deal gemaakt met 30% korting!

Ebelix
20-11-12, 16:50
Hierbij de relevante informatie uit mijn reservering.



Your Vehicle:




https://images.hertz.com/vehicles/152x88/ZEUSMVAR999.jpg
Minivan, MVAR
Dodge Grand Caravan or similar








Included in the rates





Airport Concession Fee Recovery On Flight Arrivals
Additional Driver Fee
Loss Damage Waiver
THE FIRST TANK OF GAS IS INCLUDED IN RATE
Tax and other charges
Liability Insurance Supplement
Personal Accident Insurance / Personal Effects Coverage
Customer Facility Charge
Rental Surcharge
Vehicle Licensing Cost Recovery
ENERGY SURCH
Unlimited Free Miles Included





Not included in the rates




PREMIUM EMERGENCY ROADSIDE SERVICE
Refueling Options
Additional Driver







Payment method: : Pre-Pay Online
Discounts:
CDP Name: : HERTZ EUROPE LIMITED
CDP Rate: : Your rate has been discounted by 30 %


5 Weeks at 157.14 GBP
785.70 GBP






Vehicle Subtotal
785.72 GBP







Er staat ook in dat is exclusief fueling options en additional driver maar bij included staatadditional driver fee en first tank of gas is included.

j@cintha
20-11-12, 17:35
nee jammer maar zo staat het bij ons niet op het boekingsformulier.
Misschien moeten we toch maar even contact opnemen over het gold member ship?

mblokland
21-11-12, 23:17
nee jammer maar zo staat het bij ons niet op het boekingsformulier.
Misschien moeten we toch maar even contact opnemen over het gold member ship?

Bij mij ook niet echter de tweede bestuurder (indien je partner) is ook voor ons gratis zoals beschreven in de voorwaarden:

NATURE OF THIS AGREEMENT
These reservation terms cover your booking with us (Hertz Europe Service Centre Limited, a company registered in Ireland) and are governed by Irish law. Your rental terms will be given to you by the Hertz company that provides your rental vehicle and will be governed by local law. If you are a Gold customer, your Gold terms will apply to your rental.

Die tank benzine neem ik dan maar op de koop toe!

j@cintha
22-11-12, 11:31
Ja dat staat er bij ons ook.... :)

VinMor
24-11-12, 12:37
Beste mensen,


Graag zou ik van jullie willen weten wat momenteel de betere site's zijn voor het boeken van huurauto's.
Ik ben jarenlang vertrouwd met www.americanestates.nl (http://www.americanestates.nl), maar verder kijken vind ik ook geen probleem.
Ik zou graag het goedkoopste van het goedkoopste willen huren, met in mijn achterhoofd dat ze deze auto's toch (bijna!) nooit hebben, en dan een 'free upgrade' te krijgen(is me jarenlang gelukt!).

Het gaat om de periode 29/4 tm 11/5, ophaal en terugbrengen op Sanford....

Is er iemand die het leuk vind om een klein beetje mee te zoeken?
Ik kom nu op +/- 370 euro uit voor die periode.

Bedankt alvast!

trails
24-11-12, 13:11
Bij deze site kom ik al goedkoper uit: €343 voor de kleinste auto en dat is alles inclusief (Gold tarief) en met volle tank benzine. En... je kunt gebruik maken van de Alamo kiosk.
http://www.uscarhire.com/quoteresults.aspx?q=KRH%2f8P1cML0%3d

Teleton
24-11-12, 13:20
Graag zou ik van jullie willen weten wat momenteel de betere site's zijn voor het boeken van huurauto's.
Ik zou graag het goedkoopste van het goedkoopste willen huren, met in mijn achterhoofd dat ze deze auto's toch (bijna!) nooit hebben, en dan een 'free upgrade' te krijgen(is me jarenlang gelukt!).
Het is misschien een teleurstelling maar de betere site voor autohuur is zo maar niet te noemen. De prijzen voor autohuur via de brokers wisselen namelijk per dag en per periode. Daarnaast bieden de verschillende verhuurders vroegboekkortingen, speciale aanbiedingen etc die allemaal een tijdelijk karakter hebben. Wat vandaag voordelig geprijsd is, kan morgen weer anders zijn. Het is dus zaak om ze zelf voor jouw eigen situatie te bezoeken en de prijzen te vergelijken. Een veelgehoord motto op het forum is: Vergelijk, vergelijk en vergelijk de prijzen van de verschillende aanbieders in Nederland, Belgie, Duitsland en de UK. Ook op de usa sites zijn dikwijls aanbiedingen te vinden al moet je dan wel goed opletten dat de prijs inclusief alle kosten is, inclusief alle kosten die de europese aanbieders standaard in het pakket aanbieden. Sla toe op het juiste moment als de prijs naar jou zin is en kijk er daarna niet meer naar om!

In het topic over de autohuur w (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?15226-Auto-huren-2013)ordt regelmatig gewag gemaakt van mooie aanbiedingen, Hertz is onlangs een veelbesproken actie gestart waar velen gebruik van maakten. Helaas voor jou is de actie net achter de rug....Verder is het van belang je plannen voor de reis te betrekken bij de autohuur. Omdat vooral in zuid Florida de tol niet meer cash betaald kan worden op sommige wegen, kan het voordelig zijn om naar de verschillende tarieven van de verhuurders te kijken als je gebruik wilt maken van electronic tolling (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?13099-FAQ-Tolwegen-in-Florida-en-SunPass). Hier vind je bij de Faq's uitgebreide informatie over.

Tot slot nog even over de gratis upgrade van een economy car naar een grotere. Op de grote verhuurlocaties in Florida zijn tegenwoordig gewoon kleine autootjes beschikbaar. Modelletjes waarbij je de ramen nog met de hand kunt opendraaien, de airco een stand heeft en de deur en de kofferbak nog ouderwetsch met de sleutel moet worden opengedraaid. Voor een paar centen meer huur je wel een auto naar je zin, maar ook hier geldt dat ieder daarin zijn eigen kleuzes maakt.

mblokland
24-11-12, 13:36
http://www.alamo.co.uk/brits

234 euro

arno
24-11-12, 13:38
mailtje gestuurd naar hertz over de exstra bestuurder dit was hun antwoord (Uw echtgenote is inderdaadautomatisch een extra bestuurder .

Hier zijn geen extra kosten voor . ) Arno

Teleton
24-11-12, 17:34
http://www.alamo.co.uk/brits

234 euro Dit is een heel mooi tarief en ook nog eens drie extra bestuurders inbegrepen.

Piggy
25-11-12, 14:52
Ik weet niet of het in dit topic hoort, mijn excuses dan, maar kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een midsize en standard SUV?

Alvast bedankt!
P.

Njit
25-11-12, 15:43
Heel simpel gesteld: de grootte van de auto. Als je bijv. bij USAReisen kijkt dan heeft Alamo de volgende voorbeeld-modellen staan:

Midsize: Hyundai Santa Fe
Standard Size: Chevrolet Equinox
Full Size: Chevrolet Tahoe
Premium: Chevrolet Suburban

De grootte merk je vooral in de beschikbare kofferruimte. In een Midsize SUV kun je wel met 4 personen zitten maar niet voor 4 personen bagage kwijt. Nu betwijfel of je dat in een Standard Size wel kunt..

VinMor
26-11-12, 09:31
Heb ik nog een vraag mbt de volle tank die je in je pakket kan kiezen.
Normaal gesproken boek ik deze optie eigenlijk altijd, gewoon omdat ik dat de kosten al voor ik daar ben op een rijtje heb staan.

Maar als ik de optie niet aanvink, wat rekenen ze dan voor een volle tank? Is dat een 'normale prijs'? of weer de tankprijs x 3 ofzo?
Als ik de optie er nu bij kies betaal je iets van 5 á 6 euro extra per dag, x12 dagen =....

Heeft iemand hier wat ervaring mee?

Ebelix
26-11-12, 11:55
Dan moet je de auto met een volle tank inleveren. Doe je dat niet dan geldt er een aanzienlijk hoger bedrag per gallon als wanneer bij het benzine station gaat tanken. Is je tank bijvoorbeeld half vol dan wordt er een halve tank benzine in rekening gebracht.

VinMor
26-11-12, 21:54
Dan ga ik maar lekker ZONDER die extra volle tank boeken, aangezien ik in sommige gevallen +/- 100 meer betaald.
Maar aangezien er in een tank max volgens mij 70 liter gaat, en de literprijs ergens rond de 75 en 85 cent zal liggen, zie ik hier het nu niet van in...

Teleton
27-11-12, 10:16
Dan ga ik maar lekker ZONDER die extra volle tank boeken, aangezien ik in sommige gevallen +/- 100 meer betaald.
Bij welke verhuurmaatschappij of via welke broker huur je dan? Zelf aftanken is niet in alle gevallen toegestaan. Bij vooruitbetaalde reserveringen vind je in veel gevallen in de voorwaarden dat je twee opties hebt: je betaalt de brandstof direct in het prepaid tarief of je betaalt ter plekke de eerste tank benzine vooruit. Andere opties zijn er dan niet.


Die Kosten für die erste Tankfüllung sind bei diesem Paket nicht enthalten und werden ihnen vor Ort in Rechnung gestellt. Je nach Fahrzeugkategorie kann dies zwischen US$ 70 und 100 kosten. Oft ist es preisgünstiger ein Super-Inklusiv-PLUS Paket zu buchen


mit Kreditkarte (keine Debit- oder Prepaidkarten) des Fahrers US-$ 25/Tag bzw. US-$ 100/Woche (Barkaution in Einzelfällen auf Anfrage)

Sylvia
11-12-12, 10:03
@teleton ik kan nergens zien over de 3 extra bestuurders? ben nu ook op https://www.alamo.co.uk/RatesAndReservationResult/740/uk/vanity_no_doubleclick?requestId=jLVqvDAIQRfwgDp&companyId=740&contentGroup=#componentportalsearchcar_alamo aan het kijken en kies dan een Midsize SUV. Prijs vind ik erg meevallen voor 10 dagen januari, ongeveer 270€ Bij de package staat wel 3 extra bestuurders maar links moet je nog wel kiezen voor extra bestuurders??

mblokland
11-12-12, 11:47
@teleton ik kan nergens zien over de 3 extra bestuurders? ben nu ook op https://www.alamo.co.uk/RatesAndReservationResult/740/uk/vanity_no_doubleclick?requestId=jLVqvDAIQRfwgDp&companyId=740&contentGroup=#componentportalsearchcar_alamo aan het kijken en kies dan een Midsize SUV. Prijs vind ik erg meevallen voor 10 dagen januari, ongeveer 270€ Bij de package staat wel 3 extra bestuurders maar links moet je nog wel kiezen voor extra bestuurders??

Dat veld mag je negeren, deze voorwaarden zijn van toepassing:
Brit's Guide rates include:



Unlimited Mileage
Collision Damage Waiver
Liability Protection (LP) ($1 million liability coverage)
State/local taxes
State/local surcharges
Airport fees
10% Discount
Free additional Drivers
Boeken via www.alamo.co.uk/brits

Piggy
20-12-12, 22:04
Ik ben een tevreden mensch! Zojuist via http://www.myvouchercodes.co.uk/alamo de volgende deal gemaakt:
CAR 7 Passenger Minivan, Dodge Grand Caravan or similar
14 juli - 29 juli 2013 (Miami Airport), 15 dagen Total: £401.29 (ca €493,00)
Rate Inclusions:
DescriptionPrice
Collision Damage Waiver Full
Extended Protection
Concession Recoup Fee 9.89%
Rental Car Facility Chg 4.60 Per Day
Tire/battery Fee .02 Per Day
Florida Surcharge 2.00 Per Day
Vehicle License Fee .69 Per Day
Sales Tax
Unlimited Mileage
3 Additional Drivers

Vlucht...check! Autohuur...check! Op naar het volgende avontuur!
Groetjes!

VinMor
21-12-12, 09:20
Dat veld mag je negeren, deze voorwaarden zijn van toepassing:
Brit's Guide rates include:



Unlimited Mileage
Collision Damage Waiver
Liability Protection (LP) ($1 million liability coverage)
State/local taxes
State/local surcharges
Airport fees
10% Discount

Free additional Drivers
Boeken via www.alamo.co.uk/brits (http://www.alamo.co.uk/brits)







Kan het zijn dat ik hier de optie mis om alvast een volle tank te betalen? Normaal stond deze keuze na het kiezen van de auto, maar nu zie ik het, waarschijnlijk over het hoofd?

Sylvia
24-12-12, 21:06
piggy waar heb jij de additional drivers kunnen selecteren? Het is een mooi bedrag en ik ben ook aan het kijken voor eind januari, we zouden dan een midsize SUV willen huren.

Piggy
24-12-12, 21:18
piggy waar heb jij de additional drivers kunnen selecteren? Het is een mooi bedrag en ik ben ook aan het kijken voor eind januari, we zouden dan een midsize SUV willen huren.

Ha Sylvia, als je op de link in mijn bericht klikt, kun je via de voucher de auto met free additional drivers huren. Deze actie geldt nog 7 dagen!
Succes!

Sylvia
24-12-12, 21:38
ik zal even gaan kijken want heb de link wel geopend en zie dan ook rechts in het scherm dat er dan additional drivers bij zitten. Bij de booking summary staat idd de Fred additional drivers. Aangezien ik geen ervaring heb met het huren van een auto in Florida vraag ik me af hoe de verzekering bij deze actie is. Is die volledig? En moet je bij aankomst voor een volle tank benzine betalen?

Sylvia
24-12-12, 21:42
Oh en wat is gemiddeld een intermediate SUV? Staat dat gelijk aan een midsize SUV? Ik zag staan een ford escape, neem aan dat dat voor twee personen voldoende is. Welke ander merk valt daaronder?

Iris1990
28-12-12, 18:23
wij hebben in februari een full-size gehuurd kwam ik achter, ik dacht een midsize suv bij Alamo. Als je een upgrade wil, trekken ze dan echt het vel over je oren? wat je wel eens lees wat hun dan mooie aanbiedingen noemen.. want als ik op de site van Alamo kijk is het verschil voor die 10 dagen maar 50$. Dan kunnen ze toch niet bij de balie heel veel meer gaan vragen?

jarjarbinks
28-12-12, 19:05
Dan kunnen ze toch niet bij de balie heel veel meer gaan vragen?
Ze vragen aan de balie wat ze willen en krijgen ze meer dan doen ze dat omdat ze daar ook commissie over krijgen.

Heb al vaker meegemaakt dat ze hoog beginnen veel hoger dan op de site want die getallen zaten in mijn hoofd. Uiteindelijk zakken ze vaker (niet altijd) snel naar beneden of geef zelf aan wat je wil betalen. Houd er altijd rekening dat er allerlei tax overheen gaat.

Daarnaast de site in NL geeft hele andere bedragen dan die bv. in USA dus houden ze echt geen rekening met $ 50,-.
Ze vragen je gerust $ 300,- zonder blikken of blozen. Als je echt een grotere auto wil gok dan niet maar regel het hier en dan weet je zeker dat je die klasse ook krijgt tegen een redelijke prijs.

Iris1990
28-12-12, 22:22
Ik denk niet dat ik het om kan boeken omdat ik (voor het eerst) via een reisbureau geboekt heb usafunvacations. En alles is al betaald....
Want ik ga er namelijk van uit dat de auto te klein is voor drie volwassenen en 1 kind van 15.... plus ik hou van grote auto's. Heb alleen gewoon hoe dom ook het woord full size gelezen, en de suv niet gemist op dat moment.. nu dus wel!

Njit
28-12-12, 22:25
Even met USA Fun contact opnemen. Wellicht kunnen zij nog wat voor je betekenen. Nee heb je, Ja kun je krijgen..
Gewoon het verschil bijbetalen lijkt me..

Iris1990
28-12-12, 22:30
Misschien wel het beste om te doen. Dacht dat doen we ter plekke wel, maar als je dan ineens de belachelijke bedragen voorbij ziet komen denk je wel even:confused:
Ga er gelijk maar een emailtje uitgooien!

jarjarbinks
28-12-12, 23:21
Het zou wel heel vreemd zijn als ze bij usafunvacations niet kunnen upgraden. Zou er versteld van staan en zeer vreemd van hun vinden.
Afmelden of kleiner nee dat zal niet kunnen denk ik.

Njit
28-12-12, 23:24
Om ter plekke te onderhandelen moet je sterk staan. Van te voren uitrekenen wat een upgrade naar een hogere klasse zou kosten als je deze in NL zou afsluiten.
Je staat het sterkste als je in principe de klasse hebt gehuurd die je wilt hebben. Als zij dan beginnen over een Upgrade heb je grote kans dat ze je willen laten betalen voor iets wat je sowieso al gratis meekrijgt omdat ze jouw gehuurde klasse gewoon niet hebben staan ;)

USA Fun Vacations verhuurd zelf geen auto's. Zij boeken deze bij Sunny Cars. De voorwaarden kun je hier lezen: http://www.sunnycars.nl/NL/nl/info/general_terms_and_conditions.html?fcs=a

Sylvia
29-12-12, 12:48
op zich is een full size voor ons voldoende maar ik heb echt geen zin om meer te gaan betalen aan de balie. ik zal eens uitrekenen wat een upgrade hier in nederland zou kosten. o ja en die tank benzine hoe zit het daarmee? gewoon weer vol afleveren bij terugbrengen?

Iris1990
31-12-12, 20:34
[QUOTE=Njit;
Maar ik heb een bevestiging voor Alamo ipv Sunnycars. Via USA fun vacations. Maar ik zal in het nieuwe jaar eens contacten met ze en of ze me hierbij kunnen helpen.
Het verschil naar een klasse hoger is wat ik zo snel zag iets van 49$ (vandaar dat ik het vreemd vond dat we dat al niet meteen gedaan hadden bij boeking)
Maar bedankt voor de tips!

moniquekruiningen
03-01-13, 11:23
Zojuist een auto geboekt bij eautohuur.. omdat ook mij niet alles duidelijk was, maar even gebeld... Vriendelijke Belgische mevrouw stond me te woord en ik denk dat ik een goede deal heb (telefonische navraag leverde de wetenschap op, dat ik volledig verzekerd ben en geen eigen risico heb...)
Dit is mijn deal!
Categorie: Ford Escape of vergelijkbaar
Verhuurder: Dollar

Ophaal
gegevens:
land: VS - Florida
stad: Tampa
locatie: Tampa
Luchthaven
datum: 1 jul 2013 17:30

Aflever gegevens:
locatie: Tampa
Luchthaven
datum: 18 jul 2013 15:00

Totale Kosten: 455.30€

Nu maar in de gaten houden of het niet nog goedkoper wordt :rolleyes:

Sylvia
04-01-13, 09:51
Ook op de valreep van het oude jaar nog even de vouchercode van Alamo.co.uk gebruikt voor gratis extra bestuurders bij huur in Florida.
Mijn deal is:
categorie: Mid-size SUV Ford Escape of vergelijkbaar
Verhuurder: Alamo
Ophalen Miamia airport op 28 januari om 20:30 uur
en inleveren zelfde locatie op 7 februari om 10:00 uur
totale kosten € 270,-
lijkt mij mooie deal!

angelique100
04-01-13, 12:47
Wie zou er even willen meekijken. Ik vond deze auto op bovenstaande link, (mis ik nog belangrijke verzekeringen de prijs lijkt me namelijk wat laag) 762 euro voor 26 dagen minivan.

Booking Summary
Pick up Miami, International Airport 25 Jul 2013 12:00
Drop off Miami, International Airport 20 Aug 2013 12:00 Rental Period 26 Days
Vehicle 7-Passenger Minivan 5-Door/Automatic/Air
Show package inclusions
Collision Damage Waiver Full[/TD]
Extended Protection[/TD]
Concession Recoup Fee 9.89%[/TD]
Rental Car Facility Chg 4.60 Per Day[/TD]
Tire/battery Fee .02 Per Day[/TD]
Florida Surcharge 2.00 Per Day[/TD]
Vehicle License Fee .69 Per Day[/TD]
Sales Tax[/TD]
Unlimited Mileage[/TD]
3 Additional drivers[/TD]
Package Price(Pay now) £619.40approx. $1,006.83

Sylvia
04-01-13, 13:05
@angelique100, is dat dezelfde link als die ik heb gebruikt? Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat alles erbij zat... Alamo kennende zijn de verzekeringen meestal inclusief... maar ik hou me ook graag aanbevolen voor opmerkingen! stel dat we toch iets missen... pff dat zouden we toch niet willen hihi;)

angelique100
04-01-13, 13:13
Volgens mij wel ja het is de link van 10% korting en 3 gratis bestuurders.

Het vreemde is dat jezelf geen pakket kan kiezen,..ik ga nog even kijken of ik iets kan vinden over het pakket, ik laat het wel even weten.

Alleen dit kan ik erover vinden

As a leading leisure car rental company to the USA, we've teamed up with Brit's Guide to offer you 10% off our great value prices - for any car type! Plus you can enjoy free additional drivers on all rentals, which could save you over £50 per person on a 2 week rental!
Our Fully Inclusive rates cover everything you'll need for peace of mind, so just relax and enjoy the ride.
Brit's Guide rates include:


Unlimited Mileage
Collision Damage Waiver
Liability Protection (LP) ($1 million liability coverage)
State/local taxes
State/local surcharges
Airport fees
10% Discount
Free additional Drivers

Sylvia
04-01-13, 13:19
wat ik in eerdere berichten zag mist waarschijnlijk alleen de Enhanced Roadside assistance, voor als je ergens langs de weg staat zonder benzine, sleutel weg. etcc... deze kun je volgens mij apart afsluiten maar met je ANWB lidmaatschap moet je ook iets kunnen, ben ik nog niet helemaal achter. Dus als er mensen zijn die tips hebben, graag! we zoeken verder hihi

angelique100
04-01-13, 13:34
Volgens mij is het gewoon top hoor de Road service hebben wij nog nooit genomen gaan we nu ook niet doen . Weet alleen niet wat de voorwaarde zijn van benzine (vooraf betalen vol inleveren?) Misschien iemand die dit wel weet,..maar ik zoek nog even verder, we komen er wel.

Gevonden
vol terug brengen of vooraf betalen (geen refund voor niet gebruikte benzine).

Volgens mij een hele mooie deal.
Ik heb inmiddels geboekt!!

Ik heb deze link gebruikt www.alamo.co.uk/brits (http://www.alamo.co.uk/brits)Minivan 26 dagen: ophalen en retour MIA voor 619,40 pond =ongeveer 760 euro

axzel
04-01-13, 15:55
Volgensmij zit er ook geen volle tank bij (althans, je moet hem vol inleveren)

angelique100
04-01-13, 16:01
Klopt tank vol inleveren of vooraf kopen en zo leeg mogelijk terug brengen. Dit staat in het contract.

Sylvia
04-01-13, 16:42
Ja klopt staat er bij ons ook bij. wat raden jullie aan? Vol in leveren of voorafbetalen?

Njit
04-01-13, 17:11
Net ook een auto geboekt via de Brits link. Scheelde 200 euro met USAReisen..
En is tot 7 dagen van te voren te annuleren dus mócht er nog iets goedkopers voorbij komen dan is dat ook zo geregeld.

axzel
04-01-13, 17:16
Voor ons zou het 62 euro schelen, dan wel zonder benzine tank die je dus ook nog moet kopen. Per saldo maakt het waarschijnlijk zo weinig voor ons uit, dat ik gewoon bij USAreisen boek!

Njit
04-01-13, 17:25
Wij hebben de auto 24 dagen en huren een Midsize SUV. Dan scheelt het dus wel behoorlijk.. Maar dat moet een ieder inderdaad zelf vergelijken ;) De Voucher zit inmiddels in de mailbox :cool:

angelique100
04-01-13, 18:18
Usareisen is voor ons de laatste jaren niet meer aantrekkelijk aangezien wij Full size SUV of minivan huren. Weet het niet precies maar via deze link zijn we rond de 300 euro minder kwijt. Het zal per type auto verschillend zijn. Goed zoeken en vergelijken kan je echt honderden euros voordeel opleveren. Even nagekeken bij zelfde verhuurder (alamo)zijn usareisen 400 duurder alternatief goedkoopste optie ( verhuur dollar)is daar 300 duurder.

A3
04-01-13, 18:40
Klopt het dat ik ook de Uninsured Motorist Protection mis? (als een onverzekerde onverlaat tegen jouw huurauto aanrijdt)

MVG

A3

Njit
04-01-13, 19:05
Op de Voucher staat het volgende:


Insurances:

CDW – Collision Damage Waiver
All inclusive rates include CDW, which contractually waives or limits the renter’s liability for
damage to or loss of the vehicle

Liability Cover
All inclusive rates provide the renter and authorized drivers up to an aggregate, single limit of
$1,000,000 for claims that may by made by others against the renter and authorized drivers for
bodily injury, death and/or property damage arising out of the use or operation of our rental vehicle.

Also included is an Uninsured Motorist (UM) benefit up to an aggregate, single limit of $100,000.
UM provides benefits to the renter and any family member related by blood, marriage, or adoption,
who, while physically occupying Alamo’s rental vehicle when it is being driven by the renter or an
authorized driver, suffers bodily injury or death caused by negligent uninsured motorist, negligent
underinsured motorists, or a negligent hit-and-run driver.

Ta2 Gerrit
05-01-13, 12:15
Voor ons zou het 62 euro schelen, dan wel zonder benzine tank die je dus ook nog moet kopen. Per saldo maakt het waarschijnlijk zo weinig voor ons uit, dat ik gewoon bij USAreisen boek!

Idem, scheelt voor ons zo'n 80 euro, maar bij usareisen zit de brandstof erbij, en dat is voor een fullsize SUV ook ongeveer dat bedrag, scheelt weinig dus, in ons geval.

pumi1000
05-01-13, 20:04
Even een vraagje, omdat veel mensen bij USAREISEN boeken. Hierboven werd net ook iets gevraagd over een bepaalde verzekering (UM), als ik het meest uitgebreide pakket neem - super inclusiv plus - heb ik dan alles verzekerd?
We hebben voor National gekozen ivm de 250 dollar drop off fee.

Ta2 Gerrit
06-01-13, 22:03
In principe heb je dan echt alles verzekerd, behalve dan de uitgebreide Roadside Assisitance, mocht je die al willen.
Maar die moet je sowieso ter plaatse aan de balie regelen, bij wie je ook huurt.

6foot6
06-01-13, 23:09
Roadside Assisitance,
die moet je sowieso ter plaatse aan de balie regelen, bij wie je ook huurt.

Bij oa Alamo.nl is die ook vooraf te boeken

Ta2 Gerrit
06-01-13, 23:50
Oops, foutje, wist ik niet :confused:, ik pas gauw mijn bewering aan.


In principe heb je dan echt alles verzekerd, behalve dan de uitgebreide Roadside Assisitance, mocht je die al willen.
Maar die moet je sowieso ter plaatse aan de balie regelen, bij welke broker je ook huurt.

mattrob
06-01-13, 23:54
Bij alamo.com kan je hem toch ook aanvinken altijd ?

Njit
07-01-13, 00:23
Bij oa Alamo.nl is die ook vooraf te boeken

Maar niet van te voren te betalen ;) Dus die kun je dan net zo goed ter plaatse afsluiten..

http://i.imgur.com/ucDKx.jpg

trails
07-01-13, 08:16
Deze Roadside Assistance is goedkoper:
http://www.enhancedroadsideassistance.com/index.aspx

pumi1000
07-01-13, 11:53
@Ta2 Gerrit Bedankt voor de reactie.
Heb inmiddels de auto gereserveerd bij Drive Usa (usa reisen). Prijzen zijn best hoog overal, maar hier kwam ik het voordeligste uit. Vanuit New York huren is ook stuk duurder. National heeft dan als voordeel dat je altijd maar 250 dollar drop off fee betaald, omdat we hem in Orlando inleveren.

peter68
07-01-13, 15:05
Bedankt voor de tips allemaal! Ik heb nu een minivan gehuurd via Alamo UK. 22 dagen in augustus voor 630 euro. Ik heb ze wel duurder gezien!

Peter.

axzel
07-01-13, 21:08
Wij willen ook voor de midsize SUV gaan, 10 dagen. Enige waar ik echt van baal is dat ik een week na het inleveren 25 word, en dus de hoofdprijs mag betalen!

VinMor
08-01-13, 07:57
Axzel, ik zag in het Sixt gedeelte in het forum staan dat zij GEEN rekening houden met dat je nog maar 24 ben in hun prijs, dus misschien even een bezoekje waard op hun website?

FloridaVerslaafde
08-01-13, 22:52
Van MattRob kreeg ik een tip voor het goedkoper huren bij Alamo via www.alamo.co.uk/brits. Nou was mijn vraag, heeft er iemand daar ervaring mee ?

Alvast bedankt,
Walter

Victoria
08-01-13, 23:21
Wel interessant, als ik daar voor mijn periode een Midsize SUV zou huren scheelt me dat 125 euro.

Njit
08-01-13, 23:24
@FloridaVerslaafde: meerdere mensen. Lees maar een paar pagina's terug. Voor ons scheelde het ca 150 euro met USAReisen. Maar blijft een kwestie van vergelijken...

S@skia
08-01-13, 23:56
We hebben net geboekt via deze link en verbazen ons nog steeds. We boeken elk jaar bij USA Reisen en zouden daar nu voor een Mid size SUV voor 3,5 week € 862,- moeten betalen. Bij Alamo betalen we nu
€ 575,- met het verschil dat we bij de laatste de auto vol dienen terug te brengen. Maar ja waar hebben we het dan over op zo'n verschil.

Wat ons wel opviel was dat bij ieder keer inloggen (gegevens ingeven) er een ander prijs naar voren kwam, uiteraard steeds duurder. We hebben toen gewoon alle schermen gesloten en weer geopend en toen kwam de goedkopere versie van 466 GBP weer naar voren.

VinMor
09-01-13, 09:41
Ben ook aan het twijfelen:

1) Of gewoon de goedkoopste auto bij de Hertz aanbieding(-33%) waarbij het neerkomt op 224€
2) Of via de Britse Alamo site een SUV, omdat het toch lekkerder rijdt(maar heb het niet nodig) voor 255 Pond(312€ + 1.35% CC kosten)

SUV bij Hertz kost nog steeds 383€ met die actie, en bij Alamo UK is de goedkoopste auto duurder dan die bij Hertz :)


We zijn met z'n 2e, en zullen 2 grote en 2 kleine koffers bij ons hebben.

Wat zouden jullie doen?

Njit
09-01-13, 11:38
Op de site van Hertz staat ook gewoon aangegeven wat er in past: http://www.hertz.nl/rentacar/reservation/vehicles
In een Kia Rio kun jij echt niet twee grote en twee kleine koffers kwijt! Dan zul je tenminste een Intermediate moeten huren..

Line&Brecht
09-01-13, 12:10
Onze auto voor 2 weken in oktober: economy (kleinste model) 377€, bij Avis via Connections (het reisbureau)...

hockey
09-01-13, 12:47
€ 410 2 weken Minivan 7-seater via britse link. En voor $ 80 een volle tank ( op basis van het huidige tarief van $ 3,45 per gallon). Dit bedrag tankten we het afgelopen jaar ook iedere keer voor een volle tank van de gehuurde Minivan. Niet vlak voor het inleveren nog een benzinepomp moeten vinden vind ik wel zo relaxed.

Njit
09-01-13, 13:07
Hogere zit, betere rijeigenschappen in heuvelachtig gebied.. Maar vooral stoerder :cool:

hockey
09-01-13, 13:15
haha, heel veel heuvels in Florida ;). Ik vind het heerlijk om gewoon alle spullen zonder passen en meten in de auto te kunnen doen. Thuis rijd ik in een Suzuki dus in een Minivan rijden in Florida vind ik al heeeeel stoer.

trails
09-01-13, 13:16
Wij hebben de laatste keren in Florida altijd een minivan gehuurd. Niks mis mee. Rijden heerlijk en een zee van ruimte. Tja, en het uiterlijk... dat boeit ons niet. Als je in de auto zit zie je de buitenkant toch niet.:p
En wij zijn een gezin met 4 vrouwen en 1 man (die niet mag rijden), dus wij dames beslissen en gaan voor efficiëntie.

Njit
09-01-13, 16:08
Gelukkig vind mijn vrouw een Midsize SUV ook lekker rijden ;)

Mattie
09-01-13, 17:26
Op de site van Hertz staat ook gewoon aangegeven wat er in past: http://www.hertz.nl/rentacar/reservation/vehicles
In een Kia Rio kun jij echt niet twee grote en twee kleine koffers kwijt! Dan zul je tenminste een Intermediate moeten huren..

Hangt er vanaf welke KIA Rio. Ik rij op dit moment in een 2012 model (in nl) en 2 'kleine' koffers kunnen wel in de laadruimte en de 2 grote kunnen dan op de achterbank. Tenminste als jullie met zn 2'en zijn anders zou je idd beter kunnen kiezen voor een grotere kofferruimte.

VinMor
09-01-13, 17:50
We zijn inderdaad met z'n 2e, maar ik twijfel toch om gewoon lekker 90€ meer te betalen en dan een SUV te huren!
Dank dat ik dat gewoon zal doen....

Ebelix
09-01-13, 18:13
Gewoon doen. Veel leuker en veel meer comfort. Je voelt je als een king in zo'n grote wagen.

mattrob
09-01-13, 19:49
Wij hebben de laatste keren in Florida altijd een minivan gehuurd. Niks mis mee. Rijden heerlijk en een zee van ruimte. Tja, en het uiterlijk... dat boeit ons niet. Als je in de auto zit zie je de buitenkant toch niet.:p
En wij zijn een gezin met 4 vrouwen en 1 man (die niet mag rijden), dus wij dames beslissen en gaan voor efficiëntie.

Inderdaad echte vrouwenredenatie; niks mis mee, zee van ruimte en uiterlijk boeit niet ;) ! Gelukkig kies ik de huurauto zelf uit :p

angelique100
09-01-13, 20:04
Wij huren weer een full-size SUV. Maar als ik naar een minivan kijk met vergelijkbare ruimte (passagiers / koffers), dan is dat over het algemeen wel een stuk goedkoper. Betaal ik alleen voor het stoere uiterlijk (graag hoor, daar niet van) of zie ik iets over het hoofd?

Ik persoonlijk vind de full size SUV veel leuker en mooier, wij hebben 1x een hele grote Ford SUV en 2x de Tahoe gehad super gave autos maar toch gaat onze voorkeur nu de kinderen groter worden uit naar een minivan omdat we daar op de een of andere manier toch meer inkrijgen (koffers) en onze 4 kinderen zitten fijner in de minivan mede door de ramen en de vrije doorloop en een eigen stoel. Daarnaast staat er altijd een grote koelbox in de minivan tussen de doorloop en dit lukte niet bij de Tahoe. Wij gaan dus dit jaar weer voor de minivan omdat het handiger is in ons geval,....maar mooi is anders:D

trails
09-01-13, 20:24
Inderdaad echte vrouwenredenatie; niks mis mee, zee van ruimte en uiterlijk boeit niet ;) ! Gelukkig kies ik de huurauto zelf uit :p

Ja RJ, een vrouwenredenatie. Een auto moet me van A naar B brengen. Et, c'est tout.
Stiekem zou ik wel eens willen weten waar de heren, die in de VS zo'n gigabak willen, thuis in rijden.;)

VinMor
09-01-13, 20:52
Gewoon doen. Veel leuker en veel meer comfort. Je voelt je als een king in zo'n grote wagen.

Ja weet het, al 3x in een lekker grote auto gereden in Amerika en 1x in een kleinere. En je voelt je inderdaad even wat lekkerder :)

Njit
09-01-13, 20:58
@Trails: Mag je best weten hoor :) In een Suzuki Alto :cool:

Sylvia
09-01-13, 21:14
ook wij hebben de link van Alamo gebruikt, maar het lukt me niet om Save Time te gebruiken... zou dat komen omdat we een Midsize SUV hebben gehuurd? moeten confirmation nummer invoeren en heb alleen reservation number en die pakt ie niet:(...

Njit
09-01-13, 21:57
Net even gekeken. Ik kan met het nummer wat op mijn bevestiging van alamo.co.uk staat en m'n achternaam gewoon inloggen op SaveTime..

mattrob
09-01-13, 22:20
@Trails: Mag je best weten hoor :) In een Suzuki Alto :cool:

Maar jullie rijden ook altijd in een kleine (MidSize) SUV in de US. En @trails, ik heb niets te klagen hier in NL hoor :rolleyes:. Alleen zo'n mega bakbeest is hier gewoon geen optie in NL; niet mee te rijden, niet mee te parkeren, etc, etc :p

Njit
09-01-13, 22:26
Wij huren idd altijd een Midsize SUV. We maken meestal aardig wat km's en dan is het gewoon prettig als je de ruimte hebt. Ik zou overigens ook wel eens in een Minivan willen rijden, gewoon om te zien hoe dat is.

axzel
09-01-13, 22:59
Axzel, ik zag in het Sixt gedeelte in het forum staan dat zij GEEN rekening houden met dat je nog maar 24 ben in hun prijs, dus misschien even een bezoekje waard op hun website?

Bedankt voor je reactie! Sixt heeft wel degelijk een leeftijdsgrens, voor de meeste auto's is de eis dat je minimaal 25 jaar bent (staat in de voorwaarden als je een proefboeking doet) en sommige auto's kun je huren met een fee van $25,- p.d. extra.

Ik twijfel nog wel een beetje, zal ik een auto huren via de UK site van Alamo (scheelt me ongeveer 60 euro) wat als nadeel heeft dat je de auto vol in moet leveren en wellicht wat verzekeringen mist t.o.v. USAreisen?

Njit
09-01-13, 23:06
Verzekeringen zijn identiek. Als je kort gaat is het verschil minder.. dan kan USAReisen interessanter zijn vanwege die eerste tank gratis.

rolandino
10-01-13, 00:05
Een minivan is misschien niet de mooiste bak, maar rijd heerlijk. Twee keer gehuurd puur voor de ruimte vs prijs, een fullsize SUV is natuurlijk mooier (het oog wil ook wat), maar in verhouding een stuk duurder.

Thuis rij ik gewoon een Ford Fiesta, klein bakkie, maar op vakantie wil je ook wel eens wat groters rijden ;-)

SpaceAce
10-01-13, 00:26
Wat ik me dus afvraag bij zo'n minivan,... zit je dan ook nog wat hoger dan de gemiddelde auto? Bedoel, ik vind een SUV héérlijk om te rijden in verband met die hoogte. Niet eens dus omdat 'ie 'stoer' oogt. Heb zelf steeds het idee dat zo'n minivan overeenkomst met een station wagon, als ik zo naar verschillende afbeeldingen/plaatjes kijk. Ik verwacht zelf dat hij wel iets hoger zit dan zo'n gemiddelde normale auto, maar ben erg benieuwd of hij voor mij persoonlijk hoog genoeg is...

trails
10-01-13, 08:44
Een minivan is niet te vergelijken met een stationcar. Je zit hoger dan in een "normale" auto, maar niet zo hoog dat je er een trapje bij nodig hebt of een stoeprand om in te kunnen stappen.
Het zijn gewoon auto's die heerlijk rijden, een zee van ruimte hebben en minder lusten dan die hele grote suv's.

Hans van Demen
10-01-13, 13:49
Ik zag dat de Chevrolet Tahoe tegenwoordig (?) een 2-2-3 zitplaats verdeling heeft. Nu hadden we (3 volw. + 2 kids) niet alleen vanwege het stoere uiterlijk een full size SUV besproken, maar ook om voor de route van het vliegveld naar de villa de derde rij neer te kunnen klappen om zo alle koffers een plek te kunnen geven en dan toch 5 zitplaatsen over te houden. Dit scenario valt dus nu wellicht in duigen. Of maak ik me ten onrechte een (klein beetje) zorgen.

Wij hadden afgelopen week ( 30-12 t/m 7-1) een Chevrolet Traverse LT , inderdaad konden we de laatste rij neerklappen voor je bagage, je houd dan ruim plaats voor 1 vol en 2 kids op de tweede rij. Was op Miami.

corrus
10-01-13, 14:08
Jazekers... :cool:

Hans van Demen
10-01-13, 17:30
@Hans van Demen: heeft een Traverse ook een 2+2+3 indeling dan?

De uitvoering die wij hadden was 2 + 3 + 3

Ebelix
10-01-13, 18:37
Op de achterbank in een Traverse of Tahoe kunnen echt geen 3 volwassenen zitten. Veel te weinig ruimte. 3 kinderen in de leeftijd tussen 3 en 10 is misschien nog mogelijk maar meer niet. Zelfs 2 volwassen zitten al erg krap op de achterste bank in Traverse (of gelijkwaardig) of een Tahoe (of gelijkwaardig). In een minivan zit je dan veel beter. Of je moet als full size SUV een Escalante meekrijgen dan is er veel genoeg ruimte op de derde rij als die erin zit.

Hans van Demen
10-01-13, 18:44
Nou dat is toch ook precies wat meh1965 wil, de achterbank plat om de koffers te vervoeren naar het vakantie adres.

Sylvia
10-01-13, 19:48
Net even gekeken. Ik kan met het nummer wat op mijn bevestiging van alamo.co.uk staat en m'n achternaam gewoon inloggen op SaveTime..

klopt ik heb Alamo een mail gestuurd en het voorvoegsel en achternaam moet aan elkaar... zonder spatie. Ook weer geregeld:)

Ebelix
10-01-13, 19:55
Dat weet ik maar met mijn informatie wil ik duidelijk maken dat de 3 op de achterste rij eigenlijk geen 3 is voor volwassenen of tieners maar meer voor kleine kinderen. Wij hebben de laatste 4 vakanties een full size SUV (zowel een Tahoe of Traverse meegekregen) gehuurd met z'n 2en en later met z'n 3en maar ik moet er niet aandenken om iemand op de 3e rij te laten zitten. Persoonlijk vind ik een minivan veel fijner wanneer je reisgezelschap uit meer dan 4 personen bestaat. Ook de hoogte van de zitpositie in een minivan is niet verkeerd. Het is bijna gelijk aan een SUV.

rolandino
10-01-13, 22:12
Een minivan is niet te vergelijken met een stationcar. Je zit hoger dan in een "normale" auto, maar niet zo hoog dat je er een trapje bij nodig hebt of een stoeprand om in te kunnen stappen.
Het zijn gewoon auto's die heerlijk rijden, een zee van ruimte hebben en minder lusten dan die hele grote suv's.

Inderdaad, wel hoger dan "standaard", maar zonder Ikea opstapje hups je zo in de auto. Bijkomend voordeel door de grote schuifdeur achterin pleur je zo alles naar binnen. De middelste 2 stoelen klap je ook erg gemakkelijk dicht, waardoor je zeeën van ruimte hebt als je toch even met minder mensen op pad gaat.

Ik moet wel bekennen; in Nederland zou ik er niet mee willen rijden. Maar dat heeft voornamelijk met parkeer hel te maken ;-)

SpaceAce
10-01-13, 23:09
Inderdaad, wel hoger dan "standaard", maar zonder Ikea opstapje hups je zo in de auto.

Maar die heb ik met de auto die we altijd huren (Midsize SUV) ook niet nodig. Ben zelf 1.64m maar kan gewoon zonder opstapje instappen... We hebben één keer een Fullsize SUV mee gekregen en daar had ik inderdaad wél moeite met instappen.
Maar goed te horen dat een minivan dus eigenlijk ook al wat hoger zit dan 'normaal' :)

trails
11-01-13, 07:58
Bijkomend voordeel door de grote schuifdeur achterin pleur je zo alles naar binnen. De middelste 2 stoelen klap je ook erg gemakkelijk dicht, waardoor je zeeën van ruimte hebt als je toch even met minder mensen op pad gaat.

Doen wij ook. Twee voorin de auto, eentje in het midden en de meiden pleuren we achterin (inclusief hun troep :p).

tomenvalesca
11-01-13, 19:07
hallo,

vraagje,ik ben niet zeker of ik iets fout doe of niet.
We willen een wagen huren voor de periode van 16 juli (ophalen miami) en terugbrengen 2augustus(orlando). Nu als ik vergelijk bij verschillende maatschappijen krijg ik heel rare cijfers te zien( waarschijnlijk raar voor mij :-D )
advantage: 2007$ chevrolet spark or similar
alamo.com= 1634$ nissan altima
alamo.co.uk/brits= estimated total 540$ (economy 4dr)

De prijs van alamo.co.uk vindt ik zo laag. Kan iemand mss bevestigen of dit klopt? dat ik voor 2,5 week maar 540$ moet betalen? want dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk.
alvast bedankt

edit: heb net nog ontdekt dat via firefox of internet explorer ook een groot verschil is in prijs:
firefox: 2007$
internet explorer: 587$

theovg
11-01-13, 19:20
Ik heb ook even gekeken op Alamo.co.uk en kom bijna op hetzelfde.
506 Dollar voor economy en met gold pakket 624 Dollar.
Ik vind dit voor 2,5 week een redelijke prijs.

trails
11-01-13, 19:53
Ik kom uit op GBP 284,43 ($ 455,74) voor een 4 deurs economy bij Alamo.co.uk/brits
met pick-up MIA 16 juli en inleveren MCO 2 augustus.

moniquekruiningen
17-01-13, 11:43
Ik heb een volgende dilemma. Weet niet of ik m hier moet plaatsen of bij de tol topics...
Heb mijn auto (midsize suv) geboekt bij E-auto voor € 455.30 bij Dollar. Begreep dat Alamo makkelijker en goedkoper is als je tol wegen gaat rijden.
Onze route wordt Tampa - Orlando- Daytona Beach- Orlando-Miami- Everglades-Miami-Key Largo (misschien iets verder) - Miami- Clearwater - Tampa- Crystal Rivers- Clearwater-Tampa
Heb e-auto gemaild en kan € 21 omboeken naar Alamo. Wat is wijsheid??? een sunpass kopen?? of omboeken? Het gaat me eigenlijk om de beste, het meest gemakkelijke en daarna pas de goedkoopste oplossing..
Ik lees t graag!:confused:

Heb m ook maar ff bij ALAMO UK uitgerekend... en daar is hij £ 350 ca € 421;:( meteen maar gevraagd wat ze daarvan vinden bij e-auto?? ben benieuwd!








Geachte Monique,

Hartelijk dank voor uw email.

Als u annuleerd dan zal de aanbetaling terugehouden worden als annuleringskosten.

Heeft u ergens anders een betere prijs gevonden? Onze PriceWatch Specialisten zullen dan onderzoek instellen of de voertuig een vergelijkbaar product is met inbegrip van de extra opties die u nodig heeft voor uw huur. Als het vergelijkbaar is dan zullen wij de prijs verbeteren!
In het zeldzame geval dat we niet in staat zijn om een ​​geldige claim te verbeteren, bied onze Pricewatch u een gegarandeerde 10% korting op de web prijs van uw volgende autohuur. Volg de onderstaande link en onze specialisten zullen contact met u opnemen met hun bevindingen



De spelfouten negeren we maar...
We zullen zien wat t oplevert.. maar ondertussen weet ik nog niet of het uitmaakt of ik Dollar of Alamo boek?


Heb mijn auto (midsize suv) geboekt bij E-auto voor € 455.30 bij Dollar. Begreep dat Alamo makkelijker en goedkoper is als je tol wegen gaat rijden.
Onze route wordt Tampa - Orlando- Daytona Beach- Orlando-Miami- Everglades-Miami-Key Largo (misschien iets verder) - Miami- Clearwater - Tampa- Crystal Rivers- Clearwater-Tampa
Heb e-auto gemaild en kan € 21 omboeken naar Alamo. Wat is wijsheid??? een sunpass kopen?? of omboeken? Het gaat me eigenlijk om de beste, het meest gemakkelijke en daarna pas de goedkoopste oplossing..

Ik heb in ieder geval ongeboekt naar Alamo... En de site voor goedkoper gevonden auto nog maar eens ingevuld.. Al staat dat wel iets in de trant van dat het alleen geld voor Nederlandse sites.... We zullen zien..

jarjarbinks
17-01-13, 20:51
Heel simpel als je niet wil wisselen van verhuurder dan koop een sunpass sticker. Doen wij ieder jaar bij wie we ook huren. De sticket kost $4,99 ex tax en dit bedrag krijg je ook meteen retour voor Toll. Dus sticker is gratis. Even bijhouden op hun site dat er voldoende saldo op staat en klaar. Werkt prima hoor.
Als je een sticker nodig hebt hier even vragen bij topic te koop / te koop gevraagd. Ik had er weer een binnen een paar uur.
Er is altijd wel iemand die hem wil meenemen uit Florida en even hier opsturen naar je.

moniquekruiningen
17-01-13, 21:35
Ondertussen een aanbod gekregen om te switchen naar Alamo, voor zo goed als de zelfde prijs als de auto die ik geboekt had van Dollar.. 1 euro goedkoper.. De uk site is nu nog wel goedkoper, maar dan ben ik mijn aanbetaling kwijt van 40€ per saldo maakt t allemaal mss niet zo veel meer uit.. Ach ik ben tevreden zo... Ik ben mss wel geïnteresseerd in die sticker, scheelt nog altijd 2,99$ per dag...x 18.. Wat is wijsheid? En wat is het allergemakkelijkst?

Ta2 Gerrit
17-01-13, 22:41
Het allergemakkelijkst is het Alamo systeem gebruiken, daar hoef je niks voor te doen. Tot voor kort koste dit max. $6.00 per huurperiode, maar het is onlangs opgetrokken naar $14.95.
De sticker is goedkoper, maar je moet er zelf wel wat meer voor doen, inschrijven op de website, bedrag zelf ophogen en bijhouden etc.

Dus is de Alamo optie het makkelijkst, je stapt in en rijdt weg, en hoeft niets te doen, en de tol wordt achteraf van je CC afgeschreven. Het is alleen wel wat duurder, hoewel die 15 dollar niet heel veel is op een totale vakantie.

moniquekruiningen
17-01-13, 22:56
Kijk nu ben ik gerust en een midsize SUV voor ons tweetjes EN een makkelijk tol systeem... Psies wat ik zocht.. Enne dat is het systeem, war geactiveerd wordt als ik door een tolpoortje rijdt? Dit zijn dingen die ik graag van te voren helder heb.. Een 12 jarige krijg ik niet geïnteresseerd vrees ik.. Ik ga nog eens even op die onderwerpen kijken. Dank jullie allemaal!

rolandino
17-01-13, 23:48
Ja, bij Alamo hoef je niks van tevoren te activeren. Als je de 1e keer door een tolpoortje rijdt wordt het geregistreerd/geactiveerd, en zie je vanzelf de kosten op je CC langs komen (kan wel even duren).

PENPE
17-01-13, 23:51
..en zie je vanzelf de kosten op je CC langs komen (kan wel even duren). Inderdaad, ik wacht al een maand of drie ;)

Hans uit Koekelare
18-01-13, 17:21
Ik dacht dat je gehuurd had bij Hertz, Pieter.
Of maakt dat niets uit ivm. de tol die aangerekend word nadien.

jimbo
24-01-13, 12:01
Mede dankzij dit topic, gisterenavond geboekt bij www.alamo.co.uk/brits (http://www.alamo.co.uk/brits). 2 weken in juli (3 t/m 17), een midsize SUV voor omgerekend ca € 350,-. Fully inclusive en 3 extra bestuurders (al maak ik daar geen gebruik van).

Nog wel geprobeerd of men bij eautohuur iets dichter in de buurt konden komen, omdat ik vorig jaar in principe goede ervaringen met hen heb gehad. Dichter dan € 374,- kwam men niet en dan via Dollar, maar bij Alamo in Sanford heb je het voordeel dat je zelf een auto kunt uitkiezen in jouw categorie en bij Dollar krijg je er een toegewezen.. Helaas de verkeerde persoon aan de telefoon, klikte gewoon niet haha.


Iedereen bedankt die hier aan heeft bijgedragen ;-)

groetjes Jimmy

Lannie
24-01-13, 20:03
Ook wij hebben zojuist bij alamo.com.uk/brits geboekt, een midsize SUV 18 dagen in juli/aug voor € 431,-- Fully inclusive. Bedankt voor de info!!

bollie763
24-01-13, 22:37
Kun je kort vertellen wat fully inclusive hier inhoudt? Volle tank benzine? extra bestuurder? Maar ook nog meer?

Njit
24-01-13, 22:51
Heb de bevestiging van Alamo hieronder geplakt. Tank benzine zit er dus NIET bij.
We halen de auto overigens in San Francisco op dus er staat wellicht wat rare dingen op :)

De standaard dingen zitten er dus wel bij: CDW, EP/SLI, 3 extra bestuurders.


Rate Inclusions:
Collision Damage Waiver Full
Extended Protection
Concession Recovery Fee 11.11%
San Mateo County Bus Lic 2.50%
Airport Access Fee 20.00 Per Rental
Tourism Fee 2.85%
Sales Tax
Unlimited Mileage
3 Additional Drivers

mattrob
24-01-13, 23:50
Mede dankzij dit topic, gisterenavond geboekt bij www.alamo.co.uk/brits (http://www.alamo.co.uk/brits). 2 weken in juli (3 t/m 17), een midsize SUV voor omgerekend ca € 350,-. Fully inclusive en 3 extra bestuurders (al maak ik daar geen gebruik van).

Nog wel geprobeerd of men bij eautohuur iets dichter in de buurt konden komen, omdat ik vorig jaar in principe goede ervaringen met hen heb gehad. Dichter dan € 374,- kwam men niet en dan via Dollar, maar bij Alamo in Sanford heb je het voordeel dat je zelf een auto kunt uitkiezen in jouw categorie en bij Dollar krijg je er een toegewezen.. Helaas de verkeerde persoon aan de telefoon, klikte gewoon niet haha.


Waarschijnlijk had je bij eautohuur wel de tank inclusief erbij ? Dat is bij de brits code niet; dan is eautohuur misschien toch wel goedkoper ;-) !

jimbo
25-01-13, 00:44
Zoals ik het lees geen verschil??

Brandstof beleid (offerte eautohuur Alamo)
De auto wordt geleverd met een volle tank benzine. Deze moet ook weer vol worden ingeleverd om extra benzine kosten te voorkomen OF benzine moet worden betaald bij het ophalen en het is niet nodig om de tank vol in te leveren. Geen vergoeding vindt plaats voor ongebruikte benzine.Fuel Policy (bevestiging Alamo UK)

The fuel level of the vehicle at time of rental will be full. Unless fuel is included in the Rate Product*,
Renter may return the vehicle with a full tank of fuel or pre-pay for a full tank of fuel at the time of rental at the rate provided at the renting location. If the Renter selects the pre-paid fuel option, no refunds will be given for unused fuel. If the Renter does not return the vehicle with a full tank of fuel or select the pre-paid fuel option, the Renter will be charged to return the fuel tank to full at a rate provided at the location to which the vehicle is returnedDaarnaast tot 7 dagen voor vertrek te annuleren…., ik zeg TOP deal ;-)

bollie763
25-01-13, 19:07
Is dit een tijdelijke actie van alamo uk of is dat niet bekend?

VinMor
25-01-13, 20:00
Wat is jullie mening over de persoonlijke verzekering (PAI)
Vinden jullie dit nodig?

Hans uit Koekelare
25-01-13, 20:52
Wij zijn persoonlijk verzekerd via onze reisverzekering :)

Michael66
25-01-13, 20:58
PAI staat voor de Personal Accident Insurance. Deze verzekering dekt geheel of gedeeltelijk de financiële schade van de bestuurder en/of inzittenden voor blijvend letsel of zelfs dood. In NL heet zo'n verzekering een inzittenden verzekering. Deze verzekering is vaak al opgenomen in je reisverzekering.

jimbo
25-01-13, 21:00
Afhankelijk van je reisverzekering zou de PAI al gedekt kunnen zijn en hoef je hem niet dubbel af te sluiten, zou je je reisverzekering even moeten checken.

VinMor
25-01-13, 22:37
Net even gekeken, en heb een doorlopende reisverzekering dus komt goed

tomenvalesca
26-01-13, 00:13
Vraagje,
wat is het verschil als je pay now & save en pay at arrival? Is er echt een verschil? Wat doen jullie medefloridaforumgenoten het meeste?
groetjes

Hans uit Koekelare
26-01-13, 03:18
Wij betalen normaal gezien altijd vooraf.

Donkeh
26-01-13, 18:37
Zonet op http://www.alamo.co.uk/brits ook geboekt...Lijkt me de goedkoopste in vergelijking met andere sites (uscarhire,usrentacar,eautohuur, tripwheels,...). Zelfs als je gewoon alamo.co.uk kiest (zonder de /brits) zijn de prijzen anders (en duurder)
Ik wou eerst een FullSize SUV (7pers) - 2j geleden Chevy Traverse LT gehad en die was super -, maar die kwam op bijna 700€. Dan hebben we nu maar gekozen voor een 7 Passenger Minivan, Dodge Grand Caravan or similar.
Evenveel plaats (of zelfs meer), en voor maar 377€. All inc, en 3 add drivers. Ook zoals jimbo zei, volle tank pickup en vol teruggeven.
Wij hebben in 2011 ook met Alamo gehuurd, waren er tevreden over.
Na het effectieve boeken krijg je een email met daarin de 'Terms and Conditions' waarin heel goed uitgelegd wordt wat er nu eigenlijk wel of niet inzit. Indien iemand deze info wenst, moet je maar iets laten weten.

rolandino
27-01-13, 00:00
Is dit een tijdelijke actie van alamo uk of is dat niet bekend?
Nee, dit bestaat al een poos, komt van de britguide (http://www.britguideorlando.net/our_brit_guide_partners/) boeken. Het stond ook in mijn 2012 boek, en vermoed dat die nog wel even mee gaat.


Vraagje,
wat is het verschil als je pay now & save en pay at arrival? Is er echt een verschil? Wat doen jullie medefloridaforumgenoten het meeste?
groetjes
Pay at arrival is iets duurder, (enkele dollars), tevens heb je te maken met de dollar koers. Als die wegzakt, en je krijgt nog maar 1.20 dollar per euro ipv de huidige 1.33, ben je duurder uit. Andersom heb je natuurlijk wel voordeel.

laredo
27-01-13, 00:49
Iemand die duidelijkheid kan verschaffen over een oneway rental in Florida bij Alamo? Nergens kan ik vinden of daar nou kosten aan verbonden zijn en ik lees veel tegenstrijdigheden....een linkje zou fijn zijn :-)

Ta2 Gerrit
27-01-13, 02:26
Bij de "grote verhuurders" zijn er in het algemeen geen extra kosten voor oneway rental binnen Florida. Dit is terug te vinden in de voorwaarden van de verhuurders en/of brokers.
Zoals hier (http://www.usareisen.de/mietwagen/angebot.html?paket=569_A&as=MCO&bs=MIA&an=03.02.2013&bn=10.02.2013&uage=&ver=&si=&ai=3461&at=12%3A00&bi=3428&bt=12%3A00&fn=&c1=&c2=&go.x=56&go.y=25) in de voorwaarden van usareisen, als voorbeeld.

laredo
27-01-13, 11:59
Thanks Gerrit! Vandaag maar eens een dagje zoeken in de voorwaarden van Alamo.nl/Co.uk/com

Suzie
29-01-13, 10:14
gisteren ook onze auto geboekt. Deze maar eens wat verder gekeken dan mijn neusje lang is, gezien de ervaringen op dit forum. En ja hoor, het heeft me zeker 120 euro bespaard! Ik heb nu een midsize SUV geboekt voor 2 weken voor totaal 366 euro.
Rechtstreeks bij alamo was een stuk duurder, de britse versie ook en ook american estates (die in mijn beleving toch ook altijd scherpe prijzen heeft) was een stuk duurder.

Njit
29-01-13, 10:19
En waar heb je nu uiteindelijk geboekt dan?

Suzie
29-01-13, 11:04
:o hahaha wat een sufferd ben ik toch om dat dan te vergeten te melden
ik heb via expedia geboekt

hylke
29-01-13, 14:28
Ik heb een vraagje....ik heb ook via Alamo.co.uk gekeken en dit is wat ik dan krijg. Mijn vraag is of dit nu een totaal pakket is? Of komen er nu nog kosten bij omdat ik bepaalde prijzen per dag zie? En het klopt dus dat ik samen met mijn man in die auto kan rijden?

Booking Summary
Pick up
Tampa, International Airport
08 Jul 2013 19:00Drop off
Tampa, International Airport
26 Jul 2013 12:00Rental Period
18 Days
Vehicle
Midsize SUV 5-Door/Automatic/Air
Packagehttps://www.alamo.co.uk/FilesLib/777/fareoffice/car/producttype/FREEADD.png
Show package inclusions



Collision Damage Waiver Full


Extended Protection


Rental Car Facility Fee 2.50 Per Day


Airport Access Fee 10.5%


Tire/battery Fee .02 Per Day


Florida Surcharge 2.00 Per Day


Vehicle License Fee .69 Per Day


State Tax


Unlimited Mileage


3 Additional drivers




Extras


Not yet chosen


Package Price(Pay now)

£366.90approx. $579.67



Estimated Total
£366.90approx. $579.67

Njit
29-01-13, 14:45
Enige wat er nog bij komt is een tank benzine. En je man mag ook rijden (3 extra bestuurders)

martijnb
29-01-13, 18:53
Weet iemand autoverhuurbedrijven die auto's verhuren aan personen van 20 jaar

Ebelix
29-01-13, 19:00
Zo ver ik weet geen. 21 jaar is de limiet bij de meest gangbare verhuurders. Wellicht kan je nog een locale verhuurder proberen als rent a wreck.com. Succes

VinMor
31-01-13, 08:58
Sixt is volgens mij het goedkoopste, omdat ik las dat die GEEN extra kosten in rekening brengen omdat je onder 21 bent.
Maar je kan inderdaad overal huren, maar verzekering is duur.

A3
31-01-13, 09:36
Volgens mij verhuurt Six, noch de andere grotere maatschappijen aan mensen onder 21/23/25 jaar. Volgens mij de enige twee die (lokaal) wel jongere berijders accepteren (tegen aanmerkelijke kosten van volgens mij ca. $35/dag) zijn Rent a Wreck (hierboven an genoemd) en EZ car rental (zit o.a. in Orlando en Miami op de luchthavens).

MVG

A3

Njit
31-01-13, 09:38
Dat verhaal over Sixt staat hier: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?10929-Autohuur-Sixt&p=179238&viewfull=1#post179238
Het is waar dat ze geen extra kosten in rekening brengen onder de 21, om het simpele feit dat je daar geen auto kunt huren onder de 21.
Heb dit op Sixt.nl en Sixt.com bekeken en bij beide staat het erbij (Engels/Nederlands)

http://i.imgur.com/N1z3U5a.png

En verder zijn dit de voorwaarden:


LeeftijdsbeperkingenIn Florida, Georgia and Arizona, the following rules apply for the minimum age and possession of a driver's licence::
21 years/1 year for vehicles in groups ECAR to FCAR, MVAR to SVAR, CTAR, CFAR, IFAR.
25 years/1 year for vehicles in groups PCAR, LCAR, XCAR, FVAR, ITAR, STAR to XTAR, SFAR to XFAR.
Driving licence for vehicle groups FVAR must include approval for category D1.
EU citizens can drive vehicles with up to8 passengerseats.
There is no charge for drivers under 25.

Mattie
31-01-13, 14:33
@A3;
Bij alamo kan je <25 (maar wel boven de 21) huren als je kiest voor het "gold underage" pakket of indien je ca $25 per dag (ter plekke) betaald. Van te voren is goedkoper!

damian08
01-02-13, 12:12
Weet iemand hoe het zit met betalen van benzine bij aflevering van de auto. Ik heb voor de eerste 2 dagen een auto nodig en kwam bij usa-reisen.de het goedkoopste uit met Dollar. Nu staat er bij dat je met Alamo en National geen extra kosten hoeft te betalen als de auto met een volle tank wordt ingeleverd. Maar hoe zit het bij Dollar, weet iemand dit? We huren normaal altijd bij Alamo maar Dollar gaf hij als goedkoopste aan.

jan en marina
02-02-13, 19:22
Als je bij Aloma de Gold pakt heb je een tank gratis en hoef je niet af te tanken. Tenminste dat heb ik afgelopen jaar gehad en dat hebben wij nu ook weer geboekt voor in September.

Jill
18-02-13, 15:33
Ik zit al weken te twijfelen of ik nou zou boeken bij USAreisen maar na al deze reacties te lezen ben ik echt blij dat ik nog gewacht heb. Ik heb zonet dan ook geboekt bij alamo.co.uk voor 2 weken in april (Orlando) voor een Midsize SUV en dit kost mij 287,51 GBP of een 333 euro. Zelfde voorwaarden all incl en met 3 extra drivers. Die tank die ik moet bijvullen, zit ik niets mee in, de prijzen zijn er toch laag aan de pomp dus dat haal ik er echt wel uit. Me happy en bedankt voor de tips iedereen!
ps ben net even op de NL site van alamo gaan kijken en daar kost dezelfde auto 695 euro! Is wel schadalig dat verschil.

Jill
18-02-13, 15:43
Ik heb wel zonet hetvolgende gevonden op de pagina waar je kan kiezen uit de verschillende paketten:

Additional drivers must be age 25 and over. No credit for unused fuel. A tank of fuel is not included when picking up from Manhattan locations. Alamo Gold and Alamo Gold Plus pay locally rates are only available on rentals of 5 days or more. Alamo Gold and Alamo Gold Plus prepay rates are available on any rental duration. Alamo Gold Plus includes a GPS for the duration of the rental. Alamo's standard terms and conditions apply. Available to UK residents only.

Door het laatste zinnetje vraag ik mij af of mijn reservatie wel geldig is... Ik heb geen gebruikt gemaakt van enige hot deals etc, enkel gewoon datum in gegeven en zien wat de auto kost naar keuze. ...

damian08
18-02-13, 16:21
Ik ben er inmiddels uit. Heb contact gehad met Dollar en die vertelde mij dat als je de auto binnen 10 miles van het afleverpunt aftankt en een bonnetje daarvan laat zien er dan geen extra kosten aan verbonden zijn. Dat is dan weer mooi meegenomen!

Njit
18-02-13, 17:12
Available to UK residents only.

Door het laatste zinnetje vraag ik mij af of mijn reservatie wel geldig is... Ik heb geen gebruikt gemaakt van enige hot deals etc, enkel gewoon datum in gegeven en zien wat de auto kost naar keuze. ...

ik heb via de Brits link geboekt en het volgende staat bij de voorwaarden die ik bij mijn boekingsbevestiging heb ontvangen:


Country United StatesPrices given on this website are not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving licenses. By making a reservation on this site you confirm that you reside outside the USA or Canada and are not a holder of a USA or Canadian driving license and accept that your reservation may be rejected at the time of pick-up if a USA or Canadian driving license is presented.

Er staat dus enkel dat het niet geldig is voor iemand uit de USA of Canada, niet dat je specifiek uit de UK moet komen.

knaapje
18-02-13, 21:17
@ Damian08 Klopt. Heb ik 2 jaar geleden ook gehad. Niemand die het bonnetje controleerde. Vorig jaar moest ik echter, ook bij Dollar, bij afhalen een tank betalen. Achteraf bleek ik maar een gedeelte van de vulling te betalen. Of dat was wat ze van de vorige huurder bijgevuld hadden of dat het een vergissing was weet ik niet.

damian08
19-02-13, 12:56
Oh ok, ik zal het wel even in de gaten houden wat ze allemaal rekenen. Maar bonnetje bewaar ik voor de zekerheid toch maar even, u never know ;-). Wel apart trouwens dat je een tank benzine moest betalen voor het afhalen.Neem aan dat je de auto toch altijd volgetankt krijg en dat al bij de prijs zit inbegrepen..

Jill
19-02-13, 13:12
ik heb via de Brits link geboekt en het volgende staat bij de voorwaarden die ik bij mijn boekingsbevestiging heb ontvangen:
Er staat dus enkel dat het niet geldig is voor iemand uit de USA of Canada, niet dat je specifiek uit de UK moet komen.Klopt, had ik ook gezien en dat stelde me dan weer enigzins gerust. Weet je, ik hang gewoon al jarenlang vast aan usareisen en dat is altijd goed verlopen. Daarom dat ik het een beetje eng vind om nu is een ander te proberen.

Njit
19-02-13, 13:59
Wel apart trouwens dat je een tank benzine moest betalen voor het afhalen.Neem aan dat je de auto toch altijd volgetankt krijg en dat al bij de prijs zit inbegrepen..

volgetankt is wel standaard, inclusief niet.


I. Gasoline Policy: The renter must refill the gas tank of the vehicle within a 10-mile radius of the rental return facility and present a fuel receipt to avoid a refueling charge unless the renter chooses the prepaid fuel option. If the renter chooses the prepaid fuel option, the renter will pay a specified charge as set forth in the rental agreement and have no obligation to return the vehicle with a full tank of fuel. There is no credit or refund given for any fuel in the tank at the end of the rental. If the renter does not choose the prepaid fuel option and does not return the vehicle with a full tank of gas, the renter will be required to pay a fuel charge to compensate DOLLAR for the cost and service of refueling the vehicle. The fuel charge is based on the estimated number of gallons needed to refill the tank multiplied by the rate per gallon charge specified in the rental agreement. DOLLAR may use different methods of estimating the number of gallons needed to refill the tank and these methods of estimation necessarily rely on human judgment. Most DOLLAR locations estimate the number of gallons needed to refill the gas tank either (1) by reading the fuel gauge to estimate the approximate amount of fuel needed to refill the tank (for example, one-half tank) and multiplying that number by the manufacturer's specified fuel tank capacity, or (2) if the renter did not purchase any fuel during the rental, by reading the odometer to determine the amount of miles driven during the rental and dividing that number by the vehicle's estimated average fuel efficiency (miles per gallon) based on the manufacturer's fuel efficiency specifications. References herein to miles and gallons shall be kilometers and liters when renting in Canada.

Jill
20-02-13, 13:53
volgetankt is wel standaard, inclusief niet.

Als ik die gasline policy lees met hun refill within 10-mile radius... Pomp is altijd duurder in nabijheid v luchthaven, dus zou je niet kunnen vals spelen door hem verder buiten af haast vol te gooien en voor 10 dollar in radius bij te vullen??

Ta2 Gerrit
20-02-13, 15:14
Dat valt nog wel mee hoor, dat die pompen altijd duurder zijn. En 10 mijl is ook nog wel een aardig eindje, al zullen ze niet op een mijl of wat kijken.

charly
23-02-13, 01:11
Wij hebben vandaag ook de huurauto geboekt via de Britse site van Alamo. Scheelde ruim € 200 met bijvoorbeeld USA reisen. De keuze is gevallen op een standaar SUV. Die hebben we in 2010 ook gehad en was prima. Gaan dit jaar toch geen grote afstanden afleggen. We zullen vooral de pretparken in Orlando bezoeken. We betalen overigens € 619,00 voor 4 weken autohuur.

Hans uit Koekelare
23-02-13, 19:36
Mooie prijs Charly. :up:

PENPE
23-02-13, 23:12
Wij hebben vandaag ook de huurauto geboekt via de Britse site van Alamo. Scheelde ruim € 200 met bijvoorbeeld USA reisen. We betalen overigens € 619,00 voor 4 weken autohuur. Ben toch wel heel benieuwd hoe jij aan die € 619,00 komt, als ik ga kijken bij Alamo.UK en ook bij Alamo/Brits kom ik op een prijs van € 835,00 :confused:

Ritchie
24-02-13, 13:18
Top prijs hoor !!! Goed gedaan