PDA

Bekijk Volledige Versie : Boekingssite: Otel.com



ycassee
31-07-12, 17:40
Heeft wel eens iemand via Otel.com zijn hotel geboekt hun bieden dezelfde hotels beduidend goedkoper aan dan andere websites.

Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze website.

jarjarbinks
31-07-12, 18:33
Ja hoor hebben wij al eens gedaan, meer dan één keer. Ging altijd prima en klopt goed uitkijken naar de prijzen. Bedoel veel is zonder ontbijt bijvoorbeeld.
Zelf kijk ik ook altijd met Trivago. Komt ook vaak heel goedkoop eruit. Maar ook niet altijd het goedkoopste. Het blijft uitkijken, maar zie je een prijs waar je tevreden over bent zeker doen. Otel is prima verder.

corrus
31-07-12, 18:42
Trivago is eigenlijk een soort prijsvergelijker nét zoals zovelen... :D

theovg
02-08-12, 17:34
Wij hebben voor Oktober bij hun vier overnachtingen geboekt in Las Vegas in het MGM Grand.
Ik twijfelde ook en heb na de boeking een mail gestuurd naar MGM en alles was goed.

Emus
03-08-12, 11:41
Wij hebben na veel zoeken ook via Otel geboekt voor een hotel in Orlando. Trivago neemt hen op in de prijslijst, dus na zoeken op Trivago werden we naar Otel doorverwezen en hebben we geboekt.

Na de boeking heb ik ook nog contact met het hotel zelf gehad om een bepaalde kamer aan te vragen en dat was allemaal geen probleem. Het is even afwachten hoe het gaat lopen als we daar zijn bij het inchecken, maar vooralsnog ben ik erg tevreden over Otel :)

trails
03-08-12, 15:59
Vergelijk altijd met het hotel zelf!!! Onze ervaring is dat het dan goedkoper is dan via de boekingsites.
Net even gekeken op de Otel site (en andere aanbieders) voor een hotel dat wij bij een volgende reis willen boeken en dit is via de site van het hotel het goedkoopst.
Days Inn Forsyth voor 1 nacht, 3 personen op 31 januari:
Hotel zelf: $ 61,87
Otel: $ 71
Expedia: $ 72,88

Baymont Inn & Suites Savannah South voor 1 nacht, 3 personen op 1 februari:
Hotel zelf: $ 81,35
Expedia: $ 86,32
Booking: $ 96,05

En zo was dat ook voor de hotels die we voor onze laatste reis geboekt hadden.

knaapje
03-08-12, 17:56
............Vergelijk altijd met het hotel zelf!!! Onze ervaring is dat het dan goedkoper is dan via de boekingsites...............

Ik zou het willen nuanceren.
Het kan voorkomen,dat de eigen site van het hotel goedkoper is. Mijn ervaring is dat dit lang niet altijd (zelfs vaak niet) het geval is.
Gewoon ook in de vegelijking betrekken is het beste.
Ook letten op de eventuele annuleringsmogelijkheden.

trails
03-08-12, 18:01
Dat bedoel ik er ook mee te zeggen: ALTIJD vergelijken!
En er op letten of de tax is inbegrepen of niet.
In ons geval was het tarief bij het hotel wel altijd goedkoper.
Ook al wonen we in Frankrijk... we blijven Nederlanders... en vergelijken dus.
Zo ook met vliegtickets en autohuur.

chippie
05-08-12, 11:18
Ik zoek meestal op verschillende sites naar een geschikt hotel. Vaak kom ik aan een naam via een forum of op een andere manier.
Die naam en stad gooi ik dan op verschillende vergelijkingssites en daarkomen dan altijd verschillende prijzen uit. Als laatste kies ik dan voor de site van het hotel zelf.
Die prijzen worden naast elkaar gelegd en als blijkt dat de voorwaarde ok zijn kies ik voor de goedkoopste.
Onze ervaring leert echter dat de hotels van bepaalde formules (bijvb. best-western, la-quinta) meestal het goedkoopst zijn op de site van de keten zelf. (scheelt niet veel)

ycassee
06-08-12, 17:48
Ok, ik heb ook vergeleken met de website van het hotel maar die geeft op €119.- en Otel.com maar €57.- dus ik begrijp dit niet helemaal hoe dat kan, heb ook geprobeerd met het hotel te mailen maar krijg geen response nu heb ik ook gekeken bij USA fun vacations hun bieden ook het hotel goedkoper aan, zouden er misschien speciale kamers en tariefen zijn voor touroperators?

Teleton
06-08-12, 17:56
dus ik begrijp dit niet helemaal hoe dat kan, Eigenlijk is dat het laatste waar je je druk over zou moeten maken. Het is hier al vaker gezegd; vergelijk de prijs en de voorwaarden en boek voor de prijs en de voorwaarden die jou aanstaan. Kan je annuleren, wat zijn de boekingskosten etc. Verder vooral niet bij nadenken.......de prijzen wisselen per seizoen, per dag, per uur en per aanbieder.

knaapje
06-08-12, 20:31
Het is inderdaad vaak niet te volgen hoe de prijzen op bijv. Trivago tot stand komen.
Ik boekte zelf een hotel via Trivago/Hotelclub voor minder dan de helft van andere aanbieders via Trivago.
Hotelclub?????? Wat is dat nou weer??
Het is een volle dochter van Orbitz, genoteerd aan de New York stock Exchange.

fitnessmouse
19-09-12, 17:21
via Facebook 10% korting op een boeking bij Otel.com
Volgens mij is dit een standaard korting, dus niet datumgebonden.

Cindy1969
27-09-13, 21:27
Zit al dagen te speuren naar een onderkomen in Florida, en zie vaak Otel.com als goedkoopste daar tevoorschijn komen (tripadvisor) en was op zoek naar ervaringen, googelen, en ja hoor, Florida Forum haha!
Goed te weten dat het gewoon betrouwbaar is. Voor ik iets ga boeken vergelijk ik overigens ook altijd.