PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Benang: Orlando - Miami maart/april 2013



Benang
15-07-12, 20:02
Beste Florida-fanaten! :-)

Mijn vriend en ik gaan eind maart, begin april (2013) 3 weken naar Amerika. Onze eerste Amerika reis (en zeker niet de laatste als het aan mij ligt!). We beginnen met 5 dagen New York en komen dan met een binnenlandse vlucht op Orlando aan. We gaan er heen met de instelling: voorlopig zullen we hier niet meer terugkomen (gezien het financiele plaatje) dus we willen alles uit onze vakantie halen en zoveel mogelijk meemaken van dit geweldige land! The Sky is The Limit zeg maar. ;-)

Hierbij de planning tot nu toe:

Dag 1: Reisdag Schiphol - New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York
Dag 5: New York
Dag 6: Reisdag New York - Orlando
Dag 7: Orlando (Disney Park)
Dag 8: Orlando (Disney Park)
Dag 9: Orlando (Sea World)
Dag 10: Reisdag Orlando - Fort Myers
Dag 11: Fort Myers (Bezoek Everglades (Airboat tour?)
Dag 12: Fort Myers (rondwandelen in FM, strand, rustige dag)
Dag 13: Reisdag Fort Myers - Key West
Dag 14: Key West (Dry Tortugas? / snorkelen, parasailen?, sunset sail met dolphin watch, met dolfijnen zwemmen @ Theater of the Seas?)
Dag 15: Reisdag Key West - Miami
Dag 16: Miami (rondwandelen in M, strand, rustige dag en uiteraard dineren bij The Rusty Pelican voor de sfeer en het uitzicht!! :D)
Dag 17: Miami (ZOO Miami of Seequarium - dolfijnen zwemmen?)
Dag 18: Miami (Key Biscayne: Stilltsville bezoeken, BBQ picknick in stadspark van Virginia Key Beach, snorkelen, lighthouse per boot bezoeken?)
Dag 19: Reisdag Miami - Schiphol

Er staan nog een aantal vraagtekens in de planning:
- Airboat tour @ Everglades: het lijkt en echt super en heel erg "CSI Miami" ;-) Maar jaag je met al dat brute geluid niet al die krokodillen weg...?

-Sinds ik afweet van Dry Tortugas, ben ik er door gefascineerd. Maar ik vraag me af of het de moeite is omdat ik heb gelezen dat het wel echt een dag excursie is. Misschien zonde van de tijd?
Of zeggen jullie: snoep ergens anders een dag vanaf en blijf een dag langer op Key West?

- Ik heb nog nergens kunnen ontdekken of je ergens (waar dan ook in Florida) kunt parasailen?

- Ik wil wel graag met Dolfijnen zwemmen, maar het is geen "must do". Maar als ik het ga doen, weet ik niet of dat nou beter in Miami of op the Keys kan doen...

- Key Biscayne: allemaal dingen gelezen hierover (niet op het forum) maar omdat ik er hier op het forum eigenlijk niemand over hoor, vraag ik me af of het de moeite is om te doen.



We zijn geen echte strandgangers en ook geen pretparkfanaat. Maar als je er bent, moet je er wel geweest zijn dus vandaar dat we "maar" 3 dagen willen gaan. Onze instelling: Alles wat we in die 3 dagen kunnen meemaken is leuk. Alles wat we niet redden, is jammer. ;-)

In miami heb je ook Fairchild Tropical Garden, Vizcaya en Venetian Pool in Coral Gables. Lijkt me ook erg tof om naartoe te gaan, ik heb alleen geen flauw idee waar ik dat "tussen moet proppen".

De reisdagen. Ik denk dat je uiterlijk twaalf uur toch wel weg moet kunnen rijden vanaf het hotel en dat je aan het einde van de middag op plaats van bestemming bent.
In gedachten hebbende de reizen:
Orlando - Fort Myers (3 uur non-stop rijden (misschien via Sunshine Skyway Bridge, lijkt me erg leuk om overheen te rijden))
Fort Myers - Key West (6 uur non-stop rijden)
Key West - Miami (3,5 uur non-stop rijden)
We zullen er ongetwijfeld langer over doen omdat je tussendoor toch steeds een stop maakt, al is het alleen al om een foto te maken van het uitzicht. Dus vooral de reisdag van Fort Myers naar Key West zal een lange dag worden, maar ik ga er niet vanuit dat het té lang is. Waarschijnlijk zullen we die dag heel vroeg vertrekken zodat we zoveel kunnen stoppen als we willen/nodig hebben.



Sorry, het is een hele lap tekst geworden! :o Maar ik wil hier graag zoveel mogelijk kwijt zodat jullie een goed oordeel kunnen vellen over het reisschema. Ik vraag me vooral af: is het wel haalbaar? Want van teveel naar Google Maps staren, gaan de afstanden steeds kleiner lijken! ;-)

Alvast heel erg bedankt voor het lezen van al deze info en het geven van jullie eerlijke commentaar, tips&tricks en suggesties!

Groetjes Angela

Melissa & Patrick
15-07-12, 20:35
Gaaf zeg jullie schema! Lijkt een beetje op die van ons ;) Ik blijf dus alle reacties in de gaten houden van de mensen die hierop reageren ;)

remon
17-07-12, 20:53
Ik vind 3 dagen Orlando , wat aan de korte kant , maar ja wie ben ik.
Wij hebben bij Theatre of the sea ( www.theaterofthesea.com ) met dolfijnen gezwommen en dat was erg goed bevallen.
Tuurlijk kan je in Orlando (Seaworld) ook met dolfijnen zwemmen , maar dat schijnt een stuk duurder te zijn.

jarjarbinks
17-07-12, 21:23
Wij hebben vorig jaar de route gedaan naar Key West. Houd met aanzienlijk langere reistijd van en naar de Key's. Alles tweebaans weg (dus één heen en één terug). Heel veel langzaam verkeer en veel stoplichten. Maar wel heel mooi vonden wij. Zeker aan te raden. het is zeker te doen, maar van Key West naar Miami in 3,5 uur dat gaat echt niet lukken. Zolang je het maar weet, veel plezier op tijdens jullie trip.

Mushu
24-07-12, 20:21
Ziet er volgens mij best goed uit je schema. Op de reisdagen niets gepland en dan wel daarna nog hele dagen op die plek te besteden is ook zoals ik altijd mijn rondreizen plan. Weet je al welke Disney parken je wilt gaan doen? Ik ben ook geen pretparken fan en haat kermissen maar ben wel Disney World verslaafd! Probeer ook achter de verhalen van de attracties te komen en let op de details, daar is Disney heel sterk in.
In het verleden heb ik met Dolfijnen gezwommen bij Theater of the Sea op Islamorada. Dat is (was in ieder geval) een klein opgezet park met mogelijkheid tot zwemmen met oa dolfijnen. Ik vond het toen erg leuk en informatief, ook de rondleiding door de rest van het park. Maar om nou eerst naar Key West te rijden en dan weer terug naar Islamorada en dan weer terug naar Key West?
In Miami ben ik naar de Fairchild Tropical Gardens geweest. Er ging toen een soort treintje door het park waarbij iemand van alles vertelde over de bomen en planten, wat mij betreft een aanrader. Vizcaya is ook weer eens wat anders. Een beetje nagemaakte oudheid in Florida en ook hier raad ik de rondleiding aan. Het Miami Seaquarium zou ik niet doen, zeker niet als je al naar Seaworld gaat want dan valt het echt tegen.
Een airboat tour is ook leuk en je ziet waarschijnlijk genoeg alligators en vogelsoorten ondanks al het lawaai. Het J.N. Ding Darling National Wildlife Rufuge op Sanibel is ook een mooi natuurgebied, wij hebben daar heel veel alligators, spechten, vliegende vissen en boomkrabben gezien.

Genoeg te doen dus en nog veel uit te zoeken. Succes en veel voorpret.