PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema r1mario: Miami-Miami 15 dagen, maart 2013



r1mario
18-10-12, 14:22
Beste forumleden,

Ik heb geprobeerd een reisschema in elkaar te zetten en ben benieuwd wat jullie er van vinden. Mis ik mooie plaatsen terwijl ik op minder boeiende plaatsen verblijf? Zijn de afstanden te groot? Ik zou evt ook 19 dagen kunnen gaan als dat een beetje in het budget valt. Ik heb voor een mooie prijs tickets gezien bij arkefly. Hier het reisschema:

11 tot 13 maart: Miami South beach.
13 tot 15 maart: Key west.
15 tot 16 maart: Everglades.
16 tot 18 maart: Fort Myers.
18 tot 19 maart: crystal River.
19 tot 22 maart: Orlando.
22 tot 23 maart: Kennedy space centre.
23 tot 25 maart: Miami.

Is het verstandig om tussen key west en de everglades 1 nacht in isla morada te verblijven en dan ipv 2 nachten key west 1 nacht. Zijn er plaatsen die ik tegenkom die meer het bezoeken waard zijn dan de plaatsen die ik in dit schema aandoe? Of is de reistijd te kort en kan ik beter 19 dagen gaan?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mvg, Mario

r1mario
18-10-12, 16:10
Ik zie net trouwens dat als ik een auto direct huur bij alamo of via usareisen.de dat usareisen 200 euro goedkoper uitkomt. Als ik nog een paar van die handige dingen vindt komt mijn reis een stuk goedkoper uit haha.

Njit
18-10-12, 17:09
Nog een tip: Pricelinen in Miami. Moet je alleen niet perse op South Beach willen zitten. Wijken als Coral Gables zijn ook mooi en daar kun je voor een leuke prijs overnachten in een 4* hotel.

Teleton
18-10-12, 17:51
Ik vroeg me af waarom je niet uit Orlando terugvliegt in plaats van naar Miami terug te rijden. Voor de autohuur maakt het geen verschil en je wint zo een dagje.....

r1mario
18-10-12, 22:57
Ik vroeg me af waarom je niet uit Orlando terugvliegt in plaats van naar Miami terug te rijden. Voor de autohuur maakt het geen verschil en je wint zo een dagje.....
Hoi, dan zou ik vanaf het zuiden via het westen naar orlando rijden en dus heel de oostkust missen eigenlijk. Ons reisschema wordt nog iets aangepast denk ik. We gaan denk niet overnachten bij het kennedy space centre in de buurt maar willen onderweg richting miami ergens aan de oostkust een nacht verblijven. Ik heb een optie genomen op de tickets 11 maart vertrek en 25 maart vliegen we dan terug.

r1mario
18-10-12, 22:58
Nog een tip: Pricelinen in Miami. Moet je alleen niet perse op South Beach willen zitten. Wijken als Coral Gables zijn ook mooi en daar kun je voor een leuke prijs overnachten in een 4* hotel.

thanx voor de tip. Hoe moet ik dat pricelinen zien? Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd.

Njit
18-10-12, 23:05
Zie dit onderwerp: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?5416-Hotels-via-Priceline . Deze moet alleen een keer bijgewerkt worden zie ik :rolleyes:
Op AA staat er ook een uitgebreid onderwerp over: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=10&t=33896 (die heb ik vorig jaar up-to-date gebracht)

r1mario
19-10-12, 01:03
Bedankt. Ik ga het checken.

r1mario
19-10-12, 02:18
Heb me net al een beetje ingelezen. Ziet er naar uit dat je idd een stuk voordeliger uit kan komen met priceline. Het gevaar lijkt me wel dat je in een keer met facility fee,s en parking fee,s kan komen te zitten.

Njit
19-10-12, 18:06
Klopt helemaal. Nu zal in Miami bijna geen enkel hotel gratis parkeren aanbieden. De Resort Fees is wel iets om rekening mee te houden.
Ook in Orlando is het leuk Pricelinen. Hotels zijn daar al goedkoop dus je kunt dan luxe slapen voor een leuk bedrag..

r1mario
19-10-12, 21:54
Klopt helemaal. Nu zal in Miami bijna geen enkel hotel gratis parkeren aanbieden. De Resort Fees is wel iets om rekening mee te houden.
Ook in Orlando is het leuk Pricelinen. Hotels zijn daar al goedkoop dus je kunt dan luxe slapen voor een leuk bedrag..

Ok, ik hoop dat mn vakantie snel vaststaat zodat ik aan de slag kan. Hoeveel zijn die resort fee,s ongeveer? Moet ik dan rekening houden met rond de 20 dollar of 40 dollar bv? Dan kan ik mijn bod daarop aanpassen.

Njit
19-10-12, 22:18
Mjah.. je kunt je bod wel aanpassen maar je zult toch een bepaald minimaal bedrag moeten bieden om te kunnen winnen :)
Zie Biddingtraveler.com voor winnende biedingen. Vaak kun je via Tripadvisor of booking.com wel lezen bij de reviews of er bij bepaalde hotels een Resort Fee is.
Maar je weet nooit 100% zeker welk hotel je wint.

r1mario
20-10-12, 00:31
Mjah.. je kunt je bod wel aanpassen maar je zult toch een bepaald minimaal bedrag moeten bieden om te kunnen winnen :)
Zie Biddingtraveler.com voor winnende biedingen. Vaak kun je via Tripadvisor of booking.com wel lezen bij de reviews of er bij bepaalde hotels een Resort Fee is.
Maar je weet nooit 100% zeker welk hotel je wint.

Klopt. Moet het er maar gewoon op gokken dus. Uiteindelijk ben je toch wel goedkoper uit. Bedankt

r1mario
24-10-12, 22:09
Zo hier ons definitieve reisschema, mits we nog tips krijgen hier over betere opties dan dat we nu hebben. Dus mocht je tips hebben of zie je dingen die niet handig zijn dan zou ik jullie heel dankbaar zijn als je het laat weten. De tickets zijn in ieder geval geboekt nu, en vanaf morgen willen we max gaan pricelinen haha.

dag 1-2 Miami
dag 2-3 key west ( onderweg langs bahia honda state park)
dag 3-4 key isla morada ( van isla morada naar fort myers via de everglades en airboattocht doen)
dag 4-6 fort myers ( hiervandaan sanibel island en napels bezoeken)
dag 6-8 clearwater( hiervandaan tampa en st petersburg bezoeken)
dag 8-9 crystal river ( snorkelen met manatees) onderweg naar orlando omweg maken om daytona beach te zien)
dag 9-12 orlando( seaworld en een disneypark bezoeken)
dag 12-15 miami( nog lekker relaxen en fort lauderdale bezoeken).

Dit lijkt ons een geschikt schema. Hoop dat het ook echt wat is.

r1mario
25-10-12, 20:47
Het bieden op priceline wil voor geen meter. Heb op hotwire een 3 sterren in miami lakes gezien voor 54 dollar. Heb op priceline al voor 75 dollar geboden vanaf 2.5 ster op meerdere gebieden incl. Miami lakes en bod werd niet goedgekeurd, ook geen tegenbod. Wordt misschien toch hotels gewoon boeken als het zo doorgaat.

Teleton
25-10-12, 20:55
Ik zou nog eens even rustig rondkijken. Met priceline moet je geen haast hebben. Waarom die haast?
Je hebt alle tijd van de wereld......

r1mario
25-10-12, 21:02
Ik zou nog eens even rustig rondkijken. Met priceline moet je geen haast hebben. Waarom die haast?
Je hebt alle tijd van de wereld......

Daar heb je gelijk in. Kan het zo zijn dat als ik morgen of van de week hetzelfde ongeveer bied dat het dan wel geaccepteerd wordt?

Njit
25-10-12, 21:10
Ik zou sowieso niet voor 2.5* op Priceline zoeken. Ik bied daar minimaal op een 3*, liefst op een 3.5*. Miami is gewoon duur. Kijk wat een hotel je normaal gesproken zou kosten en bepaal dan wat je op Priceline kwijt bent. Ik gebruik Priceline niet om extreem goedkoop te slapen maar om luxer te slapen dan ik normaal zou doen.

r1mario
25-10-12, 21:13
Ik zou sowieso niet voor 2.5* op Priceline zoeken. Ik bied daar minimaal op een 3*, liefst op een 3.5*. Miami is gewoon duur. Kijk wat een hotel je normaal gesproken zou kosten en bepaal dan wat je op Priceline kwijt bent. Ik gebruik Priceline niet om extreem goedkoop te slapen maar om luxer te slapen dan ik normaal zou doen.

Ik denk dat ik eens met orlando ga beginnen dan. Daar is het wat goedkoper en dan kan ik er misschien een winnend bod uithalen. Dan hebben we die ervaring weer op zak.

Njit
25-10-12, 21:26
Orlando is zeker prima om mee te beginnen. Vooral in de Seaworld Area zijn erg leuke Wins te verkrijgen. Mooie 4* hotels.
Voor de eerste keer bieden raad ik je aan om dit via Biddingtraveler.com te doen (mocht je dat al niet doen). Dan zie je stap-voor-stap wat je moet bieden..

r1mario
25-10-12, 21:31
Orlando is zeker prima om mee te beginnen. Vooral in de Seaworld Area zijn erg leuke Wins te verkrijgen. Mooie 4* hotels.
Voor de eerste keer bieden raad ik je aan om dit via Biddingtraveler.com te doen (mocht je dat al niet doen). Dan zie je stap-voor-stap wat je moet bieden..


Bedankt voor de rip weer. Ik zal biddingtraveler.com er eens bijhouden.

r1mario
25-10-12, 23:12
Heb ondertussen met biddingtraveler 2 hotels gewonnen.Thanx Njit.

elstars
26-10-12, 17:01
Ik zou nog eens even rustig rondkijken. Met priceline moet je geen haast hebben. Waarom die haast?
Je hebt alle tijd van de wereld......

Werkt het ook niet zo dat je meer kans maakt naarmate de datum waarvoor je zoekt dichterbij komt?

Teleton
26-10-12, 17:38
Zo laat mogelijk bieden kan misschien gunstig zijn behalve als de bezettingsgraad in het beoogde hotel erg hoog is in de periode die je op het oog hebt. Ik heb er zelf niet veel ervaring mee maar weet wel dat je niet zo maar op goed geluk tussen de soep en de aardappelen moet gaan bieden. Je moet een beetje gevoel voor de markt ontwikkelen, het prijsniveau kennen, weten welke hotels in een bepaalde omgeving liggen en ook wat je als alternatief in een voordeliger prijsklasse zou betalen. Het gebruik van biddingtraveler.com is zeker nuttig. En dan komt er ook nog een beetje geluk bij kijken....daarom heet het denk ik 'winnen'. Wij hebben het een keer gedaan en ik vond het leuk om te doen. Last minute en off season, dan kan je wel op mooie deals rekenen. Als we ooit nog eens een rondje Florida gaan maken, doe ik het zeker weer.

@r1mario: misschien is het leuk om je winst wat gedetailleerder met andere forumleden te delen. Zo leren we er allemaal wat van......:confused:

r1mario
26-10-12, 18:42
Ik heb aan de hand van bidingtraveller voor 104 dollar incl taxes een overnachting newport beachresort in miami. En travelodge en suites key west voor 121 dollar incl taxes en ontbijt.dit is wel tijdens spring break dus de prijzen liggen best hoog in die tijd.

sasja
27-10-12, 11:48
Zo hier ons definitieve reisschema, mits we nog tips krijgen hier over betere opties dan dat we nu hebben. Dus mocht je tips hebben of zie je dingen die niet handig zijn dan zou ik jullie heel dankbaar zijn als je het laat weten. De tickets zijn in ieder geval geboekt nu, en vanaf morgen willen we max gaan pricelinen haha.

dag 1-2 Miami
dag 2-3 key west ( onderweg langs bahia honda state park)
dag 3-4 key isla morada ( van isla morada naar fort myers via de everglades en airboattocht doen)
dag 4-6 fort myers ( hiervandaan sanibel island en napels bezoeken)
dag 6-8 clearwater( hiervandaan tampa en st petersburg bezoeken)
dag 8-9 crystal river ( snorkelen met manatees) onderweg naar orlando omweg maken om daytona beach te zien)
dag 9-12 orlando( seaworld en een disneypark bezoeken)
dag 12-15 miami( nog lekker relaxen en fort lauderdale bezoeken).

Dit lijkt ons een geschikt schema. Hoop dat het ook echt wat is.

Is het niet handiger en iets meer tijdwinst om aan te vliegen op Orlando en vertrekken vanuit Miami?

r1mario
27-10-12, 14:12
Is het niet handiger en iets meer tijdwinst om aan te vliegen op Orlando en vertrekken vanuit Miami?

De tickets zijn al geboekt dus dat gaat hem niet meer worden. Maar bedankt voor je reactie.:o