PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoeveel tijd in Florida



Hoeksie
28-08-12, 08:11
Hallo,

Als nieuw formulier wil ik graag een eerste vraag aan jullie voorleggen.
in juli/augustus 2013 of 2014 willen wij weer naar de states. Ons oog is op Florida gevallen of de oostkust of een combi van deze twee. Over het algemeen hebben we een dag of 24 voor de vakantie (exclusief vluchten).

Op het forum zie ik vaak dat men circa twee weken in Florida is. Mijn vraag is of 3 weken te lang is en of we dus beter een combi kunnen maken. Daarbij wil ik laten weten dat we niet echte pretparkbezoekers zijn, maar voor ogen hebben om met een volkswagenbusje rond te trekken.

Ik hoor graag jullie ervaringen

trails
28-08-12, 08:20
Dat ligt helemaal aan wat jullie willen gaan doen. Wij zijn al van 17 dagen tot 3,5 week geweest en de volgende keer willen we 4,5 week gaan.
Buiten de pretparken is er ook veel te zien en te doen.
Ik zou zeggen: maak een planning van wat jullie willen zien en doen en maak daar dan een route op.
Veel plezier bij de voorbereidingen!

rolandino
28-08-12, 09:42
Tja, de één gaat 9 dagen, en anderen gaan de volle 3 maanden dat je als toerist in de VS mag zijn. Afhankelijk van wat je wilt doen kun je het beste een planning maken. Echter al snel zul je zien dat of je nu 2, 3 of 4 weken gaat er altijd tijd te weinig zal zijn om alles van je lijstje te doen. Lees de verschillende reisverslagen om inspiratie op te doen. Je hebt nog even ;-)

Syllvia
29-08-12, 14:29
Moeilijk te zeggen, de eerste 3x gingen we 2 weken, daarna steeds 3 of 3,5.
De een zegt, ik heb Florida snel gezien, pretparken en een beetje strand.....
(eh????)

Een ander zegt ik ben in het westen van the us geweest...alle natuurparken gezien, beetje veel bomu.....terwijl een ander het prachtig vind.


Maar er is heel veel te zien/doen in Florida, maar je kunt ook een combinatie reis doen, als je eenmaal in florida bent geweest, kom je toch wel terug:)

charly
30-08-12, 23:37
Lees vooral veel reisverslagen en haal daaruit wat je leuk vindt. De eerste keer (1993) hebben wij een maand rondgetrokken door Florida en zijn zelfs naar new orleans gereden. Afgelopen zomer drie weken doorgebracht in florida, zonder pretpark te bezoeken en toch weer tijd te kort. Zijn nu al weer aan het denken over volgend jaar. Je zult je zeker ngenoeg te doen hebben. Er is zoveel te doen buiten de pretparken. Kijk wat voor jullie past en stel dan je eigen riute samen.

Ritchie
31-08-12, 11:14
Dat is echt persoonlijk

oma van tijn
31-08-12, 14:12
wij zijn meestal 3 weken geweest en als wij onze koffers aan het pakken waren was het altijd dat wij tegen elkaar zeiden, jammer dat het erop zit wij hadden nog zo graag... daarom hebben wij voor 2013 4 weken gepland!! En nu weet ik al dat dit ook te kort zal zijn. Je gaat niet iedere dag op pad bouwt ook weleens een rustdagje in. Maar zoals de andere hebben geschreven het is helemaal persoonlijk.. ga je naar de westkust (de parken) en de steden je komt ogen en oren te kort. Maar dit is ook zo voor Florida er is zoveel meer dan alleen de attractieparken. heel veel plezier met de voorpret.

ttubbie
01-09-12, 19:14
De eerste keer dat we er waren (1988 alweer) zijn we 3 volle weken gegaan, maar toen hadden we een week strandvakantie in Miami geboekt. Nu gaan we meestal voor twee volle weken, de vliegdagen niet meegerekend. We zijn Disney-fans, dus daar trekken we altijd minstens 5 dagen voor uit. Florida is niet echt reusachtig groot zoals Texas bijvoorbeeld, maar afhankelijk van je interesses moet je zelf bepalen of je 2 weken voldoende vindt. Als je geen pretpark-fanaat bent, dan kom je er volgens mij mee toe.

Thrypa
09-09-12, 12:59
Wij zijn vorig jaar 12 dagen geweest maar dat vloog voorbij! Want uiteindelijk hadden we toen enkel Orlando deels gedaan (wel inclusief een 6tal parken: island of adventure, universal, bush gardens, seaworld, aquatica en wet & wild). Daarom dat we dit jaar 16 dagen wilden waarbij we nu wel tijd uitrekken voor miami en the keys :) Geen parken meer buiten island of adventure (harry potter fan) en een disney park omdat we dat vorig jaar niet gedaan hebben :P Maar als ik nu de reisgidsen en het forum bekijken zou ik er gemakkelijk een maand willen zitten :P

rreedijk
10-09-12, 20:24
Ik ben al diverse jaren naar Florida geweest en ga meestal 2 weken. Maar zet mij daar een jaar neer en ik kom nog tijd te kort.
Ik sluit mij aan bij mijn voorgangers: lees het e.e.a over Florida, en maak een lijstje wat je graag zou willen zien/doen.
En leg daarnaast het bedrag dat je uit wil geven voor je vakantie, want dat is natuurlijk een zeer belangrijke factor.

Su6 en de voorpret is al een belevenis op zich! :)