PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto huren 2013



Pagina's : 1 [2] 3

mattrob
24-02-13, 12:49
Gisteravond bij Alamo (weliswaar op Denver) twee auto's gehuurd, net als hier via Alamo direct. Kon nu voor het eerst echt 'online inchecken' als buitenlander (kon ik vorige maand in Orlando nog niet) en had dus echt al contract bij me. Daar stond op 'skip counter, skip kiosk, directly to your car'. En inderdaad, ging als een speer. Kreeg bij uitrijden ook 'compliment' dat alles al in het systeem stond, dat gebeurde nooit zei hij. Ik hoefde dus ook alleen credit card te laten zien, en geen rijbewijs, en ook geen rijbewijs van medebestuurders (die niet eens bij mij in de auto zaten); ideaal !! Topservice van Alamo weer ;-) ! De website is ook helemaal vernieuwd, daar zal dit wel onderdeel van zijn.

Maarten-Annique
24-02-13, 13:26
Ik snap ook niet hoe je aan die prijs komt.
Mijn prijzen via Alamo UK vallen veel hoger uit dan via USAreisen.

theovg
24-02-13, 14:11
Ik heb ook even gekeken voor onze tijd 25 Nov.t/m 12 Dec. een standard SUV op Alamo.co.uk met gold pakket is 598 Pond.
En op Alamo.co.uk/brits met 3 extra bestuurders maar zonder volle tank is het 455 Pond.
Met dat Brits erachter scheelt het toch aanmerkelijk.
Ik heb het per mail nagevraagd en het is alleen uitgesloten voor Amerikanen en Canadezen.

PENPE
24-02-13, 14:41
Wij hebben vandaag ook de huurauto geboekt via de Britse site van Alamo. Scheelde ruim € 200 met bijvoorbeeld USA reisen. We betalen overigens € 619,00 voor 4 weken autohuur.


Ben toch wel heel benieuwd hoe jij aan die € 619,00 komt, als ik ga kijken bij Alamo.UK en ook bij Alamo/Brits kom ik op een prijs van € 835,00 :confused:

Ben toch weer eens verder gaan zoeken en kan nu wel aan die prijs komen, maar dat lukt echter alleen als ik voor 21 dagen huur :

http://img534.imageshack.us/img534/3694/schermafbeelding2013022y.png (http://imageshack.us/photo/my-images/534/schermafbeelding2013022y.png/)

GBP 552,00 is ongeveer 630 Euro dus het lijkt erop dat je ergens een foutje hebt gemaakt, ik zou voor de zekerheid toch nog even je boeking goed controleren ....

bestmayo
24-02-13, 16:45
Ik zit ff hier door te kijken en ook ff gaan kijken op de britse alamo.

En kom voor een minivan op 309 pond ( €355,-) voor 16 dagen.
Dat is goedkoper dan een normale auto op de Nederlandse site. (Intermediate 4 Dr € 492,-)
Dan zal ik wel gek zijn om op de nederlandse een kleinere auto te boeken???

Niet dat we perse een minivan nodig hebben maar die is momenteel het goedkoopste.
Maar begrijp ik goed dat je als Nederlandse ook mag boeken op die site??

Sunshine State
24-02-13, 18:50
Je kan gewoon boeken op de Alamobrits (http://www.alamo.co.uk/brits) site, de korting bij Alamo is bedongen door Simon en Susan Veness voor lezers van de Brit Guide to Orlando. (http://www.britguideorlando.net) Deze boeken zijn door het stel geschreven en.. ook de moeite waard, het zijn ook nog eens leuke mensen.

trails
24-02-13, 19:21
Even off topic maar dit is werkelijk een geweldig boek. We hebben er inmiddels diverse jaargangen van versleten.
Deze is trouwens ook de moeite waard:
The Unofficial Guide Walt Disney World 2013
De korting via www.alamo.co.uk/brits staat gewoon in de Brit Guide vermeld, dus voor iedereen te gebruiken.

Reza
24-02-13, 23:20
Ik heb eens gekeken op de bovengenoemde alomobrits site en was blij verrast door de prijs die er uit kwam, is het pakket wat hier automatisch opkomt alles wat je nodig hebt /moet hebben met zo'n prijs verwacht ik additionals ;-) . Volgens mij niets over benzine trouwens als 1e tank inclusief of vol moeten terugbrengen, klopt dat, krijg je dan een lege auto mee ?

PS off topic wat was de toegevoegde waarde van dit boekje voor jullie Florida bezoek?

Maarten-Annique
25-02-13, 08:23
Zo ver ik kan zien zitten alle nodige verzekeringen erbij.
Je betaald of vooraf voor een volle tank en brengt hem leeg terug. (krijgt hem wel vol mee natuurlijk. Of je tankt zelf voordat je hem in gaat leveren.

trails
25-02-13, 08:37
PS off topic wat was de toegevoegde waarde van dit boekje voor jullie Florida bezoek?

De hoeveelheid informatie die er in vermeld staat. Over alle parken maar ook over bezienswaardigheden daar buiten. Over winkelen, accommodaties, sporten, uitgaan, restaurants en veel tips over van alles en nog wat. En... je komt er al zo lekker in de Florida sfeer.
Natuurlijk kun je ook alles op internet terug vinden maar iets in je boekenkast hebben staan dat je zo even kunt pakken is ook fijn.

bestmayo
25-02-13, 09:46
Zojuist ook geboekt met de brits link.

Super!
bedankt voor de tip, scheelt veel geld en hebben we meteen een heerlijk grote auto!

Jordi
25-02-13, 10:43
Hallo allemaal,

Ik ben nu een tijdje dit forum aan het verkennen en zie zojuist de posts over autohuur via de Alamo Brits site. Ik ga van 25 april tot 12 mei naar Florida en wil het liefst een (Ford Mustang) cabrio huren.
Als ik op de brits site mijn data en ophaal/return plek (MIA) invul, dan komt tot mijn verbazing de cabrio als beste optie uit (309 pond). Het lijkt eigenlijk te mooi om waar te zijn want op alle andere verhuur sites kom ik niet onder de 580 euro voor een cabrio... Klopt dit volgens jullie?

bestmayo
25-02-13, 10:51
Jordi bij mij kwam ook de cabrio als goedkoopste eruit
Wij hebben er niets aan en de minivan was ook zo goedkoop.

Heb trouwens ff voor je gekeken met jouw data en idd die cabrio komt bij mij ook op 309 pond...
ik zou zeggen , meteen boeken ;-)

Njit
25-02-13, 10:57
Die prijzen veranderen best veel. Ik heb op 4 januari via de Brits link geboekt. Toen was ik voor een Midsize SUV £466.80 kwijt. Voor dezelfde periode ben ik nu £927.47 kwijt. En inderdaad, een Cabrio kost nu £433.49 en een 7-persoons Minivan £450.14.

Kwestie van vraag-en-aanbod denk ik..

angelique100
25-02-13, 11:16
Inderdaad heb het ook even nagekeken en het klopt, mooie prijs hoor.

Ik heb zelf in dec geboekt voor 26 dagen minivan 25-7/20-8 mia-mia 2013 voor 619 pond (topprijs) maar zag daarnet dat deze nu 493 pond kost!!
gelijk even geannuleerd en opnieuw geboekt!

Nu voor 562 euro 26 dagen een minivan!

Dus misschien ook voor andere boekingen van toepassing, zeker de moeite waard even te checken.

Njit
25-02-13, 11:29
We zitten een beetje met een dilemma. We hebben een Midsize SUV gehuurd voor de komende vakantie. Maar in 2015 staat een rondreis door het Westen van de US op de planning samen met de ouders van Linda. We willen dan een 7-persoons Minivan huren. Maar we hebben nog nooit in zo'n ding gereden.

Nu is de Minivan dus goedkoper dan de Midsize SUV. Alleen lijkt zoiets een best lage zit te hebben (wat we juist een voordeel vinden van een Midsize SUV).
Kan iemand de voor- en nadelen en de verschillen opnoemen in rij-eigenschappen?

corrus
25-02-13, 11:34
Minivan een lage zit??
Nee hoor... :D

Misschien wél lager dan een Full-size S.U.V. maar t.o.v. een Mid-size S.U.V. is het nét zo hoog (zoniet zelfs nog een ietsiepietsie hoger). :cool:

bestmayo
25-02-13, 11:52
ow je kan kosteloos annuleren mocht t opeens goedkoper zijn??

Dan houd ik het in de gaten, we gaan pas over 7 maanden nml, wie weet nog betere prijzen. ( al vind ik 309 pond ook erg mooi voor een minivan, 16 dagen)

Njit
25-02-13, 12:05
Iemand anders die zijn/haar ervaringen wil delen over de Minivan (Dodge Grand Caravan) ?

angelique100
25-02-13, 12:09
Wij hebben deze auto nu 2 jaar achter elkaar gehad (2 volw en 4 grote kinderen) de ruimte en indeling is perfect. De zit is echt wel hoog hoor en de wegligging is goed volgens mijn vriend (ik heb er zelf niet in gereden). Wij hebben deze voor aankomende vakantie weer gehuurd.

trails
25-02-13, 12:56
Wij huren altijd een minivan. Geweldige auto met heel veel ruimte en ook comfort. Geen lage instap trouwens.
Voor onze volgende reis huren we eerst een midsize SUV omdat we dan met zijn 3-en zijn. Als we na 3 weken onze meiden van MCO gaan ophalen wisselen we de SUV gelijk om voor een minivan voor onze laatste 2 weken vakantie.

PENPE
25-02-13, 13:00
Iemand anders die zijn/haar ervaringen wil delen over de Minivan (Dodge Grand Caravan) ? Ik heb er een aantal jaren geleden 14 dagen mee rondgetoerd, het is een comfortabele auto met lekker veel (bagage)ruimte maar vondt het weggedrag op nat wegdek een beetje 'tricky' .

http://img339.imageshack.us/img339/1224/1804dscn1734.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/339/1804dscn1734.jpg/)
http://img15.imageshack.us/img15/2026/1804dscn1732.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/15/1804dscn1732.jpg/)

Maarten-Annique
25-02-13, 14:28
Wij hebben zojuist een minivan geboekt bij Alamo UK/Brits.
Wat mij opviel na het boeken is dat de extra bestuurder included is!!!

12 dagen, €282 euro (ophalen in Miami)


(3) Additional Driver Included

Jordi
25-02-13, 14:45
Ik wil ook zsm boeken maar mijn credit card is nog niet binnen :(
Wat is verstandiger, de "Pay Later" optie kiezen (slechts 7 pond duurder) of wachten op mijn credit card (+/- 5 dagen) en dan boeken + betalen? Ik ben een beetje huiverig ervoor dat als ik de Pay Later optie kies ik dadelijk in Miami aan kom en er dan iets met de reservering niet klopt.

Njit
25-02-13, 14:51
Ik heb net ook een Minivan geboekt. De Midsize SUV laten we nog even staan. Kunnen we er nog even over nadenken - we mogen de auto tot uiterlijk 7 dagen van te voren annuleren :)

mattrob
25-02-13, 16:49
Ik moet toch toegeven, dat het EXTREEM goedkoop is .... Misschien dat ik hem 'tijdelijk' ook alvast boek. Normaal is de prijs vergelijkbaar met een Fullsize SUV, dus misschien mag ik bij aankomst ook een Fullsize SUV uitkiezen dan ... Het kost ongeveer de helft, dus misschien dat ik die gok ook maar moet meenemen ! Kan altijd beide nog annuleren, dus ik boek maar snel, voordat het weg is ...

Ebelix
25-02-13, 17:34
Voor onze vakantie in september maakt het niets uit met de boeking die ik heb lopen bij Hertz. Allebei een kleine eur. 1000 voor 5 weken voor een minivan. Ophalen op Orlando en inleveren in Tampa. Zakt de pond nog meer dan kan het wel voordelig worden.

Njit
25-02-13, 18:26
@Mattrob: dat was mijn idee dus ook. Je kan volgens mij beter met een Minivan onderhandelen dan met een Midsize SUV. Dat het ding nu extreem goedkoop is maakt denk ik niet uit..

Maarten-Annique
25-02-13, 18:28
Ik ga ook zeker proberen te ruilen! Het zou toch mooi zijn om voor deze prijs met een dikke Fullsize SUV weg te kunnen rijden!

Jordi
25-02-13, 19:29
Dus ik begrijp dat jullie ook kiezen voor het Pay Later pakket? Of betalen jullie nu al vooraf bij Alamo Brits?

charly
25-02-13, 19:57
Wij hebben het eerste jaar een midsize suv gehuurd en de volgende twee jaar een minivan. Vooral als je grotere afstanden aflegt vinden wij de minivan ideaal. Onze twee meiden hadden allebei een aparte stoel en konden deze onafhankelijk van elkaar in slaapstand zetten. Verder hoef je je ook geen zorgen te maken over je bagage want je hebt meer dan genoeg plaats achterin. Met een rondreis zouden wij voor een minivan kiezen. Omdat we dit jaar geen afstanden afleggen hebben we gekozen voor een midsize suv. Geboekt bij alamo.uk/brits. Maar we gaan in ieder geval de prijzen in de gaten houden, misschien wisselen we nog wel. De instap is ook zeker niet laag en wij vonden de minivan erg prettig rijden, ook op de lange stukken!

charly
25-02-13, 20:08
Ben toch wel heel benieuwd hoe jij aan die € 619,00 komt, als ik ga kijken bij Alamo.UK en ook bij Alamo/Brits kom ik op een prijs van € 835,00 :confused:

Heb mijn boeking nagekeken heb toch echt een bevestiging huur Tampa 22 juni 2013, inleveren Tampa 20 juli 2013. Prijs £ 533,49. Zoals gezegd geboekt via Alamo uk/brits dus met de extra bestuurders.

PENPE
25-02-13, 20:54
Heb mijn boeking nagekeken heb toch echt een bevestiging huur Tampa 22 juni 2013, inleveren Tampa 20 juli 2013. Prijs £ 533,49. Zoals gezegd geboekt via Alamo uk/brits dus met de extra bestuurders. Ik ben er inmiddels achter...., het gaat in dit geval om een Midsize-SUV terwijl ik in de veronderstelling was dat het een Standard-SUV betrof.. :o

En je huurprijs komt omgerekend op 22 euro p/dag, is een mooie prijs voor deze klasse, een mooie aanbieding dus.

r.teeuwsen
25-02-13, 22:03
Ik heb ook maar meteen even geboekt, 11 april t/m 3 mei 2013, dus 22 dagen een Minivan.... £533,- // €617,50....
Ik zeg geen geld voor zo'n bak en inderdaad is deze klasse zo om te ruilen voor een SUV! Volgens mij hoeft dat geen probleem te zijn! Bij USA-reisen is diezelfde Minivan €870,- KASSA :-)
Helemaal blij....
Thanks voor de tip!

Njit
25-02-13, 22:07
Denk dat de Minivans binnenkort op zijn :)

r.teeuwsen
25-02-13, 22:09
Nemen we gewoon een SUV ;-)

Maarten-Annique
25-02-13, 22:40
Heel bijzonder...

Ik heb even gekeken, en nu zijn de prijzen via alamo.uk/brits weer ruim 100 euro duurder dan afgelopen middag.

Ook de volgorde in SUV prijzen is weer 'normaal'. Een fullsize was eerst goedkoper dan een midsize of intermediate.
Nu klopt de prijs weer in de volgorde van de grootte van de auto's.

Was het een foutje? Dan hebben 'we' flinke mazzel!

Njit
25-02-13, 22:54
Ik heb de Midsize SUV boeking ook nog gewoon staan. En die laat ik ook nog wel even :) Voor het geval ze erop terugkomen..
Hij is nu weer een stuk duurder ja! Scheelt gewoon 187 euro met vanmorgen http://www.floridaforum.nl/images/smilies/rolleyes.png

http://i.imgur.com/gvPTTWb.jpg

hylke
25-02-13, 23:08
Ik heb eind januari geboekt via de Britse Alamo. We hebben gekozen voor Pay now and Safe. Het geld is nog steeds niet afgeschreven al staat hij bij Alamo (gebeld met engeland) wel als besteld. Ze gaven me het advies om alle papieren mee te nemen, en volgens hun kon het niet mis gaan. Maar ik krijg er toch de kriebels van. Zouden jullie ook gewoon wachten tot je daar bent? Of zouden jullie actie ondernemen en zo ja hoe dan? Moet ik anders Alamo in Tampa bellen?
Groetjes Hylke

angelique100
25-02-13, 23:32
Het kan zijn dat de betaling nog niet door is. Ik heb geboekt eind dec begin jan en van de week pas hoeven betalen (visa). Kan je de betaling/reservering wel zien op je CC overzicht?

Even nagekeken 4 jan geboekt en een paar dagen geleden betaald (en was vandaag nog niet overschreven) heb wel geannuleerd en opnieuw geboekt besparing 217 euro.

De Minivan staat voor eind juli 26 dagen Mia nog steeds op 562 euro. Even voor de grap gekeken wat het bij Alamo.nl kost 1440 EURO maar dan wel met tank benzine! Dit scheelt gewoon 780 euro.

Je kan ook even inloggen op de site, bij bestaande reservering en kijken wat daar staat..
Je hebt je reserveringsnummer nodig en achternaam.

Jordi
26-02-13, 08:55
Oh ik kan mezelf wel voor de kop slaan... Gisteravond nog even de cabrio bekeken via de Brits site van Alamo. Daarna kopje koffie gaan maken, opnieuw de site geopend en wat zie ik: Cabrio is bijna 200 pond duurder geworden... Dit alles binnen 10 minuten!???! Oh man ik baal echt als een stekker nu... :mad:
Weet iemand of die prijzen nog veranderen of blijven ze nu duurder dan voorheen?

Ebelix
26-02-13, 09:09
Cookies weggooien en opnieuw proberen. Wellicht heb je geluk.

Jordi
26-02-13, 09:14
Dank voor je tip, maar dat had ik helaas al geprobeerd. Zelfs een andere computer gebruikt :(

Njit
26-02-13, 09:27
Ik ben bang dat het een zeer tijdelijke aanbieding of foutje was. Die komt niet meer terug denk ik.
Bij dit soort aanbiedingen die 'Too good to be True' lijken is meestal het motto: eerst boeken en dan nadenken :) Je loopt hier geen enkel risico, het is kosteloos te annuleren tot 7 dagen voor vertrek. En als je twijfelt of je een Cabrio, een SUV of een Minivan wil dan boek je die alle drie ;) Het gaat meestal toch pas na een tijdje van je Credit Card af en voor die tijd kun je het alweer annuleren..

Jordi
26-02-13, 09:36
@Njit: inderdaad, dat is een wijze les die ik op een vervelende manier heb geleerd nu :'(

angelique100
26-02-13, 09:37
Ik denk ook dat het een foutje was de minivan is nu ook ruim 200 duurder, het was ook wel vreemd dat de minivan goedkoper was dan alle andere auto's alleen de cabrio was goedkoper haha..

jarjarbinks
26-02-13, 22:32
Wij hebben ook omgeboekt, minivan van usacarhire naar alamo/brits. Was meer dan 200 euro verschil. Nu is de prijs weer bij getrokken.
Kan niet anders dan een fout zijn geweest. Ben benieuwd hoe ze hier mee verder omgaan.
Hoop dat wij een de vorige forumgangers geluk hebben.
Heb mij andere auto nog niet geannuleerd kan nog altijd.

Njit
26-02-13, 22:47
Het is bij mij nu afgeboekt dus dan is het definitief denk ik.. Gewoon mazzel gehad, verwacht niet dat ze er op terugkomen..
524 euro voor 24 dagen. Da's 22 euro per dag :)

Ter vergelijking: vorig jaar waren we voor 24 dagen Midsize SUV 798 euro kwijt (33 euro per dag)

Maarten-Annique
27-02-13, 06:21
Ook bij mij (Visa) is het afgeschreven. Daar komen ze vast niet meer op terug!
(12 dagen minivan, 285 euro)

angelique100
27-02-13, 09:04
Ook hier is het bedrag afgeschreven, alleen een beetje jammer dat ik net vorige week had betaald. Eerste auto geboekt in jan was 619 pond was 779 euro
Zelfde auto opnieuw geboekt 493 pond is 578. Door te annuleren heb ik nu een koers verlies (in 3 dagen van 90 euro) krijg nog maar 689 euro terug ipv 779 euro. Uiteindelijk 111 winst ipv 200 . Maar goed een top prijs en dat vond ik eigenlijk ook al van de boeking in jan! Minivan voor 22 per dag.

VinMor
27-02-13, 09:18
De Euro is inderdaad weer rare dingen aan het doen! Maar 111€ is ook de moeite waard...
Ik had vorige maand 'gewoon' via Hertz mijn Ford Explorer voor 335€ (13 dagen) gehuurd, wat ik ook best een leuke prijs vond(= 25€ per dag) :)

hylke
27-02-13, 10:47
Het kan zijn dat de betaling nog niet door is. Ik heb geboekt eind dec begin jan en van de week pas hoeven betalen (visa). Kan je de betaling/reservering wel zien op je CC overzicht?

Even nagekeken 4 jan geboekt en een paar dagen geleden betaald (en was vandaag nog niet overschreven) heb wel geannuleerd en opnieuw geboekt besparing 217 euro.

De Minivan staat voor eind juli 26 dagen Mia nog steeds op 562 euro. Even voor de grap gekeken wat het bij Alamo.nl kost 1440 EURO maar dan wel met tank benzine! Dit scheelt gewoon 780 euro.

Je kan ook even inloggen op de site, bij bestaande reservering en kijken wat daar staat..
Je hebt je reserveringsnummer nodig en achternaam.

Hoi Angelique,
Bedankt voor je duidelijke uitleg. Hij staat niet in ons overzicht van de cc maar als we bij Alamo inchecken zoals jij zegt staat er wel dat hij "completed" is.
Raar he?
Groetjes Hylke

ryan
27-02-13, 11:01
Nog even een snelle vraag voor de zekerheid: Boeken via alamo.co.uk/brits met als ophaalpunt Disney Car Care en inleveren MCO airport geeft geen drop-off kosten toch als ik het goed gelezen heb?

Njit
27-02-13, 11:19
@Angelique: ik wacht met annuleren tot de koers weer wat beter staat. Wij hebben in januari met een koers van 0.80 geboekt. Nu is het 0.86.. Als ik nu zou annuleren zou dat een verlies van 43 euro zijn. Ik heb alles maar gewoon in een Google Docje gezet. De koers wordt automatisch ingevuld dus dan kan ik het verschil zo in 1 oogopslag zien.

@Ryan: Binnen dezelfde staat heb je nooit Dropoff kosten.

angelique100
27-02-13, 11:40
@ Hylke, zou er toch wel bij moeten staan. Weet je zeker dat je de optie nu betalen hebt gekozen ipv betalen bij ophalen. In je overzicht zou al wel iets moeten staan, in mijn overzicht kan ik de boeking van 2 dagen geleden ook terug vinden(hoeft nog niet betaald te worden maar staat wel vermeld). Kijk eens voor de zekerheid op je contract welke optie je gekozen hebt.

@Njit, tja was niet zo slim he :o. Ben uitgegaan van de eerste boeking in jan en dan was mijn besparing 217 euro. Door de slechte koers nu en de koers oplag van visa blijft hier 111 euro van over. Maar goed weer iets geleerd.

Njit
27-02-13, 11:42
@Angelique: ik had daar in eerste instantie ook niet over nagedacht hoor. Wist niet dat het verschil zo groot was...

Ebelix
27-02-13, 14:51
Dat is het probleem wanneer je in vreemde valuta betaald. Die !@#$%^ wisselkoersen. We zijn toch gezegend met de euro dat je in 17 landen binnen Europa dat probleem niet meer hebt.

Zoals al eerder aangegeven is de pond redelijk in elkaar gezakt en het ziet er niet naar uit dat hij weer snel aan waarde wint ten opzichte van de euro. Wellicht helpt Italie nog een handje in dit verhaal.

trails
27-02-13, 15:50
Italië helpt vast en zeker. Goed voor de koers van de GBP want volgende week lekker een paar daagjes naar Londen.
Italië helpt ook dat de USD voor ons duurder wordt :mad:.

hylke
27-02-13, 16:56
@ Angelique....ik heb even de voucher erbij gepakt en daar staan mijn creditcardgegevens gewoon vermeld en de Mastercard hadden we aan de telefoon gehad en die had ook toestemming gegeven aan Alamo om het er af te mogen halen. Staat er bij jou nog ergens dat je voor Pay now and safe gekozen hebt?

angelique100
27-02-13, 18:19
Bij mij staat op pagina 2 totaal prepaid 493 pond het staat onder wat er allemaal inclusief is. Laat even weten als je het niet kan vinden maak ik er even een foto van.

hylke
01-03-13, 16:40
@Angelique....op pagina 3 staat bij mij
Payment Summary:
Estimated charges are confirmed based on the information you have provided. Some taxes, fees,
and surcharges are payable locally and are subject to change.
Total Prepaid: £366.90

Inderdaad dus ook Prepaid....

Lier
02-03-13, 10:24
Hallo,

wij vertrekken op 30 sept voor 16 dagen naar Florida, met 6 volwassenen.
nu ben ik bij de autohuur aan het kijken, en het aantal personen gaat wel maar dan staat er bijv maar dat er 3 koffers in kunnen.
heeft iemand voor mij de tip welke auto je het beste kan nemen met 6 personen en 6 koffers?
bedankt alvast!

trails
02-03-13, 10:39
Hoi Lier,
Niet helemaal te vergelijken, wij zijn met 5 personen, 5 koffers en 5 keer handbagage trolleys. Wij huren altijd een 7-seater minivan en dat past, meestal gaat het toch alleen maar voor het ritje van en naar het vliegveld. Er zijn ook 8-seater minivans, misschien dat die voor jullie net toereikend zouden zijn. Maar wil je rondreizen, pfff, dan wordt het erg krap en zeker niet comfortabel. Ze hebben ook nog grotere vans, maar misschien is het dan goedkoper en handiger om 2 auto's te huren.
Ik ben niet bekend met de grootste SUV's maar misschien kan een ander daar meer over zeggen.

rolandino
02-03-13, 11:38
Zoals Trails zegt kan een minivan prima met dat aantal personen. Mits het alleen maar de ritjes van/naar vliegveld en de villa, zie ook deze foto's: 1 (http://tini.tikkie.net/wp-content/uploads/d8325f85139f_13A7F/IMG_7109.jpg) en 2 (http://tini.tikkie.net/wp-content/uploads/d8325f85139f_13A7F/IMG_7110.jpg). Dit ging allemaal prima in de kofferbak, en er kan nog wel minimaal 1 koffer bovenop. Dan zit je op 5 koffers. Tussen de stoelen bij bijvoorbeeld de dodge grand caravan kun je ook nog wel 1 en met wat paswerk 2 koffers kwijt.

Als jullie gaan rondreizen, zou ik voor de 8 seater minivan gaan. De 15 seater (grootste van van de verhuurders) mogen de meeste Europeanen niet mee rijden. Je kunt in zo'n geval inderdaad beter voor 2 suv's gaan.

angelique100
02-03-13, 14:57
@hylke, wat vreemd ,......ik persoonlijk zou dan even contact opnemen met de ophaal locatie, je hebt na een lange vlucht geen zin over niet te vinden boekingen en aangezien je het zelf niet kan aantonen(de betaling) zou ik het risico niet lopen. Als ze de boeking nu kunnen vinden kunnen ze dat over een paar maanden ook.

@ Lier wij zijn altijd met 6 personen en nemen altijd 6 koffers mee en de nodige handbagage. Inderdaad het is te doen maar wel echt met passen meten en stapelen hoor. De kids zitten de rit vanaf het vliegveld tot de bestemming helemaal klem (achhh). Dus voor heen en terug naar het vliegveld te doen maar mochten jullie van hotel naar hotel gaan, NIET DOEN en lekker 2 auto's huren. De full size SUV (Tahoe en Fort EX nog iets) vonden wij minder ruimte hebben dan de minivan misschien dat de Premium SUV zoals de Suburban (schrijf je dit zo?) wel genoeg ruimte heeft maar dat weet ik niet zeker.

hylke
02-03-13, 17:47
@angelique: zou toch leuk zijn als ze denken dat er al betaald is ;-) Ik heb natuurlijk wel de voucher dus daarmee zou ik het toch moeten kunnen aantonen?

Lier
02-03-13, 18:32
Bedankt voor de tips!
Het is van en naar het vliegveld, om boodschappen te doen, naar de pretparken ect.
Echt rondreizen zijn we niet van plan.

Dennis en Roos
02-03-13, 20:30
Hoi hoi , ik zal wel een van de vele zijn , maar omdat dit alles niet in het Nederlands is twijfel ik of ik goed verzekerd ben op deze marnier.
Ik ben op het ogeblik auto's aan het vergelijken en dan kom ik bij de verzekering en dan weet ik het niet meer , bij usa reizen zijn wij voor de allerbeste pakker 600 eruo kwijt , maar bij deze kan ik geen gold verzekering nemen maar door de link krijg ik extras kan een van jullie ook eens mee kijken.

Ben ik nou hier mee goed verzekerd , want gold pakket kan ik niet aanklicken.
Dit is gedaan met Brit's Guide readers alamo.

Package http://www.floridaforum.nl/FilesLib/777/fareoffice/car/producttype/FREEADD.pngShow package inclusions


Collision Damage Waiver Full


Extended Protection


Customer Facility Charge 2.50 Per Day


Airport Access Fee 10%


Tire/battery Fee .02 Per Day


Florida Surcharge 2.00 Per Day


Vehicle License Fee .69 Per Day


Sales Tax


Unlimited Mileage


3 Additional drivers

Hans uit Koekelare
02-03-13, 21:03
@Lier Dan zou ik toch gewoon voor de minivan gaan als het gewoon van en naar het vliegveld met je bagage is.

PENPE
02-03-13, 21:50
Hoi Dennis & Roos,

Als je boekt via/bij Alamo/brit's dan heb je standaard al Alamo Gold ( Zij noemen dat Fully Inclusive ). Het enige verschil met USA-Reisen is dat je in het geval van Alamo/Brit's de auto weer volgetankt moet inleveren. Dit kun je echter afkopen als je de auto op komt halen. Het 'afkoopbedrag' is afhankelijk van het type auto wat je huurt, dit varieert van $35 voor een Economy en voor een SUV iets van $70 - $100 , ik zou deze optie sowieso doen !

bestmayo
02-03-13, 22:12
Weet ik dat ook meteen!

Maare volgetankt inleveren is toch niet zo moeilijk ( ben niet anders gewend bij t huren van een auto?!)

Afkopen is dus beter?? Dan moet je hem wel leeg teruggeven anders ben he duurder uit.

PENPE
02-03-13, 22:24
Heel goed begrepen, zo leeg mogelijk teruggeven dus, ik hou altijd aan als ik op de laatste dag terugga naar het vliegveld ik nog 1/4 tank heb, dan zit je altijd goed :p

Dennis en Roos
02-03-13, 22:26
Heel erg bedankt Penpe, nog een laatse vraagje voor dat ik ga boeken morgen.
Is geen enkel probleem toch dat ik geen brit ben , zolang ik de link maar gebruik?

Groeten:)!

Hans uit Koekelare
02-03-13, 22:29
Nee, het is geen enkel probleem dat je geen Brit bent, je mag enkel geen Amerikaans staatsburger of Canadees zijn.

Dennis en Roos
02-03-13, 22:41
Okidokie!
Wat een koopie dan , houden we toch 150 euro in the pocket lang leven het Florida Forum:cool:

moniquekruiningen
07-03-13, 21:32
Dat is een alleraardigste auto die
2013, Ford Edge, wit ben reuze benieuwd wat ik mee zal krijgen, vorig jaar huurde ik een midsize SUV van Dollar op Sanford en het werd een Jeep Liberty, goed zat voor ons tweetjes, dit jaar is het weer een midsize SUV, nu van Alamo, op de luchthaven van Tampa.. Ik hoop op iets leuks, ik vind auto's, hun vermogen en comfort waanzinnig....

Ferno
11-03-13, 10:05
@PENPE,

Ik heb ook net gekeken (ben ook nog aan het zoeken voor een auto in de Mei vakantie) maar als ik gold erbij kies (dus een volle tank en extra bestuurders) dan kom je wel iets goedkoper uit dan usa reise maar niet zo een groot verschil als hier wordt gemeld.

Wat jij vergelijkt met usa reise moet je met een andere pakket (dus niet gold) van USA REISE vergelijken.

Maar ik kom toch iets van 35 euro goedkoper uit, overwegen waard dus.

epfan
14-03-13, 13:03
Budget.com, iemand hier ervaring mee aangezien dit op deze moment de goedkoopste is die ik tegenkom.

Ebelix
14-03-13, 14:56
Zitten daar wel alle verzekeringen in de prijs?

Njit
14-03-13, 15:10
Kun je ook makkelijk zelf zien met een proefboeking ;) Maar ik was ook nieuwsgierig dus ik heb zelf even wat bij elkaar geklikt.
Bij het boeken geef je aan uit Nederland te komen en daarmee wordt er ook SLI en LDW standaard bijgeboekt.
Ik weet niet of epfan dit ook gedaan heeft...

http://i.imgur.com/atUrHQ8.png

moniquekruiningen
16-03-13, 18:53
En zo ben ik weer bij Dollar.... ik had via eautohuur een midsize suv gehuurd bij Dollar... van 1 tm 18 juli... en betaalde € 455,30 met veel goodwill van Eautohuur heb ik m om laten boeken naar Alamo... want ik dacht dat ik er beter aan deed ivm de sunpass. Vanavond zag ik dat de prijs gedaald was...en dus zit ik nu weer bij Dollar.. voor € 405,48, nu opzoek naar iemand die een sunpass sticker voor me mee wil brengen.. Voor die € 50 gaan we weer wat anders leuks doen....

r.teeuwsen
16-03-13, 19:05
Heb je al eens aan een transponder gedacht, $29,95 is de (eenmalig) de aanschafprijs maar nooit meer ellende.
Account aanmaken bij SunPass en alles gaat automatisch van je CC. Ik heb er twee en ben er heel blij mee!

Greetz, Remco

moniquekruiningen
16-03-13, 19:09
Mmm nee, het lukt me nog steeds niet om door de bomen het bos te zien.... sticker of transponder?

r.teeuwsen
16-03-13, 19:14
Tja, die keus moet je zelf maken, wij hebben die transponders en zijn er heel blij mee. Gewoon lekker makkelijk, bij aankomst klik je m op je raam en rijden met die hap!
Enne, die aanschafprijs is eenmalig en vergeet je snel, het gemak ervan beleef je elke keer weer ;-)

Ta2 Gerrit
17-03-13, 04:40
En je krijgt met de transponder nog korting op de tol ook. Niet spectaulair, maar alle kwartjes helpen ;)

corrus
17-03-13, 11:58
Nou... Korting :rolleyes:... Eigenlijk alleen maar op het Turnpike traject. :p

Ta2 Gerrit
17-03-13, 13:15
Nou... Korting :rolleyes:... Eigenlijk alleen maar op het Turnpike traject. :p

Dat heb je dan toch een beetje (veel) mis, Corrus. Er zijn nog wel wat meer plaatsen waar je korting krijgt, en soms, zoals gisteren in Tampa, staat het zelfs aangegeven. Wij rijden zelf regelmatig de 417, en verdienen daar toch iedere keer een ijsje :o

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_toll_roads_in_Florida

frankz
17-03-13, 23:45
wie kan mij helpen. ik wil in juli een full size suv huren voor 34 dagen en dan nog 1 dag een premium suv.
we gaan die dag namelijk met een grotere groep terug (4 volwassenen en 2 kids) en aangezien het een redelijk
stukje rijden is naar Miami vanuit Orlando willen we toch een grotere suv. nu zoek ik op diverse sites (waarschijnlijk niet de
juiste) maar ik kan de premium suv niet vinden. dus wie weet waar ik wel moet zoeken.
alvast bedankt

Ebelix
18-03-13, 07:36
Dat kan allen ter plekke geregeld worden. Wat je wel kan doen is bellen met de verhuurmaatschappij.

Je kan ook afwachten op de aanbieding die je krijgt als je de auto gaat ophalen. Je kan hem dan eventueel upgraden.

Waarom huur je niet een minivan voor de laatste dag?

frankz
18-03-13, 09:47
de reden voor een premium suv is omdat deze volgens toch net even wat meer bagageruimte heeft.
ik dacht altijd dat je deze ook van te voren kon boeken

Ebelix
18-03-13, 17:31
Ik denk dat de bagageruimte in een minivan groter is dan bij een premium suv. UItzondering zijn de erg grote bakbeesten als een Lincoln Navigater ed. Een Yukon XL of een Surburban XL wordt het toch al moeilijker. Mijn advies is om voor de laatste dag 2 auto's te huren. Een Mid size suv is dan goed genoeg. Iedereen zit comfortabel en je kan makkelijk je bagage kwijt.

Ta2 Gerrit
18-03-13, 17:55
Helemaal met Ebelix eens. De XL's zijn maar een half metertje langer dan de gewone uitvoering, zeg maar 2 koffers.
Maar misschien is dat net genoeg. En als je geluk hebt krijg je die direct al mee, is ons al een paar keer gebeurd :o.

Je zou voor de laatste dag zelfs uitkunnen met bijhuren van de kleinste auto, dat is misschien nog wel goedkoper dan zelf vragen om een betaalde upgrade ;)

frankz
19-03-13, 20:00
misschien inderdaad maar even afwachten wat we daar krijgen en dan kunnen we natuurlijk altijd nog even passen of het lukt. zo niet dan zou ik vanuit florida ook natuurlijk nog bij autoreisen.de oid een kleintje bij huren, toch?
bedankt voor het meedenken

trails
30-03-13, 14:04
Zojuist bij Alamo.co.uk/brits een intermediate SUV gehuurd voor 20 dagen in februari 2014 (er is nog geen topic voor 2014) voor 419 Pond. Het is nog te vroeg om de laatste 2 weken van onze reis een minivan te boeken, nog even geduld hebben dus.

trails
02-04-13, 14:29
Nou, en de minivan hebben we net geboekt. Via Alamo.co.uk/brits hebben we een minivan geboekt voor de laatste 15 dagen van onze vakantie. Het bedrag is GBP 371.

Hans uit Koekelare
02-04-13, 15:41
Mooie prijs :up:

trails
02-04-13, 20:46
Mooie prijs :up:

Ja, dat vonden wij ook. Scheelt toch (voor beide auto's) meer dan € 300 vergeleken met waar we normaal boeken (uscarhire). We moeten nu alleen vol inleveren.

Hans uit Koekelare
02-04-13, 20:51
Dat zal je wel geen 300€ kosten:)

A.Hofman
02-04-13, 22:46
Wij hebben vorige week ook geboekt bij Alamo/brits, 15 dagen midsize suv in juli voor €357. Bij usareisen.de zou de zelfde wagen €518 kosten, incl een tank benzine. Maar voor het prijsverschil van €160 kan ik hem zelf wel aftanken :)

sunnyrojo
03-04-13, 15:23
Monique Is een jeep Liberty wel groot genoeg voor 4 personen met bagage? Wij hebben een ford escape gehuurd maar hebben de jeep als voorkeur gegeven, is die groot genoeg voor 4 personen denk je? Wij hadden deze gehuurd in 2011 Type gehuurd: Equinox Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: booking.com
Opgehaald in: Miami Int.airport
Afgeleverd in: Miami Int.airport
Meegekregen: Ford Explorer met dubbele achterbank en bijbetaling van $252
Wanneer: 15-8-2011 t/m 5-9-2011

Njit
03-04-13, 15:34
Voor 4 personen red je het denk ik niet qua bagage. En hoezo heb je een voorkeur opgegeven?

sunnyrojo
04-04-13, 12:57
Wij hebben hem deze keer via rentalcars.com en in die categorie van midsize SUV we konden een voorkeur aangeven en de jeep liberty leek ons qua bagage wel ruim, maar dat was op de foto vandaar. Voor de bagage was ik inderdaad al bang, wij hebben 4 grote koffers, op de heenweg zal het misschien lukken.:D maar op de terugweg niet, dan wordt het niet zoveel kopen of anders upgraden:(

cindy74
04-04-13, 15:30
Wij zijn momenteel in florida zijn met zen 4 en hebben 2 koffers bij van plastic en 2 grote trollies van stof en het ging juist in een captiva . In een jeep konden we het vergeten . We hadden dan wel maar 1 trollie als handbagage bij en een paar rugzakjes dan lukt het net .

Mushu
04-04-13, 15:39
Volgens mij hadden wij vorig jaar ook een Jeep Liberty. Er stonden nog andere iets kleinere Jeeps in de rij waar we uit konden kiezen. Wij waren met 3 personen en hadden 3 grote koffers en dat paste prima. Ook de scootmobiel kon makkelijk in de achterbak. Hier een foto vd achterbak http://3girlsinflorida.blogspot.nl/2012/09/de-girls-and-ducks.html

sunnyrojo
04-04-13, 16:49
de jeep liberty ziet er op foto groot uit, dus ik vind het moeilijk, misschien met ruimtegebrek 1 grote maar zachte koffer tussen de jongens in (15 en 17).Je bedoelt toch alleen de scootmobiel?! ik neem aan dan zonder de rest van bagage?

Mushu
04-04-13, 16:57
Ja alleen de scootmobiel. Maar vaak wel met allerlei andere tassen van het shoppen :). 4 personen kunnen er prima in en dan 4 koffers rechtop in de achterbak moet ook kunnen zoals ik het mij herinner. Bij de Alamo balie beweerde ze dat er maar 2 kleine koffers in kunnen (!). Zo proberen ze je toch te laten bij betalen voor een grotere auto (maar daar trapte wij niet in). Als je alleen maar van en naar het vliegveld moet met de koffers (dus geen rondreis) dan kan je iid ook nog een koffer tussen de personen op de achterbank kwijt.

sunnyrojo
04-04-13, 17:11
tja dat hadden wij de vorige keer ook en hebben dan ook bijbetaald voor een grotere auto bij Alamo in Miami , en wij zijn dus wel ingetrapt. Wij huren de auto nu via Dollar en wat ik begrijp dat je dan ook krijgt wat je hebt gehuurd. Wij blijven wel langere tijd op 1 plaats, misschien maar een beetje inschikken bij het verkassen:cool:

Njit
04-04-13, 17:35
Bij élke verhuurder kun je dit soort praatjes krijgen. Gewoon niet ingaan op dit soort voorstellen. Mocht het nu daadwerkelijk niet passen dan kun je altijd nog terug naar de balie.

sunnyrojo
04-04-13, 20:35
we gaan eerst passen en meten, het scheelt best qua prijs. Best handig foto's vd bagageruimtes op het forum, als je het gewoon op internet opzoekt denk je vaak een zee aan ruimte te krijgen....... not!

cindy74
05-04-13, 04:01
Ja ook onze handbagage staat tussen de twee personen in op de achterbank de twee plastic koffers gaan rechtop naast elkaar en de twee trollys achter elkaar . Bij de jeep was de kofferbak niet hoog genoeg.

remon
10-04-13, 18:38
In principe zouden wij met z'n 4en op vakantie gaan (3 volwassenen , 1 kind) voor 16 dagen. (Ik noem ons even voor het gemak groep 1)
Tickets geboekt en auto gehuurd , we vliegen op Tampa en gaan via Orlando weer terug.
We hebben een Full size SUV geregeld.

Nu kwam m'n schoonzus 2 weken geleden op het idee , dat ze eigenlijk ook wel mee wilde met haar vriend en zoontje. (Hun noem ik even groep 2)
Ik heb nog even snel tickets voor ze kunnen regelen , allen vliegen zij op Orlando en gaan 2 dagen eerder weg.
Aangezien we nog wel eens dingen willen gaan doen die iemand anders misschien niet zou willen doen , vonden we het wel een goed idee , dat zij zelf een kleinere auto zouden gaan huren zodat je niet aan één auto vast zit , als iemand misschien iets anders wil gaan doen.
Maar nu het volgende : Kan iemand van groep 1 , in de auto van groep 2 rijden en vice versa ?
Of moet je bij het afhalen al de rijbewijzen van degene die gaan rijden laten zien ?

Alvast bedankt

Njit
10-04-13, 18:48
Het laatste dus. Degene die in de auto rijden moeten op het contract staat én hun rijbewijs laten zien.

EIQ
10-04-13, 19:15
Vandaag geboekt voor meivakantie 2013 (14 dagen): Ford Escape (Mid-size SUV of vergelijkbaar type) incl extra bestuurder en volle tank bij
- bij e-autohuur.nl (ofwel rentacars.com) bij Alamo voor €405,58;
- zelfde auto bij alamo.co.uk/brits €435,61 (wel met volle tank terug brengen);
- zelfde auto bij usareisen.de €432,63.

Mooie deal dus van e-autohuur die wij de afgelopen 11 jaar al steevast boeken.

José
10-04-13, 21:23
Een paar jaar geleden hadden wij hetzelfde probleem,mijn zwager die ook in onze auto zou ríjden, kwam een week na ons aan. Wij hadden zijn rijbewijs bij ons en bij het afhalen van de auto bij Alamo lieten wij ook zijn rijbewijs zien, op de vraag waar hij was antwoorden wij dat hij bij de bagageband stond om de koffers op te pikken. Geen enkel probleem werd gewoon als tweede bestuurder genoteerd. Misschien mazzel gehad maar ging heel makkelijk.

remon
10-04-13, 21:38
Is een kopie van het rijbewijs ook voldoende ?

José
10-04-13, 22:01
Is een kopie van het rijbewijs ook voldoende ?
Nee, je moet het echte rijbewijs laten zien.

sunnyrojo
11-04-13, 07:38
is inderdaad een mooie deal! Met hoeveel personen zijn jullie? Is deze auto groot genoeg voor 4 personen?

6foot6
11-04-13, 09:00
Als alle rijbewijzen reeds eerder door Alamo zijn gezien(dus al eerder gehuurd) kun je de kiosk gebruiken.

Extra drivers kunnen ook nadien(bv twee dagen later) nog worden toegevoegd.

remon
11-04-13, 11:05
Dat wordt dus even langs de Hertz rijden dus.
Bedankt allemaal , het is me duidelijk nu.

corrus
11-04-13, 11:51
Dat wordt dus even langs de Hertz rijden dus.
Hertz??? Je had toch een Alamo auto?

Voor Alamo kun je trouwens heel gemakkelijk de chauffeurs laten bijschrijven bij Disney Car Care...

Njit
11-04-13, 12:57
Er staat bij zijn vraag nergens waar hij z'n auto gehuurd had volgens mij..

EIQ
12-04-13, 09:58
is inderdaad een mooie deal! Met hoeveel personen zijn jullie? Is deze auto groot genoeg voor 4 personen?

Wij zijn met drie personen. De Ford Escape is geschikt voor vier personen. Koffers (1 grote + 1 kleine per persoon) gaat net als je stapelt. Heb je een vaste verblijfplaats dan sjouw je niet veel met de koffers en is het te overzien. Trek je rond door Florida dan zou ik deze auto niet aanraden: het is fijn om je koffers laag in de kofferbak te houden met een eventueel zeil erover. Dit voor de uitkijk naar achteren maar zeker als je ook ergens parkeert. De meeste auto's hebben allemaal wel geblindeerde ramen maar als ze hoog opsteken in de kofferrruimte zie je ze door de voorruit. Dit i.v.m. inbraak.

Afgelopen jaren hadden wij steeds een Dodge Caravan geboekt. Die is erg groot en zeker geschikt voor vier personen + koffers.

wendy1
02-05-13, 16:26
Wij zijn nog op zoek naar een huurauto voor 29 dagen.
Bij USAREISEN kost de superinclusive plus voor een midsize SUV 931 euro.

Bij Alamo.co.uk krijg je bij de fully inclusive de 2e driver gratis. Dit zou dan omgerekend 770 euro kosten. http://www.alamo.co.uk/usa/florida

Dit zit bij de fully inclusive:


Collision Damage Waiver Full
Extended Protection
Concession Recoup Fee 9.89%
Rental Car Facility Chg 4.60 Per Day
Tire/battery Fee .02 Per Day
Florida Surcharge 2.00 Per Day
Vehicle License Fee .71 Per Day
Sales Tax
Unlimited Mileage
3 Additional drivers


Zover ik kan ontdekken zit bij alamo.co.uk alleen 1e tank benzine er niet bij of zie ik iets over het hoofd????
Dit is namelijk een erg groot prijsverschil..

Gr,
Wendy

Njit
02-05-13, 18:12
Kijk ook nog eens naar http://www.alamo.co.uk/brits . Scheelt wellicht nog meer!
En ja, het enige verschil is de tank benzine.

Ta2 Gerrit
02-05-13, 20:02
Scheelt inderdaad behoorlijk. Wij zijn ook 'overgestapt' van usareisen naar brits. Scheelt minimaal €150,- tot €170,-, 2 weken Fullsize SUV. Daar kan nog wel een tank benzine af, houdt je nog genoeg over :D (Inmiddels 2 auto's besproken)

wendy1
02-05-13, 20:46
Kijk ook nog eens naar http://www.alamo.co.uk/brits . Scheelt wellicht nog meer!
En ja, het enige verschil is de tank benzine.

Wow, nog eens 100 euro goedkoper!:)

wendy1
02-05-13, 20:53
Doen ze er bij Alamo moeilijk over als je je auto 1 of 2 uur later terug brengt dan dat je hebt aangegeven? (wij halen de auto op rond 18.00 uur s avonds, maar brengen hem pas rond 19.00 uur terug (we vliegen om 22.30) en ik moet 75 euro xtra betalen als ik dat uurtje invul..)

Njit
02-05-13, 21:00
Je betaald per 24 uur. Breng je hem een uur later terug dan betaal je een gedeelte van het dag-tarief:


Q: Will there be an additional charge if I am late returning the rental vehicle?
A: The Grace Period for Alamo is as follows:

· You will not be charged for the first 29 minutes you are late.
· You will be charged for one hour if you are 30-60 minutes late.
· You will be charged for two hours if you are 61-120 minutes late.
· An additional day is charged if you are 121 minutes or more late.
· Additional fees are based on the daily rental rate.

wendy1
02-05-13, 21:02
En op welke rate zou dat dan zijn? Mijn alamo/brits rate of de peperdure usa-balierate?

Njit
02-05-13, 21:05
Het dure balie-tarief. Wellicht gewoon iets later ophalen ter plaatse? Ga je eerst even wat eten ofzo..
Gewoon zo uitmikken dat je goed uitkomt met je terugvlucht.

Wel goed opletten dat men de tijd op je contract zet op de tijd wanneer je de auto daadwerkelijk ophaalt.

wendy1
02-05-13, 21:17
We hebben gekozen voor de 7-seats minivan ipv de midsize suv (we zijn met 2 volw en 3 kids) en betalen nu 950 euro ipv 1300 bij usareisen voor 28 dagen.

Njit
02-05-13, 21:19
En dat door enkel een ander linkje aan te klikken :cool: Kun je lekker van shoppen én lekker ruim zitten..
Je dient hier nog wel een tank benzine bij te tellen maar dat is zeker geen 350 euro..

TheJetsons
09-05-13, 20:09
Wij willen in Fort Lauderdale graag een Chrysler PT Cruiser of Chevrolet HHR huren bij Alamo. Weet iemand welke categorie deze auto's zijn want op de website van Alamo staan ze niet vermeld. We zouden de auto 4 weken willen huren, voor een rondreis door Florida. Heeft iemand ervaring met deze wagens ? Alvast bedankt !

Michael66
09-05-13, 20:23
Ik heb ooit een PT Cruiser gekregen in de Intermediate / Midsize klasse.

Maar volgens mij verhuren ze dit type auto niet meer, het is een model van enkele jaren geleden.

corrus
09-05-13, 20:26
Heb vaker een HHR gehuurd... Overigens niets mis mee...
PT Cruiser... Heb ikzef in Nederland gehad... (Ik vind 't een kreng van een auto, heb 'm na een half jaar verkocht).
Na lange ritten krijg je slapende benen (stoelen zijn te kort)

Maar even terugkomend op je vraag: De HHR en een PT Cruiser zetten ze vaak bij de Intermediates neer hetgeen eigenlijk onterecht is. (zijn kleiner dan de gemiddelde echte intermediate)

Echter... ook bij Alamo huur je een categorie en nooit een merk of type, hetgeen betekent dat je het zal moeten doen met de auto's die in de desbetreffende rijen staan.

TheJetsons
12-05-13, 14:16
@Michael66 & corrus : bedankt voor jullie reactie en nuttige tips. Blijkbaar zullen we dan toch beter uitkijken naar een andere auto. We denken dan maar een SUV te huren, mogelijk is daar wel wat keus in.

pumi1000
26-05-13, 20:42
Kwam net op ander forum een topic tegen wat over national autohuur gaat ( ook expedia ) waar momenteel heel lage prijzen te zien zijn voor autohuur. Verschillende hebben het geboekt. Had zelf ook gekeken en er kwam een wel heel lage prijs naar voren (322 euro terwijl mijn reservering bij usareisen 960 euro is).....ben benieuwd of iemand dit al opgevallen was en of iemand dit geboekt heeft.

ik heb bij usareisen geboekt, omdat ik weet dat alles dan goed zit met verzekeringen. Maar het verschil is wel heel erg groot........

hockey
26-05-13, 21:13
De prijzen bij National via expedia zullen toch wel een foutje zijn. Een Minivan voor 2 weken voor € 112,- Te mooi om waar te zijn.

pumi1000
26-05-13, 22:02
Ik heb het geboekt.......velen ook al van andere forum. Bevestiging van national binnen, als ik niets meer hoor tot we aan balie staan Mag ik er toch wel vanuit gaan dat het goed is? of kunnen ze dan alsnog moeilijk doen? Mijn andere reservering heb ik nog staan bij Usareisen maar die moet je toch annuleren 72 uur van te voren.

Heb jij ook geboekt Hockey?

flexx
26-05-13, 22:21
ik twijfel om ook te boeken ondanks ik nog geen vliegtickets heb geboekt omdat die nog nie te boeken zijn. maar wel weet op welke dagen ik wil gaan vliegen.wat is wijsheid..

Njit
26-05-13, 23:04
ik ga het risico niet lopen. We hebben al een mooie deal voor een minivan met Alamo Brits..

Fleurida
26-05-13, 23:05
Geboekt! Voor November 2 weken een standard SUV voor € 94,73 en voor Maart 2014 ook een standard SUV 2 weken voor € 102,63!!

corrus
26-05-13, 23:08
Bij welk bedrijf...:confused:

Njit
26-05-13, 23:12
Je hebt nog even. Dus als ze erop terug komen kun je nog iets anders boeken. Onze lopende boeking is ook niet meer kosteloos te annuleren..

Njit
26-05-13, 23:13
Bij welk bedrijf...:confused:

National. Boeken via Expedia.nl. 3 weken een Minivan/Standard SUV voor 165 euro

Fleurida
26-05-13, 23:13
Bij Expedia.

Njit
26-05-13, 23:19
Expedia kan hier overigens onderuit. Want het is wel duidelijk dat dit een fout is..


4.2. PrijzenDe prijs van de Diensten is die zoals genoteerd op de Website, behalve in het geval dat er duidelijk sprake is van een fout. Prijzen kunnen op elk moment worden gewijzigd, maar die wijzigingen hebben geen invloed op boekingen die al zijn geaccepteerd, behalve zoals vermeld in punt 3.5.2 hierboven. Ondanks het feit dat Expedia Inc. zijn uiterste best doet, kunnen sommige Diensten die zijn vermeld op de Website onjuist zijn geprijsd, en Expedia Inc. is niet verplicht om Diensten te verlenen aan een Klant tegen een onjuiste (lagere) prijs, zelfs niet nadat de Klanten de bevestiging van hun boeking is toegestuurd.

Fleurida
26-05-13, 23:30
Bij National geven ze dezelfde tarieven.

Njit
27-05-13, 06:27
National heeft ook zulke voorwaarden:


RESERVATIONS AND TRANSACTIONS
All reservations and transactions made through the Site are subject to National's acceptance, which is in our sole discretion. Without limitation, this means that National may refuse to accept or may cancel any reservation or transaction, whether or not the reservation or transaction has been confirmed, for any or no reason, in our sole discretion, and without liability to you or any third party.

hannie
27-05-13, 07:02
ik zit op de site van national te kijken en idd ik kan boeken 2 weken met kers voor$158 standard suv.
Maar ik zie nu niet zo snel of daar alle verzekeringen bij zitten. En volgens mij geen additonal drivers en geen tank benzine.





(1) Time & Distance ($76.05/Rental)
$76.05


(1) Extra - Time & Distance ($76.05/Week)
$76.05


Contract ID National Int'l Point Of Sale



Inclusive Rate Items


No Charge Distance
Included


Loss Damage Waiver Full
Included


Supplemental Liability Insurance
Included


Customer Facility Charge 2.50/day
Included


Airport Access Fee 10 Pct
Included


Florida Surcharge 2.00/day
Included


Tire/battery Fee .02/day
Included


Vehicle License Fee .71/day
Included


Sales Tax (6.50%)
$1.56


Guaranteed Base Rate
Included


Unlimited Miles
Included







For information on coverage products, ex:Loss Damage Waiver(LDW) click here (https://www.nationalcar.com/resCommit.do)





Subtotal
$153.66





Of age primary driver (https://www.nationalcar.com/resCommit.do) (25 or older)




Underage primary driver (https://www.nationalcar.com/resCommit.do) (age 21 - 24) ($25.00/day)
$0.00


For Information on age requirements and exceptions, click here (https://www.nationalcar.com/resCommit.do).



Subtotal
$0.00





Rentals that require Additional Drivers (https://www.nationalcar.com/resCommit.do) must be completed at the National counter,
or via Save Time.











$0.00







Estimated Total
$153.66



Estimated Total in EUR
€118.82







I
Ik zie nl geen CDW staan en geen extended protection wat ik op mijn vorige Alamo boeking wel heb staan.

Fleurida
27-05-13, 07:28
Als je lid wordt van de Emerald club is volgens mij de partner gratis als extra bestuurder. Dit heb ik van Facebook gehaald:
Ik heb er inmiddels gebruik van gemaakt. Let wel op, voor de 2e bestuurder moet een fee van bijna $10 betaald worden tenzij je lid bent van de Emerald Club. Hierbij een link naar inschrijfformulier.
http://www.national-me.com/documents/Emerald_Club_MRA_form.pdf

Shopping_frieda
27-05-13, 08:50
Ik heb ook geboekt een convertible van 29/05 tot 10/06 voor 94,93€ ik ben benieuwd want het is deze week al.

Njit
27-05-13, 09:02
Loss Damage Waiver Full
Included


Supplemental Liability Insurance
Included







Ik zie nl geen CDW staan en geen extended protection wat ik op mijn vorige Alamo boeking wel heb staan.

Je hebt LDW. Da's hetzelfde als CDW. En SLI is je EP. Andere namen voor hetzelfde...

elstars
27-05-13, 09:42
Ook maar de gok gewaagd.....
bijna 3 weken (dec2013-jan2014) standaard auto voor 117 euro!
Is het nou een fout of een stunt...?

Cara
27-05-13, 09:44
Zou het de gok waard zijn? Scheelt enorm veel geld.

Michael66
27-05-13, 09:57
Ik heb ook een standaard SUV geboekt. €188 voor ruim 3 weken. M'n andere boeking bij Alamo kan ik kostenloos annuleren. Meevallertje.
Mijn vlucht met BA was ook al een "systeemfoutje".

Shopping_frieda
27-05-13, 10:02
Ja ik ben ook benieuwd ,had eerst geboekt bij vas maar heb die boeking verzet naar de volgende vakantie. Ik heb de bevestiging gekregen en hoop dat ze niet veranderen voor woensdag.

Cara
27-05-13, 10:06
Wij nemen de gok ook,Drie weken een standaard SUV voor € 178 is geen geld. Zelfs met de annuleringskosten voor Hertz scheelt het nog bijna €300 voor ons.
Misschien kan iedereen die binnen nu en drie weken gaat even laten weten of alles goed gegaan is.:)

pumi1000
27-05-13, 10:13
@shopping-frieda
Jij gaat het dus woensdag proberen? Rechtstreeks bij National geboekt? Ben heel benieuwd, laat je het nog even weten?

De prijzen zijn nu nog steeds te zien overigens.........

hockey
27-05-13, 10:47
Ik heb ook een boeking gemaakt via de website van National zelf. 2 weken Minvan voor € 118,- Formulier ingevuld en gemaild om Emerald Club member te worden, dan is de echtgenote ook nog gratis. Ik heb nog 7 weken te gaan tot de vakantie en zie de ervaringen van anderen vast nog wel voorbij komen. Mijn Alamo reservering laat ik nog even staan.

elstars
27-05-13, 11:15
Waar dan? Als ik bij National zelf kijk, zie ik toch hele andere prijzen!

Michael66
27-05-13, 11:23
Ik zie ook veel hogere prijzen via National zelf. Prijzen van $ 1300 (!!!) voor 2 weken voor een compact. Dat lijkt me ook niet helemaal juist ...

Njit
27-05-13, 11:29
Ze moeten nu natuurlijk gaan compenseren voor al die veeel te goedkope boekingen :)

elstars
27-05-13, 11:39
Iemand National al eens gebeld/gemaild (of Expedia).....Of maar geen slapende honden wakker maken??

Shopping_frieda
27-05-13, 11:40
Ik heb geboekt via expedia.nl en ik vertrek 29/05/13 tot 10/06/13 dus in ga waarschijnlijk de eerste zijn. Ik hoop dat het lukt word er al een beetje nerveus van.

Njit
27-05-13, 11:45
Als dit een duidelijke fout is dan moeten ze dat al veel eerder kenbaar maken. Kan niet zo zijn dat ze er pas na 5 dagen op terug komen..

corrus
27-05-13, 11:48
Dus wél... ze hebben hier 7 dagen de tijd voor.

elstars
27-05-13, 11:50
Dus mensen, ga nog maar even niet bellen dan....

hannie
27-05-13, 11:59
Je hebt LDW. Da's hetzelfde als CDW. En SLI is je EP. Andere namen voor hetzelfde...

Dat is mooi, want ik heb vanochtend vroeg geboekt $153 voor 14 dagen standaard suv.(via de site van national)
En nu maar hopen dat ze er niet op terug komen.

Shopping_frieda
27-05-13, 12:00
Kunnen ze er ook op terugkomen zo kort voor vertrek?

Njit
27-05-13, 12:08
Dus wél... ze hebben hier 7 dagen de tijd voor.

waar haal je deze periode vandaan? Is dit een standaard afspraak binnen de reisbranche?

pumi1000
27-05-13, 12:41
Dus wél... ze hebben hier 7 dagen de tijd voor.

En na die 7 dagen?? Kunnen ze er dan niet meer op terugkomen?


En ik was dit nog tegengekomen bij Mattrob op fb: Als je dus een auto boekt op National site komt er na de berekening iets onder te staan, men zegt dat dit er altijd onder staat dat over de miles UNLES NOTED ABOVE, terwijl er bij boeking dus staat unlimited miles:


Base Rate - Standard SUV (USD)



(1) Time & Distance ($126.54/Rental)
$126.54


(2) Extra - Time & Distance ($126.38/Week)
$252.76


Contract ID National Int'l Point Of Sale



Inclusive Rate Items


No Charge Distance
Included


Loss Damage Waiver Full
Included


Supplemental Liability Insurance
Included


Transportation Facility Charge
Included


Airport Access Fee 12 Pct
Included


Sales Tax (19.8750%)
$32.90


Guaranteed Base Rate
Included


Unlimited Miles
Included







For information on coverage products, ex:Loss Damage Waiver(LDW) click here (javascript:openHelpItem('LDW');)





Subtotal
$412.20





Taxes, Surcharges and Fees http://www.floridaforum.nl/national/common/images/icons/questionbug.gif (javascript:openHelpItem('TAX'))
Drop Fee (javascript:openHelpItem('TAX'))
$250.00



Airport Access Fee 12 Pct (javascript:openHelpItem('TAX'))
$30.00



Sales Tax (19.8750%) (javascript:openHelpItem('TAX'))
$55.65



Subtotal
$335.65




Estimated Total

Estimated Total
$747.85




Estimated Total in EUR
€578.29



Miles will be charged on a per mile basis for all miles noted on the Rental Contract upon return of the Vehicle. Unless noted above, the Estimated Total does not include refueling, mileage, delivery, one-way charges, additional or youthful driver fees or optional products and services, which may be separately or additionally charged or collected.

theovg
27-05-13, 12:49
Net ook maar even geboekt ,laat voor alle zekerheid de boeking bij Alamo.uk/brits nog maar een poosje staan.
Scheelt voor onze periode met volle tank maar geen extra drivers 350 euro op een standaard suv ,dus als ik daar de extra drivers neem komt er 170 dollar bij maar dan scheelt het nog veel.
Bijna te mooi om waar te zijn .
Ze hebben alleen mijn emailadres en vragen geen creditkaartnummer wat ik wel gek vind.
De voucher is al binnen zal mij benieuwen hoelang het duurt.

elstars
27-05-13, 13:31
@theovg
Bij Expedia??
of op de national site?
Heb diverse sites gechecked, alleen Expedia is goedkoop!

Njit
27-05-13, 13:36
Als je via Alamo.com boekt en je kiest ervoor uit Belgie te komen dan heb je ook erg leuke prijzen ;)

PENPE
27-05-13, 14:07
Vanmorgen ook geboekt bij National, hou voor de zekerheid mn andere boeking bij Hertz nog even aan ;-)

theovg
27-05-13, 14:08
@elstars;
Ik heb op de Nationalcars.com geboekt ,ik was 189 euro kwijt met volle tank.

elstars
27-05-13, 14:17
Vreemd, als ik daar kijk voor onze periode (dec-jan) zie ik toch heel andere bedragen, dan de 117 euro die ik nu heb....Is zeker aangepast dan.

Maarten-Annique
27-05-13, 14:21
Je moet als thuis land wel Nederland of België kiezen, anders werkt het niet!
Een vriend van me heeft zojuist ook geboekt.
Standaard SUV, 21 dagen, €217,-

elstars
27-05-13, 14:41
Inderdaad het klopt, hier kom ik op 123 euro (ipv 117 tov Expedia) Maar reken je niet rijk!!

Ik krijg ik het idee dat er nog kosten bij gaan komen.....(benzine laat ik even buiten beschouwing) Volgens mij pakken ze je op het aantal miles....al staat erbij dat het incl is.
Verder een beetje mislijdende rekening...
Met roadside,
Pai/pec,
en volle tank
zou ik op ca 375 euro komen, op zich ook niet zo gek, maar geen 117 minus tank!

flexx
27-05-13, 15:06
ik heb vanmorgen ook geboekt
Car Class: Fullsize 4-Door/Automatic/Air

Rates:
Time & distance 1 RENTAL @ $47.73 $47.73
Extra - time & distance 5 DAY @ $7.96 $39.78
Extra - time & distance 0 HOUR @ $2.82 $0.00
Extra - time & distance 1 WEEK @ $47.67 $47.67
Extension - time & distance 0 DAY @ $8.47 $0.00
Extension - time & distance 0 HOUR @ $2.82 $0.00
Extension - time & distance 0 WEEK @ $50.81 $0.00
No charge distance 0 DISTANCE @ $0.00 $0.00

Contract I.D. National Int'l Point Of Sale
Inclusive Rate Items
No charge distance Included
(19) Loss damage waiver full Included
(19) Supplemental liability insurance Included
(5) Customer facility charge 2.50/day Included
Airport access fee 10 pct Included
(19) Florida surcharge 2.00/day Included
(19) Tire/battery fee .02/day Included
(19) Vehicle license fee .71/day Included
Sales tax (6.50%) $8.79 Included
Guaranteed Base Rate Included
Unlimited Miles Included

Sub total............................................. ........$143.97terwijl ik nog geen vliegtickets heb :)

Shopping_frieda
27-05-13, 15:45
Ik heb via expedia.nl geboekt en wou het graag in het engels afdrukken maar ik krijg het alleen in het nl.Ik hoop dat ze daar niet moeilijk over gaan doen.

Njit
27-05-13, 15:45
kun je met je boekingsgegevens niet bij Expedia.com inloggen en het daar afdrukken?

Shopping_frieda
27-05-13, 16:06
Nee heb ik geprobeerd en lukt mij niet , kom altijd terug op de be of nl site.

elstars
27-05-13, 16:15
Bovendien geldt de boeking niet op de .com site (kent je naam en ww niet, moet je een nieuw account maken.)
Ik heb via expedia.nl geboekt en wou het graag in het engels afdrukken maar ik krijg het alleen in het nl.Ik hoop dat ze daar niet moeilijk over gaan doen.Tip;
Ik heb mijn boeking ook even op national.com gemaakt en daar alles afgedrukt, (prijs komt overeen) dan heb ik straks ten minste iets...

wendy1
27-05-13, 16:50
Ik heb de booking gedaan via alamo.com (belgie) (333$ voor een maand minivan :-) ).

Zie hier nu alles wel bij qua verzekeringen?



Protection




Cdw-allocated Inclusive
Ep-extended Protection





INCLUDED
INCLUDED





Edit (https://www.alamo.com/en_US/car-rental/reservation/chooseAddOn.html)








Mileage




UNLIMITED MILEAGE
( Excess Mileage Fee $ per mile)



No Charge Distance





INCLUDED



INCLUDED








Fees




Sales Tax (7.0%)



Concession Recoup Fee 9.89 Pct (9.89%)
Rental Car Facility Chg 4.60/day
Tire/battery Fee .02/day
Florida Surcharge 2.00/day
Vehicle License Fee .71/day





$5.37



INCLUDED
INCLUDED
INCLUDED
INCLUDED
INCLUDED

Teleton
27-05-13, 17:04
Formulier ingevuld en gemaild om Emerald Club member te worden, dan is de echtgenote ook nog gratis.. Misschien goed om even te vermelden waar je dit formulier hebt gevonden. Het standaardformulier op de site is niet geschikt om Europeanen aan te melden.

Michael66
27-05-13, 17:20
Het formulier is eerder in dit onderwerp genoemd: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?15226-Auto-huren-2013&p=187199&viewfull=1#post187199

En het staat ook hier: http://www.nationalcar.nl/UserFiles/file/Master%20Emerald%20Application%20fee%20waived.pdf

hockey
27-05-13, 18:19
Thnx Michael. Voor de volledigheid dan ook nog de contactgegevens :eek:
Customer Loyalty Team
Tel: +44 (0) 116 217 3543
Fax: +44 (0) 116 217 3541
Email: EC.Admin@Nationalcar.co.uk

Teleton
27-05-13, 18:36
ik ben weer helemaal b(l)ij....Hartelijk dank!

Note: Nou, toch niet zo blij, want de links in onderstaand bericht gaan in ieder geval niet naar het zelfde aanvraagformulier.....

Welke link is nu correct?

http://www.nationalcar.nl/UserFiles/...e%20waived.pdf (http://www.nationalcar.nl/UserFiles/file/Master%20Emerald%20Application%20fee%20waived.pdf)

http://www.national-me.com/documents/Emerald_Club_MRA_form.pdf

hannie
27-05-13, 18:58
Lees op het AA forum dat je de emerald club niet kunt toevoegen aan een bestaande boeking.
Dat zou jammer zijn want dan heb je niet de 2e bestuurder gratis.
Dus vraag ik me af of het nog zin heeft om lid te worden van die club.

angelique100
27-05-13, 20:29
Ook maar geboekt op Expedia voor 26 dagen minivan voor 216,20. Nu nog even wachten op een bevestiging van National.
De boeking van Alamo laat ik voorlopig nog maar even staan (en dat was al een koopje).
Ik denk dat we morgen allemaal een mailtje krijgen met de mededeling dat de boeking niet geldig is,...of het is gewoon een heel
leuke kennismaking actie, werkt wel want wij hebben nooit eerder geboekt bij national:up:.
Hoop wel dat ik de bevestiging in het engels krijg van Expedia, of zullen ze daar niet moeilijk over doen als je met een Nederlandse voucher aankomt?

Njit
27-05-13, 20:34
Kun je niet bij Expedia.com alsnog een Engelse voucher opvragen?

Eljo
27-05-13, 20:50
Wow wat goedkoop zeg. Helaas kan je maar tot 22 april 2014 boeken. Wij gaan weer in de mei vakantie en die start na 25 april

gudu
27-05-13, 20:58
ik heb de vorige keer ook bij Expedia.nl bij national gehuurd en dat was een prima service. de man achter de balie zei uit zichzelf. ik zie dat alles er al bij zit en zette het gelijk op 0

angelique100
27-05-13, 21:11
Kun je niet bij Expedia.com alsnog een Engelse voucher opvragen?

Heb het gelijk even geprobeerd maar dit lukt helaas niet, mijn account wordt dan niet gevonden.

Ik heb nooit eerder geboekt bij Expedia en heb dus geen idee of je eigenlijk nog wel iets ontvangt.
Heb op het AA forum al gelezen dat sommige al contact hebben gehad met Expedia en daar wordt bevestigd dat deze prijzen echt kloppen!
Iemand ervaring met het huren van een auto bij Expedia en of je nog een voucher krijgt (engels)

@ Gudu goed om te horen, ik ga me maar eens even inlezen over National :D

Eljo
27-05-13, 21:15
Via de eigen website van National.com heb ik nu gereserveerd voor de periode 25/4/14 - 10 (tel:25/4/14 - 10)/5/14 voor €108 , een standard SUV :D. Ben benieuwd of dit wel klopt.

flexx
27-05-13, 21:50
Wow wat goedkoop zeg. Helaas kan je maar tot 22 april 2014 boeken. Wij gaan weer in de mei vakantie en die start na 25 april

Op site van national zelf wel. Ik heb auto geboekt voor 2t/m 20mei 2014

mblokland
27-05-13, 22:44
Op site van national zelf wel. Ik heb auto geboekt voor 2t/m 20mei 2014

Ook geboekt op www.nationalcar.com kom uit op 250 euro voor 23 dagen een minivan incl. volle tank. Meteen via Save Time mijn gegevens toegevoegd scheelt weer een bezoekje aan de balie en je kan meteen een additionele driver toevoegen.

Laat ook mijn Hertz reservering nog even staan...

flexx
27-05-13, 22:53
lees dit topic eens : http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=35271

met emerald club lidmaatschap heb je gratis extra bestuurder, je kan zelf je auto uitkiezen zonder bij de balie te staan en nog wat meer voordelen.

charly
27-05-13, 23:08
Ook wij hebben gehuurd via National.com. € 198,95 voor vier weken een standaard SUV. Scheelt toch nog ruim € 400 met onze toch al goedkope reservering bij alamo! Bovendien krijgen we nu ook nog een grotere SUV (standaars ipv midsize). Voor de zekerheid laten we die reservering nog staan tot 10 juni. Benieuwd naar de eerste ervaringen van anderen.

mblokland
27-05-13, 23:21
Alamo en National is van dezelfde eigenaar (http://www.enterpriseholdings.com/press-room/new-self-service-kiosks-save-time-for-alamo-enterprise-and-national-customers.html) vandaar dat ze ook dezelfde save time kiosk hebben.

charly
28-05-13, 00:06
Ook geboekt op www.nationalcar.com (http://www.nationalcar.com) kom uit op 250 euro voor 23 dagen een minivan incl. volle tank. Meteen via Save Time mijn gegevens toegevoegd scheelt weer een bezoekje aan de balie en je kan meteen een additionele driver toevoegen.

Laat ook mijn Hertz reservering nog even staan...

Betaal je via Save Time niet extra voor een tweede bestuurder? Ik heb via de engelse site een aanvraagformulier opgevraagd en teruggemaild en hoopte op die maniet de gratis tweede bestuurder te krijgen

mblokland
28-05-13, 07:01
Betaal je via Save Time niet extra voor een tweede bestuurder? Ik heb via de engelse site een aanvraagformulier opgevraagd en teruggemaild en hoopte op die maniet de gratis tweede bestuurder te krijgen

Geen idee wordt niet vermeld, kun je het aanvraagformulier delen, of is het deze (http://www.national-me.com/documents/Emerald_Club_MRA_form.pdf)?

Denk dat deze geweldige aanbieding doorgaat, de bevestiging is binnen:


Name
MARC BLOKLAND


Email Address
xxx@gmail.com


This reservation has been secured by my VISA (Ending in 4847)

elstars
28-05-13, 09:50
Ik heb geboekt via expedia.nl en ik vertrek 29/05/13 tot 10/06/13 dus in ga waarschijnlijk de eerste zijn. Ik hoop dat het lukt word er al een beetje nerveus van.

Laat je even weten hoe het afloopt?

angelique100
28-05-13, 10:16
Ja ben ik ook erg benieuwd naar :).
Frieda heb jij inmiddels al naast je directe bevestiging(reisroute) van Expedia al een nieuwe bevestiging gekregen of neem je alleen de uitdraai in het Nederlands mee. Bij Visa kan ik nog niets zien,..

elstars
28-05-13, 10:33
Ik zie ook nog niets op de visa, en heb alleen de bevestigingen van Expedia in het Nederlands.
Vanmorgen nog even een full size geboekt voor september voor 85 euro (2 weken) maar dat heb ik rechtstreeks bij National gedaan en ook de bevestiging al gekregen.

Houd nog wel even de Hertz reservering vast, want het zal mij benieuwen!

Ta2 Gerrit
28-05-13, 11:23
Het word steeds leuker :D Inmiddels ook maar bij National zelf geboekt voor Nov. en Mrt.2014, dus nu staan er zes auto's voor ons klaar, via uk/brits, Expedia en National :cool:
Ik wilde dat via National met Emerald doen, maar dat hebben we maar weer snel afgebroken. Dan werd de SFAR bijna 1100 dollar, tegenover de 130 via de 'gewone' boeking. Dan trekken we de kaart, met de gratis bestuurder optie, ter plaatse maar uit de zak. Dat lukt prima volgens een ervaringsdeskundig van het AA-forum.

Per omgaande de vouchers gehad, inclusief barcode, confirmation, savetime, kiosk etc., en de CC wordt pas ter plaatse belast. We zijn benieuwd. Daarop wel de boekingen via Expedia geannuleerd, dat is toch kostenloos, maar die van Alamo.uk/brits blijven nog gewoon staan, totdat er hier ervaringen binnen komen.
Het lijkt me dat het wel goed zit, want volgens berichten op het web zijn ze zowel bij Alamo als National behoorlijk aan het stunten t.o.v. Europa. Mooi toch !?

Gedurende de nacht flitste de National kalender door mijn bolletje, en die loopt tot Juni 2014, dus vanmorgen ook nog maar een auto voor een roadtrip vanuit St.Louis voor volgend jaar Mei/Juni erbij geboekt. En ook daar was de schade voor 14 dagen Standard SUV maar 115 eurietjes :p

elstars
28-05-13, 11:41
Gerrit,
Had je ook National bij Expedia geboekt en die daarna geannuleerd?
Ik heb er nu 1 bij National en 1 bij Expedia

"risico spreiding" ha ha!

Teleton
28-05-13, 11:45
Ik wilde dat via National met Emerald doen, maar dat hebben we maar weer snel afgebroken. Dan werd de SFAR bijna 1100 dollar, tegenover de 130 via de 'gewone' boeking.


Hetzelfde fenomeen doet zich voor als je een boeking bij Alamo doet. Wel land van herkomst instellen als Belgie. Als Insider betaal je dan de volle mep, maar als 'particulier' krijg je min of meer dezelfde korting als bij National. Prijzen varieren per uitvoering en periode. Bijkomend voordeel is dat Alamo ook de midsize SUV aanbiedt. Voor ónze huurperiode scheelde dat $ 130. Omdat wij natuurlijk niet het onderste uit de kan willen, hebben we het maar bij National gelaten.......:cool:. En dan maar weer op die Equinox hopen.

theovg
28-05-13, 12:42
Wij gaan nu ook voor standaard suv ,voor deze prijs kun je het niet laten .
Wel heb ik er direct een volle tank bijgenomen en komen dan op 189 euro voor 17 dagen.:D
Zal mij benieuwen hoe dit af gaat lopen .
Laat ook mijn andere boeking nog even staan en gelijk ook Emerald aangevraagd.

Shopping_frieda
28-05-13, 12:45
Ik heb een nieuwe bevestiging gehad gisterenavond maar het is nog niet van mijn visa gegaan. Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte hoe het gaat morgen.

elstars
28-05-13, 12:53
Ik heb een nieuwe bevestiging gehad gisterenavond maar het is nog niet van mijn visa gegaan. Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte hoe het gaat morgen.

Toevallig zojuist van mijn card afgeboekt, maar heb alweer geannuleerd bij expedia, ben voor een full size gegaan bij National rechtstreeks!

angelique100
28-05-13, 13:13
Bij mij is de boeking nu ook te zien bij Visa.

Hoe lang wachten jullie met annuleren van een eventuele eerdere boeking. In ons geval staat er nog de Alamo.uk.britisch boeking open. Deze heb ik al een keer eerder geanuleerd en opnieuw geboekt, zie nu dat ik niet meer via de Alamo site kan annuleren (dat wordt denk ik een boete betalen,..)moet ervoor bellen..

Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar Expedia met de vraag of ik de bevestiging in het Engels kan krijgen, zodra ik iets weet laat ik het wel even horen!

Frieda fijne vakantie!

elstars
28-05-13, 13:19
@angelique100
Anders boek je toch ook even bij National zelf en annuleer je de Expedia boeking. Heb ik ook net gedaan is kostenloos.
Heb nu twee boekingen lopen via National.com.

De Hertz boeking houdt ik nog even aan, die moete ik dan later annuleren, zullen wel kosten aan zitten.

A.Hofman
28-05-13, 13:29
Wij hebben ook bij National geboekt. €186 voor een SUV, incl een tank benzine. De boeking bij Alamo/brits ga ik annuleren, daar betaalden we €354 voor een midsize-SUV, zonder tank benzine...

mblokland
28-05-13, 13:37
@angelique100
Anders boek je toch ook even bij National zelf en annuleer je de Expedia boeking. Heb ik ook net gedaan is kostenloos.
Heb nu twee boekingen lopen via National.com.

De Hertz boeking houdt ik nog even aan, die moete ik dan later annuleren, zullen wel kosten aan zitten.

Ik heb ook nog een boeking bij Hertz staan, de annuleringskosten zijn 30 pond.

A3
28-05-13, 14:08
Heb ook direct geboekt bij National. En Standard SUV voor €108, waar ditr bij Alamo/Brits €365 was...... Kan deze laatste kosteloos annuleren tot 7 dagen voor vertrek, dus wacht nog even de praktijkervaringen af.......... Wat een verschil!

MVG
A3

aggie
28-05-13, 14:40
Heb net effe gekeken bij expedia.nl, maar daar is National nu uit het rijtje verdwenen! Geen stunt-prijzen meer te zien. Dus ik denk dat we op tijd zijn geweest, ik heb weliswaar bij National zelf geboekt, maar toch.
Ben benieuwd naar het vervolg!!

angelique100
28-05-13, 14:47
@angelique100
Anders boek je toch ook even bij National zelf en annuleer je de Expedia boeking. Heb ik ook net gedaan is kostenloos.
Heb nu twee boekingen lopen via National.com.

De Hertz boeking houdt ik nog even aan, die moete ik dan later annuleren, zullen wel kosten aan zitten.

Heb voor de zekerheid toch ook maar bij National zelf geboekt. Kijk wel even welke ik dan annuleer.

A.Hofman
28-05-13, 15:09
Heb net effe gekeken bij expedia.nl, maar daar is National nu uit het rijtje verdwenen! Geen stunt-prijzen meer te zien. Dus ik denk dat we op tijd zijn geweest, ik heb weliswaar bij National zelf geboekt, maar toch.
Ben benieuwd naar het vervolg!!

Ik vond het al zo vreemd....National staat idd niet bij de keuzes op expedia . Daarom maar direct bij National geboekt.

hockey
28-05-13, 15:10
Ik heb ook een boeking staan bij Expedia, National en Alamo/Brits. Er gaan vast nog heel wat auto's geannuleerd worden :rolleyes:
Ben wel benieuwd of het niet meer bij Expedia te boeken is omdat men er achter is gekomen dat er wellicht iets niet klopt? En of men dan iets met de eerdere boekingen gaat doen. Ik had bij Alamo/Brits al betaald in ponden en merk dat ik toch weer minder euro's op mijn creditcard teruggestort ga krijgen:(

Shopping_frieda
28-05-13, 15:34
Als ik bij national kijk krijg ik hogere prijzen te zien of kijk ik verkeerd? Sfb 26/08-09/09, of is het daar ook gedaan de promo.
Het is nog steeds niet van mijn visa maar heb wel een bevestiging gekregen gisteren dus zou het inorde moeten zijn

angelique100
28-05-13, 15:36
Haha dat denk ik ook ik heb nu ook een boeking lopen bij Alamo/Brits, Expedia en National.

Ik heb Alamo Brits al een keer eerder geannuleerd (was 2 dagen ervoor betaald) en opnieuw geboekt uit mijn hoofd kreeg ik 80 euro minder terug omdat Visa met een aankoop en verkoop tarief werkt. :mad:


Ik zie de lage tarieven nog steeds. Heb je Nederland of Belgie gekozen,...

mblokland
28-05-13, 15:44
Als ik bij national kijk krijg ik hogere prijzen te zien of kijk ik verkeerd? Sfb 26/08-09/09, of is het daar ook gedaan de promo.
Het is nog steeds niet van mijn visa maar heb wel een bevestiging gekregen gisteren dus zou het inorde moeten zijn

De lage tarieven zijn er nog steeds. (Nederland als land van herkomst ingegeven?)

elstars
28-05-13, 15:59
Toch vreemd dat Expedia National helemaal niet meer heeft.....
Zou er iemand wakker geworden zijn....?:confused:

pumi1000
28-05-13, 16:32
Ik heb maandag een mail gestuurd naar Expedia om te informeren of de prijzen goed zijn die te voor schijn kwamen met National. Net een mail teruggekregen van Expedia dat het dus NIET klopt. National is uit hun systeem gehaald en wellicht dat gedane boekingen een error krijgen........Hebben jullie al wat gehoord? Hieronder het antwoord van de mail:


Geachte Expedia-klant,

Hartelijk dank voor het sturen van een e-mail naar Expedia.nl

Helaas moet ik u mededelen dat deze prijzen niet correct zijn.
Op dit moment is het verhuurbedrijf National niet meer actief in ons systeem.
Vandaar dat er foutieve prijzen worden weergegeven en dat deze boekingen
uiteindelijk een error melding krijgen.

Wij willen onze excuses aanbieden voor het ongemak. Maar willen u vragen
het verhuurbedrijf National te mijden in ons systeem en een ander verhuur
bedrijf uit te kiezen. Op dit moment weten we niet of deze situatie zo blijft
of dat de National auto's weer in ons systeem komen.

Ik vertrouw erop u voldoende ingelicht te hebben.

Met vriendelijke groet,

Chris Blokland
www.expedia.nl (http://www.expedia.nl/)

Njit
28-05-13, 16:36
denk dat het toch TGTBT was...

pumi1000
28-05-13, 16:37
@Njit

Dat gevoel had ik eigenlijk al meteen......het kan ook eigenlijk niet voor dat bedrag.

Shopping_frieda
28-05-13, 16:42
Ik heb geboekt bij national voor de augustus vakantie. Ik vraag mij af wat er met de geboekte boekingen gebeurt.

elstars
28-05-13, 16:44
Ik heb ook wel zo mijn twijfels en natuurlijk geboekt, maar.... hoe zit het dan met de .com site van National???
Ik heb alles wel zwart op wit.......
Expedia.nl en Nationalcars.com staan toch los van elkaar lijkt mij?
Blijft spannend....!!:p

Shopping_frieda
28-05-13, 16:56
Ik heb de boeking ook bij national gedaan omdat dat via expedia nog niet van mijn visa was. Ben heel benieuwd hoe het morgen ga verlopen.

groennom
28-05-13, 16:58
Ook ik heb even geboekt, wel vreemd... 4 weken SUV voor 250 euro :) .... Aparte is wel dat je helemaal niets hoeft te betalen nog cc gegevens hoeft achter te laten... Ze zeggen wel eens, als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat ook zo. Maar ja, wachten maar even af .....

Njit
28-05-13, 17:19
Expedia.nl en Nationalcars.com staan toch los van elkaar lijkt mij?

National heeft ergens een fout gemaakt. En Expedia heeft die overgenomen. Ik denk dat National nu bij haar partners aan de noodrem heeft getrokken.
En dat Expedia dus National uit het bestand heeft gehaald. Om te voorkomen dat er nog meer foutieve boekingen gedaan worden.

PENPE
28-05-13, 17:24
Uiteraard heb ik gisteren ook deze boeking gemaakt ( 4-weken Standard-SUV voor 263 euro ) en ben ook benieuwd hoe dit zal gaan verlopen. De boeking bij Hertz hou ik nog even achter de hand ;-)

mblokland
28-05-13, 17:29
Nu krijg ik een sold out voor elk type op mijn geboekte data, echter met land van herkomst USA zijn de auto's er wel. Foutje ontdekt??

angelique100
28-05-13, 17:32
Deze mail kreeg ik van Expedia naar aanleiding van mijn vraag of ik de bevestiging van National in het Engels kon krijgen.
Hartelijk dank voor het sturen van een e-mail naar Expedia.nl (http://expedia.nl/)

Hierbij vermeld ik u dat wij de bevestiging niet in het engels naar u kunnen sturen.
Echter is dit ook niet nodig aangezien National Car Rental genoeg heeft aan het bevestigingsnummer.
Dit nummer staat op uw boekingsbevestiging die u van ons heeft gekregen en is als volgt:
National Car Rental-bevestigingsnummer: xxxxx
Het enige wat u dus nodig heeft om de auto op te halen is de boekingsbevestiging die u van ons heeft gekregen.

Vertrouwende erop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

elstars
28-05-13, 18:24
Op de National.com site is reserveren vanuit de Nederlanden niet meer mogelijk.
Je maakt me niet wijs dat alle autos uitverkocht zijn.
Men is wakker geworden!!
Benieuwd wat ze gaan doen met gedane boekingen.....
Gelukkig is er nog Hertz in bange dagen.....:(

Cara
28-05-13, 18:47
Spannend....;)

charly
28-05-13, 18:52
Ik heb het formulier voor de Emerald Club van de Engelse Site gehaald. Zie link hieronder. Vraag is natuurlijk of we het nog nodig hebben!

http://www.nationalcar.nl/UserFiles/file/Master%20Emerald%20Application%20fee%20waived.pdf

Via duitsland kun je de autos wel boeken, maar voor hele andere prijzen!

mblokland
28-05-13, 19:09
Nu krijg ik een sold out voor elk type op mijn geboekte data, echter met land van herkomst USA zijn de auto's er wel. Foutje ontdekt??

Yep laten we kijken wat er gaat gebeuren, mijn Hertz reservering heb ik achter de hand....

Meen dat er morgen iemand gaat met enkel de National reservering, hoop niet dat ze 600 dollar moeten bijbetalen....

Ta2 Gerrit
28-05-13, 19:32
Ik heb maandag een mail gestuurd naar Expedia om te informeren of de prijzen goed zijn die te voor schijn kwamen met National. Net een mail teruggekregen van Expedia dat het dus NIET klopt. National is uit hun systeem gehaald en wellicht dat gedane boekingen een error krijgen........Hebben jullie al wat gehoord? Hieronder het antwoord van de mail:


Geachte Expedia-klant,

Hartelijk dank voor het sturen van een e-mail naar Expedia.nl

Helaas moet ik u mededelen dat deze prijzen niet correct zijn.
Op dit moment is het verhuurbedrijf National niet meer actief in ons systeem.
Vandaar dat er foutieve prijzen worden weergegeven en dat deze boekingen
uiteindelijk een error melding krijgen.

Wij willen onze excuses aanbieden voor het ongemak. Maar willen u vragen
het verhuurbedrijf National te mijden in ons systeem en een ander verhuur
bedrijf uit te kiezen. Op dit moment weten we niet of deze situatie zo blijft
of dat de National auto's weer in ons systeem komen.

Ik vertrouw erop u voldoende ingelicht te hebben.

Met vriendelijke groet,

Chris Blokland
www.expedia.nl (http://www.expedia.nl/)


Deze mail kreeg ik van Expedia naar aanleiding van mijn vraag of ik de bevestiging van National in het Engels kon krijgen.

Hartelijk dank voor het sturen van een e-mail naar Expedia.nl (http://expedia.nl/)

Hierbij vermeld ik u dat wij de bevestiging niet in het engels naar u kunnen sturen.
Echter is dit ook niet nodig aangezien National Car Rental genoeg heeft aan het bevestigingsnummer.
Dit nummer staat op uw boekingsbevestiging die u van ons heeft gekregen en is als volgt:
National Car Rental-bevestigingsnummer: xxxxx
Het enige wat u dus nodig heeft om de auto op te halen is de boekingsbevestiging die u van ons heeft gekregen.

Vertrouwende erop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

Dat zijn dus twee totaal verschillende antwoorden van dezelfde website i.e. Expedia. In het ene zijn de boekingen een error, in het andere een bevestiging van zo'n "error" boeking. Ze weten het dus zelf ook niet meer ;)

We wachten maar af. Op de National Facebookpagina is na een specifiek vraag (door een Italiaan) over deze extreem lage prijzen geantwoord dat de prijs op de confirmation bindend is en je die uitgeprint moet meenemen naar de balie van National.
De man stelde de vraag voor de zekerheid 2 keer, met voorgaand antwoord als resultaat. Vooralsnog gaat het goed, dus. Inmiddels zou je niet meer kunnen boeken voor deze prijzen, dus blijven we maar voldaan achterover leunen met onze 3 boekingen op zak. Nogmaals, we wachten af.

Njit
28-05-13, 19:37
Mijn ervaring met de gemiddelde Helpdesk is dat ze meestal alleen de standaard antwoorden weten. En van fouten in het systeem zijn ze nooit op de hoogte.

aggie
28-05-13, 19:41
Nou word ik toch echt nieuwsgierig naar het verloop... Gelukkig hebben we de gunstige boeking van alamo nog laten staan, maar wat zou het toch een lachertje zijn als het wel doorgaat! We'll see!!

hockey
28-05-13, 19:43
Ik wel alvast een printscreen van de facebook-pagina gemaakt met daarop de vraag van de italiaan en het antwoord van National (voor het geval dat het bericht door National wordt verwijderd)

hannie
28-05-13, 19:46
Het antwoord van expedia aan Angelique 100 is mijns inziens een standaard antwoord op de vraag of ze haar bevestiging in het engels kan krijgen.
Ze heeft niet gevraagd of de prijs correct is. Pumi 1000 deed dit wel en kreeg dus als antwoord dat de prijs niet correct is.

Edit: het lukt nu idd niet meer om een boeking op de site van national te maken.

angelique100
28-05-13, 20:16
Heb je helemaal gelijk in, ik ga wel even terug mailen of de prijs klopt,...reactie zal ik hier weer plaatsen.

elstars
28-05-13, 20:17
Ik wel alvast een printscreen van de facebook-pagina gemaakt met daarop de vraag van de italiaan en het antwoord van National (voor het geval dat het bericht door National wordt verwijderd)

Ik heb ook de vraag gesteld op FB van National.

https://www.facebook.com/NationalCarRental?fref=ts

hockey
28-05-13, 21:15
Ik zag de link naar je vraag op facebook ook al op het AA-forum verschijnen. We zijn er allemaal heel druk mee :cool:. Antwoord gaan volgen !

elstars
28-05-13, 21:35
kreeg antwoord, maar hoe stuur ik ze een prive facebook bericht????