PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema maksim: Orlando > Miami (aug 2012)



maksim
21-06-12, 15:12
Hallo iedereen!

Normaal boeken we goed op tijd (begin van het jaar), dit jaar was het reeds Mei toen we besloten op reis te gaan. Het gaat Florida worden, voor een 12tal dagen.

Vluchten zijn reeds geboekt!

1)donderdag 02/08: vlucht Brussel (http://www.brusselsairport.be/nl/) > NY > Orlando (MCO) (aankomst ± 20:00u)

2)vrijdag 03/08: Orlando
3)zaterdag 04/08: Orlando

Deze 2 dagen gaan waarschijnlijk gevuld worden door Disney World, ik ben er nog niet uit welke parken precies we willen bezoeken. De parken zijn waarschijnlijk groot genoeg om 1 dag te vullen, zodat we geen "park hopper" optie moeten kopen?

Ook bezoeken we graag een winkelcentrum, en de Florida Mall lijkt me wel een goede keuze. Is dit een aanrader?

4)zondag 05/08: Orlando > Cape Canaveral (bezoek Space Center) > ...

We willen vrij vroeg vertrekken in Orlando om zeker rond 11u aan de tour in het Space Center te kunnen beginnen. Ik gok dat deze tour duurt tot ±16u. Daarna zouden we graag zo ver mogelijk rijden richting Everglades en ergens overnacht. Is dit haalbaar?

5)maandag 06/08: ... > Everglades NP > Key Largo

Bezoek Everglades (waarschijnlijk Shark Valley visitor center en tramrit, eventueel rit airboat. Hoe lang duren deze ritjes met een boot? Genoeg 'aanbieders' langs de kant van de weg las ik, klopt dit? Hoeveel kost dit gemiddeld?

6)dinsdag 07/08: Key Largo > Key West

Voor deze rit (die normaal ±3u duurt), hebben we de hele dag. Ik zou graag tips vernemen voor toffe plaatsjes onderweg. Bahia Honda State Park zowiezo, en ergens leuk om te eten met prachtig zeezicht ofzo?

(http://usa2011.pbworks.com/LOSANGELES) 7)woensdag 08/08: Key West
8)donderdag 09/08:Key West

Oorspronkelijk stond Dry Tortugas op de planning, maar aangezien dit een ganse dag in beslag neemt en niet al te goedkoop is, ben ik op zoek naar een gelijkaardige ervaring. Ik las veel goeds van Fury Tours, en meerbepaald hun Island Experience aanbieding. Is deze operator de moeite?

9)vrijdag 10/08: Key West > Miami

Een gezapige rit richting Miami.

10)zaterdag 11/08: Miami
11)zondag 12/08: Miami

Bayside Marketplace en Coconut Grove staan op het programma, en misschien een half dagje strand. Ook hier zijn er boat tour operators die me wel aanspreken (Thriller). Voor 32$ kan je eigenlijk niets laten toch?

12)maandag 13/08:Miami > Brussel
13)dinsdag 14/08 Aankomst Brussel

Alle tips of ervaringen zijn welkom!

rolandino
21-06-12, 21:09
Ik kan enkel wat zeggen over je 2 dagen Orlando, dus bij deze: Per Disney park kun je zeker één dag rekenen, en als het druk is (en dat is het in augustus), is dat nog niet voldoende als je alles wilt zien. Dus: vroeg komen, en goede keuzes maken van wat je wel en nieuwe wil doen. Qua shoppen kun je ook goed terecht bij de Premium Outlets, goedkope merkkleding. Ook de Florida mall is echter een mooi winkelcentrum, wel wat prijziger.

liesbetv
21-06-12, 21:36
Voor de everglades: wij zijn bij everglades alligatorfarm geweest, geen idee of dat op je weg ligt.
We hebben eerst wat rondgekeken, naar de kleine alligators, slangen ed, rond het domein gelopen, gezien als ze eten kregen. Daarna hebben we een show gezien, waarna de kinderen zo'n kleintje hebben vastgehouden. Een half uurtje daarna konden we met de airboat mee. Dat ritje duurde denk ik een 20-tal minuten. In totaal zijn we daar een halve dag zoet geweest.