PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Punky



punky
21-06-12, 21:35
Ik ben Sandra (37) en ga met vriend (38) en de kids Maurice ( 10 jaar) en Anouschka (10 maand oud)op 5 aug. voor de eerste keer naar Florida. Mijn vriend en ik zijn dit jaar 20 jaar samen,en we wilden iets speciaals doen,waar we met veel plezier op terug kunnen kijken vandaar deze reis.Ik vind het heel spannend om met de kinderen zo"n grote reis te maken,maar heb er ook heel veel zin in.We gaan 3 weken,en verblijven de meeste tijd in het plaatsje Celebration. We zitten daar op een resort ( Bahama Bay Resort),dat leek ons beter en rustiger voor de kinderen dan rond reizen van hotel naar hotel.We gaan een paar dagen naar Miami,waar we een hotel hebben geboekt.Ook gaan we overnachting in Daytona Beach,en St.Augustine bezoeken. We hebben een auto gehuurd,en Kaarten voor Disney en Seaworld besteld. Ik heb wel een soort van reisschema gemaakt,en ik was erg benieuwd of dit haalbaar is voor ons en de kinderen.

*Zondag 5 aug. Overnachten in hotel vlakbij Schiphol.

*Maandag 6 aug. Vertrek Orlando (Sanford).

*Dinsdag 7 aug. Rustdag.

*Woensdag 8 aug. Naar Epcot.

*Donderdag 9 aug. Rustdag.

*Vrijdag 10 aug. Naar Magic Kingdom. Mijn zoontje wordt vandaag 11 jaar.

*Zaterdag 11 aug. Rustdag.

*Zondag 12 aug. Naar Animal Kingdom.

*Maandag 13 aug. Rustdag.

*Dinsdag 14 aug. Vertrek naar Miami.

*Woensdag 15 aug. Miami bekijken.


*Donderdag 16 aug. Naar de Everglades,en alligatorfarm bezoeken.

*Vrijdag 17aug. Naar Celebration.

*Zaterdag 18 aug. Rustdag ( s"avonds naar Kissimmee optocht oldtimer auto"s bekijken.

*Zondag 19 aug. Naar Hollywoodstudio"s.

*Maandag 20 aug. Rustdag.

*Dinsdag 21 aug. Naar St.Augustine en daarna door naar Daytona Beach.

*Woensdag 22 aug. Naar Daytona Speedway 500.

*Donderdag 23 aug. Naar Celebration.

*Vrijdag 24 aug. Rustdag.

*Zaterdag 25 aug. Naar Seaworld.

*Zondag 26 aug. Rustdag.

*Maandag 27 aug. Vertrek naar Vliegveld Orlando (Sandford)

*Dinsdag 28 aug. Aankomst Schiphol.

We willen natuurlijk ook lekker shoppen,een potje midget golfen,bowlen en zwemmen maar dat plannen we dan op de rustdagen.
Ik ontzettend benieuwd is dit haalbaar,of is dit echt niet te doen met de kids?.

Ik heb eigelijk nog een vraag,zoals jullie kunnen lezen wordt onze zoon 10 aug. 11 jaar.We willen dan graag met hem die dag naar Magic kingdom.
Hebben ze daar ook iets in het park wat je kan doen om zijn verjaardag nog specialer te laten worden?.

Ik zou het heel erg fijn vinden om van jullie ideen/suggesties te mogen horen.

Mickey99
21-06-12, 21:49
Welkom op dit leuke forum!

Mooi en leuk schema en er zitten ook voldoende rustdagen in en dat lijkt mij heel goed. Het zal een indrukwekkende en mooie reis worden ;-)

Op de verjaardag van je zoontje kun je in elk geval bij binnenkomst in het park bij City Hall een verjaardagsbutton halen, die speld je op bij je zoontje en dan zal hij de hele dag gefeliciteerd worden. Bij het eerste bezoek aan de Disneyparken kun je trouwens voor jullie allevier ook een first visit button halen, ook een leuk aandenken ;-)

Alvast veel plezier met de voorpret!

Njit
21-06-12, 21:54
Ik sluit me aan bij het advies voor de button. Linda was bij onze laatste Florida vakantie ook jarig en heeft toen ook een button gehaald. Nog nooit zo vaak 'Happy Birthday' gehoord op een dag :)

http://halloweenflorida2011.files.wordpress.com/2011/10/dsc_4588_thumb.jpg?w=322&h=484

trails
22-06-12, 07:55
Ja, is geweldig leuk hoor om met zo'n button te lopen.
Bahama Bay zal jullie zeker gaan bevallen. Dat is een geweldig mooi complex.

punky
22-06-12, 21:03
Ja, is geweldig leuk hoor om met zo'n button te lopen.
Bahama Bay zal jullie zeker gaan bevallen. Dat is een geweldig mooi complex.

Ik ben ontzettend benieuwd hoe het complex eruit ziet,en wat er allemaal te doen is zowel voor ons als voor de kinderen.
Ik heb op advies van mijn reisbureau hiervoor gekozen,zijn vonden dit zeer geschikt voor kinderen.
Zijn jullie hier ook geweest,omdat je vertelde dat het ons zeker gaat bevallen,en zo ja kun/wil je er ook wat over vertellen want ben wel erg nieuwsgierig geworden?.

Zag dat jullie al meedere malen in Florida waren geweest. Heb je misschien nog leuke tips/ideen voor mij zo van:" Als je in florida bent geweest dan moet je dat gezien/of gedaan hebben?.

trails
22-06-12, 21:18
Wij zaten in 2010 een paar nachten in hun zustercomplex, Caribe Cove. Ontzettend mooie en ruime appartementen en een super service. Wij zijn toen gaan kijken in Bahama Bay en mochten daar enkele appartementen bekijken. Die zijn hetzelfde als op Caribe Cove.
Bahama Bay is meer laagbouw (3 verdiepingen) en ruim opgezet met tussen de gebouwen zwembaden.
Kijk eens op http://www.bahamabay.com/
Daar vind je genoeg informatie over dit complex.
Als je dit adres: 400 Gran Bahama Boulevard, Davenport, Florida 33897
invoert op http://www.bing.com/maps/ en een beetje inzoomt en dan klikken op bird's eye dan krijg je een mooi beeld van dit complex in vogelvlucht.

Bahama Bay wordt ons verblijf voor onze volgende Florida trip.

Voor tips kun je, denk ik, het beste eens wat reisverslagen lezen. Onze interesses liggen waarschijnlijk anders als die van jullie. Onze meiden zijn 15 en 18 en dan doe je wellicht toch andere dingen dan wanneer je met jonge kinderen bent.

punky
22-06-12, 22:17
Wij zaten in 2010 een paar nachten in hun zustercomplex, Caribe Cove. Ontzettend mooie en ruime appartementen en een super service. Wij zijn toen gaan kijken in Bahama Bay en mochten daar enkele appartementen bekijken. Die zijn hetzelfde als op Caribe Cove.
Bahama Bay is meer laagbouw (3 verdiepingen) en ruim opgezet met tussen de gebouwen zwembaden.
Kijk eens op http://www.bahamabay.com/
Daar vind je genoeg informatie over dit complex.
Als je dit adres: 400 Gran Bahama Boulevard, Davenport, Florida 33897
invoert op http://www.bing.com/maps/ en een beetje inzoomt en dan klikken op bird's eye dan krijg je een mooi beeld van dit complex in vogelvlucht.

Bahama Bay wordt ons verblijf voor onze volgende Florida trip.

Voor tips kun je, denk ik, het beste eens wat reisverslagen lezen. Onze interesses liggen waarschijnlijk anders als die van jullie. Onze meiden zijn 15 en 18 en dan doe je wellicht toch andere dingen dan wanneer je met jonge kinderen bent.


Ontzettend bedankt voor deze leuke tips.Ik ben even wezen kijken op bing waar bahama bay ligt,en hoe het eruit ziet.Heb ook de website van bahama bay bekeken,en dat zal er niet verkeerd uit.Zag op mijn reispapieren dat wij de grootste appartement/villa hebben gehuurd,niet gek dus want in ruimte kun je wel wezen.Nog 6 weekjes wachten en dan ga ik het in het echt zien.Begin nu toch ook wel een beetje zenuwachtig te worden hoor,want hoe gaat mijn dochtertje( dan 11 maand)op de lange vliegreis reageren.
We vliegen met arkefly(waar ik nou niet echt van die positieve berichten over lees),mijn zoontje van dan bijna 11 jaar maak ik me niet zo druk over.
We gaan van die tv schermpjes huren en hij heeft z"n nintendo mee.

Waar ik ook niks van snap zijn die tolwegen in florida.We hebben een auto gehuurd,maar ik weet niet goed wat ik moet doen als het om betalen gaat van die tolwegen ( Sunpass enz).Heb jij daar nog goeie tips of ervaringen mee?.

rolandino
22-06-12, 22:20
Dat ligt eraan waar je de auto hebt gehuurd. Veel verschillende verhuurmaatschappijen, met een aantal verschillende toll opties. Uiteraard kan je daarnaast natuurlijk bij elke tollpoort zelf betalen.

punky
22-06-12, 22:34
Dat ligt eraan waar je de auto hebt gehuurd. Veel verschillende verhuurmaatschappijen, met een aantal verschillende toll opties. Uiteraard kan je daarnaast natuurlijk bij elke tollpoort zelf betalen.

Wij hebben de auto bij Alamo gehuurd,weet je hoe dat bij hun werkt?.
Bedankt voor het reageren.

elstars
22-06-12, 22:37
.... Ik heb wel een soort van reisschema gemaakt,en ik was erg benieuwd of dit haalbaar is voor ons en de kinderen.
.....
Ik zou het heel erg fijn vinden om van jullie ideen/suggesties te mogen horen.

Mooi schema hoor, maar jullie gaan maar 1 dag naar alle grote attracties...
Je ziet lang niet alles in 1 dag.

Niet naar de Bush Gardens?

Fleurida
22-06-12, 22:41
Dat ligt eraan waar je de auto hebt gehuurd. Veel verschillende verhuurmaatschappijen, met een aantal verschillende toll opties. Uiteraard kan je daarnaast natuurlijk bij elke tollpoort zelf betalen.

Als je naar Miami gaat en op de Turnpike rijdt kun je niet zelf betalen, is allemaal Sunpass. En dit wordt steeds verder uitgebreid.

@Punky, als je bij Alamo huurt gaan de tolpoortjes via de kentekenplaat, de tolkosten worden via je creditcard verrekend. Er staat een heel topic over dit soort zaken op het forum.

Njit
22-06-12, 23:08
En wel hier:

FAQ: Tol betalen via de autoverhuurder (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13100)
FAQ: Tolwegen in Florida en SunPass (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13099)

Het belangrijkste stuk:



Alamo, National en Enterprise
Deze verhuurbedrijven hebben hun wagenpark geregistreerd. Wanneer je met een van hun auto’s een tolpoort passeert, wordt het kenteken fotografisch geregistreerd. Voor deze service brengt men een vergoeding van $ 2 per dag in rekening. Per huurperiode betaal je maximaal drie dagen vergoeding, zodat de kosten nooit meer dan $ 6 per huurperiode bedragen. Daarnaast betaal je de tolkosten. Na de huurperiode worden de kosten via de creditcard afgeschreven. Je ziet de tolkosten niet op de factuur die je na afloop van de huur krijgt, de tolgelden worden door een derde partij geïnd. Alle auto’s van Alamo (http://www.alamo.nl/directreserveren.asp?u=1211&land=USA&utm_source=affiliate&utm_medium=cps&utm_content=floridaforum&utm_campaign=1211) zijn geregistreerd, je hoeft verder niets te doen; geen contract, geen formulier, geen aan- of afmelding.

punky
23-06-12, 09:10
Mooi schema hoor, maar jullie gaan maar 1 dag naar alle grote attracties...
Je ziet lang niet alles in 1 dag.

Niet naar de Bush Gardens?


We hebben een pas voor 10 dagen gekocht die ik in 14 dagen kan gebruiken.Ik heb dus wel de mogelijkheid om vaker te gaan,maar ik wil daar ter plekke zien of het ook haalbaar is om vaker naar een park te gaan. Ik heb namelijk een dochtertje die dan 11 maand oud is.Weet niet hoe zij er op gaat reageren,thuis slaapt ze namelijk nog wel veel, ongeveer tussen de 18 en 20 uur per dag snap je.

punky
23-06-12, 09:16
En wel hier:

FAQ: Tol betalen via de autoverhuurder (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13100)
FAQ: Tolwegen in Florida en SunPass (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13099)

Het belangrijkste stuk:

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag,weet nu dat ik verder niks hoef te regelen,kan ik daar weer rustig over slapen,vind het namelijk een hele onderneming met een hoop geregel ook omdat je met een klein meid (11 maand) reisd.Na mijn idee heb ik alles geregeld,maar je zult altijd weer dingen tegenkomen waarvan je zegt:' Oeps vergeten nou zie dan wel weer hoe ik dat dan oplos.Nogmaals vriendelijk bedankt.

punky
23-06-12, 09:20
Welkom op dit leuke forum!

Mooi en leuk schema en er zitten ook voldoende rustdagen in en dat lijkt mij heel goed. Het zal een indrukwekkende en mooie reis worden ;-)

Op de verjaardag van je zoontje kun je in elk geval bij binnenkomst in het park bij City Hall een verjaardagsbutton halen, die speld je op bij je zoontje en dan zal hij de hele dag gefeliciteerd worden. Bij het eerste bezoek aan de Disneyparken kun je trouwens voor jullie allevier ook een first visit button halen, ook een leuk aandenken ;-)

Alvast veel plezier met de voorpret!

Ontezettend Bedankt voor de leuke tip,ik ga zeer zeker de button voor hem ophalen bij City Hall.Moet ik ook een vorm van legitimatie meenemen om te laten zien dat hij ook echt jarig is die dag?.

Njit
23-06-12, 12:26
Amerikanen zijn niet zo achterdochtig. Als jij zegt dat hij jarig is dan is dat ook zo.
Je kan trouwens nog meer buttons halen:

1st Visit, Anniversary, ..

http://gumption.typepad.com/.a/6a00d8341bf70f53ef0120a5c67d89970b-800wi

eddepet
26-06-12, 17:27
Hallo Punky
Programma ziet er super uit en ik denk dat bahama bay jullie super zal bevallen,wij zelf gaan in september voor de 5 keer naar florida en zullen ook een paar dagen naar bahama bay resort gaan.
Voor ons wordt dit het derde jaar dat we overnachten bij dit resort en dat doen we met grote tevredenheid.
Het is wel zo dat dit resort in davenport ligt en niet in celebration?
Het resort heeft meerdere zwembaden en bewaking bij de poort.
Tot nog toe altijd een gratis upgrade gekregen maar de standaard is al luxe genoeg.
De grootste reden dat wij dit resort boeken is dat je hier even helemaal tot rust komt op 20 minuten rijden van de ingang van disney.
p.s. op 5 minuten van bahama bay ligt een publix voor je boodschappen.
Als je nog vragen hebt laat het me weten en ik zal mijn best doen om ze te beantwoorden
Alvast een prettige vakantie
eddepet

trails
26-06-12, 18:43
Het is wel zo dat dit resort in davenport ligt en niet in celebration?

Ligt inderdaad in Davenport:
400 Gran Bahama Boulevard, Davenport, Florida 33897

Mickey99
26-06-12, 19:01
Punky; zoals Njit al schreef ze vragen niet om een legitimatie.

Njit; die andere buttons zijn ook leuk! Ik wist niet dat ze zoooo veel verschillende hadden. Eens kijken welke wij dit jaar kunnen krijgen :D :D

punky
27-06-12, 14:48
Hallo Punky
Programma ziet er super uit en ik denk dat bahama bay jullie super zal bevallen,wij zelf gaan in september voor de 5 keer naar florida en zullen ook een paar dagen naar bahama bay resort gaan.
Voor ons wordt dit het derde jaar dat we overnachten bij dit resort en dat doen we met grote tevredenheid.
Het is wel zo dat dit resort in davenport ligt en niet in celebration?
Het resort heeft meerdere zwembaden en bewaking bij de poort.
Tot nog toe altijd een gratis upgrade gekregen maar de standaard is al luxe genoeg.
De grootste reden dat wij dit resort boeken is dat je hier even helemaal tot rust komt op 20 minuten rijden van de ingang van disney.
p.s. op 5 minuten van bahama bay ligt een publix voor je boodschappen.
Als je nog vragen hebt laat het me weten en ik zal mijn best doen om ze te beantwoorden
Alvast een prettige vakantie
eddepet

Ontzettend bedankt voor je leuke reactie.Wij hebben dit resort op advies van ons reisbureau geboekt.Het is dus heel geweldig om te horen dat het een goeie keus is geweest zeker voor de kinderen.Ik had nog een paar vragen:" Krijg je bij aankomst op bahama bay een kamer/woning toegewezen,of heb je keuze (dus dat je op een plattegrond een kamer/woning mag kiezen )of doen zij dit voor je?.Kun je met een shuttle busje vanaf het park naar Disney,of moet je met eigen auto er naar toe?.(Wij hebben een auto gehuurd voor 3 weken dus het is geen probleem)Zijn er ook dingen voor mijn zoon van 10 jaar te doen?.Kun je er ook ontbijten/avondeten,of moet je daar echt het park voor verlaten?.Ik vind het wel heel fijn dat er een supermarkt dicht in de buurt zit om wat boodschapjes te kunnen doen.
Wat heb ik een hoop vragen he,kan me voorstellen dat je die warschijnlijk niet allemaal kunt beantwoorden,geeft ook niet hoor.Begin gewoon nu ontzettend nieuwsgierig te worden.Alvast vriendelijk bedankt,gr Sandra

trails
27-06-12, 16:18
Als je niet rechtstreeks bij een eigenaar geboekt hebt (zoals wij doen) dan krijg je een appartement toegewezen (er zijn geen kamers maar appartementen).
Wij hebben al een optie op een appartement dat we rechtstreeks bij de eigenaar boeken en weten dus al in welk gebouw en welk appartement we komen.
Welke je toegewezen krijgt ligt er, denk ik, ook aan welke in die periode vrij zijn.

Er is geen shuttledienst naar de parken. Je hebt dus een eigen auto nodig.

Zowel in Tradewinds als in Mambo kun je terecht voor lunch, snacks en diner maar niet voor het ontbijt.

De meeste van deze vragen kun je trouwens gewoon terug vinden op de site van Bahama Bay.

Voor je zoon: volgens de site worden er ook activiteiten voor kinderen georganiseerd in het hoogseizoen en verder zijn er verschillende zwembaden.
En natuurlijk: Walt Disney World, Seaworld, Universal, Gatorland en noem maar op.

eddepet
27-06-12, 17:35
hallo punky
Ook wij hebben altijd via de reisorganisatie geboekt en hebben bij aankomst een appartement aangewezen gekregen,wel hebben we alle keren een gratis upgrade gekregen(3 ipv 2 slaapkamers en een luxer appartement).
Er zijn in 2011 appartementen bijgebouwd,maar bij elke blok(8 gebouwen met 6 of 7 appartementen per gebouw) zit een zwembad en jacuzzi .Je hebt een centraal clubhouse waar verschillende dingen worden georganiseerd zoals bingo of karaoke avond,daar zijn ook videospellen en een pooltafel.
Aan lake davenport is een groot zwembad met een bar en een nagemaakt strand met strandzitjes hier ligt ook het restaurant.
Om het meer zit een hek met een kindveilige sluiting,waardoor je op de steiger komt op lake davenport met de voor florida bekende alligators(wij hebben na lang wachten er 1 gezien)
Wij hebben 1 keer in het restaurant gegeten en dat was een tegenvaller er is echter in de omgeving (bij de publix en op highway192 ) keuze in overvloed.
Als je niet de deur uit wilt dan zorgt de plaatselijke afhaal voor meerdere folders onder de deur van je appartement.
Een shuttle service naar de parken hebben wij niet gezien maar bij de receptie kunnen ze je hier zeker bij helpen.
Er is plaats genoeg voor je appartement voor de auto en bij het clubhouse heb je gratis wifi(gezellig elke ochtend bloggen met meerdere mensen en gratis koffie)
ook is er een klein souvenirswinkeltje en een spa center.
Tip als je links gaat vanf bahama bay en daarna links bij de school kom je op de highway 192 uit bij een racetrac tankstation.
Hoop dat je wat aan de info hebt en als je nog vragen hebt dan lees ik het hier wel
mvg eddepet