PDA

Bekijk Volledige Versie : Op stap met een baby



floridagek
19-02-06, 23:18
Hoi wij gaan in mei weer naar Florida
Nu met onze dochter van 6 maanden.
Hoe zal dat gaan met vliegen en hotels .
hebben jullie nog tips dan hou ik me graag aanbevolen.
Groetjes Astrid

Petra/VS
20-02-06, 00:53
Hoi Astrid,

Jullie gaan op een goed tijdstip van het jaar, als het nog niet te vochtig en heet is meestal. Wat het vliegen betreft, ik zou haar in haar autostoeltje zetten, als je een stoel voor haar hebt gekocht. Onze kinderen waren dan veel rustiger, dan in zo'n enorme (voor hun gevoel dan) vliegtuigstoel. Bovendien kennen ze hun eigen stoeltje en slapen er makkelijker in.
Ik weet niet of je borstvoeding geeft of niet, maar zo ja, probeer haar dan tijdens het opstijgen en landen aan te leggen, door het zuigen heeft ze minder last van haar oortjes. Als je geen bv geeft, kun je in plaats daarvan een flesje geven.
Zorg, dat je wat spulletjes mee hebt om haar bezig te houden als ze wakker is. Maar over het algemeen was vliegen met de kinderen op die leeftijd een fluitje van een cent.
Wat hotels betreft kun je altijd een "crib" (ledikantje) voor in je kamer vragen, als je zelf geen bedje meeneemt.
Zorg ook vooral, maar dat weet je vast al, voor genoeg zonneprotectie voor je baby: zonnecreme, maar ook een zonnehoedje.
Veel plezier!!

RMB
20-02-06, 19:08
Je moet gewoon doen wat je denkt dat goed is, en je niet teveel van andere aan trekken. Wij zijn met onze zoon van 6 maanden ook naar Florida gegaan, dit was wel in oktober maar je kunt rekening houden met de temperatuur overdag. Met 6 maanden kun je nog een wiegje vragen in het vliegtuig en kun je hem daar in leggen. Wij hebben wel zijn eigen dekentjes meegenomen zodat hij iets herkende.Op het eind van de vlucht worden ze wel wat moe, maar over het algemeen reageerd iedereen positief in het vliegtuig. Gewoon doen dus !!

mickey
22-02-06, 16:13
Ik heb zelf altijd mijn kinderen vanaf 9 maanden meegenomen,is altijd erg goed gegeaan.Je kunt daar alles krijgen wat je nodig hebt,de accomodaties zijn over het algemeen een stuk luxer als in de meeste andere landen en een vlucht is toch iets comfortabeler als een lange autoreis(althans mijn kinderen hebben nooit een kick gegeven op een van de vluchten).Ik wil je wel deze tip meegeven;neem of je eigen autostoel mee,of koop er gelijk een bij aankomst.Bij de autohuur zit meestal een plastic zitje wat gloeiend heet wordt in de zon,bovendien koop je een veel betere stoel voor de helft van de prijs bij de wallmart,die je dan ook weer gewoon mee naar huis kunt nemen.

Michael66
24-02-06, 07:03
Mijn tips: maak de dagen niet te lang en zoek op tijd de koelte op.
Om zoveel mogelijk te profiteren van je tijd in Florida ben je gauw geneigd om van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat naar de parken te gaan, te gaan shoppen of wat dan ook te doen. Zeker in de hitte in de zomermaanden is dat slopend. Dus voor je baby is dat nog slopender. Beter kun je een halve dag park doen, dan evt. even naar je hotel of huis voor een slaapje, en dan een mall opzoeken waar je in de koelte nog wat rond kunt struinen.

Toen onze zoon 8 maanden was, zijn wij 10 dagen naar Orlando geweest. Daar was Seaworld toen het favoriete park. Hij heeft heerlijk bij mij op de arm staan kijken naar de flamingo's, plezier gehad bij de dolfijnen, en alle andere dingen met veel plezier bekeken. Bijkomende voordelen van Seaworld vond ik dat het (in de zomer) niet zo druk is als de Disneyparken en dat je toen een gratis 2e dag toegang kreeg, waardoor je na een halve dag bezoek al vertrekken niet jammer heft te vinden; de volgende dag kun je de rest gaan bekijken. En ik zag net dat ze nu een actie hebben dat je je 1-dag-ticket gratis kunt omruilen in een 7-daags ticket (na je eerste bezoek kun je de 6 volgende dagen gratis terugkomen).
Ook zijn we naar de Green Meadows Farm geweest, een soort kinderboerderij. Vond'ie ook prachtig.

O ja, zorg in de auto voor een zonneschermpje. Ondanks dat je airco in de auto hebt kan de zon soms behoorlijk scherp zijn. En - zoals eerder genoemd - een kinderzitje kun je beter zelf meenemen (ook handig in het vliegtuig) of bij de Walmart gaan kopen, de stoeltjes bij de autoverhuurders zijn vaal slecht, oud en vies. En vooral duur: $ 5 of meer per dag is geen uitzondering.
Ten slotte: neem zelf vooral veel luiers mee. Niet omdat je ze daar niet kunt krijgen, maar het vult je koffers lekker op op de heenweg. De vrijgekomen ruimte kun je op de terugweg goed gebruiken om al je aankoopjes mee te nemen.

floridagek
01-03-06, 22:56
Lekker geboekt van 24-04 t/m 04-05 :D :D

Njit
01-03-06, 23:00
Veel plezier gewenst alvast..

floridagek
01-03-06, 23:25
Bedankt ik kan bijna niet wachten nu nog een hotel.
Wie heeft er nog tips
alvast =D> bedankt

eeka
03-03-06, 18:14
Lekker geboekt van 24-04 t/m 04-05 :D :D

Ha! Wij gaan van 26-04 t/m 03-05. Jullie hebben dus net een paar daagjes langer. Onze zoon is trouwens 4 jaar en wij reizen al met hem vanaf dat hij 5 maanden is. Reizen met een kind is anders maar wel heel erg leuk!

floridagek
03-03-06, 20:11
Lekker geboekt van 24-04 t/m 04-05 :D :D

Ha! Wij gaan van 26-04 t/m 03-05. Jullie hebben dus net een paar daagjes langer. Onze zoon is trouwens 4 jaar en wij reizen al met hem vanaf dat hij 5 maanden is. Reizen met een kind is anders maar wel heel erg leuk!Leuk en hoe hebben jullie dat aangepakt toen.
:D

eeka
04-03-06, 22:09
Hoe jonger hoe makkelijker om mee te nemen :D Probeer stoelen te reserveren in het vliegtuig zodat je bij een craddle zit. Dit kan echt, zeker als je met een baby reist! Ik gaf borstvoeding de eerste keer dus dat was makkelijk, daarna wel even uitgezocht hoe het zat met poedermelk. Wij namen de kinderwagen compleet mee, dus ook de bak erop, en de eigen maxi cosi voor in de auto. De kinderwagenbak was meteen zijn bed. De draagzak/-doek vond ik ook heel fijn. Als de baby dan huilt kan je het ronddragen en zo rustiger krijgen. Verder wat speeltjes meenemen maar niet te veel, rondkijken is interessant genoeg. Genoeg luiers voor in het vliegtuig en de eerste paar dagen. Wij namen voor hem een aparte tas mee het vliegtuig in met reservekleertjes, luiers, fruit en wat speeltjes. Alvast veel plezier! Het is echt erg leuk. Ik kon de opmerking "waarom is Zeeland niet goed genoeg, wat heeft hij daar nou aan " op een gegeven moment niet meer horen, ik weet niet of jullie dat ook vaak horen? :roll: Alvast héél veel plezier. En natuurlijk lekker kleertjes kopen 8)

Lauya
21-03-13, 11:25
Hallo!

Vorig jaar zijn wij heerlijk met zijn tweetjes Florida gaan ontdekken, en we zijn helemaal verkocht.
Reden genoeg om dit jaar weer te gaan, ware het niet dat er over ongeveer 3 weken een gezinsuitbreiding plaats zal gaan vinden :-)
Eventjes geen verre vakanties dit jaar, maar we hebben nu een plannetje gemaakt om volgend jaar rond dze tijd weer naar Florida te gaan.
Mijn vraag; zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n kleintje op reis in Florida? Verbeleven jullie in een hotel? Of hebben jullie een accomodatie gehuurd?
De vorige keer hebben we via priceline onze hotels geboekt, en hebben we 3 weken rondgereisd. We vonden de Gulfcoast overigens heerlijk, dus waarschijnlijk zullen we kiezen voor een weekje daar en een weekje in de buurt van Fort Lauderdale. Iemand leuke tips of ervaringen? Thanks!

Ebelix
21-03-13, 11:47
Allereerst gefeliciteerd met de aanstaande gezinsuitbreiding.

Wij hebben in de laatste 2 jaar 3 keer met onze nu 3 jarige zoon rond gereisd. De eerste week deden rondtrekken maar daarna een villa met zwembad in de buurt van Orlando of Bradenton. Op 1 plaats blijven geeft wat meer rust al maakt het voor onze zoon weinig uit. Afgelopen oktober hebben we het gezin uitgebreidt met een dochter. Zij gaat komende september voor het eerst naar Florida. We hebben nu heel bewust gekozen om de gehele vakantie op 1 plaats te blijven. Eerst maar eens kijken hoe ze op alles reageert.

katrien.vt
21-03-13, 12:42
Hallo Lauya

Eerst en vooral: proficiat!

Ik ben nog nooit in Florida geweest (daar komt snel verandering in), maar heb wel al in het zuiden van de VS rondgereisd met een baby van 8 maanden. Dat ging supermakkelijk!

Onze zoon paste nog in de MaxiCosi autostoel. Die namen we mee van thuis en gebruikten we in de huurauto. We hadden een vliegtuigstoel voor hem gereserveerd voor de zekerheid, maar met 6 maanden passen de baby's nog in een bassinet op het vliegtuig, dus dat is niet echt nodig. We hadden ook een plooibuggy mee.

We logeerden in hotels. Ofwel sliep G in een babybed (meestal) ofwel tussen ons in. Hij was na 1 à 2 nachten aangepast aan het nieuwe uur. Wat soms vervelend was, was dat de housekeeping middagdutjes kwam verstoren, maar dat was snel opgelost met een deurhanger aan de knop van de deur.

Poedermelk hadden we van thuis mee, samen met een miniwaterkoker om een thermosflesje te vullen met warm water. Zo hadden we altijd zelf warm water bij en moesten we nooit zoeken naar een magnetron. Papjes kochten we gewoon ginder (van Gerber). Ons zoontje bleek erg te lijken op het babietje dat op deze potjes stond. Regelmatig hoorden we: "Look there! The Gerber baby!" Echt grappig...

Verder waren alle voorzieningen super in orde. Luiertafels op de meeste plekken, zowel bij de vrouwen als bij de mannenwc's. Dat is in België net iets anders.

De Amerikanen zijn gek van baby's. Ze spreken je snel aan en da's echt leuk.

Veel plezier!

Katrien

frankz
23-03-13, 00:04
Hallo Lauya.
van harte met de gezinsuitbreiding.
Toen onze jongste drie maande was ging zij voor het eerst naar Florida. Sindsdien is er nu al weer 5 keer geweest en ze is nu 6.Wij kiezer er altijd voor om een villa te huren. Je kan natuurlijk gaan rondreizen, maar een vaste thuisbasis is toch ook wel erg lekker. Als de kleine een keer niet lekker heeft geslapen of wat dan ook dan vinden wij het heerlijk dat je thuis kan blijven maar niet in een kleine kamer zit. Je kan zelf ook lekker uitrusten bij het zwembad als de kleine een middag slaapje doet.
succes en geniet er van.

aggie
23-03-13, 13:55
Wij zijn met een baby van net 5 weken voor een jaar naar Houston gegaan, geen enkel probleem. Je word inderdaad overal aangesproken en ook geholpen, nergens problemen om flesjes of hapjes op te warmen. Je kunt je baby ook overal op de dames toiletten verschonen, van die fijne opklaptafeltjes, die ook goed schoon gemaakt worden.
Ik zou zeggen, doen!

lvfl
25-03-13, 23:09
Leuk idee om de vakantie op te splitsen tussen 2 plaatsen! Niet echt een rondreis, maar toch eens afwisseling.
Wij hebben onze zonen pas op 14 maanden voor het eerst meegenomen, maar had ook gerust vroeger gekund.
Met de oudste zijn we zo'n 10 dagen naar Fort Myers geweest, in de Outrigger. De Gulfcoast is inderdaad heerlijk! Superrelaxed... Strand, shoppen, wandelen, Sanibel en Captiva :cool:...
Eerste keer dat ook de jongste erbij was enkel Orlando gedaan. Pretparktijd! Ook relaxed, maar op iets actievere manier :p Toen geen hotel, maar een villa. Dan kan je heel gemakkelijk het kleintje laten slapen en zelf wat genieten van het zonnetje en zwembad.
We zijn dus eigenlijk steeds op één plaats gebleven. Vooral omdat het zo gemakkelijk is.
Wat jullie ook kiezen, plezier verzekerd als je naar Florida gaat :)
Have fun!

colindavdkaaij
17-07-13, 21:36
Goedenavond...prettig om wat berichten te lezen van reizen met kinderen. Wij gaan in september met ons zoontje van 10 maanden. Inmiddels 1 week geboekt in een condo www.pointeestero.nl aan Frt Myers beach op aanraden van een forumlid. 2e week nog een onderkomen aan het zoeken het liefst een condo aan het strand bijvoorbeeld ergens op de keys. Maar inzake het vliegen,wij vliegen met BA, in de eerdere berichten zie ik dat een kinderstoel is aangeraden om mee te nemen. Is dit nog steeds zo? Ondanks dat we geen extra stoel hebben geboekt. Overigens wel 2 stoelen naast elkaar met flink wat beenruimte. De meeste berichten zijn volgens mij uit 2006, is er in 2013 een andere zienswijze op gekomen?

angelique100
17-07-13, 21:47
Het is best lang met een kleintje op schoot maar als jullie elkaar afwisselen moet het zeker goed gaan:D

dwouters85
18-09-14, 14:45
Hoewel wij geen kinderen hebben, heb ik hier na terug te zijn van onze reis naar Florida wel een mening over. Wij zaten op de heenvlucht naar Orlando naast een jong gezien. Papa, mama, dochter van een jaar of 6 en nog een dochter van ik denk net 1 of 1,5 jaar oud. Die laatste heeft serieus onze rust tijdens de gehele vlucht verstoord. Het heeft van de 9 uur durende vlucht zeker 6 uur gehuild (misschien voelde het zo, maar het huilde om de haverklap). Het kindje had duidelijk last van de geluiden en druk in het vliegtuig. Ook wou het zich graag voortbewegen, wat jonge kinderen nou eenmaal graag doen, maar die kon door hier en daar turbulentie niet en moest dus op schoot blijven. Ook dan weer huilen. Ik werd er serieus helemaal gek van! Het krijste echt alles bij elkaar. Uiteraard kan het kindje hier niks aan doen, maar ik snap als ouders niet waar je aan begint! En ze vertelden doodleuk dat ze in maart ook al naar Florida waren geweest. Mijn advies is lekker de eerste paar jaar niet langer dan 3/4 uur in een vliegtuig met een kindje. Dan kan het wennen en tegen die tijd dat het wat ouder is kan je ook uitleggen wat vliegen betekend en waar het op kan rekenen. Zo'n peuter heeft geen idee wat hem of haar overkomt en kan alleen maar huilen om aan te geven dat hij of zij het helemaal niet leuk vindt.....

marjolijne
19-09-14, 09:00
Ach weet je, wij hebben ook wel eens een bezoekje aan turkije gebracht.
Jongste kreeg daar oorontsteking (kwamen we pas thuis achter).
Kan je vertellen dan een vlucht van 3/4 uur ook vreselijk is met een jankend schreeuwend kind.
Heeft dus echt niks met wennen te maken, gewoon domme pech

Afstand maakt dus echt niet uit.
Enne als je met ons in het vliegtuig zit, zal je meer last van mij hebben, plassen, niet lekker zitten, uitrekken, praten, nog meer praten, vooral niet slapen.
En mijn kids, die kijken film met koptelefoon op en slapen wat.

Fitzroy
19-09-14, 10:03
Mijn mening is nog veel extremer. Met kleine kinderen ga je voor vakantiedoeleinden helemaal niet vliegen maar pak je de auto. Dan kun je stoppen wanneer je wilt en ben jij zelf de enige die last heeft van een huilend kind zonder je medepassagiers er voor jouw plezier mee te belasten.

Anthon14
19-09-14, 11:03
Jammer dat jullie je mening baseren op een voorval terwijl ik vaak zat zie dat kleine kinderen zonder huilen de vlucht uitzitten. Ook weet je van tevoren niet hoe een kind reageert.

Daarnaast moet ik opmerken dat ik me ook geregeld erger aan hoe volwassenen zich gedragen in een vliegtuig en totaal geen rekening houden met de mede passagiers, moeten we die dan ook maar verbannen uit het vliegtuig? Nee, het zou een stuk beter zijn als mensen eens wat meer respect en begrip tonen voor elkaar ook in dat soort situaties en zeker als je met zijn allen opgesloten zit in een vliegtuig of een bus. :D

Overigens vliegen onze kinderen al vanaf dat ze een paar maanden oud zijn en op een enkel probleempje na met huilen zijn ze verder niet tot last geweest, de oudste heeft zelfs als 4 jarige de stewards geholpen met het ophalen van de drinkbekers terwijl hij nagenoeg geen Engels verstond.

marjolijne
19-09-14, 11:58
Vorig jaar zat er een man achter ons, die meteen begon te zeuren over onze kinderen.
Oh die gaan zeker moeilijk doen, huilen, aan de stoelen trekken enzo.

De kids hebben de hele nacht geslapen. Elke keer als meneer aan mijn stoel trok of duwde, kreeg het dat steeds te horen van mij.
Bij terugkomst heeft hij wel zijn excuses aangeboden, maar daar had ik geen boodschap aan.

ietie
19-09-14, 12:52
Ben het helemaal met jullie eens , ooit als een gevlogen met luidruchtige volwassenen, kamer olifantjes die tegen stoelen botsen op weg nar het toilet, mensen die net 1 borreltje teveel op hebben nou geloof mij dat is 10x erger als een 6 maanden oude baby!

moonlight91
19-09-14, 13:39
wij hebben gewacht met vliegen tot onze zoon 8 jaar oud was
geen gesjeul, niks
hij zet zich neer, speelt games, kijkt film en slaapt..
ik moet zeggen dat ik niet echt een baby fan ben, en hou dan ook altijd mijn hart vast als
ik kleine kinderen het vliegtuig binnen zie komen,
en tot nu toen is het altijd nog onterecht geweest, we hebben nimmer last gehad van gehuil, gekrijs ,geren enz.. althans niet voor een lang aanhoudende tijd
soms zijn volwassen mede passagiers erger.. zo hebben we ook al 2x prijs gehad op de lange vluchten
met een passagier voor ons en een keer achter ons,dat zodra deze zijn arm enigsinds bewoog, de stank niet te beschrijven viel
nee dan heb ik liever een klein manneke wat eens de gang op en neer rent tijdens de vlucht

Iris02
19-09-14, 13:48
Huilende baby's, gillende peuters, brutale en/of luidruchtige mensen, onbeschofte mensen,te dikke mensen, onwelriekende mensen, je kan ze allemaal in een vliegtuig tegenkomen. Maar ook in de bus, tram, trein, supermarkt of gewoon thuis (wel eens 20 pubers geroken ?)
Om nu te stellen dat ouders met kleine kinderen maar geen lange vluchten meer moeten maken is te kort door de bocht. Ik denk namelijk dat het voor niemand vervelender is als een kindje veel huilt, dan voor de ouders zelf. Gun die ouders een break en toon wat meer begrip. Misschien huilt het kindje wel vaker en zijn de ouders keihard aan een vakantie toe, misschien heeft het kindje een aandoening waardoor het niet anders kan dan huilen. Mensen staan zo snel met hun oordeel klaar terwijl iets meer begrip naar elkaar toe veel meer effect heeft. Ik begrijp best dat het niet prettig is als je naast/achter/voor een kindje zit dat langdurig huilt of lastig is. Net zo goed als ik het niet prettig vind om naast iemand te zitten die ruikt naar zweet of rook. Maar that's life !

Fitzroy
19-09-14, 15:58
Maar als ouder met kind hóef je niet op vakantie met vliegtuig, je kunt ook met de auto. Ik persoonlijk vind het heel vreemd dat is als medepassagier begrip op zou moeten brengen voor een huilend kind waar ik niet om gevraagd heb. Ga met de auto, ben je niemand tot last. En dit is overigens niet gebaseerd op 1 voorval maar op 30 jaar vliegen. Ik hoop nog steeds dat er kindvrije gedeeltes in het vliegtuig komen en dan ben ik graag bereid daar extra voor te betalen.

Patrick
19-09-14, 16:06
Wij gaan volgende week met onze 2 kinderen naar Orlando. De oudste is 4 jaar de jongste 6 maanden. Voor de oudste wordt het de 4e keer dat hij naar Orlando vliegt. Nooit problemen mee gehad. Eerder het tegenovergestelde. Complimenten van medepassagiers die de grootste lol met hem hadden. Hij heeft op al die vluchten maar 1x gehuild, en dat was toen we ruim een uur stilstonden in Parijs omdat er een storing met het vliegtuig was.

Het is voor ons ook afwachten hoe het nu met de jongste zal gaan, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed zal gaan.

Hans van Demen
19-09-14, 17:09
Maar als ouder met kind hóef je niet op vakantie met vliegtuig, je kunt ook met de auto. Ik persoonlijk vind het heel vreemd dat is als medepassagier begrip op zou moeten brengen voor een huilend kind waar ik niet om gevraagd heb. Ga met de auto, ben je niemand tot last.

Ook u hoeft niet op vakantie met het vliegtuig, je kunt ook met de auto.

Patrick
19-09-14, 18:14
Ik hoop nog steeds dat er kindvrije gedeeltes in het vliegtuig komen en dan ben ik graag bereid daar extra voor te betalen.

Business class? Daar zie ik zelden baby's.

corrus
19-09-14, 18:25
Nou... méér dan je denkt...
Meestal Amerikanen maar ze zijn er wel... hahaha

In First heb ik ze nooit gezien, maar dan wordt het wel hééél erg duur...
Een knappe bose headset doet ook al wonderen. :cool:

Njit
19-09-14, 18:59
Da's ook mijn oplossing. Ik kan vanwege mijn lengte toch niet slapen in een vliegtuig. Bose QC15 op, muziekje of film aan en ik zit lekker in m'n eigen wereldje..

Anthon14
19-09-14, 19:33
Ach als je er echt zoveel problemen mee hebt kun je toch ook:

- Thuis blijven
- Met een prive jet gaan
- ...


:D :D :D

julieke
19-09-14, 23:27
Hoewel wij geen kinderen hebben, heb ik hier na terug te zijn van onze reis naar Florida wel een mening over. Wij zaten op de heenvlucht naar Orlando naast een jong gezien. Papa, mama, dochter van een jaar of 6 en nog een dochter van ik denk net 1 of 1,5 jaar oud. Die laatste heeft serieus onze rust tijdens de gehele vlucht verstoord. Het heeft van de 9 uur durende vlucht zeker 6 uur gehuild (misschien voelde het zo, maar het huilde om de haverklap). Het kindje had duidelijk last van de geluiden en druk in het vliegtuig. Ook wou het zich graag voortbewegen, wat jonge kinderen nou eenmaal graag doen, maar die kon door hier en daar turbulentie niet en moest dus op schoot blijven. Ook dan weer huilen. Ik werd er serieus helemaal gek van! Het krijste echt alles bij elkaar. Uiteraard kan het kindje hier niks aan doen, maar ik snap als ouders niet waar je aan begint! En ze vertelden doodleuk dat ze in maart ook al naar Florida waren geweest. Mijn advies is lekker de eerste paar jaar niet langer dan 3/4 uur in een vliegtuig met een kindje. Dan kan het wennen en tegen die tijd dat het wat ouder is kan je ook uitleggen wat vliegen betekend en waar het op kan rekenen. Zo'n peuter heeft geen idee wat hem of haar overkomt en kan alleen maar huilen om aan te geven dat hij of zij het helemaal niet leuk vindt.....


Euhm... Jammer deze reactie. Ik begrijp dat het allesbehalve leuk is om een kind in de buurt te hebben dat zo een lange vlucht huilt.

Wij hebben dezelfde leeftijden hier. Zoon van 6 en ander zoontje van nu bijna 1 jaar.
Wij gaan in april ook vliegen met de jongste voor de eerste keer. Ik hoop dat het goed gaat maar dat weet je nu eenmaal niet op voorhand.
De autostoel gaat mee in het vliegtuig en we hopen dat het zo ook wat rustiger zal zijn voor hem. Ons oudste zoontje was op die leeftijd een zaligheid tijdens lange vluchten. Veel slapen, Ipadje enz... Dus ieder kind is anders. Ik vind niet dat je daarom moet thuis blijven...

julieke
19-09-14, 23:32
Maar als ouder met kind hóef je niet op vakantie met vliegtuig, je kunt ook met de auto. Ik persoonlijk vind het heel vreemd dat is als medepassagier begrip op zou moeten brengen voor een huilend kind waar ik niet om gevraagd heb. Ga met de auto, ben je niemand tot last. En dit is overigens niet gebaseerd op 1 voorval maar op 30 jaar vliegen. Ik hoop nog steeds dat er kindvrije gedeeltes in het vliegtuig komen en dan ben ik graag bereid daar extra voor te betalen.

Een ander voorbeeld: als volwassene met een lijfgeur of kilo's teveel hoef je toch ook niet op vakantie met het vliegtuig?? Ik stoor me ook vaak aan volwassenen die elke keer als je net in slaap bent gevallen zich rechttrekken aan je stoel. En zo kan ik ook genoeg opnoemen... Deze mensen kunnen dan ook met de auto??

laredo
20-09-14, 11:34
Neem je de autostoel mee om neer te zetten op een geboekte stoel voor je zoontje van bijna 1? Of zet je de autostoel ergens los neer? Wij willen ook met onze zoon van dan anderhalf gaan vliegen maar twijfelen over een eigen stoel of op schoot. Eigen stoel is zoveel duurder....

Fitzroy
20-09-14, 12:01
@hansvandemen: wat een rare reactie. Ik bezorg niemand overlast. Ruik niet, heb maatje 36 en gil en jank niet. Zit gewoon in mijn stoel wat te lezen en een muziekje te luisteren. En daar gaat het mij om: mensen met kleine kinderen en babies nemen bewust het risico dat hun kind overlast bezorgt bij medepassagiers.
Maar goed, dit is een eindeloze discussie. Ik weet uit mijn omgeving dat er een heleboel mensen zijn die er hetzelfde over denken en niet vliegen voor hun kind 6 jaar is.

Anthon14
20-09-14, 12:12
@Laredo, bedenk je heel goed dat het een lange vlucht betreft en dat je met de kleine op schoot weinig ruimte hebt om bv zelf te eten en drinken. Zelf hebben wij het 1 keer gedaan en daarna nooit meer, daarna hebben we ze in hun eigen autostoel gezet in het vliegtuig.

Patrick
20-09-14, 13:48
Wij hebben bij Arke een duo-seat geboekt, zodat de maxicosi daar op kan staan. Je hebt alleen geen garantie dat je hem ook krijgt.

Ik heb trouwens vaker last gehad van kinderen van 6 tot 10 jaar dan van baby's in het vliegtuig. Ik weet uit mijn omgeving dat er een heleboel mensen zijn die er hetzelfde over denken.

corrus
20-09-14, 16:07
Neem je de autostoel mee om neer te zetten op een geboekte stoel voor je zoontje van bijna 1? Of zet je de autostoel ergens los neer? Wij willen ook met onze zoon van dan anderhalf gaan vliegen maar twijfelen over een eigen stoel of op schoot. Eigen stoel is zoveel duurder....
Tja, het leven is hard.

Het zelf gekochte stoeltje dient altijd op een geboekte stoel te staan, anders heb je gewoon geen stoel.

julieke
20-09-14, 20:35
Wij hebben een eigen stoel geboekt. Willen het risico toch niet nemen dat alles volzet is... En een autostoel lijkt me handig in het vliegtuig. Ok, niet praktisch om mee rond te lopen op de luchthaven maar autostoel in de buggy en zo lukt het ook wel :-)
Daarom hebben we ook een rechtstreekse vlucht gekozen.

marjolijne
20-09-14, 20:50
Als je een trolley hebt als handbagage, kan je een spanband meenemen.
En de stoel aan de trolley binden, dan heb je er totaal geen last meer van.

oma van tijn
20-09-14, 23:27
jammer deze reacties... waarom zouden ouders (grootouders) met kleine kinderen niet zover mogen vliegen. Wij vliegen regelmatig met onze kleinkinderen soms zijn ze even verdrietig en huilen ze maar het zijn kleine kinderen. Wellicht is het misschien te overwegen dat ouders met kinderen voor in het vliegtuig mogen zitten als laatste erin en als eerste eruit. Maar als forum leden dan toch mopperen, ik kan mij enorm ergeren en dat is 100 keer meer aan mensen die in hun stoel gaan zitten meteen de stoel achteruit zetten en blijven zitten de hele vlucht.. kortom het is altijd een beetje geven en nemen en je gaat tenslotte op vakantie.....

Nixo
22-09-14, 13:46
Wij gaan in mei volgend jaar naar Orlando. Dan nemen we onze zoon ook mee die dan 1,5 jaar is. Hij heeft al verschillende keren gevlogen (de eerste keer was hij 4 maanden) tussen Stockholm en Brussel en daar is het nog nooit tot een geween, geschreeuw of wat-dan-ook gekomen. Ok, het is maar 2 uurtjes vliegen, maar met de nodige voeding en kijken uit het raampje kom je al een heel eind.
Volgend jaar vliegen we van Stockholm naar Orlando met eens tussenstop in Reykjavik (met Icelandair) en daar hebben we Economy Extra geboekt. In totaal zijn we met 5 volwassenen, een 11 jarige en onze 1,5 jaar oude zoon. We hebben geen extra seat geboekt voor hem, maar we hebben 6 schoten waar hij op kan zitten. Dat is genoeg afwisseling voor hem. Ook gaan we de nodige boekjes en eten voorzien. Ook heb ik hier op het forum de tip gezien van een plakboekje, dus die gaan zeker mee in de handbagage.
Vroeger, voor dat ik papa was, toen ik Florida ging met vrienden vond ik het ook nooit leuk dat er kinderen kort bij ons in het vliegtuig terecht kwamen. Helaas hebben veel mensen een vooroordeel over kinderen in het vliegtuig, maar geloof me, als ouders doe je er ALLES aan om de medepasagiers niet te storen want het is meestal erger voor de ouders dat je spruit zit te wenen als voor de medepasagiers, omdat je weet hoe dat die denken!
Denk maar zo, het is maar alleen tijdens de vlucht dat je er 'last' van kan hebben. Van zodra je landt in Florida ben je ervan af en kan je van je vakantie genieten! Laat die paar uurtjes je vakantie niet vergallen.
Als je écht niet tegen huilende babys of kinderen kan, dan moet je ook niet naar de pretparken gaan, want daar zijn er ook veel die in de wachtrijen aan het wenen zijn, of willen eten of wat dan ook...

dwouters85
23-09-14, 15:03
Euhm... Jammer deze reactie. Ik begrijp dat het allesbehalve leuk is om een kind in de buurt te hebben dat zo een lange vlucht huilt.

Wij hebben dezelfde leeftijden hier. Zoon van 6 en ander zoontje van nu bijna 1 jaar.
Wij gaan in april ook vliegen met de jongste voor de eerste keer. Ik hoop dat het goed gaat maar dat weet je nu eenmaal niet op voorhand.
De autostoel gaat mee in het vliegtuig en we hopen dat het zo ook wat rustiger zal zijn voor hem. Ons oudste zoontje was op die leeftijd een zaligheid tijdens lange vluchten. Veel slapen, Ipadje enz... Dus ieder kind is anders. Ik vind niet dat je daarom moet thuis blijven...

Wat ik mijn bericht probeer te zeggen is; Wat doe je je kind aan? Als volwassene is dik 9 uur in een vliegtuig al geen pretje laat staan voor een baby die geen idee heeft wat hem overkomt. En ja dan gaat het huilen, want alleen op die manier kan ie aangeven dat dit helemaal niet leuk is. En ja; dan hebben mensen in de omgeving er echt wel last van! En ik vindt dat als je besluit om je kind mee te nemen je heel zeker van moet zijn dat hij/zij geen overlast aan andere zal gaan bezorgen. Ook deze mensen hebben vakantie en dat begint voor mijn gevoel toch echt al in het vliegtuig. Ik snap serieus niet waarom je een kind op die leeftijd mee naar Florida neemt. Ten eerste veels te lang in een vliegtuig, ten tweede gaat het kind zich er helemaal niks meer van herinneren.

Lelli Kelly
23-09-14, 16:33
Ten eerste veels te lang in een vliegtuig, ten tweede gaat het kind zich er helemaal niks meer van herinneren.
Ben ik het niet mee eens!! Het gaat er toch niet om dat je kind het moet kunnen herinneren?
Wij (man en ik) werken het hele jaar door hard en gaan graag op vakantie. Wij maken uit waar we naartoe gaan en bepalen wat we gaan doen (zolang ze klein zijn en nog geen stem hebben :-)), het is tenslotte onze welverdiende jaarlijkse vakantie!! En als ze het niet kunnen herinneren: de meer dan 1000 foto's die we maakten kunnen ze later gewoon bekijken.
Ik vind tig uur stilzitten, vastgesnoerd in een autostoeltje, in een auto zielig voor kinderen, in een vliegtuig zitten niet. Ze kunnen dan tenminste bewegen, filmpjes kijken, kleuren etc.
En ja, als medepassagiers moet je er rekening mee houden dat er kinderen in een vliegtuig zitten of anders lekker alleen in je auto gaan zitten, dan heb je er zeker geen last van.

Patrick
23-09-14, 18:42
Wat ik mijn bericht probeer te zeggen is; Wat doe je je kind aan? Als volwassene is dik 9 uur in een vliegtuig al geen pretje laat staan voor een baby die geen idee heeft wat hem overkomt. En ja dan gaat het huilen, want alleen op die manier kan ie aangeven dat dit helemaal niet leuk is. En ja; dan hebben mensen in de omgeving er echt wel last van! En ik vindt dat als je besluit om je kind mee te nemen je heel zeker van moet zijn dat hij/zij geen overlast aan andere zal gaan bezorgen. Ook deze mensen hebben vakantie en dat begint voor mijn gevoel toch echt al in het vliegtuig. Ik snap serieus niet waarom je een kind op die leeftijd mee naar Florida neemt. Ten eerste veels te lang in een vliegtuig, ten tweede gaat het kind zich er helemaal niks meer van herinneren.

Hoe kom je erbij dat het voor een baby/kind helemaal niet leuk is om te vliegen? Mijn zoontje van 4 kijkt er al erg naar uit, zoals hij dat vanaf zijn tweede al heeft. En een baby heeft helemaal nog geen tijdsbesef. Als je een baby genoeg eten en aandacht geeft (en dat krijgt hij genoeg tijdens de vlucht) zijn ze al snel blij.

Ik heb ook idee dat de mensen die "tegen" zijn, zelf geen kinderen hebben als ik de argumenten lees.

dwouters85
24-09-14, 13:43
Ben ik het niet mee eens!! Het gaat er toch niet om dat je kind het moet kunnen herinneren?
Wij (man en ik) werken het hele jaar door hard en gaan graag op vakantie. Wij maken uit waar we naartoe gaan en bepalen wat we gaan doen (zolang ze klein zijn en nog geen stem hebben :-)), het is tenslotte onze welverdiende jaarlijkse vakantie!! En als ze het niet kunnen herinneren: de meer dan 1000 foto's die we maakten kunnen ze later gewoon bekijken.
Ik vind tig uur stilzitten, vastgesnoerd in een autostoeltje, in een auto zielig voor kinderen, in een vliegtuig zitten niet. Ze kunnen dan tenminste bewegen, filmpjes kijken, kleuren etc.
En ja, als medepassagiers moet je er rekening mee houden dat er kinderen in een vliegtuig zitten of anders lekker alleen in je auto gaan zitten, dan heb je er zeker geen last van.

Ai! Ik mag toch hopen dat je ook op vakantie gaat om je kinderen een leuke tijd te bezorgen?? Wij hebben inderdaad (nog) geen kinderen en kiezen er juist nu nog voor om verre reizen te maken. Nee ook tig uur in een auto zitten moet je een kind niet aan doen. Mij lijkt een vlucht of rit voor een baby van max 4 uur voldoende. Baby's hebben inderdaad geen tijdsbesef, daarom kunnen 5 minuten voor een baby al als een eeuwigheid voelen. Dus 9 uur in een vliegtuig terwijl het niet naar zijn zin heeft en geen idee heeft wat hem hem/haar overkomt....vul maar in! Daarnaast de jetlag hakt er bij baby's enorm in. Wij kunnen ons zelf voornemen om niet toe te geven aan de jetlag maar een baby kan dit niet en slaapt dus op tijden dat het in NL ook slaapt en is wakker wanneer het in NL ook wakker is. Hetzelfde geld voor de voedingstijden. En bewegen, filmpjes kijken en kleuren bij een baby vindt ik wel erg ver gedacht....En zoals ik al eerder aan gaf; het kindje naast ons wou inderdaad bewegen maar dit ging vanwege de turbulentie niet. En waarom moet ik als medepassagier rekening houden met huilende kinderen en niet andersom??

moonlight91
24-09-14, 14:02
Ik denk dat nu na 3x je punt wel duidelijk is...
laten we ieder in zijn waarde.. goede ouders ,slechte ouders...geen ouders...

Lelli Kelly
24-09-14, 14:47
Ai! Ik mag toch hopen dat je ook op vakantie gaat om je kinderen een leuke tijd te bezorgen?? Wij hebben inderdaad (nog) geen kinderen en kiezen er juist nu nog voor om verre reizen te maken.
Maar natuurlijk gaat het om het plezier dat we als gezin hebben! Alleen maakt het voor een klein kind niet uit of je op de Veluwe of in Florida bent. Ik bedoel hiermee dat wij als ouders bepalen waar we heen gaan en ja, dan maken wij de keuze om een verre reis te maken.
Ook wij maakten voordat we kids hadden verre reizen en dat stopt voor ons niet nu er kinderen zijn.

remon
24-09-14, 16:36
Toen wij nog geen kind hadden , zat ik me ook wel eens te ergeren aan jankende kinderen in het vliegtuig.
Maar dat weet je als je op vakantie met het vliegtuig gaat dat er ook baby's aan board kunnen zijn.
Als je daar niet tegen kan , blijf dan lekker thuis of huur een privéjet.
Wij zijn drie jaar geleden met onze zoon geweest die was toen net 6 maanden en dat ging vooral op de heenweg prima. Op de terugweg iets minder.
En ja ik heb toen mensen gezien die niet zo vrolijk keken , jammer dan.

Patrick
24-09-14, 19:08
En waar hebben we het nou werkelijk over? Die paar uurtjes in het vliegtuig dat je eventueel wat last kan hebben. Ik zie vliegen sowieso als een noodzakelijk kwaad om op de plaats van bestemming te komen. Dus ik maak me nooit druk om zaken waar ik wat "last" van kan hebben in het vliegtuig.

Anthon14
24-09-14, 21:03
Het blijft grappig om te lezen dat je een baby niet 9 uur in een vliegtuig mee moet nemen maar dat 4 uur wel kan, terwijl als dat kind dan 4 uur loopt te krijsen ook dat waarschijnlijk niet goed is.

Daarnaast wordt er geoordeeld over een jetlag bij kinderen terwijl er geen ervaring mee is. Ik weet uit ervaring dat onze kinderen veel minder last hebben van de jetlag op de terug weg dan wij zelf hebben. En op de heenweg hebben we geen last van jet lag en gebruiken de vroege ochtenden wakker om vroeg op pad te gaan en lekker veel te kunnen doen.

En eerlijk gezegd vind ik de reis van ruim 9 uur ook het meest vervelende stukje van de reis en ik denk met mij meerdere, moeten wij dan ook maar niet meer zo ver reizen ??

Nou dat maak ik lekker zelf uit. :D

Lelli Kelly
24-09-14, 21:14
En ja ik heb toen mensen gezien die niet zo vrolijk keken , jammer dan.
Echt heel erg misschien maar ik denk dan in zo'n situatie: ik zie die mensen toch nooit meer. :o

Fitzroy
24-09-14, 23:49
Sorry, ik vind dat gewoon een egoïstische en asociale insteek. Verloedering van de samenleving begint bij jezelf.

Patrick
25-09-14, 00:04
Net als die mensen die zeggen dat je niet met een kind moet gaan reizen, want stel je eens voor dat ze er last van kunnen krijgen. Is dat sociaal?

Bryce2011
25-09-14, 00:10
Sorry, ik vind dat gewoon een egoïstische en asociale insteek. Verloedering van de samenleving begint bij jezelf.


Hahaha....

jij zegt dat ouders met kleine kinderen niet mogen vliegen omdat JIJ daar last van hebt.
Dus iedereen moet zich maar aan JOU aanpassen!
en dan zijn de ouders met kleine kinderen egoistisch en asociaal?

Het is al eerder gezegd, deze discussie is eindeloos aangezien beide partijen lijnrecht tegenover elkaar staan.

Let wel, iedereen heeft recht zijn vakantie zo in te vullen zoals hij/zij dat graag wil.
vliegmaatschappijen verkopen geen "uitrustplekken" maar vervoersbewijzen.
het vliegen is een noodzakelijk kwaad om op de plek van bestemming te kunnen geraken.
Uitrusten kan wanneer je op de bestemming bent!

Mijn kind huilt of jengelt ook wel eens in de supermarkt.... Per jaar ben ik vermoedelijk langer in een supermarkt dan in een vliegtuig... Supermarkten dan ook maar verbieden voor kinderen tot 6?

remon
25-09-14, 08:27
Sorry, ik vind dat gewoon een egoïstische en asociale insteek. Verloedering van de samenleving begint bij jezelf.

http://www.reactiongifs.com/r/facepalm.gif

Njit
25-09-14, 09:42
vliegmaatschappijen verkopen geen "uitrustplekken" maar vervoersbewijzen.
het vliegen is een noodzakelijk kwaad om op de plek van bestemming te kunnen geraken.
Uitrusten kan wanneer je op de bestemming bent!

helemaal waar. En als je geluk hebt dan heb je een rustige vlucht, vriendelijk personeel, lekker eten, geen vertraging, geen turbulentie en wat nog meer onaangenaam is.

Helaas gebruiken veel mensen het argument 'ik heb veel geld uitgegeven voor deze vakantie en dan moet alles ook precies gaan zoals ík het wil.'

ps, overigens zie ik wel wat in een supermarkt-verbod voor kinderen onder de 6. En ook voor treuzelende mensen en mensen die de supermarkt als een sociaal uitje zien en met z'n tweetjes het hele gangpad blokkeren.

marjolijne
25-09-14, 10:13
En dan wil ik een supermarkt verbod voor vakkenvullers:D

Marco Tiel
26-09-14, 12:14
Ai! Ik mag toch hopen dat je ook op vakantie gaat om je kinderen een leuke tijd te bezorgen?? Wij hebben inderdaad (nog) geen kinderen en kiezen er juist nu nog voor om verre reizen te maken. Nee ook tig uur in een auto zitten moet je een kind niet aan doen. Mij lijkt een vlucht of rit voor een baby van max 4 uur voldoende. Baby's hebben inderdaad geen tijdsbesef, daarom kunnen 5 minuten voor een baby al als een eeuwigheid voelen. Dus 9 uur in een vliegtuig terwijl het niet naar zijn zin heeft en geen idee heeft wat hem hem/haar overkomt....vul maar in! Daarnaast de jetlag hakt er bij baby's enorm in. Wij kunnen ons zelf voornemen om niet toe te geven aan de jetlag maar een baby kan dit niet en slaapt dus op tijden dat het in NL ook slaapt en is wakker wanneer het in NL ook wakker is. Hetzelfde geld voor de voedingstijden. En bewegen, filmpjes kijken en kleuren bij een baby vindt ik wel erg ver gedacht....En zoals ik al eerder aan gaf; het kindje naast ons wou inderdaad bewegen maar dit ging vanwege de turbulentie niet. En waarom moet ik als medepassagier rekening houden met huilende kinderen en niet andersom??


Een jetlag die erin hakt bij baby's??? OP die leeftijd is er niks makkelijkers dan ver op vakantie met ze is onze ervaring. Een paar jaar later wordt het iets lastiger maar kinderen stappen makkelijker over het tijdverschil heen dan volwassenen. Zeer duidelijk te merken dat je er geen enkele ervaring mee hebt.

Fitzroy
26-09-14, 18:01
Ik geef nog een laatste reactie. Ik ben zo opgevoed dat ik niemand overlast mag bezorgen. Dus geen harde radio's aan, niet klussen voor of na bepaalde tijden, geen harde geluiden maken op zondag in een christelijke gemeente enz enz. Rekening houden met je omgeving heet dat.
Ik snap best dat kinderen kunnen huilen maar het asociale vind ik reacties van enkele mensen die hier aangeven dat dat dan maar het probleem van die mensen is. En daar vind ik het respect ontbreken. Ik zou met het schaamrood op de kaken zitten als mijn kind de hele vlucht zou janken, dan zou ik niet zeggen: lak er aan en dat is hun probleem. Maar goed, zoals al eerder aangegeven kwestie van opvoeding.

marjolijne
26-09-14, 18:14
De hele discussie is heeft niks met opvoeding te maken.
Maar met het feit of je zelf kinderen hebt of niet.

Zo klaar!!!

Anthon14
26-09-14, 19:11
Ik en ook vele anderen hebben nooit gezegd dat wij er vrede mee hebben als ons kind huilt tijdens de vlucht, sterker nog de meeste hebben aangegeven dat zelf erger te vinden dan dat ze het vinden als een ander kind huilt.

Je bent alleen niet altijd bij machte om te zorgen dat het kind meteen weer stopt met huilen omdat huilen heel veel oorzaken kan hebben bij kleine kinderen en ze je nog niet kunnen vertellen wat ze dwars zit.

En ik denk dat velen van ons ook opgevoed zijn met dat je moet proberen andere niet tot last te zijn en die baby waar sommige dan problemen mee hebben, tja die moet nog opgevoed worden en dat huilen hoort daarbij. :D

Cindy1969
26-09-14, 20:30
Zo, best wel een discussie.
Reis altijd alleen, heb niets met kinderen, heb ze daarom ook niet, maar irriteer me er niet aan als kinderen huilen, dat hoort er nu eenmaal bij. Net zoals mensen die stinken, te zwaar zijn (zoals ik zelf ook overigens) of aan stoelen trekken. Maar ja, je wil allemaal van A naar B, dan is het zaak om elkaar te respecteren en rekening met elkaar te houden. Helaas houdt niet iedereen zich daaraan, maar het merendeel wel. Ik geef me er altijd aan over dat ik nu eenmaal een tijdje in dat ding zit, en maak het mezelf zo makkelijk mogelijk, muziekje op, makkelijk zittende kleding, etc.etc. En de rit gewoon uitzitten. Je gaat op vakantie!! Lekker toch! Laat me door dit soort dingen niet uit het veld slaan hoor. Op de terugweg overigens ook niet, je gaat lekker weer naar huis, top toch? Heb zelf een chronische huidaandoening waardoor lang zitten soms gevoelig is, daarom boek ik altijd plekje aan het gangpad, kan ik lopen of opstaan wanneer ik wil.
En wat is de duur van zo'n vlucht nu eenmaal op het totaalplaatje van je leven?

remon
27-09-14, 00:55
Ik geef nog een laatste reactie. Ik ben zo opgevoed dat ik niemand overlast mag bezorgen. Dus geen harde radio's aan, niet klussen voor of na bepaalde tijden, geen harde geluiden maken op zondag in een christelijke gemeente enz enz. Rekening houden met je omgeving heet dat.
Ik snap best dat kinderen kunnen huilen maar het asociale vind ik reacties van enkele mensen die hier aangeven dat dat dan maar het probleem van die mensen is. En daar vind ik het respect ontbreken. Ik zou met het schaamrood op de kaken zitten als mijn kind de hele vlucht zou janken, dan zou ik niet zeggen: lak er aan en dat is hun probleem. Maar goed, zoals al eerder aangegeven kwestie van opvoeding.

Goede vergelijking ook , man man man

Patrick
27-09-14, 02:24
Net aangekomen in Florida en de kinderen hebben zich uitstekend gehouden. Wij hebben altijd de gewoonte om als laatste het vliegtuig te verlaten, en er kwamen meerdere medepassagiers bij het verlaten van het vliegtuig een praatje maken. En de kleine man een aai over zijn bol geven omdat hij het zou goed had gedaan.

Er waren ongeveer 8 kinderen aan boord, waarvan er eentje best heeft gehuild. Er zullen vast mensen zijn geweest die het vervelend vonden, maar dat viel mij niet op. Ik vond het eerder vervelend voor de moeder. Natuurlijk wilt zij ook niemand tot last zijn, maar zelf heeft ze nog de minst plezierige reis ( op het kind na).

wehave
28-09-14, 00:51
Ik geef nog een laatste reactie. Ik ben zo opgevoed dat ik niemand overlast mag bezorgen. Dus geen harde radio's aan, niet klussen voor of na bepaalde tijden, geen harde geluiden maken op zondag in een christelijke gemeente enz enz. Rekening houden met je omgeving heet dat.
Ik snap best dat kinderen kunnen huilen maar het asociale vind ik reacties van enkele mensen die hier aangeven dat dat dan maar het probleem van die mensen is. En daar vind ik het respect ontbreken. Ik zou met het schaamrood op de kaken zitten als mijn kind de hele vlucht zou janken, dan zou ik niet zeggen: lak er aan en dat is hun probleem. Maar goed, zoals al eerder aangegeven kwestie van opvoeding.

IK denk er ook zo over.
Ik heb twee dochters van 5 en 8 en we hebben expres gewacht met op reis gaan naar verre locaties.
Voor je kind hoef je het niet te doen want die merkt er toch niets van en heeft er eerder last van dan dat ze het leuker zo hebben dan ergens om de hoek.
Je zal maar net achter een baby zitten wat 6 uur lang huilt(heb iets soort gelijks meegemaakt), dan word je echt langzaam gek.
Natuurlijk is het ook erg voor de ouders maar die hebben er voor gekozen, de baby en ik niet.

Verder maakt natuurlijk ieder zijn eigen keus.
Misschien een baby hoekje maken in het vliegtuig(geluidsdicht) ,kunnen ze lekker bij elkaar zitten :)

Anthon14
28-09-14, 01:05
Hoezo de kinderen merken er niets van :confused:

Tuurlijk merkt een kind er wel wat van en bij een kind tekent dat ook meteen aan zijn reactie. Je kan ook aan een baby zien of hij/zij het naar haar zin heeft en geniet van iets.

Ze onthouden het misschien niet bewust maar ze genieten er echt wel van, maar ja, wat kun je er van zeggen als je er geen ervaring mee hebt :D

De jongste van ons wordt binnenkort 3 jaar oud en vraagt bijna elke dag of we al naar Disney gaan en geeft ook al aan in welke attracties hij wel wil en in welke niet. Ook verheugd hij zich alweer op het vliegen en de filmpjes die hij dan kan kijken op de achterkant van de stoel.

Tja, vorige keer dat we vlogen was hij net 2.

Dus peuters onthouden het al wel maar kunnen ook wel eens dwars zijn en huilen in een vliegtuig, op een verjaardag of waar dan ook .....

Ciska
28-09-14, 10:26
Kinderen huilen nu eenmaal en als ik het niet wil horen zet ik mijn iPod aan doppen in mijn oren en ogen dicht. Ik stoor me persoonlijk veel meer aan kinderen die tegen de achterkant van de stoel aan zitten te trappen en waar de ouders dan niets van zeggen. Wij zijn mijn onze dochter ook redelijk snel naar Orlando gegaan ging prima kwestie van je kind bezig houden en lekker laten slapen tussen pappa en mamma in. Ik zou het zeker doen!

wehave
28-09-14, 22:45
@Anthon14;
Heb het eigenlijk meer over baby's.
Maar een baby merkt er verder niets van als je nou in Florida zit of in centerparcs.
Onder de twee zou ik het nooit doen maar dat is mijn mening.

Anthon14
28-09-14, 22:53
Maar waarom zou ik met een baby WEL naar Centerparcs gaan en niet naar Orlando. Verschil merkt hij dan toch niet ? Dus voor de baby gaan we niet naar 1 van beide toe, maar als we zelf dan mogen kiezen dan weet het hele forum waar we naar toe willen gaan, toch ?

Florida :D

Bieg
29-09-14, 14:58
Maar als ouder met kind hóef je niet op vakantie met vliegtuig, je kunt ook met de auto. Ik persoonlijk vind het heel vreemd dat is als medepassagier begrip op zou moeten brengen voor een huilend kind waar ik niet om gevraagd heb. Ga met de auto, ben je niemand tot last. En dit is overigens niet gebaseerd op 1 voorval maar op 30 jaar vliegen. Ik hoop nog steeds dat er kindvrije gedeeltes in het vliegtuig komen en dan ben ik graag bereid daar extra voor te betalen.

Je kunt inderdaad met de auto gaan, is alleen een beetje moeilijk als je naar Florida wilt....... Ik vind het een beetje kortzichtig om te zeggen dat je met kinderen dus, in uw optiek, alleen maar met de auto op vakantie mag gaan!

Wij hebben zelf 2 kinderen waarvan de jongste 2,5 jaar was toen we voor het eerst met hem naar Florida gingen, problemen hebben we nooit en hij vermaakt zich prima in het vliegtuig. Ik heb overigens vaker problemen met volwassen passagiers dan met kinderen.......

ronenivonne
27-12-15, 09:12
Wij gaan het ervaren in begin 2017 is de planning, onze dochter is dan 1,5.
We wilde eerst najaar 2016 gaan maar we kiezen toch voor het voorjaar 2017 ( April ) nu. Volgend jaar lekker vroeg de villa al reserveren/ boeken en dan kan de voorpret beginnen.
Heerlijk samen met z'n drietjes naar Orlando. :) is dan 2 jaar geleden..........dat we daar geweest zijn :cool:

Ebelix
31-12-15, 13:30
Veel plezier met de voorpret. Wij hebben ongeveer 3 maanden voordat we voor het eerst gingen met onze zoon een fotoalbum gemaakt met foto's over het vliegtuig, de bestemming, etc. Op die manier hebben we hem voorbereid op wat er ging komen. Hij vond dat heel mooi.

ronenivonne
01-01-16, 09:38
Veel plezier met de voorpret. Wij hebben ongeveer 3 maanden voordat we voor het eerst gingen met onze zoon een fotoalbum gemaakt met foto's over het vliegtuig, de bestemming, etc. Op die manier hebben we hem voorbereid op wat er ging komen. Hij vond dat heel mooi.

Thx voor de tip!! Was nooit in ons opgekomen denk ik :)

tomenvalesca
15-03-17, 13:09
ronenivonne hebben jullie een blog? Wij gaan in augustus met ons dochtertje wat dan net 2 jaar zal zijn, ben op zoek naar reisverslagen met kleine kids maar kom niet ver :D