Bekijk Volledige Versie : Everglades
angelique100
22-06-10, 19:17
Dat is ook de reden waarom verhuurmaatschappijen het rijden op onverharde wegen verbieden. Je bent er ook niet verzekerd. Hoe aantrekkelijk, avontuurlijk en romantisch misschien ook, weet wel welk risico je loopt.
Dat is inderdaad even een afweging die je moet maken.
De weg zit soms ook vol met kuilen (soms best diep) en vooral waneer er net een overstroming is geweest kan dat even lastig zijn,....
Je moet er ook echt gewoon rustig doorheen rijden zo zie je ook veel meer bv een mega pyton. Onze zoon van toen 12 zag een pyton over de weg de bosjes ingaan, sprong uit de langzaam rijdende auto en rende erachteraan dat was even minder.... gelukkig schrok hij zelf net zo van zijn reactie als wij.
koenkamphuys
23-06-10, 07:19
Loop Road: is dat de baan die van de ingang van Everglades NP tot aan de gigantische barbecue plaats loopt?
Meer over Loop Road in dit topic; ook hoe je het kunt vinden:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=103011&postcount=192
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=111788&postcount=223
Een barbecueplaats ben ik niet tegengekomen.
De verzekeringskwestie waar Teleton steeds voor waarschuwt wordt zal vooral wegslepen bij vast komen te zitten of autopech omvatten. Ik ben niet met een huurauto gegaan maar met mijn eigen auto daar. Voor deze zaken ook niet verzekerd...:-\"
Ok, ik zie wat het is nu. Klinkt avontuurlijk, maar zelf zo ik niet meteen geneigd zijn om daar door te rijden. Die alligators, tot daar aan toe, maar vooral de slangen.... :-&
Ik had het op een andere baan: een baan die van de hoofdingang van de Everglades naar een groot barbecue terrein ging (ongeveer 1,5 u enkele richting). Dit vonden we persoonlijk tijdsverlies, wegens weinig te zien + weinig stopmogelijkheden. Ik zou ze precieze naam nog eens moeten opzoeken.
De verzekeringskwestie waar Teleton steeds voor waarschuwt wordt zal vooral wegslepen bij vast komen te zitten of autopech omvatten.
Het gaat beslist niet om een paar dollar sleepkosten. Juist omdat de verleiding voor het berijden van dergelijke spectaculaire en schitterende weggetjes groot is, lijkt het mij goed om avontuurlijke liefhebbers op het forum hierover goed voor te lichten en het risico niet te bagatelliseren. Niet iedereen zal de moeite nemen om dit in de kleine lettertjes na te speuren, maar forumleden zullen het hier lezen en ze vertrouwen toch op de juistheid van de informatie. Da's juist zo fijn van een forum.
In verband met deze "kwestie" heb ik voor dit forum ooit contact opgenomen met Alamo. In hun voorwaarden staat ten eerste dat het verboden is om met een huurwagen (ook voor suv's en 4 wheel drives) om op niet verharde wegen te rijden. Hieruit vloeit voort dat alle verantwoordelijkheid, voor kosten van welke aard ook, door de verhuurder wordt uitgesloten en dat de bestuurder volledig aansprakelijk is voor alle kosten.
Eén pothole die er uitziet als een onschuldig plasje, kan de hele voortrein ontzetten en de aandrijving naar de vaantjes helpen. En dan hoef je er echt niet onverantwoord hard voor te rijden. De auto is dan total loss en de argeloze vakantieganger draait voor de kosten op. Goed om te weten toch, voor iemand de keuze maakt?
Sunshine State
23-06-10, 19:50
Het gaat beslist niet om een paar dollar sleepkosten. Juist omdat de verleiding voor het berijden van dergelijke spectaculaire en schitterende weggetjes groot is, lijkt het mij goed om avontuurlijke liefhebbers op het forum hierover goed voor te lichten en het risico niet te bagatelliseren.
Eén pothole die er uitziet als een onschuldig plasje, kan de hele voortrein ontzetten en de aandrijving naar de vaantjes helpen. En dan hoef je er echt niet onverantwoord hard voor te rijden. De auto is dan total loss en de argeloze vakantieganger draait voor de kosten op. Goed om te weten toch, voor iemand de keuze maakt?
Ik zou willen dat ik deze posting kon waarderen met een punt.
Je moet juist waarschuwen.... daar is het een forum voor, alle kanten mogen belicht worden zo ook deze. Het is niet alleen goud wat er blinkt..
marjoleinenrick
22-07-10, 22:37
Wij willen naar de everglades en ik vraag me af wat de beste tijd is om ongeveer zo'n airboat ride te maken? In de ochtend of middag? of maakt het niks uit.
En zijn er op de 75 en de 41 ongeveer net zoveel plekken waar je die airboat rides kunt doen?
marjoleinenrick
27-07-10, 14:50
Iemand bekend met gatorpark airboat tours?
Ik zag wel in deze topic dat iemand er over begonnen was, maar eigenlijk geen reacties. Dus ik vraag het nog een keer :)
Hoi, Mijn man, zoon van 16 en ik hebben een airboottochtje gemaakt. Als je wilt weten waar, laat het even weten. We hebben verschillende aanbieders gezien er is keus genoeg. Wij vonden het erg leuk het duurde ongeveer een kwartier. Hij zorgde ervoor dat wij redelijk wat water over ons heen kregen wij zaten op het eerste bankje. Wij hebben verder een beetje rondgelopen in het parkje, maar geen show gezien. Gelukkig geen muggen want wij worden normaal door elke mug gestoken mijn zoon en ik. Wij waren er in de tweede week van july.gr Roelina
Vandaag op nu.nl:
Ook Everglades bedreigd werelderfgoed
Uitgegeven:31 juli 2010 07:2
BRASILIA - De VN-commissie voor werelderfgoed heeft vrijdag het Amerikaanse natuurgebied de Everglades op de lijst van bedreigd erfgoed gezet.
http://media.nu.nl/m/m1dzxmta0525.jpg © fotoxtra.nl
De conditie van de bekende moeraslanden in de staat Florida gaat hard achteruit, aldus Unesco.
De commissie vergadert deze week in Brazilië over de staat van het werelderfgoed. Volgens de experts is de watertoevoer naar de zogeheten wetlands in de afgelopen jaren teruggelopen met 60 procent.
Door vervuiling zijn planten excessief gaan groeien en is het aantal diersoorten afgenomen.
Woningbouw
De belangrijkste oorzaak voor de achteruitgang van het gebied is de bouw van woningen en de toename van akkerbouw in de regio. Het is de tweede keer dat de Everglades zijn bestempeld als bedreigd erfgoed.
Eerder gebeurde dat in 1993 nadat de orkaan Andrew veel schade had toegebracht aan het gebied, dat bekend staat om de alligators.
Oerwoud Madagaskar
De commissie besloot ook een belangrijk oerwoud op Madagaskar op de lijst met bedreigd erfgoed te zetten. Het Atsinanana-woud kampt sinds de politieke crisis van 2009 met illegale houtkap en illegale jacht op maki's.
Donderdag belandden de kathedraal van Bagrati en het klooster van Gelati in Georgië ook al op de lijst, evenals de Tombes van de Buganda Koningen in Uganda.
Gunstig effect
Plaatsing van erfgoed in de gevarenzone kan een gunstig effect hebben. Eerder deze week werden de Galapagoseilanden weer op de gewone werelderfgoedlijst gezet, omdat de situatie in het gebied verbeterd was.
Unesco hoopt met de plaatsing op de lijst van bedreigd erfgoed overheden te dwingen meer te doen aan het behoud en de bescherming van een gebied. In sommige gevallen helpt het niet.
Arabische Orix
Zo werd vorig jaar het Elbedal bij Dresden 'onterfd' door de aanleg van een brug. Eerder schrapte Unesco ook een natuurgebied in Oman toen de Arabische Orix die men met de erfgoedstatus wilde beschermen, desondanks uitstierf.
@marjoleinenrick
Ja wij hebben er 2 gedaan afgelopen mei. Gator Park was de eerste en Everglades Safari Park de tweede.
Gator Park was erg leuk met 2 shows, een met slangen en daarna een met aligators. Je kunt daar na afloop ook gratis een aligator vasthouden om een foto te maken bij de slangen kun je een kleine slang vasthouden. Bij dat andere park moest je extra betalen voor die foto.
Aitboattours zijn ongeveer hetzelfde alleen bij Gator Park maakte de man er iets meer show van om de boot helemaal rond zijn as te laten draaien met wat spetters. Als ik moest kiezen zou ik voor Gator Park gaan.
marjoleinenrick
02-08-10, 13:47
dank je wel!
Heb je daar van te voren gereserveerd of kan je er gewoon zo naar toe?
Ik denk ook zeker dat we naar Gator park gaan!
We zijn er gewoon zo naar toe gegaan. Ieder uur hebben ze 1 of 2 nieuwe ritten tot sluitingstijd. Shows ook. Wij waren bij Gator Park pas laat in de middag zo rond 14.30 uur en konden gelijk mee. Op hun website kun je trouwens nog een kortingsbon printen voor een paar dollar korting.
carmen1988
02-08-10, 15:46
@pumi1000 Zou je mij kunnen vertellen hoelang de airbout tour duurde van het Everglades Safari Park??
koenkamphuys
02-08-10, 16:33
De belangrijkste oorzaak voor de achteruitgang van het gebied is de bouw van woningen en de toename van akkerbouw in de regio
Niet genoemd: de verzilting (zouter worden van het gebied). De Everglades zijn de 'river of grass': het water van grote delen van Florida stroomde er in uit dat liep dan zo door het moeras de zee in. Als er minder water het gebied in stroomt rukt de zee op. Grote stukken die ooit gras waren, zijn nu mangroven.
De waterhuishouding van zuidelijk Florida is sterk gereguleerd. Neerslagtekorten in de droge tijd worden opgevangen door water uit grote natuurlijke reservoirs als Lake Okeechobee te gebruiken voor menselijke activiteiten, waaronder landbouw. Een paar jaar geleden heeft de overheid daarom in een miljardendeal de complete suikerrietteelt en -industrie ten zuiden van Lake Okeechobee uitgekocht. In een langjarig project wordt hier ruimte gemaakt voor verbetering van Florida's waterhuishouding. Behalve een onduidelijke grootschalige graafactie ergens langs US 27 halverwege South Bay en Miami zie ik nog niet veel gebeuren: de suikerrietplantages staan er gewoon nog en de Okeelanta suikerfabriek rookt er nog als vanouds.
Wij zijn in 2008 naar de Alligator Farm geweest in de Everglades. Daar zat ook een trip met Airboat bij, wij zaten voorin, die man deed allemaal 360ties. Wij kleddernat en zonnebril foetsie, maar wel lachen, gieren & brullen haha.
Zijn die muggen echt zo erg ?
Ooh ja... Vorig jaar 29 dikke muggensteken op 1,5u in een kano'tje op Caladesi Island... Mijn rug voelde aan als een landkaart van de Alpen...
:grin:
carmen1988
06-08-10, 14:23
Heyz,
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de jungle trail van het Everglades Safari park? Naar een paar keer de Everglades te hebben bezocht lijkt het me ook leuk om een wandeling te doen. Is de jungle trail leuke route?? Weet niet precies wat ik me er van moet voorstellen?
Greetz
@pumi1000 Zou je mij kunnen vertellen hoelang de airbout tour duurde van het Everglades Safari Park??
Bij Aligator Park 25-30 minuten ongeveer. Bij die andere iets langer 40 minuten, maar ik vond het bij Aligator Park leuker (met ronddraaien enzo :D)
carmen1988
07-08-10, 14:13
Ok Thanks
Ik ben in Oktober naar het Aligator park geweest. Maar ik vond dit park echt niks en de airboat tour vond ik ook niet goed tegen over andere parken waar gewees ben. Dat ronddraaien was inerdaad wel leuk maar was een veel te korte tour naar mijn mening. Maar goed ben blij dat jullie wel een goede ervaring hadden.
Heb je ook de jungle trail gelopen in Everglades safari park??
Greetz
@carmen
Wij hebben ook een stikje gelopen in Everglades Safari Park, dat is over zo'n houten brug. Beide parken vond ik leuk en het klopt de tour bij Aligator Park had iets langer mogen duren, maar ik vond de gids het leuker brengen.
Nikkie1974
09-08-10, 16:58
Wij hebben 2 weken geleden een airboattocht gedaan bij Captain Dougs in Everglades City. De tocht duurde bijna een uur en het was echt onwijs leuk. Onze captain vertelde echt enorm veel over de Everglades en de beesten die er leven en deed ook de nodige 360's op het water. Zij varen met kleine boten met max. 6 personen. Echt een aanrader!
carmen1988
09-08-10, 17:11
Dus die trail wat je kunt lopen is wel de moeite waard. Is het ook een flink stuk wat je kunt lopen of niet??
Greetz
bluedolph1n
10-08-10, 04:26
Die trail is maar een klein stukje, moet je niet al te veel van voorstellen. Wel mooi overigens, en ik vond wel dat ze hier in het Everglades Safaripark beter met de dieren omgingen dan waar we de vorige keer zijn geweest. (kan even niet meer op de naam komen, ik dacht iets van alligator farm) . Met die hitte was een wat kortere airboattour voor ons lang genoeg, de gids die wij hadden vertelde heel boeiend, en heeft wel wat stukjes hard gevaren, en wel wat bochtjes gemaakt, maar geen complete rondjes. Wij waren er over te spreken.
carmen1988
10-08-10, 10:16
oke thanks. Ik ben vorig jaar ook naar de Alligator farm geweest, vond inderdaad ook niet dat ze goed met de beesten omgingen.
hooligirl1985
15-08-10, 08:09
Ben ook dit jaar in Everglades safari park geweest, heb geen vergelijkingsmateriaal, maar vond het daar heel erg leuk en boeiend. De jungle trial is gewoon een stukje wandelen over gras, paadjes en bruggetjes. Maar wel leuk, omdat je zelf vrij bent om te gaan. Vond alleen een beetje eng, we liepen wat bij het water rond en gegeven moment stond ik echt op een soppige plek (terwijl het 38 graden was) dus daar had er van tevoren ene gelegen. Sta je daar, alleen... Dat zou hier al nooit mogen haha, dan zou er een metershoog hek omheen staan!
carmen1988
16-08-10, 16:32
Oke goed om te horen. Ik ben erg benieuwt hoe we het daar dan gaan hebben.
Nog een vraag, op de site van het Everglades Safari park staat dat een airbout tour 23 dollard kost. Prima prijs maar wordt er ook een entree voor het park zelf gevraagd? Dus los van de airbout tour??
Groetjes
Hallo, wij zijn van 14 t/m 28 september in Orlando :lol: en willen graag één (hele lange) dag naar de Everglades voor een airboat tour en wellicht een "ducktour" tour door Miami.
Nu vraag ik me af welke dag het best zou zijn om te rijden. Om de drukte in Orlando bij de parken te vermijden zou vrijdag de beste dag zijn om te gaan maar weet iemand hoe het dan met de files / het verkeer zit ?
Wat is de beste dag van de week om dit te doen ?
Groetjes
Kathy
r.teeuwsen
21-08-10, 12:17
Het klinkt misschien heel raar maar je eerste dag van je vakantie is de beste, waarom?? Omdat je door het tijdverschil heel vroeg wakker bent dus is dat je langste dag. Tenminste zo denk ik er over, anderen hebben weer een andere kijk op dit verhaal. Maar wij zijn altijd rond 6 uur klaar wakker de eerste dag, das 12 uur in NL.
En om zoiets te doen heb je wel een lange dag nodig, Miami is een uur of 4,5 rijden....
Wie weet komen we elkaar tegen, ik zit er van 9 tot 19 september ;-)
Greetz, Remco
goede tip!!! Heb ik niet aangedacht maar is zeker zo.
Misschien passen we toch nog het schema aan hahahaha
Het klinkt misschien heel raar maar je eerste dag van je vakantie is de beste, waarom?? Omdat je door het tijdverschil heel vroeg wakker bent dus is dat je langste dag.
Het lijkt mij dat als je vatbaar bent voor tijdsverschillen je niet alleen 's ochtends eerder wakker bent maar ook 's avonds eerder moe wordt. Dat valt dan net samen met het moment dat je op die lange saaie monotone turnpike terug naar Orlando rijdt. Ik zou persoonlijk wachten totdat je jezelf fit genoeg voelt om zo'n lange dag aan te kunnen. En dat is voor de meeste mensen niet de eerste dag van de vakantie. Je praat al snel over 8 uur in de auto plus de tijd die je in de Everglades en eventueel Miami wilt spenderen. Ik zou persoonlijk een overnachting inplannen. Dat geeft je wat meer rust. Maar zoals je zelf al aangeeft, ieder heeft er zo zijn eigen kijk op.
Ik denk niet dat je na een dag reizen ook nog eens dat zou trekken. Het is inderdaad een 8 uur rijden en dan moet je nog dingen doen. Daarbij is het vroeger donker dan in NL.... nee, lekker een overnachting ergens plannen in Zuid-Florida is dan denk ik raadzaam. De eerste dag ga ik altijd lekker acclimatiseren daar... rustig aan mn rommeltjes opbergen, een Wal-Mart bezoeken, het zwembad in.. niet teveel doen.
En vroeg wakker op de eerste dag? Ik nie, pas rond 9 a 10u ofzo ga ik ontbijten en de dag beginnen, dus dat geldt niet voor iedereen. :mrgreen:
Tja, iedereen is natuurlijk anders. Maar ik spreek uit ervaring met het op en neer rijden naar Miami. Ik zou het idd niet doen de eerste dag, daar je op de terugweg echt neigingen gaat krijgen in slaap te vallen achter het stuur, zelfs als je al volledig uitgerust bent! Hoe lekker het rijden ook is in Florida, het is niet super boeiend! Zelf ben ik alleen op en neer geweest en dat vond ik al heel zwaar en lang duren. Als je dan ook nog eens een excursie gaat doen denk ik dat het een latertje gaat worden. Neem lekker een overnachting en doe de ene dag Miami en de andere dag de Everglades. Succes met beslissen...
r.teeuwsen
22-08-10, 20:18
Tjonge, ik heb altijd mega energie als ik weer in het vertrouwde Florida ben,
onderweg lig ik meestal 70% van de vlucht te slapen, dus de eerste dag ben ik echt top fit... maar ik reis ook bijzonder veel dus misschien ligt het daar wel aan.
Maar zo te lezen geldt dat niet voor een ieder ;-)
ik slaap ook in het vliegtuig (dankzij mijn huisarts hahahaha)
Ik slaap in vliegtuigen zonder hulpmiddelen...
Zowel op de lange intercontinentale als de binnenlandse vluchten...
de eerste dag ben ik echt top fit... maar ik reis ook bijzonder veel dus misschien ligt het daar wel aan. Maar zo te lezen geldt dat niet voor een ieder ;-)
We zijn nu eenmaal niet hetzelfde. Gelukkig maar, want anders zouden we allemaal dezelfde dingen doen op hetzelfde moment.
Goh, ik zou willen dat ik kon slapen in een vliegtuig. Is me slechts 1 keer gegund, toen ik een gratis upgrade naar businessclass kreeg. Economy en economy plus is het me nog nooit langer dan 15 minuten gelukt, helaas.....
rob gertsen
23-08-10, 10:29
Ik ben 2 weken geleden vanuit Miami naar Orlando gereden via de Turnpike. Je doet er toch zo'n uurtje of 4 over. Wil je dat in één dag heen en weer doen zit je 8 uur in de auto. Volgens mij maakt het niet uit of je in het vliegtuig slapen kunt of niet want het is gewoon niet te doen. Als je er fysiek wel toe in staat bent; wat voor een tijd heb je dan nog over iets te gaan zien of doen?
Oke goed om te horen. Ik ben erg benieuwt hoe we het daar dan gaan hebben.
Nog een vraag, op de site van het Everglades Safari park staat dat een airbout tour 23 dollard kost. Prima prijs maar wordt er ook een entree voor het park zelf gevraagd? Dus los van de airbout tour??
Groetjes
Wij zijn ook in dit park geweest. Die 23 dollar zijnn voor de airboatride en voor het park. na de airboat ride kan je zo het park in lopen. verwacht er niet te veel van, het zite er allemaal een beetje verwaarloosd uit! Maar voor 3 dolar mag je wel een baby alligator vasthouden. En kijk uit voor de jungle walk en langs het water bij de airboats. want die alligators zitten overal.
Slapen lukt dus mij ook nooit maar met een licht slaaptabletje van mijn huisarts gaat het altijd prima. :)
Dit jaar waarschijnlijk op de heenweg niet (we gaan om 14.00uur) anders slaap je s' nachts weer niet :)
Hallo allemaal,
Leuk dat het zo'n discussie heeft opgeleverd.
We hebben besloten om "Het" de eerste dag te gaan doen. Bij onze andere Amerika reizen plannen we de eerste hele dag ook lange ritten / lange dagen dus.. 14 September vliegen we landen al om half 5. We gaan de boel inruimen, even wat eten, slapen. Rond half 6 's ochtends in de auto dan moeten we toch 11 uur de Everglades tour kunnen doen. Rond 2 uur in de middag een rondrit Miami kunnen doen en tegen 4 of 5 uur weer op weg zijn naar Orlando. Eten mee in de auto voor de heen reis. 's Avonds een keer op ons gemakkie stoppen onderweg voor wat te eten. Rond 11 uur weer op de kamer.
Ontbijtje staat dan voor de dag daarop pas om 10 uur gepland....
Bedankt allemaal.
Kathy
ps deze discussie ben ik ook gestart op het Orlando forum van tripadvisor en daar zijn ze toch wat huiverige voor de hele onderneming. Zou dat dan toch in verschil in Amerikanen en Nederlanders zijn ??
ps deze discussie ben ik ook gestart op het Orlando forum van tripadvisor en daar zijn ze toch wat huiverige voor de hele onderneming. Zou dat dan toch in verschil in Amerikanen en Nederlanders zijn ??Niet om het een of ander maar als ik de reacties zo lees dan zijn er ook op dit forum niet zo heel veel mensen te vinden die je dit aanraden.
[verwijderd]
23-08-10, 13:52
Op de terug weg loert het meeste gevaar voor jullie, de weg is nogal eentonig en normaal al slaapverwekkend laat staan als je moe bent. Ik zou maar zorgen voor een goede dosis koffie om wakker te blijven gedurende de terug reis.
hoi kathy
de discussie is inderdaad erg interessant en leuk om te volgen
zoveel verschillende mensen en zoveel verschillende menningen, dat is het leuke maar ook het lastige natuurlijk van een forum.
overal op dit forum is te lezen dat het jammer is om voor 1 dag naar miami uit orlando te gaan, omdat er zoveel te zien is, en dan oook nog in combi met de everglades. idd een hele onderneming, maar tja, als jij dat wil, wie zijn wij om je tegen te houden. ik begrijp dat wanneer je met een kort tijdsbestek zit en je toch zoveell mogelijk wilt zien, dat je dan concessies doet. Zou ik ook doen ;-) iedereen heeft zijn eigen prioriteiten en vind het echt heel stoer dat je toch een dag naar miami en everglades gaat, terwijl je in orlando zit. dus ik vind het helemaal leuk en ben benieuwd hoe het bevalt!
Je gaat het in ieder geval een gedeelte zien.
de andere discussie. ik kan ook niet slapen in het vliegtuig en voor mij zou het echt waardeloos zijn, zoveel te rijden op de dag erna, alhoewel wij zelf de dag na onze vlucht ook naar miami gaan, alleen wij hoeven alleen heen en daar de boel ontdekken want hebben daar een hotel. maar slapen in het vliegtuig? maakt niet uit hoe lang de vlucht of hoe laat, zelf een reis van 24 uur (zambia met 3 keer overstappen) ik slaap niet. helaas :-(
Op de terug weg loert het meeste gevaar voor jullie, de weg is nogal eentonig en normaal al slaapverwekkend laat staan als je moe bent. Ik zou maar zorgen voor een goede dosis koffie om wakker te blijven gedurende de terug reis.
Ook ik voelde me op een dagtrip naar Miami langzaam wegsukkelen achter het stuur. Maar zo'n dagtrip naar Miami is veel te kort ten opzichte van de tijd die je nodig hebt voor de heen- en terug rit, en ook zie je dan veel minder.
En zoals Jeroen al zegt is de Turnopike zeer eentonig.
Wij doen het volgende maand anders, wij hebben een overnachting geboekt in Fort Lauderdale zodat wij er een 2-daagse trip van maken. Lekker relaxed en je loopt dan niet de hele tijd op je horloge te kijken omdat je bijtijds weer terug wilt rijden. Wij vertrekken lekker vroeg vanuit onze villa en gaan dan helemaal binnendoor via de Hwy27, dan is het ook maar een kleine 4 uur rijden maar langs de '27' kun je ook wat meer pauzes inlassen en hier en daar rondkijken. De volgende avond vertrekken wij dan weer rond 18:00 en zijn dan
weer redelijk bijtijds in onze villa terug zdat het geen nachtwerk wordt.
En met een beetje zoeken op expedia.com kom je best leuke hotelaanbiedingen tegen...
Groetjes,
Pieter & Petra
Bedankt weer voor de reacties.
Het gaat niet over tijd hebben om in zuid Florida te overnachten want die hebben we wel maar wij zijn geen steden mensen, willen er zo kort mogelijk blijven. Dus voor de steden is een snelle (vaak georganiseerde) stadtour voor ons voldoende.
De Everglades is een heel ander verhaal, dat is waarschijnlijk een prachtig natuurpark wat eigenlijk een langer bezoek verdient dan een paar uur. Voor nu willen we even een snelle blik werpen op de Everglades waarna we er misschien in een latere reis wat langer voor uit trekken.
Het rijden op een saaie weg, als we moe zijn, ja dat is oppassen geblazen maar wij kunnen allebei rijden en als de een rijdt blijft de andere wakker. Zijn we allebei moe/slaperig, dan zetten we de auto altijd een uur of anderhalf langs de kant om wat te slapen. We hebben nooit haast om ergens te komen.
Het idee om twee dingen in één dag te doen is eigenlijk ontstaan doordat ik een georganiseerde dagtrip langs zag komen vanuit Orlando, via de Everglades naar Miami met een rondrit en een bezoek aan South Beach met een bus !! Dus qua tijd is het te doen....we gaan het gewoon doen en gaan er van genieten. Lukt de terug weg helemaal niet meer dan kunnen we altijd nog ergens een motel opzoeken.
Nog 22 nachtjes slapen... but who's counting !
Wij hebben in 2004 ook vanuit Orlando in een dag Miami bezocht en daarna een Airboat tocht gedaan bij Billie Swamp. Voor een indruk zou je ons verslag van 2004 kunnen bekijken. Het gaat dan om dag 6
Grz en een fijne vakantie.
Ton
Hallo Dr Phlox,
Aha, ben blij dat ik toch niet de enige "gek" ben die denkt dat het wel kan op één dag !
Leuk om de ontwikkelingen in je reizen en reisverslagen te lezen. Wat een onderneming om met drie kinderen een hele maand naar Florida te gaan maar wat een fantastische herinnering heb je hen (en jullie zelf ook natuurlijk) daarmee gegeven !
Bedankt voor je reactie.
Kathy
carmen1988
24-08-10, 22:03
@ Mindcrash
Oke Thanks voor de info. En ik zal dan bij de jungletrail goed de ogen open houden :D
Wij zijn in januari naar een stukje in de Everglades geweest, genaamd 'Shark Valley'. Dit is een loop van ongeveer 20 kilometer, wat je op de fiets kan doen of met een tram (fietsen zijn daar te huur voor $7,25 per uur), daarnaast moet je toegang voor het park betalen ($10 per auto). Toen wij daar waren, hebben we iets van honderd alligators gezien, die gewoon langs het fietspad liggen. Vond het een heel bijzondere ervaring om daar zo langs te fietsen! Voor meer info zie deze website (geen officiële website, staat echter wel veel info op):
http://www.angelfire.com/fl3/SharkValley/ of type 'Everglades Shark Valley' in op google. Veel plezier!
natascha666
30-09-10, 21:14
Hoi Hoi,
Is er misschien een site van Everglades Safari Park en die andere dat aligator park?
Ben eens benieuwd wat de prijzen en welke de beste wordt gevonden of is nog een totaal andere die helemaal top is??? =P~
Bedankt alvast weer voor juliie tipjes :D
http://www.everglades.com/ in de buurt van Homestead (kortingsbon printen)
http://www.evergladessafaritours.com/ op deze weg liggen er 3 naast elkaar.
http://www.nps.gov/ever/planyourvisit/svdirections.htm Shark Valley
Grz
Ton
Wij hebben in februari j.l. in Shark Valley veel vogels gezien, waarbij volgens onze gids zeldzame vogels, maken elk jaar deze tour en het is elk jaar weer bijzonder, liever niet in het weekend gaan want dan kan het erg druk zijn met de tours.
Neem drinken mee op de tour, kan erg warm zijn met name als je de uitkijktoren bezoekt, halverwege de tour.
Winkeltje van het natuurpark zijn een bezoekje waard.
Groetjes Henke.
natascha666
01-10-10, 17:19
thanx! hier hebben we zeker wat aan...:-)
Hallo allemaal,
Nu we weer terug zijn van onze "magical" vakantie wil ik nog even een up date geven over onze dagtocht naar de Everglades en Miami.
We zijn de eerste dag niet gegaan, eerst wat uitgerust van de reis en wat zaken geregeld voor het verdere verblijf.
De tweede dag zijn we om 6 uur weggegaan vanaf Disneyworld. Na 1 staande ontbijt pauze en 1 "koffie" pauze waren we om 10.30 uur bij de balie van gatorpark in zoetwater Everglades. Hier hebben we een airboat ride gedaan en inderdaad alligators gezien. Toen op ons gemakkie via een binnenweg naar Miamibeach / Southbeach gegaan. We waren net te laat voor de 1 uur tour met Ducktours dus even rond gewandeld langs Southbeach en wat rond gesnuffeld in het Art Deco district. Om 3 uur een toer gedaan van 1,5 uur. Om half 10 's avonds zaten we aan de pizza in Kissimmee !
Hoe noemen ze dat ook alweer.... moe maar voldaan ! Voor ons was dit voldoende, de Ducktour leuk maar verwacht er geen hoogstaande literaire informatie van maar als je een leuke tijd wilt hebben in een open amfibie voertuig op de weg en op het water, dan is het een aanrader.
De dag erop gewoon uitgeslapen, een ontbijtje met Mary Poppins gedaan en van de rest van onze vakantie genoten.
koenkamphuys
06-10-10, 19:13
Kathy, voor een volgende keer zou ik je toch adviseren meer tijd in de Everglades door te brengen. De airboot is niet echt de manier om het gebied nou goed te zien: er zijn volop mogleijkheden om de natuur van veel dichterbij en veel intenser te zien. Je schreef in een eerdere post al dat steden niet zozeer je ding waren maar natuurgebieden wel. Na een aantal 'uitstapjes' naar de Everglades - voor mij altijd 3 uur rijden en altijd binnendoor, heb gewoon geen andere keuze - ben ik erg onder de indruk geraakt van de veelzijdigheid van het gebied. En dan staan Shark Valley en Flamingo nog altijd op mijn verlanglijstje. Bergen tips vind je op het everglades-topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=303).
Hi,
Wij willen tussen kerst en nieuw naar de everglades gaan.
Wanneer wij die tramreis bij Shark Valley willen maken,kunnen wij daar dan alleen over die "beruchte'loop road komen of is er ook een gewone verharde weg naar toe?
Gewoon over de verharde weg highway 41 je ziet vanzelf de afslag.
In het weekend kan het erg druk zijn, ook is het mogelijk op bepaalde tijden te reserveren voor de rit, wij vinden het geweldig en bezoeken elk jaar de Shark Valley en elk jaar is anders.
Groetjes Henke.
Hallo Forumlezers,
we willen in april 2011 de everglades bezoeken, dit hebben we ingepland tussen ons bezoek aan orlando en Key west. Maar is er meer dan everglades city? Het gebied is zo groot zo dat wij ons kunnen voorstellen dat er meerdere locaties zijn (met name richting Miami) vanwaar we de everglades kunnen bekijken. Wie heeft hier ervaring mee?
groetjes Sybrand en Gonnie
Don Fernando
26-12-10, 20:41
vlakbij Key Largo kan je ook de everglades op, dan hoef je niet eens om te rijden.
edit: google wees me de goede richting uit, Everglades national park bij Homestead http://www.nps.gov/ever/index.htm
Hey Don,
Thanks! Dit geeft een nieuw inzicht. We hebben onze plannen kunnen maken en zelfs een overnachting in Florida City geboekt, de volgende dag door naar Key West.
Sybrand
koenkamphuys
13-01-11, 21:03
't Is niet helemaal Everglades meer, d.w.z. niet meer het Everglades National Park, maar toch.
Iemand bekend met de W.J. Janes Memorial Scenic Drive? Ik heb 'm hoog op mijn verlanglijstje staan! De route begint bij Copeland ten westen SR 29, wat ten noorden van de kruising met US 41, en loopt door het Fakahatchee Strand State Preserve (http://www.floridastateparks.org/fakahatcheestrand/). Dit moerasbos (hammock), is ooit nog een houtkapgebied geweest maar zodanig is hersteld dat het de rijkste flora herbergt van heel Florida:
Its groves of native royal palms are the most abundant in the state and the ecosystem of the Fakahatchee Strand is the only place in the world where bald cypress trees and royal palms share the forest canopy. It is the orchid and bromeliad capital of the continent with 44 native orchids and 14 native bromeliad species.Bij het bezoekerscentrum, vlakbij Copeland, is een boardwalk, verder loopt de weg in westelijke richting over een van de voormalige spoorbaantjes die dienden voor de afvoer van het hout en die het gebied nog doorkruisen.
De weg komt uit in een ander gebied, het Picayune Strand State Forest (http://www.fl-dof.com/state_forests/picayune_strand.html), ooit bedoeld en verkaveld als een gigantisch huizenbouwproject maar na falikant mislukt te zijn, nu teruggegeven aan de natuur. Ik heb voor mezelf een route uitgestippeld die uiteindelijk in Naples eindigt; maar ik vroeg me af of iemand hier al eens geweest is en wat de ervaringen zijn.
Als ik de route heb gedaan, waarschijnlijk deze zomervakantie, zal ik in dit topic uitgebreid verslag ervan doen.
Is er iemand die ervaring heeft met een tocht (wandelen of varen) door de Everglades?
Ik wil graag twee dagen avontuurlijk in de Everglades doorbrengen en 1 nacht overnachten.
Heeft iemand dit al eerder gedaan? Is het mogelijk zonder gids te doen? En waar hebben mensen geslapen???
Of kent iemand goede georganisserde tochten.
Ik ben best sportief en wil veel van de natuur zien.
Bedankt!!!
Hoi Els,
Ik heb je vraag toegevoegd aan het onderwerp over de Everglades wat al langer bestaat (daar ben ik Moderator voor). Hierin staan al heel wat (on)mogelijkheden en tips van andere forum-leden. Misschien heb je er wat aan. En als je vragen hebt ... brand maar los! :!:
moonlight91
28-01-11, 13:21
ook wij gaan naar de everglades
oa een bezoek aan shark valley brengen
we willen graag een airboat ride maken , afgelopen jaar is dat op boggygreek zo goed bevallen, dat we dit zeker niet willen missen
nu begrijp ik dat je op in de everglades zo`n beetje overal wel een airboat ride kunt doen..
maar waar is het volgens de kenners het mooiste gedeelte
we hoeven niet noodzakelijk allerlei shows ed erbij te doen
Hallo Allemaal,
Wij maken in april/mei een rondreis florida met onze dochter van 6. Uiteraard doen we ook de everglades aan. Ik kom overal Shark Vally, Alligator Farm en Everglades safaripark tegen. Welk park is het meest geschikt voor een zesjarige of maakt het niet uit?
Liesbeth
Hoi Liesbeth,
Lees ons reisverslag (http://www.t-damen.nl) eens van Florida 2008 dag 03
We hebben die dag zowel Everglades safaripark als Shark Vally gedaan. Onze dochter was toen ook 6 jaar en vond het wel leuk.
Grz
Ton
koenkamphuys
28-01-11, 21:16
nu begrijp ik dat je op in de everglades zo`n beetje overal wel een airboat ride kunt doen..
maar waar is het volgens de kenners het mooiste gedeelte
Ok. Everglades (het hele gebied, niet speciaal het nationaal park) bestaan grotendeels uit drie landschappen.
1. Meest bekend is de 'river of grass', een (erg) natte prairie, vegetatie vooral gras. Landschap is vrij kaal maar erg geschikt voor een airboat ride. Globaal het midden en oosten van de Everglades; bijv het meer oostelijke deel langs US 41.
2. Langs de kust vind je de mangroven. Bosjes bomen/struiken op stelten die tegen zeewater kunnen met getijden kunnen en daartussen water. Ook in dit gedeelte kun je met een airboot varen. Bijvoorbeeld: Everglades City.
3. de zgn. hammocks: moerasbossen waar de belangrijkste boomsoort de moerascypres is. Dicht begroeid en weinig geschikt voor airboten. Zelf vind ik dit het meest indrukwekkende gedeelte van het gebied. Grootste aaneengesloten gebied is Big Cypress National Preserve (westelijk deel US 41, oostelijk van State Road 29, en Fakahatchee Strand State Preserve (westelijk van State Road 29).
Alledrie de landschappen hebben een zeer rijke flora en fauna. Hou er wel rekening mee dat een airboot nogal wat lawaai maakt en dus niet het meest geschikt is voor het spotten van vogels, alligators, herten en andere wildlife. Veel mensen vinden de manier waarop de airboot vaart wel spectaculair, dat kan een reden zijn om dit te gaan doen (zelf heb ik daar niet zoveel mee).
Binnen het Everglades Nationaal Park mag niet met de airboot worden gevaren. Langs US 41, aan de grens van het nationaal park, wel. Vandaar dat daar veel airboat rides worden aangeboden.
Is er iemand die ervaring heeft met een tocht (wandelen of varen) door de Everglades?
Ik wil graag twee dagen avontuurlijk in de Everglades doorbrengen en 1 nacht overnachten.
Probeer deze site eens: http://www.everglades.national-park.com
Je vindt er o.a. informatie over de mogelijkheden tot kamperen. Familie van mij heeft in Flamingo wel eens een bootje gehuurd (was iets avontuurlijker dan ze gewild hadden want de motor hield ermee op en daar dobberden ze dan stuurloos tussen de alligators).
In Flamingo is ook een campground, dus zou dat een aardig startpunt kunnen zijn voor je. Flamingo is alleen te bereiken vanuit Florida City, ten zuidoosten van Miami dus in een rondreis moet je het wel goed plannen.
Wandelen is er ook mogelijk (en op nog heel veel meer plekken). Hou er rekening mee dat het erg warm kan zijn en dat de muggen je helemaal op zullen vreten - vooral in het regenseizoen. Neem voldoende water en een antimuggenmiddel met een hoog percentage DEET mee. Is in Amerika beter te krijgen dan hier. De kans op duizend muggenbeten is 1000 keer groter dan een hap van een alligator. Het is verbazingwekkend wat een suffe beesten dat eigenlijk zijn (al is voorzichtigheid wel geboden, want gevaarlijk blijven ze).
ConQuestador
29-01-11, 11:39
Begin juni gaan wij ook een dagje Everglades doen.
Het plan dat ik na het lezen van dit topic gekregen heb is het volgende:
Vanuit Orlando rijden we gedurende een dag naar Everglades city (via Fort Meyers en Naples) waar we dan overnachten (of kunnen we beter overnachten in Naples?). De volgende dag dan zo vroeg mogelijk de deur weer uit om eerst een airboat ritje te maken, na heel veel gelezen te hebben lijkt mij de tour van captain doug het mooiste. Ik heb de indruk dat je dan voornamelijk in een mangrove omgeving zit in plaats van graslanden, dit lijkt mij persoonlijk een stuk indrukwekkender. Ik heb begrepen dat de kans om dan aligators te zien wel een stuk kleiner is maar dit neem ik voor lief aangezien dit later wel komt (zie vervolgstukje). Na deze airboatrit wil ik doorrijden naar sharkvalley om daar de "tramtour" te doen, wat ik begrepen heb is dat je hier nog erg veel "wildlife" en dus ook gaters te zien krijgt.
Aan het einde van de dag rijden we dan door naar key west.
Volgens mij is dit allemaal erg goed te doen op 1 dag en dan hebben we ook wel zo'n beetje zoveel mogelijk van de Everglades gezien in 1 dag. Klopt dit, of zijn er nog dingen die we nu "gemist" hebben?
In de weekenden kan het erg druk zijn voor de tour er zijn mogelijkheden om te reserveren en vergeet geen water mee te nemen, automaten bij vertrekpunt van de tram, ook een bezoekje aan de winkel is de moeite waard.
P.S. voor vogelliefhebbers ook een mooie tocht.
Groetjes Henke.
Hallo Ton,
Dank voor jullie leuke reisverslag en alle tips. Ik krijg er nu al zin in.
Groet,
@ConQuestador;
Houdt er rekening mee dat je naar key west lang onderweg bent. Wij reden van key west naar Fort meyers en hebben daar ruim 6 uur over gedaan en nergens gestopt bij bijzienswaardigheden. Hebben vanuit miami de everglades een volle dag bezocht. Op de key's ligt de gemiddelde rijsnelheid niet al te hoog meestal rond de 40 mile per uur. Dus dan gaat het niet zo snel. Als je overdag de glades gaat bezoeken moet je rekening er mee houden zeer laat op key west aan te komen en dat je ook moe bent van alles wat je hebt gezien en de temp. in de everglades.
koenkamphuys
04-03-11, 07:02
en dan hebben we ook wel zo'n beetje zoveel mogelijk van de Everglades gezien in 1 dag. Klopt dit, of zijn er nog dingen die we nu "gemist" hebben?
Binnen een dag is dit inderdaad wel het maximaal haalbare. Of je wat gemist hebt? Ja, het derde landschap van de Everglades, naar mijn mening het mooiste ook, het moerasbos ("hammock"). Maar dat is niet per airboot toegankelijk. Er zijn, ten opzichte van de twee andere landschappen, relatief weinig mogelijkheden om dat gebied te verkennen. De "loop road" is in dit topic al een aantal keer voorbijgekomen, die legt over een grote afstand het moerasbos bloot maar het is een vreselijk slechte zand- en kuilenweg, 's zomers een grote poel met plassen en hele stukken onderwater, en je huurauto is er niet verzekerd naar het schijnt. Ik wil binnenkort een ander deel van dat gebied gaan verkennen, of dat beter begaanbaar is en evenveel biedt.
Dus ik denk dat als je een dag hebt uitgetrokken voor de Everglades, dat je wel de goede keuzes hebt gemaakt.
Wij willen in Florida de Everglades bekijken. Hoe lang moeten we hier voor uit trekken? 1 of 2 dagen? En welke route? We komen vanuit miami en gaan daarna door naar Naples en de kust. Dus langs de tamiami route komen we sowieso denk ik. (shark valley doen?) Maar het onderste deel van het park, richting Flamingo, is dat een aanrader? Misschien wat korte trails lopen?
Zit te twijfelen als we eerst het onderrste deel doen, dan een overnachting moeten doen op de camping of dat we daar aan een ochtendje wel genoeg hebben en dus de middag bovenlangs doorrijden?
Iemand tips?
carmen1988
09-03-11, 20:17
Misschien kan je de topic Everglades eens doorlezen staat heel veel info in van mensen die je voor gingen. Ook veel informatie en ervaringen over Shark Valley
Greetz
<<Moderator Michael66: Vandaar dat ik de vraag ook daarheen verplaatst heb;)>>
ConQuestador
10-03-11, 16:27
@calimero;
Bedankt!
We hebben inmiddels besloten een hotel te gaan boeken op Key Largo, dus de rit is dan van Naples naar Key Largo, en de volgende dag rijden we door naar Key West waar we dan nog 1 overnachting doen voor we naar Miami gaan.
Ik ben meerdere malen langs de Tamiami geweest en elke keer keek ik mijn ogen uit. Al die Gatorkoppen in het water. De Shark Valley ben ik ook geweest op de fiets en als je de tijd neemt en af en toe stilstaat langs het riviertje kun je een hoop beesten ontdekken. Vooral veel vissen. Dat was wel een paar jaar geleden. Tegenwoordig schijnt er een Pythonplaag te zijn. Ik zou er wel graag eentje willen zien, al schijnen ze het hele ecosysteem te verknallen.
Nou heb ik de hele Everglades topic doorgelezen. Kan ik zonder brokken rond half juni met mijn Intermediate Pontiac de Loop Road doen? (of het verstandig is laat ik even in het midden) Wat kan ik verwachten. Plassen en plassen water en diepe kuilen? Ik ben gek op natuur en beesten en wat ik zo gelezen heb, is die Loop Road wel een mooie plek.
We overnachten trouwen bij Port of Islands resort. Een tour met captain Doug lijkt me ook heel leuk. Maar hoe is Marco Island? Veel natuur?
De pythonplaag is zeer ernstig en regelmatig wordt er een oproep in de Orlando Sentinel gedaan s.v.p. geen slangen van welke soort dan ook uit te zetten in de natuur en met name in De Everglades.
De Everglades is een bron van zorg met name de waterstand en men vreest dat er over 40 jaar geen Everglades meer zijn.
Groetjes Henke.
Ik Kan ik zonder brokken rond half juni met mijn Intermediate Pontiac de Loop Road doen? (of het verstandig is laat ik even in het midden) Wat kan ik verwachten. Plassen en plassen water en diepe kuilen? Tsja, juni is, met juli, de natste maand. De kuilen zijn al door meerdere forumleden besproken, het zij hier, hetzij in hun reisverslag. Of ze vol water staan? Goeie vraag......;) Maar kenner en liefhebber Koen rijdt hem, dacht ik ook zonder 4W-drive maar die hoeft geen verantwoording aan een verhuurder af te leggen. .
Brokken voorspellen blijft een hachelijke zaak; het leven is vol verrassingen! Er is er maar één die voor de schade opdraait en dat ben je zelf. Over de kleine lettertjes in het huurcontract is al genoeg gezegd, denk ik.
Ik heb op het forum hier niks kunnen vinden over de Birdon Road. Dit is een weggetje naar/langs het Swamp education center. Weet iemand of dit in de maand juni wel een betere weg is dan de Loop Road?
koenkamphuys
12-03-11, 12:06
Kan ik zonder brokken rond half juni met mijn Intermediate Pontiac de Loop Road doen? (of het verstandig is laat ik even in het midden) Wat kan ik verwachten. Plassen en plassen water en diepe kuilen?
't is nou niet de meest handige tijd die je hebt uitgekozen. Juni en juli zijn de natste maanden. Ik ben zelf in december geweest, het had al dagen niet geregend en met mijn auto - een wat laag model sedan - was de rit om het mooi te zeggen een uitdaging. Ik heb meermalen tot aan de bodemplaat volop in het water gestaan en de uitlaat heeft ook een aantal keer luidruchtig over de grond geschraapt.
Als de boel echt over langere stukken onder water staat, heb je twee problemen: je kunt in de blubber vast komen te zitten, en je kunt door de plassen de kuilen niet zien, waardoor je ze niet kunt ontwijken, met als gevolg kans op schade aan de onderkant van je auto. Je hebt echt een goede 4wheel drive nodig om in het regenseizoen er doorheen te komen. Zo niet: niet aan beginnen en het avontuur uitstellen tot het droge seizoen. In de droge tijd zie je trouwens ook veel meer alligators.
Birdon Road. Dit is een weggetje naar/langs het Swamp education cente
Als het "de" toegangsweg is naar een toeristisch punt, dan wordt-ie beslist onderhouden. Dat is namelijk een beetje het probleem met Loop Road: het gaat van nergens naar nergens en komt nergens langs.
.De Everglades is een bron van zorg met name de waterstand en men vreest dat er over 40 jaar geen Everglades meer zijn.
Gelukkig zijn er ook positieve dingen te melden. Zo is een enorm gebied rondom US 27, te zuiden van Lake Okeechobee, door de federale overheid opgekocht om als water management gebied te gaan fungeren. Hiermee hoopt men enerzijds droogte in Florida beter te kunnen ondervangen en anderzijds de Everglades te beschermen.
ok Kamphuys...je hebt me overtuigd
zal een andere keer maar dapper moeten doen
bedankt voor je reactie
Ik heb een nieuw vraagje over de everglades. Ik ga zo'n heel klein opvouwbaar hengeltje kopen. Normaalgesproken heb je voor vissen op zee geen vergunning nodig. Correct me if i'm wrong maar in Nederland is dat het geval. In de Everglades overnachten we komende zomer in Port of Islands Resort nabij Naples aan de Tamiami. Ik vroeg me dus af of je wel een vergunning nodig hebt als je je hengeltje uitgooit in de Marina al daar. Iemand?
angelique100
28-03-11, 14:48
Op pagina 23 # 230 zie je wat fotos van hoe de loop road eruit ziet in Juli, wij doen hem ieder jaar in juli/aug (met minivan of SUV) en tot nu toe is het altijd goed gegaan.
Al denken we steeds... dit moeten we eigenlijk niet doen, maar ja het is zo leuk, de kans is denk ik wel vrij groot dat het een keer mis gaat en we mogen betalen,...:-\"
Verstandig NEE
Leuk JA
@ Rune
In Naples heb je een vergunning nodig zie www.napleschamber.org dan naar lifestyl, fishing.
Groetjes Henke.
betekent dit dat je overal in florida een vergunning nodig hebt als je vanaf het strand/pier gaat vissen?
dag alle
we maken tijdens onze vakantie ook een blits bezoek aan de everglades
wie geeft ons wat hints, aangaande de dingen die we zeker niet mogen missen hierbij, we hebben maar een dag hiervoor voorzien
we weten alvast dat we een propellorboot gaan inhuren , maar waar kunnen we deze het best huren, de beste lokatie aldaar bedoel ik
verder zijn er nog vele bezoeken mogelijk , kunnen jullie me vertellen wat zeker een bezoek waar is
zijn er ook beperkingen wat een camper aangaat bij deze bezoeken
graag jullie reactie
paull
<<Moderator Michael66: Toegevoegd aan bestaand onderwerp>>
...we hebben maar een dag hiervoor voorzien. we weten alvast dat we een propellorboot gaan inhuren , maar waar kunnen we deze het best huren, de beste lokatie aldaar bedoel ik..
Tsja, wat is de moeite waard? Misschien kan je eens wat reisverslagen van Florummers lezen die door de Everglades hebben rondgetourd? Zo krijg je een idee wat er zoal te zien en te doen is en dan kan je wat gemakkelijker zelf je keuze maken.
De Everglades is het grootste Nationale park in Florida en het staat qua grootte op de derde plaats in de VS. Het park is ongeveer 2400 vierkante mile groot, pakweg 4000 vierkante kilometer. Als je er een dag voor uittrekt, zal je toch heus zelf keuzes moeten maken.
De route die je rijdt, zal voor een belangrijk deel die keuzes bepalen. Misschien kan je zelf eerst bepalen wat je wil zien, en dan je route kiezen? Of werk andersom, kies je route en bekijk zelf de mogelijkheden!
Heb je zelf de site van het Nationale park (http://www.nps.gov/ever/index.htm)al eens doorgespit? Hier vind je ook de 'minder leuke' maar onmisbare weetjes voor het natte seizoen, de insecten, de kleding die wordt aanbevolen etc. Als je het hoofdstuk Things to do (http://www.nps.gov/ever/planyourvisit/things2do.htm) leest, wordt de keuze ook al weer iets gemakkelijker, hoewel je ook daar zult lezen dat een dag natuurlijk te weinig is, zodat je keuzes zult moeten maken. En als je dit topic terugleest, vind je ook leuke tips. Dus aan de slag, voorpret kost niets en het maakt dat je straks goed beslagen ten ijs komt. Have fun!
dank u teleton
we gaan ons verder verdiepen
bedankt voor uw reactie
paull
koenkamphuys
25-04-11, 10:50
Loop Road is sinds maart 2011 afgesloten voor een grote opknapbeurt. Een stuk van 12 mijl wordt opnieuw van buizen onder de weg voorzien en opnieuw 'verhard' met gravel. Het project gaat 13 maanden duren.
http://www.nps.gov/bicy/planyourvisit/loop-road-updates.htm
MiSsSherry
26-04-11, 21:00
Wij zitten 2 dagen in Miami Beach en 1 dag op Key West.
Vanuit Key West gaan wij naar Fort Myers.
Ergens daar tussen in willen wij graag naar de Everglades (airboattour en/of tramtour). Wanneer kunnen wij dit het beste doen?
Ok, hele forum afgesnuffeld voor goede tips. Ga dus ook niet vragen wat de beste plek is etc:grin:
Mochten we gaan dan lijkt me een airboattour bij het Everglades Safaripark en daarna eventueel de tramtour bij Shark Valley een leuke optie om te doen vanuit Miami. Vroeg vertrekken daar, zodat je nog een beetje op tijd bent. Vroeg op de dag, nog niet te heet.
Het enige dat mij echt doet twijfelen (en wellicht toch echt weerhoudt) om te gaan zijn de muggen in zo ongeveer de natste maand om te gaan: juli! Bovendien staat het water hoog, dus wellicht ook weinig kans iets te zien. Nu kan ik zelf de muggen misschien nog wel aan, maar we gaan ook met twee kinderen en daarom twijfel ik. Deet kopen en smeren kan natuurlijk altijd, maar als ik zo hier en daar lees dat je toch echt helemaal lek gestoken kan worden in juli... tja, dan weet ik het niet.
Maar goed, de kans om een keer de Everglades te bezoeken is natuurlijk wel speciaal. Dus om dat dan weer NIET te doen voor een paar muggen...
Twijfel!!!
Mochten we gaan dan lijkt me een airboattour bij het Everglades Safaripark en daarna eventueel de tramtour bij Shark Valley een leuke optie om te doen vanuit Miami. Vroeg vertrekken daar, zodat je nog een beetje op tijd bent. Vroeg op de dag, nog niet te heet.
Het enige dat mij echt doet twijfelen (en wellicht toch echt weerhoudt) om te gaan zijn de muggen in zo ongeveer de natste maand om te gaan: juli!
Wij hebben in 2008 op 13 Juli de airboattour bij het Everglades Safaripark en de tramtour bij Shark Valley gedaan. We hadden geen last van de muggen en was goed te doen.
Zie anders dag 3 van ons verslag van 2008
Gewoon doen. Is een ervaring op zich.
Grz
Ton
Net gelezen, maar er staat toch wel in dat je nog wat extra muggenbulten bent opgelopen :razz: Blijkbaar niet ernstig genoeg om er herinneringen aan over te houden.. haha!
Net gelezen, maar er staat toch wel in dat je nog wat extra muggenbulten bent opgelopen :razz: Blijkbaar niet ernstig genoeg om er herinneringen aan over te houden.. haha!
Dat klopt . Het was niet om er over naar huist te schrijven. :-k Maar goed dat ik alles heb vastgelegd. Ik zou gewoon gaan.
Grz
Ton
Ben tot pagina 10 gekomen, maar kan toch echt niet alle 31 pagina's aflezen om antwoord te zoeken op mn vraag..
Misschien ook een hele domme vraag maar ik ben nog maar een newbie (A)
Mijn vriend en ik willen een paar uur (1-5) de everglades bezoeken. Klopt het nou dat je manatees EN alligators kan zien? Wij gaan vanaf naples, wat is nou de naam/adres/website van de plekken waar je het best heen kan op de route naples-key west. We willen een airboattrip doen van ongeveer een uur en misschien een show of iets anders waar we dan nog het meeste garantie kunnen krijgen op het zien van de alligators. Mensen noemen wel; the flamingo en andere dingen maar ik heb geen idee wat dat nou voor gebied is en vooral; waar!
Sorry als deze vraag al ergens gesteld is!
koenkamphuys
25-05-11, 07:00
Ik heb nog nooit van een plek gehoord in de Everglades waar je manatees kunt zien. Die houden zich 's winters op in wateren die noordelijker in Florida liggen.
Aan de route Naples-Key West heb je werkelijk 1001 mogelijkheden, het is de in dit topic veelbesproken US 41.
Daar sluit ik me bij aan. Wij zijn nu al een paar keer in de Eerglades geweest, maar hebben nog iets iets met manatees gezien of gedaan daar. Die leven alleen in de Noordelijke wateren van Florida. Dus ik denk dat je een beeje in de war bent
Gr. Luke
Aan de route Naples-Key West heb je werkelijk 1001 mogelijkheden, het is de in dit topic veelbesproken US 41.
Kijk, dit soort dingen zegt iedereen maar ik heb geen idee wat dit nou precies inhoud... De US 41 is geloof ik ( zelfs dat kan ik al fout hebben) een highway die oa van naples -key west gaat, maar.... Waar moet je dan eraf ? Wat staat er op een bord ? want hoe ik het denk zijn de everglades super groot en heb je allemaal verschillende ingangen en bedrijfjes die dingen te doen aan bieden... Dus hoe weet ik nou waar je precies heen moet voor een airboatride van +- een uur en een alligator show/foto op die US 41 route? Als iemand een naam kan noemen van dat bedrijf/gebied/adres? dan kan ik zelf wel via gps de route uit zoeken. Sorry als ik erg dom aan het doen ben! :sad:
En dat van die manatees leek mij zelf ook onwaarschijnlijk maar ik geloof echt dat ik dat had gelezen in dit topic! :shock: Nouja, die zie ik wel in seaworld :p
Je hoeft niet van de weg af. Het is een heeeel lange provinciale weg met langs de weg duidelijke borden waarop precies staat wat er over xx mile voor attractie / airboatride / alligatorshow of wat dan ook te vinden is.
En nee, het is niet dom. Als je er nooit geweest bent is het lastig om zoiets voor te stellen. Wat de anderen hiervoor misschien bedoelen: rijdt gewoon de US 41 door de Everglades en je komt genoeg dingen tegen om te doen. Stop gewoon bij één van die plaatsen onderweg, kijk zelf of het aangebodene je wat lijkt (vraag het aan mensen die er net uit komen, dan heb je de beste/meest verse ervaringen!) en beslis op basis daarvan of je die wilt doen of doorrijdt naar een volgende. Keus genoeg.
Als iemand een naam kan noemen van dat bedrijf/gebied/adres? dan kan ik zelf wel via gps de route uit zoeken. Ook met de zoekfunctie vind je veel info op dit forum, kijk bijvoorbeeld maar eens in dit bericht van Natasja L (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=3435&postcount=2). Het is al wat ouder maar de meeste info klopt nog, prijzen zullen aangepast zijn. Maar er zijn veel meer berichten die je vast verder zullen helpen.
Ta2 Gerrit
26-05-11, 17:32
Ik zou i.i.g. het Visitor Center aandoen, ongeveer halverwege deze Tamiami Trail.
Kost niks, hebben veel informatie en er ligt altijd een kudde aligators in de sloot voor de deur.
koenkamphuys
27-05-11, 06:55
Zie ook de vele posts over Shark Valley in dit topic - eveneens met alligatorgarantie.
Bedankt voor de reacties,ook goed om te weten dat er duidelijk aan gegeven staat op borden langs de weg wat er te doen is..! Dat lucht op. We gaan over 2 dagen naar florida dus ben benieuwd!
Ik had ook geen idee hoe of wat maar gister hebben we hetzelfde stuk gereden en zijn we uiteindelijk bij een goed uitziende airboat tour gestopt. Het water ligt momenteel zo laag dat je alleen rechtdoor een kanaal en stukje op en neer kunt met een airboat maar er was genoeg te zien. Vogels, alli's, schilpadden, vissen, baby alli's...
Daarna stukje van Shark Valley ingelopen. Ook weer veel gezien.
Loop road was dicht dus gewoon de 41 afgereden.
Hey Florida-lovers,
We gaan in augustus voor de eerste keer naar Florida, we bezoeken ook de Everglades, maar logeren in Rotonda (dus we komen van de westkust). In de Everglades willen we graag een tour doen met een airboat, ik zag ook iets van een indianendorp? De Safari Tour is wel 3u18min rijden (enkel), is er iets dichter in de buurt van de Westkust waar we naartoe kunnen?
Het reisschema is al bijna af! Vanuit Orlando rijden we langs de Oostkust om vervolgens van West Palm beach naar de Keys te rijden. Daar tussendoor willen we nog graag naar de Everglades, maar hoe kom je daar? Wat is qua reisschema voor ons het meest efficient? Vanuit de Keys gaan we een paar dagen naar Miami, maar daar willen we leist nog een paar dagen relaxen, shoppen ed.
Wie kan mij helpen?
Groetjes Simone
Ta2 Gerrit
01-07-11, 17:54
Je zou natuurlijk vanuit WPB de I75 kunnen nemen richting Naples en dan via Taminami Trail terug richting Miami (zie kaart), maar dat wordt wel wat omslachtig als je ook nog door wil naar Key West.
Dan kun je m.i. beter de Tamiami Trail vanuit WPB direct oprijden tot ergens halverwege en dan terug je weg vervolgen naar KW. Dan heb je de meeste indianedorpen, botenboeren en alligatorspots wel gehad (zie rode pijl).
Nog beter is om deze tweede optie te bewaren voor als je weer terug bent in Miami.
Dan kun je op het gemak naar Key West, en doe je de Everglades wat later.
http://img38.imageshack.us/img38/2109/everglades.jpg (http://img38.imageshack.us/i/everglades.jpg/)
Ik lees veel op het net over de Everglades, maar ben er nog niet uit welke ingang we het beste kunnen nemen naar de Everglades vanuit Fort Lauderdale.
De bedoeling is om na de Everglades door te rijden naar de Keys.
Ik lees veel over het Everglades Safari Park + alligator farm (ligt dit bij elkaar) hoever is dit vanaf Fort Lauderdale? Je rijdt dan door Miami toch? Dat lijk ons wel leuk.
Shark Valley en Homestead lees ik ook het een en ander over.
Wie kan mij vertellen wat de beste optie is (de mooiste ervaring ook)? We willen in ieder geval een airboat trip maken en niet wandelen en fietsen.
bij de alligator farm kun je een airboattour maken...
Graag zou ik willen weten als we van key West komen en gaan overnachten in Fort Lauderdale of het dan mogelijk is en zinvol om nog een stuk van de everglades mee te pakken? En naar welk gedeelte zouden we dan moeten gaan?
Of zeggen jullie ga maar meteen door naar fort Lauderdale en ga daar iets doen?
Connie
Als je de kans hebt zou ik zeker de everglades bezoeken. Je hebt aan een middag genoeg en zo'n airboat tocht is erg leuk.
Een airboat ride is niet noodzakelijk om deze in de Everglades te doen...
In de Orlando area zijn er wel 10 verschillende...
koenkamphuys
11-07-11, 01:00
Dit deel van de Everglades ligt ten westen van SR 29, tussen US 41 en Interstate 75 in (zie kaartje (http://www.dumpyourphoto.com/photo/view/65990/BPfMg82)). Het is geografisch gezien onderdeel van de Everglades, hoewel het gelijknamige nationaal park aan de oostkant van SR 29 en ten zuiden van US 41 ligt. Ik ben er 10 juli heen geweest. Het gebied staat bekend om de bijzonder rijke flora en fauna en stond allang hoog op mijn verlanglijstje.
Vanaf SR 29 vind je bij het plaatsje Copeland een klein bordje dat naar Fakahatchee Strand verwijst. Wij kwamen vanuit het noorden dus voor ons aan de rechterkant. Je komt dan op de W.J. Janes Scenic Drive. Aan een zijstraatje ervan is het Ranger Station. Daar werden we verwelkomd door enkele honderden muskieten en een vriendelijke ranger, die toevallig net kwam aanrijden. Terwijl ik het ongedierte van me af was aan het slaan begon ze uitvoerig over de indoor activities die er ook waren: het bezoekerscentrum van de Everglades en een expositie in het indianendorp. Maar wij kwamen voor de natuur, dus lieten we de suggesties van de ranger voor wat ze waren en zijn doorgereden over Janes Scenic Drive - nadat we enkele tientallen muskieten in de auto hadden doodgeslagen en ons flink hadden ingesmeerd met de muggenolie (met een hoog gehalte aan DEET).
De weg is - net als Loop Road - verhard met een wit soort gruis. Niet geasfalteerd dus, maar redelijk te berijden, in elk geval stukken beter dan Loop Road (die overigens momenteel geheel opgeknapt wordt). Rustig rijden en afremmen voor kuilen en plassen. Taferelen als op Loop Road, waar ik met de uitlaat regelmatig de bodem afschraapte, en plassen zo breed als de weg, vond ik hier niet.
Uit de vele, ook recente, foto's en verslagen die ik op internet over dit gebied had gevonden, had ik me een beeld gevormd over wat te verwachten, maar de werkelijkheid was nogal anders. Ondanks dat het al een maand lang volop regentijd was geweest, was het gebied kurkdroog. Het is grotendeels bebost met de typische moerascypressen, die normaal met hun voeten in een laag water staan, maar nu was de bodem helemaal droog. We hebben welgeteld één poeltje gevonden waarin een alligatorgezinnetje lag: moeder met drie baby'tjes van hooguit 15 centimeter. Waar de andere alligators gebleven zijn weet ik niet; waarschijnlijk hutjemutje in een paar andere natte plekken buiten ons zicht. Doordat het zo droog was viel het er met de muskieten ook heel erg mee.
Wel was de plantengroei prachtig. Ik ben geen botanicus, en van de vele bromelia- en orchideeënsoorten die het gebied rijk is, heb ik er geen herkend, maar ik zag wel dat het veel gevarieerder was dan Loop Road. Heel opvallend waren de enorme koningspalmen die overal in het wild groeien. Dat zijn schitterende bomen overal bovenuit steken en die ook voor veel geld in de tuincentra te koop zijn. Ook hebben we verschillende bloemen gezien die ik nog nergens anders heb zien bloeien. Als je bedenkt dat Fakahatchee Strand in de jaren dertig nog een houtkapgebied was (de route van W.J. Janes is gelegd over een voormalig spoorbaantje om de stammen uit het gebied te vervoeren), dan is te zien dat de natuur sindsdien goed hersteld is. Voor wie graag meer ziet dan vanuit de auto, zijn over andere voormalige spoorbaantjes hiking trails aangelegd. Er worden volgens het foldertje ook guided swamp walks georganiseerd, waar je door het moeras waadt – 'for the adventurous visitors'.
W.J. Janes komt uit op Stewart blvd, een hoofdweg in een ander gebied, het Picayune Strand State Forest. Dit gebied ziet er net zo bizar uit als de geschiedenis ervan is. Het is ooit ontgonnen om een woonwijk te worden waar de gemiddelde Nederlandse vinexwijk tien keer in past. Er zijn diepe kanalen gegraven, wegen aangelegd en geasfalteerd en percelen, die uiteindelijk waardeloos bleken, zijn met zeer agressieve verkoopmethoden verkocht aan zeventienduizend eigenaren. En vervolgens ging het hele project op de fles en van woningbouw is het nooit gekomen. Een aantal jaar geleden is besloten het gebied terug te geven aan de natuur. In de grootste terugkoop-operatie in de Amerikaanse geschiedenis zijn alle eigenaren uitgekocht. Drie gigantische pompinstallaties brengen water naar het gebied dat uiteindelijk weer door het moeras moet gaan stromen. Het rechte stratenpatroon wordt in zijn geheel weer afgebroken op een paar doorgaande wegen na, die voorzien worden van duikers om het water onder de weg door te leiden.
Het contrast met het natuurschoon aan Janes scenic drive vond ik schokkend. Je realiseert je wat een enorm stuk natuur moedwillig vernield is, uiteindelijk voor niets. Er moet duidelijk nog ontzettend veel werk verzet worden om de natuurwaarden van het gebied te herstellen. Ik was blij om te zien, dat langs de doorgaande straten borden stonden: Panther habitat - proceed with caution. Florida's meest bedreigde kat heeft zich in dit gebied weer laten zien. Net als in Fakahatchee Strand zal de natuur in de loop van de jaren langzaam weer terrein winnen en zal dit gebied aantrekkelijker worden voor planten en dieren - en toeristen.
In oudere informatie op internet vind je dat dit gebied een doolhof is van doodlopende, identiek uitziende straten zonder straatnaambordjes, en als je niet heel precies de weg weet, dan raak je hopeloos verloren. Dat is intussen niet meer zo. Op de doorgaande wegen in het gebied na, zijn de straten of weggehaald, of afgesloten met een hek. De belangrijkste kruising, van Stewart en Everglades blvd is met een bordje aangegeven. Daar moet je rechtsaf, naar het noorden toe. Er is nog een gedeelte bereikbaar in het noordwesten van het gebied, waar het bezoekerscentrum is, maar dat heb ik links laten liggen. Everglades bvld kruist Interstate 75, en daarboven begint de bewoonde wereld weer; in de vorm van een wijk die net zo is opgebouwd als Picayune Strand State Forest, maar daar zijn de percelen wel bebouwd met over het algemeen gigantische villa's. Was Picayune Strand al enorm, deze wijk is zeker drie keer zo groot. Vanuit de wijk kun je linksaf richting Naples, of, wat ik gedaan heb, rechtsaf riching Immokalee, weer terug naar mijn huis.
Bij elkaar een interessante rit door een bijzonder gebied. Ik ga ervan uit dat de informatie op internet ook klopt en dat Fakahatchee Strand normaal veel natter is. Bezoekers melden op internet dat ze grote aantallen alligators zien, herten, otters en allerlei soorten vogels. Die heb ik gemist. Misschien ga ik een andere keer nog eens in een ander seizoen en tref ik het beter.
Foto's in het foto-topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13316).
Vandaag in Everglades City geweest en dit is echt een aanrader! Veel leuker dan bij Shark Valley, daar werden we op het houten looppad echt achterna gezeten door duizenden muggen! (DEET hielp vandaag niet ofzo?)
Bij het visitorscenter in Everglades city zijn 2 verschillende boottochten (zout of zoet water) te maken.
Wij hebben manatees en dolfijnen gezien.echt een mooie tocht.
Er tegenover zit nog een heerlijk restaurantje waar je lekkere oesters en alligatorvlees (hamburger) kunt eten :-)
Ga eens naar Gatorland in Orlando... Daar heb je dezelfde houten looppaden
Ook daar kun je alligatorvlees eten... :D
Wie zich echt wil laten verrassen moet naar Corkscrew Swamp Sanctuary.
Prachtige route met verschillende landschappen van de everglades. Toen wij er waren was het er erg rustig en nauwelijks muggen. Als het minder droog is zul je er ook veel alligators kunnen spotten, samen met wasberen, uilen en zelfs zwarte beren. Je volgt een boardwalk van twee mijl ofzo.
http://www.runemassing.nl/archief/162-dag-5-naples-
metendiana
24-07-11, 13:17
hoe lang is het rijden van naples naar de everglades, zeg maar naar het leuke gedeelte van de everglades waar dingen te zien zijn en te doen.;)
gr diana
Nog geen uurtje. Via google maps is dit makkelijk uit te vogelen.
Aan de kant van everglades city is er volop te beleven en dit is erg dichtbij Naples. Je kunt hier kiezen tussen een tocht de everglades (alligators) in of een tocht langs de eilanden bij de kust (dolfijnen en manatees). Hier zit ook een Everglades informatiecentrum.
Overigens hebben wij de boottocht langs de eilanden gekozen en onderweg in een poel (tip van de kapitein) de alligators gespot ;)
Maar vanuit Naples kun je ook de Tamiani Trail nemen en hier zijn er ook veel aanbieders van alligatortripjes.
metendiana
27-07-11, 23:34
bedankt, gaan we volgende week zeker proberen\\:D/
gr diana
Hans uit Koekelare
31-07-11, 05:29
spuit je maar in met deet, want de bugs bijten hard, ik weet er van mee te spreken, en ik had me ingespoten.
wij waren een week of 3 geleden in de everglades en hadden geen deet bij ons.
maar gelukkig waaide het die dag flink en hebben we op 1 of 2 geen muggen gezien.
ligt dus echt wel aan het weer of er muggen zijn of niet.
richard.bosch
31-07-11, 15:03
Wij waren 2 weken goed voorbereid (goed ingesmeerd met max deet) in de Everglades. Toen wij even stopten bij een visitors centrum en onze autodeur even een paar seconden openstond, zaten er gelijk vele muggen in de auto en werden wij gelijk gestoken. Everglades voor ons geen succes en toen (vanuit Naples) gelijk doorgereden naar de Keys!
waren van plan volgende week loop road (shark valley) te gaan fietsen maar lees nu dat de weg wordt gerenoveerd???!!!! Weet iemand of het helemaal op slot is of dat we nog kunnen fietsen tussen de alligators?
koenkamphuys
13-08-11, 17:36
Loop Road is niet hetzelfde als Shark Valley. Shark Valley ligt een stukje ten oosten (dichter bij Miami dus) van de oostelijke kruising met de US 41 en is gewoon open.
dankjewel Koen. Dat is een hele geruststelling!
r.teeuwsen
14-08-11, 06:11
Vandaag in Shark Valley geweest, was een heel leuke 'tram-tour' veel gezien, erg leuke tour... een aanrader ;-)
Er waren behoorlijk veel fietsers die de tocht per 'bike' hebben gedaan, maar denk er om het is echt HEET.... neem voldoende water mee, bij startpunt is laatste water voorziening, daarna niets meer!
Veel plezier!
Remco
Ja, we hebben inderdaad de tocht gefietst maar het viel niet mee. We werden uitgebreid gewaarschuwd i.v.m. een heatindex van wel 110 geloof ik. Per persoon 2 liter water mee en er absoluut niet aan beginnen als je "normaal" al nooit 25 km fietst. Toch vond ik het de moeite waard, al viel de alligatoropbrengst tegen( 1 klein vrouwtje en wat zeer kleine nakomelingen ). Wel mooie sprinkhanen gezien en vanaf de toren halverwege diverse waterschildpadden. En toch de voldoening van het gedaan hebben;)
natascha666
08-09-11, 10:39
Heeft een van jullie deze als eens gedaan: http://evergladesnationalparkboattoursgulfcoast.com/mangrove.php
Lijkt me net wat mooier dan met zon airboot (wat lekker hard gaat tuurlijk:-P) door van dat gras te vliegen...is wel een eindje rijden vanaf miami dus wilde weten of dit dan wel de moeite waard zou zijn??? :-)
Edit: lees net dat hij toch vreselijk saai is....maar ik heb nog een kandidaat: http://www.captaindougs.net/
Die heeft goede reviews, ervaring hier mee iemand?
koenkamphuys
10-09-11, 21:22
Een fluisterboot schrikt minder wildlife af dan een rumoerige airboot. Alleen daarom al zou ik naar dit soort alternatieven zoeken als ik het water van de everglades op ga. (ik heb niet zoveel op met scheurende boten. Dus wat de een prettig vindt zal de ander saai vinden.)
natascha666
21-09-11, 19:57
Iemand al ervaring gehad met die Captain Doug's Airboat tours ?? ( www.captaindougs.net (http://www.captaindougs.net/) ) Vin het best moeilijk om te kiezen.
Ik denk wel dat ik meer richting lake placid wil dan naar shark valley maar dat is maar een gevoel??
koenkamphuys
22-09-11, 07:02
Lake Placid? Dat is ver buiten de Everglades. Lake Placid is best een aardig plaatsje met een aantal mooi gelegen meren in iets glooiend gebied, maar dan zit je minstens 100 mijl ten noorden van de Everglades. Ik vermoed dat je twee dingen verwart.
Ik ben zelf wel eens met Captain Doug op stap geweest. Je vaart op de grens van het mangrove- en grasgebied. Een alligator hebben we niet gespot, evenmin andere wildlife. Wel haalden ze in het zoutste deel van het gebied een val vol met krabben boven water. En verder is het wat je van een airboot tour mag verwachten: veel geronk, een stukje de speedboot uithangen en wat uitleg over de natuur.
natascha666
22-09-11, 21:02
Bedankt voor de reactie, heb het 1 en ander nog es bekeken op google maps en nu heb ik een beeld hoor :-) Ik denk dat we dan toch ook iets dichter bij miami gaan zoeken, langs de tamiami trail zitten er vast ook genoeg toch?!
koenkamphuys
22-09-11, 22:01
Ja hoor, absoluut, keuze genoeg. Ook Shark Valley ligt goed bereikbaar vanuit Miami.
peterwoudje
06-10-11, 12:07
ik heb gelezen dat ze de Loop road zouden gaan herstellen zodat die beter berijdbaar is met de auto, weet iemand of dat inmiddels is gedaan of wanneer ze dat gaan doen en of het werkelijk beter berijdbaar zodat je geen schade aan je huurauto hoeft te verwachten.
metvrgrpeter
Was in augustus afgesloten door werkzaamheden. Weet niet wat heden de stand van zaken is, maar Turner River Road is een goed alternatief.
koenkamphuys
07-10-11, 07:11
Peter, zie http://www.nps.gov/bicy/planyourvisit/loop-road-updates.htm. Je kunt je daar ook abonneren op updates als je wil. In de tekst staat onder andere te lezen:
In March of 2011 the National Park Service will begin work on the 12 mile segment of road located west of the Education Center and south of the Gator Hook area. The project will increase drainage beneath the road, raise the road bed and resurface the road, as it has traditionally been, with crushed rock. Once work begins the project will take a minimum of 13 months.
Dat betekent dat ze niet voor april 2012 klaar zouden zijn. Maar de laatste info is van maart van dit jaar.
Hoi allemaal, ik vertrek bijna naar Florida en heb er al helemaal zin in. We landen in Miami, en gaan zo waarschijnlijk 1 dag later door richting Homestad (hotelletje) nu mijn vraag, vanaf waar in Florida bedoel ik dan, is het het leukst/mooist de everglades te verkennen? We willen een airboat tochtje doen (rondkijken etcetera). Nu wilden we dit dus vanuit Miami gaan doen, en dan daarna (dag later ) omhoog rijden langs de kust richting orlando.
Of is het misschien leuker/mooier om de everglades op onze terug weg te doen, via Napels? Groetjes Tessa
Je hebt één hoofdingang (waar ook het Main Visitor Center is) en die is te bereiken via Homestead/Florida City. Hier ligt een 60 km lange, geasfalteerde weg tot het eindpunt Flamingo Visitor Center. Onderweg zijn diverse uitkijkposten, wandelroutes aangelegd. Je moet deze weg wel weer helemaal terugrijden, wil je de Everglades verlaten.
In het Noorden (van Miami richting Westkust) heb je Shark Valley. Oftewel ga je hier de Everglades bezichtigen met een tram (tour van 2-3 uur) oftewel verken je de Everglades per fiets. De route is ts de 20 en 25km. Je rijdt/fiets dan naar een observatietoren.
Ook kun je nog, vlakbij de Westkust, in Everglades City, Gulf Coast Visitor Center, een impressie opdoen, maar dan voornamelijk via het water. hier verhuurt men kano's,...
Betreft airboats, die vind je volop op de weg ts Miami en de Westkust.
Bij Homestead, enkele miles voor je de Everglades betreedt, is er een Alligatorfarm waar zowel shows met deze dieren als airboatrides plaatsvinden.
Bedankt voor de info! Erg fijn!
Jostravels
17-10-11, 13:26
Omdat ik niet zo goed weet waar ik het precies kwijt moet, bij deze even een aanrader voor de Everglades. Ik lees regelmatig dat mensen vinden dat de Everglades iets is om alleen snel doorheen te rijden, maar we hebben het er zo fantastisch gehad dat ik toch even onze planning wilde tippen, voor wie er van houdt en er z'n voordeel mee wil doen zullen we maar zeggen.
Wij kwamen vanuit Anna Maria Island en overnachtten in Everglades City. In Everglades City is op zich niet veel te doen, maar het voordeel van daar laat in de middag aankomen is dat je dan op een rustig moment een aantal boardwalks in de omgeving kunt bezoeken. Wij gingen onder andere een kijkje nemen bij de Turner River boardwalk. Als je daar een stukje het zandpad in rijdt, liggen er echt hordes alligators langs de weg. Verderop is ook nog een prachtige boardwalk door de mangrove, heel bijzonder zo aan het einde van de dag.
De volgende dag hebben we gekayakt. Dat was dus echt een geweldige ervaring! De gids bracht ons 2-en en 1 andere dame naar een zijtak van de Turner River, vanwaar we eerst op een breed stuk en later door de dichte mangrove hebben gevaren. Het was soms wel ploeteren om vooruit te komen, maar daardoor zo ontzettend leuk. Baby-alligators langs de kant en prachtige vogels en zo stil! Echt een aanrader om te doen. Shark Valley vonden we daarna echt een tourist trap...
Geslapen in Everglades City bij: http://www.iveyhouse.com/home.htm
Kayak via: http://www.evergladesareatours.com/kayak_tours.htm (Mangrove tunnel tour)
1972Marjolein
25-10-11, 20:55
....Shark Valley vonden we daarna echt een tourist trap...
Grappig hoe meningen kunnen verschillen. Wij zijn vanuit Naples vorige week zondag naar Shark Valley gereden en hoewel het weer er somber uitzag (thunderstorm voor de middag voorspelt), hebben we na de ranger te hebben geconsulteerd, besloten de loop te gaan fietsen. Het was geweldig, helemaal geen tourist trap. Sterker nog, lekker rustig, misschien nog 4 andere fietsers gezien en de trolley hebben we 1x voorbij zien komen. Voor de rest rust en genoeg alligators (ook baby's én hun ouder) en vogels te spotten langs het pad. Het uitzicht vanaf de uitkijktoren was schitterend, veel roofvogels zien vliegen en in de rivier onder de uitkijktoren een heleboel schildpadden zien zwemmen. Wij vonden het beslist de moeite waard!!
Jostravels
31-10-11, 16:40
Ja, als je gaat fietsen kan ik me goed voorstellen dat het er prettig en rustig is. Maar als je met het trammetje gaat, is het toch wel vrij massaal. En dat doen de meeste mensen. Misschien heb ik me dus verkeerd uitgedrukt.
Ik bedoel ook niet dat mensen niet naar Shark Valley moeten gaan, maar dat degenen die dat niet zo leuk vonden ook andere opties hebben.
Hoi,
kan iemand mij vertellen wat je ongeveer pp betaalt voor zo'n airboat trip in het hoogseizoen (aug)??? En moet je dat van te voren reserveren of kan dat terplekke?
alvast bedankt!
dat varieert... hoe lang wil je, een half uur... een uur?
hoe groot is de airboat...
ga je privé, dan ga je met een kleine airboat en ben je al snel $45 kwijt.
Als je even google gebruikt en 'everglades' en 'airboat' invult, dan kom je al veel aanbieders tegen. Ga eens op die sites kijken. Meestal verkrijg je via hun sites nog een kortingscoupon
natascha666
20-12-11, 21:47
Wij zijn bij http://www.evergladessafaripark.com/ geweest deze november.
Bij hun kun je volgens mij niet reserveren maar de prijs was wel mooi; 20 dollar pp (met coupon vn de site, anders is het 23) Zaten met zn 10/12 op een boot en tijdens de tour ook geen andere airboaten gezien zodat je niet het idee had dat je in een typische attractie zit....
Mooi park (croco park en trail aanwezig) en een leuke tour ook, zeker wel 3 kwartier geduurd, leerzaam ook en veel crocos gezien :)
Leuke souvenirs shop en een restaurantje aanwezig. Ligt op ongeveer een uur rijden vanaf miami.
Ik zou wel op tijd arriveren dan kun je zeker mee zonder te wachten en ook dat de temperatuur dan nog lekker is.
http://img202.imageshack.us/img202/4701/dsc00793kk.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/202/dsc00793kk.jpg/)
Wij zijn daar afgelopen oktober ook geweest. In 2007 zijn we bij Everglades Island Boattour (http://airboateverglades.com/) (bij Everglades City) geweest en die vonden wij vele malen beter. Ook een kleiner bootje, zodat je niet met heel veel man op een boot zit. In 2007 waren we de enige, maar de boot zelf is voor max zo'n 6 personen. Afgelopen oktober zaten we met zo'n 20 man op een boot...
Ook konden we bij Everglades Island Boattour een kleine aligator - gratis - vasthouden. Bij Safaripark kost dit een dollar of 3. Bij deze laatste zijn we niet door de mangrove zelf geweest, alleen over het water en gras. Bij Everglades Island gingen we door dicht begroeide mangrove en dát was het leukste van de gehele boottour! En dat op hoge snelheid. Super gaaf! Dat heb ik énorm gemist bij Safaripark :(
http://img59.imageshack.us/img59/5919/09evergladesislandboatt.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/59/09evergladesislandboatt.jpg/)
sorry, maarre ik snap het even niet hoor, wat is het verschil tussen everglades safaripark en everglades city??? Ligt het naast elkaar ofzo? Zo'n tocht met zn vieren op zo'n kleinere boot lijkt me sowieso leuker. Zou je dat dan wel moeten reserveren eigenlijk? En zo'n tram tour, is dat iets? Fietsen midden in de zomer gaat ons iets te ver, maar willen wel een beetje natuur en croco's zien natuurlijk.
Everglades City is een plaats, zie het plaatje hieronder. Bij de letter A.
Everglades Safaripark is een bedrijf welke dus airboattours verzorgd. Deze zit gevestigd langs de HW 41 (ook wel de Tamiami Trail genoemd. Deze loopt van Miami helemaal door naar Tampa). Op het plaatje staat er het getal 90 bij (dus niet de I-75 pakken!!)
http://img39.imageshack.us/img39/423/evergladescity.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/39/evergladescity.jpg/)
Er zijn heel veel bedrijfjes welke airbout tours verzorgen (waarvan Everglades Safaripark er dus ééntje van is). De meeste airboat tour bedrijven zijn te vinden tussen Miami en Naples.
Ik ben dus bij het bedrijf 'Everglades Island Boattour' geweest welke bij Everglades City ligt (dus dicht bij Naples in de buurt) en het bedrijf Everglades Safaripark ligt vrij dicht bij Miami in de buurt.
Maar tussen Naples en Miami zijn zo dus nog tientallen (wellicht zelfs meer dan 100?) van dit soort bedrijfjes te vinden :) Vandaar dat ik je ook adviseerde in jouw schematopic dat je zo'n airboattour prima kan doen als je van Naples naar Key Largo gaat (en dan dus via de Tamiami Trail) in plaats van wat je nu in je schema hebt (de everglades bezoeken als je van St. Petersburg naar Naples rijdt).
natascha666
22-12-11, 20:49
mooi uitgelegd spaceAce :)
oh, zit dat zo haha. Nou snap ik het idd ja. Dan kan ik idd beter vanuit naples op weg naar key largo de everglades doen. Maar kan het daar dus ter plekke reserveren. Thanks voor de info!!!
Hello
Ik heb hier al zitten te grasduinen maar had graag nog wat meer toelichtingen gekregen over de Everglades.
We gaan binnenkort met 4 volwassenen naar Florida van 28 april tot en met 12 mei.
1 mei rijden we van Miami naar Naples en 2,3 en 4 mei slapen we in Naples.
Dus hebben we zowel kans om de Everglades te doen onderweg alsook nog één of twee dagen vanuit Naples.
In de Everglades hadden we graag het volgende gedaan :
Airboat naar 10.000 island en is dit over de grasvlakte of door de mangrove of beiden
eventueel een andere airboat tour over grasvlakte en mangrove (zodat we beiden gedaan hebben) of één lange tour over beiden.
Flamingo
Shark Valley met tram en eventueel wat wandelen voor of na de tramtour
Tamiami Trail US 41
Aningha trail
Gumbo limbo trail
Bezoek aan een Alligator farm.
Tips zijn altijd welkom.....
Thanks folks
koenkamphuys
20-01-12, 07:20
Vanuit Naples zijn Flamingo, Aningha trail en Gumbo limbo trail niet gemakkelijk te doen omdat die aan de ingang zit, die alleen vanuit Miami / Homestead te bereiken is; en op die plek kun je er ook alleen weer uit.
Je zou dan beter wat meer kunnen zoeken in het Big Cypress National Preserve, zeg maar de westelijke helft van US 41 en rond SR 29. Hoewel dit niet het nationaal park Everglades is, gaat het hier ook om een enorm oppervlakte Everglades-natuur maar vanuit Napels veel beter te bereiken. Je zou bijv. W.J. Janes Scenic Drive (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=150313&postcount=353) kunnen doen en de vele mogelijkheden rond Everglades City, Ochopee, en elders rondom de kruising US 41 en SR 29; bijv. de boardwalk van Fakahatchee Strand die aan US 41 zit ten westen van SR 29.
Shark Valley zou je dan kunnen opnemen in de rit van Miami naar Naples.
Je hebt trouwens heel wat Everglades op je verlanglijstje staan. Meeste toeristen scheuren er in een dag doorheen en doen 1 of hooguit 2 dingen. Er is echter zoveel te zien dat je er ook een week voor kunt uittrekken als je wilt.
Heeft er iemand al nieuws (of langsgereden) over de "loop road"? Is die al terug open en hoe is de staat van de weg?
koenkamphuys
04-02-12, 13:21
10/19/2011 - Loop Road remains closed to vehicles south of the Gator Hook Trail area, and west of the Loop Road Education Center. The work on the gravel portion of the road is scheduled to be completed in late February 2012
Bron http://www.nps.gov/bicy/planyourvisit/loop-road-updates.htm
Hoi allemaal.
nogmaals een vraag wij zijn begin Juni in Bonita Springs.
Wie kan mij aanraden wat te doen als wij van daaruit de Everglades willen bezoeken .
En dan het liefst met een Ranger op pad gaan.
gr/ Mari
Hallo Mari,
Ik zou zeker vanuit de Tamiami Trail het bezoekerscentrum bezoeken bij Shark Valley. Daar zit tevens een ranger station en je kunt er fiets- en tramtours maken.
Op weg daar naar toe vanuit Bonita zou ik Jane's Scenic Drive doen (onverhard) in Fakahatchee Strand Nature Preserve en zeker de Loop Road rijden die deels paralel loopt aan de Tamiami Trail (zeer veel alligators!)
Lees en kijk voor foto's bij ons reisverslag van vorig jaar:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13494
MVG
A3
koenkamphuys
17-04-12, 20:20
Hallo Mari,
Er is een zeer uitgebreid topic over de Everglades (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=303). Alles vind je daar. Op zich noemt A3 al de belangrijkste ingangen vanuit de Golf van Mexico. Fakahatchee Strand kun je inderdaad vanuit het noordoosten van Naples prima doen (zie deze post (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=150313&postcount=353) in het everglades-topic), je komt dan ook nog door een ander, curieus stukje natuur, het Picayune State Strand Forest). Uiteindelijk is het hele gebied rond SR (state road) 29 prima te doen. Denk ook aan Everglades City waar je in het mangrove-deel van de zuidoostelijke Everglades komt, weer een heel andersoortig stuk natuur.
bedankt hier kan ik wat mee.
Hallo,
Hoe ver is het rijden van key west naar gatorpark. Heeft iemand ooit van de site miamibeach411.com gehoord. Daar zou je tickets kunen kopen voor gatorland voor 18 dollar pp. hiervoor krijg je dan een airBoat ride van 40 minuten en een Wildlife show vn 30 min.
Graag jullie reactie paul
Dat is een behoorlijk stukje rijden (http://maps.google.com/maps?saddr=Gatorland,+South+Orange+Blossom+Trail,+ Orlando,+FL,+United+States&daddr=Key+West,+Florida+33040&hl=nl&sll=24.555702,-81.782591&sspn=0.118663,0.212002&geocode=FYarsAEdHuAl-yGdZVghawc08w%3BFbawdgEdwRgg-yl3I5WtNLHRiDFeO0Z3L-nOPw&oq=gatorlan&mra=ls&t=m&z=7). De site die je noemt ken ik niet, maar dat zegt niets, want ik ben met 1 bezoek aan Florida nou niet echt een specialist. :-)
Het blijkt dus te gaan om Gatorpark, iets andere afstand dus (http://maps.google.com/maps?saddr=Key+West,+Florida+33040&daddr=Gator+Park,+Southwest+8th+Street,+Miami,+FL, +United+States&hl=nl&sll=24.555702,-81.782591&sspn=0.118663,0.212002&geocode=FbawdgEdwRgg-yl3I5WtNLHRiDFeO0Z3L-nOPw%3BFbQNiQEd2G4y-yE8y0ek1KjZ8ykV_F92IpPZiDHA9WqnOj622A&oq=gatorpark&mra=ls&t=m&z=9)
Let op dat er wordt gesproken op deze website over Gator PARK en niet over Gator LAND.
Groetjes Henke.
sorry ik bedoel gatorpark bij de everglades ten west van Miami
Kan de titel dan aangepast worden aan gatorpark?
Grz
Ton
koenkamphuys
10-06-12, 20:33
@chippie: wat een onzinnige omweg laat Google je rijden zeg om je over een stukje tolweg te voeren. Vanaf US 1 linksaf bij Homestead SR 997 op, die kruist ook de US 41.
http://www.dumpyourphoto.com/files4/117870/Uln0VtWJ9r.jpg
Bedoel je deze?
http://www.gatorpark.com/index.php
bianca1977
25-06-12, 16:17
Wij verblijven 3 tm 5 november met een baby in Naples en willen naar de Everglades. Heeft iemand tips, wat wel en wat niet te doen?
Waarschijnlijk gaan we 4 november niet verder dan het Gulf Coast Visitor Center en stoppen we op 5 november bij Shark Valley onderweg naar de Keys.
We willen sowiezo geen airboatride maken, maar nog wel iets zien of doen.
gonniegans
25-06-12, 21:10
Check even hoe het met de muggen zit in die tijd. Wij waren er in juni en het was echt niet te doen, voor ons bedoel ik dan. Laat staan met een baby. Zorg dan dat je een goed muskietennet bij je hebt.
koenkamphuys
25-06-12, 22:11
In november valt het mee met de muggen. Het trammetje bij Shark Valley is een goede keuze, denk ik.
angelique100
25-06-12, 22:23
Zorg dat jullie baby echt goed beschermd is tegen insekten. Weet het niet maar zorg dat je iets hebt dat de kinderwagen 100% afdekt. De muggen en ander vliegend spul kunnen vreselijk zijn. En na een simpele muggenbeet krijg ik altijd schijven van 10 cm doorsnede je wil echt niet dat jullie baby gestoken wordt en een allergische reactie krijgt. Verder is er genoeg te doen en zien op jullie route.
@bianca1977;
Hier hetzelfde probleem.... :eek:
http://www.city-data.com/forum/travel/1402843-everglades-national-park-baby.html (http://www.city-data.com/forum/travel/1402843-everglades-national-park-baby.html)
natascha666
26-06-12, 18:14
wij waren er afgelopen november in de everglades en ik moet eerlijk zeggen ik heb geen mug gezien....kon mn smeerseltje in de tas laten dus wie weet valt het wel mee maar idd toch een netje misschien voor over de kinderwagen :)
koenkamphuys
29-06-12, 18:49
Tijdens het zoeken naar informatie of Loop Road weer open is, kwam ik op deze brochure (http://www.nps.gov/bicy/planyourvisit/loader.cfm?csModule=security/getfile&PageID=137044) over Turner River, Upper Wagonwheel and Birdon Road Loop Drive. Heb ik over een paar weekjes weer wat om te gaan bekijken ;-)
Afgelopen april was looproad open en hebben we toe gereden, veel wild gezien. Ook de Turner River road etc gereden, maar alleen de turner river road is daar interessant, de andere delen zijn wat saai.
TdJ
Wij hebben de loop road in mei 2012 gereden. Hij was toen net helemaal geëgaliseerd, we hebben ook heel veel wild gezien.
Wij hebben de loop road in mei 2012 gereden. Hij was toen net helemaal geëgaliseerd, we hebben ook heel veel wild gezien.
25 Juli rijden wij van Napels naar Islamorada. We willen dan ook de loop road rijden. Maar....., regenseizoen, looproad en huurauto....
We zijn ons bewust van de risico's hiervan en willen dat alleen doen als de loop road inderdaad zodanig opgeknapt is dat het ook te doen is met een full-size huurauto.
Als alternatief staat Turner road.
Wat denk jij? Kunnen we het erop wagen?
25 We zijn ons bewust van de risico's hiervan en willen dat alleen doen als de loop road inderdaad zodanig opgeknapt is dat het ook te doen is met een full-size huurauto.
MMmm..te doen is niet het criterium. Hou er rekening mee dat het rijden over een overharde weg met een huurauto gewoon verboden is. Geen verzekeringen, geen voorzieningen, geen medelijden en zeker niet 'sorry, wij wisten het niet'. Lees de kleine lettertjes van je huurcontract als je alle financiele gevolgen wil weten. De verantwoording ligt dus helemaal bij jezelf en ieder maakt zijn eigen keuzes.
@ingkie;
Wij zijn net voorbij Shark Valley de loop Road op gegaan en bij bij Monroe Station eraf. Monroe Station is de ingang aan de kant van Naples. Dat deel van de Loop Road was het slechts in mei, met wat kuilen en plassen (maar minder dan 10% van de route). De weg is echter breed genoeg om eventueel te keren als het toch minder wordt. Het weer vaan de dagen ervoor zal meden bepalen of het wel of niet te doen is in juli. Ik zal een link (http://www.medemaatjes4.blogspot.nl/2012/05/dag-5-keys-everglades-miami-roadtrip.html) naar ons verslag van de looproad bijvoegen, om een idee over de weg te krijgen.
Succes, vergeet de muggenspray niet ;-)
groeten Christa
Succes, vergeet de muggenspray niet ;-)
Ja, hele zwermen zijn er rond die tijd en ik heb al gelezen dat het niet zomaar muggen zijn, maar muggen die anabole steroiden geslikt hebben, hahaha.
Bedankt voor je reactie, het helpt ons bij onze keuze. :D
Mooi reisverslag! Had hem al gelezen even geleden.
...ik heb al gelezen dat het niet zomaar muggen zijn, maar muggen die anabole steroiden geslikt hebben, hahaha.
Ja, het zijn echte "pitbull" muggen!! ;)
Wat is een goed middel tegen deze muggen? :-k
natascha666
02-07-12, 17:38
een middel met deet, is niet super goed als je het teveel gebruikt maar zo eens een keertje ;) kijk uit voor kleren en bv als je het op je houten nachtkastje legt want de verf is weg als t wat lekt ;)
natascha666
03-07-12, 17:39
Nog tot 12;00 vanavond te bestellen: http://www.groupactie.nl/gratis?utm_source=e-ngine_mail&utm_medium=e-mail&utm_campaign=%20AL_G-A_03_07_2012
Misschien ook handig daar!!
Hallo
Wie kan ons tippen over het volgende: tijdens onze rondreis door Florida rijden wij van Naples naar The Keys, door de Everglades. Wij willen dan graag de Jane's Scenic Road en de Loop Road nemen. Wat ik lees zijn dit erg mooie stukken weg door de "bush" waar o.h.a. veel natuurschoon te zien is. We willen vroeg vertrekken, maar ik vraag me af of deze wegen allebei op 1 dag te doen zijn, als je dan ook nog "helemaal" naar de Keys moet doorrijden (we hebben ons hotel op Islamorada). Qua kilometers moet het m.i. te doen zijn, maar op die wegen kun je natuurlijk niet zo hard rijden en we zullen vaak willen stoppen om van alles te genieten.
Verder hebben we een Minivan (7 pers.) als huurauto, zijn deze wegen dan te doen, ook als het wat natter is (we zijn daar in Augustus) of is een SUV vereist?
Grtjs, Peter
Misschien nog eens goed om te laten weten dat geen enkele verhuurder toestaat dat je met een gehuurde auto op onverharde wegen rijdt. Ook niet met een SUV. Of het 'te doen' is, doet dus niet ter zake. Lees de kleine lettertjes, zie wat de financiele gevolgen kunnen zijn en neem je besluit.
koenkamphuys
07-07-12, 16:19
Heel veel over Loop Road and Janes Scenic Road (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?303-Everglades&p=150313&viewfull=1#post150313) vind je in het Everglades-topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?303-Everglades). In dit topic is al heel vaak naar Loop Road gevraagd en heeft Teleton ditzelfde antwoord ook al vele malen gegeven. Tevens valt te lezen dat desondanks heel wat FLorummerers deze twee prachtige routes door de Everglades hebben gereden.
Terzake op je vraag:
Loop Road is recentelijk flink opgeknapt maar het hangt nogal van de tijd van het jaar af of het enigszins te doen is. Twee van zulke lange stukken natuur op je rit van Naples naar Islamorada, dat is vroeg opstaan en laat aankomen. Je wilt onderweg natuurlijk ook nog wat zien. Neem vanuit US 41 SR 997 naar Homestead en sluit daar op de US 1 aan. Je tomtom zal je waarschijnlijk dieper Miami in sturen om nog van een paar kilometertjes tolweg te genieten, maar dat is een onzinnige omweg.
Heel veel over Loop Road and Janes Scenic Road (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?303-Everglades&p=150313&viewfull=1#post150313) vind je in het Everglades-topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?303-Everglades). In dit topic is al heel vaak naar Loop Road gevraagd en heeft Teleton ditzelfde antwoord ook al vele malen gegeven. Tevens valt te lezen dat desondanks heel wat FLorummerers deze twee prachtige routes door de Everglades hebben gereden.
.
Wat niet altijd vermeld wordt is of deze forummers zich vooraf de risico's van het rijden op onverharde wegen hebben gerealiseerd. En wat hopelijk zal blijven ontbreken is het verhaal achteraf van dat forumlid dat daar in de rimboe in grote problemen is geraakt.
Aangezien de verhuurmaatschappijen het rijden op zulke wegen verbieden, is er geen enkele dekking voor de verplichte verzekeringen. En dat betekenent niet alleen dat je aansprakelijk bent voor alle kosten voor schade aan de auto of schade aan derden. Kijk voor de aardigheid eens bij de autoschadebedrijven hoe weinig er maar voor nodig is om bijvoorbeeld de voortrein van en personenauto te ontzetten. Zulke schade loop je ook gemakkelijk op als je rustig en voorzichtig door een kuil of tegen een kei of een boomstronk rijdt. Bedenk dat je bij zulke schade niet verder kunt rijden. Een paar kilometer verder rijden om op een verharde weg te veinzen dat je daar door een pothole bent gereden, is er heus niet bij als je niet meer kunt sturen. Veroorzaak je schade aan derden dan ben je helemaal de sigaar. Letselschade advocaten hebben veel liever met jou als arme onverzekerde bestuurder te doen, dan met de verhuurmaatschappij die zelf ook over dure juristen beschikt.
Naast aansprakelijk ben je ook strafbaar als je op onverharde wegen rijdt met een huurauto. Velen realiseren zich dit niet, maar onverzekerd rijden is strafbaar. De juridische 'kleine lettertjes' die hier voor gelden zijn zo mogelijk nog ingewikkelder dan die van het huurcontract. De wet- en regelgeving verschilt per staat maar hou zo'n beetje rekening met het volgende: Bij een eventuele aanhouding op een onverharde weg zal je onverzekerd rijden ten laste worden gelegd. Je kunt om te beginnen direct je rijbewijs inleveren en de registratie van de auto wordt opgeschort. (Je ziet dus maar hoe je thuiskomt....) Daarnaast krijg je een dikke bekeuring en het zou zo maar kunnen dat je die eerst mag betalen voor je verder mag rijden. Enne..bij een lichte verkeersovertreding wil een aardige politieman misschien nog wle eens een oogje dichtknijpen. Onverzekerd rijden wordt als een zware overtreding gezien.
Voor de duidelijkheid: Mocht het onverhoopt misgaan dan hoef je je op rechtshulp via je reisverzekering niet te beroepen. Ook je rechtsbijstandsverzekering kijkt terecht ijverig de andere kant op. Je staat er echt alleen voor.
Als Evergladeskenner en -liefhebber kan Koen enthousiast vertellen over de schoonheid van de onverharde routes. Hij kan deze routes zelf risicoloos rijden omdat hij, zover ik weet, in Florida over een eigen auto beschikt waardoor hij met de voorwaarden van welke verhuurder dan ook, niets te maken heeft. Voor de 'normale' toerist die in een huurauto rijdt en die het doorgaans toch al niet zo leuk vindt om zich in de kleine lettertjes van z'n huurcontract te vermelden, kan de informatie over de risico's die aan de orde zijn als je voor deze toeristische routes kiest een hulpmiddel zijn om de afweging te maken of hij/zij er voor kiest om deze toch te rijden of om ze misschien juist toch maar over te slaan en andere, wellicht minstens zo mooie routes over verharde wegen te kiezen.
http://img571.imageshack.us/img571/3386/eenondoordachtmomentje.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/571/eenondoordachtmomentje.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
O, ja voor de mensen die denken dat er toch nooit wat gebeurt. De vrouw, die regelmatig over deze dirtroad reed en beslist geen daredevil was, verloor op onverklaarbare wijze de macht over het stuur. Voor ze het wist, sloeg de auto 'zo maar' over de kop. Zij kon gelukkig nog worden opgelapt. De Chrysler 300 niet meer....
We willen vroeg vertrekken, maar ik vraag me af of deze wegen allebei op 1 dag te doen zijn, als je dan ook nog "helemaal" naar de Keys moet doorrijden (we hebben ons hotel op Islamorada). Qua kilometers moet het m.i. te doen zijn, maar op die wegen kun je natuurlijk niet zo hard rijden en we zullen vaak willen stoppen om van alles te genieten.
Wij hebben de Loop Road dit jaar in mei gereden, de max. snelheid is 15 mph en je stopt inderdaad regelmatig. Wij hebben er 2 uur overgedaan.
groet Christa
Niet doen met een huurwagen en anders niet klagen en zagen bij GROTE PROBLEMEN als het mis gaat, Teleton neemt de moeite om elke keer de mensen te waarschuwen en een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Groetjes Henke.
Teleton bedankt voor de waarschuwing. Ik denk meteen terug aan onze rit van vorig jaar door de Everglades met huurauto en over onverharde weg met veel kuilen en kiezels. We hebben dus aardig risico gelopen begrijp ik. Dat was dan voor het eerst en voor het laatst.......nogmaals THANKS!!!!
Je mag dus niet op de onverharde wegen rijden met je huurauto, mag je dan ook niet met de huurauto het strand van Daytona Beach op? Wij vinden dit wel erg gaaf om te doen.
jarjarbinks
08-07-12, 13:45
Je mag dus niet op de onverharde wegen rijden met je huurauto, mag je dan ook niet met de huurauto het strand van Daytona Beach op? Wij vinden dit wel erg gaaf om te doen.
Officieel mag je dit ook niet, krijg je daar bv een ongeluk dat je een spelend kind aanrijdt heb je echt een probleem. Ook wij hebben dit één jaar gedaan was natuurlijk schitterend, maar wees bewust van alle gevaren en risico's.
Inderdaad, ook een strand is niet verhard en wordt dus gezien als een onverharde weg. Ondanks dat de risico’s minimaal zijn moet je ze zeker niet onderschatten. Wij hebben het ook gedaan, en het was heel leuk, maar besef je de risico’s. In de Amerikaanse claim and blame cultuur ben je echt niet jarig als er wat op zo een weg gebeurt. Vergelijk het maar met rijden zonder winterbanden (onder winterse omstandigheden) in Duitsland, zolang het goed gaat is er niets aan de hand, maar o wee als er wat gebeurt.
FloridaVerslaafde
14-07-12, 12:10
http://www.youtube.com/watch?v=1Dvg37ftCD0
©2009 Bonky Media Group & W.S.Mol
petrajessy
14-07-12, 12:33
Mooi filmpje!!!
FloridaVerslaafde
14-07-12, 15:24
dank je...
Beste,
Sorry maar ik weet zeker dat deze topic ergens moet bestaan, maar ik kijk er waarschijnlijk al heel de tijd over.
Nu om even kort te vragen, een paar vrienden en ik gaan dus ook een dagje Everglades doen in onze trip naar Florida.
Ik heb al wat info zitten verzamelen maar ik merk iets gek op, je gaat dus naar de Main Park Entrance, je betaalt er en dan ben je in het park. Maar waar kan je dan een boot nemen om bijvoorbeeld die Everglades te ontdekken en allerhande alligators te zien? Is dat vanaf het punt Flamingo? En doet die boot een soort van 'toer' waarbij je terug naar het punt komt waar je bent vertrokken?
oh daar ben ik ook wel benieuwd naar! :cool:
Melissa & Patrick
19-07-12, 20:12
Hier nog 1!
We zijn gisteren naar de ingang van de Everglades in Everglades city gereden. Hier hebben wij een boottocht door de mangrove gemaakt. Deze vertrok vanaf het visitor center en kwam op dezelfde plek weer terug. Later op de dag hebben we ook een airboattour gedaan, dat was niet in het nationale park, want daar schijnen de airboats helemaal niet te mogen komen (hoorden wij gisteren, durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat dit zo is) De airboattour was een van de tientallen waar wij uit konden kiezen in Everglades city. Je vaart daar dan door privegebied.
bianca1977
04-08-12, 14:37
weet iemand waar de boardwalks liggen langs de tamiami trail?
Op de site van NPS kun je een plattegrond downloaden van de Everglades, zie hier: http://www.nps.gov/ever/index.htm#
Wellicht heb je daar iets aan?
Ik heb juist heel veel gelezen in dit topic maar heb toch nog een paar vraagjes. Die loop trail, dat is een zeiweg van de 41? die 41 is toch geen probleem met een huurauto?
We hebben 1 dag voor de everglades we vertrekken smorgens van homestead naar fort myers. Is het de moeite om eerst een stuk naar flamingo te rijden en daar van die korte wandel trails te doen en daarna terug en de 41 te nemen? Of is de weg naar flamingo eigenlijk hetzelfde ongeveer dan de 41? En zijn er aan de 41 ook van die kortere wandeltochten waar je iets meer van de natuur en dieren kan zien? alvast bedankt
Hoi,
Wij reizen in januari van Estero naar Florida City en we willen via de Tamiami Trial o.a. Ochopee (kaartje versturen bij het postkantoortje) bezoeken. Daarnaast willen we daar met een airboat tour mee. Nu ben ik even wezen zoeken en tref er diverse aanbieders aan. Wel fijn als je keuze hebt...maar welke?? Heeft iemand van de forumleden ervaring met de Airboat tours?? Welke valt aan te raden??
Benieuwd naar de reacties, groet Erik.
moonlight91
19-09-12, 16:17
Wij hebben vorig jaar een airboatride bij miccosukee vilage
gedaan
Die is ons enorm bevallen
Wij gaan over enkele weken weer die kant van florida uit
en stoppen zeer zeker daar weer voor een rondje
koenkamphuys
19-09-12, 21:28
Een ontzettende hoop hierover in het Everglades-topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?303-Everglades).
Ta2 Gerrit
19-09-12, 21:42
Een ontzettende hoop hierover in het Everglades-topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?303-Everglades).
<<En daar zijn de berichten dan inmiddels ook naar toe verplaatst>>
koenkamphuys
19-09-12, 21:42
Beetje late reactie op berichtje van Kobe_08be.
De US 41 is een gewone tweebaansweg (vergelijkbaar met een N-weg in Nederland of België) dwars door Everglades, aan de noordkant van het nationaal park. Aan de 41 vind je een enorme hoop plekken waar je kunt airboatvaren, en her en der kun je fietsen, wandelen (o.a. Shark Valley), kanoën. Zie ook de vraag over de boardwalks net boven je eigen vraag.
De weg naar Flamingo loopt door het zuidoostelijk deel van het park en loopt dood. Je moet er dus uit waar je erin ging; in Homestead.
Loop Road is een zijweg van de 41 die over een flinke afstand met een lus ook weer op de 41 uitkomt. Omdat die niet verhard is, ben je inderdaad met de huurauto niet verzekerd.
Wil je in een dag van Homestead naar Fort Myers dan zit de weg naar Flamingo er niet in, of je moet zo gaan jakkeren dat je geen natuur te zien krijgt.
Lelli Kelly
20-12-12, 10:43
We hebben het plan om de Everglades te bezoeken vanaf Naples. Vraagjes:
- iemand een tip waar we het beste naartoe kunnen vanaf Naples?
- weet iemand of er een minimumleeftijd bestaat voor een airboattour? Ons zoontje is dan 2 jaar
- is de Everglades te doen in juli/augustus?
rogzwanenburg
20-12-12, 16:22
wij zijn dit jaar in augustus geweest in naples en zijn toen naar billy swamp camp geweest en hebben daar met de truck/bus rond gereden.vonden dit erg leuk en zijn door geen enkele mug gestoken.air boattocht deden we bij saw grass maar dat is van af naples een aardig eindje hoor , wij zaten toen bij fort lauderdale.leeftijd is mij niet bekend onze dochter was toen 17 dus dan let je daar niet zo op.je krijg wel oordopjes of koptelefoon op om je oren te beschermen tegen het lawaai van de moter
Wij zijn afgelopen zomer ook vanaf Naples naar Billie Swamp geweest. Erg leuk. Kinderen mogen vanaf 4 jaar pas met de airboat mee. Staat op hun website. Vanaf Naples is het ongeveer 1,5 uur rijden naar Billie Swamp. De truck tour is ook erg leuk. Je betaald voor het hele pakket. Dus airboat, truck en shows.
Esther2013
20-12-12, 22:17
Wij willen dit ook gaan doen in aug. Moest je dit van te voren reserveren of is er altijd plek?
rogzwanenburg
20-12-12, 23:15
nee je kan zo aansluiten,als het erg druk is zal je even moeten wachten maar er zijn genoeg andere dingen daar te doen en te bekijken.
we zijn daar ook over zo'n houten trail gaan wandelen en hebben al wandelend een aantal stevige alligators in het wild gezien.
Je hoeft niet te reserveren. Wel is het advies om vroeg te gaan. De eerste keer dat wij er waren in 2011 kwam er begin van de middag onweer. Dan wordt alles stil gelegd. Je krijgt dan je geld niet terug, maar je kunt een stempel vragen en dan kun je gratis een andere keer weer naar binnen. Wij zijn dus in 2012 met onze "Rain Ticket" gratis geweest. Deze keer meteen om 10 uur gegaan. Gelukkig geen slecht weer gehad.
Toegegeven....niet heel t topic doorgelezen.
Wij willen in september ook naar de everglades. Vraag is, van waar het beste? We zitten in cape coral en in Key Largo. En de everglades is groot natuurlijk maar wellicht een tip waar precies heen te gaan. Ik heb begrepen dat de airboat pas vanaf 4 jaar is, onze kinderen zijn jonger dus denk ik geen optie ( en dat leek me net zo leuk)
Wat dan te doen....tips?
Esther2013
04-04-13, 19:09
In reactie op voorgaande berichten de link:
http://www.billieswamp.com
ziet er erg leuk uit!
Eind van de week verlaten we de golf kust naar de keys. Nu leek het ons een goed plan om onderweg de everglades te bezoeken.
Een airboot tocht valt al af met de kleintjes ( oudste is 3)
Nu dachten we een tramtocht maar is dat wel keuk, heb ondertussen begrepen dat het 2 uur lang is en wellicht zien we niets!?
Hoi bestmayo,
lekker aan het genieten van een geweldige vakantie? Wij hebben in mei ook rondgereisd met kleine kinderen en het was super.
Op onze tocht van de Keys naar de golf kust hebben we ook overwogen om de tramtour te doen, maar deze duurt inderdaad 2 uur en gaat op vaste tijden een aantal keer per dag. Wij zouden pas om 16 uur meekunnen en dat vonden wij te laat.
Wij zijn eerst bij Homestead het park ingereden en hebben daar een mooie wandeling gemaakt. Dat vonden wij erg mooi en prettig om te doen. Je loopt over een boardwalk en dat is ideaal met buggy. Het was toen wel erg warm, dus wel iets drinken meenemen. Bij het Visitors Center hebben ze veel informatie. Overigens weet ik niet of dat nu open is gezien de ontwikkelingen in Amerika, maar dan wordt het sowieso lastig om de Everglades te bezoeken denk ik.
Veel plezier in ieder geval en geniet ervan!
Esther2013
02-10-13, 11:22
Ben heel benieuwd hoe jullie het huisje op Key Kargo bevalt, wij vonden het super!
Wij hebben de tramtour gedaan met kinderen van een jaar of 8. We hoefden niet lang te wachten maar de tocht duurde wel redelijk lang. Maar het vervelendst vonden we de muggen en het feit dat we alleen maar 2 kleine alligators hebben gezien, dat viel toch wat tegen. Wij zouden de toch niet meer doen, maar dit is puur onze persoonlijke ervaring.
De tramtour met 3 jaar en jongere kinderen?
Zou ik niet doen... ze kunnen hun aandacht daar toch niet bij houden... (zit 'm puur in de leeftijd)
Neem ze lekker mee naar een strand. dat vinden ze veel leuker...
Tramtour gaan we niet doen nee.
Maar geloof dat evergladestoch dichtzijn nu? Of kan jewel rijden?
Enne strand....al gedaan uiteraard
Het National Park, Everglades, is dicht zolang de Shutdown duurt.
Alle commerciële zaken die buiten het nationale park liggen, zijn wel open for business.
Esther2013
19-10-13, 13:39
@bestmayo
ben nog steeds erg benieuwd hoe je Kawasama townhome hebt ervaren?
gr Esther
Iemand ervaring met de Captain Steve Swamp Buggy Adventures??
dwouters85
10-02-14, 17:58
Wij willen in de 4 dagen dat wij in Miami verblijven een Everglades tour doen. Wij hebben onze huurauto dan waarschijnlijk al ingeleverd aangezien het parkeren bij ons hotel een godsvermogen kost. Nu zie ik op inet verschillende tours die je oppikken bij je hotel in Miami en je zo 5/6 uur op nemen inclusief de Everglades. Wie van jullie heeft hier ervaring mee? En welke tour beviel jullie goed?
Om een airboat te nemen in de Everglades zijn er zo te zien heel wat verschillende aanbieders.
Hebben jullie een idee of de een al beter is dan de ander en welke aanbieders te verkiezen zijn?
Dank je voor jullie tips!
Hans van Demen
23-03-14, 22:22
In de Everglades varen geen airboats, deze varen alleen buiten het National park. Alle aanbieders bieden op zich hetzelfde, plm 45 minutes rondjes varen door een stukje wildernis, prijzen liggen ook bijna gelijk, enigste verschil zijn de afmetingen, bij enkelen zit je bv met plm 5 mensen, en bij een ander met 30 +.
Wij zijn in februari in Everglades City geweest met Everglades City Airboattours. Op basis van beoordelingen van Tripadvisor zijn we met deze firma meegeweest en het was idd geweldig! Racoon, manatees en alligators gespot en ook nog waanzinnig hard door de mangrovebossen gevaren. Het was echt te gek en geen vergelijk met de Airboattours die wij eerder gemaakt hebben waar je met tig man op een boot zit. Je kreeg ook een koptelefoon op met microfoon zodat je onderweg vragen kon stellen.
sweetamber
12-05-14, 10:56
Even een vraag.
Wij zijn in juli 1 dag in Miami, speciaal om Everglades NP eens in te gaan.
Wat is dan een plek die we echt moeten zien, of een wandeling die we moeten doen (of iets anders)
We zijn met 2 kinderen, 1 van 4 jaar die echt geniet van natuur en 1tje van bijna 2 jaar dan die (indien nodig/mogelijk) in een buggy gaat.
Heb al begrepen dat we goede anti-muggenspray moeten hebben (ter plaatse kopen of uit NL meenemen?)
Ook willen we nog een airboatride doen, zou dat kunnen met zo'n kleintje (ervaringen)? Maar die mogelijkheid is er in Orlando ook, toch?
Graag hoor ik tips en ervaringen.
Alvast bedankt, groetjes Rianne
Hoi Rianne,
Ik ben naar Shark Valley geweest. Daar kan je wat leuke paden wandelen en wij hebben de tram tour gedaan. Dat is wel een aanradar!
Ik heb geen ervaring met een airboottour, maar ik geloof dat dit alleen buiten de everglades wordt gedaan, omdat het heel veel lawaai maakt. Correct me if i'm wrong hoor! Wij hadden muggenspray met Deet van de kruidvat meegenomen en had gelukkig geen enkele muggenbult erna :).
sweetamber
14-05-14, 19:47
hoi hoi,
dank voor je reactie... dan denk ik dat we lekker naar Shark Valley gaan...
Dacht idd ook dat een airboattour alleen buiten de Everglades gedaan wordt...
Ik denk dat we dat ook gewoon ergens in de buurt van Orlando gaan doen.
En ik zal eens gaan kijken wat er hier aan Deet te vinden is...
Gr. Rianne
Vanaf vandaag hebben de Everglades een "eigen" munt: een quarter met op de achterzijde een afbeelding en opdruk van de Everglades. Leuk voor de verzamelaars.
http://www.trbimg.com/img-53568b11/turbine/os-us-quarter-pictures-043/450/450x450
Wij gaan volgend jaar 3 weken naar Florida en willen ook de Everglades bezoeken. We zijn er alleen nog niet helemaal uit wat we in de Everglades willen gaan zien. Heeft er iemand tips? Waarschijnlijk overnachten we in Naples of in de omgeving van Cape Coral. Hebben jullie tips voor deze kant van de Everglades of is deze kant "minder"?
Wij hebben besloten toch onderweg naar Ft. Myers een stop in de everglades te plannen. We zijn er allebei al eerder geweest, maar dat is zo lang geleden. We weten niet meer waar in de everglades we toen waren. We zijn nu van plan te stoppen bij Shark Valley Visitor centre. Ik las over een tram tour en wat korte wandelingen. Kan iemand mij vertellen hoeveel tijd we er ongeveer voor uit moeten trekken als we die tramtour willen gaan doen? En rijdt deze steeds of alleen op vaste tijden?
Ik ben ook aan het bekijken wat we gaan doen in de Everglades. Ik heb gekeken naar de Everglades City Airboattours zoals Fitzroy aangaf en die ziet er goed uit. Verder willen we naar Shark Valley visitors centre gaan, mss de tramtour doen, dit is een link die ik heb gevonden die daar meer info over heeft. Misschien heb je er wat aan. Wanneer gaan jullie, judiths?
http://www.sharkvalleytramtours.com/tramtours.html
bedankt voor de link. Heb ik zeker wat aan!
koenkamphuys
29-08-15, 20:49
Dacht idd ook dat een airboattour alleen buiten de Everglades gedaan wordt...
De Everglades zijn veel groter dan het Nationaal Park Everglades. In het nationaal park mogen geen airboats. Daarbuiten bestaan nog enorme stukken vergelijkbare wildernis waar ze wel zijn toegestaan.
Hey kenners! Ik wou wat opzoeken over het Big Cypress National preserve. Ik had ergens gelezen/gehoord dat je hier hikes kan doen (en vanalle andere activiteiten), maar alle links naar meer informatie op hun website doet het niet echt. Is iemand hier ooit al geweest? Ik heb volgende vragen:
1. Ik zie dat er een Welcome center en een Oasis visitor center (20 mijl verderop). Wat is het verschil hiertussen (wat kan je bij het één doen, en bij het ander niet bv)
2. Wat is er te doen in het Big Cypress National preserve? (activiteiten)
3. Meer informatie altijd welkom!
Tijdens ons vorig bezoek, zijn we enkel voor een airboat tour in Everglades City geweest en zijn we voor de rest maar gewoon door de Everglades gereden (van Naples naar Homestead).
Volgend jaar wou ik een uitgebreider bezoek aan de glades brengen en zoek ik een overnachting te doen. Is Everglades City hier een goede lokatie voor?
Onze planning tot nu toe:
1. Captain Jack's Airboat
2. Big Cypress National preserve (afhankelijk van de antwoorden hier)
3. Everglades Trail
4. Loop Road
-> overnachting in Everglades City
5. Shark Valley
6. Buffalo Tigers Everglades Airboattours
7. Robert is Here
8. Anhinga trail
Dit zijn ook zowat de enige dingen die ik ben tegengekomen op een (al dan niet korte) zoektocht. Er moeten ongetwijfeld nog dingen te zien/doen zijn in de Everglades, hebben jullie nog suggesties? Ik lees alvast verder door het forum.
Heel vriendelijk bedankt!
Hi allemaal,
nog even geduld en wij vertrekken richting florida, we hebben een middag in ons programma staan die we willen besteden aan de everglades, we verblijven in miami beach en vanuit daar willen we een tour doen met een air boat... nu heb ik een beetje gezocht op internet maar er zijn geloof ik wel 10 verschillende airboat bedrijven die dit allemaal aanbieden.. Hierdoor zie ik even door de bomen het bos niet meer! Hebben jullie tips welke tour we het beste kunnen nemen?
Wij willen een goed en leuk beeld krijgen van de everglades, we zijn met 2 volwassenen
Gr Laurens
Laurens,
Wij hebben vorig jaar met Captain Jack's Airboat Tours een ritje gemaakt.
Duurde ongeveer een uur, met 6 personen. Volgens mij kan je een beslissing maken op basis van hetvolgende:
1. Welk type natuur wil je gaan bezoeken? De airboats vanuit Everglades City gaan vooral door mangroves bv, maar langs de Tamiami Trail zijn er verschillende aanbieders die vooral door grasland gaan.
2. De prijzen liggen voor bijna alle airboat operatos +- rond hetzelfde bedrag. Wil je echter gewoon een ritje maken om eens te zien wat het is, dan zou ik in 1 van de alligator farms een bootje meepikken. Hier kan je voor +- 23 dollar toegang krijgen tot een kleine dierentuin (vooral gericht op reptielen) en mag je (in de prijs inbegrepen) een ritje maken in een airboat (dit duurt minder lang (20 minuten ofzoiets denk ik) en je zit vaak met 20 mensen op een boot).
Dichter bij Miami heb je bijvoorbeeld de Buffalo Tigers Everglades Airboattours. Naar het schijnt weten zij veel te vertellen over de fauna en flora tijdens een rit. Dit is ook meer in het grasland dan in mangroves.
Wat wij hebben gedaan is gewoon een hele hoop websites van aanbieders gelezen en gekeken hoeveel moeite ze er in steken, prijs, duur van de rit, aantal personen in een boot, of je uitleg krijgt of niet, ...
Veel geluk, ik weet dat het niet simpel is.
Thanks voor de tip! ga nog eens goed kijken en zoeken wat we willen, volgens mij is die captain jack best een stukje rijden.. en t zelfde verhaal met everglades city ( vanuit ons hotel 2 uur rijden) Ik hoop dat dat ook dichterbij kan! Of adviseer je me dit juist wel te doen omdat dichterbij Miami t minder mooi/leuk is?
Persoonlijk vind ik die bij Everglades City veel mooier en vooral ook kleinschaliger. Die bij Miami zijn erg massaal en wij vonden er vrij weinig aan. Die bij Everglades City zijn echt kicken tussen de mangroves door.
Dus beter richting everglades city is de moeite meer dan waard? Kan je dat beter vanuit orlando of miami doen?
koenkamphuys
17-09-15, 19:05
Hey kenners! Ik wou wat opzoeken over het Big Cypress National preserve
Allereerst: je hebt een indrukwekkende planning, om de Everglades zeer uitgebreid te gaan bekijken. Daarin ook al een aantal dingen die onderdeel zijn van Big Cypress, zoals - een van de mooiste stukjes - Loop Road.
Een relatief onbekend stuk is Fakahatchee Strand State Preserve (https://www.floridastateparks.org/park/Fakahatchee-Strand) "home of the panther" of "the Amazon of North America"; dat is het gedeelte ten westen van SR 29 tot aan de 'bewoonde wereld' de dure megawijk Golden Gate, vanaf I-75 tot de kruising met US 41. Ik heb Janes Scenic Drive (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?15123-Everglades&p=150313&viewfull=1#post150313) gedaan. Fakahatchee Strand is een gebied dat ooit ontbost is voor hardhoutwinning, en dat zich sindsdien heeft hersteld tot een heel eigen, van de rest van de Everglades afwijkend maar zeer rijk stuk natuur, met o.a. wilde koningspalmen (de palmensoort waar ze heel Fort Meyers mee vol geplant hebben).
"Janes" ligt op een voormalig spoorbaantje dat gebruikt werd om het hout af te voeren. Een aantal andere takken van die voormalige spoorbaan zijn nu hiking trails. Voor wie echt avontuurlijk is, je kunt ook een guided swamp wading (https://www.floridastateparks.org/content/note-manager-renee-rau) tour boeken bij de ranger, kennelijk kun je dat veilig genoeg doen zonder door de slangen of alligators aangevallen te worden. Mij iets te avontuurlijk moet ik zeggen.
Ook onderdeel van Fakahatchee is een boardwalk aan US 41 ten westen van de kruising met de 29.
Ten westen daarvan het natuurherstelproject in het voormalige Golden Gate South - een stuk wijk die nooit bewoond is geraakt - en dat nu de naam Picayune Strand State Forest heeft gekregen. Het bezoekerscentrum (ben er zelf niet geweest) heeft ongetwijfeld heel veel informatie over dit indrukwekkende natuurherstelproject dat begon met de grootste landopkoopactie van Amerika - alle 17.000 eigenaren konden hun waardeloos perceel weer aan de staat verkopen.
Bedankt Koen!
Heeft al een hele hoop geholpen, heb mijn planning helemaal aangepast.
Toen ik nog wat verder aan het opzoeken was, kwam ik echter nog iets tegen waar ik een vraag over had:
Het Big Cypress National Preserve heeft blijkbaar 2 centers:
Big Cypress Swamp Welcome Center & Big Cypress Oasis Visitor Center (20 mijl verderop)
Enig idee wat het verschil tussen beiden is? En welke activiteiten vanuit welk center gegeven worden? (die government websites zijn hier niet zo duidelijk in).
Thanks!
Twee weken geleden nog even de "looproad"van de 41 gedaan.
Ik weet niet (meer) hoe de weg in het verleden was maar het is nu zeer makkelijk te doen.
De weg is in uitstekende conditie en schade aan je auto is niet waarschijnlijk.
Wel de tijd nemen want er is onderweg genoeg te zien.
Het is en blijft een off road route, let dus op met een huurauto zonder de juiste verzekering is de eventuele schade voor eigen rekening. De conditie van de weg kan heel verschillend zijn per gedeelte, zelfs in het winter seizoen.
Groetjes Henke.