PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema marjolanda: Miami-Orlando?-Miami, feb. 2012



marjolande
24-08-12, 17:50
Hallo Florida medereizigers,

Ik ga in februari 11 dagen naar Florida. Voor het eerst, dus ik weet niet precies wat haalbaar is qua reisdagen etc.
De eerste 4 overnachtingen staan vast, 2 in southbeach miami en 2 in key west. Daarna is alles blanco.
Ik twijfel of we helemaal rond willen rijden via Orlando of dat we de reis kleiner moeten houden. De pretparken hoeft niet van mij, misschien hooguit 1.
We zijn een stel en reizen dus met zijn tweetjes. We zien graag een hoop, maar willen onszelf ook niet voorbij lopen en hele dagen alleen maar in de auto zitten. Kunnen jullie me helpen bij de planning?

Mijn programma tot nu toe is:
10-2 Miami, aankomst 16.30 uur, daarna door naar het hotel in southbeach
11-2 Miami (misschien de art deco tour, fietsen huren of een boottocht)
12-2 Naar Key West. Eerst auto ophalen in southbeach en richting hotel in key west. (onderweg stoppen bij john pennekamp coral reef state
park, islamadora en tarpon voeren, of wordt dat te druk?)
13-2 Key west (fietsen huren, naar duval street, southernmost point, sunset mallory square, sloppy joe's)

ik heb vanaf hier 2 programma's opgesteld, maar weet niet wat ik het beste kan doen, hier zijn ze allebei:

14-2 Naples? Vanaf Key West naar de everglades voor een airboarttour en shark valley en overnachting in naples (is dat te veel op 1 dag
en te ver rijden?)
15-2 jet-ski tour bij Marco's island en dan door naar Sanibel island of Fort Meijers
16-2 St.Petersburg of Tampa
17-2 Naar Orlando
18-2 Orlando, pretpark?
19-2 Kennedy space center? en door richting Fort Lauderdale
20-2 Naar Miami airport waar we om 16.00 uur de auto weer in moeten leveren

of kunnen we beter:

14-2 Key Largo Vanaf Key West naar john pennekamp coral reef state park, (in plaats van op 12-2) en overnachten in Key Largo.
15-2 Naples Vanaf Key Largo naar de everglades voor een airboarttour en shark valley en overnachting in Naples.
15-2 jet-ski tour bij Marco's island en dan door naar Sanibel island of Fort Meijers
16-2 Sanibel island of Fort Meijers
17-2 Doorsteken naar Fort Lauderdale of die omgeving?
18-2 Fort Lauderdale
19-2 Miami
20-2 Naar Miami airport waar we om 16.00 uur de auto weer in moeten leveren

Bij deze laatste versie heb ik het idee dat de laatste dagen wel erg saai worden zonder leuke dingen om te doen,
maar bij de eerste versie willen we misschien te veel in de korte tijd die we hebben.
Ik sta open voor suggesties en leuke tips, zou heel graag zwemmen mat manatees, maar dat is in crystal river en dus nog meer rijden.
Misschien moeten we dat bewaren voor een andere keer. Ik hoop op jullie hulp!

Bryce2011
25-08-12, 01:29
Beste marjolande,

In principe moet je er vanuit gaan dat alles mogelijk, alleen de tijd die je hebt is wel beperkt.
Goed plannen zal dus het motto van jouw reis moeten worden.

Waarom pas op dag 3 de auto ophalen. De kosten voor twee dagen extra huur zullen niet veel schelen met de kosten voor een taxirit naar Southbeach.
alle afstanden in Florida (en de rest van de verenigde staten) zijn enorm in verhouding met nederland. ook binnen Miamizou ik graag een auto tot mijn beschikking hebben.

Ik denk dat je eerst goed moet gaan kijken wat je allemaal wilt gaan doen. Kijk eens in een reisgids of op dit Forum.
ik zie nu, vooral in het tweede deel van je reis alleen een opsomming van steden zonder daarbij wat je er wilt gaan doen. terwijl er in iedere plaats die je noemt meer dan genoeg te beleven is om je meerdere dagen zoet te houden.

Een voorbeeld van goed plannen om zoveel mogelijk uit je reis te halen: 15-2 's ochtends vertrekken uit Naples richting Crystal River. Deze rit duurt ongeveer 4,5 uur. Onderweg zijn er legio mogelijkheden om lang of korter te stoppen. Zo kun je een paar uur doorbrengen op Sanibel of een bezoek aan Myakka river SP brengen. Zo houdt je de lange rit afwisseld en makkelijk vol te houden. Zorg dat je tegen het vallen van de avond in Crystal River aankomt zodat je hier rustig ergens kunt gaan eten. De volgende ochtend 16-2 heb je al vroeg een afspraak gemaakt om te zwemmen met manatees (een van mijn meest geweldige ervaringen) na het zwemmen kan je bv nog een bezoek brengen aan het Homosassa River SP en daarna rijd je rustig richting Orlando.op 17-2 bezoek je een park naar keuze in Orlando. (toch wel erg leuk om een beeld te krijgen van de mega-parken in Orlando) enz. Enz.

Als je zo probeert je reis vol te boeken, zul je zien dat je best nog veel kunt doen in 11 dagen.
Ook kun je een halve, of hele dag wat rustiger inplannen als je daar behoefte aan hebt.

Maar zoals gezegd: zorg dat je vooraf weet wat je wilt gaan doen!

chippie
25-08-12, 11:14
Zoals hierboven al wordt aangegeven, bezoek je veel steden maar staat er niet bij wat je daar wilt doen. Heb je bepaalde plannen voor die steden?
Ik zou zelf iets meer tijd reserveren voor Orlando en de pretparken. Er zijn er zo veel, maak van te voren een keuze naar welk park je wilt.
De rit van Key West naar Naples (http://chippie777.wordpress.com/2011/08/17/dag-9-dinsdag-16-augustus-van-key-west-naar-naples/) hebben wij vorig jaar gedaan en is heel goed te doen.

marjolande
25-08-12, 13:30
Hallo Bryce en Chippie,

Bedankt voor jullie reactie.

De auto wilde ik pas op dag 3 ophalen omdat ik gelezen had dat in Southbeach een auto niet handig is. We zijn komen daar zondagavond aan en zijn dan vast te moe om er met de auto op uit te trekken en de volgende dag wilde ik een fiets huren om Southbeach te verkennen. Mijn programma leek me die dag al druk genoeg zonder ook nog met de auto op pad te gaan. Wanneer jullie denken dat een auto dan toch handig is, hoor ik dat graag. Ik ben er tenslotte nog nooit geweest.

Het klopt dat ik alleen wat plaatsen genoemd heb in het laatste deel van de reis.
Alhoewel ik al veel gelezen heb op dit forum vind ik het namelijk erg lastig om te weten wat je in iedere plaats gaat doen, daarvoor moet ik nog veel meer reisverslagen lezen. Ik heb me nog niet in details verdiept omdat ik niet wist of het rondje Miami-Keys-westkust-Orlando-oostkust te veel is, maar ik begrijp uit jullie reacties dat het met een goede planning wel te doen is. De jet-skitocht bij Marco's island en het zwemmen met manatees sprong er voor mij wel uit, dus dat zou ik het liefste doen.
Ik heb Homosassa River SP opgezocht en dat ziet er inderdaad super uit!

In Orlando is zoveel te doen dat ik denk dat we daar nog wel een keer naar terug zullen gaan, maar dan met onze 11-jarige zoon. Vandaar dat ik het geen probleem vind om slechts 1 park te doen. Kunnen we dan ook meteen Kelly park doen, want dat leek me ook al zo leuk en dat moeten we nu overslaan.

Zou een halve dag Kennedy Space Center genoeg zijn en zou je dan nog naar Fort Lauderdale kunnen rijden, of zouden jullie dat overslaan vooreen rustiger tocht richting Miami?

Fijn om te lezen dat key West-Naples te doen is, dat maakt mijn voorlopige planning nu als volgt:

10-2 Miami, aankomst 16.30 uur, daarna door naar het hotel in southbeach
11-2 Miami (misschien de art deco tour, fietsen huren of een boottocht)
12-2 Naar Key West. Eerst auto ophalen in southbeach en richting hotel in key west. (onderweg stoppen bij john pennekamp coral reef state
park, islamadora en tarpon voeren, of wordt dat te druk?)
13-2 Key west (fietsen huren, naar duval street, southernmost point, sunset mallory square, sloppy joe's)
14-2 Naples Vanaf Key West naar de everglades voor een airboarttour en shark valley en overnachting in Naples
15-2 jet-ski tour bij Marco's island en dan door naar Sanibel island
16-2 Naar Crystal River
17-2 Zwemmen manatees en Homosassa River SP, door naar Orlando
18-2 Orlando, pretpark
19-2 Kennedy space center? en door richting Fort Lauderdale/Miami
20-2 Shoppen en naar Miami airport waar we om 16.00 uur de auto weer in moeten leveren

Lijkt het jullie wat?

chippie
25-08-12, 14:42
Kennedy Space center is goed te doen. Wij hebben dat vorig jaar gedaan (http://chippie777.wordpress.com/2011/08/13/dag-5-vrijdag-12-augustus-druk-dagje-van-palm-coast-via-kennedy-space-center-naar-miami/), vanuit daytona naar Miami met een tussenstop bij het space center. Ik moet wel zeggen dat wij geen echte ruimtevaart enthousiasten zijn. Wij zijn dan ook alleen in het space center geweest en hebben er geen tours gedaan.
Je zou kunnen overwegen de pretparken in Orlando niet te doen, zeker als je toch terug gaat met je zoon. Dan blijft er nu wat meer tijd over voor het andere Florida en kun je de volgende keer kiezen voor de pretparken.