PDA

Bekijk Volledige Versie : Creditcard gegevens achterlaten bij huren huis



linda75
16-07-12, 12:49
Hebben jullie wel eens meegemaakt dat je al je creditcard gevens achter moet laten bij het ondertekenen van het huurcontract? in geval er schade aangericht wordt dat de kosten hier dan vanaf geschreven kunnen worden?? Deze kreeg ik nl vandaag via de mail toegestuurd met de vraag dit in te vullen en dan ook alle nummers in te vullen ( dus pas nummer verloopdatum etcetc.
Ik heb de desbetreffende persoon een mail terug gestuurd waarom al mijn gegevens nodig zijn omdat ze nu zo zonder problemen geld kan opnemen van mijn visacard.
maar misschien is het wel normaal in amerika?? een andere mogelijkehid was om een soort verzekering af te sluiten a 50 dollar.. ik vind dit een beetje vreemd.. zitten dit soort schades niet gewoon in je huurbedrag opgenomen?? ik kan er tenslotte neem ik aan weinig aan doen als net de wasmachine het begeeft toch???

Ebelix
16-07-12, 13:04
Ik heb dit al verschillende keren meegemaakt maar niet op het moment van ondertekenen van het huurcontract. Normaal doe je dit op het moment dat je de sleutel gaat ophalen bij het management bureau of de volgende dag na aankomst. Tegenwoordig kan het ook dat je deze informatie een week vertrek doorgeeft aan de verhuurder. Wat bij particuliere verhuur veel meer voorkomt is dat je een waarborgsom van usd 200 of usd 300 betaald bij de laatste huurbetaling. Dit bedrag krijg je dan na afloop weer terug.

Dit deposit is niet voor schades zoals gebroken glazen of het kapot gaan van de wasmachine maar meer voor excessen zoals de villa achterlaten in een zwijnenstal, meubels opzettelijk kapotgemaakt, etc. Dus meer in trant van vandalisme of zware nalatigheid.

Succes.

Teleton
16-07-12, 13:09
maar misschien is het wel normaal in amerika?? een andere mogelijkehid was om een soort verzekering af te sluiten a 50 dollar.. ik vind dit een beetje vreemd.. zitten dit soort schades niet gewoon in je huurbedrag opgenomen?? ik kan er tenslotte neem ik aan weinig aan doen als net de wasmachine het begeeft toch??? Heb je de voorwaarden wel goed gelezen? Als je afspreekt per cc te betalen en de borg te voldoen, dan is het toch logisch dat je die gegevens moet geven? Hoe zouden zij anders bij hun geld moeten komen? Als je je vlucht met de cc betaalt, geef je die gegevns toch ook? Ook over eventuele schades zijn de voorwaarden in de regel duidelijk. Dit gaat normaal gesproken over schades die jij aan het huis toebrengt. Bijvoorbeeld als de riolering verstopt raakt of als je de afstandsbediening in de vaatwasser doet. Niet voor 'wear and tear'. Maar lees de voorwaarden eens goed door, van een afstand kan je daar natuurlijk niets over zeggen.

En zo'n verzekering (het is al vaker gezegd hier...) sluit je natuurlijk nooit af want je hebt een reisverzekering, toch? Lees even de voorwaarden van jouw eigen verzekering en je weet precies hoe de haasjes huppen als je schade veroorzaakt.

linda75
16-07-12, 13:56
dit staat er.. ws is mijn engels niet goed genoeg dan en is het idd een gewone zaak van de wereld en ik begrijp dat ze de gegevens nodig heet voor een borg. Wij hebben zoiets in nederland niet eerder meegemaakt bij het huren van een huisje. als je ernstige schade aanricht weten ze je ws wel te vinden via je adres gegevens en is het in amerika normaal dat ze je creditcard gegevens achter de hand houden??



We would need you to fill and sign the "Rental Agreement" and fax / email it back to me at your earliest convenienceSecurity Damage Deposit or Insurance Policy· Guest should choose for one ofthe following options:
1) Security Damage Deposit:
ü A credit card number must be given for all reservations to act as a $400Security Damage Deposit. This credit card number will be charged to cover extra accommodationcosts, loss or damage to the rental property in excess of normal wear and tearduring the period of rental. Guests willbe notified within 30 days of any charges made to the card.
ü The property should be left clean and undamaged. If the property is not left in a suitablecondition, it may be necessary to charge the security deposit for costs tocover extra cleaning.
ü Only place emergency calls for validproblems. In case an emergency arises, due to the fault of the guests,there will be a service fee applied any time the property manager is called outto the property, this includes but is not limited to lock out, clogged toilets,AC freeze ups, etc.
ü Credit CardInformation:
o Card Holder’s Name:
o Card Type: CreditCard number:
o Expiration Date: VC:
o Charge my Security Damage Deposit to mycard: _____ YES _____ NO Initial: __________

2) InsurancePolicy:
ü Aninsurance will be contracted cover any potential damage to the rental propertyduring my stay.
ü I agree topay $ 50 to take the Insurance Policy: _____ YES _____ NO Initial: __________


Liability Limitations· Homeowners accept no responsibility or liability for loss ofpersonal items while staying in the property, or after departure.
· Parents must at all times, supervise children when usingpool facilities and the facilities of the development.
· Homeowners accept no responsibility or liability for failureof equipment in the rental property, after notification of equipment failure,will rectify the problem in a reasonable and timely manner.

Teleton
16-07-12, 15:08
dit staat er.. ws is mijn engels niet goed genoeg
Oeioei...en dan wel overeenkomsten aan gaan? Hoe weet je dan waar je precies voor tekent?

Maar goed, zoals al eerder gezegd in het bovenstaande bericht; het doorgeven van je cc-gegevens hoort er bij. Als je je vliegtickets met de cc hebt betaald, kennen ze toch daar ook je gegevens? En als je straks een auto huurt en je cc ter plekke afgeeft, teken je ook weer voor accoord voor de borg.

Nel van Ree
16-07-12, 15:29
Hallo Teleton,

Mijn engels is ook niet zo goed maar mijn man en ik komen er wel uit.
groetjes nel

Mushu
16-07-12, 15:59
En anders vraag je het gewoon aan de experts op dit forum....:confused:

Nel van Ree
16-07-12, 16:08
zo is dat mushu

nel

SpaceAce
16-07-12, 18:59
Mijn Engels is vrij bagger, maar ik neem gewoon een Njit mee :D

jarjarbinks
16-07-12, 20:59
Al hoe wel ik dit wel eens gedaan heb, CC achterlaten doe ik dit niet meer.
Mijn kaart is al vaker geblokkeerd (niet in usa) en belde de CC maatschappij dat mijn nummer ergens anders ook bekend is. Dus kreeg een nieuwe.
Op zich goed maar hoe ze er aan komen weet ik niet.

Tegenwoordig doe ik altijd alles met een CC via Paypal. Geeft toch enige veiligheid en je hoeft geen CC nummers heen en weer te sturen. Zelfs kan je Paypal gebruiken met je bank or oud Postbank nummer.
Heel veel verhuurder werken ook met Paypal. En gaat het fout dan zou Paypal in sommige gevallen ook nog je het bedrag terugstorten (voor wat het maar waard is).

Betaal de laatste 3-4 jaar met paypal en gaat prima, snel en veilig. Misschien ook een idee voor jullie?

Syllvia
17-07-12, 08:47
Bij het zoeken van een verblijf, kijk ik eerst of er met Paypal betaald kan worden, zoniet, dan sla ik over.
Wij geven ook zonder aarzelen, de cc inlichtingen bij een auto huur, maar om dat zo van te voren voor een particulier huis huren te doen, zou ik ook niet zo prettig vinden. (is gewoon een gevoel)

6foot6
17-07-12, 09:16
Het belasten van je cc zonder problemen kan alleen als je je handtekening plaatst,zonder dat is er altijd dispuut mogelijk.

Gebroken glazen komen natuurlijk wel voor jouw rekening, haal gewoon nieuwe

Paypal is een particuliere organisatie zonder regels voor het betalingsverkeer zoals die voor bv banken gelden.
Ze kunnen bv naar eigen goeddunken acounts blokkeren

http://www.paypalsucks.com/