PDA

Bekijk Volledige Versie : Hotelervaring: Everglades International Hostel, Florida City



Nellas
21-09-12, 03:43
Wij hebben verbleven in het Everglades International Hostel, hoog aangeschreven op Tripadvisor en prachtige foto's op hun site. Voor $150 (vooraf betaald!) kregen we een klein kamertje, AC naast mijn hoofd gemonteerd. Probeerde in slaap te komen met een constant gezoem van de AC, koude lucht in m'n gezicht geblazen. Geen housekeeping, geen pleepapier. Vieze badkamer.


Gezamelijke ruimtes waren vies, stof van minimaal een half jaar. De gezamelijke koelkast puilde uit met eten en drinken van gasten, ook van gasten die allang weg waren. Eigenaresse had de bedoeling een soort hippie-resort ervan te maken, prachtige tuin, echter niets onderhouden. Ze organiseerde haar bedrijf erg slecht, trok voornamelijk op met haar vrijwilligers, gedroeg zichzelf als een gast in haar eigen bedrijf. Vieze kussens in stoelen buiten, in de tv-kamer stond een bank die geen enkele keer werd opgeschud en dus heel erg vettig was. Ons werd een kruidentuin gewezen waar we onze kruiden voor het eten uit konden halen, er stond niets dan onkruid, kruiden waren ondefinieerbaar.

De eigenaresse had een aantal vrijwilligers "in dienst" die taakjes voor haar behoorden te doen. We werden voorgesteld aan een meisje bij aankomst, zij had onze bedden opgedekt. Wij dachten dat zij een poetsvrouw was, bleek ze een vrijwilliger te zijn. Dat meisje hebben we alleen maar doeloos rond zien lopen of op de bank zien liggen, "Friends"kijkend. De dagen erna geen opgemaakte bedden meer gehad. Ons inziens trok dit hostel meer aan lager wal geraakte randfiguren, die als vrijwilliger gratis mogen overnachten, dan nieuwsgierige reizigers die het gezellig hebben samen. Ik heb, ongelogen, een "vrijwillger" een uur lang naar de kruidentuin zien staren, zo nu en dan een blaadje plukkend, eraan ruikend en vervolgens gooide hij het weg om een nieuw blaadje te plukken, van dezelfde plant!

Het jammere is dat wij dit wel verwacht hadden, aangezien ik in veel hostels heb verbleven. Daar komen mensen samen, delen ervaringen, terwijl je een nette accomodatie huurt om te slapen. Daarnaast is de prijs veel te hoog voor hetgeen mevrouw biedt, voor een paar $ meer slaap je in een net hotel met zwembad, een paar bloks verderop. Ik geloof best in de idealogie van de eigenaresse, maar ze zit niet in India met haar Hostel maar in de US. Zelfs in India, in de ranzigste wijk van Dehli, voelde ik me meer welkom en was het schoner dan in The Everglades International Hostel.

hannie
21-09-12, 09:57
Dat is een hoop geld voor zo'n dump! Voor de helft zit je via Hotwire of Priceline in een riant 4* hotel.

Ta2 Gerrit
21-09-12, 11:09
Altijd balen als je zo teleurgesteld wordt. Maar wel een uitgelezen kans om de lovende woorden op Tripadvisor wat bij te stellen. Ik zou dan ook je hele verhaal direct copy/pasten in een Tripadvisor review. Dan hebben meer mensen er wat aan.

SpaceAce
21-09-12, 11:15
Mag ik vragen hoeveel nachten je daar hebt geslapen? En is die 150 dollar dus voor de gehele periode of is dat de prijs per nacht?

trails
21-09-12, 12:39
Altijd balen als je zo teleurgesteld wordt. Maar wel een uitgelezen kans om de lovende woorden op Tripadvisor wat bij te stellen. Ik zou dan ook je hele verhaal direct copy/pasten in een Tripadvisor review. Dan hebben meer mensen er wat aan.

Heeft ze al gedaan. Met foto's erbij.

Njit
21-09-12, 12:54
En wel hier: http://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g34225-d270365-r140635526-Everglades_International_Hostel-Florida_City_Florida.html

Het is dat het zo triest is maar moet wel lachen om je foto's :)

rolandino
21-09-12, 13:11
Ik ben sowieso al geen fan van hostels, maar alleen al om zulke verhalen krijg je zin in een 5 sterren hotel met een kingsize bed, en elke dag verse handdoeken ;-) Je verdere vakantie was gelukkig wel mooi, dus lekker vergeten dit hotel en terug denken aan de andere dagen!

Ta2 Gerrit
21-09-12, 16:12
Heeft ze al gedaan. Met foto's erbij.


Ik heb het gezien. Een maand eerder zag het er nog prima uit, of die Fransen zijn niks gewend ;)

moonlight91
21-09-12, 17:11
Toevallig word dit hostel op een collega forum juist aan geraden
in een op dit moment lopend topic over een florida vakantie

Nellas
04-10-12, 02:38
Toevallig word dit hostel op een collega forum juist aan geraden
in een op dit moment lopend topic over een florida vakantie

Precies de reden dat ik die foto's heb gemaakt en geplaatst heb op Tripadvisor. Kan niet geloven dat het zo goed wordt aangeprezen op Tripadvisor, ben echt wel wat gewend qua hostels, het is nooit echt luxe maar zo smerig heb ik ze nog nooit gezien, zelfs niet in India! En daar slaap je voor een paar euro's per nacht. Ach, het heeft onze reis absoluut niet bedorven, hebben verder alleen maar genoten.

Wil alleen maar anderen erop attent maken dat dit gewoon ranzig is, met een vreemde gastvrouw en nog vreemde vrijwilligers haha. achteraf kunnen we erom lachen, ter plekke zelfs ook, maar wil anderen het leed besparen. Het was overigens $150 voor 2 nachten, vooraf betaald via creditcard. We zijn de 2de nacht gebleven omdat de gastvrouw ons het betaalde geld niet wilde teruggeven na een klacht en de mededeling dat we wilden vertrekken. Hadden t na een nacht wel gezien maar we gunden haar niet dat we zouden vertrekken zonder teruggave van ons betaalde tarief.


Ik heb het gezien. Een maand eerder zag het er nog prima uit, of die Fransen zijn niks gewend ;)

Of het is een heeeeele stoffige maand geweest ;)

Cindy1969
04-10-12, 15:08
Pff wat een geld voor zo'n onderkomen.... hoe kan dit 5 sterren hebben gekregen van andere mensen?

Mickey99
04-10-12, 17:51
Jeetje wat een ervaring zeg en wat knap dat jullie het konden opbrengen om de 2e nacht toch nog daar te blijven, brrr! Goed dat je jullie ervaring erbij gezet hebt op Tripadvisor.


Of het is een heeeeele stoffige maand geweest ;)
Hahaha!