PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema susanne87: 2 maanden reizen, dec 2012 / /jan 2013



susanne87
21-09-12, 14:18
Hallo allemaal,

toch maar zelf een account aangemaakt om wat te vragen.
Mijn vriend en ik willen dec/jan 2 maanden op reis. Ons plan is om ong 20 dagen in Florida te zijn en rondom kerst 5 dagen New York.
Daarna hebben we dus nog een maand over waarin we door Cuba willen reizen, en eventueel een ander eiland...

Nu is het een must dat mijn vriend voor het grootste gedeelte mobiel bereikbaar blijft ivm werk.... In Florida/NewYork is dat geen probleem denk ik...?

Misschien mensen met ervaring/tips met eilanden rondom Florida, die het bezoeken waard zijn maar wel mobiel bereik hebben....(hoeft niet overal, tijdens tripje door de bushbush bv is het geen ramp, maar hij kan geen dagen zonder mobiel bereikbaar te zijn).

Bahamas gaat hem denk ik sowieso niet worden...wat ik kan vinden op internet is het bereik daar zeer minimaal/niet aanwezig.

Dus zijn er mensen met ervaring met de eilanden rondom Florida/USA die voldoen aan deze eis?

Ik hoor het graag!

cloggie68
21-09-12, 14:25
Zoals ik het begrijp wil je na NY naar Cuba. Het was tot nu toe altijd bijna onmogelijk om vanuit de VS naar Cuba te reizen dus dat zal waarschijnlijk via een ander land moeten. Ik ben zelf voor het laatst in 1997 in Cuba geweest dus voor het mobiele tijdperk en destijds mochten Amerikanen Cuba helemaal niet in dus wellicht is mijn info verouderd. Ik kan je ook geen advies geven over mobiel bereik in Cuba. Er zijn hier genoeg forummers die altijd bereikbaar zijn in de VS ivm werk dus dat is inderdaad geen probleem. Kwestie van de goedkoopste oplossing zoeken.

In Midden-Amerika is natuurlijk genoeg moois te vinden om te reizen (ook buiten Cuba, al vind ik dat wel een heel speciaal land) en ook daar zal mobiel bereik verder volgens mij geen probleem zijn, Mexico, Costa Rica, Antillen ... (of wil je speciaal eilanden)?

Het van/naar Cuba reizen lijkt me de grootste uitdaging.

susanne87
21-09-12, 17:25
Wat ik op internet kan vinden over van en naar Cuba vanaf de VS, is dat dat gewoon kan :P Amerikanen zelf gaan vaak via Mexico/Bahamas naar Cuba omdat zij zelf niet Cuba in mogen...

susanne87
14-12-12, 04:09
Hallohalli! We zitten momenteel in Key West en morgen willen we richting de Everglades rijden (waarschijnlijk nog snorkeltocht doen bij John Pennekamp in Key Largo op terugweg)
thuis had ik een soort van planning gemaakt van wat te zien, maar als ik nu weer op internet rondneus zie ik weer veel dingen die ik niet 'ingepland' heb... Zoals Sanibel Island...
Welke plekken mogen we eigenlijk niet missen als we nu richting westkust omhoog rijden en via orlando weer afzakken naar Miami!? We hebben nog 10 dagen :)

trails
14-12-12, 07:33
Ben je al op Bahia Honda State Park geweest, een stukje boven Key West. Erg mooi (de zuidkant) om even te relaxen.