PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Hans058



hans058
17-09-12, 23:51
Hallo,

Mijn naam is Hans en ik kom uit Leeuwarden. Dit jaar ga ik samen met mijn vriendin voor het eerst naar Amerika en na veel wikken en wegen naar Florida. Eigenlijk wouden we dit jaar naar Vietnam maar de reis die wij graag wouden doen pakte nogal duur uit, deze reis gaan we nu in 2013 doen. Amerika stond niet op ons verlanglijstje maar bij toeval kwamen we op de website van WRC reizen waar ze een aantal leuke combinatiereizen in Amerika aanboden. We hebben gekozen voor een rondreis van 12 dagen door florida met een cruise van 5 dagen naar de Bahama's, er waren ook combinaties met de Turk islands, Barbedos en Kaaiman eilanden.

Onze reis start op 4 oktober met Britisch airways waarna we aankomen op Miami airport, de dag erna gaan we naar de Everglades waar we een airboat tour doen. Na de tour willen we evt nog fietsen bij Shark valley. De volgende 2 dagen zitten we in Naples waarna we 1 dag in Clearwater zitten, we willen hier Sanibel bezoeken. De volgende dag gaan we voor 2 dagen naar Orlando maar eerst gaan we s'morgens naar Crystal river waar we een Manatees tour hebben geboekt bij captain Stacy. In Naples willen we Epcot gaan bezoeken, mijn vriendin is geen pretpark fan lijkt mij Epcot een goede keus (tips welkom natuurlijk :) Na Orlando gaan we 2 dagen naar St Augustine om op ons gemak de stad te bekijken hierna gaan we nog 1 dag naar Tittusville voor de welbekende Nasa lanceerbasis. Na Titusville is het weer tijd om naar Miami te rijden waar we nog een overnachting hebben vlakbij de vertrekhallen van de cruiseschepen.

De volgende dag zullen we aan boord van een cruiseschip gaan en 5 dagen varen naar o.a. de Bahama's en de Keys. Na de cruise is het tijd om weer naar Nederland te vliegen, helaas altijd weer veel te snel :)
Alle tips zijn van harte welkom, we zij tenslotte Amerika groentjes :)

Gr Hans

trails
18-09-12, 07:07
Welkom op dit leuke forum!
Epcot is een goede keuze. Het is nog steeds ons favoriete Disney park.
St. Augustine vonden wij heel leuk en gezellig en het staat ook weer op het lijstje voor onze volgende reis naar Florida.

Njit
18-09-12, 08:37
Welkom! Epcot is zeker een leuk park. Doe het wel in de goede volgorde. Eerst de attracties en daarna de World Showcase (hier kun je ook lekker eten). Epcot ligt overigens niet in Naples maar gewoon in Orlando ;)

hans058
18-09-12, 19:27
Welkom! Epcot is zeker een leuk park. Doe het wel in de goede volgorde. Eerst de attracties en daarna de World Showcase (hier kun je ook lekker eten). Epcot ligt overigens niet in Naples maar gewoon in Orlando ;)

:cool: Dat is idd wel heel fout :) Is oktober een rustigere maand om Epcot te bezoeken ?

Njit
18-09-12, 19:34
Valt nooit 100% te voorspellen maar dit is wat Disney er zelf over zegt:


Q. What are the busiest and least busy times of the year?
A. Although special events and promotions may influence Theme Park attendance levels, the following list highlights historic attendance trends throughout the year:

Lowest Attendance: January (except New Year's Day) until just prior to Presidents' week in February
The week following Labor Day until just prior to Thanksgiving week
The week following Thanksgiving until the week prior to Christmas

Moderate Attendance: After Presidents' week in February through early March
Late April through early June (except Memorial Day weekend)
The first part of Thanksgiving week

Highest Attendance: Presidents' week in February
Mid-March through Late April ("Spring Break")
Memorial Day weekend
Mid-June through Labor Day
Thanksgiving Day and weekend
Christmas week through New Year's Day

During regular attendance periods the Theme Parks tend to be the busiest on the following days:
Magic Kingdom® Park: Monday, Thursday, and Saturday
Epcot®: Tuesday and Friday
Disney's Hollywood Studios™: Sunday and Wednesday
Disney's Animal Kingdom® Theme Park: Monday, Tuesday and Wednesday

hans058
18-09-12, 19:41
Njit bedankt voor je reactie.