PDA

Bekijk Volledige Versie : Reserve sleutel, spare key



mrjojo13
14-07-12, 16:23
Hoi,

Als ik een auto huur zit er dan standaard een 2e sleutel bij?
De laatste x bij toeval 1 gevonden onder het reservewiel.
Mocht deze er niet standaard een spare key meegegeven worden kan hier dan om gevraagd worden?

Greez
Johan

6foot6
14-07-12, 18:36
Vragen kan altijd, maar weinig kans.

Als we zelf mogen uitzoeken kijken we ook naar het aantal sleutels, die dan meestal aanéén geklonken zijn.
ZSM dan naar de Walmart om even een kniptang uit te proberen, voor het inleveren van de auto de beide sleutels dan weer met een keyring aan de tag bevestigen.

Als er geen twee sleutels voorhanden zijn kun je er één laten bij maken, doen we ook met de huissleutel

JKG
14-07-12, 19:09
Tsja, dat aan één geklonken. Zo handig, raak je ze kwijt, heb je nog geen reservesleutels.
Tot nu toe heb ik ze nog niet losgeknipt, maar misschien een volgende keer ook maar eens doen en dan de boel met een tiewrap inleveren.

knaapje
14-07-12, 19:34
............Tot nu toe heb ik ze nog niet losgeknipt, maar misschien een volgende keer ook maar eens doen en dan de boel met een tiewrap inleveren..............

Heb ik al heel wat keren gedaan.
Ik heb altijd een Leatherman tool bij me en direct na aankomst knip ik ze los en maak er 2 sets van met ty-wraps.
Heeft gelijk mijn eventuele reisgenoot een set sleutels en ook een aparte reserve.
Bovendien had ik een paar jaar terug een auto daar zaten 2 vrij forse afstandsbedieningen bij plus nog 2 sleutels en een fors label.
Ik had haast een tas nodig om het mee te nemen, paste nauwelijks in een broekzak en zat bovendien niet comfortabel.

ttubbie
15-07-12, 00:10
Uitstekend idee en nog nooit opmerkingen gekregen toen je de auto weer inleverde ?

knaapje
15-07-12, 01:01
Dan zitten ze weer netjes aan 1 ty-wrap.

elstars
15-07-12, 03:48
Bij Hertz *) mag je ze altijd losknippen, als je het vraagt doen ze het voor je. Ze maken ze zelf weer aan elkaar met een tooltje dat ze hebben liggen.
Nooit problemen mee gehad, als je de sleutels in een boxje mag deponeren, bind ze dan wel even vast.

*) ik denk dat andere verhuurders ook niet echt bezwaar zullen maken!

mrjojo13
18-07-12, 12:39
Sleutel laten bijmaken is op zich geen probleem, alleen vraag ik mij af of er in de sleutel geen chip zit die voor de startonderbreker zorgt, in mijn auto hier in nederland is dat wel het geval. Mocht ik een sleutel laten bijmaken zal ik mijn auto er niet mee kunnen starten.
Als in america de orginele sleutel niet voor het alarm of de start onderbreker bedoeld is dan is een sleutel laten bijmaken natuurlijk een goede oplossing.

greez
Johan

PENPE
07-05-13, 01:02
Veel (huur)auto's hebben nu een, zoals ik dat altijd noem, een electronische sleutel, en vaak is er maar 1 exemplaar bij de auto aanwezig


http://rommae.smugmug.com/photos/287674128_eEzvj-M.jpg

trails
07-05-13, 10:18
Ik vraag me altijd af waar de "panic" knop voor is? En die knop rechts van het kofferbak, waar is die voor?

dennis-oostveen
07-05-13, 10:41
Ik vraag me altijd af waar de "panic" knop voor is?

Panic knop is zoals het woord het zegt "PANIEK" of "HELP". Druk hierop en alle toeters en alarmbellen gaan rinkelen van de auto, een eventuele overvaller of (als je een vrouw alleen bent) aanrander gaan er direct vandoor (hopelijk!).

PENPE
10-05-13, 00:05
De huissleutel plaats ik altijd weer terug in het kastje. Die houden wij dus altijd bij ons, 'just in case'...


En die knop rechts van het kofferbak, waar is die voor? Hiermee kun je op afstand je auto starten :


http://youtu.be/gL1xsgk9SnQ

Victoria
22-06-13, 21:12
Volgende keer de huursleutels van de auto ook maar los knippen nu ik lees dat meerdere mensen dat hier doen :) Snapte het nut ervan al niet zo heel erg

Bieg
23-06-13, 12:39
De Panic knop is ontzettend handig als je op een grote volle parkeerplaats je auto niet kunt vinden. Daar wordt ie veelvuldig voor gebruikt...

Ritchie
23-06-13, 13:04
Volgende keer de huursleutels van de auto ook maar los knippen nu ik lees dat meerdere mensen dat hier doen :) Snapte het nut ervan al niet zo heel erg

Mag dit van het verhuurbedrijf ?

trails
23-06-13, 15:09
De Panic knop is ontzettend handig als je op een grote volle parkeerplaats je auto niet kunt vinden. Daar wordt ie veelvuldig voor gebruikt...

Is dat dus het toetertje?

Mattie
23-06-13, 15:34
Is dat dus het toetertje?

Die vraag was al beantwoord een paar posts terug :)


Panic knop is zoals het woord het zegt "PANIEK" of "HELP". Druk hierop en alle toeters en alarmbellen gaan rinkelen van de auto, een eventuele overvaller of (als je een vrouw alleen bent) aanrander gaan er direct vandoor (hopelijk!).

trails
23-06-13, 15:37
Ja leuk, maar het is dus inderdaad niet het toetertje wat ik in gedachten had, als je je auto zoekt op de parking bij Disney. De panic button schijnt (volgens google) toch wel iets meer te zijn dat het toetertje zoals ik dat noem. Ik zou zelf niet zo maar op die knop gaan duwen op de parking, gewoon om het "effe uit te proberen".

calypso
23-06-13, 18:14
Mag dit van het verhuurbedrijf ?
Of het mag weet ik niet 100% maar doe het altijd en nog nooit een keer iets van gezegd geworden, zoalng je ze maar weer aan een ring bij elkaar terug geeft maken ze daar echt geen probleem van.
Even bij de Walmart een ringetje kopen en klaar ben je.

knaapje
23-06-13, 19:35
Ty wrap nemen uit Nl kan ook.

ferret
24-06-13, 16:52
Bij ons zijn de autosleutel gestolen, toen wij op weg naar het vliegveld nog even naar de Florida Mall gingen. Gelukkig kwam Alamo heb openbreken (met een hangertje) de auto werd op een trailer gezet en wij zijn naar het vliegveld gebracht. Prima service, alhoewel het wel 400 dollar kost (achteraf). Dus wij halen de sleutels de volgende keer ook uit elkaar.

A.Hofman
12-07-13, 01:11
Ik heb laatst bij het inleveren van de auto (Alamo, met twee losse sleutels) een opmerking gemaakt of ze wilden overwegen de twee sleutels apart te leveren en niet aan elkaar met een met een schaar niet door te knippen stukje staaldraad.

Dat doorknippen viel idd niet mee .....:) maar ik heb het toch gedaan. Ik liep met 2 dikke sleutels, en een groot label in m'n broekzak, en das niet comfortabel.
Bij de walmart een hersluitbaar kabeltje gekocht, dan kan ik voor het inleveren alles weer netjes aan elkaar maken.

knaapje
12-07-13, 12:07
......... of een ty-wrap meenemen............
Heb ik altijd een paar bij me voor.....je weet maar nooit.

pzomerdijk
16-07-13, 20:36
Het eerste wat wij doen is losknippen (heb je wel een tangetje nodig) van de beide sleutels. Zo'n Florida-sleutelhangertje er aan en beide een sleutel. Bij afleveren sleutels aan een ringetje. Heb nog nooit opmerkingen gehad, niet bij Dollar en ook niet bij Alamo. Het blijft een maf principe van die verhuurders!

knaapje
16-07-13, 21:50
..........heb je wel een tangetje nodig.....................

De onvolprezen Leathermantool, altijd bij me.

P9ol
17-07-13, 06:17
Wij hebben van Alamo maar 1 sleutel gekregen.
Dus dat wordt bellen als we deze kwijt zijn...