PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema georgesken: Miami - Miami paasvakantie 2013



georgesken
31-08-12, 19:57
Hallo,

ik wil graag ons eerste idee voor onze vakantie met jullie overlopen.
Tot nu toe staan 2 dingen vast: onze vluchten (heen 1 april - terug 14 april) en een 4 daagse cruise uit port canaveral van 7 tot 11 april.
Wij zijn 2 families, elk 2 volwassenen en 2 kleine kinderen (leeftijden 1 - 3 - 4 - 5 jaar)

1 april :landen in miami rond 14u / auto ophalen / rijden naar everglades city of naples en daar overnachten


2 april: airboattour en bezoek visitors centre in everglades city / rijden tot +- Lake Placid en daar overnachten


3 tot 7 april: Orlando (Legoland?, seaworld, aquatica, shoppen,....)


7 tot 11 april: cruise vanuit port canaveral met carnival naar de bahamas


11 april : auto ophalen / rijden tot ongeveer stuart en daar overnachten


12-14 april: Miami en om 18u terug naar brussel via Parijs



Wat vinden jullie hiervan? Goed te doen met 4 kleine kinderen? Bepaalde dingen die jullie zouden aanraden?


Alle commentaar is welkom!

Bryce2011
01-09-12, 10:52
Wij zijn vorig jaar met 1 kind van toen 6 maanden naar Florida geweest.
nu verschilt het natuurlijk per kind, maar houdt er rekening mee dat je alles met kinderen toch een stuk rustiger aan moet doen.

Wanneer ik jullie schema zo zie, lijkt het erop dat jullie met een behoorlijke omweg van Miami naar Orlando rijden met als enig doel een airboatride en een bezoek aan het visitorscentre.
wellicht is het een optie om eerst rustig naar Orlando te rijden en aan het einde van de vakantie (dag 12-14) een dagtocht te maken richting Everglades. De hoofdingang van de Everglades ligt namelijk ook niet in Everglades City (dat zou te logisch zijn) maar in Homestead. Homestead is in 30 tot 45 min te bereiken vanuit Miami.
Hier kun je echter volgens mij geen airboatride doen, daarvoor moet je weer meer richting Shark Valley. Een andere ingang van Everglades gelegen aan highway 41.

georgesken
01-09-12, 12:46
Voor ons is het de derde keer dat we nu naar florida gaan. De vorige 2 keer hebben we steeds de normale weg tussen miami en orlando gedaan. Daarom wilden we nu toch eens langs een andere weg naar orlando rijden. Vorige keer hebben we al een airboattour gedaan in Sawgrass recreation park. Maar onze vrienden zijn nog nooit in florida geweest en wilden dit zeker ook eens doen. Daarom dacht ik dit eens aan de andere kant van de everglades (everglades city) te doen. Wat ik ervan begrijp is dat het landschap daar ook anders is (met mangroves)?
Ik vind trouwens dat we het vrij rustig doen met steeds een tussenstop in te plannen als we van mia naar orl rijden en omgekeerd.

Is Lake Placid een leuk plaatsje om te overnachten?

We zouden dan misschien van daaruit op weg naar orlando stoppen in Legoland. Is dit een goed idee? Is legoland leuk voor jonge kinderen? en volwassenen?

cloggie68
01-09-12, 13:51
Legoland is zeker leuk voor jonge kinderen, tot 10 jaar zeker (daarboven denk ik minder leuk). Voor volwassenen is het leuk om te zien maar ik zou er zelf niet langer dan een dag willen zijn. In ons blog van 2012 staat een dagje Legoland!

In Naples zou ik het Doubletree hotel aanraden met kinderen, omdat je daar suites hebt, dat vind ik altijd ideaal met kids. Het strand bij de pier is leuk om te bezoeken en schelpen te zoeken!

georgesken
01-09-12, 14:12
Zit het waterpark van legoland mee in de prijs of is dit iets aparts?

En is er veel verschil tussen het landschap vd everglades tuussen de westelijke en oostlijke kant langsheen de tamaimi trail?

Zou het doenbaar zijn als je in Miami landt rond 14u, om nadien naar naples e rijden en onderweg langsheen de tamaimi trail een airboattour te doen?

Is everglades city en het visitors centre de moeite om 's anderendaags vanuit naples terug naar toe te gaan alvorens richting orlando te vertrekken? En dan doorheen het midden van florida (evt met overnachting onderweg) naar orlando te rijden?
Of is het leuker vanuit naples langsheen de westkust (met of zonder overnachting) naar orlando te rijden? En waar zou je dan evt een paar stops plannen?

chippie
02-09-12, 09:16
Ik denk dat het wel krap is met een landingstijd van 14:00 u. VErgeet niet dat het allemaal behoorlijk wat tijd kost voordat je goed en wel in je huur auto zit. Stel dat je 2 uur na landing in de auto zit dan is het inmiddels 4 uur 's middags. Dan moet je nog naar Naples, op zich geen probleem maar iedereen is toch al behoorlijk moe als je dan ook nog een airboat tour wilt doen wordt het allemaal wel heel veel. Uiteraard ervaart iedereen het anders maar ik zou er wel heel goed over na denken.
Naples is een heerlijk stadje. Wij hebben het er vorig jaar prima naar ons zin gehad. Wij hebben toen in het Best Western (http://book.bestwestern.com/bestwestern/US/FL/Naples-hotels/BEST-WESTERN-Naples-Inn---Suites/Hotel-Overview.do?propertyCode=10151&cm_mmc=PTI-_-local-_-feed-_-10151) gezeten. Was echt een prima hotel (http://chippie777.wordpress.com/2011/08/18/dag-10-woensdag-17-augustus-naples/) en zeker aan te raden.
Vanuit naples zijn wij naar Orlando (Kissimme) gereden (http://chippie777.wordpress.com/2011/08/19/dag-11-donderdag-18-augustus-van-naples-naar-kissimmee/) met tussen door een airboat tour (http://www.bcairboats.com) en dat is ons prima bevallen. Lekker op ons gemak.

georgesken
14-09-12, 13:01
Even een vraagje over de autohuur. We zijn dus met 4 kleine kinderen (1,3,4 en 5 jaar oud). We zullen dus autostoeltjes nodig hebben veronderstel ik? Huur je die best bij de verhuurmaatschappij of koop je er best. De huurprijs van die dingen lijkt mij vrij hoog in verhouding van de kost voor zoiets. En eigenlijk dezelfde vraag ivm een gps toestel.
We hebben eerst 2 wagens van 1 tem 7 april en nadien nog 2 wagens van 11 tem 14 april met tussendoor een cruise naar de bahamas.

Wat raden jullie aan?

Ebelix
15-09-12, 03:55
Stoeltjes kopen bij de Wal Mart of Target. Voor de oudste wellicht een booster meenemen. Als de jongste een eigen stoel in het vliegtuig heeft kan je overwegen om een autostoel in het vliegtuig mee te nemen. Let wel op de afmetingen.