PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegtuig niet erg vol maar dure prijs blijft...



julieke
10-07-12, 20:23
Ik heb nog vliegtickets nodig voor eind oktober 2012.

Willen graag rechtstreeks naar Miami dus Air Berlin zal het worden...

Nu blijft die prijs zo erg hoor: 760 euro... Als ik kijk naar de plaatsen in het toestel, deze zijn nog niet voor de helft opgevuld.

Waarom houden ze de prijs dan zo hoog? Als de prijs lager zou zijn, zou het toestel toch ook meer gevuld zijn.

Njit
10-07-12, 20:37
Blijkbaar verwachten ze dat ze die plaatsen nog wel opgevuld krijgen voor de hoge prijs. Ze kunnen altijd nog een week van te voren gaan stunten met de prijs.

hrjhaan
10-07-12, 21:19
Wat je te zien krijgt zijn de gereserveerde stoelen. Dus het toestel kan wel bijna vol zitten. Niet iedereen wil betalen voor het reserveren van een stoel.

julieke
10-07-12, 22:52
Wat je te zien krijgt zijn de gereserveerde stoelen. Dus het toestel kan wel bijna vol zitten. Niet iedereen wil betalen voor het reserveren van een stoel.


Is dat werkelijk zo? De andere personen die niet reserveren zouden toch ook moeten aangeduid zijn... Dan mss maar gewoon boeken... Hoewel ik het echt veel vind voor laag seizoen. We vliegen volgend jaar paasvakantie ook met Air Berlin , voor maar 605 euro's.
Balen :-s

jarjarbinks
10-07-12, 23:21
Ze laten het nooit helemaal zien. Vaak overboeken ze ook nog eens omdat er altijd mensen zijn die niet komen. Als ik nu de vlucht van ons bekijk is alles vol, zoals jij zou verwachten. Geen één stoel meer vrij, toch kan ik tegen een hoge prijs weer 4 stoelen boeken. Dus of alle stoelen wel of niet aangekruist zijn wil niet alles zeggen. Als je het te duur vindt dan gewoon wachten. Als er werkelijk zoveel stoelen over blijven (leeg) wordt het vanzelf goedkoper. Zoals vaker hier geschreven wordt de prijs ook bepaald hoe vaak de reis geraadpleegd wordt. Als er veel mensen kijken blijven de prijzen hoog daar kan je weinig aan doen. Er komt een moment dat ze de lege stoelen (als het er veel zijn) voor lagere prijzen wegdoen. Gebruik bv. skyscanner om snel en regelmatig even te kijken wat de prijzen doen.

dennis-oostveen
11-07-12, 08:57
Is dat werkelijk zo?

De stoelen die bezet zijn zijn inderdaad de gereserveerde stoelen, het feit dat je de overige passagiers niet 'ziet' is zodat je kan kijken welke plaatsen je nog kan reserveren. Als ze alle passagiers erin plaatsen kun je denken dat er geen stoelen meer gereserveerd kunnen worden en dat ziet een maatschappij natuurlijk niet graag.

corrus
11-07-12, 15:27
Waarom houden ze de prijs dan zo hoog? Als de prijs lager zou zijn, zou het toestel toch ook meer gevuld zijn.Lijndiensten werken nu eenmaal zo, bij charters wil het nog weleens gebeuren dat men bij gebrek aan belangstelling de prijs verlaagd, bij lijndiensten zal dit nooit gebeuren.