PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Jimbo



jimbo
06-07-12, 00:37
Hoi,

Ieder jaar hetzelfde liedje, wat ga ik doen met de zomervakantie?! In Nederland een huisje huren?? Ook leuk maar dat laat het weer niet toe. Zou het dan toch weer Turkije worden in zo'n all in resort gelijk aan de afgelopen 5 jaar?! Waar ik na 3 dagen al doorgelegen ben, maar waar mijn zoontje zich over het algemeen goed vermaakt... Nee, hij is inmiddels 9jr dus wij kunnen ook eens iets anders ondernemen en heb tickets besteld retourtje Orlando. De voorpret is begonnen, enerzijds dit forum doorspitten en een planning in elkaar draaien en anderzijds mijn zoontje in de waan laten dat we naar Parijs gaan, had hem verteld dat we dit jaar niet zo veel gingen doen buiten een paar dagen disney. En misschien naar het Dolfinarium en als de zon schijnt een paar dagen naar het strand. Maar had inmiddels zoveel plezier met de voorpret, dat ik hem dat niet wilde onthouden en het hem toch maar verteld heb.

25 juli is het zover en vertrek ik samen met mijn mijn zoontje voor 2 weken, hotels zijn geboekt en auto gehuurd. Zelfs de catamaran op Key west is gereserveerd haha
De reis ziet er in vogelvlucht zo uit

Orlando
Magic Kingdom
Aquatica
Universal Studio's. Adventure Island
Aquatica/ shoppen
Seaworld
Clearwater
Naples
Everglades
Key Largo
Key West
Miami Southbeach
Orlando


Iedereen die een bijdrage heeft geleverd middels dit forum wil ik hierbij graag bedanken!!
Nog de laatse puntjes op de i zetten en dan zijn we er helemaal klaar voor :-)


Florida here we come, grtszzzz Jimbo

Njit
06-07-12, 07:42
Leuk zeg! Was je zoontje erg teleurgesteld dat hij niet naar het Dolfinarium ging ? ;) Je hebt een leuke mix aan activiteiten.
Ben ik alleen nog benieuwd wat voor een auto/vliegtuig/hotel jullie hebben.

jimbo
06-07-12, 09:10
Hij was natuurlijk aangenaam verrast en kijkt net als ik uit naar de vele leuke dingen die ons te wachten staan...

Om het verhaal compleet te maken, wij vliegen met Arkefly op Sanford, en verblijven in de onderstaande hotels.
Deze overigens geboekt via booking.com, durfde het niet aan op de bonnefooi te gaan mede gezien mijn reisgezelschap en vind het prettig een bepaalde leidraad te hebben van wat ons te wachten staat.

Hotel Red Roof Inn Kissemee, 6 nachten
Clearwater Beachhotel 1 nacht
Golfcoast Inn Naples 1 nacht
Travelodge Florida City 1 nacht
SunsetCove Beach 1 nacht
El Patio Motel (Key West) 2 nachten
Seagull Hotel 1 nacht
Budget Inn Sanford laatste nacht

Auto gehuurd bij dollar rent, via eautohuur, een dodge charger
Tickets voor de parken in Orlando besteld bij Attraction tickets direct Duitsland


grts

Njit
06-07-12, 09:21
Jullie zijn er helemaal klaar voor zo te zien. Volgt er ook nog een verslag?

Ta2 Gerrit
06-07-12, 10:38
Ziet er allemaal prima uit, en een erg leuke verrassing :). Heel fijn dat het forum hieraan bijgedragen heeft, en nog welkom overigens.
Misschien overbodig, maar ESTA is ook al bekend, en het feit dat je zoontje een eigen paspoort nodig heeft ?

jimbo
06-07-12, 11:02
Ziet er allemaal prima uit, en een erg leuke verrassing :). Heel fijn dat het forum hieraan bijgedragen heeft, en nog welkom overigens.
Misschien overbodig, maar ESTA is ook al bekend, en het feit dat je zoontje een eigen paspoort nodig heeft ?

Bedankt voor de tip, is beide bekend en gecheckt ;-)

Teleton
06-07-12, 11:18
Mooi...aan alles gedacht! Nog eentje dan om het af te leren: weet je dat je met de auto van Dollar niet 'zo maar'over de tolwegen kunt rijden en dat er rond Miami alleen nog maar digitaal tol geheven wordt? Omdat je eerst naar Orlando gaat, heb je vast wel even tijd om daar een Minitransponder bij de Publix te kopen, zodat je zorgeloos over de tolwegen kunt rijden.

Dollar heeft ook wel een programma (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?13100-FAQ-Tol-betalen-via-de-autoverhuurder)om de tol via hen te betalen, maar deze staat niet als voordelig bekend.

rolandino
06-07-12, 11:35
Dat zijn de leuke verrassingen! Je zoontje heeft weer veel geluk, en met die planning zal hij het zeker weten erg naar zijn zin hebben. Voor jou is dit wel een probleem... Hij wil volgend jaar weer ;-)

Succes met de laatste zaken plannen, en alvast een prettige vakantie!

chippie
06-07-12, 12:10
Ziet er leuk uit. Lijkt mij ook wel een leuke verassing om te krijgen :-)
Heb je ook een routeplanner bij je (tomtom bijvb.)? Dit kan heel handig zijn niet alleen om de weg te vinden maar ook om bijvb. de tolwegen te vermijden als je dat zou willen.

jimbo
06-07-12, 14:08
Over het tolgebeuren ben ik nog niet uit, maar een transpondersticker van de publix heeft mijn voorkeur voor dit moment (moet nog nalezen hoe dit werkt met opwaarderen etc op dit forum). Heb inderdaad een tomtom en de kaart usa is onderweg.
Verder nog Sygic (map Florida) op mijn telefoon staan en verder een hollandse mond, moeten we een heel eind komen haha
Ook de muggenspray met een hoog BEET gehalte moet ik nog halen en de verloopstekkers natuurlijk.

Maar bedankt voor alle tips, is zonde als je een van deze dingen over het hoofd zou zien!

Ta2 Gerrit
06-07-12, 14:49
Ook de muggenspray met een hoog BEET gehalte moet ik nog halen en de verloopstekkers natuurlijk.

Maar bedankt voor alle tips, is zonde als je een van deze dingen over het hoofd zou zien!

Yo Jimbo, ze moeten juist NIET bijten, dus kun je beter met een hoog DEET gehalte nemen ;)

jimbo
07-07-12, 22:22
Ja een B ipv een D scheelt toch een beetje haha