PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Nellas: Orlando-Miami september 2012



Nellas
24-07-12, 22:05
Hallo medereizigers,

Aangezien ik al een tijdje meelees om informatie te verzamelen voor onze reis, wil ik jullie ons reisschema ook niet onthouden. We vliegen vanaf Brussel met Delta Airlines, met op de heenweg een tussenstop in Atlanta en terug in New York. Heen vliegen we op Orlando en terug op Miami. Op de heenweg hebben we 1:40 uur om over te stappen door customs te komen en jullie wisselende verhalen rondom customs maken me soms wel nerveus of we wel tijd genoeg hebben. Heb me voorgenomen om me, vooraf, niet al te gek te maken, zet gewoon mijn engelengezichtje op en duim maar dat ze niet te moeilijk gaan doen en het een beetje opschiet. ;) Terugreis is geen probleem, dan hebben we ruim tijd voor de overstap terug naar huis (en is het ook minder erg omdat het erop zit)

We hebben geprobeerd een afwisselende reis samen te stellen met redelijk wat geluier maar ook actie, ben benieuwd naar jullie mening.

Aankomst Orlando 18:40 u
dag1: geen plannen, bijkomen van de jetlag, shoppen, wie weet wat de dag ons brengt
dag2: Universal Studios, tickets al in the pocket!
dag3: Disney's Blizzard Beach
dag4: Universal studios
dag5: Afreizen naar Cocoa Beach
dag6: Kennedy Space Centre
dag7:Afreizen naar de Everglades
dag8: Tour Everglades
dag9: Afreizen naar de Keys, Motel geboekt op Marathon
dag 10 t/m13: Luieren, lezen, strandje en Keys ontdekken
dag 14: Reis naar Miami
dag 15 t/m 17: Miami, luieren, stappen, rondkijken, tour met speedboat etc, staat nog open.
dag 18: Terug naar Brussel vanaf Miami

We halen onze huurauto op in Orlando en brengen m terug op dag 14 in Miami, South Beach. Aangezien we toch al vrij veel hebben ondernomen (voor ons doen) willen we in Miami voornamelijk op South Beach blijven en daar kun je je prima verplaatsen met openbaar vervoer, fietsen etc. Vandaar onze keuze om de auto 4 dagen voor vertrek in te leveren. Alle hotels/motels zijn al vanaf thuis gereserveerd, heb rechtstreeks gereserveerd bij de site van de hotels zelf. Mijn ervaring bij touroperators is dat je voor heel goedkope prijsjes, ook heel goedkope kamers krijgt. We willen wel verzekerd zijn van kwalitatief goede kamers, al hebben we niet bij het hoge segment geboekt. We hebben in de Everglades zelfs een hostel geboekt, puur afgegaan op de sfeer van de foto's van medereizigers.

De specifieke tours die in de verschillende steden te doen zijn, ben ik nog aan t uitzoeken. We vinden het niet prettig om ter plekke nog alles te moeten regelen, het is tenslotte vakantie en ik ervaar dit soort zaken uitpluizen ook als voorpret!

Ik ben benieuwd naar jullie mening en/of tips!

Groetjes,

Nellas

Ebelix
25-07-12, 03:04
Mooie route. Let er wel op dat wanneer je naar het strand je alles zelf meeneemt. Er zijn geen barretjes of eettentjes langs het strand. Ook zijn er geen bedjesverhuur ed.

Marathon is leuk om te verblijven. Niet groot maar een leuk strandje.

elstars
26-07-12, 22:26
Ja Mooi programma, wel druk, heb altijd bewondering voor jullie uithoudingsvermogen als ik weer zo'n planning lees!:confused:

Nellas
27-07-12, 12:39
We hebben bewust gekozen om de eerste week vanalles te doen, daarna wordt er geluierd! Het is toch vakantie, ben niet zo van t rennen van hot naar haar. Daarnaast hebben we alle hotels geboekt met zwembad, mochten we een dag geen zin hebben, dan blijven we gewoon liggen. ;)

ronenivonne
07-08-12, 14:11
Leuk schema, misschien een beetje druk, maar volgens mij wel goed te doen.
Veel plezier met de voorpret :D en dadelijk op de reis zelf.

Nellas
21-09-12, 02:13
We zijn inmiddels bijna een week terug, en achteraf was het schema prima! De eerste week was inderdaad wat druk, bijna iedere dag een activiteit. Achteraf waren we blij dat we ieder hotel geboekt hebben met zwembad, was heerlijk om na een dag lopen en indrukken opdoen, te relaxen aan t zwembad. De indrukken zijn enorm, dus we hadden echt een moment van rust nodig en aangezien balkonnetjes niet normaal zijn in de US, vonden we de bedjes bij de zwembaden heerlijk.

Afgezien dat de hele reis een geweldige ervaring was, zouden we volgende keer 2 dingen anders doen. Ten eerste: De Everglades vielen wat tegen, we hadden een hostel geboekt welk (werkelijk!) als geweldig werd gepresenteerd maar erg vies was, daarbij in het park zelf slechts 1 schamele krokodil gezien vanwege de hitte. Als tweede: Miami South Beach, een vieze stad, met name het contrast tussen extreem rijk en extreem arm, stoorde ons. Terwijl de modelen flaneerden en Maserati's af en aan reden op Ocean Drive, aten psychiatrisch zieke mensen uit prullenbakken op hetzelfde Ocean Drive.

We gaan zeker terug! De mensen zijn heel erg vriendelijk, altijd in voor een praatje. Heb hen ook uitgelegd dat ik verbaasd was dat men zo snel een gesprek begon, Europeanen zijn over het algemeen toch wat gereserveerder. Bediening is zeer behulpzaam, vriendelijk! Heb alleen de stranden gemist, dus volgende keer gaan we richting west-kust. Miami Beach had wel een prachtig strand, echter $30 voor 2 bedjes en een parasol vonden we (eventjes) wel wat te gortig. Aan de andere kant, je bent op Miami Beach!!

We hadden het niet willen missen, makkelijker te bereizen, super-vriendelijke mensen en waanzinnige pretparken!

We gaan zeker terug

trails
21-09-12, 06:36
Fijn dat jullie een leuke vakantie hadden en goed dat je bij Tripadvisor je review hebt geplaatst!