PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] Michael66 en Chantalgouda: Orlando via St. Pete's 2012



Chantalgouda
14-07-12, 21:41
De tijd gaat snel en ineens is het dan weer zo ver, we gaan op vakantie. Morgen vertrekken we naar Brussel om via NewYork naar Miami te vliegen.
Daar blijven we een nachtje en gaan dan via de Everglades door te gaan naar St. Petersburg voor het honkbal. Donderdag rijden we naar het huis in Kissimee, waar we de overige 2,5 week van onze vakantie blijven.


Jullie kunnen het meelezen op: www.chantalsweb.nl


Groetjes Chantal

Teleton
15-07-12, 12:50
Inmiddels al dik onderweg dus da's de start van een goeie reis. Heul veul plezier daar gewenst!

arno
15-07-12, 13:28
veel fun in the sun en wij volgen wat later (9 aug )

Ritchie
15-07-12, 16:59
Heel veel plezier, ik ben op dit moment verschillende verslagen aan het lezen, om alvast in de stemming te komen :)

Syllvia
15-07-12, 20:07
Heel veel plezier, en ik ga jullie volgen, heel veel groetjes.

Minneke
15-07-12, 21:18
Have fun! (and sun :))

Hans uit Koekelare
15-07-12, 22:52
Wij volgen jullie ook weer. :)

Michael66
16-07-12, 12:31
Ook op de website. En daar staan (of komen nog) de plaatjes bij het verslag.
Zie www.chantalsweb.nl

Vroeg opgestaan en iets voor vijf uur rijden we al. Heerlijk rustig opde weg, da's een goed begin. Na anderhalf uur al rijden we het QparkCar Hotel binnen. Auto bij de ingang zetten, koffers op de lopendeband, snel inchecken bij de receptie en binnen 10 minuten zitten we inde shuttle op weg naar Brussels Airport (Zaventem). Tien minuutjesrijden later zijn we er al. De chauffeur regelt een bagagekarretje.Fijn, want deze airport is nieuw voor ons.

Inchecken
Een vriendelijke dame wijst ons naar balie 9, waar al een flinke rijstaat. Geeft niet, daarvoor zijn we vroeg vertrokken. De vlucht blijktoverboekt te zijn en we krijgen een voucher van $700 per persoon vanAA/BA aangeboden als we de volgende dag willen vertrekken.Verleidelijk, maar wíj gaan vandaag naar Florida.
Als we aan de balie komen gaat alles erg gemakkelijk. In het systeemvan Amarican Airlines is de overboeking (op hun initiatief!) niethelemaal goed gegaan. Onze vlucht BRU-JFK-MIA en terug staat er wel in,maar ook nog andere vluchten van JFK via Dalla naar Fort Lauderdale. Devriendelijke hostess regelt het snel en na het veiligheidsverhaaltjemet bijbehorende vragen krijgen we de felbegeerde instapkaarten. Op devlucht BRU-JFK zitten we naast elkaar op de achterste rij (36) endaarna JFK-MIA twee naast elkaar en eentje er direct voor. Prima!

Wachten gaat me vandaag goed af. Weinig last van benen en rug, en methet geduld gaat het ook erg goed. "It is what it is"-houding helpt megoed. Chantal heeft het er vandaag zichtbaar (en hoorbaar) moeilijkermee.

Vliegensvlug!
Paspoortcontrole gaat razendsnel. Nog even shoppen (bonbons!) en dan de veiligheidscontrole door. Dat gaat ook snel! Heerlijk!
Ook de gate is snel gevonden. En als we een uurtje later aan boordmogen gaan we als één van de laatsten. We zitten toch helemaalachteraan. Aan boord is het even zoeken naar een plek voor dehandbagage. We zitten naast de stewardessen-plek en vlak voor degalley, die de eerste overhead bins bezetten. Een paar rijen naar vorenis nog genoeg plek.

Ikmag deze reis aan het raam. Steven wil namelijk aan het gangpad ("dankan ik makkelijker naar de WC") en ik wil graag wat slapen tegen dewand aan. Dat slapen lukt aardig, want al snel na het opstijgen gaan deoogjes dicht. De rest van de reis lukt het slapen ook best goed. Af entoe onderbroken voor wat eten en drinken, en een tijdschriftje gelezen.Voor ik het weet zijn de 8 uurtjes al voorbij en landen we op JFK.

Een warm welkom
Als laatste uit het vliegtuig betekent achteraan in de rij bijImmigrations. Dat haalt een flinke hap uit onze 2,5 uur overstaptijd.Gelukkig mogen we het land weer in van "onze" immigrationsofficerFlorio, die vorige week zelf nog in Orlando was. Welcome to the United States!

Dekoffers staan al op ons te wachten naast de lopende band. Dat is fijn.Geen karretje, dus maar even sjouwen door Aggriculture ("just somechocolat and cookies, sir") naar de volgende lopende band waar dekoffers weer ingeleverd worden. Op naar de volgende vlucht!Helaas staat er ook bij de veiligheidscontrole eenflinke rij. De rechter rij leidt ons zeer langzaam naar de scanners.Ach, we hebben nog tijd. En er is een mooie muurschildering die Stevenen ik nu goed kunnen bekijken. Erstaan heel veel gebouwen uit allerlei landen en plaatsen op. Helaaskunnen we niets uit Nederland ontdekken. Chantal ziet vooral de rij dieniet snel genoeg korter wordt.
De rij komt ineens in beweging en dan komen we sneldoor de controle. Chantal en Steven gaan nog even wat maagvullinghalen, ik zorg voor wat te drinken (jummie: frozen lemonade!) en het isalweer tijd om naar de gate te gaan. De vlucht wordt ook al omgeroepenen bij de gate kunnen we meteen doorlopen. Weer een helemaal vollevlucht en ik neem plaats naast een "grote" dame die nogal over debegrenzingen van haar stoel heen komt. Jammer dan. Vrouw en zoon hebbenin de rij achter me hun plekje gevonden.

Miami: Warm en vochtig
De vlucht naar Miami duurt maar 2,5 uur. We kunnen echter pas na eenuur vertrekken vanwege dreigend weer vlakbij het vliegveld. OK, ogendicht en de tijd gaat wel voorbij. Voor Chantal ligt dat iets anders.Die heeft het wachten helemaal gehad vandaag, is ontzettend moe en wilhet liefst uit het vliegtuig. Dat kan helaas niet. En dan is 2,5 uurvliegen nog heel erg lang ...InMiami is het wachten nog niet voorbij. De koffers .... als de laatstearriveert zijn we alweer een flinke tijd verder. De trip naar hetautoverhuur gebouw is vernieuwd en gaat nu met een trammetje. Wel eersteen flink stuk lopen. Dan even op de tram wachten. Bij het wachten opde koffers had ik al gezien dat het flink was gaan regenen. Maar als wein de tram zitten zien we pas echt hoe hard het gaat. DAMN! Welcome toMiami! Vorig jaar ook al zo'n vreselijk nat welkom.Ook bij Alamo wordt Chantal's geduld weer op de proefgesteld. Een kleine rij, die niet echt snel doorloopt. Zoalsgebruikelijk bij Alamo. Eenmaal aan de beurt gaat het snel. Geenverkooppraatjes en zo, gewoon contract en klaar. Met alle spullen naarde garage, een verdieping lager. Helaas staan er alleen Jeep's bij demidsize SUV's. Die willen we niet. Even vragen, en er komt na 10minuten wachten (...) een mooie witte Ford Escape aanrijden. Voor ons!Goedgekeurd! Spullen erin en op weg.Tomtomleidt ons door de Floridiaanse moesson naar het hotel. Het HyattRegency Coral Gables, vlakbij het vliegveld. Een mooi hotel, denk ik.Door de regen zie ik weinig van de buitenkant. De Ford leveren we inbij de valet parking en de bagage wordt verzorgd. Die luze gunnen weons na deze lange reis. En aan de balie krijgen we - vanwege onze"anniversary" - een gratis upgrade naar een junior suite. Thanks Annie!We hebben helemaal niets te vieren, maar in een email naar het hotelheb ik geloof ik iets geschreven over 25 jaar getrouwd of zo ....Hahaha! Amerikanen zijn daar gevoelig voor en het leugentje levert dezekeer een mooie grote kamer op.Kamer in, bed in, roomservice besteld, eten, slapen om elf uur. Moe en voldaan na een lange dag.

Mickey99
16-07-12, 18:31
Fijn dat de heenreis achter de rug is! Nu lekker genieten, vééééél plezier! :D

Michael66
18-07-12, 14:10
Genieten lukt zeker!!
In het Hyatt Regency Coral Gables hadden we een fijne grote kamer. Moe van de reis zijn we niet verder gekomen dan valet parking, de lobby, de kamer (upgrade naar junior suite) en het balkonnetje. En roomservice.
Maandag de rit naar St. Pete Beach, met tussenstops in de Everglades (leuke airboat ride gedaan onder dreiging van een heel flinke bui) en Naples (alleen even op het strand gestaan, én dolfijnen langs zien zwemmen!). Ingecheckt in het roze Loew's Don Cesar Hotel. Kamer is groot maar vinden we niet zo bijzonder. Wifi is aanwezig, en helaas niet erg snel. De eerste avond samen met Steven gaan zwemmen in de mooie zwembaden, in de zee (prachtige zonsondergang!) en de heel warme jacuzzi. Was erg lekker en leuk om samen te doen / beleven.
Dinsdag als rustig dagje ingepland. Al moet ik uitkijken om dat te zeggen, want van anderen hoor ik dan meestal dat we toch veel hebben gedaan ... Met Steven naar Publix gereden voor verse broodjes, melk, Philadelphia, ham en turkey. En Donuts voor Steven. Heerlijk ontbijtje op de kamer met complementary kopje koffie. Dan naar St Petersburg gereden voor Chantal's bezoekje aan scrapbookwinkel Whim so Doodle en ik ondertussen kaartjes voor de honkbalwedstrijd halen bij het stadion. Dan uitgebreide lunch bij Panera Bread: soep, salades, broodjes, lemonade. Jummy! Dan terug naar Don Cesar om uit te rusten. Lekker geslapen tot 5 uur en dan .... baseball! In m'n eentje naar de avondwedstrijd van de Rays tegen de Indians. Elke keer weer grandioos om daar te zijn; een major league wedstrijd is toch het summum voor een honkbalfan. De Rays winnen de weinig spectaculaire wedstrijd met 4-2 en na de grote drukte vertrek ik ook naar het hotel. Chantal en Steven hebben gezwommen en liggen al in bed. Moe van de toch vele leuke indrukken slaap ik ook al weer snel in.

Vandaag gaan we naarTampa voor een Segway toer door de stad en ... misschien nog wel wat. We'll see.

http://img805.imageshack.us/img805/5726/pano20120717183410.jpg

Veel foto's en een uitgebreider verslag staan in ons reisverslag (http://www.chantalsweb.nl).

Melissa & Patrick
18-07-12, 18:25
Hoi!

Ik zit nog niet zo lang op dit forum en wij gaan volgend jaar voor het eerst naar Florida. Ik lees echt met veel plezier jullie reisverslag. Ik heb geprobeerd om jullie reisverslag van 2011 te lezen.. maar het was zooooo'n lang verslag, ik kwam niet verder als de helft ;) Dus ik lees nu elke in me pauze op me werk met plezier jullie reisverslag! Misschien dat we er zelf ook wat dingen kunnen uithalen om te doen :) Heel veel plezier en morgen lees is jullie verslag weer met veel plezier!

Groetjes,
Melissa

Michael66
18-07-12, 21:49
Vandaag naar Tampa voor een Segway toertje (http://www.chantalsweb.nl). GAAAAAAAAAAAAF!!!

http://img338.imageshack.us/img338/1828/50789849.jpg http://img213.imageshack.us/img213/5259/98254171.jpg

Chantalgouda
19-07-12, 04:21
Ja, de segwaytour was verschrikkelijk gaaf en een echte aanrader als je deze kant in komt. Je kan hem doen in St. Petersburg en in Tampa. Wij hebben verschrikkelijk genoten. Je stuurt met je voeten en je lichaam en na de eerste minuten doe je het alsof je nooit anders hebt gedaan.

Chantalgouda
21-07-12, 16:33
Ondertussen zijn we in het huis in Indian Point, Kissimmee. Dit is weer thuis komen. Het is een prima huis met 5 slaapkamers en 3 badkamers. Er is één grote slaapkamer boven de garage en die heeft Steven ingenomen. Dat is nu zijn domein en hij vindt het heerlijk. Na een drukke start doen we het nu heerlijk rustig aan en vermaken ons met thema golf en shoppen.

www.chantalsweb.nl

Daffelina
22-07-12, 17:24
Hallo Michael en Chantal. Ik lees jullie reisverslag over o.a. de honkbalwedstrijd, maar hebben jullie ook een gratis zwart T-shirt gekregen? Wij kregen dat namelijk wel op vrijdagavond tegen de Seattle Mariners.

Michael66
23-07-12, 17:52
Nee, geen t-shirt. Dat soort acties (giveaways) zijn altijd maar op één bepaalde dag. Donderdag heeft Steven wel thundersticks gekregen, en zondag een bobblehead.
Welke promotions en giveaways er door het seizoen zijn, kun je zien in het schema (http://tampabay.rays.mlb.com/schedule/promotions.jsp?c_id=tb&y=2012).

Gisteren zijn we dus weer naar de Rays geweest. Steven had gezien dat het Star Wars dag was bij de Rays en wilde daar graag heen. Nou ben ik de slechtste niet (...) wat honkbal betreft, dus snel kaartjes geboekt via Ticketmaster. Het was weer een heel spektakel voor en tijdens de wedstrijd, maar de wedstrijd zelf was wat minder. Ach, het gaat ons om de totale belevenis. En die was goed!

Vandaag weer een heel rustig dagje. Straks nog wel naar The Loop, voor Chantal om hobbywinkel Michaels te bezoeken, en natuurlijk gaan Steven en ik de Sports Authority uitkammen voor wat broodnodige honkbalartikeltjes.
En morgen in ieder geval 's middags golfen met MattRob (Robert-Jan). Heb ik veel zin in! Heb nl. nog nooit gegolfd in Florida, en nog nooit met Robert-Jan.

Foto's en uitgebreider verslag op onze website (http://www.chantalsweb.nl/reisverslagen/verslag_2012.html).

Chantalgouda
27-07-12, 07:00
Vandaag zijn we naar Jungle Adventures Animal Nature Park geweest in Christmas. Een kleinschalig dierenpark waar je dichtbij de dieren kan komen. Het is zeker een aanrader!
Het lokale restaurant, Florida Cracker BBQ, waar we vervolgens zijn gaan lunchen was ook erg gaaf. Een echt Amerikaans restaurant met alleen locals en weer eens een andere kaart met hun famous smoked pork erop. Wij hebben genoten.
Via de Christmasshop, waar we heel gastvrij ontvangen zijn, kwamen we bij Fort Christmas Historical Park terecht. Hier staat het fort (replica) uit 1837 en de huizen waar de mensen in leefden van 1837 tot en met 1930. Dit park is gratis en zeker een must als je in de buurt van Christmas bent.
Als je meer wilt lezen over onze dag dan kan dat op onze website:
www.chantalsweb.nl

elstars
27-07-12, 12:05
Wij zijn vorig jaar Fort Christmas gaan bekijken en wij waren ook erg enthousiast. Het is zeker de moeite waard. Fijn dat jullie er ook van genoten hebben!

Chantalgouda
01-08-12, 14:42
Vandaag staat Islands of Adventure van Universal op het programma. Ik ben zo benieuwd naar Harry Potter en hoop dat de wachttijden nog een beetje te doen zijn!!

Chantalgouda
06-08-12, 12:25
De nieuwe Harry Potter attractie is werkelijk een aanrader. Alleen al het dorp wat eromheen gebouwd is laat je de film beleven. De attractie Harry Potter and the forbidden journey maakt het helemaal af. Je vliegt letterlijk door de wereld van Harry Potter. Geweldig gemaakt!! Jammer dat de wachttijden behoorlijk zijn. We hadden 'm graag voor een tweede keer gedaan en ook nog de familie-achtbaan die ernaast ligt.

Maar zo snel als de vakantie begon, zo snel gaat de tijd voorbij en is ie al weer bijna afgelopen. Vandaag zakken we af van Orlando naar Miami om morgen met het vliegtuig naar huis te keren. Ook wel weer lekker hoor, om naar huis te gaan. Dan is het weer een jaar wachten voor we weer mogen! We hebben genoten en ik ga zeker nagenieten met mijn foto's en scrapspullen.

www.chantalsweb.nl

Mickey99
06-08-12, 19:30
Jammer dat het er weer bijna op zit voor jullie. Bedankt voor de leuke verslagen en een goede reis naar Miami en vanuit daar een goede reis naar huis!

Daffelina
07-08-12, 10:22
Ik heb jullie reisverslag meegelezen en ik vond het vreselijk leuk.

Hoop dat de vlucht naar huis ook weer goed gaat.

Hans uit Koekelare
07-08-12, 20:13
Bedankt dat we konden mee genieten van jullie Floridareis.
De Nexus7 was nergens te vinden in Colorado, ik heb ook overal na gevraagd.

ronenivonne
07-08-12, 21:31
Leuk verslag!! En een goede terug reis.

Corrine
08-08-12, 16:36
Inmiddels welkom thuis en ook ik heb weer heerlijk genoten van jullie verhalen!