PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Japio: Orlando - Miami aug/sept 2012



Japio
27-07-12, 07:33
Als antwoord op mijn voorstel'rondje' kreeg ik dat het verstandig en leuk was om het reisschema te delen, dus bij deze :) :

29 augustus t/m 15 september 2012

Dag 1 t/m 6 Orlando (incl aankomstdag)
- bezoek aan Hollywood Studios, Animal Kingdom, Sea World, Island of Adventure en Discovery Cove (met Dolphin Swim)
Dag 7 St. Pete Beach
Dag 8 Naples
Dag 9 en 10 Key Largo
Dag 11 en 12 Key West
Dag 13 t/m 16 Miami Beach
Dag 17 en 18 Vertrek en thuiskomst

Verder hebben we in ieder geval al een city en boattour door Miami geboekt en willen we de thrillermiami.com doen. Ook willen we vanuit Miami in ieder geval een airboat meepakken door de Everglades. Het overige staat nog vrij (waarbij natuurlijk ook minimaal een dag wordt ingepland voor een mooie grote mall :)). Tickets voor de parken ga ik dit weekend online bestellen.

Ik zal de exacte openingstijden van de parken in Orlando nog opzoeken, maar ik verwacht dat dit tot een uur of 8 s avonds zal zijn. Ik neem aan dat je dan aardig kapot bent, maar wellicht dat we nog een Citywalk 's avonds kunnen doen (aannemende dat we daar door het kaartje IoA gebruik van kunnen maken).

Zoals je ziet een groot gedeelte gepland, maar een groot gedeelte ook niet. Suggesties en tips zijn welkom.

Alvast bedankt.

Groeten,
Japio

Japio
11-08-12, 17:38
Vraagje met betrekking tot onze reis:

Wij willen vanuit Miami weer terug richting de Everglades om oa een airboatride te doen. Welke weg kan ik het beste pakken om langs al deze aanbieders te komen en mooi ver de Everglades in te gaan?

Thx

Uiterard zijn nogsteeds tips enz welkom over onze reis. Totaal geen reactie gehad, had ik dan weer niet verwacht.

Hans uit Koekelare
11-08-12, 19:15
Je neemt dan US-41 de Tamiami Trail.

José
11-08-12, 20:14
Misschien kun je ook hier: http://www.theaterofthesea.com/ (dat is in Islamorada)
eens kijken om te zwemmen met dolfijnen en/of sealions als je toch van Key Largo naar Key West gaat kom je er langs en zo heb je in Orlando en omgeving wat meer tijd om te shoppen ofzo.

cloggie68
11-08-12, 20:29
Theatre of the sea was voor ons een van de verrassingen van onze vakantie vorig jaar... Je kunt hier onze foto's zien: http://www.usinflorida2011.blogspot.nl/2011/07/dag-17-rit-naar-de-keys-park-of-geen.html

José
12-08-12, 10:34
Heb zelf één keer in Discovery Cove met dolfijnen gezwommen en twee keer in Theater of the sea. Mijn zus zwom daar met een sealion en dat was echt erg grappig. Buiten het prijsverschil vond ik persoonlijk het zwemmen met de dolfijnen in TOS leuker dan DC. Ook het zelf foto's en videos maken ging erg goed in TOS, je stond op 3 meter afstand en kon alles goed volgen wat erin het water gebeurde. Mijn ervaring was ook dat de groepen kleiner waren in TOS, met 5 personen en 2 dolfijnen 35 minuten in het water en in DC was dat met 8 personen en 1 dolfijn 25 minuten in het water, je had zelf dus niet heel veel tijd met de dolfijn. Wel is DC een heel erg mooi park.

Japio
13-08-12, 12:55
We hebben/ hadden de kaartjes voor Discovery Cove al geboekt. Ook omdat dit goed in combinatie met (ik meen) Sea World kan, waar je dan 'gratis' in kan. Had inderdaad al meerdere malen theatreofsea voorbij zien komen, maar toch voor deze oplossing gekozen.

Verder hebben we veel dagen waar we eigenlijk s ochtends uitchecken bij het hotel en op pad gaan naar het volgende. Er vanuit gaande dat je niet meer dan 3 uur op een dag rijd, houd je eigenlijk ongeveer een dagdeel (zonder de avond) over.

Dit is met name in St pete en Naples zo verwacht ik, maar ook bij Key Largo hebben we nog geen activiteit. Zijn er tips voor deze omgevingen (heb volgens mij ergens een dagje op de fiets gelezen), of zeggen jullie een dagje op het strand is ook niet verkeerd.

Heb al diverse dingen op het forum gevonden als:
* Theatre of sea - maar we zwemmen al met dolfijnen in discovery cove. Is dit dan nog leuk om alleen te 'zien'?
* John Pennenkamp - wij zijn geen duikers, zelfde vraag dus
* Annie's Beach - heel mooi strand (wat valt hier verder nog meer te doen?)
* Morada Bay Beach Café - ziet er heel mooi uit, maar diverse verhalen over het eten en de service
* Bahia Honda State Park - lijkt mij zelf erg leuk (en kost bijna niks volgens mij). Kan je je hier goed vermaken?



Verder gaan we er gewoon vanuit dat vanuit miami een mooie (outlet) mall bezoeken geen probleem zal zijn.