PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Linda74: meivakantie 2013



linda75
11-07-12, 11:45
zoals het eruit ziet zullen wij ons meivakantie als volgt in delen:

20-4 vlucht naar orlando
21-4 rustdag evt auquatica zwempark
22-4 animal kingdom
23-4 kennedy space centrum en airboat safari
24-4 kellypark
25-4 epcot
26-4 clear water dolfijnen boat
27-4 rust en shoppen
28-4 magic kindom
29-4 sea world
30-4 blizzard beach
1-5 hollywood studios
2-5 discovery cove
3-5 uitchecken en naar ford lauderdale
4-5 miami
5-5 tm 10-5 cruise
10-5 retour orlando
11-5 rust.. en retour nederland (19 uur)

Schil
11-07-12, 13:38
nu ben ik zelf een newbee en gaat ik ook pas in de Meivakantie voor het eerst naar Forida
maar het lijkt mij dat je te lang wacht met een nieuwe rustdag

linda75
11-07-12, 14:48
ik zie blizzard beach en kellpark ook als rust..

corrus
11-07-12, 17:25
Kelly Park en Blizzard Beach zijn nu niet bepaald rusten hoor..
Shoppen zeker niet...
En je laatste dag is al helemaal geen rustdag...
In de regel moet je om 10:00 a je accommodatie uit.

Ervaring leert dat je écht veel te weinig rust neemt...
Je weet duidelijk niet wat de temperaturen zijn in april/mei ;)
Op deze manier heb je vakantie nodig om bij te komen...:o

Mushu
11-07-12, 18:53
Ik weet niet wat jullie rustdagen vinden maar voor mij geldt dat vakantie al rust is. Een hele dag aan het strand of in de villa.....dat houd ik niet vol. 10 dagen lang elke dag naar een Disney Park....prima te doen (ook bij 30 graden). Mijn vakanties (en niet alleen de Florida vakanties) zijn altijd zeer gevuld. Maar ik verveel me dan ook snel en rust 's nachts uit want ik slaap heel goed. Wat ik wil zeggen is dat wat rust betreft de smaken ook al verschillen!

damian08
11-07-12, 20:58
Ja ik denk dat meningen verschillen over 'rustdagen'. Bij mij is een rustdag ook gewoon een waterpark of een dagje shoppen.
De hele vakantie is voor mij al een en al ontspanning :-)
Ik vind het lijstje goed uitgewerkt al denk ik wat Corrus al zei, de laatste dag is niet echt een rustdag meer hoor. Je bent dan alweer volop in gang met je terugreis.

linda75
11-07-12, 22:11
wij zijn wel mensen die veel uit onze vakanties willen halen ( gelukkig de kids ook) als we bijv op wintersport gaan zijn we ook 7 dagen van s morgens 9 tot s avonds 5 op de piste.. dus in die zin zie ik een cruise en een waterpark als rust haha

mickmak
12-07-12, 08:52
Inderdaad iedereen is anders. Voor mij ook geen rustdagen. Wij plannen overigens helemaal niets en beslissen ter plekken wat we doen.
Maar een dagje niks doen vind ik echt zonde van de tijd ;-)

Jackie

linda75
12-07-12, 10:58
oww kan ook zomaar zijn dat wij veranderen hoor.. dit is een eerste opzet..kan heel goed zijn dat je ter plekke veranderd.. maar dit is grofweg wel de dingen die we graag willen doen en of zien.. en een beetje veariatie erin is wel leuk.. dus niet drie dagen dieren achter elkaar om vervoglens drie dagen in de atractieparken rond te lopen en dan drie dagen waterpark zeg maar

chippie
12-07-12, 11:41
Ik vind het er niet verkeerd uit zien. En rust is voor iedereen anders. Alleen die laatste dag is altijd lastig, zeker als je pas om 1900 vertrekt. Ik vind het altijd moeilijk wat je op zo’n dag gaat doen. Misschien juist lekker druk dagje van maken, slaap je extra lekker in het vliegtuig :)

Njit
12-07-12, 12:04
Ligt er ook een beetje aan hoe laat je de auto moet inleveren.

trails
12-07-12, 12:31
Bij ons is de hele vakantie Rusten en wij zijn dan elke dag al voor half 8 de deur uit.
Wij hebben altijd een druk schema en daar genieten we van. Van een dag niks doen raken we totaal in de stress en daar vinden we Florida toch een te dure vakantie voor, zeker als je maar 1 keer per 2-3 jaar kunt gaan. Wij proberen er het maximale uit te halen.
Dus inderdaad, iedereen ervaart rust op zijn eigen manier.

linda75
12-07-12, 13:09
of je accomodatie een dag langer boeken dan en smiddags de sleutel inleveren.. kost je in ons geval 60 euro extra maar kan je nog rustig lunchen enzo en mbt auto daar kan je bij je boeking ook rekening mee houden toch???? tenminste die wij gaan boeken wel.. kan je een return time invullen.. vanmiddag gaan de paspoorten vd kids ophalen en dan vanavond gaan wedefinitief de vluch,t accomodaie,t cruise en auto boeken.. en discovery cove..de tickets voor disney ga ik nog ff goed uitzoeken en de overnachting miami en ford lauderdale ook maar dat heeft geen haast. zin in!!!!

Tini
12-07-12, 14:01
Wij proberen het in ons schema altijd een beetje om en om te doen. De ene dag een vol programma met een vroege start, de andere dag iets rustigs waar je niet per se vroeg hoeft te zijn. Voor de bezoeken aan de parken hebben we wel even gekeken naar de te verwachten drukte op die betreffende dag en eventueel ons schema daarop aangepast. Zie onze reisverslagen.

linda75
30-08-12, 21:22
zo weer een stappie verder.. de tickets encondo en de cruisse zijn geboekt en het schema kan weer wat aangepast worden

20-4 vliegen orlando
20-04 tm 04-05 verblijf windsor hills en willen we iig in de periode het volgende zien

magic kingdom
animal kingdom
1 a 2 waterparken
kellypark
clear water
discovery cove
sea world
epcot
kennedy space centrum en airboat safari

van 4-5 tm 6-5 ws door naar miami en fort lauderdale of we besluiten iets anders te boeken in de omgeving orlando hier zijn we nog niet over uit als we in orlando blijven dan hebben we iets meer rustdagen.

6-5 tmt 11-5 cruise naar bahamas op de carnival ectasy waarbij we freeport, nassau en cocoa cay bezoeken

11-05 vlucht terug

het begint al meer vorm te krijgen zo.. alleen dus goed nadenken of we naar miami/ fort lauderdale willen ( in 3 dagen) of niet... maar we hebben nog even de tijd om hierover na te denken