PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke huurauto.. ervaringen?



Leander
05-03-06, 12:26
Hallo,

Wij willen met 4 personen en 4 koffers... en natuurlijk de nodige handbagage.. een auto huren.

Nu twijfelen we of zo'n SUV ( chevrolet blazer/equinox ) of toch maar een minivan/7 moeten huren.

Heeft iemand misschien ervaring met bovenstaande?

Groeten en bedankt!

Leander

knaapje
05-03-06, 13:14
Hallo,

Wij willen met 4 personen en 4 koffers... en natuurlijk de nodige handbagage.. een auto huren.

Nu twijfelen we of zo'n SUV ( chevrolet blazer/equinox ) of toch maar een minivan/7 moeten huren.

Heeft iemand misschien ervaring met bovenstaande?

Groeten en bedankt!

Leander

Ik heb zelf een keer met 4 volwassenen en voor 4 weken bagage een minivan (Ford Windstar) voor een rondreis door het westen gehad.
Ideaal!
Achterste bank opgeklapt konden er 4 grote koffers en het nodige losse spul in. Het fijne was dat je niet iedere keer hoefde passen en meten om alles er in te krijgen.
De dames samen hadden een komplete achterbank met daarnaast ruimte voor de koelbox.
Ik had toen een stuk van dat zwarte plasticfolie meegenomen en dekte daarmee de bagage af. Door het extra getinte glas en de zwarte folie viel de bagage van buiten dan niet zo op.

Goede reis
Knaapje

Ta2 Gerrit
05-03-06, 15:23
Als je een rondreis gaat maken, zou ik zeker kiezen voor de minivan. Maar als het alleen om transport van airport naar hotel gaat is de SUV meer dan voldoende. Als je op één plek verblijft is het in de SUV goed toeven, je zit lekker hoog en kunt alles (ook de passagiers) goed (over)zien. En het oog wil ook wat, natuurlijk 8) .

Marcelg
05-03-06, 18:03
Ik neem altijd de mini van omdat ik die goedkoper heb dan de SUV, ik weet niet hoe dat zit als je in Nederland reserveert.

Michael66
05-03-06, 19:59
Minivan!!
Een SUV klinkt wel leuk, maar waar het uiteindelijk op aankomt is de ruimte die je hebt. E die is in een SUV nogal beperkt (al lijkt dat niet zo).

Ta2 Gerrit
06-03-06, 06:40
Wij hebben echt ruime ervaring met beide en vinden de ruimte in de SUV zeker niet beperkt mits je natuurlijk een SUV van het goede soort hebt, bijv. de Trailblazer, 4RUNNER, Explorer en op dit moment de Grand Cherokee. Of de Tahoe, Suburban, Expedition of Durango, maar die zijn wel wat duurder en dan ook megagroot.
Een Blazer, Equinox of "gewone" Cherokee zijn evenwel wat kleiner, maar echt niet "beperkt". Beperkt ben je met 4 personen in alles wat kleiner is dan bovengenoemd, zelfs de luxury en/of towncar. Geloof me, we heben ze allemaal ervaren, zowel hier als thuis.
Feit blijft, dat als je echt gaat "trekken" je toch zeker voor een minivan moet gaan en dan zou ik persoonlijk voor de Astrovan o.i.d. gaan. Zit je ook weer lekker hoog voor het broodnodige uitzicht.
Maar dit alles is en blijft natuurlijk een persoonlijke voorkeur 8)

Carlo
07-03-06, 21:38
naast een Blazer of Equinox (mid size SUV's) kun je ook een Ford Expedition of GMC Yukon (full size SUV's) huren. Dit zijn 7-zitters met twee achterbanken. Met z'n vieren kun je dus de tweede bank platgooien en dan heb je ruimte genoeg. En het rijden in zo'n machine is met niets te vergelijken (is mijn bescheiden mening.....), 5,4 liter, 8 cilinders, 2500 kg..........
Reserveren is vanuit Nederland vaak niet mogelijk, maar als je een mid size reserveert kun je vaak wel upgraden. Vaak is het dan niet mogelijk om een eventueel navigatiesysteem te krijgen omdat deze full sizes niet vaak gehuurd worden en ze die systemen alleen in de meer populaire types zetten (was de uitleg bij Hertz in Tampa....)

paula
08-03-06, 14:45
Hier nog een vraagje over huurauto's.
Wij hebben via het reisbureau bij Dollar een auto gehuurd, Ford Taurus of gelijkwaardig zoals dat heet, op de site van Dollar staat dus geen Ford Taurus, maar na dit nagevraagd te hebben gaat het dus om een Full size auto, ik neem aan dat het dus een Dodge Taurus of zoiets wordt, heeft iemand hier ervaring mee en dan vooral met de kofferruimte, wij hebben 4 Samsonite koffers, ik vraag me af of die er wel in kunnen of is het verstandiger om dan maar 2 koffers en voor de rest tassen mee te nemen? Voor de kinderen lijkt het me toch wel prettig om een koffer te hebben ivm het creëren van een pijnhoop in tassen. :lol:
Het lijkt me echt een drama als je daar staat met je bagage en je koffers kunnen er niet meer in. HELP
alvast bedankt. gr. Paula

Eric
08-03-06, 14:55
4 harde koffers passen zowieso nooit een een sedanmodel Amerikaanse personenauto.
Je zult dus moeten kiezen tussen een (evt ter plaatse) upgrade naar een SUV, of toch twee koffers + twee tassen,.
Het hangt er een beetje vanaf wat je van plan bent om te gaan doen, als je een rondreis maakt zou ik voor een suv kiezen, ala je alleen naar een hotel of villa gaat, zou je met een sedan kunnen volstaan, je zult waarschijnlijk een tas binnen in de auto moeten meenemen, maar dat is niet zo erg voor een kort stukje.
Kofferbakken van Amerikaanse auto's zijn echt veel kleiner als bij ons, zelfs in de meeste suv's zul je moeite hebben met 4 koffers !!!
Eric

paula
08-03-06, 17:44
4 harde koffers passen zowieso nooit een een sedanmodel Amerikaanse personenauto.


Nou dan is de keuze niet zo moeilijk, dat worden dus 2 koffers en de rest tassen.
We hebben de auto gehuurd voor 9 dagen, na onze cruise verblijven we eerst 3 dagen in Miami waarvan we de laatste dag de auto krijgen, wilde eerst naar de Everglades maar is in augustus geloof ik niet zo een goed idee ivm de insekten, dus zijn nog verder aan het zoeken, daarna gaan we nog 8 dagen naar Orlando, dus de reis van Miami naar Orlando, het verblijf in Orlando en dan weer terug naar Miami (konden helaas niet terug vliegen vanuit Orlando), dus eigenlijk gaat het om de koffers te vervoeren van Miami naar Orlando en vv., maar ook bij die reis lijkt het me niet echt lekker om met koffers op schoot te zitten.

Iemand nog een leuk idee om te bezoeken op weg van Miami naar Orlando, wat dus niet de hele dag duurt en op de route ligt? Zaten zelf eerst aan Gatorland te denken maar volgens mij ligt dat weer voorbij Orlando. tips zijn welkom
paula

knaapje
08-03-06, 19:31
4 harde koffers passen zowieso nooit een een sedanmodel Amerikaanse personenauto.


Nou dan is de keuze niet zo moeilijk, dat worden dus 2 koffers en de rest tassen.
We hebben de auto gehuurd voor 9 dagen, na onze cruise verblijven we eerst 3 dagen in Miami waarvan we de laatste dag de auto krijgen, wilde eerst naar de Everglades maar is in augustus geloof ik niet zo een goed idee ivm de insekten, dus zijn nog verder aan het zoeken, daarna gaan we nog 8 dagen naar Orlando, dus de reis van Miami naar Orlando, het verblijf in Orlando en dan weer terug naar Miami (konden helaas niet terug vliegen vanuit Orlando), dus eigenlijk gaat het om de koffers te vervoeren van Miami naar Orlando en vv., maar ook bij die reis lijkt het me niet echt lekker om met koffers op schoot te zitten.

Iemand nog een leuk idee om te bezoeken op weg van Miami naar Orlando, wat dus niet de hele dag duurt en op de route ligt? Zaten zelf eerst aan Gatorland te denken maar volgens mij ligt dat weer voorbij Orlando. tips zijn welkom
paula

Kennedy Space Center ligt redelijk op de route. Het rijden van Miami naar Orlando en een bezoek aan KSC op 1 dag is goed te doen, zeker als je een gereserveerd hotel in Orlando hebt.
Je rijdt van Miami naar KSC zo'n 3 uur en vandaar naar Orlando ongeveer 1 uur.
Goede reis
Knaapje

Eric
08-03-06, 21:27
k zou zelf lekker eerst naar Orlando rijden, en dan daar wat bezoeken.
Onderweg is niet echt wat te zien, je zou naar kennedy Space center kunnen gaan, en vandaar naar Orlando, maar reken dan op een heel lange dag.
Eric

Ta2 Gerrit
09-03-06, 00:13
Gatorland ligt aan de Orange Blossom Trail ten zuiden van Orlando, net boven Kissimmee.

Michael66
09-03-06, 07:38
k zou zelf lekker eerst naar Orlando rijden, en dan daar wat bezoeken.
Onderweg is niet echt wat te zien, je zou naar kennedy Space center kunnen gaan, en vandaar naar Orlando, maar reken dan op een heel lange dag.
Dit zou ook niet mijn keuze zijn. Eerst 3 uur (zeker!) rijden en dan uitgebreid KSC doen is in mijn ogen niet aan te raden. Je kunt dan beter een overnachting bij KSC doen. Na de lange rit ga je dan lekker even aan het strand liggen bij Cocoa Beach, lekker eten en dan slapen in bv. de Best Western Spaceshuttle Inn in Titusville, de volgende morgen kun je dan op tijd opstaan en KSC uitgebreid bezoeken en aan het eind van de middag de rit naar Orlando (een uurtje).

Je hebt vakantie, maak er geen uitputtingsslag van!

paula
09-03-06, 09:30
Kennedy space lijkt me inderdaad nogal heftig, en denk dat je daar wat langer bezig bent dan een paar uurtjes. En die overnachting in een ander hotel lijkt me ook geen optie, we hebben dat hotel in Orlando besproken dus misschien toch wel een idee om daar maar gelijk heen te rijden en dan vandaaruit die dag nog wat te ontdekken of doen.
Is het ook een idee om de weg langs de kust te nemen en een uurtje te stoppen bij een leuk strand om een frisse duik te nemen of is het verstandiger om die andere snelweg te nemen?
Wij zijn nog nooit in Florida geweest dus ik weet echt niet wat ik me daar allemaal bij moet voorstellen.

Eric
09-03-06, 10:07
Ik weet uiteraard de samenstelling (leeftijden) van je gezelschap niet en ook niet waar je ergens in Miami zit.
Ik denk zo, dat als je echt iets leuks onderweg wil doen, je dat in noord Miami moet doen, en dan toch maar de tolweg naar Orlando nemen.
je zou naar Palm Beach (shoppen) kunnen gaan, of als je mannen in het gezelschap hebt naar Bass Pro Shops (een gigantische outdoor winkel) maar die heb je evt ook in Orlando.
Maar als je gewoon rustig opstaat, auto vollaad, naar een Denny's rijd om te ontbijten, ben je rond half elf echt op weg, dus dan ben je pas half drie / drie uur bij je hotel in Orlando. Dat lijkt me net mooi, uitpakken, een duik in het zwembad, eten en 's avonds de boel een beetje verkennen, bv. Old Town.
Eric

paula
09-03-06, 10:24
Eric,
Dat lijkt me een uitstekend idee, die outdoors shop zullen we ook zeker niet overslaan, verblijven eerst 5 dagen in Miami Beach in het Dorchester hotel en in Orlando in het Qualiy Inn Plaza.
En ik denk ook inderdaad dat je na zo'n 4 uurtjes rijden (als er tenminste geen files zijn) wel toe bent aan een lekkere duik in het zwembad daar en dan de boel een beetje gaan verkennen.
Zoon is 18 en dochter dan 16 dus dat is echt een "shop"leeftijd.

Michael66
10-03-06, 07:34
Is het ook een idee om de weg langs de kust te nemen en een uurtje te stoppen bij een leuk strand om een frisse duik te nemen of is het verstandiger om die andere snelweg te nemen?
Wij zijn nog nooit in Florida geweest dus ik weet echt niet wat ik me daar allemaal bij moet voorstellen.

Wij zijn een keer vanuit KSC naar Miami gereden langs de kust, de A1A. Wat eerst een leuk touristisch ritje leek werd al gauw een drama. Elk plaatsje lijkt op het volgende en het vorige, de weg is niet altijd even makkelijk te volgen en het duurt erg lang voordat je in Miami aankomt. Da's mijn ervaring. Een volgende keer ga ik zeker gewoon de snelweg nemen.

Maar als je de hele dag (en dan bedoel ik ook de HELE dag) de tijd wilt nemen voor de rit, dan is de kustroute best aan te bevelen. Veel leuke strandjes en veel "amerika" om te beleven.