PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Masch: Orlando - Miami, maart 2013



masch
08-08-12, 20:27
Hallo iedereen,

Hieronder staat het schema wat wij willen gaan doen in Florida; we zijn benieuwd wat jullie hiervan vinden. Dit is nog een draft, we hebben nog helemaal niks vast staan.

Dag 1 -- Amsterdam - Orlando (niks doen, misschien boodschappen)
Dag 2 -- Orlando (Disney waterpark)
Dag 3 -- Orlando (Magic Kingdom)
Dag 4 -- Orlando (Rust)
Dag 5 -- Orlando (Seaworld)
Dag 6 -- Orlando (Aquatica)
Dag 7 -- Orlando (Rust)
Dag 8 -- Orlando (Magic Kingdom)
Dag 9 -- Orlando (Disney Waterpark)
Dag 10 -- Orlando -- Fort Myers (Rust)
Dag 11 -- Fort Myers (Strand of Everglades)
Dag 12 -- Fort Myers - Key Largo (Strand)
Dag 13 -- Key Largo (Strand of Everglades)
Dag 14 -- Key Largo - Key West (Key West verkennen)
Dag 15 -- Key West - Miami (Strand)
Dag 16 -- Miami (Miami verkennen)
Dag 17 -- Miami (Strand)
Dag 18 -- Miami - Amsterdam

We zijn beide 32 jaar en reizen met onze kleine van 2 (bijna 3). We willen volgend jaar in maart gaan. We hadden in Orlando een appartement in gedachten en in de overige plaatsen willen we een hotel, vervoer willen we met een midsize SUV doen. Met ons budget (max € 4000,--) moet dit wel lukken denk ik, dit is natuurlijk exclusief de tickets. Verder zijn we erg benieuwd naar jullie op- en aanmerkingen. Wat moeten we aanpassen en zeker niet missen als we voor de eerste keer naar Florida gaan?

Melissa & Patrick
08-08-12, 21:09
Hoi Hoi!

Leuk Schema!
Vind je het alleen niet te kort op Key West? Wij zouden er eerst maar 1 nacht blijven, maar zijn toch erg blij dat we er nu 3 nachten verblijven ;)
Het is maar een tip hoor ;)
Jullie schema lijkt best wel op die van ons.. Als je zin hebt moet je maar is kijken!

Succes!

Gr.,
Melissa

Melissa & Patrick
08-08-12, 21:10
Dit is ons reisschema.. We hebben inmiddels ook alle hotels al geboekt! Super blij mee ;)

Dag 1 [26-4] – Orlando, shoppen Orlando Premium Outlets http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=96 (http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=96)
Dag 2 [27-4]– Orlando, Sea World
Dag 3 [28-4]– Orlando, Universal Studio’s
Dag 4 [29-4] – Orlando naar Clearwater
Dag 5 [30-4] - Clearwater
Dag 6 [1-5] – Clearwater naar Naples
Dag 7 [2-5] - Naples naar Fort Lauderdale – door de Everglades. Uit de Everglades een tussenstop maken in Sunrise voor Sawgrass Mill
http://www.simon.com/mall/?id=1262 (http://www.simon.com/mall/?id=1262)
Dag 8 [3-5] – Fort Lauderdale
Dag 9 [4-5] – Fort Lauderdale naar Key West. Eventueel een tussenstop maken op Key Islamorada. eten bij Morada Bay Cafe Islamorada.
Dag 10 [5-5] – Key West – Eventueel zwemmen met dolfijnen.
http://www.dolphinsplus.com/dolphin-swim-programs.htm (http://www.dolphinsplus.com/dolphin-swim-programs.htm)
Dag 11 [6-5] - Key West
Dag 12 [7-5] – Key West naar Key Largo – Naar het John Pennekamp Coral reef om te snorkelen/duiken. Glasboot.
http://www.pennekamppark.com/ (http://www.pennekamppark.com/)
Dag 14 [8-5] – Key Largo naar Miami
Dag 15 [9-5] – Miami
Dag 16 [10-5] – Miami
Dag 17 [11-5] – Miami
Dag 18 [12-5] – Miami
Dag 19 [13-5] – Miami – naar huis

masch
09-08-12, 12:05
Ziet er ook goed uit :) De reden dat wij niet zo lang naar Key West gaan heeft ook te maken met ons toch wat lage budget. Ik zie daar alleen maar hotels vanaf € 150,-- per nacht, dus het wordt wel een duur grapje om daar zo lang te verblijven. Gaan jullie alles zelf boeken of via een reisbureau?

Melissa & Patrick
09-08-12, 17:31
Ziet er ook goed uit :) De reden dat wij niet zo lang naar Key West gaan heeft ook te maken met ons toch wat lage budget. Ik zie daar alleen maar hotels vanaf € 150,-- per nacht, dus het wordt wel een duur grapje om daar zo lang te verblijven. Gaan jullie alles zelf boeken of via een reisbureau?

Key West is idd duur ;) En wij hebben idd een B&B van EUR 150,= per nacht. Alleen ons hotel in Miami kost EUR 250,= per nacht. Dus hebben we 2 nachten op Miami laten vervallen en waren we dus goedkoper uit ;) We zijn wel onwijs blij dat we 3 nachten op Key West verblijven en 5 op Miami ipv 7 wat we eerst zouden doen :) Wij hebben 2 hotels zelf geboekt (Key West & Miami) en de rest via het reisbureau. Dit is onze eerste keer naar de USA dus wilde we de meeste via het reisbureau boeken (ook voor advies etc).

Tini
09-08-12, 18:56
Zoek op het forum eens naar tips over priceline. Op die manier kan je vaak veel goedkoper hotels boeken door te bieden. Forummer Matrobb heeft eens beschreven hoe dat werkt.

masch
10-08-12, 08:54
Priceline vind ik ietwat link, omdat we met een kleine reizen. Volgens mij kun je ook in een tweepersoonskamer terecht komen en dan hebben we een probleempje. Wij kiezen liever voor iets meer zekerheid.

Mickey99
10-08-12, 16:39
Ik vind het een mooi schema. Misschien is twee nachten op Key West nog ietsje mooier want dan heb je daar in elk geval 1 volle dag te besteden maar het blijft lastig om keuzes te moeten maken ;-)

masch
11-08-12, 12:02
Ik zou wellicht key largo eruit kunnen halen ten faveure van een extra dag key west:

Dag 12 -- Fort Myers - Floida City (Goedkoop hotel +- € 75,--, deze dag naar Everglades)
Dag 13 -- Florida City - Key West(Duur hotel +- € 350,--)
Dag 14 -- Key West (Key West verkennen)
Dag 15 -- Key West - Miami (Strand)

Dit zou qua budget wel ongeveer kunnen. Over het budget gesproken, zien jullie ergens in ons budget rare zaken?

Vliegtickets 2 volwassenen en 1 kind van 2 --> 1800
Auto (mid size SUV + kinderzitje) --> 750
Condo/ appartement Orlando (10 nachten) --> 500
Hotel Fort Myers (2 nachten) --> 200
Hotel Florida City (1 nacht) --> 100
Hotel Key West (2 nachten) --> 350
Hotel Miami Beach (3 nachten) --> 300

Totaal kom ik dan op € 4000,--.Er is nog niks geboekt trouwens. Kloppen bovenstaande aannames een beetje?

masch
04-01-13, 11:37
Laatste tijd veel gelezen hier, maar weinig gepost :)

We hebben nu het verlof rond en we gaan iets later, in mei. Zit nu bijna tegen de boeking aan, de laatste offerte is binnen. Wel nog een paar wijzigingen:

Dag 1 t/m 12: Orlando --> Luxe *** Disney Area Appartement
Dag 12 t/m 15: Fort Myers --> Outrigger Beach Resort
Dag 15 t/m 16: Key Largo --> Hilton Key Largo Resort
Dag 16 t/m 17: Key West --> The Reach, A Waldorf Astoria Resort
Dag 17 t/m 20: Miami Beach --> Casablanca on the Ocean

We reizen met een kleine van 3 jaar, daarom betrekkelijk weinig kilometers en een korte tijd op Key Largo en Key West (tevens ook een budgetkeuze).,
We vliegen met KLM en hebben de gehele periode ene midsize SUV.

Wat vinden jullie van dit schema?

Hoe zijn jullie ervaringen met USA Fun Vacations? Ervaringen met de genoemde hotels zijn ook zeer welkom!

Warpiggy1
04-01-13, 12:15
Hoi Masch,

wij zijn ook zoiets van plan met onze zoon van 6, ben benieuwd wat er bij jullie uitkomt als touroperator, succes

masch
16-01-13, 15:27
Niemand opmerkingen? Waarschijnlijk gaan we de overnachting op Key West niet doen, maar maken we hier een dagtrip van vanuit Key Largo. De reden hiervoor zijn de kosten en dat we op deze manier niet heel veel hoeven te slepen met onze koffers.

Esther2013
16-01-13, 16:57
Key West lijkt me ook niet echt een must met een klein kind. Wij gaan deze zomer ook vanuit Key Largo en de rit er naar toe lijkt met leukst ivm met al die bruggen, maar op Key West overnachten hoeft van mij ook niet persé, het lijkt me 's avonds meer een jongeren bestemming van wat ik ervan lees.
Wij willen ook naar Outrigger en ben nu aan het kijken naar Casablanca in Miami, goeie tip en niet duur in augustus!

trails
16-01-13, 17:50
Key West lijkt me ook niet echt een must met een klein kind.

Natuurlijk is het geen must. Wij zijn 3 nachten in Key West geweest met onze dochters van toen net 3 en net 6. Zij vonden het heel leuk, want ook voor kinderen is er genoeg te zien: de trolley, fietsen huren (onze jongste zat achterop), Hemigway House (poezen kijken), Turtle Kraals, een nep tattoo laten zetten, Mallory Square, het aquarium, wij én onze meiden hebben genoten! Kers op de taart was dat we het 4th of July vuurwerk daar hebben gezien. :D

chippie
16-01-13, 18:31
Keywest is leuk! Of het voor een kind leuk is? Dat hangt er vanaf, 's avonds is best veel te beleven, de verschillende straatartiesten zijn ook leuk voor kinderen overdag is het wat rustiger maar wij vonden het zeker de moeite waard. De rit naar Key west (http://chippie777.wordpress.com/2011/08/15/dag-7-zondag-14-augustus-van-miami-naar-key-west/) is ook leuk, zeker als je dan stopt bij Bahia Honda state park. Dit is een super leuk strand dat heel langzaam afloopt met super helder water. Voor jezelf en voor kinderen een leuke onderbreking van de rit naar Key west.

Esther2013
16-01-13, 18:39
Goeie tip, Bahia Honda State park, genoteerd. Sorry als ik me vergis in Key West, maar ik had gelezen dat niet iedereen dit nou zo bijzonder vond. Ergens las ik, kroegenstraat en verder weinig te beleven. Zo zie je maar weer, dat iedereen het anders ervaart....

chippie
16-01-13, 18:47
Ik denk dat alle beschrijvingen wel kloppen, het is maar hoe je dingen ervaart. Het is ook bepalend in wat voor samenstelling je reist en hoe je zelf bent. De beschrijving kroegenstraat kan ik wel begrijpen, maar wij kijken daar door heen en genieten van al het moois wat er nog meer te zien is. En heb je trek in een biertje dan gaan we de kroeg in ;-) (mogen de kinderen verderop een ijsje halen ;-) )

trails
16-01-13, 20:40
Er is zoveel meer dan alleen kroegen. En inderdaad Bahia Honda is ook mooi. Ook de glass bottom boat op Key Largo vonden onze meiden leuk.

Esther2013
16-01-13, 22:01
Glass bottom boat Key Largo is ook genoteerd. We krijgen het veel te druk, ik moet echt gaan kiezen!

masch
27-01-13, 17:02
Knoop eindelijk doorgehakt. Alles is geboekt!! Nu alleen nog wachten tot het zover is :)

Uiteindelijk gekozen om niet té veel overnachting plaatsen te hebben. We slapen nu in Orlando (12 nachten), Fort Myers (3 nachten), Key Largo (2 nachten) en Miami (3 nachten).

Esther2013
27-01-13, 17:18
Dat lijkt ook heel veel op ons reisschema en als we zin hebben doen we Key West vanuit Key Largo of zover we willen rijden. Heel veel plezier en als je een blog hebt, gaan we jullie volgen!

masch
27-01-13, 18:49
Misschien wel een idee om een blog bij te houden. Heb ik nog nooit gedaan, maar lees wel veel van anderen.

FRNCS
15-04-13, 09:27
Mash! Mag ik vragen waar je geboekt hebt? Wij zijn ook een reis naar orlando aan het plannen met een gelijk budget aan dat van jullie! Wij zijn echt nog aan het orrienteren wij gaan waarschijnlijk in september!

masch
15-04-13, 13:07
Wij hebben geboekt bij http://www.usafunvacations.nl/. Via dit forum gevonden trouwens. Ervaring en contact zijn tot nu toe zeer positief en ze hadden een prijs waar ik het zelf bijna niet voor kon boeken :)