PDA

Bekijk Volledige Versie : Luchtziekte



Lindaa
08-07-12, 15:30
Ik word altijd heel ziek van de reis in het vliegtuig. Niet van de bewegingen etc, maar van de droge lucht etc. Luchtziekte dus, geen reisziekte. Ik heb enorme hoofdpijn en misselijkheid. Weet iemand een goed middel, medicijn, hiervoor?

jarjarbinks
08-07-12, 16:00
Veel water drinken is altijd goed, mijn dochter heeft hetzelfde cinnarizine of dramamine. Dramamine kan je zover wij weten in USA krijgen.
Cinnirizine krijg je bij de apotheek. Eerst vertelde ze alleen met recept maar dat is absoluut niet zo. Koste 2 euro.

elstars
08-07-12, 16:02
Ik word altijd heel ziek van de reis in het vliegtuig. Niet van de bewegingen etc, maar van de droge lucht etc. Luchtziekte dus, geen reisziekte. Ik heb enorme hoofdpijn en misselijkheid. Weet iemand een goed middel, medicijn, hiervoor?

Misschien heb je hier wat aan.

Tips ter voorkoming van luchtziekteTer voorkoming van luchtziekte zijn de algemene tips ter voorkoming van reisziekte van toepassing.


Eet voor de tocht een lichte maaltijd. Een zware maaltijd vergroot de kans op reisziekte.



Eet tijdens de tocht regelmatig iets dat licht verteerbaar is in plaats van een zware maaltijd.



Drink vlak voor of tijdens de reis geen alcohol, koffie of koolzuurhoudende dranken. Ook dit vergroot de kans reisziekte.



Pas ook op met het nuttigen van zoetigheid voor en tijdens de tocht. Snoepen werkt ook niet positief wanneer je gevoelig bent voor reisziekte.


Een extra reden die mee telt om luchtziek te worden zijn zenuwen voor het vliegen en het benauwde gevoel wat veel mensen hebben in een vliegtuig.

Wat wij altijd wel doen is veel water drinken.
succes!

frankz
11-11-14, 21:36
Hallo
Mijn dochter heeft last van luchtziekte cq reisziekte.
Zodra we de lucht ingaan voelt zij zich na ongeveer een uurtje kotsmisselijk
worden. Dit resulteert in ongeveer 10 tot 15 keer overgeven om een vlucht naar de states. Nu hebben we hebben verschillende reistabletten en oorpluggen geprobeerd maar voor alsnog werkt niets. Heeft iemand hier ervaringen mee en weet iemand hier raad mee. Nu kan je er voor kiezen om niet meer te gaan vliegen, maar ja daar straf je haar ook mee want ze wil heel graag terug naar Florida.
alvast bedankt

b767-300er
11-11-14, 22:16
Slaappillen? Metazoline ofzo (het heet iets anders maar weet ff d enaam niet meer )

Fitzroy
12-11-14, 00:16
Ik denk dat jij melatonine bedoelt? Helpt dat tegen misselijkheid ?
franz, hebben jullie al eens domperidon gevraagd aan de huisarts? Dat is echt specifiek tegen misselijkheid. Wel op recept maar als je het uitlegt doet een huisarts daar vast niet moeilijk over.

Ilse_
12-11-14, 08:01
Ik zou er ook mee naar de huisarts gaan want heb na je verhaal niet de indruk dat de gewone huis, tuin en keuken middeltjes nog helpen.

Pris32
12-11-14, 10:55
Wat vervelend voor je dochter. Heb er nog nooit van gehoord, maar zal inderdaad eens contact opnemen met de huisarts er zal vast iets zijn om het te verminderen.

b767-300er
12-11-14, 12:28
Melatoline inderdaad. Dan slaapt ze lekker

frankz
12-11-14, 18:05
we zullen inderdaad nog eens bij de huisarts langs gaan. Vorig jaar heeft ze van die kleine slaaptabletjes (weet de naam even niet meer) geprobeerd. Ze werd er wel suf van, maar viel helaas niet in slaap (en wel weer overgeven).
het gekke is dat zodra ze uit het vliegtuig in de buitenlucht is dat het dan gelijk weer over is.

ietie
12-11-14, 20:03
probeer ieder uur iets te eten wil ook soms helpen

fransje
12-11-14, 20:21
Ik heb jaren geleden eens achter een knul van ongeveer 15 jaar in het vliegtuig gezeten, die had er ook mega veel last van. De hele reis verschrikkelijk overgeven en heel erge oorpijn. Zijn moeder vertelde toen, omdat ze commentaar kreeg van mensen voor haar, dat hijzelf toch zo graag elk jaar naar Florida wilde dat hij het er voor over had om onderweg zo beroerd te zijn. En inderdaad, wat Frankz zelf ook al zegt: het was telkens gelijk over: zodra het vliegtuig stil stond al.

corrus
12-11-14, 20:56
een bezoekje aan de huisarts doet wonderen... er zijn hele goede medicijnen voor hoor...
Maar....
Wél al 3 á 4 uur voor de start innemen, korter van te voren of zelfs tijdens de vlucht helpt het niet meer...

charly
12-11-14, 23:16
hoi Franz, zelf heb ik (als sinds ik jong ben) last van reisziekte (inmiddels ben ik midden 40). In mijn jeugd was het elke vliegreis raak en was ik ook vaak de hele vlucht ziek. Gelukkig ben ik er in de loop der jaren redelijk overheen gegroeid. Maar nog heb ik keren dat het mis gaat. Ik hoef geen 15 keer over te geven, maar wel tot mijn maag helemaal leeg is (en soms verder). Ook bij mij is het over zodra ik op de grond sta. Wat bij mij in het verleden heeft gewerkt zijn Cinnarizine tabletten, gekregen via de huisarts. Ook gebruik ik altijd de polsbandjes tegen luchtziekte. Zoals gezegd, soms helpt het en soms helaas niet. Maar ook voor mij geldt dat ik het er voor over heb voor een vakantie. In ieder geval veel sterkte voor je dochter, het is heel vervelend!

cant51
13-11-14, 03:35
Misschien kan er iemand als ze naar de USA gaan Bonine voor je meenemen, google is op deze naam, zelf gebruikt voor lucht/zeeziekte en ik moet zeggen, voor mij werkte het super terwijl ieder ander middel in Nederland ook niets uithaalde, tabletten zijn gewoon te koop bij CVS/Walgreens zijn niet erg duur, je wordt er ook niet slaperig van wat ik zelf een groot voordeel vond.

Mushu
13-11-14, 19:58
De werkzame stof van Bonine is Meclozine en in Nederland ook verkrijgbaar. Voor sommige vrouwen misschien bekend: het zit ook in Emasafene (middel dat vaak voorgeschreven wordt bij zwangerschapsmisselijkheid). Het is een antihistaminicum dat wel zwak sederend werkt maar ook een sterke anti-braak werking heeft. In bv primatour zit een ander histaminicum (cinnarazine).

cant51
13-11-14, 20:25
Mushu, had eerlijk gezegd geen idee wat de werkzame stof is in Bonine (niet zo'n bijsluiter lezer :-) ), maar het werkt voor mij prima, terwijl Primatour voor mij niets anders doet dan suf worden, ben het ooit op advies van een piloot gaan gebruiken.

Mushu
13-11-14, 21:06
Mushu, had eerlijk gezegd geen idee wat de werkzame stof is in Bonine (niet zo'n bijsluiter lezer :-) ), maar het werkt voor mij prima, terwijl Primatour voor mij niets anders doet dan suf worden, ben het ooit op advies van een piloot gaan gebruiken.

Primatour bevat ook een andere werkzame stof (wel een antihistaminicum) dus kan zeker verschil in werking geven. Ik geloof dat de ene stof ook bekend staat om langere werkzaamheid dan de andere. En het menselijk lichaam is bijzonder en verschillend dus ieder persoon kan weer anders op iets reageren. Ik dacht dat het wel handig was om te weten dat je het in Nederland ook kan krijgen maar ik denk dat het hier wel op recept moet. Ik had als kind altijd erg last van wagenziekte (nooit gevlogen als kind dus weet niet of ik daar ook last van had) maar daar ben ik gelukkig over heen gegroeid. Was een ramp zowel voor mij als de anderen in de auto die in de kotslucht moesten zitten :(. Ben nog wel gevoelig voor bepaalde attracties (theekopjes bv), narcose of soms opeens in de auto of op een (kleine) boot. Eten helpt dan echt niet, krijg ik er niet in en komt er gelijk weer uit. Maar ik vind het wel bijzonder dat de misselijkheid bij sommige gelijk stopt als het vliegtuig aan de grond staat of als ze uitgestapt zijn. Ik kan soms uren of dagen nog na-misselijk zijn, heel irritant. Misschien dat luchtziekte toch weer op een andere manier veroorzaakt wordt of (en dat is waarschijnlijker) is mijn evenwichtsorgaan gewoon een beetje raar :D. Ik hoop in ieder geval dat de mensen die last van luchtziekte hebben een goeie tip hier tussen vinden want anders lijkt zo'n vliegreis nog veel langer te duren!

frankz
19-11-14, 21:38
bedankt allemaal voor de tips, gaan hier zeker mee aan de slag en dan waarschijnlijk in eerste instantie de huisarts.
wel een idee om op de terugweg ook eens wat Bonine mee te nemen.
nogmaals dank.