PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Melissa & Patrick: Orlando - Miami, april/mei 2013



Melissa & Patrick
09-07-12, 20:08
Hoi!

Volgend jaar april / mei 2013 gaan wij voor het eerst 19 dagen naar Florida (Amerika is sowieso de 1ste keer). Onderstaand ons reisschema. We hebben 1 week strandverlening in Miami Beach er achteraan geboekt. Zouden jullie als ervaren Florida bezoekers eens naar dit schema willen kijken. Graag hoor ik jullie mening / adviezen. Alvast bedankt!

26-4 Orlando
27-4 Orlando
28-4 Orlando
29-4 Orlando - Clearwater
30-4 Clearwater
1-5 Clearwater - Naples
2-5 Naples
3-5 Naples - Fort Lauderdale
4-5 Fort Lauderdale - Key West
5-5 Key West - Key Largo
6-5 Key Largo - Miami
7-5 Miami
8-5 Miami
9-5 Miami
10-5 Miami
11-5 Miami
12-5 Miami
13-5 Miami

Gr.,
Melissa

Mickey99
09-07-12, 22:35
Het schema ziet er leuk uit voor een eerste kennismaking met Amerika en Florida maar ik vind het persoonlijk wel erg lang in Miami, waarom hebben jullie daar voor gekozen als ik mag vragen?

remon
09-07-12, 23:47
Eens met Mickey99 , je kan beter wat langer in Orlando blijven.
Ik vind 3 , hooguit 4 dagen Miami lang zat

SpaceAce
10-07-12, 07:17
En een dagje langer Key West is ook niet overbodige luxe :)

Melissa & Patrick
10-07-12, 08:43
Het schema ziet er leuk uit voor een eerste kennismaking met Amerika en Florida maar ik vind het persoonlijk wel erg lang in Miami, waarom hebben jullie daar voor gekozen als ik mag vragen?

Wij doen normaal gesproken alleen vakantie waar we 2 weken op t strand liggen te bakken. Dat is wat ik heel erg fijn vindt ;) Mijn vriend wilde nu graag is dingen gaan zien en nu hebben we dus van allebei iets. 12 dagen rondreizen en 1 week strandverlening. En we kunnen ook gewoon dingen in Miami gaan doen.. genoeg te doen volgens mij ;)

Mickey99
10-07-12, 20:09
Oke, bedankt voor je uitleg, duidelijk.

Zelf zou ik er de voorkeur aan geven om het strandgedeelte wat in te korten en ergens anders wat langer te blijven. Nu zijn jullie 1 nachtje op Key West dat houdt in; dag 1 daarheen rijden en de volgende dag weer terug rijden. Het is qua mijlen niet zo'n grote afstand maar je zit toch behoorlijk lang in de auto. Twee nachten Key West is rustiger en dan heb je daar ook 1 hele volle dag te besteden en dan heb je niet het idee om er alleen geweest te zijn.

Wat zijn jullie plannen in Orlando, gaan jullie wel pretparken bezoeken en zo,ja welke?

Melissa & Patrick
10-07-12, 21:21
Oke, bedankt voor je uitleg, duidelijk.

Zelf zou ik er de voorkeur aan geven om het strandgedeelte wat in te korten en ergens anders wat langer te blijven. Nu zijn jullie 1 nachtje op Key West dat houdt in; dag 1 daarheen rijden en de volgende dag weer terug rijden. Het is qua mijlen niet zo'n grote afstand maar je zit toch behoorlijk lang in de auto. Twee nachten Key West is rustiger en dan heb je daar ook 1 hele volle dag te besteden en dan heb je niet het idee om er alleen geweest te zijn.

Wat zijn jullie plannen in Orlando, gaan jullie wel pretparken bezoeken en zo,ja welke?

Ik zit er nu ook aan te denken om Miami 1 of 2 nachten in te korten en op Key West iets langer te blijven. In Orlando willen we echt de parken gaan bezoeken. 2 parken ongeveer. Ik ben namelijk echt onwijs verslaafd aan achtbanen. Hoe hoger, hoe harder hoe beter ;) Heb jij nog tips welke we dan kunnen doen? We willen welk graag SeaWorld doen. Het reisschema is nog niet definitief alleen willen we wel een aantal dagen strand om ook een beetje bij te komen en lekker na te genieten zeg maar en Miami ook verkennen.

SpaceAce
10-07-12, 21:25
Ik ben namelijk echt onwijs verslaafd aan achtbanen. Hoe hoger, hoe harder hoe beter ;) Heb jij nog tips welke we dan kunnen doen?

Ga naar Cedar Point, Six Flags Magic Mountain, Six Flags Great Adventure of Ferrari World (Abu Dhabi) ;) :p

Been there, done that! Njit en ik zijn namelijk ook óntzettend achtbaanliefhebbers! :cool:

Njit
10-07-12, 21:34
Foei Linda! In Orlando natuurlijk!

Op http://www.coast2coaster.com (http://www.coast2coaster.com/) kun je kijken waar de meeste achtbanen staan. "Helaas" is Orlando meer gericht op mooie parken en minder op Thrills zoals bijv. Six Flags. Neemt niet weg dat er genoeg leuke achtbanen te vinden zijn. Daarnaast vind je er ook andere leuke Thrills zoals Mission Space en Test Track in Epcot, Harry Potter in Universal en Dinosaur in Animal Kingdom. En wat te denken van de SkyCoaster in Kissimmee?

Melissa & Patrick
10-07-12, 21:36
Foei Linda! In Orlando natuurlijk!

Op http://www.coast2coaster.com (http://www.coast2coaster.com/) kun je kijken waar de meeste achtbanen staan. "Helaas" is Orlando meer gericht op mooie parken en minder op Thrills zoals bijv. Six Flags. Neemt niet weg dat er genoeg leuke achtbanen te vinden zijn. Daarnaast vind je er ook andere leuke Thrills zoals Mission Space en Test Track in Epcot, Harry Potter in Universal en Dinosaur in Animal Kingdom. En wat te denken van de SkyCoaster in Kissimmee?

Thnx voor de tips! Echt super leuk en handig dit forum. Leuk ook dat er erg actief op je berichten wordt gereageerd. Heb je nog andere leuke tips;)

Njit
10-07-12, 21:45
Alvast je vakantie voor volgend jaar plannen ;) Want na de eerste keer USA volgen er meestal meer..

Persoonlijk zou ik minder lang in Miami blijven en langer in Orlando. Maar goed, jullie hebben die keuze al gemaakt dus daar valt weinig aan te veranderen.

Melissa & Patrick
10-07-12, 21:49
Alvast je vakantie voor volgend jaar plannen ;) Want na de eerste keer USA volgen er meestal meer..

Persoonlijk zou ik minder lang in Miami blijven en langer in Orlando. Maar goed, jullie hebben die keuze al gemaakt dus daar valt weinig aan te veranderen.

Die week in Miami staat nog niet vast... Misschien dat we 1 of 2 weken daarvan toch nog ergens anders iets langer verblijven.. Vandaar dat ik hier om de tips vraag. Waarschijnlijk wordt t dan iets langer Key West.. :D

Melissa & Patrick
03-08-12, 20:20
Hoi!

Ik heb ondertussen na aanleiding van alle reisverslagen, tips en ervaringen ons reisschema een stukje aangepast! Hier blijft het ook bij, want we hebben ondertussen ook alle hotels al geboekt :D


Dag 1 [26-4] – Orlando, shoppen Orlando Premium Outlets http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=96
Dag 2 [27-4]– Orlando, Sea World
Dag 3 [28-4] – Orlando, Universal Studio’s
Dag 4 [29-4] – Orlando naar Clearwater
Dag 5 [30-4] - Clearwater
Dag 6 [1-5] – Clearwater naar Naples
Dag 7 [2-5] - Naples naar Fort Lauderdale – door de Everglades. Uit de Everglades een tussenstop maken in Sunrise voor Sawgrass Mill
http://www.simon.com/mall/?id=1262
Dag 8 [3-5] – Fort Lauderdale
Dag 9 [4-5] – Fort Lauderdale naar Key West. Eventueel een tussenstop maken op Key Islamorada. eten bij Morada Bay Cafe Islamorada.
Dag 10 [5-5] – Key West – Eventueel zwemmen met dolfijnen.
http://www.dolphinsplus.com/dolphin-swim-programs.htm
Dag 11 [6-5] - Key West
Dag 12 [7-5] – Key West naar Key Largo – Naar het John Pennekamp Coral reef om te snorkelen/duiken. Glasboot.
http://www.pennekamppark.com/
Dag 14 [8-5] – Key Largo naar Miami
Dag 15 [9-5] – Miami
Dag 16 [10-5] – Miami
Dag 17 [11-5] – Miami
Dag 18 [12-5] – Miami
Dag 19 [13-5] – Miami – naar huis

Mickey99
04-08-12, 17:30
Ziet er zo prima uit. Verstandig om de tijd in Miami iets korter te doen dan jullie oorspronkelijk van plan waren.
Op dag 1 gaan jullie shoppen in de Premium Outlets, ik neem aan dat die niet de dag van aankomst is?

Melissa & Patrick
04-08-12, 22:15
Ziet er zo prima uit. Verstandig om de tijd in Miami iets korter te doen dan jullie oorspronkelijk van plan waren.
Op dag 1 gaan jullie shoppen in de Premium Outlets, ik neem aan dat die niet de dag van aankomst is?


Whaha eigenlijk wel;) We landen om 13.15 en dan kijken we even. Als het niet gaat dan niet, maar als het wel kan is het wel leuk:D
Dit isonze eerste keer USA dus we weten nog niet hoe of wat, maar we zien het wel ;)

Mickey99
06-08-12, 19:44
Dat is lekker vroeg dan, met welke maatschappij vliegen jullie als je al zo vroeg aankomt in Orlando? Hou er wel rekening mee dat je dan nog wel op de koffers moet wachten, de auto op moeten halen en naar je hotel moet rijden.

Meestal doen wij op de eerste dag, na aankomst op de accommodatie, niet heel veel meer. Hooguit nog wat boodschapjes maar we komen dan meestal ook wel later aan dan vroeg in de middag.

Benang
06-08-12, 19:58
ziet er goed uit! Gaan jullie snorkelen "op de bonnefooi" of gaan jullie iets van te voren reserveren hiervoor? Ik heb mijn schema toch ook weer aangepast (hoe veranderlijk is de mens!) en we gaan nu 2 nachten op Key Largo verblijven... :o

Melissa & Patrick
06-08-12, 20:37
Dat is lekker vroeg dan, met welke maatschappij vliegen jullie als je al zo vroeg aankomt in Orlando? Hou er wel rekening mee dat je dan nog wel op de koffers moet wachten, de auto op moeten halen en naar je hotel moet rijden.

Meestal doen wij op de eerste dag, na aankomst op de accommodatie, niet heel veel meer. Hooguit nog wat boodschapjes maar we komen dan meestal ook wel later aan dan vroeg in de middag.

Wij vliegen met ArkeFly... We zijn nog nooit in de VS geweest dus we kijken gewoon hoe het allemaal loopt. En ik neem aan dat de shopping malls niet om 17.00 uur sluiten ;)

Melissa & Patrick
06-08-12, 20:40
ziet er goed uit! Gaan jullie snorkelen "op de bonnefooi" of gaan jullie iets van te voren reserveren hiervoor? Ik heb mijn schema toch ook weer aangepast (hoe veranderlijk is de mens!) en we gaan nu 2 nachten op Key Largo verblijven... :o

Hey Hey!

Tijdje niet gehoord;)

Wij hebben inmiddels alles geboekt! We zijn er echt onwijs blij mee :D We hebben ook echt een TE leuke B&B geboekt in Key West :D:D Kun je nagaan.. Wij hebben ook nog flink zitten schuiven ;)

Wat betreft het snorkelen.. Daar hebben we nu nog niet echt naar gekeken, maar miss over een tijdje dat we kijken wat we het beste kunnen doen. We willen ook nog met dolfijnen zwemmen dus dan moeten we sowieso reserveren en dan zouden we dan ook gelijk kunnen doen ;)

Hoe is het met jullie boekingen?