PDA

Bekijk Volledige Versie : Autorit Miami-Orlando na vliegreis



Hanz
25-08-12, 13:01
Hallo, ik overweeg om na een vlucht Brussel-Miami daarna met een huurauto naar Orlando te rijden.
Is dat te doen of doe ik dan teveel op 1 dag. We reizen met twee pubers. Miami-airport naar Orlando zou zo'n vier uur rijden zijn. klopt dat?

trails
25-08-12, 13:18
Alles is te doen. Maar ik zou liever een nacht in een hotel blijven en de volgende morgen naar Orlando doorgaan. Het is sowieso een hele lange reisdag. Dan moet je in Miami nog door immigrations, bagage van de band plukken en de auto ophalen. Reken voor dat alles ook nog eens een uurtje of 2 en dan zou je nog 4 uur moeten rijden. De vermoeidheid slaat gegarandeert toe als je in de auto zit.
De volgende morgen ben je vast en zeker al rond 4-5 uur wakker door het tijdsverschil, op je gemak gaan rijden en dan zou je nog in Orlando voor het ontbijt kunnen aanschuiven.
Maar ieder het zijne natuurlijk.

Njit
25-08-12, 15:34
Hoe laat kom je aan in Miami?

Ebelix
25-08-12, 17:04
Veiligheid voor alles. Neem lekker een hotel in de buurt van de luchthaven en ga lekker de volgende dag rijden. Je bent toch niet meer okselfris als op Miami aankomt.

6foot6
25-08-12, 18:18
We hebben dit lang geleden eens gedaan, maar moesten om het half uur van chauffeur wisselen omdat we achter het stuur in slaap vielen.

De afgelopen paar jaar deden we dit vanaf Ft Meyers (2,5 uur) en konden we dit makkelijk volhouden.
Daarna even douchen en dan boodschappen doen.
Waarschijnlijk minder stress door jarenlange ervaring, het ligt dus een beetje aan je persoonlijke omstandigheden.

Volgend jaar eindelijk weer eens naar MCO

jarjarbinks
25-08-12, 22:42
Wij hebben dat nog nooit gedaan, altijd een hotel genomen na de vlucht. Je bent moe van het vliegen, wachten bij de douane etc.
Is echt niet aan te raden. Hotel in de buurt hoeft echt niet duur te zijn. Zie ons verslag. Met een heerlijk ontbijt en fris en fruitig leuk op stap.
Hoef je namelijk ook niet in het donker te rijden, het is zeker 4 uur rijden en dan nog even stoppen.

Als je overdag rijdt zie je ook nog wat. Ons advies, niet doen. Maar als je het doet dan meerdere bestuurders en veel stoppen voor koffie ;-)

frankz
26-08-12, 06:57
twee jaar geleden ook die fout gemaakt, maar na vertraging kwamen we pas om 22.00 uur op Miami.
Dan de koffers en de auto nog halen. Uiteindelijk toch naar Orlando gereden, maar ook wij moesten regelmatig
wisselen omdat je na zo'n lange dag toch wat wegtrekkers krijgt. volgende keer zou ik ook een motel nemen of gewoon
(zoals nu) direct op Orlando vliegen

Minneke
26-08-12, 08:47
Zoals vele voor mij ook al deze "fout" gemaakt. Maar wij van Tampa naar Cape Coral. Na een lange vliegreis, bagage en auto ophalen was deze autorit teveel van het goede. Kwam er nog bij dat het verschrikkelijk slecht weer was. Nog nooit zo blij geweest bij aankomst in Cape Coral!

satpet
26-08-12, 13:25
Ik zou het niet doen.
Ben enkele weken geleden van Orlando naar Weston (eerste stadje van Fort Lauderdale) gereden en ik heb onderweg serieus moeten vechten tegen de slaap. Ik ben om 22:00 aangekomen in Weston, nadat ons vliegtuig om 17u15 geland was. Koffers ophalen, file bij Alamo, auto uitkiezen, inladen, file bij buitenrijden Alamo --> we zijn om 18:20 vertrokken uit Orlando.
Miami is 30 à 45 minuten verder dan wat ik heb gedaan. Vanaf Fort Lauderdale rij je daarenboven op autowegen die door de steden lopen met veel op- en afritten.
Je zal zo laat toekomen dat je biologische klok weer op "wakker" staat, wat de aanpassing nog moeilijker gaat maken.

Hanz
26-08-12, 14:45
Bedankt allemaal, ik ga het ook niet doen. Heb geboekt en vlieg vanaf Brussel, Chicago naar Orlando, aankomst 19.43 uur.

trails
26-08-12, 14:48
Heel verstandig!!!
Zeker omdat je pas laat aankomt.

jarjarbinks
26-08-12, 23:53
Zeker verstandig, zoveel goede hotels rond het vliegveld, even de juiste tools gebruiken en je vindt er zo een die ook nog binnen je prijs valt.

r.teeuwsen
28-08-12, 18:28
Ik rij altijd lekker door naar Orlando indien wij op Miami landen. Maar ik slaap altijd heerlijk in het vliegtuig, kom dus fit aan! Het voordeel is dat je meteen in je ritme zit.... Maar ik begrijp uit de reacties dat ik één van de weinige ben ;-)

Tans4USA
28-08-12, 22:18
Wij zijn ook al een paar keer vanaf Miami direct na aankomst naar Davenport gereden maar de voorkeur gaat toch wel uit naar een vlucht naar Orlando of Sanford.
Alleen als een vliegticket naar Miami echt een stuk voordeliger is dan kiezen we daarvoor.

georgesken
31-08-12, 16:10
Wij landen omstreeks 14u in miami. Wij willen dan richting Naples of everglades city rijden en nog even stoppen in Shark Valley. Is dit goed te doen of niet?

chippie
31-08-12, 17:08
De autorit zal wel te doen zijn maar ok nog een bezoekje aan Shark Valley, persoonlijk denk ik dat dat te veel van het goede is. Vergeet niet dat landen om 14:00 niet inhoudt dat je dan ook gelijk binnen bent. Paspoort controle, bagage verzamelen naar het auto verhuur bedrijf. Al met al ben je denk ik zo ander half uur verder voor je goed en wel rijdt. TEgen de tijd dat je in Shark Valley bent ben ik bang dat je geen tourtje met de tram meer kan doen.

trails
31-08-12, 17:39
Ik denk zelfs dat je er zeker aan moet denken dat het langer duurt voordat je goed en wel wegrijdt daar. Je moet het vliegtuig uit, door immigrations (kan best wel eens lang duren), bagage halen, door customs, naar het autoverhuurbedrijf waar je als je pech hebt in de rij kunt aansluiten, auto uitzoeken, auto inladen en dan kun je vertrekken.
Vergeet ook niet dat als je om 14:00 uur aankomt, dat het dan in NL al 20:00 is. En dat is dan landingstijd van je vliegtuig.

sitechris
09-09-12, 21:54
Ik zou het alleen doen als je een chauffeur naast je hebt. Na een lange vlucht en jetlagje nog eens 4,5 uur op de snelweg rijden met een Amerikaans slakkentempo? Mwoh....dan moet je veel afleiding hebben om wakker te blijven. Ben je met zijn 2-en, dan heb je altijd nog een opt-out.

cindy74
09-09-12, 23:42
Tel er nog eens twee uur bij en dat is de tijd dat je kan wegrijden op de luchthaven . Tegen 4 uur uit de luchthaven tegen dat je goed en wel bij sharkvally aankomt begint het donker te worden .