PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Maria Versteeg: Florida en Cayman Islands 24-11 t/m 11-12-2012



Maria Versteeg
06-10-12, 15:46
Wij willen graag met zijn tweeën een aantal Highlights van Florida zien en dat combineren met een aantal dagen Cayman Islands.
Ons reisschema ziet er als volgt uit. Ik heb op sommige dagen een aantal vragen toegevoegd, mogelijk heeft iemand hier al ervaring mee, dat horen we dan uiteraard graag.

24 november: Amsterdam - Orlando (Overnachten in Orlando)
25 november: Universal Studios / Islands of adventures (Hebben we hier aan 1 dag genoeg?)
26 november: Dag Orlando, shoppen in een aantal malls en ontspannen. (is dit een aanrader ?)
27 november: Auto huren en naar Kennedy Space center rijden. Na Kennedy Space Center door rijden naar Miami. (is dit haalbaar, en is deze route mooi om te rijden?)
28 november: Vanuit Miami naar de Everglades en weer terug naar Miami met de auto.
29 november: Vanuit Miami met de auto naar de Keys.
30 november: Dagje keys en 's avonds terug naar Miami, auto weer inleveren.
1 december: Miami, Star Island en shoppen.
2 december: Miami zoo
3 december: Of in Miami blijven of naar Palm Beach en Fort Lauderdale (Zijn Palm Beach en Fort Lauderdale de moeite waard?).
4 december: Miami - Cayman Islands
5 december: Cayman Islands
6 december: Cayman Islands
7 december: Cayman Islands
8 december: Cayman Islands
9 december: Cayman islands - Miami
10 december: Miami - Amsterdam
11 december: Aankomst Amsterdam

Het kan natuurlijk zijn dat we een dag langer in Miami blijven en een dag minder op de Cayman Islands verblijven. Is onderstaand schema haalbaar? Nemen we ergens teveel cq te weinig tijd voor?

Teleton
06-10-12, 17:22
Ik heb op sommige dagen een aantal vragen toegevoegd, mogelijk heeft iemand hier al ervaring mee, dat horen we dan uiteraard graag.
He Maria, welkom hier op het forum voor de verwende floridavakantiegangers! Er zit hier veel ervaring en kennis op het forum. Die hebben we allemaal verstopt in topics waarin bepaalde onderwerpen worden behandeld. Zo blijft het forum overzichtelijk en kunnen nieuwkomers zoals jij, gemakkelijk hun weg vinden.

Aan je schema kan je misschien nog eens wat sleutelen als je wat reisverslagen hebt gelezen. Zo zal je zien dat niet veel Floridagangers de auto pas na een dag of drie ophalen. Hoe kom je in de parken, de malls zonder vervoer? Over Kennedy Spacecenter i (http://www.kennedyspacecenter.com/)s ook een topic. Je zou ook de site even kunnen bestuderen en dan voor jezelf uitmaken of je op een dag, van Orlando naar KSC wil rijden en aansluitend naar Miami. Alles kan, maar ik zou het niet aanraden. Lees ook het topic over Universal/ Islands of Adventure eens door. Waarschijnlijk wordt je vraag of je aan een dag genoeg hebt, dan wel beantwoord. De truc in een Floridavakantie zit 'm vooral in de planning: Neem de tijd! Jullie racen aan het begin van de vakantie van hot naar haar. Als dat is wat je zoekt: ook prima.

In de topics over Fort Lauderdale en Palm Beach vind je vast wel wat informatie. Of iets de moeite waard is, bepaal je voornamelijk zelf. De een geniet met volle teugen in Fort Lauderdale, de ander wil er nog niet begraven worden. En bovendien staan deze plaatsen gepland nadat je de auto al weer hebt ingeleverd. Je kunt je afvragen of dat slim gepland is wan thoe kom je er dan.....? Over autohuur zijn ook informatieve topics. Maak je planning en vind vooraf uit of het niet voordeliger is om de auto een week te huren in plaats van 4 dagen. En bedenk ook vooraf hoe je de tol op de snelwegen (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?13099-FAQ-Tolwegen-in-Florida-en-SunPass)rond Miami wil betalen. Cash zal niet gaan, er zijn verschillende opties waarover je hier (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?13100-FAQ-Tol-betalen-via-de-autoverhuurder) meer leest.

Op 26 november is het Thanksgiving. Jullie hebben dan een winkeldag gepland. De vraag is of dat verstandig is. Reken trouwens op extreme drukte in jullie periode die je in Orlando gepland hebt. Zowel in de malls, op de weg als in de parken. Heb je al overnachtingen geboekt? Key West is normaal al niet voordelig, in deze periode betaal je de hoofdprijs en moet je er ook nog eens op tijd bij zijn.

Of het schema haalbaar is? Alles kan maar je neemt voor sommige dingen wel weinig tijd en voor andere (wat doe je zo lang op de Cayman Islands?) misschien wel wat veel.

Aan een Floridavakantie gaat behoorlijk wat planning vooraf. Wikken, wegen, schrappen net zo lang dat je een reis hebt waar je straks met plezier op terug kijkt. Je hebt nu een mooie basis gelegd waar je wellicht nog een beetje aan kunt sleutelen als je wat meer informatie hebt verzameld. Die voorpret is geheel gratis en het is leuk als je de medeforummers op de hoogte houdt. Dus hoe dan ook, veel plezier met de voorbereidingen en strak op reis.

trails
06-10-12, 17:28
Ja, ik sluit me graag aan bij Teleton. Ik had je planning gezien en kon er zelf niet echt iets van breien qua respons. Ik snap de planning nl. niet. En vandaar dat ik me graag aansluit bij Teleton. Succes en veel plezier met lezen en de voorpret!

Tini
06-10-12, 18:11
Zelf zou ik niet de eerste dag na aankomst zo helemaal vol plannen. Wellicht kan je dag 1 en dag 2 omruilen. Onze ervaring is dat je de eerste dag nog behoorlijk moet bijkomen van het reizen, wennen aan de temperatuur, even acclimatiseren. Verder zou ik zeker vanaf de eerste dag een auto willen hebben. Voor de rest sluit ik me aan bij Teleton.
veel plezier met verder plannen.

hannie
06-10-12, 18:28
Hallo Maria, ook ik vind je programma aardig vol. Je hebt het over de keys en Teleton gaat er vanuit dat je Key West bedoeld, maar misschien heb je wel een andere key in gedachten die iets minder ver rijden is?

Maria Versteeg
06-10-12, 21:02
Wat fijn dat er zo snel wordt gereageerd, het is voor mij idd nog een beetje rondneuzen op de fora. Maar het is lastig om alle informatie die je nodig hebt te zoeken, laat staan te vinden.

Wij hebben voor deze planning gekozen, omdat we een aantal prioriteiten hebben.

- Universal Studios / Island of Adventures
- Kennedy Space Centre
- Miami Zoo
- Key West (we bedoelde idd Kew West)
- De Everglades

We zijn beide begin 30, dus kunnen een druk reis schema wel aan...

Daarnaast willen we graag kunnen shoppen, van miami genieten en aangezien we om de hoek zijn bij het Caribisch gebied gaan we nog een aantal dagen naar de Cayman Islands. Wilde we altijd al graag naar toe.

We zouden het zonde vinden om direct al een auto te huren in Orlando, aangezien we 1 hele dag in een park zullen rondbrengen (Universal), en een dag in Orlando. Deze kosten besparen we daarmee uit. Wel willen we graag met de auto naar Kennedy Space Center rijden, en daarna door naar Miami. Ik kan me voorstellen dat je naar Kennedy Space Center een ruim uur onderweg bent vanuit Orlando, Hier zullen we dan de hele dag verblijven, en dan 's avonds naar Miami rijden. Dit zal ongeveer 300 km zijn. Mochten we onderweg moe worden, kunnen we altijd nog een Motel boeken.

De dag erop willen we gebruik maken van het feit dat we een auto hebben, dus we rijden naar de Everglades en einde dag weer terug. Hetzelfde geldt voor de daaropvolgende dag, we zullen dan naar Key West rijden en daar overnachten, de dag erop rijden we terug naar Miami. Om het niet te bont te maken willen we niet direct naar Palm Beach rijden. Dus we leveren de auto in en besluiten later of we daar nog heen willen. Als we dat zouden willen dan huren we nog voor 1 dag een auto.

@ Teleton.

Wij hadden juist deze periode uitgekozen, omdat we dan net na Thanksgiving zijn (dat is volgens mij de 4e donderdag in November dus de 22e). En net na het hoofdseizoen. Wij dachten namelijk dat dit vanaf 15 december begon. Dus we waren er vanuit gegaan dat dit juist een rustige, aangename en relatief betaalbare periode was met toch goed weer. Ook nog eens einde Orkaanseizoen. Hebben jullie andere ervaringen?

Groetjes Maria

Teleton
06-10-12, 21:25
Soeps, je hebt helemaal gelijk wat betreft Thanksgiving

cant51
06-10-12, 22:01
Ik ben in ongeveer ieder jaargetijde in Florida geweest, en ja vliegen op of een dag na Thanksgiving is super relax, vliegtuigen en vliegvelden zij echt stil, daar in tegen winkelen druk,druk,druk, de mega sales beginnen een dag na Thanksgiving veel winkels gaan 's nachts al open met de meest geke aanbiedingen, wij hebben voor de lol wel eens een rondje gedaan langs de winkels met aanbiedingen 's nachts (denk aan tv's witgoed etc) daar lagen echt hordes mensen voor de deur. Ook de bekende kleding merken hebben dan nog meer korting, al zijn de outlets al behoorlijk voordelig. Hoop dat jullie een geweldig reis gaan hebben.

Grtjes Tante Toos

dutchcruisers
06-10-12, 22:27
Over de autohuur: Als je de eerste dagen nog geen auto gaat huren, hoe ga je dan van het vliegveld naar je hotel, van je hotel naar Universal (of slaap je in een hotel bij Universal) en hoe wil je in Orlando gaan shoppen zonder auto. Ik denk dat het toch veel handiger is om gelijk op het vliegveld een auto te huren. Die paar dagen autohuur extra maakt in de kosten ook niet veel meer uit.

Teleton
07-10-12, 11:32
Die paar dagen autohuur extra maakt in de kosten ook niet veel meer uit. Eigenlijk maakt het heel veel uit....ik heb het zelf ook voorgesteld maar ze willen het zo, dus dan is het goed. Ze zijn er echt van overtuigd dat ze met deze constructie kosten besparen.

Maar voor de aardigheid toch even een prijsvergelijkinkje, ter lering en vermaak. Een dag economy autohuur kost aan de balie een dikke honderd dollar, je moet dan ook nog eens precies het spel weten te spelen, de regels m.b.t. verzekeringen, tweede chauffeur en de tank benzine kennen anders ben je nog veel meer kwijt. En hoe kom je eigenlijk aan die balie, wat zijn de openingstijden, zijn er kleine auto's beschikbaar....., maar dit terzijde. Als je dezelfde auto vooraf via bijv. www.usareisen.de (http://www.usareisen.de) huurt voor een dag kost je dat 28 euro......De hele week kost zo'n 135 euro aan kale huur, exclusief benzine en tweede chauffeur. Een volle week huren is en blijft dus veruit het voordeligst. Afgezien van de kosten kan er ook nog eens veel tijd gaan zitten in het ophalen en wegbrengen van de auto. Maar zoals gezegd, ieder maakt zijn keuzes. Soms zijn ze misschien wat lastig te begrijpen, maar gelukkig hoeven we ons hier niet te verantwoorden voor die keuzes. Als je maar plezier hebt, toch? En eerlijk is braaf; ze besparen zo wel de parkeerkosten bij de parken.....

Maria Versteeg
07-10-12, 18:37
Ik denk dat we goed zitten door na Thanksgiving te vertrekken. Weliswaar hebben we dan met een "koopgekte" te maken, maar we komen twee dagen na Thanksgiving aan, en zijn eigenlijk pas drie dagen na Thanksgiving actief ('s avonds zullen we niet veel ondernemen). Enig idee tot hoelang de koop gekte aanhoudt?

@ the others:

Jullie hebben ons overtuigd, wij zullen een auto huren vanaf Orlando Airport tot aan Miami. Geeft inderdaad meer rust, en je bent een stuk mobieler.

Klopt het dat we nog niet echt in het hoogseizoen zitten? Na onderzoek bleek dit rond 15 december te beginnen. En ziet de rest van het schema er goed uit, of dienen we nog één en ander te "fine tunen"?