PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Anoukjjee: Florida 2013



Anouukjjee
26-06-12, 17:35
Hallo,

Ik en mijn vriend willen volgend jaar naar Florida.. Voor mijn vriend zal het de eerste keer zijn, ik ben jaren geleden al meerdere keren met mijn ouders geweest.

Wij willen zowiezo 14 dagen in Orlando doorbrengen..
2 nachten op Key west
en dan nog naar Miami..

Waar zouden jullie beginnen?
Aan de ene kant krijgt Orlando onze voorkeur, kunnen we daarna lekker bijkomen.. Maar als we in miami beginnen zijn we juist lekker uitgerust (& hopelijk jetlag vrij & iets gewend aan de warmte) wanneer we in orlando alle parken zullen bezoeken.

We hopen dat jullie ons kunnen helpen..

Mickey99
26-06-12, 19:12
Persoonlijk zou ik beginnen in Miami, dan naar Key West en van daaruit naar Orlando met nog eventueel een "tussenstop" (minimaal 1 overnachting) onderweg naar Orlando. Dit omdat de rit van Key West naar Orlando een beetje te lang is om op 1 dag te doen.

Je kunt er ook voor kiezen om op de heenreis naar Miami te vliegen en terug te vliegen vanaf Orlando (of andersom als je toch besluit om het andersom te doen).

Succes met beslissen!

belgske
26-06-12, 19:31
Bekijk anders even ons reisschema: we starten in Key West, vervolgens Florida City/Homestead, Miami en Orlando. zie: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13599

Anouukjjee
26-06-12, 19:53
Dankje voor het reageren!

Wij zitten te denken aan volgend jaar eind augustus, tot halverwege september.
Is het dan beter (qua drukte in de parken) om eerst richting miami, key west te gaan?

Ik zal jullie reisschema even bekijken!

kol
26-06-12, 22:34
Ik zou ook in Miami beginnen, dan naar Key West en dan naar Orlando. Wij hebben de rit van Key West naar Orlando wel eens met een tussenstop gedaan, maar dat beviel ons niet zo goed. De laatste drie keer hebben we dit in een keer gereden. Is een flinke rit, maar wij vinden het goed te doen.

Anouukjjee
27-06-12, 10:56
we zouden graag vrijdag 30 augustus (2013) vertrekken, hier hebben we ons schema dan een beetje op aangepast.. ik weet dat we heel vroeg zijn, maar het is zo leuk om allerlei informatie op te zoeken en het alvast een vakantieplanning te maken..

1. Amsterdam - Miami
2. Miami, holocaust, venetian pool, bayside marketplace
3. Miami, everglades
4. Miami, sawgrass mills
5. Miami,
6. Miami - Key West
7. Key West
8. Key West
9. Key West - Orlando
10. Orlando, rustdag (& evt. disney down town)
11. Orlando, Magic Kingdom
12. Orlando, Animal Kingdom
13. Orlando, Typhoon lagoon
14. Orlando, MGM
15. Orlando, Sea world
16. Orlando, shoppen, relaxen
17. Orlando, kelly park, shoppen
18. Orlando, epcot
19. Orlando, universal studios
20. Orlando, island of adventure
21. Orlando, blizzard beach
22. Orlando, busch gardens
23. Orlando
24. Orlando
25. Orlando - amsterdam

Zoals wij het momenteel gepland hebben zou dag 11 op maandag zijn.. in het weekend willen we geen park bezoeken ivm drukte..
Kan je in het weekend (september) naar kelly park, of is het dan druk met lokale bevolking?

Teleton
27-06-12, 11:15
we zouden graag vrijdag 30 augustus (2013) vertrekken, Zoals wij het momenteel gepland hebben zou dag 11 op maandag zijn.. in het weekend willen we geen park bezoeken ivm drukte..


Zoek de komende weken ook eens op Disney Crowd Calender (http://touringplans.com/walt-disney-world/crowd-calendar). Op zondag 26 augustus wordt bijvoorbeeld de rustigste dag van de week voorspeld. Het weekend is soms zo gek nog niet om een park te bezoeken.

mvanbeem
28-06-12, 12:07
Of ons reisschema
http://mikecarrick-florida2012.blogspot.nl/2012/02/voorlopig-reisschema.html

http://mikecarrick-florida2012.blogspot.nl/p/reisschema.html

wij hebben ervoor gekozen eerst een aantal dagen in orlando door te brengen dan een rondje te maken via miami key west tampa omzo weer nog een week in orlando te verblijven.

beetje voor de afwisseling :)

Anouukjjee
28-06-12, 17:00
Daar hebben wij ook aan zitten denken..
Maar omdat we graag paar dagen miami en paar dagen key west erin willen doen zouden we anders wel heel lang wegblijven.
we hebben er ook aan zitten denken om maximaal 10 dagen ofzo in orlando te verblijven, maar aangezien we graag de meeste parken willen zien met af en toe een soort van rustdag vinden we het jammer wanneer we moeten kiezen tussen welke parken we willen bezoeken.

Het enigste waar we momenteel over twijfelen is de reis van key west naar orlando..
is dit te doen of is het beter om een stop te maken?

ronenivonne
28-06-12, 19:46
Als je naar de Everglades gaat, is het mischien wel heel leuk om van Miami door de Everglades naar de Westkust te rijden, via de 41 richting Westkust, leuke weg om te rijden en genoeg stop plaatsen om nog lekker van de natuur te genieten. Ook nog leuk om met zo'n Airboot een stuk door de Everglades te gaan. Je zou dan een overnachting kunnen doen in bv Ft Meijers of Sarasota aan de mooie westkust van Florida. Mooie stranden daarzo, en de volgens dag dan richting Orlando kunnen rijden.

Is maar een idee............

Anouukjjee
29-06-12, 13:00
We zitten er nu aan te denken om 1 dag korter in Key West te verblijven en dan op dag 8 van Key west naar Sarasota te rijden, 1 nacht in Sarasota te overnachten en dan op dag 9 van vanuit Sarasota naar Busch Gardens te gaan en vanuit daar naar Orlando..

Wij vinden op het forum zoveel leuke informatie wat je "moet" doen, maar het is zoveel dat we denk ik toch echt keuzes moeten maken..

Is het voldoende om 4 volle dagen in Miami te verblijven? We willen daar het een en ander bezichtigen..
en dan naar Key west.. we hadden eerst 3 nachten daar maar denken er nu over om 2 nachten te verblijven, wat zouden jullie doen?