PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Ingrid-dolfijntje: Orlando - Miami Sept / okt 2012



Ingrid-dolfijntje
15-08-12, 12:41
Hallo allemaal,

Eind september ga ik samen met mijn vriend 16 dagen rondreizen in Florida. We hebben de See It All Florida Tour bij Arke geboekt en ons
schema ziet er als volgt uit:

3 nachten Orlando
1 nacht St. Augustine
2 nachten Amelia Island
1 nacht Walkulla Springs
1 nacht Crystal River
2 nachten St. Pete Beach
1 nacht Naples
2 nachten Key West
1 nacht Miami

De dagen kunnen we helemaal zelf inplannen. Alleen de auto en de hotels zijn geboekt. Er is zoveel te zien in Florida dat we keuzes moeten gaan maken wat we deze keer allemaal willen zien. Het volgende staat al op ons wensenlijstje:
Sea World
Busch Gardens
Universal Studio's
Kennedy Space Center
Airboattocht everglades
Zwemmen met Manatees
(halve) dag vissen
Dolfijnen tour
Mall bezoeken

We houden van natuur en cultuur en nog veel meer. Alle tips van dingen die we zeker gezien en gedaan moeten hebben zijn van harte welkom.
Ook zijn tips welkom waar we het beste de intreekaarten voor de pretparken kunnen kopen.

Als er iemand goede adressen weet voor de onderste 5 dingen (airboattocht everglades, zwemmen met manatees, vissen, dolfijnen spotten, winkelen) hoor ik dat graag. Er zijn voor die dingen zoveel mogelijkheden dat het voor ons moeilijk is om te kiezen. voor mensen die er al geweest zijn is dat makkelijker (denk ik)

Alvast bedankt voor de tips!


Groetjes Ingrid

Bryce2011
15-08-12, 18:50
Een van de beste plekken om met manatees te zwemmen is waarschijnlijk Crystal River.

Wij hebben in 2010 de 7am tour gedaan van aanbieder "sunshine Rivertours"
Geweldige tour onder leiding van captain Mike.
Volop Manatees gezien en zelf aan kunnen raken.
Sommige manatees waren niet in de stemming om contact te zoeken en dan vertrokken we weer op zoek naar manatees welke wel open stonden voor een ontmoeting
hoogtepunt een moeder met een baby, waarbij de baby super nieuwsgierig was en zich uitgebreid liet knuffelen terwijl de moeder alles van een afstandje goed in de gaten hield.

Nog steeds een van mijn mooiste belevenissen ooit!

Moest deze trip wel van te voren reserveren en alvast betalen....

Ingrid-dolfijntje
23-08-12, 08:32
Hoi Bryce2011,

Bedankt voor je reactie. Het was een bruikbare tip!

Inmiddels hebben wij onze reis helemaal gepland en we hebben er zin in!
Dit topic kan gesloten worden als dat nodig is alleen weet ik niet hoe.

rogzwanenburg
23-08-12, 10:14
wij waren van 01-08 t/m 16-08-2012 in florida.Als je de visserspier in naples bezoekt dan zie je eigenlijk altijd wel de dolfijnen in de vrije natuur zwemmen. een locale verzekerde mij dat zij nog nooit daar was geweest zonder dolfijnen te spotten.wij waren er 3 x en alle keren bingo.