PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema dacoster: Miami-Florida 2012



dacoster
19-07-12, 19:26
Beste mensen,

Ik heb vandaag al een deel van mijn planning gemaakt, maar het is de eerste keer dat ik naar Miami/Florida ga, dus alle tips of andere bezienswaardigheden zijn altijd welkom.
Je zal zien dat dag 7 en 8 nog niet ingevuld zijn. Dit heb ik gemaakt voor mijn andere reisgenoten, dus die extra info is om aan te tonen wat bepaalde plaatsen zijn.
We blijven dus wel in Miami, maar bijvoorbeeld overnachten we wel eens in Orlando.

Trip Florida planning (3-11sept)Dag 1 (3sept);
Ø 14u30 aankomst Miami Airport.
Ø Ophalen van huurauto, inchecken hotel en iets zoeken om te eten.
Ø Miami Beach verkennen.

Rustige eerste dag, we zullen het al moeilijk genoeg hebben met de jetlag.
Miami Beach is meer dan enkel strand (dit zal een paar keer terugkomen, dus om geen misverstanden te hebben. Check maar op google.)

Dag 2 (4sept);
Ø Miami (buiten het centrum), stad ontdekken, Miami Metrozoo
Ø Miami Beach

De tweede dag een rustig dagje, met een uitstap naar het afgelegen Miami. De Miami Metrozoo is één van de mooiste dierentuinen van heel de USA (met oa Bengaalse Tijgers).
En daarnaast nog meer van Miami Beach zien (Ocean Drive, South Beach, Holocaust Memorial, Lincoln Road Mall).

Dag 3 (5sept);
Ø The Keys: John Pennekamp Coral Reef State Park, Key West.

Key West is het zuidelijkste punt van heel N.-Amerika, dit is een rit van 3-4 uur, bij aankomst arriveren we in een gezellig Cubaans dorpje terecht. Onderweg komen we John Pennekamp SP tegen, daar is een mogelijkheid om te snorkelen of een boot met een glazen bodem te huren, om oa de vissen en koralen te zien.

Dag 4 (6sept);
Ø Everglades National Park (voormiddag).
Ø Downtown & Little Havana (namiddag).

In de Everglades is er een mogelijkheid om een boottocht door de Everglades te nemen, of om een kano te huren.
In Downtown kunnen een metromover nemen die ons rond Downtown brengt (duurt maar 4km, maar zo heb je een zicht). Daarna kunnen we het te voet doen en zo de architectuur bezichtigen (Bank of America Tower, Atlantis aan Brickell avenue).

Dag 5 (7sept);
Ø Palm Beach: Lake Worth
Ø Orlando (deel 1): Kennedy Space Center

We overnachten in Orlando (in een of ander motel).

Dag 6 (8sept);
Ø Orlando (deel 2): Universal Studios
Ø Miami Beach

Hier vullen we ook een dag mee, en na al het rijden kunnen we de namiddag/vooravond best terug in Miami besteden.

Dag 7 (9sept);Dag 8 (10sept);Dag 9 (11sept);
Ø Miami Beach
Ø Terugkeer naar het vliegveld.




Wat vinden jullie hiervan? Zou er iemand nog iets kunnen voorstellen om die laatste twee dagen op te vullen?

Benang
19-07-12, 19:47
Ø The Keys: John Pennekamp Coral Reef State Park, Key West.

Key West is het zuidelijkste punt van heel N.-Amerika, dit is een rit van 3-4 uur, bij aankomst arriveren we in een gezellig Cubaans dorpje terecht. Onderweg komen we John Pennekamp SP tegen, daar is een mogelijkheid om te snorkelen of een boot met een glazen bodem te huren, om oa de vissen en koralen te zien.

Ø Everglades National Park (voormiddag).
Ø Downtown & Little Havana (namiddag).


Hallo Dacoster,

nu ga ik zelf volgend jaar voor het eerst naar Florida, dus ik heb geen mega ervaring. Maar hier toch wat dingen die ik inmiddels wel door heb:

Key West zou ik persoonlijk niet in 1 dag doen. Het is vanaf Miami een rit van ruim 3,5 uur ---> er van uit gaande dat je nergens tussendoor stopt. Het is een 1 baansweg heen en 1 baansweg terug dus je kunt niet doorrijden als er iemand voor je rijdt, en je bent gesloopt als je op 1 dag 3,5 uur heen en 3,5 uur terug rijd. Als ik je een tip mag geven: doe minimaal 1 overnachting (op Key West bijv.) dan heb je ruim de tijd om onderweg te stoppen en om in Key West te genieten van de ondergaande zon. De volgende dag kun je weer fris terugrijden. Ikzelf kies voor 2 nachten zodat ik ook 1 volledige dag heb om van Key West te genieten én ruim de tijd heb voor de heen- en terugreis (ben van plan vaak te gaan stoppen onderweg).

Je wilt de everglades tour in de voormiddag doen en Downtown Miami & little Havana in de namiddag. Het lijkt mij wat krap ingedeeld. Nu moeten andere forumleden mij maar corrigeren als het niet klopt, maar ik denk niet dat je in een halve middag naar de everglades toe rijd, de tour doet en weer terug bent in Miami. Zeker niet omdat de everglades een best groot gebied bestrijkt. Voor hetzelfde geld moet je eerst nog een stuk rijden voordat je bij de tour aankomt! Ik heb zelf de everglades ook in mijn planning staan, maar omdat ik er zelf nog niet superveel info over heb, heb ik er 1 dag voor gekozen. Er zal op die dag vast wel tijd zijn voor een wandeling door de stad, maar dan zou ik kijken of de tour bijvoorbeeld rond een uur of elf begint. Of juist die wandeling 's ochtends doen en een latere tour nemen.

Groetjes Angela

SpaceAce
19-07-12, 19:47
Begrijp ik nu goed dat je voor één overnachting naar Orlando wil (voor alleen Universal Studios? De andere parken laat je dus maar links liggen?) En even een dagje op-en-neer naar Key West zou ik ook niet doen! De sfeer op Key West komt 's avonds pas op gang en dat ga je missen...

Advies voor de overige dagen: blijf minstens één overnachting op Key West en de rest van de overige dagen in Orlando ;)

dacoster
19-07-12, 19:55
Begrijp ik nu goed dat je voor één overnachting naar Orlando wil (voor alleen Universal Studios? De andere parken laat je dus maar links liggen?) En even een dagje op-en-neer naar Key West zou ik ook niet doen! De sfeer op Key West komt 's avonds pas op gang en dat ga je missen...

Advies voor de overige dagen: blijf minstens één overnachting op Key West en de rest van de overige dagen in Orlando ;)

Het is dus duidelijk dat we best overnachten in Key West, dus dan misschien eerst wat in Miami Beach wandelen, rond een uur of elf richting het snorkelen gaan, en dan doorzetten richting Key West? Is er daar plaats genoeg om te overnachten trouwens? Want het lijkt me enorm toeristisch.

dacoster
19-07-12, 19:59
Ik laat die parken in Orlando niet links liggen, maar een park blijft een park, ik kom meer voor de ECHTE sfeer van Florida op te doen. We doen twee belangrijke items, Kennedy Space Center en Universal Studios.

SpaceAce
19-07-12, 20:01
Ik laat die parken in Orlando niet links liggen, maar een park blijft een park

Dat is jouw mening en dat mag... Maar ik vermoed dat hier héél veel mensen het niet mee eens zijn ;)

Njit
19-07-12, 20:03
Ik denk dat veel Forumleden het niet met je eens zijn :) Ik heb het gevoel dat je net pas bezig bent om je in te lezen.
Tip: lees eens wat reisverslagen door zodat je een beter beeld krijgt van Florida.

dacoster
19-07-12, 20:03
Dat is jouw mening en dat mag... Maar ik vermoed dat hier héél veel mensen het niet mee eens zijn ;)

Ik heb verkeerd gequote trouwens.. Je moet wel rekening houden dat ik er 9 dagen zit, dus ik kan moeilijk 3 dagen besteden aan attractieparken natuurlijk ^^..
Trouwens die Universal Studios, is dat wel aan te raden? Ik zou graag eens de filmstudios zien uiteraard, of is dat enkel een attractiepark?

Njit
19-07-12, 20:05
9 dagen is sowieso érg kort. Zeker als je er dan ook nog een rondreis van wilt maken.

SpaceAce
19-07-12, 20:08
Universal Studios in Florida is écht een attractiepark, geen studio's dus...


Je moet wel rekening houden dat ik er 9 dagen zit, dus ik kan moeilijk 3 dagen besteden aan attractieparken natuurlijk ^^..

Daarom zou ik, als ik jou was, het gewoon bij Miami, Key West en de Everglades houden. Orlando is "Het Walhalla" van de pretparken en ik begrijp dat jij daar eigenlijk helemaal niet naar op zoek bent. Dan zou ik daar lekker wegblijven en dus gewoon de sfeer proeven in het zuiden van Florida. Alleen KSC is dan wel iets uit de richting :)

dacoster
19-07-12, 20:08
9 dagen is sowieso érg kort. Zeker als je er dan ook nog een rondreis van wilt maken.

Ik heb maar die tijd, dus kan ik er enkel het beste van maken. Sowieso valt er wel een paar zaken te zien dus ik heb er een goed oog op.

dacoster
19-07-12, 20:09
Universal Studios in Florida is écht een attractiepark, geen studio's dus...



Daarom zou ik, als ik jou was, het gewoon bij Miami, Key West en de Everglades houden. Orlando is "Het Walhalla" van de pretparken en ik begrijp dat jij daar eigenlijk helemaal niet naar op zoek bent. Dan zou ik daar lekker wegblijven en dus gewoon de sfeer proeven in het zuiden van Florida. Alleen KSC is dan wel iets uit de richting :)

Ah ik wil gerust wel een attractiepark doen, niet daarvan hoor. Zo te zien is iedereen hier verzot van attractieparken ^^.

metendiana
21-07-12, 23:10
Hoi wij zijn 2 jaar geleden naar alle Disney parken en universal studio's geweest .persoonlijk vonden wij universal het leukst maar dat is onze mening Gr. Diana